Kvalserien till Elitserien 2013

+19
Chris Hendrix
Rönken
NallePhu
Slapshot
Pajala
Dave Rock
Rayko
delphi
Beast.
Lajon
Norlin
Pentothal
Snikne Ville
Myrman
GMG
Lars158
LulefanGBG
Urken
Salle
23 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av Myrman sön 24 mar 2013, 19:56

Det ser nästan avgjort ut redan, fast det är det ju förstås inte. Om Örebro skulle lyckas ta sig till elitserien så får det ses som en skräll. Inte var dom nån av mina favoriter till en elitserieplats i alla fall. Fan, det måste reta upp Djurgårdarna ytterligare Smile
Ännu kan det förstås hända mycket, men nog har dom ett jäkligt bra läge, de där Örebroarna. Leksand har haft många chanser att ta sig upp utan att lyckas. Få se om dom kan hålla nerverna i styr denna gång.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av LulefanGBG tis 26 mar 2013, 18:45

Vis av KS-erfarenhet som åskådare så är inget klart för ens det är klart. Finns ingen serie som svänger så snabbt men vinner Örebro och Leksand sina matcher ikväll så ser det ju onekligen bra ut för de båda.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av delphi tis 26 mar 2013, 19:14

Leksand börjar i alla fall katastrof. Skulle inte förvåna mig om de missar igen och konkar.
delphi
delphi

Antal inlägg : 400
Join date : 12-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av LulefanGBG tis 26 mar 2013, 19:56

BOrtsett från Örebro -matchen så har ju dock Leksand visat att man klarar av att spela när det blåser motvind den här säsongen. Vet inte hur många gånger man hamnat i udnerläge och spelet inte stämt och sedan har man rest sig och vänt.

Idag kom man tillbaka efter en rent bedrövlig inledning där Västerås hade allt första 10 minuterna. Man kom tillbaka och gjorde 1 - 0.

SPännande att se var det bär av i andra perioden. Västerås var bra i första så blir en tight match.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av NallePhu tis 26 mar 2013, 20:04

Kvalserien är snart dödad till 100% Örebro & Leksand är snart uppe i ES igen!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av LulefanGBG tis 26 mar 2013, 20:14

Där kom kvitteringen från Västerås i PP.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av LulefanGBG tis 26 mar 2013, 20:16

Örebro gör samtidigt 2 - 0 så her hur stabila ut som helst.

Snacka om att överraska, att Örebro är riktigt bra vet vi, men med tanke på vilka spelare man har borta så är det ändå otroligt imponerande. De har ju inte precis gjort en kanonsäsong men knyter nävarna och snacka om att visa att man är bäst när det gäller.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av Rönken tis 26 mar 2013, 20:37

Örebro och Leksand till Elitserien 2013/2014 känns väl inte helt fel, hade hoppats på DIF+LIF men nu blir det inte så.

Frågan är ju dock hur förberedda Örebro är på ES-spel egentligen? Kan bli lite trubbel att få ihop en slagkraftig trupp, speciellt om strykgängent Timrå försvinner.

Timrå har återigen stora ekonomiska problem, http://www.svt.se/nyheter/behover-lana-20-miljoner - ändå varit i elitserien flera år nu och ändå inte fått till det. Kanske behöver Timrå några säsonger i allsvenskan? Personligen tycker jag det är trist att ha ett lag som Timrå i ES som år efter år har problem att få ihop en bra trupp.

Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av LulefanGBG tis 26 mar 2013, 22:19

Timrå går inte ännu att räkna ut i.o.m segern idag. Man är förvisso 6 poäng efter Leksand men det är tolv kvar att spela om och Timrå har chans att halvera försprånget redan på Torsdag då man tar emot Leksand hemma. En match man bara måste vinna om man inte skall åka ur ES.

Den matchen är enligt mig helt avgörande. Örebro känns mer eller mindre klara, det skall till en total genomklappning för att de inte skall lyckas nu.

En fördel för många lag i ES med att Örebro går upp är ju att de rent geografiskt ligger rätt fördelaktigt till, för lag som Färjestad, Leksand (om de nu går upp), AIK, Brynäs, Linköping osv. Inte heller sydligare lag från Småland eller Göteborg har ju jättelångt till Örebro.

För oss är det givetvis längre än t.ex. till Timrå men med vår geografiska placering känns det som om att det sällan kan bli en fördel för oss hur som helst. Fördelen nu är väl i sådant fall om Rögle åker ur, den bortamatch som inneburit den längsta resan för oss i år så vi får väl lite både och om TImrå och Rögle åker ut samtidigt som Örebro och ev. Leksand går upp.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av Rönken tis 26 mar 2013, 22:21

LulefanGBG skrev:Timrå går inte ännu att räkna ut i.o.m segern idag. Man är förvisso 6 poäng efter Leksand men det är tolv kvar att spela om och Timrå har chans att halvera försprånget redan på Torsdag då man tar emot Leksand hemma. En match man bara måste vinna om man inte skall åka ur ES.

Den matchen är enligt mig helt avgörande. Örebro känns mer eller mindre klara, det skall till en total genomklappning för att de inte skall lyckas nu.

En fördel för många lag i ES med att Örebro går upp är ju att de rent geografiskt ligger rätt fördelaktigt till, för lag som Färjestad, Leksand (om de nu går upp), AIK, Brynäs, Linköping osv. Inte heller sydligare lag från Småland eller Göteborg har ju jättelångt till Örebro.

För oss är det givetvis längre än t.ex. till Timrå men med vår geografiska placering känns det som om att det sällan kan bli en fördel för oss hur som helst. Fördelen nu är väl i sådant fall om Rögle åker ur, den bortamatch som inneburit den längsta resan för oss i år så vi får väl lite både och om TImrå och Rögle åker ut samtidigt som Örebro och ev. Leksand går upp.

Fast resan Luleå - Sundsvall är inte direkt kul, är nog lika lång restid till Örebro som Sundsvall, förutsatt att det flygs då så klart. Hoppas Leksand vinner på torsdag mot Timrå, Timrå har varit tråkiga att se på och möta senaste åren.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av LulefanGBG tis 26 mar 2013, 22:24

Håller med Rönken. Vanligtvis hoppas jag på att alla "Norrlandslag" håller sig kvar för att stärka konkurrensen och intresset norröver men i detta fallet så känns inte som om att Timrå tillför så mycket, annat än en massa onödiga förluster för vårt vidkommande.

Inget ont om Timrå som så men deras ekonomi verkar inte lovande och de senaste åren har de verklgien inte spelat rolig hockey. Var roligare med Pyörälä, Pärssinen och Riku Hahl och gänget. Gillar Timnrå-supportrarna också men att byta ut dem mot Leksand eller Örebro känns i dagsläget som ett uppsving för Hockeyligan.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av Rönken tis 26 mar 2013, 22:26

Hoppas på att främst Djurgården hittar tillbaka, men även att Björklöven kan börja avancera uppåt, hade varit kul.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av Rönken tis 26 mar 2013, 22:28

LulefanGBG skrev:Håller med Rönken. Vanligtvis hoppas jag på att alla "Norrlandslag" håller sig kvar för att stärka konkurrensen och intresset norröver men i detta fallet så känns inte som om att Timrå tillför så mycket, annat än en massa onödiga förluster för vårt vidkommande.

Inget ont om Timrå som så men deras ekonomi verkar inte lovande och de senaste åren har de verklgien inte spelat rolig hockey. Var roligare med Pyörälä, Pärssinen och Riku Hahl och gänget. Gillar Timnrå-supportrarna också men att byta ut dem mot Leksand eller Örebro känns i dagsläget som ett uppsving för Hockeyligan.

Timrå hade någon/några bra säsonger men mest trampat vatten senaste åren och ekonomin verkar inte repa sig utan blir mest "bottenskrapet" som tas utan någon egentlig tanke bakom truppen känns det som. Visserligen ska väl inte Luleå-supporters vara allt för högljudda, inte många år sen det såg likadant ut här så allt kan väl hända på bara något år Razz
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av LulefanGBG tis 26 mar 2013, 22:29

Jo Djurgården saknas faktiskt. Visst, jag skall erkänna att ingen skadegladdes mer än mig när de åkte ur, med tanke på vår historia osv.

Men man saknar matcherna mot DIF, då brukade man tända till lite extra och de matcherna brukade också vara något extra mitt i serielunken.

Håller med om Björklöven. Har saknat dem sedan de åkte ur Elitserien, när Jesus gick i kortbyxor. Får hoppas att de tar sig upp till Allsvenska i år det. Ser ju lovande ut efter segern igår.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av LulefanGBG tis 26 mar 2013, 22:31

Rönken skrev:
LulefanGBG skrev:Håller med Rönken. Vanligtvis hoppas jag på att alla "Norrlandslag" håller sig kvar för att stärka konkurrensen och intresset norröver men i detta fallet så känns inte som om att Timrå tillför så mycket, annat än en massa onödiga förluster för vårt vidkommande.

Inget ont om Timrå som så men deras ekonomi verkar inte lovande och de senaste åren har de verklgien inte spelat rolig hockey. Var roligare med Pyörälä, Pärssinen och Riku Hahl och gänget. Gillar Timnrå-supportrarna också men att byta ut dem mot Leksand eller Örebro känns i dagsläget som ett uppsving för Hockeyligan.

Timrå hade någon/några bra säsonger men mest trampat vatten senaste åren och ekonomin verkar inte repa sig utan blir mest "bottenskrapet" som tas utan någon egentlig tanke bakom truppen känns det som. Visserligen ska väl inte Luleå-supporters vara allt för högljudda, inte många år sen det såg likadant ut här så allt kan väl hända på bara något år Razz
Håller med. Deras resa påminner väldigt mycket om vår, med skillnaden att vi med nöd och näppe lyckades undvika kvalserien och sedan vända på skutan.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av Rönken tis 26 mar 2013, 22:32

LulefanGBG skrev:
Rönken skrev:
LulefanGBG skrev:Håller med Rönken. Vanligtvis hoppas jag på att alla "Norrlandslag" håller sig kvar för att stärka konkurrensen och intresset norröver men i detta fallet så känns inte som om att Timrå tillför så mycket, annat än en massa onödiga förluster för vårt vidkommande.

Inget ont om Timrå som så men deras ekonomi verkar inte lovande och de senaste åren har de verklgien inte spelat rolig hockey. Var roligare med Pyörälä, Pärssinen och Riku Hahl och gänget. Gillar Timnrå-supportrarna också men att byta ut dem mot Leksand eller Örebro känns i dagsläget som ett uppsving för Hockeyligan.

Timrå hade någon/några bra säsonger men mest trampat vatten senaste åren och ekonomin verkar inte repa sig utan blir mest "bottenskrapet" som tas utan någon egentlig tanke bakom truppen känns det som. Visserligen ska väl inte Luleå-supporters vara allt för högljudda, inte många år sen det såg likadant ut här så allt kan väl hända på bara något år Razz
Håller med. Deras resa påminner väldigt mycket om vår, med skillnaden att vi med nöd och näppe lyckades undvika kvalserien och sedan vända på skutan.

Hade inte vi bytt plats med Mora för några säsonger sen i sista serie-matchen hade nog Luleå varit i allsvenskan nu är och var känslan då rabbit
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av LulefanGBG tis 26 mar 2013, 22:48

Var det inte Bartecko som avgjorde borta mot Fusklunda i sista omgången för att rädda oss?

Och jag håller med dig. Hade vi åkt ut där så hade vi förmodligen fortfarande harvat i AS.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av Rönken tis 26 mar 2013, 22:59

Var det inte tajtare än så, Luleå förlitade väl sig på Linköping som mötte Mora och Surovy av alla gjorde väl ett mål som gjorde att Mora rasade ner under Luleå - om jag inte minns helt fel?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av Chris Hendrix ons 27 mar 2013, 05:30

Luleå klarade sig från kvalserien med ett plusmål tror jag det var. Eller om det rentav var fler gjorda mål.

Luleå vann sin match mot Timrå hursomhelst.

Sedan så blev det sudden mellan Mora och Linköping. Om Mora hade vunnit så hade Luleå åkt ner i kvalserien. Men Surovy räddade oss genom att sätta segermålet för LHC. Smile
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av LulefanGBG ons 27 mar 2013, 12:42

Visst fan så var det!

Jag vill dock minnas något år när det var en jävligt viktig sista match nere i Scandal-i-analium men det kanske var slutspel eller något det gällde den gången.

Har för mig att Bartecko satte 5 - 4 i sudden den gången. Kan ha fel men någonstans gnager det i huvudet. Kanske är mitt huvud det är fel på? Vore itne första gången Rolling Eyes

On topic: Vinner Leksand mot Timrå under ordinarie tid på Torsdag är det i teorin klart. I praktiken kan det bli en fråga om målskillnad i bästa fall för Timrås del. Då skiljer det 9 poäng och och är 9 poäng kvar att spela om samtidigt som Timrå kommer att ha minst 15 mål att hämta in.

Just nu har Leksand +12 och Timrå - 2. Vid vinst för Leksand skiljer det ju minst 1 mål till.

Känns som att det i sådant fall skulle krävas ett ras av sällan skådat slag för Leksand. Örebro kan ju i.o.f bli ett intagligt jaktbyte för både Rögle och Timrå om man förlorar borta mot Rögle men det känns inte så sannolikt att de skall förlora resterande 4 matcher vilket nästan skulle krävas.

Med andra ord så är Torsdagens match i mångt och mycket en helt avgörande match mellan Leksand och Timrå omvilka av de två som lirar ES till hösten. Så är min känsla i vart fall.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av hokkzorz ons 27 mar 2013, 15:48

TIK skulle behöva vinna med 6-1 eller mgt för att äta in den dära målskillnaden som i praktiken är 1hel pinne i dagsläget. Men vinner TIK på torsdag så finns chansen att Leksands-darret infinner sig.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av Rönken ons 27 mar 2013, 15:49

hokkzorz skrev:TIK skulle behöva vinna med 6-1 eller mgt för att äta in den dära målskillnaden som i praktiken är 1hel pinne i dagsläget. Men vinner TIK på torsdag så finns chansen att Leksands-darret infinner sig.

Så om Timrå vinner kommer det där säkra vår-tecknet? Razz
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av hokkzorz ons 27 mar 2013, 15:50

Dessutom har ju Wennerlallaren på Aftonhoran redan börjat Jinxa och hylla Leksand, hittils när han har hypat i turordning DIF och AIK så har bägge laggen fallit ihop som korthus. Än har inte den feta tanten sjungit klart i mina ögon Smile

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av knutten ons 27 mar 2013, 19:45

Man minns ju hur nära Skellefteå var i flera år innan de till slut lyckades ta steget upp. Då var de ju flera gånger i Leksands nuvarande situation, men där de stupade på slutet.
Det som kan stoppa Leksand nu är att de vet hur nära de är och faller på nerverna. Matchen mot Timrå kommer avgöra allt.
Blir spännande att se hur de kommer agera i den matchen.

Dessutom, vid Leksand och Örebro-vinst så är väl Örebro helt klara? Känns ju helt okej att Rögle byts ut.

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av Zeb Macahan tor 28 mar 2013, 07:14

hokkzorz skrev:Dessutom har ju Wennerlallaren på Aftonhoran redan börjat Jinxa och hylla Leksand, hittils när han har hypat i turordning DIF och AIK så har bägge laggen fallit ihop som korthus. Än har inte den feta tanten sjungit klart i mina ögon :)

Jag tror att Timrå har en hyfsad chans att plocka Leksand till slut även om det är 6 poäng och en massa mål som skiljer, vinst i nästa match så är det nere i 3 pinnar och en del mål, darr darr Leksand!
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av Redbear tor 28 mar 2013, 21:57

Leksand vann med hela 8-3 mot Timrå och är i princip klara. Även Örebro vann och är helt klara för Elitserien.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av Rönken tor 28 mar 2013, 21:59

Stod 3-4 när jag kollade sen var det 3-8 nästa gång, vad hände egentligen? Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av Redbear tor 28 mar 2013, 22:01

Rönken skrev:Stod 3-4 när jag kollade sen var det 3-8 nästa gång, vad hände egentligen? Smile

Ingen aning, men låter som att Timrå vek ner sig?
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av Rönken tor 28 mar 2013, 22:04

Redbear skrev:
Rönken skrev:Stod 3-4 när jag kollade sen var det 3-8 nästa gång, vad hände egentligen? Smile

Ingen aning, men låter som att Timrå vek ner sig?

Så mycket har jag snappat upp, men hade Timrå vunnit ikväll hade man haft häng på Leksand. Så funderar lite på hur man kunde kollapsa så totalt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av Salle tor 28 mar 2013, 23:22

Grattis Örebro o Leksand!

Känns som elitserien blir hetare av detta!

Hejdå Rögle och Timrå - inte många lär sakna er.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av Rönken tor 28 mar 2013, 23:29

Salle skrev:Grattis Örebro o Leksand!

Känns som elitserien blir hetare av detta!

Hejdå Rögle och Timrå - inte många lär sakna er.

Tråkigt för Rögle och Timrå, främst deras supportrar då. Just Timrå verkar skötas så uselt så känns som att verkligheten har kommit ikapp, varit på repet sista säsongerna. Känns som att allsvenskan kan tappa ganska mycket i slagkraft nu? Leksand bär upp mycket, men även Örebro verkar ha ett ok publiksnitt, skulle vi bara kunna få tillbaka DIF nu så.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av LulefanGBG fre 29 mar 2013, 13:48

Ja grattis Leksand och Örebro! Nu är det till 99,9 % klart. 9 poäng och 24 måls skillnad (12 i realiteten). Det tar Timrå aldrig in.

Örebro är en riktig överraskning, med tanke på deras skador. Tippade dem sist och tji fick jag, men kul. Tror det är nyttigt med lite "nytt" blod i ES-familjen. Var ju bra länge sedan de lirade i högsta ligan.

Leksand är ingen överraskning alls. Många har misstrott dem i år också, kanske förståeligt med tanke på hur många gånger man sagt att de skall gå upp tidigare, men i år var jag tämligen säker på att de skulle gå upp faktiskt. Inte för att de dominerat AS hela året, utan på sättet man gjort det. Förmågan att alltid komma tillbaka och vända matcher mot topplagen och förmågan att spela safe och säkert vid ledning istället för att bara ösa på som tidigare år. Samma unga talangfulla lag som misslyckades i fjol visste i år vad som krävdes och det blev tungan på vågen.

Otroligt kul med ett av Sveriges mest klassiska och populära lag tillbaka i finrummet! Med 2 - 3 spetsvärvningar så är det lag Leksand har nu redan ES-mässigt enligt mig och det verkar ju som om att man kommer att köra med ugnefär samma lag också.

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Kvalserien till Elitserien 2013 - Sida 2 Empty Sv: Kvalserien till Elitserien 2013

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet