Slasktopic

+79
JohanO
Dustin
Jokerman ll
Jokerman
Lajon3
RSD555
Puckad
MrA
Old Brooklyn
Kagen
Norrlandstoken
Anthrax
hokkzorz
Ferros
vanten
JuniorX
Number 69
Xinpei
Hellcop
nummer 17
makkanmakkan
Kapten Haddock
Freno
Redbear
PM
NilsOskar
Kallepedal
KaptenBlodskelett
Dentos
stormvägen
FruktHamster
Micke80
Sundance Kid
Diktatorn
icemask
Mange
Lulefan
pingu
Rönken
UnSaccoDiSoldi
Lajon
Huselius1
knutten
Pajala
Norlin
Högljudd
302
tibet
Babblo
Lars158
Johan__
Jonken
MamboKing
Javelin
Ivanhoe
Tony Moore
LulefanGBG
NallePhu
SSLazio1900
Myrman
Snikne Ville
belliz
#96
tvåplustvå
Trötto
Pickadoll
Chris Hendrix
storraggarn
Tigerman
JayDee
"CJ"
Sven Savage
Salle
MickkeJ
Bamsefar
Beast.
Urken
Dave Rock
Zeb Macahan
83 posters

Sida 1 av 19 1, 2, 3 ... 10 ... 19  Nästa

Gå ner

Slasktopic Empty Slasktopic

Inlägg av Zeb Macahan 4th februari 2012, 00:01

Asså nu ger jag fan upp, termometern visar -37,3 här i Kalix, vad värre är att det är lovat nåt liknande imorrn och på söndag ;( Någon som kan tipsa om en billig solresa månne...? Trist för Luleå som lär få en glest befolkad lada.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Dave Rock 4th februari 2012, 00:09

Så det är inte shorts som gäller Smile
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Zeb Macahan 4th februari 2012, 00:18

Nee, men man får nog allt dra på sig långfillisarna, nabocken och lovikkavantarna...
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Urken 4th februari 2012, 08:13

Haha! Jag satt och ojade mig över att behöva arbeta i en skidlift i några timmar nu på dagen, med -20°. När jag läser ditt inlägg så sken plötsligt min värld upp lite. Hade det varit sådär kallt hade jag inte rört mig ur sängen, där jag legat med kläder på och dubbla duntäcken!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Zeb Macahan 4th februari 2012, 08:58

Hehe Urken, då är det nog värre för dig som måste ut i skidliften, -20 är inte att leka med heller - beror alldeles på var man befinner sig. Skulle tro att -20 i t.ex Sthlm är som dryga -30 här pga annan luftfuktighet. Hursomhelst så är det gott med lite värmande morgonkaffe!
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Beast. 4th februari 2012, 13:03

Här nere i kungliga hufvudstaden visade tempen -16 i morse. Det har dessutom snöat så det är givetvis kaos i hela stan. Business as usual
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Dave Rock 5th februari 2012, 02:49

Det här kan väl också höra hemma i slasktopic.
Är det någon som sett Raubtier live, ni vet det där stenhårda bandet från Haparanda.
Har lyssnat på dom länge, eller ja länge och länge men dom senaste åren.
Såg dom live för första gången förra helgen. Ja jävlar vad bra dom var!!
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Bamsefar 5th februari 2012, 06:27

Live at Metaltown i GBG, ja, "svängde" bra, ja.Kanske lite mycket Rammstein över det hela men det är egentligen ingen nackdel.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Beast. 5th februari 2012, 16:36

Jag brukar skämmas lite när Raubtier kommer på tal eftersom jag bott i Happis ganska många år. Men de verkar ju gå hem hos folk av ngn anledning. Jag personligen tycker de är fruktansvärda, haha
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Urken 6th februari 2012, 22:40

Ni får jättegärna tracka mig om ni vill, men jag kokade ägg själv för första gången i mitt liv nyss. Resultatet återstår att se. Är det illa att jag aldrig kokat egna ägg fastän jag är 20 bast?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Bamsefar 6th februari 2012, 22:51

Mycket illa Rolling Eyes , men, varför börja just nu?
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Urken 6th februari 2012, 22:59

Flyttade hemifrån för drygt 4 månader sedan och har undvikit just ägg sedan dess, men suget blev alltför stort och nu blev jag tvungen att prova. Samtidigt som jag skulle börja koka äggen så insåg jag att jag inte hade en susning om hur detta skulle gå till, varav jag fick googla mig till denna sida:

http://www.kokaagg.se/

En jättehändig sida där det till och med finns en äggklocka! Underbart tänkte jag och körde på ett mellankokt ägg. Resultatet blev ju bra, men det är ändå sorgligt i mina ögon att jag missat en sådan här simpel grej. Skäms lite över mig själv samtidigt som jag tänker på de flesta av mina kompisar, som inte heller har en aning om simpla saker som just detta: att koka ägg!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av MickkeJ 6th februari 2012, 23:38

Urken skrev:Ni får jättegärna tracka mig om ni vill, men jag kokade ägg själv för första gången i mitt liv nyss. Resultatet återstår att se. Är det illa att jag aldrig kokat egna ägg fastän jag är 20 bast?
Aldrig för sent att börja!
Snart kan du nog ge dig på mer avancerade grejer, kanske till och med steka korv eller nåt Very Happy
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Urken 7th februari 2012, 00:06

MickkeJ skrev:
Urken skrev:Ni får jättegärna tracka mig om ni vill, men jag kokade ägg själv för första gången i mitt liv nyss. Resultatet återstår att se. Är det illa att jag aldrig kokat egna ägg fastän jag är 20 bast?
Aldrig för sent att börja!
Snart kan du nog ge dig på mer avancerade grejer, kanske till och med steka korv eller nåt Very Happy

Haha! Jomenvisst. Lägger upp en bild på min första stekta korv snart ;-) Skämt åsido så tror jag att folk i min ålder rent generellt är sämre på allt som har med ett hushåll att göra, än vad samma åldersgrupp var förr i tiden. Fick en liten tankeställare idag när detta inträffade.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Beast. 7th februari 2012, 01:27

Generellt så är det nog så. Sen är det väl lätt att bli ganska bekväm när man bor hemma. Är ju en annan sak när man flyttar ut och måste fixa allt på egen hand
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Zeb Macahan 7th februari 2012, 07:40

Stort av dig Urken att ens nämna detta med äggen, skulle inte jag ha gjort... Visst är det så att man blir bekväm när man bor "hemma" och föräldrarna är också dåliga på att låta/kräva att barnen eller ungdomarna får vara med och lära sig vid spisen - framförallt killarna inbillar jag mig.

När jag var mellan typ 14 och 17 bast så lagade jag en del mat å fika (pizza, mackisar å korv, pytt-i-panna, ägg (!), kokosrutor, pepparkakor m.m), var ingen som krävde det av mig utan helt av eget intresse, tyckte det var skoj. Flyttade sedan till eget när jag var 18 och just det tidiga matintresset hade jag igen då, kunde ju lite sedan tidigare, köpte en kokbok och testade mig fram - är man bara läskunnig så är det ju inga större problem. Visst blir det tokigt ibland men man lär av misstagen, precis som i övriga livet.

Har själv en 16-årig dotter som nu är med när det lagas mat hemma, vart fall ibland, för en dag ska ju hon flytta hemifrån också. Men generellt tror jag att dagens ungdomar är sämre på t.ex att laga mat även sedan man flyttat ut, finns ju hur mycket som helst hel- och halvfabrikat på ICA och COOP att köpa, enkelt och tämligen gott, fanns inte alls lika mycket på 70-talet. Dessutom tror jag att man höll i stålarna lite mer då, var mer ekonomisk helt enkelt än idag.

Tänk då du fixar till en god oxfilé, lite gratäng och en god sås att bjuda nån brutta på, då har du halva inne..., glöm inte vinet...
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Urken 7th februari 2012, 11:15

Skrattade gott åt den sista meningen Zeb! ;-) Fast om sanningen ska fram så är jag rätt hyfsad på just matlagning. Klarar mig alldeles utmärkt och provar nya grejer varje vecka. I lördags blev det marinerad fläskfilé, klyftpotatis och en gigantisk sallad med diverse innehåll, bland annat fetaost som är en av mina favoriter! Så nog är jag inte helt handikappad, men samtidigt har jag den självdistans som krävs för att erkänna att jag faktiskt inte hade en susning om hur man kokade just ägg! Om något så är det ägg man borde kunna tillaga, tycker man ju..

Sen så känner jag igen min omgivning när du beskriver dessa halvfabrikat som finns tillgängliga överallt. Många kompisar väljer helt enkelt att köpa dessa istället för att laga mat själva. Något jag säkerligen inte gjort om det inte vore för att jag hade det rätt tungt på det ekonomiska planet direkt efter att jag flyttat hemifrån. Det kan ha varit min "räddning" från halvfabrikaten. För att dra fram en gammal klyscha så "finns det nog en mening med allting"!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Zeb Macahan 7th februari 2012, 11:34

Haha, jamen då har kanske den lille rackaren varit in å hälsat på redan..., tack vare kokkonsten...
Ja fetaost är grejer i det mesta - utom fil Smile Matlagning är förbaskat kul egentligen, speciellt när man får joxa med lite "godare" mat till helgerna, gärna en köttbit och gärna på träkolsgrillen, dock inte just nu när vi har -32,6...
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Salle 7th februari 2012, 15:10

Var lite skeptisk till en början.. Då jag trodde chanserna till ett aktivt och välbesökt forum skulle bli svårt att få igång! Nu när vi Luleåsupportrar spritt ut oss på nätet på facebook, lokaltidningar och några halvtaskiga forum..

Men nu har alltså även jag reggat mig o skrivit mitt första inlägg här efter att ha avvaktat ett tag o betraktat det lite utifrån och sett att det faktiskt börjar ta sig..

Inlägget får bli i slasktråden, då jag inte hade något specifikt att skriva om just nu..

Hoppas att detta forum kan bli i klass med vad svenskafansforumet var för ett antal år sedan.. Alla samlades där och det var en jävla aktivitet. Man behövde inte klicka sig runt på tio olika sidor för att få tillgång till senaste nytt kring vårt kära LHF! Allt fanns där! Jag var in och läste flera gånger om dagen, och knåprade själv ihop 1932 st inlägg där, men nu får man väl ta o skriva av sig här ibland istället då Smile Hoppas fler o fler hittar hit och att detta kan bli den samlingspunkt vi alla vill ha och att forumet så småningom kan utvecklas ytterligare i funktionalitet och utseende. Det är lite halvt beklagligt att LHF inte satsat på ett officiellt forum då det hade kunnat säkerligen mer än fördubbla deras besök på hemsidan o därmed även generera lite extra reklamintäkter! Har mailat R. Hedlund angående detta också, men intresset verkade klent.. och det skulle enligt folket där bli för mycket att moderera..

Heja Luleå!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av MickkeJ 7th februari 2012, 16:55

Tror de är lite nervösa för incidenter liknande den där någon på luleafans "mordhotade" Fahlman på forumet efter hans påhittade "osten-scoop" under förra årets semifinal. Vet att några ES lag har länkar till forumet men det står specifikt att det är ett "inofficiellt" forum, dvs "vi tar inget som helst ansvar för vad som skrivs utan vi länkar bara till det". Om man skulle ha en tre-fyra moderatorer på denna sida som kunde hålla stenkoll och det skulle stå att det var ett inofficiellt forum för Luleå så KANSKE de skulle kunna tänka sig att länka hit i alla fall vilket nog skulle generera betydligt fler användare.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Urken 7th februari 2012, 17:23

Att ha fler moderatorer som håller koll på allt som skrivs är en bra idé, vilken jag haft sedan början, men först måste jag också ha folk som passar till dessa roller. Ponera att jag låter vem som helst vara moderator, så kan ni gissa på hur det skulle se ut.

Sedermera så har jag endast postat på SF om detta forum, så det är inte särskilt konstigt att användarantalet är så pass litet som det är idag. Eftersom att vi vill generera fler användare, ordentliga användare, så får ni jättegärna tipsa folk om forumet. Just nu är det i princip det enda sättet att skapa kännedom om sidans själva existens.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av MickkeJ 7th februari 2012, 18:12

Jag tycker inte användarantalet är så litet, det är väldigt aktiva medlemmar iaf och det är ju det som är viktigast. ca 200 inlägg per matchtråd är riktigt bra.
Jag har försökt göra reklam för forumet på kurirens och Nsd:s matchchatt men det var tydligen inte tillåtet att göra reklam och länka så jag blev faktiskt både tillsagd och utslängd Smile Nåja, jag skriver här iaf.
Men en länk från luleahockey.se skulle vara guld värd.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Sven Savage 7th februari 2012, 19:32

Slaskforum:-) Grejen är den att dessa diskussioner i icke-hockey relaterade ämnen ofta är de som lyfter vänskapen mellan folk här.

Det händer att folk störs sig på sådant. På gamla Luleå Hockey Forum körde vi inte speciella icke-hockeytrådar men kidnappade trådar som var färdiga. Att komma in i en hockeyrelaterad diskussion med off-topic var inte OK, men när ämnet var färdigdiskuterat var det OK att träffas om annat. Vill minnas att dåvarande Moderator träffade sin flicka den vägen. Han åkte ned till Sthlm, de sågs, flyttade ihop och det gör de fortfarande, nu tio år senare;-) Och många andra relationer knöts.

Hittade faktiskt ett kopierat inlägg på en gammal dator från den tiden: "Savage is in Da House" hette det, och han som skrev inlägget hade - via hockeysidan - träffat en annan lulesupporter med vilken han kom överens om att dela bil till Scaniarinken. Under bilfärden diskuterade de om jag var galen eller bra och kom tydligen fram till det sistnämnda; av rubriken att döma. Dessutom ansåg de sig veta att jag var amerikan eftersom mina inlägg konsekvent kom nattetid;-) Det var 1996-1997... tänk, vad tiden gått. Men då fanns ingen hockey på nätet annat än Luleå Hockeys Forum och många hockeyintresserade med nätintresse kom tid. Det var en härlig tid i många år innan syndafallet; dvs trollen Pekka och Hannu som dödade Forum.

Jag kan förstå Robert på LHF officiella; han var en livlig deltagare på sidan på den tiden och känner hela historien (Robert var dessutom den ende som liksom jag adderade sötma när vi lagade köttfärs - Robert använde socker, jag använde sirap; övriga ansåg oss galna). Tror inte han eller Terva har större ambition att moderera en officiell sida. Men däremot tror jag mycket väl att de skulle kunna länka till en "inofficiell Luleå Hockey sida". Tidigare länkade de till SvenskaFans men numera bara till LuleåFans. Hur som helst tror jag ett väl fungerande UrkenForum skulle vara tänkbart. Se tiden an och låt det växa.

Än så länge går det bra men hittar troll hit blir det en viktig test. Att moderera är svårt: helst ska man inte lägga sig i utan det ska sköta sig självt. Händer det något bör de vanaste skribenterna samarbeta att få fason på folk. Men när någon upprepat visar att denne inte tar reson utan är framme bara för att sabotera gäller det att agera stenhårt.

Men mat var det ja. Här kommer mitt bidrag: Sloppy Joe's.
1. Smält smör i stekpannan. Lägg i fyra skivade bröd (orostade "rostbröd"). Låt dessa suga i sig smöret. Lägg på mer smör, fortsätt med det så länge som bröden suger i sig smör. Vänd då och då på bröden till de tagit fin färg på båda sidor.
2. Under tiden: värm upp en burk vita bönor.
3. Lägg bröden på en tallrik. Häll bönorna på. Rikligt med Heinz Chili Sauce över + salt och peppar efter behag.

Bara att njuta. Inte något man äter varje dag men en energikick om man ska ut i -37°C och skotta snö;-)

Sloppy Joe's förresten. Det var den bar i Habana, Cuba där Ernest Hemingway och de andra nissarna samlades för att suga grogg;-)
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Zeb Macahan 7th februari 2012, 19:54

Hehe Sven ska man äta detta...? För mig låter det som en enda sörja, ett bröd som är mjukt som badar i smör och som blir om möjligt ännu mjukare med bönorna och chiliaucen på. MEN, ska fan ge det en chans vid tillfälle!

Lite åt hållet med Fattiga Riddare som man gjorde när jag var liten. Skivad bulla som började vara lite torr och behövdes "fräschas upp" som stektes i smör och sedan vändes i strösocker, gott som fan var det och nästan inga kalorier! Smile

Angående Urkens forum så har det börjat alldeles strålande tycker jag, många av oss reggade skriver också så en kanonstart!
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Bamsefar 7th februari 2012, 22:23

Rolig artikel Sven men med ett fel, Slopy Joe`s ligger i Key west, Florida. Dock var det med groggarna helt korrekt.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Sven Savage 8th februari 2012, 06:59

Bamsefar/ tack för informationen. Uppenbarligen har du helt rätt; Hemingway hade en lång relation med baren i Key West, som fortfarande finns kvar.

Samtidigt fanns en Sloppy i Havanna. Den var tydligen en av de mest populära haken men stängdes av Castro 1959. Den kubanska sloppy-baren har även den en Hemingway-tradition på så sätt att den besöktes av Hemingway "on several occasions" och dessutom synes det vara nämnde Hemingway som föreslog namnet Sloppy Joe's för den kubanska baren. Dessutom lär den kubanska ha varit originalet, och andra - t ex den i Key West - kom senare.

Slutligen - och här blev jag lurad - beskrivs den kubanska baren med bild i Arne Häggqvist "Största Coctailboken" som varande den Hemingwayska. Men det bör vara den i Key West. Arne hade fel, du hade rätt, och nu vet också jag sanningen.

UrkenForum - när man vill ha facit:-)

http://www.sloppyjoes.org/index.htm
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Zeb Macahan 11th februari 2012, 16:57

Hehe, 39 grader varmare här i Kalix jämfört med förra lördagen! sunny
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av MickkeJ 11th februari 2012, 19:01

Zeb Macahan skrev:Hehe, 39 grader varmare här i Kalix jämfört med förra lördagen! sunny
På många sätt bara måste man älska det svenska klimatet. Många ställen på jorden har ju knappt någon temperaturskillnad. I Sverige kan temperaturen skilja lätt 65-70 grader beroende på årstid och dag.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Zeb Macahan 12th februari 2012, 09:10

Kanske fel att lägga detta inlägg under "slasktopic" men får bli så.

Läste i morse att Whitney Houston har hittats död på Hilton i LA, så oerhört tragiskt och onödigt, endast 48 bast. Kan väl inte påstå att det kom som någon jätteöverraskning för hon har ju haft ruggiga drogproblem som väl startade i relationen med Bobby Brown. Från mitten på 80-talet och drygt 10 år framåt så tillhörde hon mina absoluta favoriter, dessutom vacker som en dröm.

Har för mig att singeln "I will always love you" är den bäst sålda någonsin vad gäller kvinnliga vokalister, lite osäker där. Filmen bodyguard där hon spelade mot Kevin Kostner var enligt mig en riktigt bra film.

R.I.P Whitney
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Sven Savage 12th februari 2012, 12:44

Det är ödet för ett slasktopic när huvudämnet är hockey. Håller med dig om känslan efter meddelandet att Whitney Houston dött, även om den känslan funnits i många år nu. Svårt missbruk uppfattar jag som ett utdraget självmord, nästan oberoende av vilken typ av missbruk det än gäller.

Personligen gillar jag många typer av musik och perfekt sång blir alltid perfekt: Whitney och Maria Carey hade tillsammans den platsen för just den typen av musik och det är mycket trist att Whitney Houston dött under många år nu och nu har hon dött färdigt.

Definitivt mycket fin film, Bodyguard, där Whitney Houston gör en alldeles utmärkt insats, samtidigt som dåvarande hollywood's golden boy, kevin costner, har allt upplagt för den magnifika hjälterollen "he took the bullet for her"...
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Zeb Macahan 17th februari 2012, 15:49

Fler än jag som försöker att träffa rätt med ett 64-raders på Stryktipset nu när Tips-SM pågår? Är ju fan hopplöst, fattar inte varför jag ids hålla på å tippa öht, på 35 års tippande så har jag mest sponsrat alla andra =Smile

7 resp 8 rätt de två första veckorna är bedrövligt, tror det ger en plats runt 10 000. Jaja, gäller att inte ge upp, den här veckan kanske det är min tur. :joker:
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Beast. 17th februari 2012, 18:38

Jag brukade tippa varje vecka för ett antal år sedan. Hade dock aldrig mer än 11 rätt och vann nån hundralapp så jag gav upp till slut, hehe.

Tippar jag nuförtiden så blir det oddset
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av "CJ" 19th februari 2012, 09:22

Eftersom det snackats om lite allt möjligt i den här tråden så skriver jag det här Smile Jag vet inte om det är någon här som kommer följa Big Brother som börjar ikväll, men en av personerna som är i "loftet" just nu håller på Luleå och en som går in i huset ikväll skriver att han älskar Luleå Hockey på sin profil. Så det kan vara så att vi har två lulefans i huset att följa i vår.
Slasktopic 14-85
"CJ"

Antal inlägg : 3
Join date : 12-01-21
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Urken 19th februari 2012, 18:26

Finns det fler här som följer programmet "Får vi följa med?"? Tycker att det var ett helfestligt program där man indirekt får bekanta sig med diverse skumma filurer runtom i Sverige. Lite avundsjuk är jag nog på Filip och Fredrik som får göra sådana här grejer och får betalt för det! Tror nog att varje resa de gör i programmet kommer att ge dessa två herrar ett minne för livet - inte riktigt vad man kan säga om mitt nuvarande arbete.

Tredje avsnittet av programserien går alltså imorgon kväll på kanal 5 och för er som inte sett de tidigare två avsnitten så finns dessa att se på Kanal 5 Play på internet. Rekommenderas starkt!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Zeb Macahan 19th februari 2012, 18:32

Urken, visst skulle dom/har varit norrut nånstans har jag för mig?
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Urken 19th februari 2012, 19:42

Zeb Macahan skrev:Urken, visst skulle dom/har varit norrut nånstans har jag för mig?

Jag vet faktiskt inte vilka ställen de kommer att besöka senare i programmet. Allt jag vet är att de besökt Sundsvall som den nordligaste stad i programmet - hittills!

Det började bra med en tur i Gävletrakten där jag själv är ifrån. Kanske var lite därför jag fastnade för programmet också. Något som jag bara måste upprepa är vilka mysko individer de faktiskt stöter på.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Urken 20th februari 2012, 00:29

Nu finns även en "chatbox" tillgänglig. Den finns längst ner på sidan, till vänster. Du trycker scrollar alltså ner, klickar på "Join the chatbox", varav en pop-up kommer fram där du kan livechatta med andra uppkopplade medlemmar. Provar att ha den uppe ett tag så får ni tycka till om den ska bli kvar eller inte! Jag är medveten om att det är svårt att se vad man skriver, samtidigt som bakgrunden är jobbig. En kul grej helt enkelt - allt för att testa de många extrafunktioner som faktiskt finns tillgängliga!

Provade att ändra färgen i "citatrutorna", till en ljusare färg än den tidigare mörka. Åsikter om detta postas här!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Zeb Macahan 20th februari 2012, 17:51

Bra att färgen ändrades, mycket lättare att läsa nu. Ska testa chatten ikväll för att se hur den funkar och ser ut.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av JayDee 20th februari 2012, 21:21

JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Urken 20th februari 2012, 21:59


Jodu.. Skulle vara roligt att veta vem som säljer den och varför..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Salle 20th februari 2012, 22:10

Hehe jotack.. Vore ju halvsccchtek o ha en sådan..

Ja, det vore roligt att veta och framförallt VEMS ring det är? Fredrik Modins kan man ju anta? Eftersom att han var enda svensken som var med och vann.. Dessutom verkar ju säljaren vara från Västernorrland.. Någon som har koll på om ringarna är "personliga" (troligen inte, då borde det ju angetts i annonsen vems det var)

Vet inte hur jävla restriktiva dom är med att dela ut dessa? Borde ju vara rätt hårt. Men jag menar.. Modin LÄR JU VILJA HA sin själv.. Kanske dom trycker upp, säg 30 st.. och att vissa på något vis har kommit i omlopp? Sålts vidare liksom..

Jaja, spekulationer. Men ja.. Hade jag varit tät som fan, hade jag lätt slagit till.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av MickkeJ 20th februari 2012, 22:28

Eller så kanske det är en fejk?
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Salle 20th februari 2012, 22:30

Det kan det såklart vara.. Men det finns ju såklart "äkthetsbevis" på dom som man kan kolla upp. Om det nu är fejk, så åker ju han som säljer den på skit.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av JayDee 20th februari 2012, 22:35

MickkeJ skrev:Eller så kanske det är en fejk?

Numret i annonsen går till "Gugges Livs" enligt hitta.se, så troligen fejk va?

JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Salle 20th februari 2012, 22:38

Aha, på så vis.. Ja, då hade det inte spelat någon roll om man ens var mångmiljonär då.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Tigerman 20th februari 2012, 23:10

Det står ju "Staff" på ringen så det är knappast Modins, om det nu är en riktig annons. Spelarnas ringar har namnet ingraverat.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av storraggarn 21st februari 2012, 13:04

är det nån här som har csports på datan? jag funderar på om jag vill köpa det men vet inte om jag ska välja canal + sport eller canal + large, jag vill ha tillgång till alla matcher i elitserien och allsvenskan i fotboll, vilken ska jag välja då?
storraggarn
storraggarn

Antal inlägg : 730
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Zeb Macahan 21st februari 2012, 13:24

storraggarn skrev:är det nån här som har csports på datan? jag funderar på om jag vill köpa det men vet inte om jag ska välja canal + sport eller canal + large, jag vill ha tillgång till alla matcher i elitserien och allsvenskan i fotboll, vilken ska jag välja då?
Kolla erbjudanden via några spelbolag så kan du få CSports Large i tre månader för 200 spänn (som du har chans att vinna tillbaka), det har bl.a jag och Savage utnyttjat hela vintern.

http://www.svenskafans.com/svenskafans/bwin-csports-480.aspx
Även expect och betclic har haft liknande erbjudanden tidigare via diverse sportsidor/bloggar.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av storraggarn 21st februari 2012, 13:27

Zeb Macahan skrev:
storraggarn skrev:är det nån här som har csports på datan? jag funderar på om jag vill köpa det men vet inte om jag ska välja canal + sport eller canal + large, jag vill ha tillgång till alla matcher i elitserien och allsvenskan i fotboll, vilken ska jag välja då?
Kolla erbjudanden via några spelbolag så kan du få CSports Large i tre månader för 200 spänn (som du har chans att vinna tillbaka), det har bl.a jag och Savage utnyttjat hela vintern.

http://www.svenskafans.com/svenskafans/bwin-csports-480.aspx
Även expect och betclic har haft liknande erbjudanden tidigare via diverse sportsidor/bloggar.

kan man även göra det där fast man är ip bannad från svenskafans? eller spelar det ingen roll?
storraggarn
storraggarn

Antal inlägg : 730
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Zeb Macahan 21st februari 2012, 13:35

storraggarn skrev:
Zeb Macahan skrev:
storraggarn skrev:är det nån här som har csports på datan? jag funderar på om jag vill köpa det men vet inte om jag ska välja canal + sport eller canal + large, jag vill ha tillgång till alla matcher i elitserien och allsvenskan i fotboll, vilken ska jag välja då?
Kolla erbjudanden via några spelbolag så kan du få CSports Large i tre månader för 200 spänn (som du har chans att vinna tillbaka), det har bl.a jag och Savage utnyttjat hela vintern.

http://www.svenskafans.com/svenskafans/bwin-csports-480.aspx
Även expect och betclic har haft liknande erbjudanden tidigare via diverse sportsidor/bloggar.

kan man även göra det där fast man är ip bannad från svenskafans? eller spelar det ingen roll?
Ojsan, lät ju inte bra. Ingen aning faktiskt men om du googlar på typ "erbjudanden CSports Large" så kommer säkert fler sidor likt SvenskaFans upp där erbjudanden finns. Jag tog ju mina första tre månader via annonsen på SF, den andra tremånadersperioden som nu pågår kommer jag inte ihåg var jag hittade.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Slasktopic Empty Sv: Slasktopic

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 19 1, 2, 3 ... 10 ... 19  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet