2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

+60
INXen
Limpan
LubosC
farre
Donten_
cavenn
BjörnGapet
delpiero
Norlin
Mange
PM
Kato
#96
LHF96
stormvägen
Myrman
Pajala
Sir Prozac
Trötto
BodenSwe
Pontaking
dubstep
Gera
Sundance Kid
Loop
Old Brooklyn
NallePhu
Urken
kjell
Donowitz
Mr Bister
Redbear
hokkzorz
Jonken
Lasse Proppmätt
HalleLuleå
Diktatorn
LuleåWinston
LulefanGBG
Calle
icemask
Rönken
kokostrollet
pingu
Lulefan
Zeb Macahan
Chris Hendrix
FruktHamster
Kagen
Lajon
Lars158
Högljudd
Bamsefar
Slapshot
kniba
Kallepedal
Snikne Ville
Tony Moore
MickkeJ
Admin
64 posters

Sida 10 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av Rönken sön 16 mar 2014, 19:45

kokostrollet skrev:Fy fan.

Tror det här är den sämsta slutspelsmatch jag sett Luleå genomföra någonsin. En massa duttande och ofokuserat, slött spel. 2:a på varenda puck och  det värsta var ändå att se att de inte ens FÖRSÖKTE i tredje! WTF!!

Nu väntar man sig bara en press-konferens med Rönkens vanliga klichéer och slutsatser om att "njuta där ute", men faktum kvarstår: 6:e raka förlusten och att prestera en så här sanslöst patetisk insats efter en veckas vila och möjlighet att spela ihop laget är total skandal, intet annat.

Till nästa match krävs:

- Tillbaka till de kedjor som faktiskt funkat under huvuddelen av säsongen. Att Omark kommer in, skall inte behöva betyda att man saboterar de 2 linor som funkat utan att man försöker fixa ytterligare en kedja. Skall man nödvändigtvis ändra kedjeformationer som trots allt funkat under större delen av säsongen så är det dessutom totalt hål i huvudet att sätta 3 puckkära lirare som alla behöver mycket tid och är usla rent fysiskt i en och samma kedja. Att Rönken inte kan räkna ut det är en total gåta för mig.

- Fortsätt med Rautio i målet. Inte hans fel att den här matchen rann iväg. Han kan trots allt inte behöva förvänta sig såna fullständiga hjärnsläpp som Kukans och Chris i första exempelvis eller att 3-4 Luleåspelare står och tittar på och låter Rakhshani ostört slå på retur efter retur utan att plocka bort honom.

Men överlag känns det som om Rönken är vår största akilleshäl nu. Verkar inte vilja tävla, saknar självinsikt och har redan tagit semester verkar det som. Det enda raka vore att han kliver ner redan nu innan säsongen på ett förnedrande sätt är slut och låter spelarna veta att Bulan bestämmer i båset. Om LHF menar allvar med att låta Bulan ta över till nästa säsong(?) tror jag det kan ge rejäl fart på spelarna faktiskt då det blir mer tydlighet om vem som bestämmer och vem som kommer att bestämma... Tror dessutom att Bulan kan ge en och annan hårtork som Rönken inte klarar.

Håller med på alla punkter, tycker även att pp-uppställningen med Klasen-Omark-Olausson kändes malplacerad. Tycker det ska vara två uppställningar där Omark styr ena och Klasen den andra. Som det blev ikväll stod man mest längs med sargerna och passade runt i långsamt tempo och drog iväg skott från blålinjen utan att ha folk på kassen. Blev ju farligare när det var linan med Forsberg-Fogström-Hedman inne i powerplay faktiskt... Sedan behöver jag väl knappt ens nämna en sån som Fagerudd, kan balansera med pucken på blå, dra till på direktskott på vilken skitpassning som helst, träffar mål, hårt skott osv.

Vad gäller målvakter tror jag att man redan i förväg tänkt alternera med målvakterna, att Rautio inför slutspelet var förstemålvakt men att man alternerar första 3-4 matcherna och sedan tar ett definitivt beslut?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av Sir Prozac sön 16 mar 2014, 19:52

Ja hur fan ska vi kunna vända detta? Jag bara funderar vad som skulle kunna hända för att vi inte förlorar den SJUNDE matchen i rad. Känns vansinnigt uppgivet.

Finns inget realistiskt som skulle kunna hända, bara att hoppas på mirakel. Vi har ett alldeles för dåligt lag helt enkelt. För många spelare som inte längre vill spela för Luleå, som inte har krigarhjärtat.

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av Myrman sön 16 mar 2014, 19:53

Inte ofta vi får 1+2 på motståndarnas mål. Herrejösses vilken skitmatch!
Möjligt att detta var den sista match jag såg med Luleå denna säsong. Vi kan mycket väl ha sommarlov nästa måndag, när jag har möjlighet att titta nästa gång. Spelar vi som i dag så är vi borta, det är då säkert.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av INXen sön 16 mar 2014, 19:54

I detta läga kanske man skulle skicka tränaren till läktaren.
Kanske kan vi med en ny röst i laget få igång dom igen.
Nuvarande ledning kan det uppenbarligen inte.
Strömvall, Känttä, Robin Lindqvist
Ja vem 17???
INXen
INXen

Antal inlägg : 57
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av Lajon sön 16 mar 2014, 19:54

Kan inte tänka mig att man tänkt alternera målvakterna i slutspelet, man hoppades att David skulle hålla och jag tror att han får stå på tisdag, man han inte ta risken att ställa Mark i en sån jävla viktig match, förlust där och vi är definitivt rökta, att vi skulle vända och ta två matcher i Växjö.... Nä!
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av Norlin sön 16 mar 2014, 19:54

Wennerholm sätter tummen på samma spik som folket här inne.
http://bloggar.aftonbladet.se/wennerholm/2014/03/bjornen-sover/
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av Lajon sön 16 mar 2014, 19:56

Ha händer inget positivt i nästa match, någon slags tendens till vändning, då kan man ju börja fundera på vad fan som hände under OS- uppehållet?
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av Lars158 sön 16 mar 2014, 19:58

Varför spela inte Cehlarik idag?

Jag kan inte förstå att coacherna tycker sig ha 13 forwards som är bättre än han i LHF`s trupp.

Obegripligt?

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av stormvägen sön 16 mar 2014, 20:01

INXen skrev:I detta läga kanske man skulle skicka tränaren till läktaren.
Kanske kan vi med en ny röst i laget få igång dom igen.
Nuvarande ledning kan det uppenbarligen inte.
Strömvall, Känttä, Robin Lindqvist
Ja vem 17???

Osten! Han dessutom gått vinnande ur slutspel.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av Sir Prozac sön 16 mar 2014, 20:03

Skulle vilja veta vad övriga i föreningen tycker och tänker just nu, tror inte Osten sitter så nöjd i båten längre Smile

Han har ett hästjobb framför sig! Han kan börja kavla upp ärmarna nu för nog tror jag han inser att det blir tre matcher till denna säsong, sedan är eländet över.

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av NallePhu sön 16 mar 2014, 20:03

stormvägen skrev:
INXen skrev:I detta läga kanske man skulle skicka tränaren till läktaren.
Kanske kan vi med en ny röst i laget få igång dom igen.
Nuvarande ledning kan det uppenbarligen inte.
Strömvall, Känttä, Robin Lindqvist
Ja vem 17???

Osten! Han dessutom gått vinnande ur slutspel.
Spelar roll bara det kommer in en ny röst i båset som kan ge laget ny energi!
Andreas Johansson oavsett FBK bakgrund så känns han som en sådan herre i dagsläget!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18228
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt sön 16 mar 2014, 20:08

Högljudd skrev:
Sir Prozac skrev:Hmm Växjöspelarna mosar Luleåsspelare i sargen i varje byte hela tiden. Är Luleåsspelare så veka att man inte kan tackla eller är det verkligen så att Trött-Rönken har förbjudit detta?

Rönken förklarade i ett tidigt skede att hans spelide byggde på fart och att takla tog bort kraft från farten och skulle undvikas vid forchekningen.
Det här tränar man på i matchtempo vid träningarna vilket medför att vid spel fem mot fem blir man aldrig tacklade och lär sig sålunda ej att rätt ta emot tacklingar.
Denna okunskap är inte så bra nu i slutspel som vi ser...

Visst men då kräver det ju att vi spelar med fart tycker någon här inne att vi haft fart dem senaste 25 matcherna Saik derbyna undantaget?

Nej säger jag har vart inne på att nåt är fel i energin i benen tidigare och att den nya fystränarens upplägg kanske bär skulden.

Läste en intervju där han sa att dem har jobbat med uthållighetsmusklerna och under OS och under julen och denna vecka med snabbfibrerna.

Inget av detta verkar finnas i spelarnas kroppar.

Och alla ni som gnäller på Rönken varför gör ni det?.

Vid matchstart är du ganska körd som tränare

Tränaren kan stå och rita bågar på en tavla skrika i öronen mm men när du väl kliver ut från båset finns det inte kvar PUNKT!!

Samma med tränaren han kan ju vrida vända ta ut målisar (som mot DIF för 4 år sen) mm mm men i slutändan är det ALLTID spelarna som ska göra det på isen.

Så ta en funderare ni som gnäller.

Jag kan för mitt liv inte se att vi kommer vinna den här matchserien men det har inget med tränare sportchefer eller kanske t.o.m fystränare att göra det har med spelarna att göra.

Det sitter i huvudena på dom det finns inget självförtroende men framför allt finns det ingen harmoni i gruppen det speglar av sig på isen.

Hade jag vart Rönken & Co hade jag sagt vi skiter i det här det får ni fixa själva.
Det var en faktiskt en tanke som slog mig efter första perioden typ bara lämna båset i protest och säg åt gubbarna ni får klara er själva.

Men 6 raka förluster är ju ganska mycket och man kommer närmare en seger för varje förlust så vem vet det kanske vänder.
Jag vägrar dock ge upp hoppet innan vi förlorat 4 st matcher.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av Sir Prozac sön 16 mar 2014, 20:10

Inte kommer det en ny tränare i detta läge. Vi har tre matcher av säsongen kvar, för mer blir det inte. Luleå har ju aldrig kickat en tränare förr, och det kommer absolut inte att hända nu heller. Något är infekterat i laget, det ser alla, även styrelsen, men att dom skulle göra mig glad och lyfta bort Rönken tror jag inte en sekund på.

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av INXen sön 16 mar 2014, 20:11

Bra ide - Rönken mfl lämnar båset och låter någon annan ta över...
Vi kommer inte längre med honom.
Frågan är om övriga är smittade.
Visst ska han ha kred för vad han gjort i en förut svår tid.
Men hans tid är över - han har nått sitt tak!
Och han kommer inte igenom och ut på andra sidan, hur han än försöker.
INXen
INXen

Antal inlägg : 57
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av LuleåWinston sön 16 mar 2014, 20:13

Äh, skitmatch. Enbart att lägga den bakom sig. Skoj att tränarna iaf försökte och tog ut målisen med pp och 3 minuter kvar. Men kändes som att spelarna inte var där och knappt vann några dueller man mot man.

Jäklar vad stillastående pp av Luleå. Omark och Klasen kan inte enbart söka varandra hela tiden. Det funkade inte.

Kändes som att vi blev överkörda fysiskt, nästan likadant som mot AIK. Luleå har verkligen problem med lag som spelar fysiskt, stressar högt upp på puckhållaren och spelar brett när de har pucken.

Jag skulle vilja se bänkningar av några spelare för att väcka laget och ge Cehlarik, Trucken och Bryggman en chans. Var Luleås bästa kedja när de fick chansen. Och de skulle verkligen ge 110% i varje närkamp för att sno åt sig en plats.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt sön 16 mar 2014, 20:17

Högljudd skrev:
dubstep skrev:
Högljudd skrev:
Lars158 skrev:Återinför fysisk hockey i LHF tack!

Ja inte fan är det såhär jag vill ha mitt Luleå att spela!
På 4 år med Rönken har vi blivit ett innebandylag, allt av fysik har förbjudits.
Det kanske funkar i seriespel men i slutspel blit vi ett skämt.
Det är spelarmaterialet som är fel. Förra året hade vi helt ok material och spelade SM-final mot ett överlägset lag. Vi är betydligt sämre och mindre fysiska i år. Och ja, en del är tränarnas fel.

Vilken fysisk gigant saknar vi från förra året?
Vihko var väl den enda av finnarna som kunde tacklas men i övrigt kommer då inte jag på någon som var fysisk.

Precis huvudet på spiken
Men Vihko var också viktig för energin i laget under matcherna också han gav alltid järnet.
Han kunde göra två tre bra byten och få med sig gubbarna vi saknar sådana nu..

Vad som är underligt är att inte Abbotts eller Ledda var övertända mycket mycket underligt.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av INXen sön 16 mar 2014, 20:21

Cehlarik, Trucken och Bryggman
Bra ide
Får Bryggman spela för oss?
INXen
INXen

Antal inlägg : 57
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av NallePhu sön 16 mar 2014, 20:23

INXen skrev:Cehlarik, Trucken och Bryggman
Bra ide
Får Bryggman spela för oss?
Bryggman är Luleå spelare men utlånad till Asplöven så han är reggad för klubben!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18228
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av Slapshot sön 16 mar 2014, 20:23

Tror ni på fullaste allvar att Luleå byter tränare mitt under slutspelet?!? Har man inte gjort det under serien, inte fan gör man det nu heller!! Intressant att Växjö spelar Luleås rönken hockey. Den hockey som gjorde Luleå framgångsrika under 3 säsonger. Nu vete fan vad Luleå spelar för hockey men inte är det rönkenhockey inte. Vet inte vem man ska skylla på egentligen? Känns som att det inte ens finns försök till att göra nåt från varken spelare eller ledare. Mitt tips 4-2 till Lakers känns just nu alldeles för optimistiskt. Blir nog snarare 4-0 som det såg ut ikväll. Förbannat konstigt att det kan se så lojt ut i ett slutspel och detta var den absolut sämsta slutspelsmatch jag har sett någonsin alla lag inräknade! Fy fan vilken skitmatch.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av NallePhu sön 16 mar 2014, 20:29

Slapshot skrev:Tror ni på fullaste allvar att Luleå byter tränare mitt under slutspelet?!? Har man inte gjort det under serien, inte fan gör man det nu heller!! Intressant att Växjö spelar Luleås rönken hockey. Den hockey som gjorde Luleå framgångsrika under 3 säsonger. Nu vete fan vad Luleå spelar för hockey men inte är det rönkenhockey inte. Vet inte vem man ska skylla på egentligen? Känns som att det inte ens finns försök till att göra nåt från varken spelare eller ledare. Mitt tips 4-2 till Lakers känns just nu alldeles för optimistiskt. Blir nog snarare 4-0 som det såg ut ikväll. Förbannat konstigt att det kan se så lojt ut i ett slutspel och detta var den absolut sämsta slutspelsmatch jag har sett någonsin alla lag inräknade! Fy fan vilken skitmatch.
Nej men det är förmodligen det enda som kan rädda hela slutspelet för Luleå!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18228
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av #96 sön 16 mar 2014, 20:31

Bort med Rönken o in med Osten...bara testa nått iaf!
#96
#96

Antal inlägg : 2178
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av stormvägen sön 16 mar 2014, 20:32

NallePhu skrev:
Slapshot skrev:Tror ni på fullaste allvar att Luleå byter tränare mitt under slutspelet?!? Har man inte gjort det under serien, inte fan gör man det nu heller!! Intressant att Växjö spelar Luleås rönken hockey. Den hockey som gjorde Luleå framgångsrika under 3 säsonger. Nu vete fan vad Luleå spelar för hockey men inte är det rönkenhockey inte. Vet inte vem man ska skylla på egentligen? Känns som att det inte ens finns försök till att göra nåt från varken spelare eller ledare. Mitt tips 4-2 till Lakers känns just nu alldeles för optimistiskt. Blir nog snarare 4-0 som det såg ut ikväll. Förbannat konstigt att det kan se så lojt ut i ett slutspel och detta var den absolut sämsta slutspelsmatch jag har sett någonsin alla lag inräknade! Fy fan vilken skitmatch.
Nej men det är förmodligen det enda som kan rädda hela slutspelet för Luleå!

Det var väl en röst som saknades? Ny? Sedan verkar det ju som att Jonas vill att det ska vara tyst i båset.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av Rönken sön 16 mar 2014, 20:40

Mycket snack om Lassila vad det verkar på övriga håll, hade Luleå något bra läge förutom då Persson sköt i kortsargen vid friläget? Kändes inte ens farligt i powerplay så vitt jag minns. Känns onödigt att bygga upp en målvakts förtroende på ett sånt här sätt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av Slapshot sön 16 mar 2014, 20:42

Bara se fram emot nästa säsong. Förhoppningsvis blir det en rejäl utrensning både bland spelare och ledare och satsas på spelare som förtjänar det oavsett vad det står för namn på matchtröjan. En sak kan jag då säga. Nånting är otroligt fel inom Luleå Hockey. Annars ser det inte ut som det har gjort både dom sista 6 matcherna men även till och från under hela säsongen. Det är nånting ruttet som ligger och pyr. Det lär väl komma ut förr eller senare...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av NallePhu sön 16 mar 2014, 20:47

Slapshot skrev:Bara se fram emot nästa säsong. Förhoppningsvis blir det en rejäl utrensning både bland spelare och ledare och satsas på spelare som förtjänar det oavsett vad det står för namn på matchtröjan. En sak kan jag då säga. Nånting är otroligt fel inom Luleå Hockey. Annars ser det inte ut som det har gjort både dom sista 6 matcherna men även till och från under hela säsongen. Det är nånting ruttet som ligger och pyr. Det lär väl komma ut förr eller senare...
Något är det som ligger och pyr tyvärr!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18228
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av Mr Bister sön 16 mar 2014, 20:49

Jag tycker också att man skulle prova med Osten i båset, det brinner i knutarna nu och vi har inget att förlora.

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av NallePhu sön 16 mar 2014, 20:52

Mr Bister skrev:Jag tycker också att man skulle prova med Osten i båset, det brinner i knutarna nu och vi har inget att förlora.
håller med finns inget att förlora kan ju inte bli mycket sämre precis!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18228
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av stormvägen sön 16 mar 2014, 20:54

Mr Bister skrev:Jag tycker också att man skulle prova med Osten i båset, det brinner i knutarna nu och vi har inget att förlora.

Väldig låg profil på Osten nuförtiden. Känns som att han alltid dragit fokus till sig i slutspel. Kanske skulle vara bra? Chansen finna att han går ut och anmäler en spelare till DN eller drar någon genomtänkt oneliner.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av Rönken sön 16 mar 2014, 20:56

Jag tvivlar på att Osten kliver ner, kanske om man blir lika nerpissade på hemmaplan på tisdag - kanske. Men tvivlar även då på att han kliver ner, inget i historien som talar för det. Sedan är frågan om det är så enkelt att det är tränarna som det är fel på, hur vet vi att det inte är Bulan likväl som Rönnqvist som det strular med? Eller att det är Åkerström med tanke på hur backarna sett ut.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av Slapshot sön 16 mar 2014, 21:00

Ja man vet ju inte vem av tränarna som är problemet OM det nu ens är tränarna som är problemet även om nu matchcoachingen ser konstig ut osv....Det ligger en hund begraven

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av Mr Bister sön 16 mar 2014, 21:01

Jag tror inte heller att Osten kliver ner i båset, men det är det enda jag kan tänka mig kan vända denna matchserie, Rönken han fortsätter bara med att stånga sin panna blodig med samma impotenta spel match efter match och ca 1 mål/match

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av NallePhu sön 16 mar 2014, 21:05

Det ligger något och pyr samt stinker som sjutton för hela laget ser ut att vara i en disharmoni totalt, Bara hoppas massmedia kan gräva upp det i dagsljuset och inte dölja det hela!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18228
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av Mr Bister sön 16 mar 2014, 21:07

Jag börjar nästan tro som Phu att det är något mer också än spelet, te.x stack Klasen och bytte efter ca 10 sekunder alldeles röd i fejan av ilska.

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av knutten sön 16 mar 2014, 22:18

Efter dagens match så ser ju läget hopplöst.
Bara att komma in och göra en toppmatch om två dagar skulle vara en bragd. Något har hänt i laget.
Mycket snack om spelaromsättning, men efter den här säsongen måste det rensas rejält på alla fronter.
Finns absolut ingen harmoni och självklart borde det vara något bakom kulisserna som hänt.
Det här är inte Luleå och alla spelare kan inte helt plötsligt gå ner sig fullständigt på en och samma gång.

Jag har oerhört svårt att tro att Luleå skulle gå vidare när något defintivit inte är som det ska i laget. Men hoppet är det sista som överger en. Och tisdagens match visar nog om det blir fyra raka eller om Luleå kan vara med och försöka fajtas. Men jag vet inte, det känns bittert nu då man förstår att det är något som inte stämmer. Det gör en besviken och ledsen faktiskt. Det är ju nu det ska vara som roligast och allt har bara tvärdött.

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av knutten mån 17 mar 2014, 00:59

Nu är det en ny dag, ser bara möjligheter. Denna match glömd, tisdagens match i fokus.

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av kjell mån 17 mar 2014, 03:05

Vaknade upp med onda aningar men ändå med ett litet hopp att ett under skulle ha skett och det gamla fornstora kämpastarka Luleå återigen stod på isen. Smög in på sidan och blev tyvärr sannspådd per omgående när Växjö fick in sitt första mål. Luleå har inte det självförtroende som krävs för att vända en match i nuläget. Det känns som laget ger f-n att prestera och de gett upp på förhand. Jag har varit mycket kritisk till Rönken men nu anser jag att alla tränare måste lämna Luleå och nytt friskt blod måste in.

kjell

Antal inlägg : 85
Join date : 13-10-01
Ort : Bangkok

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av Sir Prozac mån 17 mar 2014, 07:23

Trodde ilskan över gårdagens förnedring skulle ha lagt sig lite efter en nattsömn, men ICKE man är lika förbannad fortfarande.
Svårt att sova, svårt att kunna se fram emot nästa match.

Tror absolut inte på vinst i morgon, men jag vill banne mig se mer vilja. Någon jävla gnista måste ju finnas långt där inne. Nu får dom plocka fram den lilla gnistan och få den att börja glöda ordentligt. De spelare som inte kan ta fram denna gnista eller de spelare som totalt saknar den behöver inte göra sig besväret att dra på sig en Luleåtröja igen.

Var är ilskan i övriga föreningen? Nu brukar ju Osten leva rövare i pressen, tränarna brukar snacka om krig. Spelarna brukar vara så taggade att dom vibrerar, vart är allt det där? Är hela föreningen i dvala?

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av amarule mån 17 mar 2014, 08:02

Nej inte fan la sig ilskan och besvikelsen efter några timmars sömn inte. Man känner sig helt uppgiven så inte undra på om killarna också gör det. MEN en stor skillnad finns: det är deras jobb med oerhört bra betalt så de ska bara orka ladda om och visa att de kan.
Sen undrar jag också om denna dåliga ork(?) och form ändå (som någon skrev) har något att göra med fysträningen med den hårda dieten. Kan det verkligen vara optimalt? Det verkar ju som om de inte orkar, så vem vet? Kanske borde utvärderas efter säsongen.Suspect 
Eller är det nåt annat som inte stämmer, som ligger och pyr, eller är de helt enkelt inte bättre än så här? Man är så less och besviken , ändå sitter man väl där igen imorgon och hoppas på ett under Shocked
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av Lajon mån 17 mar 2014, 08:17

Ja, ett under .... det är väl vad som återstår i form av hopp. Smile
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av Mange mån 17 mar 2014, 08:48

Ser faktiskt inte hur vi ska kunna vinna/vända den här kvartsfinalserien, vi vinner varken borta- eller hemmamatcher längre. Vi är ett enkelt byte för våra motståndare. spelar hockey i ~10 minuter per match. usch för dyra spelare som underpresterar så inihelvete...Olausson förtjänar inte ens att ha en grundlön på 10k så pinsamt usel hockeyspelare. juste han tror väl att han redan är klar för KHL hahahaahahahaha sjukt komiskt
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av stormvägen mån 17 mar 2014, 12:36

Ur supporterbloggen, Kuriren:

"Den uppmärksamme såg att Rönken instruerade Hjelm med en liten whiteboardtavla i tredje (?) perioden. Hjelm såg ut att argumentera emot, helt kort. Rönken visade samma sak på tavlan. Hjelm sa samma sak igen. Rönken skrek någonting åt Hjelm. Tillslut kan man inte längre blunda för det man ser.

Gunnarsson ska inte spela i PP. Han bara ska inte. Det måste finnas bättre alternativ."

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av #96 mån 17 mar 2014, 12:42

stormvägen skrev:Ur supporterbloggen, Kuriren:

"Den uppmärksamme såg att Rönken instruerade Hjelm med en liten whiteboardtavla i tredje (?) perioden. Hjelm såg ut att argumentera emot, helt kort. Rönken visade samma sak på tavlan. Hjelm sa samma sak igen. Rönken skrek någonting åt Hjelm. Tillslut kan man inte längre blunda för det man ser.

Gunnarsson ska inte spela i PP. Han bara ska inte. Det måste finnas bättre alternativ."

Stämmer det o det som sägs om Ledin. så MÅSTE Rönken bort...finns ingen annan väg!
#96
#96

Antal inlägg : 2178
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av Urken mån 17 mar 2014, 12:50

Än så länge är det bara rykten, så ta det lugnt nu!

Men det tåls att lägga till: precis som du säger, OM, mot all förmodan, det skulle stämma....
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av LulefanGBG mån 17 mar 2014, 12:53

Vilka rykten om Ledin?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av #96 mån 17 mar 2014, 12:57

LulefanGBG skrev:Vilka rykten om Ledin?

Ledin pushade på laget o Rönken blev sur o bad han vara tyst...
#96
#96

Antal inlägg : 2178
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av LulefanGBG mån 17 mar 2014, 12:58

Låter ju helt otroligt osannolikt!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av #96 mån 17 mar 2014, 13:03

LulefanGBG skrev:Låter ju helt otroligt osannolikt!

Ja...men så sägs det iaf.
#96
#96

Antal inlägg : 2178
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av LulefanGBG mån 17 mar 2014, 13:05

OM det stämmer är det ju sjukt! Alla vill väl fan ha spelare som pushar på laget i motgång? Det var ju därför vi värvade Ledin eller? Han är ju precis den typen av spelare som är som bäst nu i slutspel. Både på och vid sidan av isen har han spetskvalitéer som är skräddarsydda för slutspelsmatcher.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av Tigerman mån 17 mar 2014, 19:40

Men det är ju f-n vad folk övertolkar saker här. Det skvallras ju värre än på en syförening för medelålders damer på 50-talet. Hur lätt är det att i en slutspelshall höra vad tränare och spelare säger till varandra på ett avstånd av flera meter? Finns inte en chans att någon vet vad som sagts mellan Rönken/Ledin och Rönken/Hjelm om man inte är expert på att läsa på läppar möjligen.

För övrigt, om Rönken visar samma sak åt Hjelm två gånger och det ändå inte går in så bekräftar det väl snarare bara att Hjelm faktiskt är lika virrig i båset som han ser ut att vara på isen.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av NallePhu mån 17 mar 2014, 19:42

Tigerman skrev:Men det är ju f-n vad folk övertolkar saker här. Det skvallras ju värre än på en syförening för medelålders damer på 50-talet. Hur lätt är det att i en slutspelshall höra vad tränare och spelare säger till varandra på ett avstånd av flera meter? Finns inte en chans att någon vet vad som sagts mellan Rönken/Ledin och Rönken/Hjelm om man inte är expert på att läsa på läppar möjligen.

För övrigt, om Rönken visar samma sak åt Hjelm två gånger och det ändå inte går in så bekräftar det väl snarare bara att Hjelm faktiskt är lika virrig i båset som han ser ut att vara på isen.
Finns radioreporter mellan båsen så nog sjutton hör dem vad som säges i båsen tyvärr!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18228
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå - Sida 10 Empty Sv: 2014-03-16, SM-Kvartsfinal 1, Växjö - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 10 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet