2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

+22
Tony Moore
#96
MickkeJ
Black Prince
stormvägen
LubosC
Tigerman
Kato
Urken
JayDee
Myrman
NallePhu
tibet
tvåplustvå
Sven Savage
Lajon
Dave Rock
Snikne Ville
Rayko
storraggarn
Zeb Macahan
Beast.
26 posters

Sida 1 av 4 1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Beast. 1st februari 2012, 16:40

Komarek petad imorrn. Marcus Sandström får fortsätta istället. Ok, Komarek har iofs inte varit strålande när han väl fått chansen i en toppkedja men det känns ändå som att tränarna har ett litet ont öga till honom. Ska någon petas ut laget så är det alltid Komarek som ryker först

Chris Abbott är tillbaka! Värt att notera att Rautio står igen och JG får värma bänk trots landslagsplatsen

Såhär ska tydligen laget formeras
Rautio

1a femman: Fransson, Sandström
Mannberg, Abbott, Hjalmarsson

2a: Jaakola, Fälth
Olausson, Koivisto, Enterfeldt

3e: Jonsson, Kilström
Vihko, Viitaluoma, Harju

4e: Sandström, Berglund, Karlsson
Extraspelare: Kukan, Komarek
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Zeb Macahan 1st februari 2012, 16:55

David var bra senast så inget fel att han nu får två matcher i rad, dock har jag för mig att när han förra säsongen fick stå matcher i rad så blev han sämre jämfört med när dom körde varannan.
Säger inte att det blir så nu utan bara en liten reflektion från min sida.

Jag kände lite oro för våra målisar inför säsongen men den oron har visat sig totalt obefogad. Vi har två riktigt bra snubbar med JG som har en högre högstanivå och är därför etta enligt mig.

Jag blev lite "kär" i Marcus Sandström i går, tyckte att han visade att han vill vara med å leka framöver, riktigt kul att se! Hoppas att han får ett antal minuter även mot Växjö.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Beast. 1st februari 2012, 17:02

Mannberg går in i 1a kedjan tillsammans med Chris och Hjalmar. Får se hur det artar sig. Fjunisarna jobbar ju hårt och snurrar runt bra men jag tycker de saknar spets än så länge. Mannberg har skapat massor med lägen men bränner dom varje gång pga att han har ett så bedrövligt skott. Men fortsätter han kämpa så lossnar det nog, förmodligen inte iår men en hård sommarträning kan nog göra susen inför nästa säsong

Sandström kändes lite tuffare och gick mer rakt fram istället för att åka en lov runt mål och börja snurra fram och tillbaka ett par varv
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av storraggarn 1st februari 2012, 17:06

chansar på 5-0 till Luleå nu när det är Februari
storraggarn
storraggarn

Antal inlägg : 730
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Zeb Macahan 1st februari 2012, 19:32

storraggarn skrev:chansar på 5-0 till Luleå nu när det är Februari
Härligt, du har hajat läget Wink
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Rayko 1st februari 2012, 19:43

vinner vi med 8-1 så kommer Växjö o Tomas Ros gnälla på att Luleå spelade så trist. Att målen trillade in pga för trist spel så att Växjö inte orkade vara vakna för att försvara sig.

Hur som helst så tippar jag 3-1 till Luleå. Vinst är ett måste mot detta lag.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Snikne Ville 1st februari 2012, 21:27

Hade kanske hellre sett att man flyttade tillbaka Vihko med med Chris o Hjalle. Men välförtjänt för Mannberg efter senaste insatsen, kul!

Sen måste jag passa på att hylla Jonas Berglund. Snacka om den typ av spelare som av andra spelare brukar framröstas som "mest underskattad". En riktig vattenbärare, i positiv bemärkelse, som sällan gör misstag trots att han ofta får spela med fäsrkingar. Jäkligt bra i boxplay dessutom o hög lägsta nivå.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Beast. 1st februari 2012, 21:29

Ska bli en vinst såklart. Något annat är ej acceptabelt om vi ska hänga med i toppen!

Ett Växjö i total panik. Kvalfrossan har tagit ett hårt grepp om pungen på sportchef Evertsson så nu måste de närmaste 10 årens klubbkassa tömmas på en gång för att få in ett gäng stjärnor som kan rädda säsongen. En handfull trötta tjeckoslovaker anländer till de Snålländska skogarna med ett tungt ok på sina axlar. Nu blir det åka av, all in och bungee jump utan livlina!

Det roligaste jag läst på år och dar var dock ett uttalande från Evertsson om att dessa spelare endast ska bredda truppen, de är inte värvade för att lyfta laget. Det är i min mening ganska dyra breddspelare som kostar 90 000kr per match!
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Dave Rock 1st februari 2012, 21:53

Äntligen gör nummer 29 comback, viktigt viktigt.

Gillar också att man inte flyttar tillbaka Harju till den kedjan utan provar något nytt.
Ska bli riktigt intressant att se Mannberg tillsammans med Chris och Hjalle.
Har tidigare under säsongen varit inne på att det skulle kunna vara intressant. Tror Mannberg passar perfekt in i den kedjan med hans speed och hårda jobb.
Hade dock hellre sett att Vihko hade fått spela där, då han har större potential än Mannberg att bli en sniper i den kedjan i kommande slutspelet.

Men varför man har Fransson i första backpar är bara helt obegripligt...


Det kommer nog inte bli en "lätt" match, men tror nog vi vinner med ett par mål. Hemma mot Växjö är en "måste" match om vi ska vara med i kampen om första platsen.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Dave Rock 1st februari 2012, 22:06

Helt rätt förresten att låta Rautio stå en till match eftersom han gjorde en riktigt bra insatts mot Hv.

En liten fundering angående målvakterna är. Kommer JG ta första spaden till slutspelet?
Alla antar (även jag) att han kommer göra det, men kommer Rönken utse en förste keeper till slutspelet eller kommer han fortsätta varva.
Båda är riktigt heta, båda är ganska jämn bra, även om vissa vill hävda att JG är en fantom, medans Rautio är det sämsta som någonsin stått på ett par skridskor.

Bara en liten fundering...
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Rayko 1st februari 2012, 22:30

i ett slutspel kan man inte hålla på larva sig med att byta målvakt varannan match. JG är given i slutspelet då avgörande räddningar kan komma att bli, just avgörande. JG är en bättre målvakt men Rautio är helt OK han också.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Lajon 2nd februari 2012, 00:09

Usch... har en dålig känsla inför denna av en rad anledningar

1. En match så vi SKA vinna... (underskattning)
2. Vårt ur ur ur ur ur urusla PP
3. Våra många långa skador



hoppas jag har fel ....

Gjorde vi något PP mål i Januari?
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Sven Savage 2nd februari 2012, 07:04

Zeb Macahan skrev:David var bra senast så inget fel att han nu får två matcher i rad, dock har jag för mig att när han förra säsongen fick stå matcher i rad så blev han sämre jämfört med när dom körde varannan.
Säger inte att det blir så nu utan bara en liten reflektion från min sida.

Jag kände lite oro för våra målisar inför säsongen men den oron har visat sig totalt obefogad. Vi har två riktigt bra snubbar med JG som har en högre högstanivå och är därför etta enligt mig.

Jag blev lite "kär" i Marcus Sandström i går, tyckte att han visade att han vill vara med å leka framöver, riktigt kul att se! Hoppas att han får ett antal minuter även mot Växjö.

Jo, så var det om vakterna i fjol. Både David och Grizzly var bra varannan match, men Grizzly hade släppt in enstaka silar för att han sov. Lite oväntat ändå valde man att ge David flera matcher i rad, och det tycktes störa honom, för då tog också han silar. Efter jul klev Grizzly upp en nivå, inga fler silar och började leverera monsterräddningar.

Men i år - när JG skulle till junis-VM, var ju några oroliga hur David skulle fixa det och det gick ju utmärkt. Den här gången lyfte han sig och var riktigt bra hela tiden och har så fortsatt.

Visst har man känslan att det skall upprepa sig, mönstret från i fjol. Att den här gången JG gör en Grizzly, blir ett monster i buren och tar förstaspaden så småningom.

Men det vet man inte, det ger sig. Har fullt förtroende för Rönkens och Hentos förmåga att bedöma det där. Tänk att att s k experter förklarade att Luleås största problem skulle bli vakterna. Vilket visat sig helt fel. Vårt största problem har varit målandet speciellt i PP och det har vi ju trott hela tiden. Även om vi inför säsong räknade med två Abbotts samt en framåt Fralla och till det effektiva Harju och Wallin i varje match. Nåja. Koivisto kom i alla fall in och det var en suverän klassvärvning som glatt oss:-)

David tar alltså spaden igen, men det är dessutom också bestämt att JG spadar mot Pungen. Vem vet varför; Rönken kanske har en helt annan förklaring än insatserna varför han väljer Berguven i två matcher nu, men som han föredrar att inte snacka om. Bra Rönk!

När man ändå talar Rönken. Vilken fantastisk ledare, en av de allra bästa vi haft. Såväl som coach som spelare. Oj, vilken suverän pådrivare han var i laget runt 2000. När Jonas hämtade puck nere i vår försvarzon drev han alltid in den djupt in i motständarnas zon och sällan efter sargerna utan kom in centralt och levererade sedan vidare till medspelare i utmärkta lägen. Han kändes som större delen av Luleås offensiva styrka, helt sagolikt offensiv. Mest impoerande minne hur han avgjorde kvartsfinal mot Malmö med ett skott trots att en vidrig Malmöback i samma sekund högg ett samurajslag över Jonas hand och slog sönder ett finger - som Jonas sedan bara tejpade och spelade vidare med.

Andra roliga Rönkenminnen, utanför is.

1. Hur han kallade in Jante i omklädningsrummet och skällde ut honom efter noter för att Jante förföljt Gusten Törnqvist på Jantes egen hemsida. Något som Jante och West/Robert Pettersson aldrig förlät Rönken för.

2. Hur han förklarade en förlust med att "vi spelade som kärringar" men en dag senare av Luleå Hockey tvingades be om ursäkt för uttrycket;-) Rönken hade förstås helt rätt i det första omdömet.
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Zeb Macahan 2nd februari 2012, 07:32

Asså, innan förra helgen så sades ju Wallin vara fit for fight från skakningen men att han istället dragit på sig en förkylning som vandrat i hela hans familj - satans så seg flunsa det där var då..
Och Mattias Persson, när ska hans missflyt med skador/sjukdomar ta slut, fan vad jag lider med grabben.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av tvåplustvå 2nd februari 2012, 08:47

Sven Savage skrev:
Andra roliga Rönkenminnen, utanför is.

1. Hur han kallade in Jante i omklädningsrummet och skällde ut honom efter noter för att Jante förföljt Gusten Törnqvist på Jantes egen hemsida. Något som Jante och West/Robert Pettersson aldrig förlät Rönken för.

Det där har jag aldrig hört talas om. Very Happy Skulle du kunna utveckla det där är du snäll?
tvåplustvå
tvåplustvå

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av storraggarn 2nd februari 2012, 10:12

Zeb Macahan skrev:
storraggarn skrev:chansar på 5-0 till Luleå nu när det är Februari
Härligt, du har hajat läget Wink

Föredettingarna i Växjö har ingen chans mot Luleås fartfyllda offensiv, samtidigt som Luleås mål i matcherna är att göra så många mål som möjligt och inte spela tråkigt eller försvara ledning känns en 5-0 vinst stensäker
storraggarn
storraggarn

Antal inlägg : 730
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Beast. 2nd februari 2012, 12:03

Zeb Macahan skrev:
Och Mattias Persson, när ska hans missflyt med skador/sjukdomar ta slut, fan vad jag lider med grabben.

Hm, men är Persson verkligen bara förkyld? Han hade ryggproblem, blev kry, spelade en match och sedan var han plötsligt sjuk och åkte hem från bortaturnen. Har inte spelat på över en vecka nu bara på grund av en förkyldning? Är det ngn som Luleå mörkar där tro?
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Zeb Macahan 2nd februari 2012, 12:07

Beast. skrev:
Zeb Macahan skrev:
Och Mattias Persson, när ska hans missflyt med skador/sjukdomar ta slut, fan vad jag lider med grabben.

Hm, men är Persson verkligen bara förkyld? Han hade ryggproblem, blev kry, spelade en match och sedan var han plötsligt sjuk och åkte hem från bortaturnen. Har inte spelat på över en vecka nu bara på grund av en förkyldning? Är det ngn som Luleå mörkar där tro?
Han har ju problem med ryggen och har för mig att jag läst nånstans att han skulle ha vilat någon match extra innan förra comebacken för blev värre i ryggen. Men han åkte ju hem för en förkylning så han verkar drabbas av allt som tänkas kan.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Beast. 2nd februari 2012, 12:11

Lika bra att låta honom bli helt frisk då. I en intervju sa Rönken att Chris Abbott hade kunnat spela mot HV men att de valde att vila honom för säkerhets skull en extra match. Bra gjort tycker jag

Hade det varit slutspelsmatch så hade nog de flesta av dom här killarna lirat ändå
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Zeb Macahan 2nd februari 2012, 12:16

Beast. skrev:Lika bra att låta honom bli helt frisk då. I en intervju sa Rönken att Chris Abbott hade kunnat spela mot HV men att de valde att vila honom för säkerhets skull en extra match. Bra gjort tycker jag

Hade det varit slutspelsmatch så hade nog de flesta av dom här killarna lirat ändå
Japp, så är det nog. Läste idag att Wallin gärna hade spelat en match innan uppehållet men medicinska teamet sa stopp så han blir med direkt efter OHG. Sedan har ju Luleå Yelverton i laget också, han ser säkert till att man vilar nån dag extra.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Beast. 2nd februari 2012, 14:58

Tänk att Frallan gjorde 11 baljor sin senaste säsong i ES. Ikväll tror jag han kliver fram och sätter en puck i PP. Ja, helt vansinnig gissning jag vet, men mitt tips att Harju skulle måla i förra matchen gick ju in Smile
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Zeb Macahan 2nd februari 2012, 15:06

Beast. skrev:Tänk att Frallan gjorde 11 baljor sin senaste säsong i ES. Ikväll tror jag han kliver fram och sätter en puck i PP. Ja, helt vansinnig gissning jag vet, men mitt tips att Harju skulle måla i förra matchen gick ju in Smile
Sätt en hundring på Frallan, borde stå i ett ruggigt odds! Hoppas att du har rätt, fan vad jag önskar att hjärnspökena lämnar hans kontor. Vi behöver få igång både honom och Fälth, dessvärre så är det alltid ett ben i vägen när dom skjuter alternativt miss av målet.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Zeb Macahan 2nd februari 2012, 16:38

Tänk om vi ändå kunde få se lite islossning i kväll, att Vihko sätter ett par, att Frallan hittar rätt nät, att Mannberg chockar med ett kanonavslut och att Harju sprätter dit en.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Beast. 2nd februari 2012, 17:26

Vi har ju faktiskt gjort 5 mål i TRE matcher denna säsongen. Även om ett av dem mot FBK var i tom kasse när vi vann 5-3

Annars är det 5-2 mot DIF och 5-6 mot Brynäs va?
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av tibet 2nd februari 2012, 18:05

Härlig match att se fram emot. Fast det är väl alla matcher såklart! Ska bli intressant att följa Växjös nyförvärv i afton. Har dessa spelat ihop?? Är det så så kan man inte göra annat än att applådera.

Sen börjar media hänga upp sig väl mycket på Fransson. Det räcker väl att vi supportrar hugger på han när det går emot.

Har genom vädret byggt upp förhoppningar om mer kyla vid avslut. 4-1
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu 2nd februari 2012, 18:54

Det är bara sätt press på Lakers backar + se till att man har täckning hem!
Känns som att dem är ur sin sk nykommligsraket bubbla och rasar, Svårt att köpa in kraft för att stoppa det fallet!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Beast. 2nd februari 2012, 18:55

Jaha, då åker vi snart. Ny nolla av Rautio?
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Dave Rock 2nd februari 2012, 18:56

Beast. skrev:Jaha, då åker vi snart. Ny nolla av Rautio?
Ja tack Smile
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu 2nd februari 2012, 18:59

Rautio Vs Alsenfelt vi slipper Gerber!

Hoppas nu att Luleå tar mycket skott och in face på Lakers MV i afton!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Beast. 2nd februari 2012, 18:59

Inget Gerber i målet verkar det som. Alsenfelt står. Bra eller dåligt för Luleå?
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Beast. 2nd februari 2012, 19:00

Underbart att höra speakern ropa upp nr 29 Chris Abbott!
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu 2nd februari 2012, 19:00

Men Helvete kunde dem inte ha kvar han som var speaker mot HV71 Evil or Very Mad
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Dave Rock 2nd februari 2012, 19:00

NU KÖR VI!!!!
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu 2nd februari 2012, 19:01

NEJ Svenne vad säger du om Niclas Johansson du vet han som bytte efternamn och Servitören Lärking....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu 2nd februari 2012, 19:02

Koivist HAR spelsinne men Olle du får ju inte ens pucken på mål!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu 2nd februari 2012, 19:06

VAD fan håller Luleå på med i egenzon???????
Det är ju som yrahöns totalt så fort Lakers kom ner i Luleås zon??
Enklare spel sarg ut om man inte hittar annat!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Myrman 2nd februari 2012, 19:08

Ser ut som vanligt så här långt. Ola har visst hål i klubban.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu 2nd februari 2012, 19:09

Hjalle sopren tar skott vad träffar han???
JO ALSENFELST!!!!
Ska det vara så förbannat svårt att få in pucken bakom den nämnde Lakers MV????
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Dave Rock 2nd februari 2012, 19:13

Kan man aldrig försöka vända snabbare, bara ta tag i pucken och direkt sätta igång ett anfall. Istället för att hålla pucken lite extra så motståndarna hinner ställa upp sig
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu 2nd februari 2012, 19:14

Ska det vara så jäkla svår att slå ett pass som sitter på bladet för Luleå???
Det är just nu tapp av puck och annat som man INTE ska göra på denna nivå!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu 2nd februari 2012, 19:16

Jisses så Luleå har chanser MEN i helskie dem får in pucken bakom Alsenfelt, Jag fattar INTE hur man kan ha sådan ineffektivitet i 45omg som Luleå har och är det en svacka då har den
pågått i alltså 45 omg in i ES!


Senast ändrad av NallePhu den 2nd februari 2012, 19:16, ändrad totalt 1 gång
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av JayDee 2nd februari 2012, 19:16

Mannberg och M Sandström tar för sig bra i början, positivt.
JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Myrman 2nd februari 2012, 19:16

Tycker vi spelar riktigt bra. Gäller att tråckla in pucken också.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu 2nd februari 2012, 19:18

Myrman skrev:Tycker vi spelar riktigt bra. Gäller att tråckla in pucken också.
Problemet är bara att det är ineffektiva impotenta målskyttar i Luleå som INTE kan stava till ordet målskytte!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Urken 2nd februari 2012, 19:19

Tycker att Luleå sett bra ut, framför allt junisarna. De tillför extra energi och spelar lite annorlunda och bryter mönstret. Det mesta som skapas är ju tack vare dessa unga spelare. Yngligen sandström borde fått en utvisning med sig.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Kato 2nd februari 2012, 19:20

Lule bara backar hem och skapar inget framåt, riktigt tråklag ju. Buuhuuu.


Hade vi bara haft bättre avslut(are) så hade det utan vidare kunnat vara både två och tre mål nu.

Kato

Antal inlägg : 1413
Join date : 12-01-21
Ort : Götalaborg

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Dave Rock 2nd februari 2012, 19:21

Helt okej så här långt. Första kedjan har haft några möjligheter, framförallt Hjalle. Mannberg riktigt bra. Blir en annan dimension i den kedjan med Mannberg istället för Harju
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu 2nd februari 2012, 19:24

Luleå skulle ledat minst med 3-4 puckar om man inte vart så impotenta i målskyttet!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Dave Rock 2nd februari 2012, 19:26

Vi leker ju nästan där ute. Lite mer skärpa så gör vi 5 mål
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Kato 2nd februari 2012, 19:26

Lule dominerar t.o.m. tacklingsstatistiken än så lnge.

Kato

Antal inlägg : 1413
Join date : 12-01-21
Ort : Götalaborg

Till överst på sidan Gå ner

2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö Empty Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 4 1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet