Björklöven

+32
Lehto
Metheuz
Sportchefen #2
Dustin
Urken
Blinders
Pajala
Jonken
Micke80
Hankburger
NallePhu
Old Brooklyn
Tony Moore
Norlin
Puckad
Jokerman
knutten
Redbear
Snikne Ville
Lars158
Zeb Macahan
Högljudd
Bilderberg
Myrman
pingu
Dave Rock
jimpa99
LulefanGBG
FruktHamster
rasbiologen
BodenSwe
Salle
36 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Sportchefen #2 ons 16 dec 2020, 22:27

Pajala skrev:
Sportchefen #2 skrev:
Pajala skrev:Eftersom oddsen hade kastas om så blev det helt galet, det är iaf den teorin som verkar stämma.

https://www.expressen.se/sport/tips-och-odds/troligtvis-handlar-det-inte-om-matchfixning/

Snälla, jag har sett allt det där för länge sen.
Men jag tror inte ögonblick på det, av skäl som jag skrivit och som framgått i de senaste inläggen.

Har du bettat live nån gång? Bra, då vet du att bolagen har sekundkoll på odds och matcher. Blir det mål, blir det straff, blir det utvisning, blir det vad fan som helst så håller man matchen, stoppar spelet, skruvar i oddsen hit och dit.
Självklart har Bet365 koll på matcherna hela tiden. Självklart skulle de upptäcka omedelbart om det blev märkliga odds. Det här pågick ju från slutet av första perioden till tredje perioden i princip.

Vad du tror är faktiskt ej relevant.

Det finns inget som tyder på en medveten matchfix just nu iaf.

Nej, jag har ingen insyn i hur det fungerar hos spelbolagen. Men läs det jag skrev tidigare. Jag gillar inte slumpfaktorn i den här historien. Och jag gillar inte den information som finns just nu. Det är för stora prylar för att någon anonym snubbe på twitter ska presentera en teori som köps som sanningen och som det görs artiklar om i media. Vilket är fallet. Vem är det ens? Vad vet media om den personen?

Det spelbolag som styrt detta, alltså Bet365, måste givetvis berätta vad som hänt och lämna över bevis, listor på alla lagda bet och all information till de som utreder. Sedan ska jag backa in i garaget igen om det visar sig att det inte finns någon som helst täckning för en spelstöt.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Snikne Ville ons 16 dec 2020, 22:42

Pajala skrev:
Sportchefen #2 skrev:
Pajala skrev:Eftersom oddsen hade kastas om så blev det helt galet, det är iaf den teorin som verkar stämma.

https://www.expressen.se/sport/tips-och-odds/troligtvis-handlar-det-inte-om-matchfixning/

Snälla, jag har sett allt det där för länge sen.
Men jag tror inte ögonblick på det, av skäl som jag skrivit och som framgått i de senaste inläggen.

Har du bettat live nån gång? Bra, då vet du att bolagen har sekundkoll på odds och matcher. Blir det mål, blir det straff, blir det utvisning, blir det vad fan som helst så håller man matchen, stoppar spelet, skruvar i oddsen hit och dit.
Självklart har Bet365 koll på matcherna hela tiden. Självklart skulle de upptäcka omedelbart om det blev märkliga odds. Det här pågick ju från slutet av första perioden till tredje perioden i princip.

Vad du tror är faktiskt ej relevant.

Det finns inget som tyder på en medveten matchfix just nu iaf.
Onormala oddsrörelser i kombination med onormal resultatutveckling tyder definitivt på någonting. Det behöver inte vara någonting, men att det tyder är tveklöst.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6386
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Sportchefen #2 tor 17 dec 2020, 09:02

Sådärja, då har både polisen och förbundet talat med alla inblandade och beslutat sig för att det inte finns grund för någon utredning.
Så skönt att det inte var någon matchfixning...
Problemet är bara att spelbolagen inte har något intresse av att det utreds, för branschen är genomrutten.
Själv lägger jag ned mina vapen här och nu och erkänner mig besegrad.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Jokerman sön 20 dec 2020, 20:58

Bo Lundqvist Piteå-Tidningen:
Lövenmatchen var inte lik någon annan

Det stormade runt hockeyallsvenska matchen Björklöven- Mora innan matchen i tisdags. Vinden svängde också friskt under matchen, men det var inget mot vad som skulle komma efter.

Löventräden stod kraftigt böjda efter 4-8-förlusten och det lär ta tid innan smutsen från klubbmärket tvättats bort.

Spelbolagen bjöd ganska unisont 1.30 på Lövenseger mot ett Mora som dagen innan förlorat med 2-6 mot Timrå. Vid ställningen 3-1 till Björklöven höjdes plötsligt oddset till 1.60 för att vid 3-3 eskalerat till närmare fem gånger insatsen. 

Om än inte unikt så väldigt, väldigt märkligt och givetvis kopplat till ett insatsflöde som föder och göder alla former av spekulationer kring en läggmatch. Rutinerade hockeybetraktare baxnade nästan runt vad som utspelade sig på isen när Mora ordnade sju raka och gick från 0-3 till 8-3 i en match som slutade 8-4 till Dalalaget.

.......

Utan att ta in för mycket luft hävdar jag att jag kan det mesta om mekanismerna runt läggmatcher och olika former av spelfusk. Man kanske likt en spelets och dobblens Leif GW borde fixat en form av professur i ämnet för en sisådär tjugo år sedan. Idag följer jag den allt mer upphettade debatten på avstånd och förvånas mest över alla kommentarer.


Han sänker, eller i vart fall försöker han sänka Löven med det här uttalandet.

Kom igen Löven! Inte nog med att man blev blåsta på SHL-platsen, nu kommer svinhugg, som det här, också.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Snikne Ville tor 20 maj 2021, 13:58

Blir nog tufft för Löven kommande säsong. HV blir självskrivna storfavoriter, VIK gör en storsatsning och Modo bör nog komma upp på rälsen igen. Den stora chansen var nog i år.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6386
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Redbear tor 20 maj 2021, 15:42

Snikne Ville skrev:Blir nog tufft för Löven kommande säsong. HV blir självskrivna storfavoriter, VIK gör en storsatsning och Modo bör nog komma upp på rälsen igen. Den stora chansen var nog i år.

Den största chansen var väl egentligen förra säsongen, men precis som Luleå blev de snuvade pga Corona.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6713
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Jonken tis 21 sep 2021, 10:37

I princip ALLA sk 'experter' tippar att HV71 tar sig tillbaka till SHL 21/22.
Skulle vara SÅ HÄFTIGT om Kenttä, Wallson & Co -skulle lyckas att knäppa hela hockey Sverige på näsan i år!

-GÅ Löven !!!!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

LulefanGBG likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av LulefanGBG tis 21 sep 2021, 10:50

Ja för fan! Upp med Västerbottens riktiga hockeylag!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Jonken fre 25 mar 2022, 10:26

Löven har helt klart visat en rejäl förbättring i liret sedan tränarbytet. Har endast torskat 1 av de 9 senaste matcherna sedan Stråhle tog över. Helt klart att Umeå -gänget går in som favoriter i kvartsfinalserien mot Västerås.

VIK har dock hela AS-vassaste keeper längst bak: Ex LHF-Keepern Johan 'JG' Gustafsson; som nästan ensam är kapabel att vinna täta matcher för sitt lag.

Detta blir av alla indikationer en GRYMT frän serie -mellan två lag som gillar att pinka revir, markera och snacka. Onekligen kommer denna serie bli en 'head-game' -där det gäller för spelare att hitta rätt nivå mellan sina egna öron. Nedsläpp i Umeå: Kvart 1 ikväll kl 19.

-GÅ Löven!!!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Jokerman ll likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Lehto fre 25 mar 2022, 12:35

Västerås har å andra sidan bra känsla mot just Björklöven. Är de ngn Västerås kan slå så är de nog Björklöven.

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Jonken fre 25 mar 2022, 20:45

Löven leder 3-1 -inför sista perioden.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Jonken fre 25 mar 2022, 21:29

Löven tog första matchen med 6-1.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Jonken sön 27 mar 2022, 18:38

Torsk i andra matchen för Löven med 2-3 mot Västerås.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av NallePhu sön 27 mar 2022, 18:50

Såg matchen och nje nja Löven vill mycket medans VIK var mer primitiva i sitt spel, Kändes lite som då Liss vart skadad då gick spelet i baklås lite...
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18235
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Jonken tor 14 apr 2022, 11:02

Nu har ju Löven vänt; och leder matchserien mot MoDo med 2-1 i matcher. Smile
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Jonken fre 15 apr 2022, 20:51

Denna SKIT-DAG fulländad: Löven torskade 2-3 hemma mot MoDo.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Jonken sön 17 apr 2022, 19:11

Löven ligger under med 1-0 i Ö-vik efter första.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Jonken sön 17 apr 2022, 20:56

Löven torskade tyvärr med 2-1 borta mot MoDo. Nu leder MoDo matchserien med 3-2 i matcher.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Bamsefar tor 21 apr 2022, 20:14

Ser ut att lugga Modo på finalplatsen , 1-3 nu
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Pajala tor 21 apr 2022, 20:19

1-4 nu
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Pajala tor 21 apr 2022, 20:21

1-5, tungt för modo nu Very Happy
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Bamsefar tor 21 apr 2022, 20:23

Detta fixar inte Modo, blir björklöven i finalen, inte för att det spelar ngn större roll, hv71 lär nog vinna finalen komfortabelt
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Pajala tor 21 apr 2022, 20:55

2-6 nu i tredje, 15 min kvar av matchen
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Pajala tor 21 apr 2022, 20:58

Bamsefar skrev:Detta fixar inte Modo, blir björklöven i finalen, inte för att det spelar ngn större roll, hv71 lär nog vinna finalen komfortabelt

Det kändes som att Löven kunde rubba Modo idag innan match men ändå känns det som att Modo skulle vara en svårare motståndare för HV.

HV lär vinna med 4-0 eller 4-1 i matcher.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Bamsefar tor 21 apr 2022, 21:07

Pajala skrev:
Bamsefar skrev:Detta fixar inte Modo, blir björklöven i finalen, inte för att det spelar ngn större roll, hv71 lär nog vinna finalen komfortabelt

Det kändes som att Löven kunde rubba Modo idag innan match men ändå känns det som att Modo skulle vara en svårare motståndare för HV.

HV lär vinna med 4-0 eller 4-1 i matcher.
Tror inte det hade spelat ngn roll, hv71 är ett litet unikum i allsvenskan och de hade nog rullat igenom finalen oavsett motståndare
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Kagen tor 21 apr 2022, 21:47

Kommer lätt hålla en tumme för Löven även om HV är jättefavoriter. Vore riktigt kul med Gävle, Sundsvall, Umeå, Skellefteå och Luleå i högsta serien. Saknas gör ju då bara Ö-vik.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Urken tor 21 apr 2022, 21:48

Kagen skrev:Kommer lätt hålla en tumme för Löven även om HV är jättefavoriter. Vore riktigt kul med Gävle, Sundsvall, Umeå, Skellefteå och Luleå i högsta serien. Saknas gör ju då bara Ö-vik.

Japp. Heja Löven!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Pajala likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Jonken tor 21 apr 2022, 21:58

Härligt Löven!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Jokerman ll tor 21 apr 2022, 22:12

Claes Endre står på huvet i 4 matcher mot HV.

Löven går upp.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Jonken tor 21 apr 2022, 22:36

När jag jämför spelarna i Löven -kontra HV: Ser jag BETYDLIGT FLER spelare i det gröna laget -som verkligen är villiga täcka puck med pannbenet om så krävs. Sånt -i kombination med rutinen av dessa matchserier; tenderar att påverka i en do-or-die -serie.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Norlin fre 22 apr 2022, 11:18

Jonken skrev:När jag jämför spelarna i Löven -kontra HV: Ser jag BETYDLIGT FLER spelare i det gröna laget -som verkligen är villiga täcka puck med pannbenet om så krävs. Sånt -i kombination med rutinen av dessa matchserier; tenderar att påverka i en do-or-die -serie.

Ja, jo. Men i just det här fallet är HV för bra. Går de inte upp nu är det en skräll i paritet med den när leksand tog sig från 10:e plats till kval och slog ut modo för en plats i SHL.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Jonken fre 22 apr 2022, 13:12

Norlin skrev:
Ja, jo. Men i just det här fallet är HV för bra. Går de inte upp nu är det en skräll i paritet med den när leksand tog sig från 10:e plats till kval och slog ut modo för en plats i SHL.
-Njaa.... Låt oss vänta och se hur det ser ut i verkligheten -när serien kör igång imorgon. (Inte en skräll för mig ifall Löven tar det här.)
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Snikne Ville lör 06 maj 2023, 21:39

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6386
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Jokerman ll tis 04 jul 2023, 07:34

Björklöven - Sida 3 Img_2644
Björklöven - Sida 3 Img_2645
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Flippass ons 05 jul 2023, 21:23



Hög klass på hånet får man ändå säga...

Flippass

Antal inlägg : 417
Join date : 22-05-04

Donowitz and Jokerman ll like this post

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Jokerman ll fre 15 dec 2023, 19:25

Jokerman skrev:Bo Lundqvist Piteå-Tidningen:
Lövenmatchen var inte lik någon annan

Det stormade runt hockeyallsvenska matchen Björklöven- Mora innan matchen i tisdags. Vinden svängde också friskt under matchen, men det var inget mot vad som skulle komma efter.

Löventräden stod kraftigt böjda efter 4-8-förlusten och det lär ta tid innan smutsen från klubbmärket tvättats bort.

Spelbolagen bjöd ganska unisont 1.30 på Lövenseger mot ett Mora som dagen innan förlorat med 2-6 mot Timrå. Vid ställningen 3-1 till Björklöven höjdes plötsligt oddset till 1.60 för att vid 3-3 eskalerat till närmare fem gånger insatsen. 

Om än inte unikt så väldigt, väldigt märkligt och givetvis kopplat till ett insatsflöde som föder och göder alla former av spekulationer kring en läggmatch. Rutinerade hockeybetraktare baxnade nästan runt vad som utspelade sig på isen när Mora ordnade sju raka och gick från 0-3 till 8-3 i en match som slutade 8-4 till Dalalaget.

.......

Utan att ta in för mycket luft hävdar jag att jag kan det mesta om mekanismerna runt läggmatcher och olika former av spelfusk. Man kanske likt en spelets och dobblens Leif GW borde fixat en form av professur i ämnet för en sisådär tjugo år sedan. Idag följer jag den allt mer upphettade debatten på avstånd och förvånas mest över alla kommentarer.


Han sänker, eller i vart fall försöker han sänka Löven med det här uttalandet.

Kom igen Löven! Inte nog med att man blev blåsta på SHL-platsen, nu kommer svinhugg, som det här, också.
Aftonbladet:
Försvann från Björklöven: ”Kanske finns på Interpol-lista”

Connor Ingram försvann plötsligt från Björklöven i december 2020.

Det var några röriga dagar med utredning om matchfixning och ett förvirrande bluff-sms.
– Det är faktiskt en galen historia, säger den 26-årige kanadensiske målvakten till ESPN.

Connor Ingram spelade nio matcher för Björklöven i Hockeyallsvenskan.


Numera är han hyllad förstemålvakt hos Arizona Coyotes i NHL.


Tidigare har Connor Ingram inte pratat om vad som hände i Sverige och det är en tid han helst vill glömma.

Under 2021 var han också nära att sluta med ishockeyn på grund av tvångstankar och depression innan han sökte hjälp.
– Hockeyn i sig var fantastisk i Sverige. Avslutningen där var däremot inte fantastisk, säger Connor Ingram.

Rädd för åka till Sverige


Matchen mot Mora hemma i Umeå hade osannolika oddsrörelser och uppseendeväckande händelseutveckling.


Trots 3–1-ledning för Björklöven steg oddset på laget, vid ställningen 3–3 steg oddset till 4,50 och tidigare 7,50-oddsaren Mora var favorit till 1,67.


Björklöven hade ledningen med 3–0 efter åtta minuter av matchen, men förlorade till slut med 8–4 efter att ha släppt in sju raka mål.
Sex av Mora-målen gjordes i powerplay, Connor Ingram släppte in fem mål på 14 skott innan han byttes ut.
– Jag vet inte ens om jag är tillåten att åka tillbaka till Sverige. Det kanske är så att jag finns på en Interpol-lista någonstans. De där dagarna var tuffa i mitt liv, säger Connor Ingram.

Svenska Ishockeyförbundet friade klubbarna och spelarna från misstanke kring matchfixning efter ett par dagar.
Utredning ska ha visat att de märkliga oddsrörelserna berodde på mänskliga misstag.

Påstods fått sparken


P4 Västerbotten publicerade i efterspelet också ett falskt sms, de hade skickat till fel nummer när de försökte nå sportchefen Per Kenttä.

Personen bakom numret hade skojat och skickat tillbaka angående Connor Ingram: ”han skickas hem direkt, han var inte bra”.
Connor Ingram åkte tillbaka till Nashville Predators eftersom låneavtalet gått ut.

Radiostationen skickade ett mejl till Connor Ingram där de bad om ursäkt.
– De ville att jag inte skulle stämma dem. De skrev att de hade fått fel information och bad om ursäkt för att de använt mitt namn, säger Connor Ingram.

Tragedi i hemstaden


Han tyckte att hans rykte hade blivit förstört och övervägde att ta upp kampen för att rentvå sitt namn, men fick rådet att inte uppmärksamma anklagelserna ännu mer.
– Det där falska sms:et avslutade nästan min karriär. De där dagarna blev det så mycket snack om att jag låg bakom läggmatcher. Det plockades upp hemma i Nordamerika, säger Connor Ingram.

Den mentala ohälsan har kopplats samman med den tragiska trafikolyckan för juniorlaget i Saskatchewan under 2018, då 16 personer dog och 13 personer skadades.

Connor Ingram är från Saskatchewan och var barndomsvän med flera av de omkomna spelarna.

Mattias Karlsson Aftonbladet
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Jokerman ll lör 16 dec 2023, 10:05

Metheuz skrev:
Pajala skrev:dom hade visst kastat om oddsen, så det var ingen matchfixning iaf.
Det är en möjlig teori bara vad jag läst. Ej bekräftat.
Låst artikel på VK

Spelexpert: 99 procent säker på att matchen är riggad
Spelexperten Robin Avellán har spelat på sport i närmare 20 år och är säker på sin sak efter de kraftiga oddsrörelser i matchen mellan Mora och Björklöven.
– Jag är 99 % säker på att matchen är riggad, säger Robin Avellán till Dalarnas Tidning.

Björklöven stod i cirka 1.30 i odds inför matchen mot Mora på måndagskvällen. När Björklöven ledde med 3–1 var liveoddset på Björklöven omkring 1.50 i snitt på de olika spelbolagen. Alltså ett högre odds, trots att Björklöven där och då ledde matchen.
Det här är kraftiga rörelser mot det normala. Och mycket tyder därmed på att matchen mellan Mora-Björklöven är riggad.
– Jag har tittat väldigt noga på hur rörelserna har sett ut under matchen och normalt ser det inte ut så här. Alla som någon gång har spelat på idrott vet att det inte är så här det ska se ut, säger spelexperten Robin Avellán som har närmare 20 års erfarenhet av spel.

Vid den första perioden ledde Björklöven skotten med 9-3 och hade en 3-1-ledning. När det står 2-0 till Björklöven så var oddset uppe på hela 1,72 för en seger för Björklöven.
– Rörelserna är helt skeva, normalt när det står 3-0 till Björklöven ska oddset ligga på omkring 1,05. Det är dessutom många power play-mål i den här matchen, och till exempel väldigt stor övervikt i antalet utvisningar, säger Robin Avellán.
Björklöven drog på sig hela 45 utvisningsminuter i jämförelse med Moras sex, till exempel.

Oddsen på matcherna styrs både utifrån de insatser som kommer in, men matchbilder vägs så klart också in. Om extremt stora insatser till exempel läggs på Mora IK så stiger oddset på Björklöven.
– Då är det också relativt uppenbart att matchen är fixad. Det här är väldigt skumt, säger Robin Avellán.

Björklöven-Mora odds före matchen:

1: 1.30. X: 6.00 2: 7.50.

Vid ställningen 3-1 till Björklöven stiger oddset på Björklöven till 1,65 och vid ställningen 3-3 i den andra perioden är Mora stora favoriter.

1: 4.50. X: 3.50. 2: 1.67.

Slutresultatet blir sedermera 4-8 i favör för bortalaget Mora.

Inom fotbollen har det förekommit en del matchfixning genom åren, där kriminella nätverk ofta ligger bakom. Inom hockeyn är det inte alls lika vanligt med riggade matcher. Vi får vrida tillbaka klockan ända till 1990-talet och den stora spelskandalen för att hitta rapporter om uppgjorda hockeymatcher.

Under Moras match mot Björklöven finns det också några sportsliga händelser som sticker ut. Bland annat Oskar Ståhl-Lyrenäs mål med sex sekunder kvar av den andra perioden.
 
”Spelexperten” Robin Avellán 
Björklöven - Sida 3 Img_1022

…………………………………………… 

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/JQa1Mm/connor-ingram-forsvann-fran-bjorkloven-kanske-finns-pa-interpol-lista
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Tony Moore ons 27 mar 2024, 09:12

Kravet inatt: Avgå Stråhle

Björklöven - Sida 3 YmpznU2sOXUIkwO8De8PyOrSEAmDzbln30abEEmY
Uttåg i kvartsfinalen mot Djurgården.
Då hängdes en banderoll med ett tydligt budskap riktat mot huvudtränaren Viktor Stråhle upp på Winpos Arena.
– Jag har ingen kommentar till någon banderoll, säger sportchefen Per Kenttä till VK.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av LulefanGBG fre 05 apr 2024, 08:02

Verkar storstäda i truppen efter fiaskot.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Metheuz fre 05 apr 2024, 12:46

Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 702
Join date : 15-09-16
Age : 37
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Dustin tis 09 apr 2024, 20:08

Nu är Marcus Nilsson presenterad för Löven. Kenttä tycker minsann inte synd om sig för att Umeå ligger i Norrland. Det är verkligen en helt otrolig värvning för ett allsvenskt lag.

Dustin

Antal inlägg : 6910
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av NallePhu fre 26 apr 2024, 19:35

Där kom Björn Hellkvist in som tränare också..
Snart presenteras Forsberg också för löven, Det börjar lukta att man kan ta sig upp kommande säsong!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18235
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Björklöven - Sida 3 Empty Sv: Björklöven

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet