Juhani Tyrväinen

+85
Haparanda
Burskydd
Metheuz
Mantz
Stålis16
Kneten
JuniorX
Sigge75
trallgöken
Jonsey78
BulanFanClub
Panikvärvning
Agenten
1992
Danneja
Hoganas
Björnkäften
Serkan122
SatanicPanic
Pontaking
Lulefan
Xerzocx
Taabe
Nr10
JohanO
Mr Bister
Sportchefen #2
Atlet
Lasse Proppmätt
Braun
Sundance Kid
Jojjan
tibet
Kanellängd
Tackleberry
Dundernisse
Jokerman ll
LHF96
Polyfemos
Meyhem
PM
Micke80
Dilox
Redbear
RSD555
ezz
farre
snugge
LulefanGBG
Old Brooklyn
NallePhu
Norlin
GrodanBoll
Qirren
Lajon
Mr Cheese
Bamsefar
ski3r
Tigerman
Jokerman
Lehto
MrA
CKa
GustenA
Myrman
Diktatorn
Norrlandstoken
Snikne Ville
Urken
Kagen
Donowitz
icemask
kokostrollet
Puckad
Rikky
oggskar
Pajala
Wolfhunter
Jonken
Blinders
Hankburger
Dustin
Tony Moore
Hedanders
KaptenBlodskelett
89 posters

Sida 2 av 11 Föregående  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av CKa mån 22 jul 2019, 17:24

Jonken skrev:Tänkte att det vore lite RESPECT -att alla Luleå Hockey fans lär sig att uttala Juhani Tyrväinen. Detta är inga problem för alla Er som kan finska; men för många som inte kan språket: Kan det tyvärr bli ganska naturligt tå-fjutta i klaveret.

Förnamn: JUHANI
Säg inte "Johan + ett i". Dela upp det i tre delar istället: JO-HA-NI. (För att göra det enklare; är namnet uppdelat i "försvenskade stavelser".)

Efternamn: TYRVÄINEN
För att göra det enklare; är efter namnet uppdelat i "försvenskade stavelser": TYRR-VÄJ-NENN. (Mer betoning där det finns dubbla bokstäver.)

Fast ändå inte, efternamnet ska uttalas ”tUrr-väj-nenn.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Jonken tis 23 jul 2019, 09:49

CKa skrev:
Fast ändå inte, efternamnet ska uttalas ”tUrr-väj-nenn.
Stämmer inte. Enligt riksfinskan med "Y" -inte med "U".
Här är ett klippp; där Juhani Tyrväinen markerar "stackars liiten" -åt Jarkko Ruutu: TYRVÄINEN
I klippet hör du att Tyrväinen uttalas med "Y" (inte "U"). (Det finns hur många som helst SM-Liiga klipp att välja ifrån).
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av MrA tis 23 jul 2019, 11:42

Jonken skrev:
CKa skrev:
Fast ändå inte, efternamnet ska uttalas ”tUrr-väj-nenn.
Stämmer inte. Enligt riksfinskan med "Y" -inte med "U".
Här är ett klippp; där Juhani Tyrväinen markerar "stackars liiten" -åt Jarkko Ruutu: TYRVÄINEN
I klippet hör du att Tyrväinen uttalas med "Y" (inte "U"). (Det finns hur många som helst SM-Liiga klipp att välja ifrån).

Ett annat alternativ är att lyssna på Eliteprospects förslag av uttal:
https://www.eliteprospects.com/player/16460/juhani-tyrvainen

Kan ju också påminna om kommentatorernas uttal av Fabricius, är inte alltid facit..
MrA
MrA

Antal inlägg : 401
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Lehto tis 23 jul 2019, 11:51

Jonken skrev:
CKa skrev:
Fast ändå inte, efternamnet ska uttalas ”tUrr-väj-nenn.
Stämmer inte. Enligt riksfinskan med "Y" -inte med "U".
Här är ett klippp; där Juhani Tyrväinen markerar "stackars liiten" -åt Jarkko Ruutu: TYRVÄINEN
I klippet hör du att Tyrväinen uttalas med "Y" (inte "U"). (Det finns hur många som helst SM-Liiga klipp att välja ifrån).
Jag tycker kommentatorn uttalar med U TURRVÄJNEN

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Urken tis 23 jul 2019, 14:25

Ü
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Jonken mån 29 jul 2019, 18:18

Tyrväinen verkar (precis som väntat) -komma till oss grymt vältränad & taggad: Juhani Tyrväinen
Påminner om att jag tidigare i princip spytt över Luleå Hockeys rekryteringsarbete i Finland. I år är det precis tvärt om: Man kan bara hylla jobbet som föreningen gjort. Luleås centersida ser ju RUGGIGT INTRESSANT ut inför säsongen! king

Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Jokerman tis 20 aug 2019, 22:00

Juhani Tyrväinen - Sida 2 71be7710
Bild: Pär Bäckström / Frilans | Isac Brännström gjorde 1-0 assisterad av Juhani Tyrväinen. Första poängen i luletröjan för bägge i 3-2 segern mot Kärpät.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Jokerman fre 23 aug 2019, 08:59

Juhani Tyrväinen - Sida 2 2034aa10
BILD: Pär Bäckström / Frilans | Juhani Tyrväinen


Det tände till ordentligt i samband med att slutsignalen ljudade i matchen mellan Luleå Hockey och Skellefteå. En av huvudrollsinnehavarna var Luleås nyförvärv Juhani Tyrväinen.

I samband med slutsignalen blev det ett ordentligt gruff i mittzonen. Så gott som samtliga spelare från bägge lagen var inblandade på ett eller annat sätt. Huvudrollsinnehavarna i Luleå var Juhani Tyrväinen och Robin Kovacs.

– Det var en konstig situation, jag vet inte vad som hände först men en av deras spelare ställde sig på klubban och jag frågade vad han höll på med, det var inget speciellt egentligen, säger Tyrväinen.

Tyrväinen hamnade mitt i tumultet där Luleås Robin Kovacs också befann sig.

Vad har du hört om matcherna mellan Luleå och Skellefteå?

– Det är ju det närmaste laget här och jag har hört att det är rivalitet mellan både lagen och publiken, säger Tyrväinen.

Det första två perioderna i matchen var ganska typiska för en träningsmatch. Men i den tredje blev det lite tuffare tag och publiken vaknade till.

Tyrväinen var en av Luleåspelarna som visade känslor.

– Jag är van med rivalitet från finska ligan och vet vad det handlar om. Det är mycket känslor på och utanför isen vilket är ett härligt inslag i hockeyn, säger han.

Juhani Tyrväinen gjorde sin första match inför hemmapubliken i sin nya hemmaarena.

– Jag var faktiskt lite nervös inför matchen. Men efter den första perioden kunde jag slappna av och det kändes riktigt bra sen, säger den finske världsmästaren.

Tyrväinen noterades för en assist till Luleås ledningsmål som gjordes av Isac Brännström.

Jesper Sandberg Norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Tigerman fre 23 aug 2019, 14:28

Kanonvärvning! Rapp skridskoåkning, aktiv, jobbig att möta.

Kollade även (lite halvhjärtat måste medges) på SKAIK's Pyatt i tredje och han såg allmänt trött ut i jämförelse.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Jokerman mån 16 sep 2019, 09:14

Juhani Tyrväinen - Sida 2 4c35e310
Bild: Pär Bäckström / Frilans | Juhani Tyrväinen hyllades av hemmafansen efter sin SHL-debut. Och det är inget snack om att han trivs i sin nya klubb. "Jag älskar det verkligen", säger han.

Luleå Hockey besegrade Växjö i säsongspremiären med 3–1 efter mål av Karl Fabricius, Niklas Olausson och Petter Emanuelsson.

Det blev inga poäng för nyförvärvet Juhani Tyrväinen, men han gjorde avtryck ändå.

– Det var skönt att vinna första matchen, men vi var lite stressade i början, alla ville så mycket. Första perioden var okej, sedan spelade vi bättre och bättre, säger 29-årige centern som gjorde sitt livs första SHL-match:

– Det var vad jag förväntade mig, mycket fart och snabba vändningar, det var en tuff match.

Han delade ut två offensiva tacklingar som fick publiken att jubla.

– Jag fick två bra chanser att sätta in tacklingar så självklart valde jag att göra det. Det var kul.

Han var iblandad i flera heta situationer, bland annat med Växjös Brendan Shinnimin.

– Jag är van att spela aggressivt, det är min spelstil. Det är normalt att det hettar till ibland, jag gillar det, säger han och fortsätter:

– Jag och Shinnimin hade våra stunder och jag tycker det är en del av spelet.

Publiken räknades till 6 150 åskådare och Tyrväinen gillade vad han såg.

– Jag förväntade mig att det skulle bli bra stämning efter att ha upplevt träningsmatchen mot Skellefteå. Och det här var underbart. Det är så kul att vara här. Jag älskar det verkligen.

Men helt nöjd är han inte med vad hans kedja presterade.

–  Vi kan göra det mycket bättre, framför allt skapa mer. Och det ska vi bevisa, säger Tyrväinen som bildade en trio med Arttu Ilomäki och Isac Brännström.

Mimmi Åkerlund norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Jokerman mån 16 sep 2019, 09:39

Juhani Tyrväinen - Sida 2 A36dcd10
Bild: Pär Bäckström / pbfoto.se | Juhani Tyrväinen.

Han är en så kallad ”Late bloomer”. Det vill säga en spelare som utvecklas sent i karriären – men den största förändringen rent statistiskt har han gjort när det kommer till antalet minuter i utvisnings­båset. ”Jag är fortfarande en ”gritty” spelare – men smartare”, förklarar Juhani Tyrväinen.

Juhani Tyrväinen var under sina tidiga år som ligaspelare en spelare som de flesta motståndarna hatade att möta. Med sin fysiska spelstil skapade han känslor i såväl motståndarlagen som på läktarna. Under sitt första år i IFK Helsingfors så ”vann” han utvisningsligan i klubben med sina 103 utvisningsminuter.

– Jag tror att jag hade otur den säsongen, ler finländaren.

Efter den säsongen så har han förändrats radikalt och dragit ned på tiden i utvisningsbåset.

– Jag vet inte vad som har hänt. Det känns som om att jag inte har förändrat min spelstil speciellt mycket. Även om jag ser upp så jag inte hamnar i situationer där jag riskerar att tackla någon blindside så är jag fortfarande samma spelare.

Kärpäts coach (Mikko) Manner satte dock ord på Tyrväinens förvandling.

– Han sa åt mig att jag inte var en råtta på isen längre. Att jag hade plockat bort tacklingar som hindrade mig från att spela så bra som jag kan och säger han en sån sak så tror jag honom. Fast samtidigt är jag fortfarande en gritty spelare, säger Tyrväinen innan han fortsätter:

– Nu ser jag till att vara på isen och hjälpa mitt lag med att göra mål istället för att sitta utvisad och ge motståndarna den fördelen.

Vid en snabb blick på Tyrväinens statistik så syns det tydligt att finländaren har utvecklats starkt de senaste säsongerna. Under sin sista säsong, 2016/17, i Pelicans så gjorde han 43 poäng på 60 matcher, säsongen efter så gjorde han 38 poäng i IFK Helsingfors och senaste säsongen som blev hans näst bästa poängmässigt sett med 42 poäng.

– Jag var inte den mest talangfulla när jag var ung, men min hårda mål­inriktade träning gav utdelning. När jag var ung så visste jag hur bra jag ville bli fast då hade jag inte farten att göra det. Jag visste vad jag ville göra med pucken – men då var jag mer en spelare som spelade enkelt och gjorde det till min spelstil.

Hur tog du dig vidare från det?

– Jag visste att jag kunde bli bättre. Det tog bara lite längre tid för mig och det som hjälpte mig handlade om kärleken till ishockey och motivationen att träna för att bli bättre, förklarar Tyrväinen.

Juhani Tyrväinens bror Antti har en sejour i Sverige där han representerade Färjestad. Han var noga med att förklara vad som väntade lillebror Tyrväinen när denne flyttade till Sverige.

– Han sa direkt att jag skulle se till att vara i bra form när jag åker till Luleå för det kommer att bli mycket och snabb skridskoåkning. Han sa själv att han gillade tiden i Sverige riktigt bra och gav mig tipset att njuta.

Norrbottens Media träffar Juhani Tyrväinen direkt efter ett av lagets träningspass och det märks att han trivs.

– Jag bestämde mig för Luleå efter att jag hade pratat med både ”Skuggan” (Stefan Nilsson) och coach (Tomas Berglund). Jag kände att Luleås spelstil skulle passa mig perfekt, förklarar Tyrväinen innan han fortsätter:

– Och efter att jag hade pratat med Lennart Petrell som bara hade bra saker att säga om laget och staden.

Juhani Tyrväinen utsågs också till mest värdefulla spelare i IFK Helsingfors efter att säsongen var över.

Utvecklingen under den senaste säsongen var explosionsartad för Tyrväinen.

– Jag tror att mitt eget mål för säsongen var att spela bättre än säsongen innan. Jag visste att jag hade chans att ta en plats i landslaget till träningscamperna, men det var mer en dröm och jag visste att jag skulle tvingas träna hårt, säger han.

Säsongen började bra och Tyrväinen hamnade i samma kedja som Erik Thorell och Joonas Rask och trion öste in poäng.

– Det gav mig en plats i landslaget och även det gick bra. Efter det så fick jag ett nytt samtal från landslaget i februari och då fick jag veta att om säsongen i klubblaget tog slut tidigt så skulle jag kallas till camperna under våren, men jag ville ju inte att säsongen med IFK (Helsingfors) skulle ta slut tidigt.

IFK Helsingfors förlorade semifinalen mot Uleåborgslaget Kärpät och Tyrväinen fick spela match om tredje pris med sitt lag.

– Trots att vi spelade match om bronset så fick jag ett nytt samtal, men inte ens då trodde jag på en plats i VM-laget.

Men Tyrväinen var en av spelarna som blev kvar i den slutgiltiga finska VM-truppen.

– Det gick så snabbt allt och det kändes som om att vi helt plötsligt bara var på väg till Košice (Slovakien), säger Tyrväinen innan han fortsätter:

– Jag hann inte ens fundera på vilka vi skulle möta. Det är klart att jag visste att vi skulle möta massor av NHL-proffs, men det fanns inte tid att fundera mer på det.

Inför och under gruppspelet så var det i stort sett ingen som trodde på Finland – men laget gick hela vägen.

– Det som var positivt för oss var att vi hade tränat och spelat tillsammans under säsongen. Skillnaden mellan NHL-spelarna och toppspelarna i Europa är inte så stor och vi hade fördelen av att vara samspelta det räckte, säger Tyrväinen.

Hur var det att komma hem med guldmedaljen?

– Det var galet. Det var party överallt i Helsingfors och på torget var det över 50 000 människor som tog mot oss. ­Senast ett VM-guld firades i Finland (2011) var jag en av dem som hyllade laget. Nu stod jag själv på scenen det är svårt att beskriva känslan. Det var en dröm som gick i uppfyllelse.

Och hela tiden under VM så visste Tyrväinen att han under sommaren skulle flytta till norra Sverige och Luleå Hockey.

– Det var också en stor sak för mig. När jag skrev på för Luleå så visste jag att jag skulle tvingas bli ännu bättre för att tillföra det jag ville till mitt nya lag. Även om jag hade väntat till efter VM så är jag säker på att jag hade kommit fram till att Luleå Hockey skulle vara det bästa valet för mig.

Vad var din första tanke då Luleå Hockey kontaktade dig?

– Jag visste att det var väldigt långt norrut. Luleå var det första laget som verkligen visade att de ville ha mig och det blev också till slut det som avgjorde valet, säger Tyrväinen.

FAKTA
Juhani Tyrväinen
Ålder: 29 år.

Längd: 181 cm.

Vikt: 87 kg.

Position: Center

Tidigare klubbar: Kiekkoreipas, ­Pelicans, HeKi, Jokerit, Kiekko-Vantaa, IFK Helsingfors.

Äter helst: ”Mammas påsklamm med potatis”.

Dricker helst: ”Coca-Cola”.

Läser helst: ”Just nu svenska för jag vill lära mig språket på nytt”.

Tittar helst på: ”Allt bra på Netflix”.

Håkan Stridblom norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Wolfhunter mån 16 sep 2019, 19:32

Stort tack för alla delningar av pluslåst @Jokerman bounce

Wolfhunter

Antal inlägg : 1172
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Jonken mån 16 sep 2019, 21:43

+1 på den.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Jokerman tor 19 sep 2019, 17:34

Nu fyller vi hallen!!!

Om vi på läktarn visar Älska

Lita på att Tyrväinen & Co gör det också!!!

Krossa HV!
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av ski3r tor 19 sep 2019, 21:45

Oj vad vi har saknat den här typen av spelare de senaste säsongerna. Otroligt att sargen höll efter tacklingen ikväll cheers
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Jokerman tor 19 sep 2019, 22:58

Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Bamsefar tor 19 sep 2019, 23:33

Delfinen flyttade sig en meter 😀
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Tigerman fre 20 sep 2019, 00:11

Han har börjat riktigt bra. Men oj vad han såg ut som ett litet barn som fått sig en rejäl utskällning av pappa när vi åkte på en 6 man i andra perioden i kväll Very Happy

Fel tråd, men apropå finnar så behöver däremot Ilomäki börja steppa upp lite. Tappar mycket puck på helt fel ställen.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Dustin lör 28 sep 2019, 17:18

Ska inte totalsåga Tyrväinen. Han är stundtals nyttig och sevärd med sitt slit, tekningar och tacklingar. Men vill se betydligt mer offensivt. Rätt tidigt än så hoppas han kommer igång tids nog.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Mr Cheese lör 28 sep 2019, 17:48

Ge han tid,har skills som kommer när det gäller

Mr Cheese

Antal inlägg : 12
Join date : 18-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Tony Moore lör 28 sep 2019, 17:51

Skulle aldrig byta bort en frisk Juhani, vi vet vad han kan! Måste få in ett mål så kommer det.. Dessutom dags att sära på Juhani och Arttu så blir detta en trevlig Lulevår 2020..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Jonken lör 28 sep 2019, 17:55

Skall minnas dessa kommentarer om Juhani Tyrväinen framöver; när matcherna verkligen gäller någonting...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Puckad lör 28 sep 2019, 18:02

Vi har inte haft så här bra tekningsstatistik sedan Abbott o grävlingen huserade i Delfinen.
Tyrväinen bidrar!


1 Juhani Tyrväinen 21 Luleå F 6 46 27 73 63,01 9 8 17 52,94 22 11 33 66,67 0 0,00 19:38
2 Jonas Berglund 14 Luleå F 6 38 41 79 48,10 10 5 15 66,67 17 29 46 36,96 0 0,00 13:54
3 Jack Connolly 20 Luleå F 6 38 20 58 65,52 12 6 18 66,67 11 5 16 68,75 0 0,00 15:28
4 Arttu Ilomäki 75 Luleå F 6 23 22 45 51,11 13 10 23 56,52 6 8 14 42,86 3 6,25 16:12
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Blinders lör 28 sep 2019, 18:04

Det vänder snart för Tyrväinen och Ilomäki. Dom har högst corsi i laget, 58,68 respektive 61,47 och båda har låg PDO, 92,32 respektive 97,16.
PDO (skotteffektiviteten+räddningprocent i spel med lika många på isen) hamnar alltid runt 100 när säsongen sammanfattas

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Blinders lör 28 sep 2019, 23:26

Tyrväinen har fått ett assist i efterhand i matchen mot Linköping, så Juhani står nu på 2 assist. Så med CHL inräknat har Tyrväinen gjort 5 poäng på 10 matcher vilket är ungefär vad vi kan förvänta oss av Tyrväinen. Nästan alla spelare från Liiga brukar halvera sin poängskörd i SHL.

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av oggskar sön 06 okt 2019, 15:09

Poäng i fyra raka matcher nu Stabilt cheers

oggskar

Antal inlägg : 45
Join date : 17-03-28
Ort : Piteå

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Hankburger sön 06 okt 2019, 19:49

oggskar skrev:Poäng i fyra raka matcher nu Stabilt cheers

Tyrväinen börjar komma igång. Ilomäki tar för sig så dessa två kan betydligt mer men visar iallafall att de vill. Förhoppningsvis får Ilomäki igång sin poängproduktion och Luleå börjar vinna.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Lajon mån 07 okt 2019, 15:36

Hankburger skrev:
oggskar skrev:Poäng i fyra raka matcher nu Stabilt cheers

Tyrväinen börjar komma igång. Ilomäki tar för sig så dessa två kan betydligt mer men visar iallafall att de vill. Förhoppningsvis får Ilomäki igång sin poängproduktion och Luleå börjar vinna.

Däremot så behöver båda anpassa dig till domarnivån (den ojämna) och inte dra på sig för många utvisningar.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Urken mån 07 okt 2019, 15:39

Tyrre! Tyrre! Tyrre! Världsmästare och blivande svensk mästare. Mäktigt!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Qirren tis 08 okt 2019, 14:39

Lajon skrev:
Hankburger skrev:
oggskar skrev:Poäng i fyra raka matcher nu Stabilt cheers

Tyrväinen börjar komma igång. Ilomäki tar för sig så dessa två kan betydligt mer men visar iallafall att de vill. Förhoppningsvis får Ilomäki igång sin poängproduktion och Luleå börjar vinna.

Däremot så behöver båda anpassa dig till domarnivån (den ojämna) och inte dra på sig för många utvisningar.
Det är ganska svårt att anpassa sig till en ojämn nivå.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Hankburger tis 08 okt 2019, 20:23

Lajon skrev:
Hankburger skrev:
oggskar skrev:Poäng i fyra raka matcher nu Stabilt cheers

Tyrväinen börjar komma igång. Ilomäki tar för sig så dessa två kan betydligt mer men visar iallafall att de vill. Förhoppningsvis får Ilomäki igång sin poängproduktion och Luleå börjar vinna.

Däremot så behöver båda anpassa dig till domarnivån (den ojämna) och inte dra på sig för många utvisningar.

Hur anpassar man sig till en ojämn domarnivå när ena sekunden man får tackla mot huvudet och andra sekunden inte ens får röra sin motspelare? Smile
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av ski3r ons 09 okt 2019, 09:45

Poäng för femte matchen i rad nu, känns rätt stabilt Very Happy
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Tony Moore lör 30 nov 2019, 17:31

Enligt snack på läktaren i Delfinen är Juhani lätt axelskadad sedan Karjala turneringen..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Blinders lör 30 nov 2019, 17:49

Han spelar ju varje match så då kan det inte vara något problem.

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Jonken sön 01 dec 2019, 11:28

Tony Moore skrev:Enligt snack på läktaren i Delfinen är Juhani lätt axelskadad sedan Karjala turneringen..
Skulle ju förklara en del. För att Julle är ju definitivt en spelare som är så mycket bättre än vad han varit på senaste tiden. En spelare som i princip ensam kan vända matchbilder. Är dock inte förvånad att Tyrväinen -trots en skada; ända kan gå in och leverera ett hyggligt solitt SHL-spel. Fysiskt är ju Julle ett skolboksexempel av vad man tappar hos SSAB. Detta i kombination med hans SISU vilja & inställning -skall det nog mycket till innan han accepterar att någon sjukskriver honom.

Man hoppas & ber givetvis att hans eventuella skada inte kan bli värre för att han spelar. För snart börjar matcherna komma -som vi värvade honom för. Och man vill ju så gärna ha honom 110% till vad som komma skall.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av GrodanBoll mån 02 dec 2019, 10:29

Ja vad tusan, är han skadad så låt han vila! Skiter i om det kostar oss några pinnar nu i december, det är i slutspelet vi ska vara som bäst ändå.

GrodanBoll

Antal inlägg : 172
Join date : 19-09-11

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Snikne Ville ons 01 jan 2020, 16:32

Passar på att stämma av lite vid årsskiftet och Tyrre är på min skala vår bästa värvning o jag ställer mig alltså bakom Bulans betyg i senaste PK:n. Visst, det finns flashigare spelare o poänggörare osv men i spelet över hela isen o i alla moment är han i en egen klass. Tummar aldrig på nåt o allra minst det hårda jobbet. Erik Gustafssons motsvarighet bland forwards skulle jag säga.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Jokerman tis 07 jan 2020, 22:50

Håller med. I en egen klass!

Och vilken pondus han har.

cheers
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Jokerman ons 15 jan 2020, 16:35

Helt riktigt utsedd till Luleås bästa spelare i hemmasemi mot Frölunda.

Det här är en spelare som det är prio att få behålla!
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Urken tor 16 jan 2020, 20:40

Sicken kille. En riktig tank som aldrig ger vika. Gör jobbet i alla zonerna. Producerar nu också på en bra nivå. Kan man annat än älska Tyrre?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Bamsefar tor 16 jan 2020, 20:42

håller med, men den kanonen han plockade fram för 3-1 får han gärna ladda lite oftare cheers
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Dustin tor 16 jan 2020, 20:46

Jag älskar han. Karriären ut, tack.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Norlin tor 16 jan 2020, 21:31

Han påminner lite om en spetsigare Lennu.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av ski3r tor 16 jan 2020, 21:32

En spelare man bara måste älska! Skriv fast honom så länge det bara går.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Jonken tor 16 jan 2020, 21:47

Jag säger bara: Vänta bara när slutspelet börjar....
DÅ kommer vi att få se den "riktiga" Juhani Tyrväinen!
Han har börjat att varva upp nu... Rock
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av NallePhu tor 16 jan 2020, 21:52

Jonken skrev:Jag säger bara: Vänta bara när slutspelet börjar....
DÅ kommer vi att få se den "riktiga" Juhani Tyrväinen!
Han har börjat att varva upp nu... Rock
Tror liksom att då blir det hans typ av hockey och kommer KRYPA under skinnet på olika spelare, Sedan så lär domarnivån höjas och då kommer den tyngd och tuffhet han besitter fungera bättre!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Jonken tor 16 jan 2020, 22:46

NallePhu skrev:
Tror liksom att då blir det hans typ av hockey och kommer KRYPA under skinnet på olika spelare, Sedan så lär domarnivån höjas och då kommer den tyngd och tuffhet han besitter fungera bättre!
Inte bara det. Han visar med sin inställning, attityd vad riktig vinnarmentalitet är. GRYMT viktigt i ett vinnande hockeylag!

Man riktigt ser på honom nu hur jäkla "lack" han är efter CHL-torsken. GARANTERAT räknar Juhani Tyrväinen dagarna tills han får revanschera sig mot Joel Lundqvist. -OJ-OJ; vad det kommer att skallas i tekningscirklarna -och köttas nästa gång... Det blir KRIG!

Den enda som hittills kommit nära att knäcka Lundqvist när det verkligen gäller var ju Jimmie Ericsson. Hur många SM tecken hade VF eller SAIK tagit utan dessa spelare?

Ser verkligen fram emot "matchen-i-matchen" mellan Tyrre & Joel på allvar framöver.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av NallePhu tor 16 jan 2020, 22:49

Jonken skrev:
NallePhu skrev:
Tror liksom att då blir det hans typ av hockey och kommer KRYPA under skinnet på olika spelare, Sedan så lär domarnivån höjas och då kommer den tyngd och tuffhet han besitter fungera bättre!
Inte bara det. Han visar med sin inställning, attityd vad riktig vinnarmentalitet är. GRYMT viktigt i ett vinnande hockeylag!

Man riktigt ser på honom nu hur jäkla "lack" han är efter CHL-torsken. GARANTERAT räknar Juhani Tyrväinen dagarna tills han får revanschera sig mot Joel Lundqvist. -OJ-OJ; vad det kommer att skallas i tekningscirklarna -och köttas nästa gång... Det blir KRIG!

Den enda som hittills kommit nära att knäcka Lundqvist när det verkligen gäller var ju Jimmie Ericsson. Hur många SM tecken hade VF eller SAIK tagit utan dessa spelare?

Ser verkligen fram emot "matchen-i-matchen" mellan Tyrre & Joel på allvar framöver.
Sano sen sijaan, että Julle on hänen lempinimensä
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Jonken tor 16 jan 2020, 23:07

NallePhu skrev:Sano sen sijaan, että Julle on hänen lempinimensä
-Kumpi taipuu….? Juhani Tyrväinen - Sida 2 809714025
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Tony Moore fre 17 jan 2020, 20:08

Hjälte! Följ bara bulans order så blir detta FANTASTISKT BRA Very Happy Stålmannen
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Juhani Tyrväinen - Sida 2 Empty Sv: Juhani Tyrväinen

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 11 Föregående  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet