Frölunda

+56
Jokerman ll
Rikky
kokostrollet
Jonken
rasbiologen
Dundernisse
Blinders
Sportchefen #2
Lukrarn
Lehto
icemask
GustenA
Hankburger
KaptenBlodskelett
Norrlandstoken
JuniorX
Old Brooklyn
Dustin
ski3r
Puckad
NilsOskar
Mange
Mickeee
Donowitz
LubosC
Tony Moore
LHF96
Tigerman
Micke80
Rönken
Mr Bister
knutten
Pajala
Kagen
Bamsefar
Kato
MrA
Purre
Luddelajnen
Lars158
Slapshot
Snikne Ville
Urken
Sundance Kid
FruktHamster
Redbear
#96
Zeb Macahan
MickkeJ
storraggarn
Beast.
LulefanGBG
Dave Rock
Johan__
Salle
Admin
60 posters

Sida 2 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Lars158 tis 04 dec 2012, 05:00

Beast. skrev:Denna "ekonomiska krisen" har ju pågått i flera år nu. Är det rent av så att laget kommer att tvångsnedgraderas till Allsvenskan nästa säsong om man inte får ordning på detta?

Visade man upp negativt eget kapital ifjol?

Frölunda hade ju en enorm kassa för några år sen. Den har väl börjat sina nu efter många och stora förlustår men negativt eget kapital har dom inte haft än. Men måste ju vara Sveriges sämst skötta klubb, efter Malmö dom senaste åren.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Johan__ tis 04 dec 2012, 06:53

De hade väl uppåt 90 miljoner i eget kapital? Helt enormt var det i alla fall.
Känns väldigt anmärkningsvärt att man kan slarva bort det på något sätt.
De tänkte väl att de är stormrika och kan göra lite som de vill och struntade helt i prislappen.
Raset ser ut att fortsätta. Kommer inte exakt ihåg vad de har i eget kapital nu men mellan 15-25 miljoner hade de nog har jag för mig jag läst någonstans.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Luddelajnen tis 04 dec 2012, 08:51

http://www.dn.se/sport/elitserieklubbarnas-ekonomi
Lite gammal artikel men en intressant sak stod det i den

I början av 2000-talet hade klubben ett underskott på eget kapital på över 20 miljoner och hade elitlicensen funnits då hade de flyttats ner i allsvenskan. Men klubben har sanerat ekonomin på ett imponerande sätt och är i dag en av Sveriges mest välskötta föreningar."

På ca 10 år har frölunda alltså gått från -20 miljoner till plus.. ja hur mycket egentligen och nu ner mot noll igen. Snacka om jojobantare
Luddelajnen
Luddelajnen

Antal inlägg : 27
Join date : 12-01-24
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av LulefanGBG tis 04 dec 2012, 11:13

Det där "eget kapital" är väl också en något diffus beskrivning eftersom det beror lite på hur man räknar. Nu vet jag inte hur man i fallet Frölunda räknat när man kom fram till de där 90 miljonerna?

Rimligtvis borde ju sådant som aktier, fastigheter och dyl ingå. Frölunda äger ju t.ex. en ansenlig mängd aktier i Företaget som äger/driver Scandinavium. Tror de tär GotEvent. Förra året när Frölunda gick 29 miljoner back (har jag för mig det var), så ville man sälja sina aktier i Scandinavium men GotEvent ville hellre låna ut motsvarande 29 miljoner med en avbetalningsplan om 5 år eller hur det nu var.

Storraggarn får rätta mig om jag har fel men Frölunda äger väl också Frölunda Borg Arena och den måste ju uppgå till en rätt ansenlig summa också.

Det som i första han kan hända om man inte vänder den negativa ekonomiska trenden är att man tvingas sälja fastigheter och aktier för att undvika konkurs, atlernativt leva på enorma summor i form av lån, vilket är detsamma som att leva på lånad tid många gånger.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Lars158 tis 04 dec 2012, 13:38

Eget kapital är väl en sammanställning av värden och skulder. Fastigheter och aktier är ju värden. Sen räknas ju varumärkesvärde in osv. Rätt klart men ändå diffust sånt där.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Johan__ tis 04 dec 2012, 14:01

LulefanGBG skrev:Det som i första han kan hända om man inte vänder den negativa ekonomiska trenden är att man tvingas sälja fastigheter och aktier för att undvika konkurs, atlernativt leva på enorma summor i form av lån, vilket är detsamma som att leva på lånad tid många gånger.
Det var väl det LHC gjorde i fjol. Man var tvungen att sälja en fastighet klubben hade för att inte går några miljoner back.

Kanske Frölunda också får sälja något så man får lite intäkter om det här fortsätter.
Det här lånet på 25 miljoner ska ju betalas inom 5-6 år också. Kanske det var en anledning till att man var tvungen att budgetera med så mycket publik?
Man kan ju annars tycka att det är märkligt att Frölunda måste ha dubbelt så mycket publik som flera andra klubbar för att går runt.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Salle tor 13 dec 2012, 12:16

Nu värvar man alltså backen Bell.

Tålamodet i denna klubb är ju lika med noll..

Det här med att utveckla spelet man redan har verkar inte finnas i deras värld? Köpa sig ur krisen (för pengar man inte har) är deras melodi!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av LulefanGBG tor 13 dec 2012, 18:06

Ja hur motiverar man fusket den här gången då? Att man har en skada?

Det har ju alla lag, flera stycket faktiskt fast inte fuskar de som Fusklunda för det.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av storraggarn tor 13 dec 2012, 18:57

LulefanGBG skrev:Ja hur motiverar man fusket den här gången då? Att man har en skada?

Det har ju alla lag, flera stycket faktiskt fast inte fuskar de som Fusklunda för det.

Bell är ingen Nhl spelare.
storraggarn
storraggarn

Antal inlägg : 730
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av LulefanGBG tor 13 dec 2012, 18:58

Nej det är sant. Jag såg det också. Minns t.o.m att jag sett honom i Rangers. Inget fusk den här gången således.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av LulefanGBG tis 02 jul 2013, 14:40

Enligt en AB -artikel idag så har Fusklunda inte betalat Djurgården övergångssumman som det kostade att lösa ut A. Wennberg från hans kontrakt med Djurgården. Något som CHalle är kritiskt till men som man från Fusklunda-håll anser fullt normalt.

Det kan såklart vara så att det här inte är något konstigt, men det verkar ju underligt att Challe är så kritisk i frågan annars. Två klubbar med ekonomiska problem är väl som uppgjort för bråk sinsemellan.

Det man kan tycka är anmärkningsvärt är att Fusklunda kan värva så många spelare säsong efter säsong sina uppenbara ekonomiska problem till trots. I avslutningen av artikeln står också att Fusklunda inte delat med sig av några pengar man fick för Frederik Andersens övergång till NHL i fjol. Något som hittills undgått mig. Jag vet inte hur det brukar gå till vid sådana här affärer men det känns lite märkligt om det stämmer.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Purre tis 02 jul 2013, 16:58

Säkert en hel del överdrivet att det är lite sen betalning, blir ju bra rubriker. Men det är nog inte speciellt kul för Frölunda att få den stämpeln gång på gång. Klantigt eller brist på likviditet är frågan, hade nog inte hänt i de mer välskötta klubbarna FBK & HV..

NHL-pengar kommer inte till klubbarna direkt från NHL utan landar först hos förbundet som sedan delar ut de pengar man är berättigade.. Så märkligt om det skulle fela.

Angående värvningarna så har det väl inte varit några jättenamn senaste 2 säsongerna? Denna säsongen kör dom ju med ett juniorlag i princip.

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Snikne Ville tis 10 sep 2013, 13:51

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6385
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av LulefanGBG fre 20 sep 2013, 14:57

Igår fick jag något förvånande följande sms från avsändare FHC en timma innan matchstart i Scandalianalium:

"Ikväll smäller det! Vi möter ärkerivalen Färjestad! Bekänn färg - är du frölundait, är Göteborg hockeyns huvudstad? Skaffa din biljett här: (följt av en länk)"

Nu har de ju köpt upp halva juniorlandslaget. Är de så desperata att de skall behöva ta till sådana här metoder för att "köpa sig nya fans"? Marknadsavdelningen har ju sagt att Frölunda skall synas mer i år, frågan är hur konstruktivt det är, i min värld rätt patetiskt faktiskt. Syrrans kille som, f.ö. är Djurgårdare, fick också ett likadant sms. Påtvingad reklam kan jag tycka... bra tycker säkert andra men jag är en fullfjädrad motståndare av reklam i alla avseenden och tycker sms, e-postspamming och sådant är ett ofog.

Samtidigt kan man ju fråga sig, hur desperata är Frölunda egentligen?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av MrA fre 20 sep 2013, 20:42

LulefanGBG skrev:Igår fick jag något förvånande följande sms från avsändare FHC en timma innan matchstart i Scandalianalium:

"Ikväll smäller det! Vi möter ärkerivalen Färjestad! Bekänn färg - är du frölundait, är Göteborg hockeyns huvudstad? Skaffa din biljett här: (följt av en länk)"

Nu har de ju köpt upp halva juniorlandslaget. Är de så desperata att de skall behöva ta till sådana här metoder för att "köpa sig nya fans"? Marknadsavdelningen har ju sagt att Frölunda skall synas mer i år, frågan är hur konstruktivt det är, i min värld rätt patetiskt faktiskt. Syrrans kille som, f.ö. är Djurgårdare, fick också ett likadant sms. Påtvingad reklam kan jag tycka... bra tycker säkert andra men jag är en fullfjädrad motståndare av reklam i alla avseenden och tycker sms, e-postspamming och sådant är ett ofog.  

Samtidigt kan man ju fråga sig, hur desperata är Frölunda egentligen?
Fick samma SMS, trodde det var ngn polare som roat sig med att anmäla mitt nummer till ngn utskickslista hos FHC, men kanske var ngt generellt i göteborgstrakten.. Smile
MrA
MrA

Antal inlägg : 401
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Kato fre 20 sep 2013, 20:44

Jag fick inget sånt SMS; skönt att slippa en form av spam.

Kato

Antal inlägg : 1413
Join date : 12-01-21
Ort : Götalaborg

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Bamsefar fre 20 sep 2013, 22:55

MrA skrev:
LulefanGBG skrev:Igår fick jag något förvånande följande sms från avsändare FHC en timma innan matchstart i Scandalianalium:

"Ikväll smäller det! Vi möter ärkerivalen Färjestad! Bekänn färg - är du frölundait, är Göteborg hockeyns huvudstad? Skaffa din biljett här: (följt av en länk)"

Nu har de ju köpt upp halva juniorlandslaget. Är de så desperata att de skall behöva ta till sådana här metoder för att "köpa sig nya fans"? Marknadsavdelningen har ju sagt att Frölunda skall synas mer i år, frågan är hur konstruktivt det är, i min värld rätt patetiskt faktiskt. Syrrans kille som, f.ö. är Djurgårdare, fick också ett likadant sms. Påtvingad reklam kan jag tycka... bra tycker säkert andra men jag är en fullfjädrad motståndare av reklam i alla avseenden och tycker sms, e-postspamming och sådant är ett ofog.  

Samtidigt kan man ju fråga sig, hur desperata är Frölunda egentligen?
Fick samma SMS, trodde det var ngn polare som roat sig med att anmäla mitt nummer till ngn utskickslista hos FHC, men kanske var ngt generellt i göteborgstrakten.. Smile
Fick en via mejl, där de förklarade att eftersom "jag stöttat Frölunda tidigare" så skulle jag få ett specialpris på biljetter, vad 17, enda gånger man går är ju när Luleå spelar, 2 ggr per år, är det vad som krävs för att anses som en stöttepelare åt Frölunda.What a Face
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Snikne Ville fre 20 sep 2013, 23:59

Då väljer jag att ställa mig på andra sidan, det är väl ett friskhetstecken att någon klubb agerar på publiktappet Tycker det är alldeles för trött på många händer. Sen kan man ju ha åskter om Frölundas modell är speciellt proffsig...men dom gör nåt iaf.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6385
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av LulefanGBG lör 21 sep 2013, 13:21

Absolut bra att man gör något Ville. JAg uttryckte mig nog inte klart. Det håller jag med om, men att stoppa lappar i folks brevlådor eller skicka spam till folk telefoner och e-posrtadresser känns ganska förlegat och dessutom lite av "påtvingad reklam".

Skall man synas borde man satsa på mer på okonventionell rekla, dsv t.ex. att synas på stan. Framförallt bland skolor och ungdomar osv. Låta spelarna själva vara en del av marknadsföringen. Det vore ju bra reklam om något!

Säger inte att det är enkelt att ordna, men jag tror att det i längden hade gynnat alla klubbar om spelarna syntes på stan, träffade unga grabbar och flickor osv. Även under säsongen, inte bara under sommaren.

Även om spelarna är från bygden eller inte så är det ju ett sätt att knyta en lokal förankring till staden.

Med desperation menade jag snarare att detta låter mer som en "sista grej att prova" än någon verkligt genomtänkt strategi. Att göra något i sig är ju inte desperat utan sunt som du säger Ville. Det är som sagt tillvägagångssättet jag ifrågasätter. Tycker rentav att det är lite fult att göra som man gör och förmodligen verkningslöst.

Vidare har ju många lag kört med konventionell reklam i TV,radio, tidningar osv och det har ju inte hjälpt att dra folk till arenorna så då verkar ju en liknande typ av kampanj som är än mer påträngande ännu mindre verkningslös.

Men men, kanske tjänar Frölunda på det, vem vet? Jag hade dock valt att försöka marknadsföra mig på ett annat sätt om jag hade ansvaret.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Kagen lör 21 sep 2013, 15:38

LulefanGBG skrev:
Vidare har ju många lag kört med konventionell reklam i TV,radio, tidningar osv och det har ju inte hjälpt att dra folk till arenorna så då verkar ju en liknande typ av kampanj som är än mer påträngande ännu mindre verkningslös. 
Reklam är svårt. Folk hatar reklamen för tvättmedel men likförbannat går alla och köper antingen VIA eller Ariel. Folk köper den där WC-ankan som rengör smuts i toaletten på ett ställe där det ändå inte finns smuts i en toalett o.s.v.

Klubbarna måste få folk till arenorna som vill betala för biljetter. Punkt. Att då gå ut med erbjudande om 'specialpris eller köp en biljett och ta med en kompis' till sådana som tidigare gått 1-2 matcher kan nog vara ett ganska effektivt sätt.
Nästan alla som gick och såg ES-hockey i Globen bara gick dit just 1-2 gånger per säsong och att om de personerna skulle gå dit 3-4 istället och ta med sig en kompis på dessa 3-4 matcher så skulle Globen vara slutsåld nästan varje match.

Det bor många i Göteborg och kan Frölunda få fler att gå på 3-4 matcher istället för 1-2 är mycket vunnet.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Snikne Ville mån 23 sep 2013, 10:51

Collberg hemskickad av Montreal, säkert välkommen förstärkning.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6385
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av LulefanGBG mån 23 sep 2013, 17:42

Snikne Ville skrev:Collberg hemskickad av Montreal, säkert välkommen förstärkning.
Tveklöst en förstärkning! Tycker han är tillräckligt bra och spännande för att på egen hand kanske få igång ytterligare en kedja offensivt i Frölunda.

Kul för Frölunda och även för hela SHL att vi får ha honom här ett år till! En spelare jag gillar skarpt!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Pajala mån 23 sep 2013, 17:51

kul för Frölunda, just nu behöver dom allt nytt blod dom kan få, Moby Dick och Joel-Boel har ju inte tillfört laget ett skit, dom blir fan bara sämre och sämre för varje år som går
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av LulefanGBG mån 23 sep 2013, 18:03

Pajala skrev:kul för Frölunda, just nu behöver dom allt nytt blod dom kan få, Moby Dick och Joel-Boel har ju inte tillfört laget ett skit, dom blir fan bara sämre och sämre för varje år som går
Undrar om inte COllberg kommer att få lira med just de två herrarna. Tror de lirade ihop under ET?

Men när Collberg försvann blev Frölundas förstakedja helt värdelös, tror åtminstone att så var fallet? Andrakedjan med Figren, Olimb och JOnsson Jr har ju däremot varit riktigt bra. Den tror jag inte man splittrar.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Snikne Ville mån 23 sep 2013, 21:53

Verkar vara på jakt efter en tyngre pjäs också.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2013/09/23/frolunda-jagar-forward/
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6385
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av LulefanGBG mån 23 sep 2013, 23:12

Snikne Ville skrev:Verkar vara på jakt efter en tyngre pjäs också.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2013/09/23/frolunda-jagar-forward/
Fyra matcher kunde Frölunda hålla sig innan man var tvungna att öppna plånboken och värva sig ur krisen som vanligt...

Om detta nu stämmer alltså. Collberg är väl en mycket bättre förstärkning? Mycket billigare, och förmodligen mycket hungrigare, dessutom mer eller mindre hemmason och allt. På gränsen att slå sig in i NHL och riktigt bra under försäsongen också. Tror han skulle få fart på Joel och Dicken bättre än en transatlant faktiskt. Nu får han väl snarare husera i en tredjeformation.

Förstår inte riktigt hur man tänker, hade vi varit 25 - 30 omgångar in i serien och Frölunda legat taskigt till så hade det varit en annan sak dock  men hittills tycker jag ändå man sett många bra intentioner i anfallsspelet. Tar väl lite tid för dem som för alla andra att spela ihop sig. Mycket nytt där inför säsongen.

NU är detta bara ett rykte i nuläget, men hoppas för COllbergs skull att han får chansen med Joel och Dicken några matcher och kör ner alla köplusta-idéer i halsen på Grausers m.fl. genom att hänga några baljor.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av knutten tis 24 sep 2013, 08:56

Jösses vilket kasst tålamod. Fyra matcher, sen leta förstärkning.
Visst hade de målsättningen topp fyra, men hallå. Redan nu har de väl budgeterat med 9500 pers i snitt. Det kom 8000 mot de största rivalerna.
De borde ha lite is i magen.
Värva efter fyra matcher. Please.

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av LulefanGBG tis 24 sep 2013, 11:34

knutten skrev:Jösses vilket kasst tålamod. Fyra matcher, sen leta förstärkning.
Visst hade de målsättningen topp fyra, men hallå. Redan nu har de väl budgeterat med 9500 pers i snitt. Det kom 8000 mot de största rivalerna.
De borde ha lite is i magen.
Värva efter fyra matcher. Please.
Nu vet vi ju som sagt inte om det ligger någon sanning i det här ryktet, men det är trots allt mrmadhawk som presenterat det på sin blogg. Och även om man letar förstärkning är det ju inte säkert att det blir någon värvning.

Men tycker det är helt fel att ens tänka i de banorna. Det är ju inte så att de haft någon katastrofinledning. De har ju för bövelen gått blott 4 omgångar (!) och vilka har man mött? Luleå, Skellefteå, Linköping och Färjestad... de fyra lag som slutade 1 - 4 i tabellen i våras. De fyra lag som spelade semifinal i våras.

Att värva i detta läget ger inte precis spelartruppen känslan att de har förtroendet från ledningen. Visst hittar man en Bud Holloway så klart att det vore en välkommen förstärkning i alla lag men av alla nordamerikaner som hittills värvats så har inte alla imponerat så det är ett uppenbart risktagande. Bättre att satsa på att ge de unga tid. Det är ju faktiskt dessa som gjort det bäst i Frölunda under försäsongen och inledningen av säsongen. Nu med Collberg och Klingberg tillbaka från respektive NHL-camp så borde offensiven få ett uppsving tycker jag.

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Snikne Ville tis 24 sep 2013, 14:04

Om uppgifterna stämmer behöver de i sig inte automatiskt betyda panik. Det kan ju faktiskt vara så att det varit Fuskelundas plan sen länge att ta in en etablerad spelare till och att det finns pengar öronmärkta för det. Skulle nästa vara logiskt mtp hur truppen ser ut i övrigt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6385
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av FruktHamster tis 24 sep 2013, 14:32

Snikne Ville skrev:Om uppgifterna stämmer behöver de i sig inte automatiskt betyda panik. Det kan ju faktiskt vara så att det varit Fuskelundas plan sen länge att ta in en etablerad spelare till och att det finns pengar öronmärkta för det. Skulle nästa vara logiskt mtp hur truppen ser ut i övrigt.
Just detta var min spontana tanke också. Svårt att tänka mig att paniken är total. De gick bra i ET och har som sagt hittills inte haft det enklaste av motstånd i serien. Lägg till det många unga, nya spelare som det nog tr ett tag för att komma in i spelet.
Nä, värvar de något nu så tror jag det är en värvning som varit planerad sedan tidigare.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av LulefanGBG tis 24 sep 2013, 15:12

Snikne Ville skrev:Om uppgifterna stämmer behöver de i sig inte automatiskt betyda panik. Det kan ju faktiskt vara så att det varit Fuskelundas plan sen länge att ta in en etablerad spelare till och att det finns pengar öronmärkta för det. Skulle nästa vara logiskt mtp hur truppen ser ut i övrigt.
Baserat på hur laget ser ut är det ett av de mest intressanta lagen offensivt. Snarare en målvakt eller en riktigt stabil back som jag hade värvat i nuläget. Flest mål i ET säger en del. Att de inte blivit lika många nu beror dels på Fusklunda suttit ungefär 2 av 4 matcher i utvisningsbåset och dels på att Klinberg och Collberg varit borta 3 respektive 4 av 4 matcher. Dessa bidrar med mycket offensivt förutom att göra mål.

Men men, det är såklart upp till Frölunda, som sagt, trist bara för Collberg. Hade fått hoppas på att se honom i en förstakedja faktiskt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Snikne Ville tis 24 sep 2013, 15:23

Fast många mål i ET behöver inte betyda så mycket, fråga Toni Koivisto.. :-)
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6385
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av LulefanGBG tis 24 sep 2013, 17:00

Självklart inte. Lika lite som många mål i några matcher i ES av en spelare eller ett lag betyder något. Allt handlar ju om dagsform. Jag säger bara att jag tycker att Frölunda är ett av de lag som på pappret är mest intressanta offensivt. I synnerhet nu med Klinberg och Collberg tillbaka.

För en gång skull råkar jag gilla Frölundas satsning i år. Tycker inte att en offensiv värvning behövs nu efter 4 omg. Möjligtvis kan de ha haft ögonen på någon en längre tid, men det var inte så det lyftes fram i mrmadhawk-artikeln, som förvisso inte ger någon 100%-ig sanning, men det är vad vi har att gå på och vad jag kommenterade. Där lät det mer som att man mer allmänt sökte en spelare till förstakedjan. Det låter märkligt i nuläget tycker jag.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Urken sön 06 okt 2013, 19:12

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/frolunda/article17607795.ab

Stabilt. Tur att vi har Robban som jag tycker sköter det alldeles utmärkt. Vi har fått en mycket öppnare och bättre "online-verksamhet". På tal om det så spinner jag vidare på detta i denna tråd:

https://www.luleahockeyforum.com/t169-lulea-hockeys-hemsida
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Purre tis 17 dec 2013, 17:09

Frölunda har gjort mycket bra denna säsongen och satsningen på unga talanger har hittills slagit väl ut, men..

Får de inte lite väl mycket cred för sin j/ungdomsverksamhet?

Wikstrand
Tom Nilsson
Wennberg
Djuse
Gustafsson
Görtz

Detta är exempel på värvningar de plockat in och min fråga är hur svårt det är att få beröm för sin juniorverksamhet om man värvar in idel landslagsmän?


Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av LulefanGBG sön 26 jan 2014, 11:55

Tyckte målet som dömdes bort var helt korrekt bortdömt den här gången. Visst det är med absolut minsta möjliga marginal men enligt regelboken får man inte skymma målvakten om man befinner sig i målgården, och strecket räknas till målgården.

Rönnberg var upprörd i intervjun efteråt, (som väl de flesta tränare skulle vara?), och jag kan hålla med honom om att vi vill se fler mål och då borde man tillåta sådana mål men då snackar vi ju en regeländring och inte ett felaktigt domslut som Rönnberg menar att man blivit drabbade av. Han ansåg att Frölunda blivit bestulna på ett korrekt mål. Det är alltså fel.

Nu har jag ju själv efterlyst den här typen av känsloyttringar, så jag tycker det är bra att Rönnberg säger vad han tycker i stridens hetta. Dessutom blir det ju lite av en snackis om det efteråt och det är precis det vi vill ha. Förra matchen Frölunda gjorde uppe i Leksand ansåg ju Rönnberg efteråt att Leksand var urtråkiga hockeymördare eller något i den stilen, (mina ord, inte Rönnbergs men han sade något liknande), och det var också ett kul inslag. Fel såklart men likväl kul.

Vill se mer känslor i ligan! Rönnberg har bjudit på lite sådana under säsongen faktiskt.

Beträffande målet igår så gör han ju emellertid bort sig lite. Domaren dömer bort målet direkt efter att ha gjort wash-out och Rönnberg blir fly förbannad i båset och kräver en videogranskning. Något som dommaren godkänner och målet granskas således. Det visar sig ännu tydligare på reprisbilder att Frölundaspelaren faktiskt är inne i målgården och målet döms åter igen bort efter videogranskning. Bra att man videogranskade målet.

Efteråt säger dock Rönnberg att han tycker att det är fel av domaren att direkt utgå från att målet skall vara bortdömt och göra det till sanning innan han valt att videogranska det och här tycker jag att Rönnberg är helt ute och cyklar! Självklart skall väl domaren göra washout om man han är säker på att sen spelare stod i målgården och skymde målvakten?! Det är ju solklart! Nu visade det ju sig att domarna tagit ett helt korrekt beslut. Att då klaga på domaren ser jag som otroligt löjligt och här tycker jag att Rönnberg gör bort sig lite.

Men nåväl, det är bara roligt och välkommet! Härligt med folk som säger vad det tycker även om det blir lite fel ibland. Mer sådant!  Laughing 
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Mr Bister lör 10 jan 2015, 15:35

Verkar vara på jakt efter Harju enl. Mr Madhawk

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Rönken ons 25 feb 2015, 09:37

Robin Figren skadad efter gårdagens match, ev. ledband i foten. Hur allvarligt är det? Låter inte så bra men jag har å andra sidan noll insikt.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article20370639.ab

Jobbigt för Röde Roger, jag tycker som någon annan skribent här på forumet att Frölunda ofta tappar matcherna i slutet. Sedan framför allt deras problem med att mest snurra i anfallszonen utan att ta sig in på kassen. Får se hur man klarar sig i slutspelet när allt snäpps upp ytterligare vad gäller tuffhet etc. Försvinner Figren längre tid kan det bli tråkig vår för Röde Roger.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av LulefanGBG ons 25 feb 2015, 11:55

Fusklunda har det skickligaste och bredaste laget efter SAIK. Skickligaste kedjan i hela ligan har väl Linköping, men sedan är det rätt tomt där bakom så jag håller nog Fusklunda som det näst mest spelskickliga laget och också som största utmanare till SAIK tillsammans med Växjö.

Tycker dock att Växjö och SAIK har en liten annan fördel, de kan spela fler sorters hockey och de är bra både i täta matcher och i öppna matcher, samt kan spela fult och grisigt. Nu säger jag inte att FUsklunda inte kan det, men det har ju inte riktigt varit deras melodi senaste säsongern och hittills har de inte heller i år visat att de klarar av det. När de får spela sin hockey med mycket fart och mycket ytor och får hålla puck relativt ostörda är det tyvärr förbaskat bra och då spelar de stundtals bländande hockey. Som t.ex. vid passningsspelet till Figrens 2 - 0 igår. Helt galet snyggt mål. Faktiskt bland de snyggaste jag sett på flera år i SHL rent passningsmässigt. (Finns dock andra snyggare mål om man ser till rent individuella prestationer såklart).

Men skulle Figren bli allvarligt skadad såhär på slutet så är det såklart ett tungt avbräck. Han och Lasch är väl avslutarna i Fusklunda, medan Janmark och Olimb står för mackorna och styr det mesta av offensiven.

Nu finns ju Max Görtz och t.ex. Andreas Jonnsson också som ganska bra avslutare så det går ju ingen nöd på Fusklunda för att en lirare är borta men visst är det klart att som Figren spelat mot slutet så borde det vara kännbart.

Fusklundas största svaghet är att de precis som oss är lite för mesiga i försvarsspelet emellanåt, samt att de inte har riktigt lika bra målvakter som sina toppkonkurrenter. Där anser åtminstone jag att både SAIK och Växjö har ett rejält plus på Fusklunda. Sedan har man en märklig förmåga att sluta spela helt plötsligt i matcherna. Man kan spela strålande i två perioder för att sedan tappa allt fokus och inte alls hänga med i tempot. Jag vet inte om det har med att man är dåligt tränade och inte orkar hålla samma spel i hela matcherna eller om det är mer mentalt, att man slappnar av för mycket och sedan inte klarar av att ställa om fokus när motståndarna plötsligt får momentum i matcherna.

Som ni förstår är Fusklunda ett av de lagen jag har bäst koll på eftersom jag bor här nere i fiendeland och snackar hockey dagligen med Fusklundaiter. (Påfallande ofta har jag faktiskt bättre koll på Fusklunda än vad fusklundaiterna har - HAHA! Vågat påstående som jag säkert får käka upp om någon av dem tittar in här), men så är jag ju också nörd och läser precis allting jag kan komma över både i tidningar och på nätet. Om alla lag, och som sagt Fusklunda står det ju en del om hrä nere. Rolling Eyes

Fusklunda är lite tvärtom i förhållande till oss. Vi kan ofta spela dåligt en eller två matcher. Komma ut till matchen precis som om att vi är helt ointresserade eller just har klivit ur sängen strax innan match och så tar det två långa perioder innan vi vaknar. Men när björnen väl klivit ur idet då är det som om att hela laget vaknar mentalt och plötsligt fungerar allting och vi spelar förbannat bra. Inte bländande på samma sätt som topplagen, men med bra och högt tempo och härligt tryck in på kassen och då kommer också de där ABC-målen som jag personligen nästan uppskattar mer än snygga spelmål.

Fusklunda och sin sida kommer ofta ut i matcherna med ett rasande tempo och ett strålande spel där få hänger med. Ibland inte ens SAIK. De bara maler på och varenda passning sitter på bladet. De behöver inte tacklas och smälla på. De spelar istället förbi sina motståndare och hittar passningar och fria ytor hela tiden och det blir otroligt svårt för försvaren att frejda sig. Hade Fusklunda samtidigt bara varit lite starkar in på mål, och haft större driv in dit så hade de punkterat betydligt fler matcher i period ett eller två. Men sedan är det som om att luften helt plötsligt går ur dem. Inte alltid, men det händer. Motståndarna för göra lite för enkla reduceringsmål, oftast p.g.a. lite för tafatt försvarsspel och då är det som om att det blir punktering direkt och motståndarna får ha pucken hela tiden och kan åka 8:or runt i Fusklundas zon. Ungefär som i CHL-finalen.

Väldigt märkligt att det kan vara så. Bevisligen kan ju Fusklunda spela bra hockey. Väldigt bra t.o.m. men de klarar liksom inte av de mentala svängningarna i matcherna och behärskar inte riktigt alla delar av spelet. Precis som för oss. Vi verkar också ha problem med fokus och den mentala biten.

Vi har ju emellertid visat att när det verkligen gäller så kan vi vara där hela laget och verkligen prestera. Återstår att se om Fusklunda klarar av det. Det kan faktiskt vara så enkelt att det bara är koncentration som inte riktigt är hundra, att de vaggas in i en slags falsk trygghet i matchern och då tappar man snabbt momentum mot ett mer desperat spelande motstånd. I ett kommande slutspel är det fullt möjligt att alla ger lite mer i varje situation och då kan Fusklunda bli otroligt svårslagna.

SAIK är såklart favoriter om man måste välja ett lag som favoriter, men jag tror att stöter Fusklunda på dem så kan de absolut slå ut dem. De gillar hockeyn med hög fart och mycket finlir och SAIK passar Fusklunda rätt bra känns det som. Jag tror också att det passar Fusklunda bättre att vara udnerdogs än att vara favoriter.

Växjö eller Örebro däremot skulle jag absolut inte vilja möta om jag var Fusklundait. Örebro är ju deras boogyteam och de vill absolut inte möta ett lag med många bra målskyttar som kan skapa chanser ur ingenting och som dessutom är väldigt effektiva i sina avslut. Örebro har kontrat sönder Fusklunda flera gånger den här säsongen. Dessutom har Örebro en målvakt som förvisso blandar och ger lite men som absolut kan stå på huvudet och ta precis allting i ett par matcher vilket kan bli vldigt avgörande.
Växjö är också ett lag som Fusklunda får se upp med. De klarar alla delar av spelet. Kan också spela riktigt bländande hockey stundtals och har en rätt bred offensiv, men har också kanske framförallt bättre målvakter och försvarsspel, (trots att de släppt in exakt lika många mål), samt större bredd vad gäller andra kvalitéer i laget.

Sedan tror jag faktiskt inte att Fusklunda helst av allt skulle vilja möta oss. De vet att det är ett mycket skickligare lag än oss, men de vill nog undvika de långa resorna och jag tror att även om de skulle vara solklara favoriter och förmodligen vinna i en serie om bäst av sju, så vet de att den där sovande björnen kan vakna precis när som helst och förstöra festen när det ser som allra bäst ut.

De vet också att de kommer att göra ont att möta oss om vi nu tar oss till slutspel. Tror hellre att Fusklunda hade mött Djurgården eller Brynäs än oss faktiskt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av FruktHamster tis 05 maj 2015, 07:59

Huruvida det egentligen är hockeyrelaterat kan kanske diskuteras, men Frölunda har blivit DO-anmälda för nyttjandet av en Indian som maskot.

"Dagens Nyheter skriver att anmälaren, av nordamerikanskt ursprung, menar att den är "kränkande mot alla indianer och använder en stereotyp bild”, samt att hans stam har ”bekämpat användningen av indianska maskots" under en längre tid.
Mats Grauers, ordförande i Frölunda, känner inte till ärendet när DN är i kontakt med honom.
Men han tycker inte alls att loggan är kränkande.
– Jag har respekt för hans åsikt, men vi kan inte se att vi sårar någon folkgrupp. Vår uppfattning är att det är en positiv symbol och med åren har det blivit ett starkt varumärke för Frölunda Indians."

http://www.expressen.se/gt/sport/frolunda-indians-har-nu-blivit-do-anmalda/
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av FruktHamster tis 05 maj 2015, 08:01

Kanske kan de behålla namnet "Indians" och bara byta till en indier i turban istället? Börja på ny kula liksom?
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Micke80 tis 05 maj 2015, 09:02

FruktHamster skrev:Huruvida det egentligen är hockeyrelaterat kan kanske diskuteras, men Frölunda har blivit DO-anmälda för nyttjandet av en Indian som maskot.

"Dagens Nyheter skriver att anmälaren, av nordamerikanskt ursprung, menar att den är "kränkande mot alla indianer och använder en stereotyp bild”, samt att hans stam har ”bekämpat användningen av indianska maskots" under en längre tid.
Mats Grauers, ordförande i Frölunda, känner inte till ärendet när DN är i kontakt med honom.
Men han tycker inte alls att loggan är kränkande.
– Jag har respekt för hans åsikt, men vi kan inte se att vi sårar någon folkgrupp. Vår uppfattning är att det är en positiv symbol och med åren har det blivit ett starkt varumärke för Frölunda Indians."

http://www.expressen.se/gt/sport/frolunda-indians-har-nu-blivit-do-anmalda/
Jag stör mig inte alls på indianen som sådan, men jag stör mig på att man använder en indian då Göteborg eller Västra Frölunda inte har nånting överhuvudtaget med indianer att göra. De skulle valt en sill, fiskmås eller en bild på en Glen som maskot istället.
Överlag kan jag känna att maskoten eller namnet för många klubbar blev lite fel då man på -90 talet kom på att man skulle ha nått sånt i föreningen.
Vargar och Karlstad går absolut ihop mest pga att  vargarna är relativt kända för Värmland och björnar och Luleå går ihop på samma sätt som Karlstads vargar

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Tigerman tis 05 maj 2015, 09:19

Micke80 skrev:
FruktHamster skrev:Huruvida det egentligen är hockeyrelaterat kan kanske diskuteras, men Frölunda har blivit DO-anmälda för nyttjandet av en Indian som maskot.

"Dagens Nyheter skriver att anmälaren, av nordamerikanskt ursprung, menar att den är "kränkande mot alla indianer och använder en stereotyp bild”, samt att hans stam har ”bekämpat användningen av indianska maskots" under en längre tid.
Mats Grauers, ordförande i Frölunda, känner inte till ärendet när DN är i kontakt med honom.
Men han tycker inte alls att loggan är kränkande.
– Jag har respekt för hans åsikt, men vi kan inte se att vi sårar någon folkgrupp. Vår uppfattning är att det är en positiv symbol och med åren har det blivit ett starkt varumärke för Frölunda Indians."

http://www.expressen.se/gt/sport/frolunda-indians-har-nu-blivit-do-anmalda/
Jag stör mig inte alls på indianen som sådan, men jag stör mig på att man använder en indian då Göteborg eller Västra Frölunda inte har nånting överhuvudtaget med indianer att göra. De skulle valt en sill, fiskmås eller en bild på en Glen som maskot istället.
Överlag kan jag känna att maskoten eller namnet för många klubbar blev lite fel då man på -90 talet kom på att man skulle ha nått sånt i föreningen.
Vargar och Karlstad går absolut ihop mest pga att  vargarna är relativt kända för Värmland och björnar och Luleå går ihop på samma sätt som Karlstads vargar
LHF valde faktiskt varg som symbol men fick backa på det för att FBK hann före med knapp marginal. Så då fick man ta en björn istället. Så här i efterhand blev det ju rätt bra ändå, antagligen bättre än ursprungstanken.

F.ö. håller jag helt med om att en indian är en alldeles genomkorkad symbol för Frölunda. Lag i USA med indianer i namnet har ju åtminstone någon slags koppling till det historiskt sett, om än vag. Dina förslag var samtliga betydligt bättre!

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Micke80 tis 05 maj 2015, 09:27

Tigerman skrev:
Micke80 skrev:
FruktHamster skrev:Huruvida det egentligen är hockeyrelaterat kan kanske diskuteras, men Frölunda har blivit DO-anmälda för nyttjandet av en Indian som maskot.

"Dagens Nyheter skriver att anmälaren, av nordamerikanskt ursprung, menar att den är "kränkande mot alla indianer och använder en stereotyp bild”, samt att hans stam har ”bekämpat användningen av indianska maskots" under en längre tid.
Mats Grauers, ordförande i Frölunda, känner inte till ärendet när DN är i kontakt med honom.
Men han tycker inte alls att loggan är kränkande.
– Jag har respekt för hans åsikt, men vi kan inte se att vi sårar någon folkgrupp. Vår uppfattning är att det är en positiv symbol och med åren har det blivit ett starkt varumärke för Frölunda Indians."

http://www.expressen.se/gt/sport/frolunda-indians-har-nu-blivit-do-anmalda/
Jag stör mig inte alls på indianen som sådan, men jag stör mig på att man använder en indian då Göteborg eller Västra Frölunda inte har nånting överhuvudtaget med indianer att göra. De skulle valt en sill, fiskmås eller en bild på en Glen som maskot istället.
Överlag kan jag känna att maskoten eller namnet för många klubbar blev lite fel då man på -90 talet kom på att man skulle ha nått sånt i föreningen.
Vargar och Karlstad går absolut ihop mest pga att  vargarna är relativt kända för Värmland och björnar och Luleå går ihop på samma sätt som Karlstads vargar
LHF valde faktiskt varg som symbol men fick backa på det för att FBK hann före med knapp marginal. Så då fick man ta en björn istället. Så här i efterhand blev det ju rätt bra ändå, antagligen bättre än ursprungstanken.

F.ö. håller jag helt med om att en indian är en alldeles genomkorkad symbol för Frölunda. Lag i USA med indianer i namnet har ju åtminstone någon slags koppling till det historiskt sett, om än vag. Dina förslag var samtliga betydligt bättre!
Hade ingen aning om det där med varg-tanken, men som du skriver, med facit i hand var björnen bättre.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av LHF96 tis 05 maj 2015, 09:32

Hahaha ja Frölunda seagulls vore nåt som har lite mer lokal anknytning. Här är lite inspiration till en ny logga med detta majestätiska djur.

Frölunda - Sida 2 Fiskmc3a5s
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3519
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Tony Moore tis 05 maj 2015, 10:25

(Västra) Frölunda har historiskt av och till kallats "Vilda Västern", speciellt under "Bros" härjningar på 70-80 talet. Då är det inte långt bort i en reklamares tanke till indianer.. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/wennerholm/article15976976.ab
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7689
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Bamsefar tis 05 maj 2015, 10:52

Ett förslag till ny tröjlogga som skulle kännas betydligt mer genuint för Frölunda: En programförklaring


Frölunda - Sida 2 Th?id=JN.b9BPOF6gOFwxFzE2iHJnzg&pid=15
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av LubosC tis 05 maj 2015, 11:09

Hm. Undrar om han har anmält Chicago Blackhawks också?
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Bamsefar tis 05 maj 2015, 11:22

LubosC skrev:Hm. Undrar om han har anmält Chicago Blackhawks också?
Chicago har varit under diskussion liksom några andra teams.

http://en.wikipedia.org/wiki/Native_American_mascot_controversy
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av LubosC ons 06 maj 2015, 13:25

Bamsefar skrev:
LubosC skrev:Hm. Undrar om han har anmält Chicago Blackhawks också?
Chicago har varit under diskussion liksom några andra teams.

http://en.wikipedia.org/wiki/Native_American_mascot_controversy

Sedär!
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Frölunda - Sida 2 Empty Sv: Frölunda

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet