SHL 2018/2019

+23
Lehto
Blinders
Lulefan
LulefanGBG
Bamsefar
Sportchefen #2
rasbiologen
Diktatorn
Tigerman
Norrlandstoken
Rönken
Hankburger
Ferros
Jokerman
Urken
Tony Moore
Dustin
Old Brooklyn
Rikky
Puckad
icemask
Jonken
Admin
27 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

SHL 2018/2019 Empty SHL 2018/2019

Inlägg av Admin 12th september 2018, 21:10

Diskussionstråd för allt som rör SHL säsongen 2018/2019.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Jonken 15th september 2018, 01:14

Tippade just tabellen för grundserien säsongen 18/19. Här lite hur jag tänker om SHL-lagen som deltar:

1. Växjö.
Ruskigt stabila över varje lagdel. Skall nog mycket till för att de skall goofa bort ännu en grundserie seger. Hallams jobb är ju hur trevligt som helst med fet plånka!

2. Luleå:
Jag tror stenhårt på oss i år. Vi har inte det mest namnkunniga laget på pappret; men vi har helt klart en av de mest talangfulla. Nu har Bulan fått behålla det han önskat + adderat det han saknat. Detta + "tillsammans" kommer ge resultat!

3.) HV71:
Stabil, rutinerad SHL-klass rakt igenom. Några bast mycket på många spelare -för att hålla topp rakt igenom hela grundserien.

4.) Djurgården:
Tok intressant -med en helsvensk trupp. Lite frågetecken för hälsan hos nyckel spelare -sett över 52 matcher.

5.) Färjestad:
Grymt imponerande åldersstruktur på truppen. Grymt med talang bland backar och forwards. Två nya burväktare. Inget större fan av Johan Pennerborns ledarskap.

6.) Rögle:
Tror att Ängelholms gänget kommer att bli en positivare överraskning -än vad många andra tror. För första gången verkar varje individ i klubben vara med och ro i samma takt.

7.) Skellefteå:
Helt klart kapacitet att hamna betydligt högre upp än så här. Är mycket tveksam till Västerbottningarnas spetsvärvningar. Ny avlastare i Tommy Samuelsson på hetlufts ventilerna i tränarstaben.

8.) Brynäs:
Tommy Sjödin & Co har i princip kört parodi med spelsystem under försäsongen. Bra backsida. Levererar inte de nya utländska spetsen; kommer det inte att bli vackert här. 3 keeprar. Vem står?

9.) Frölunda:
Rönnbergs luftslott fick sig en rejäl knäck förra säsongen. Jag tror att det kommer att fullbordas denna säsong. Mycket patriotiskt snack och fräna kommentarer. Betydligt mindre verkstad.

10.) Linköping:
Tommy Jonsson skall få den utökade utländska spetsen att dra detta. Tillåt mig tvivla! LHC är inte direkt kända för att göra spelare bättre de senaste säsongerna.

11.) Örebro:
Niklas Sundblad kommer verkligen att få göra skäl för lönen här! Man har i år kryddat sin främlingslegion med ny spets -med enorma personliga egon. Spelare som i första hand jagar kronor och ören -istället för pucken. Kraschlandning kommer bara vara förnamnet här!

12.) Malmö:
Givetvis enormt tyngda av föreningens negativa ekonomiska resultat -när det gäller värvningar. Brunkar gäng modell värre -med en bra keeper. De skånska R:en i "ruskigt besviket att inte Percy åter håvade in"; kommer nog höras bland sittbänkarna på Malmö Stadium (Malmö FF:s tempel).

13.) Timrå:
Ett i princip omöjligt uppdrag för "Nubben" och Fredrik Andersson. Tvingas betala "hejdå -pengarna" till Karlskrona; och fixa ihop något som inte blir utskämt i SHL. Men jag tror att viljan och utvecklingen hos de unga (som kommer att få spela) -kommer att medföra att klubben undviker jumboplatsen.

14.) Mora:
Bra målvakt som åter kommer att behöva stå på huvet från september till mars. Inte bara det: Mats Lusth måste även få de övriga laget att täcka skott med suspen före kväll efter kväll. Alla nio(!) utländska skall även förstå detta. Lusth & Masuhr lär behöva en megafon -och en bandspelare i omklädningsrummet.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av icemask 25th september 2018, 21:45

SHL vill att lagens säkerhetsansvariga ska kontrollera banderoller hos fansen, de gillar tydligen inte att fansen skanderar, SHL hockeymördare !

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/7lOwr4/shls-krisatgard--efter-fansens-ilska
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Puckad 25th september 2018, 22:17

icemask skrev:SHL vill att lagens säkerhetsansvariga ska kontrollera banderoller hos fansen, de gillar tydligen inte att fansen skanderar, SHL hockeymördare !

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/7lOwr4/shls-krisatgard--efter-fansens-ilska
Då måste man sluta försöka ta livet av liga-systemet.
- Simple as f*ck.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Rikky 26th september 2018, 00:09

Aftonbladet hade en ganska bra artikel skrivet om SHLs försök att få bort protester mot sin utveckling av hockeyligan. Citerar in slutet som det var bra kläm på.

Det räcker nu.
Det räcker nu, SHL.
Det räcker nu, Jörgen Lindgren.
Ta banderoller i beslag, logga in på Twitter och åsiktsregistrera, lobba för era licenser och ert förbannade ”kund”-tänk, men en sak kommer ni aldrig att komma åt;
Våra struphuvuden, våra hjärtan, vår passion.
På torsdag kommer ”SHL – HOCKEYMÖRDARE!” dåna på SHL-arenorna på ett sätt ni inte trodde var möjligt, och när ni går och lägger er på kvällen ska ni tänka på följande;
Det finns ett sätt till.
Fortsätter det så här kommer vi inte komma alls.
Sov gott, hockeymördare.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Old Brooklyn 27th september 2018, 11:35

Rikky skrev:Aftonbladet hade en ganska bra artikel skrivet om SHLs försök att få bort protester mot sin utveckling av hockeyligan. Citerar in slutet som det var bra kläm på.

Det räcker nu.
Det räcker nu, SHL.
Det räcker nu, Jörgen Lindgren.
Ta banderoller i beslag, logga in på Twitter och åsiktsregistrera, lobba för era licenser och ert förbannade ”kund”-tänk, men en sak kommer ni aldrig att komma åt;
Våra struphuvuden, våra hjärtan, vår passion.
På torsdag kommer ”SHL – HOCKEYMÖRDARE!” dåna på SHL-arenorna på ett sätt ni inte trodde var möjligt, och när ni går och lägger er på kvällen ska ni tänka på följande;
Det finns ett sätt till.
Fortsätter det så här kommer vi inte komma alls.
Sov gott, hockeymördare.

Samtidigt så sätter väl detta fingret på vad som görs fel från fansens sida?

Det står ingenstans något om att banderoller ska beslagtas, vilket de i och för sig givetvis ska kunna göras. Ett exempel på en banderoll som borde beslagtagits är väl den där LHC-fans hånade en död HV-supporter.

Det står ingenting om "åsiktsregistrering" i SHL:s mejl. Det står att man ska utröna vad missnöjet består i så att man kan ge fansen rätt information.

Missförstå mig rätt, jag tycker på inget sätt att SHL har gjort ett fläckfritt arbete, eller står på SHL:s sida i den här frågan, men jag tycker nog att fansgrupperingarna också får granska sig själva. Har vi rätt information? Tolkar vi saker överdrivet? Finns det andra sätt att kommunisera med SHL utan att ropa att de är hockeymördare?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Dustin 27th september 2018, 13:41

Old Brooklyn skrev:
Rikky skrev:Aftonbladet hade en ganska bra artikel skrivet om SHLs försök att få bort protester mot sin utveckling av hockeyligan. Citerar in slutet som det var bra kläm på.

Det räcker nu.
Det räcker nu, SHL.
Det räcker nu, Jörgen Lindgren.
Ta banderoller i beslag, logga in på Twitter och åsiktsregistrera, lobba för era licenser och ert förbannade ”kund”-tänk, men en sak kommer ni aldrig att komma åt;
Våra struphuvuden, våra hjärtan, vår passion.
På torsdag kommer ”SHL – HOCKEYMÖRDARE!” dåna på SHL-arenorna på ett sätt ni inte trodde var möjligt, och när ni går och lägger er på kvällen ska ni tänka på följande;
Det finns ett sätt till.
Fortsätter det så här kommer vi inte komma alls.
Sov gott, hockeymördare.

Samtidigt så sätter väl detta fingret på vad som görs fel från fansens sida?

Det står ingenstans något om att banderoller ska beslagtas, vilket de i och för sig givetvis ska kunna göras. Ett exempel på en banderoll som borde beslagtagits är väl den där LHC-fans hånade en död HV-supporter.

Det står ingenting om "åsiktsregistrering" i SHL:s mejl. Det står att man ska utröna vad missnöjet består i så att man kan ge fansen rätt information.

Missförstå mig rätt, jag tycker på inget sätt att SHL har gjort ett fläckfritt arbete, eller står på SHL:s sida i den här frågan, men jag tycker nog att fansgrupperingarna också får granska sig själva. Har vi rätt information? Tolkar vi saker överdrivet? Finns det andra sätt att kommunisera med SHL utan att ropa att de är hockeymördare?


SHL kan på intet sätt göra rätt för att göra vissa supportrar nöjda och samtidigt tjäna pengar. Det måste finnas en mellanväg där läktarkulturen lever och också för en modern hockey som vissa verkar vara så hårt emot. För vi vill väl fortsatt vara en av världens attraktivaste ligor? Sen kommer ju vissa aldrig bli nöjda oavsett hur det blir för att det är jävligt punk att ta på sig offerkoftan och köra läktarprotester och dylikt.

För övrigt tycker jag man börjar med att försöka föra en dialog om saker och ting. Där man kanske kan nyttja SLO och vår egen VD till att börja med. Når man inte fram kan man väl fundera på protester osv.


Dustin

Antal inlägg : 6910
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Tony Moore 2nd oktober 2018, 22:36

Hans "nånstanch" Abrahamsson från AB tycker till om SHLs ego.. Lyssna mellan 3:00 å drygt 20 minuter.
Kan säga att jag håller med Hans i det mesta, SHL måste inse att man måste hjälpa svensk hockeys plantskolor Div.1 och HA, annars dör hockeyn svältdöden inom 10-20 år..
SHL har större ekonomiska muskler än förbundet, dela med sej av alla tv miljoner, ex. öronmärka pengar nedåt till utrustning, resor, ersättning förlorad arb.inkomst.
Dessutom, hur SHL behandlar sina "ståplatskunder" i bl.a nya burar..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Urken 2nd oktober 2018, 22:51

Fast det där med burar.. kan förstå det. Där får ståplats skylla sig själva (ja, varenda en som inte pekar ut förövarna när de kastar in diverse saker). Hände en gång i Gävle när jag var på match. Någon bakom mig kastade en banger mot en funktionär. Hade jag sett vem det var, hade jag pekat ut personen på en gång. De som dock såg vem det var, gjorde det inte.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Jokerman 11th oktober 2018, 09:41

SHL 2018/2019 Eae77410
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Old Brooklyn 15th oktober 2018, 13:36

Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Ferros 15th oktober 2018, 14:10


Lindgren har gjort ett kanonjobb för SHL. Riktigt tråkig belöning för honom att bli av med jobbet för att högljudda och mindre begåvade fans/journalister inte lyckats förstå vad meningen med Lindgrens jobb har varit. Tror det är ett beslut som SHL inte kommer vara helt nöjda med när de har facit i hand.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Dustin 15th oktober 2018, 17:03

Ferros skrev:

Lindgren har gjort ett kanonjobb för SHL. Riktigt tråkig belöning för honom att bli av med jobbet för att högljudda och mindre begåvade fans/journalister inte lyckats förstå vad meningen med Lindgrens jobb har varit. Tror det är ett beslut som SHL inte kommer vara helt nöjda med när de har facit i hand.

Enig.
Nu när Jörgen väl avgår så gnälls det iaf. För det ska alltid gnällas på SHL och hardcore-supportrar älskar att vara offer för produkten. Protestera och demonstrera är det viktigaste. Säger SHL något man mot förmodan gillar är det en dold agenda. Tröttsamt.

Dustin

Antal inlägg : 6910
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Hankburger 15th oktober 2018, 18:40

Ferros skrev:

Lindgren har gjort ett kanonjobb för SHL. Riktigt tråkig belöning för honom att bli av med jobbet för att högljudda och mindre begåvade fans/journalister inte lyckats förstå vad meningen med Lindgrens jobb har varit. Tror det är ett beslut som SHL inte kommer vara helt nöjda med när de har facit i hand.

Vad jag vet så har egentligen inte Lindgren personligen blivit utpekad i media eller av fans utan det är SHL i stort som stått i skottgluggen. Och då har SHL valt sin syndabock.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Rönken 15th oktober 2018, 18:48

Hankburger skrev:
Ferros skrev:

Lindgren har gjort ett kanonjobb för SHL. Riktigt tråkig belöning för honom att bli av med jobbet för att högljudda och mindre begåvade fans/journalister inte lyckats förstå vad meningen med Lindgrens jobb har varit. Tror det är ett beslut som SHL inte kommer vara helt nöjda med när de har facit i hand.

Vad jag vet så har egentligen inte Lindgren personligen blivit utpekad i media eller av fans utan det är SHL i stort som stått i skottgluggen. Och då har SHL valt sin syndabock.

Svårt att uttala mig om hur han genomfört sina uppgifter. Tror inte det blir någon direkt skillnad med ny VD, blir samma-samma. Dock kanske man vill ha en lite mer media-tränad/media-slipad person som VD framöver? Lindgren har jag aldrig tyckt ger ett bra intryck i intervjuer och liknande.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Hankburger 15th oktober 2018, 18:50

Rönken skrev:
Hankburger skrev:
Ferros skrev:

Lindgren har gjort ett kanonjobb för SHL. Riktigt tråkig belöning för honom att bli av med jobbet för att högljudda och mindre begåvade fans/journalister inte lyckats förstå vad meningen med Lindgrens jobb har varit. Tror det är ett beslut som SHL inte kommer vara helt nöjda med när de har facit i hand.

Vad jag vet så har egentligen inte Lindgren personligen blivit utpekad i media eller av fans utan det är SHL i stort som stått i skottgluggen. Och då har SHL valt sin syndabock.

Svårt att uttala mig om hur han genomfört sina uppgifter. Tror inte det blir någon direkt skillnad med ny VD, blir samma-samma. Dock kanske man vill ha en lite mer media-tränad/media-slipad person som VD framöver? Lindgren har jag aldrig tyckt ger ett bra intryck i intervjuer och liknande.

Kanske det. Har inte heller direkt grund för ett uttalande om han personligen... SHL däremot har börjat drivas åt helt fel håll och då har Lindgren ett stort ansvar. Kanske han är orsaken till detta? Kanske inte...
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Rönken 15th oktober 2018, 18:59

Hankburger skrev:
Rönken skrev:
Hankburger skrev:
Ferros skrev:

Lindgren har gjort ett kanonjobb för SHL. Riktigt tråkig belöning för honom att bli av med jobbet för att högljudda och mindre begåvade fans/journalister inte lyckats förstå vad meningen med Lindgrens jobb har varit. Tror det är ett beslut som SHL inte kommer vara helt nöjda med när de har facit i hand.

Vad jag vet så har egentligen inte Lindgren personligen blivit utpekad i media eller av fans utan det är SHL i stort som stått i skottgluggen. Och då har SHL valt sin syndabock.

Svårt att uttala mig om hur han genomfört sina uppgifter. Tror inte det blir någon direkt skillnad med ny VD, blir samma-samma. Dock kanske man vill ha en lite mer media-tränad/media-slipad person som VD framöver? Lindgren har jag aldrig tyckt ger ett bra intryck i intervjuer och liknande.

Kanske det. Har inte heller direkt grund för ett uttalande om han personligen... SHL däremot har börjat drivas åt helt fel håll och då har Lindgren ett stort ansvar. Kanske han är orsaken till detta? Kanske inte...

Ja jo, fast SHL är ju klubbarna själva, så vem som är VD spelar ingen roll så länge klubbarna vill ha den här utvecklingen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Hankburger 15th oktober 2018, 19:09

Rönken skrev:
Hankburger skrev:
Rönken skrev:
Hankburger skrev:
Ferros skrev:

Lindgren har gjort ett kanonjobb för SHL. Riktigt tråkig belöning för honom att bli av med jobbet för att högljudda och mindre begåvade fans/journalister inte lyckats förstå vad meningen med Lindgrens jobb har varit. Tror det är ett beslut som SHL inte kommer vara helt nöjda med när de har facit i hand.

Vad jag vet så har egentligen inte Lindgren personligen blivit utpekad i media eller av fans utan det är SHL i stort som stått i skottgluggen. Och då har SHL valt sin syndabock.

Svårt att uttala mig om hur han genomfört sina uppgifter. Tror inte det blir någon direkt skillnad med ny VD, blir samma-samma. Dock kanske man vill ha en lite mer media-tränad/media-slipad person som VD framöver? Lindgren har jag aldrig tyckt ger ett bra intryck i intervjuer och liknande.

Kanske det. Har inte heller direkt grund för ett uttalande om han personligen... SHL däremot har börjat drivas åt helt fel håll och då har Lindgren ett stort ansvar. Kanske han är orsaken till detta? Kanske inte...

Ja jo, fast SHL är ju klubbarna själva, så vem som är VD spelar ingen roll så länge klubbarna vill ha den här utvecklingen.

Så det är klubbarna själva som vill få fram dessa krav så som ökat eget kapital, arenakrav och plusresultat? Som vill reglera vad supportergrupper säger på Facebook? Förbjuda banderoller på H-läkataren? Jag betvivlar det.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Ferros 15th oktober 2018, 19:45

Hankburger skrev:
Rönken skrev:
Hankburger skrev:
Rönken skrev:
Hankburger skrev:
Ferros skrev:

Lindgren har gjort ett kanonjobb för SHL. Riktigt tråkig belöning för honom att bli av med jobbet för att högljudda och mindre begåvade fans/journalister inte lyckats förstå vad meningen med Lindgrens jobb har varit. Tror det är ett beslut som SHL inte kommer vara helt nöjda med när de har facit i hand.

Vad jag vet så har egentligen inte Lindgren personligen blivit utpekad i media eller av fans utan det är SHL i stort som stått i skottgluggen. Och då har SHL valt sin syndabock.

Svårt att uttala mig om hur han genomfört sina uppgifter. Tror inte det blir någon direkt skillnad med ny VD, blir samma-samma. Dock kanske man vill ha en lite mer media-tränad/media-slipad person som VD framöver? Lindgren har jag aldrig tyckt ger ett bra intryck i intervjuer och liknande.

Kanske det. Har inte heller direkt grund för ett uttalande om han personligen... SHL däremot har börjat drivas åt helt fel håll och då har Lindgren ett stort ansvar. Kanske han är orsaken till detta? Kanske inte...

Ja jo, fast SHL är ju klubbarna själva, så vem som är VD spelar ingen roll så länge klubbarna vill ha den här utvecklingen.

Så det är klubbarna själva som vill få fram dessa krav så som ökat eget kapital, arenakrav och plusresultat? Som vill reglera vad supportergrupper säger på Facebook? Förbjuda banderoller på H-läkataren? Jag betvivlar det.

Det är klubbarna som är SHL. Lindgren företrädde klubbarnas intresse.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Norrlandstoken 18th oktober 2018, 06:45

Saknar tisdagsmatcherna. Helt klart. Blir väldigt ensligt under veckorna.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Urken 18th oktober 2018, 09:04

Känns inte som att hockeyn dragit igång. Känns väldigt avslaget. Precis när man börjar komma in i det efter lördagsmatchen, så blir det ett avbrott.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Dustin 18th oktober 2018, 16:39

Jag trodde jävligt mycket på upplägget med match Torsdag och Lördag. Men som TV-supporter saknar jag faktiskt Tisdagsmatcherna. En menlös dag som räddas av hockey. Däremot kan jag tycka att det räcker med 2 matcher i veckan men att man då kan varva Tisdagar, Torsdagar och Lördagar.

Dustin

Antal inlägg : 6910
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Puckad 19th oktober 2018, 13:08

Angående Lindgren:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/bKx8pe/blev-forvanad-och-besviken

Det är lätt att driva en liga där man får feta TV-kontrakt om man kan tvinga andra att betala för sina kostnader.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Tigerman 19th oktober 2018, 14:43

Puckad skrev:Angående Lindgren:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/bKx8pe/blev-forvanad-och-besviken

Det är lätt att driva en liga där man får feta TV-kontrakt om man kan tvinga andra att betala för sina kostnader.
Arenakravet är orimligt, inte ens Växjö har ju i närheten av 5000 pers på sina matcher, och det värsta är att SHL-klubbarna verkar inte ifrågasätta det. Eller så drivs SHL i själva verket av typ FBK, Frölunda och kanske någon till som sitter som något slags maffiabossar och kontrollerar resten av gänget med järnhand.

Arenastorleken måste vara anpassad till den ort/kommun som laget verkar i och det publikunderlag man kan förvänta sig där. Det enda SHL ska behöva bry sig om är att det finns en infrastruktur på plats som duger till att producera bra TV-sändningar på samt rimliga lokaler för gästande lag, domare och media. Allt annat är klubbens och arenaägarens egen business.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Old Brooklyn 19th oktober 2018, 15:04

Tigerman skrev:
Puckad skrev:Angående Lindgren:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/bKx8pe/blev-forvanad-och-besviken

Det är lätt att driva en liga där man får feta TV-kontrakt om man kan tvinga andra att betala för sina kostnader.
Arenakravet är orimligt, inte ens Växjö har ju i närheten av 5000 pers på sina matcher, och det värsta är att SHL-klubbarna verkar inte ifrågasätta det. Eller så drivs SHL i själva verket av typ FBK, Frölunda och kanske någon till som sitter som något slags maffiabossar och kontrollerar resten av gänget med järnhand.

Arenastorleken måste vara anpassad till den ort/kommun som laget verkar i och det publikunderlag man kan förvänta sig där. Det enda SHL ska behöva bry sig om är att det finns en infrastruktur på plats som duger till att producera bra TV-sändningar på samt rimliga lokaler för gästande lag, domare och media. Allt annat är klubbens och arenaägarens egen business.
Håller med till fullo! Arenakravet är därför också perfekt som fråga för SHL att slopa/lätta på för att skapa lite mer goodwill.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Tony Moore 24th oktober 2018, 21:09

Bra sagt av Wikegård, SHLs styrelse inkl alla SHL lagens styrelser borde lyssna ordentligt på detta OCH ta sej en rejäl funderare på hur svensk hockey ska överleva och utvecklas! "Tänk större.."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Tony Moore 24th oktober 2018, 21:28

Mer tänkvärt till SHLs ledningsteam
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Puckad 1st november 2018, 21:31

Hyfsat jämnt i botten resp toppen:


Kod:
              S  V  F VÖ FÖ  GM-IM    P
  1 Djurgårde 14  8  3  1  2  49-28   28
  2 Luleå     15  8  4  1  2  41-32   28
  3 Malmö     15  7  4  3  1  37-28   28
  4 Frölunda  15  7  4  3  1  39-34   28
  5 Linköping 15  6  3  3  3  43-31   27
  6 Färjestad 14  6  5  0  3  39-33   21
  7 Skellefte 14  3  4  3  4  33-37   19
  8 Växjö     14  5  6  1  2  24-28   19
  9 Örebro    14  4  7  3  0  37-42   18
 10 Brynäs    14  5  6  0  3  31-43   18
 11 HV71      14  5  8  1  0  30-36   17
 12 Rögle     14  5  7  0  2  30-40   17
 13 Timrå     14  4  7  2  1  31-43   17
 14 Mora      14  2  7  4  1  35-44   15
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Diktatorn 8th december 2018, 22:51

Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 610
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Norrlandstoken 13th december 2018, 10:19

Varför är det speluppehåll just nu????

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Norrlandstoken 13th december 2018, 10:19

Vad är det för landslags aktivitet?

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av rasbiologen 13th december 2018, 10:56

Kanal ett kopp
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Puckad 13th december 2018, 13:31

Puckad skrev:Hyfsat jämnt i botten resp toppen:
Kod:
              S  V  F VÖ FÖ  GM-IM    P
  1 Djurgårde 14  8  3  1  2  49-28   28
  2 Luleå     15  8  4  1  2  41-32   28
  3 Malmö     15  7  4  3  1  37-28   28
  4 Frölunda  15  7  4  3  1  39-34   28
  5 Linköping 15  6  3  3  3  43-31   27
  6 Färjestad 14  6  5  0  3  39-33   21
  7 Skellefte 14  3  4  3  4  33-37   19
  8 Växjö     14  5  6  1  2  24-28   19
  9 Örebro    14  4  7  3  0  37-42   18
 10 Brynäs    14  5  6  0  3  31-43   18
 11 HV71      14  5  8  1  0  30-36   17
 12 Rögle     14  5  7  0  2  30-40   17
 13 Timrå     14  4  7  2  1  31-43   17
 14 Mora      14  2  7  4  1  35-44   15
Den här listan är ca en månad gammal och här var FBK 'avhängda' . En månad senare ledde de serien.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Puckad 13th december 2018, 13:37

(Det här tar mig emot)
När det gäller uppehållet så gillar jag lite Grönborgs uttagningar till Tre kronor.
Han har lämnat CHL lagen orörda och ger dem möjligheten att ta den turneringen på allvar.
Väl mycket DIF kanske, men ändå en uttagning väl i synk med shl lagen spelschema.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Sportchefen #2 28th januari 2019, 17:43

Jag har skrivit det tidigare i matchtråden ('Rögle) och jag skriver det igen.
Vilka tjänstgjorde i situationsrummet i lördags?
Vilka tjänstgjorde i situationsrummet när Fabbe blåstes på sitt hat trick?
Namnen ska fram.
Det är dags för SHL att öppet redovisa vilka domare som är i tjänst vid respektive omgång.
Jag har tappat förtroendet för den här verksamheten, och jag tycker mig märka att jag är i gott sällskap. Det finns bara ett sätt att vinna det tillbaka. Öppenhet.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Tony Moore 28th januari 2019, 20:52

Från Rögle tråden..

Tony Moore skrev:
Varför känns det som att vi (LHF) råkar ut för dessa sk. misstag från funktionärer mest av samtliga SHL lag. Förorsakar oss (LHF) felaktiga poängtapp, avstängningar, böter mm och sedan en försiktig/vag ursäkt i efterhand som inte ger oss (LHF) ett skit vad gäller ex. tabellvärde.
Är jag nu ett cyklop som vaknat helt och hållet i konspirationslandet, eller känner någon annan igen en hel del sanning i detta resonemang?

Micke80 skrev:
Tror de flesta lags supportrar känner igen sig i det du skriver. Jag upplever nog inte att vi blir hårdare drabbade än andra lag. Däremot upplever jag att vissa spelare i andra lag får hållas utan åtgärd, tänker främst på Jimmie E, Jocke L, Brodin, Joel L och några till

ski3r skrev:
Precis, tyvärr är det nog inte så att vi är mer utsatta än någon annan, det är bara på tok för låg nivå just nu.

Old Brooklyn skrev:
Jag tror nog det till allra största delen beror på comfirmation bias, men samtidigt så är det även fullt möjligt att en liten del är att domarkåren har lättare att straffa vissa lag.
Zibanejads spark i sjunde avgörande (ni vet vilken match jag menar). Om det varit en Luleåspelare som gjort den, i ett fullsatt Hovet. Min magkänsla säger att det inte blivit mål då.
Sen spelar lag olika. Exempelvis känns det som att Färjestad kommer undan med väldigt mycket när de spelar, men samtidigt så ligger de ofta i topp vad gäller utvisningar. Men deras spelsätt är ju alltid på gränsen.
Att sen domarna aldrig kan lära sig att Jimmie håller fast klubbor och ramlar lättare en en tjeck som spelar i Brynäs är bara dåligt. Där måste de bli bättre.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Tony Moore 28th januari 2019, 20:54

Klockan glappar serru, Cam Abbott fick sin spelarkarriär förstörd av FHCs Erik G utan åtgärd, Rögles sleewfoot på Harju utan åtgärd är bara några spontana reflektioner..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Bamsefar 28th januari 2019, 21:48

Tony Moore skrev:Klockan glappar serru, Cam Abbott fick sin spelarkarriär förstörd av FHCs Erik G utan åtgärd, Rögles sleewfoot på Harju utan åtgärd är bara några spontana reflektioner..

För att inte tala om fiskrensets överfall på linus Omark och Obsuts tre-mål-i-baken utvisning.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av LulefanGBG 11th februari 2019, 06:40

Väldigt intressant artikel SHL's samarbete med ett läkar/forskarteam i Göteborg för att äntligen ta fram ett konkret medel som kan hjälpa klubbarna läkarteam att fatta beslut om när en spelare bör återgå till träning/spel.

Ett blodprov som kan påvisa graden av neurologisk skada vid själva händelsen, och om nervcellerna i hjärnan hunnit återhämta sig eller inte vid ett senare skede.

https://aretseldsjal.se/artiklar/hjarnprofessorns-ovantade-forslag-vardslos-tackling-kan-ge-baklangesmal/
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Lulefan 13th februari 2019, 23:17

Jag satt nu en stund och satte ihop lite statistik från SHL.se, för er statistiknördar kanske det är intressant. Istid per poäng, mål och assist på samtliga spelare.

För att listorna inte skulle vara hyfsat vettiga så är det bara spelare som spelat mer än 5 matcher med. Sorterat på istid per poäng.

Luleå:

Hela SHL, LÅNG lista:

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Blinders 13th februari 2019, 23:29

Lulefan skrev:Jag satt nu en stund och satte ihop lite statistik från SHL.se, för er statistiknördar kanske det är intressant. Istid per poäng, mål och assist på samtliga spelare.

För att listorna inte skulle vara hyfsat vettiga så är det bara spelare som spelat mer än 5 matcher med. Sorterat på istid per poäng.

Luleå:

Hela SHL, LÅNG lista:
På sidan http://www.betterthanamonkey.com/?page_id=1561 så finns det statistik på poäng per 60 spelade minut, corsi och så vidare. Bara klicka på pilen för att ta sig till de olika sidorna. Man kan sortera på lag, mycket bra sida..

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Lulefan 13th februari 2019, 23:37

Blinders88 skrev:
Lulefan skrev:Jag satt nu en stund och satte ihop lite statistik från SHL.se, för er statistiknördar kanske det är intressant. Istid per poäng, mål och assist på samtliga spelare.

För att listorna inte skulle vara hyfsat vettiga så är det bara spelare som spelat mer än 5 matcher med. Sorterat på istid per poäng.

Luleå:

Hela SHL, LÅNG lista:
På sidan http://www.betterthanamonkey.com/?page_id=1561 så finns det statistik på poäng per 60 spelade minut, corsi och så vidare. Bara klicka på pilen för att ta sig till de olika sidorna. Man kan sortera på lag, mycket bra sida..

Fan, det var ju lite smidigare än att sitta och göra det själv. Tack.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Tigerman 13th februari 2019, 23:48

K-fab mer effektiv än landslags-Emil. Den hade man inte satt innan säsongen.  Embarassed

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Tony Moore 16th februari 2019, 17:16

Frågan är fortfarande, HUR ska vi få bättre huvuddomare i svensk hockey, hur??
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Lehto 17th februari 2019, 01:04

Det måste också bli hårdare tag mot filmare. Det är det äckligaste som finns, halva anledningen till att man inte kollar fotboll man orkar inte se vuxna män ligga å böla på gräset.
Och som i klippet ovan så ska dessa två herrar som slänger sig så tydligt utan att någon rör dom bara stängas av, ge dom varsin match å lite böter...

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Bamsefar 17th februari 2019, 02:37

Å andra sidan tycker wikegård att när Jimmie jumps ben "försvinner", att han spelar "smart", så lite hyckleri är det, sen är huvudfrågan, usla domare, helt korrekt.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Urken 17th februari 2019, 04:55

Äntligen.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Blinders 20th februari 2019, 22:55

Allting verkar gå in för Färjestad just nu. Kommer mest troligen dra ifrån och vinna serien.

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av GustenA 20th februari 2019, 23:09

Blinders88 skrev:Allting verkar gå in för Färjestad just nu. Kommer mest troligen dra ifrån och vinna serien.
Dom är inte nedtränade som alla andra. Dom kommer åka direkt i kvarten. Nej men dom ser starka ut. Är ett av 8 lag som kan vinna i mina ögon, men kan lika gärna åka direkt. Det finns inga favoriter i år.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Norrlandstoken 21st februari 2019, 05:42

Det är vidrigt jämt i år. Gör det hela mycket mer spännande men samtidigt hatar jag vetskapen om att en dålig match, nästan kan ställa oss i play in position. Huu. Hemska tanke

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

SHL 2018/2019 Empty Sv: SHL 2018/2019

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet