Petra Nieminen

+4
icemask
Jokerman
pingu
Tony Moore
8 posters

Gå ner

Petra Nieminen Empty Petra Nieminen

Inlägg av Tony Moore tis 05 jun 2018, 21:28

Tervetuloa Luulajaan, Välkommen till Luleå och LHF/MSSK! Petra Nieminen Stålmannen
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Tony Moore tis 05 jun 2018, 21:32

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av pingu ons 06 jun 2018, 18:50

Välkommen Petra!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Jokerman fre 08 jun 2018, 12:57

Välkommen till Luleå cheers



Stålmannen
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Jokerman sön 17 mar 2019, 16:42

Vackert!  Very Happy

Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Jokerman fre 22 nov 2019, 12:30

Petra Nieminen D4444210
Bild: Pär Bäckström / Frilans | Petra Nieminen kan bli kvar i Luleå Hockey ända till 2024.

Succéspelaren har erbjudits långtidskontrakt

Petra Nieminen har gjort succé i Luleå Hockey. Nu förhandlar hon och klubben – enligt Sportens uppgifter – om ett långtidskontrakt.

Finländskan gjorde 35 poäng på 45 matcher under sin första säsong i Luleå Hockey och skrev i våras på ett nytt kontrakt.

Sedan dess har Petra Nieminen, som ligger på femte plats i SDHL:s poängliga, gjort 24 poäng på 15 matcher.

Succén har fått Luleå Hockey att agera.

Enligt uppgifter förhandlar man nu med Petra Nieminen, vars nuvarande kontrakt går ut 2021, om ett nytt kontrakt som skulle innebära att hon spelar för klubben ända till 2024.

Hon och Luleå Hockey ska vara nära en överenskommelse.

David Jiglund Olsson norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Tony Moore lör 23 nov 2019, 19:39

Petra Nieminen Petra-nieminen-avslojar-att-ho?w=980&h=551&anchor=topcenter&bgcolor=222&scale=both
Avslöjar: Stjärnan förlänger med Luleå Hockey
ISHOCKEY Luleå/MSSK förlorade mot Djurgården med 2–1 efter en match där Luleå hade otroligt svårt att sätta dit pucken. Den enda som lyckades göra mål i laget var Petra Nieminen, som också avslöjade en nyhet för Sportens utsände: hon kommer att förlänga sitt kontrakt med klubben. "Det är fortfarande här den bästa hockeyn finns", säger den finska stjärnforwarden.

| 2019-11-23
Luleå/MSSK vann skotten med 28–26 men fick alltså bara till ett mål på de möjligheterna. Ett problem var att man inte skymde tillräckligt bra framför mål, att man inte gjorde skitjobbet hela vägen.
– Jag tycker att vi är där med ett par spelare ändå. Men kanske inte tillräckligt länge, för sedan när skottet kommer är vi inte kvar där längre. Då blir det för enkelt för målvakten att rädda. Och hon (Samantha Ridgewell) var riktigt bra, säger Petra Nieminen.

Som ju har fått erbjudande om att åka över till Nordamerika för att spela collegehockey, något som Sporten berättat tidigare.

Tidigare i veckan avslöjade Sporten att hon erbjudits ett nytt kontrakt med Luleå. Och nu slår hon fast att hon kommer förlänga kontraktet och bli kvar i Luleå/MSSK. Vilket samtidigt innebär att hon tackar nej till möjligheten att spela college.
– De jobbar ju på att få till en bättre hockeyliga där borta (Nordamerika) men det är fortfarande här som den bästa hockeyn finns. Så jag kommer att fortsätta här, jag har ju också ytterligare ett år kvar på det kontraktet, utöver det här året, som jag har.

Det omförhandlade och förlängt kontraktet kommer säkra en spelare, som var en av få som stack ut positivt i offensiven mot Djurgården.

Hemmalaget tog ledningen och utökade den innan Petra Nieminen gjorde lagets enda mål.
– Jag tycker att deras mål var lite överraskande. Vi kom av oss men sedan jagade vi ett mål till när jag hade gjort mitt.

Vad säger du om ditt mål?
– Fint pass från Noora (Tulus). Det är väl ganska löst skott, egentligen, men den går in under armen.

Vad fattades i laget i dag?
– Vi hade en del skott, vi hade behövt vara mer effektiva.

Ni jagade kvittering i slutet men kom inte till läge riktigt.
– Nej, precis. Sedan är det tufft när man får spela hela tiden, när jag åker för att byta säger coachen ”fortsätt, fortsätt”.

Ni är några stycken som spelar mycket där, du, Jenni…
– Ja, Ronja och Noora… Jag tycker att vi spelar hela tiden där och det orkar man inte.
Vad ska ni åtgärda?
– Det är det där med effektiviteten.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Jokerman ons 08 jan 2020, 09:17

Petra Nieminen besitter en helt otrolig spelförståelse, hon har en tanke med varje skär hon tar ute på isen. Tittar man på spelet över hela banan och i alla moment är hon i en egen klass!

Dessutom, som om detta inte var nog, har hon ett mäktigt skott, hittar de här svåra passningarna på bladen och har en klubbteknik som är helt bländande.

Man får nästan nypa sig i armen ibland för att vi lyckats få hit en sån här spelare. Man längtar redan till nästa hemmamatch.

Älska
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Jokerman tor 08 apr 2021, 20:57

Nieminen var ju verkligen bäst när det gällde. Gjorde sina bästa matcher i slutspelet i finalmatcherna!

Matchhjälte i Guld-matchen! Och som att detta inte var nog....

....och jag vill nu inte glorifiera lagöverträdelser, det är en 2:a jag pratar om, eller JO! det vill jag visst!! det är för fan hockey!!!  Very Happy

Nieminens tackling på Stalder i tredje finalmatchen......kommentatorn kom av sig men jag kan inte låta bli att...... DEN kändes så j-vla BRA!  cheers

Tänk om det varit en 4-5000 på läktarn.. det hade nog fått vissa av oss huliganer att bara jubla rakt ut och hytta med näven lite så där lagom tills man hade kommit på sig själv att ”nä vad står jag och gör” Embarassed

Är det någon som har det klippet på tacklingen så får ni gärna dela det här!
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av icemask tor 08 apr 2021, 21:16

Jokerman skrev:Nieminen var ju verkligen bäst när det gällde. Gjorde sina bästa matcher i slutspelet i finalmatcherna!

Matchhjälte i Guld-matchen! Och som att detta inte var nog....

....och jag vill nu inte glorifiera lagöverträdelser, det är en 2:a jag pratar om, eller JO! det vill jag visst!! det är för fan hockey!!!  Very Happy

Nieminens tackling på Stalder i tredje finalmatchen......kommentatorn kom av sig men jag kan inte låta bli att...... DEN kändes så j-vla BRA!  cheers

Tänk om det varit en 4-5000 på läktarn.. det hade nog fått vissa av oss huliganer att bara jubla rakt ut och hytta med näven lite så där lagom tills man hade kommit på sig själv att ”nä vad står jag och gör” Embarassed

Är det någon som har det klippet på tacklingen så får ni gärna dela det här!
det bästa var att Roth sa att hon gillade tufft spel och tacklingar men när den tacklingen kom tyckte hon att det var en fultackling, faan den var ju klockren
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Jokerman likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Gäst fre 09 apr 2021, 09:48

Stalder gillar inte att möta Luleå, hon får inte briljera som brukligt då.
Petra lär se lite loj ut i spelet ibland men kolla hennes +/-, hon har alltså varit inne på 14 mål framåt och ett bakåt på 9 matcher. Bara Jenni har samma +13 som henne.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Jokerman ll tor 12 aug 2021, 11:50


Gör sin 4:e säsong hos oss 21/22. Vicken lirare!

Älska
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av pingu lör 14 aug 2021, 17:26

Kanonspelare cheers
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Gäst lör 14 aug 2021, 23:32

pingu skrev:Kanonspelare cheers

"Susanna Tapani" Petras landslagspolare är klubblös hörde jag nyss.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av pingu sön 15 aug 2021, 17:45

Skulle vara en någorlunda bra värvning om vi har råd med henne. Hoppas fortfarande på Sidney Morin så att vi blir riktigt bra på backsidan iallafall.
Nä in med Morin plus 3 toppforwards!!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Gäst sön 15 aug 2021, 21:23

pingu skrev:Skulle vara en någorlunda bra värvning om vi har råd med henne. Hoppas fortfarande på Sidney Morin så att vi blir riktigt bra på backsidan iallafall.
Nä in med Morin plus 3 toppforwards!!

Kommer ej in någon mer back, men nån till forward hoppas man ju på annars kan det gå åt helvete.
Petra och hennes finska kollegor kan ju inte göra allt.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Micke80 sön 15 aug 2021, 21:31

And skrev:
pingu skrev:Skulle vara en någorlunda bra värvning om vi har råd med henne. Hoppas fortfarande på Sidney Morin så att vi blir riktigt bra på backsidan iallafall.
Nä in med Morin plus 3 toppforwards!!

Kommer ej in någon mer back, men nån till forward hoppas man ju på annars kan det gå åt helvete.
Petra och hennes finska kollegor kan ju inte göra allt.

Tror vi alla, vid det här laget, har förstått att du anser att det behövs nån forward till. Tror att klubben har samma bild av det och letar fler. Men nu har vi vad vi har och får göra det bästa av det.

Vi får ju trots allt inte glömma vilken nivå vi försökt landa utan att ro hem det.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Gäst mån 16 aug 2021, 07:04

Micke80: Men lyckas dom inte ro hem 2-3 forwards till så är det ett stort fiasko från ledningens sida, det är fakta och då kan man ifrågasätta ledningen, 8st forwards när serien drar igång om inga nyförvärv värvas, aldrig hört att ett lag startat med endast 8 forwards, har ni?

(Sen skiter jag i dom andra lagen utan om Luleå ska ha Sveriges bästa damverksamhet som dom påstår då ska vi iaf ha fullt elitlag med 12 forwards åtminstone)

Men hittar dom nyförvärv så blir det helt annat och jag är ej kritisk nå mer.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Gäst fre 27 aug 2021, 07:52

Igår gjorde Nieminen tre mål och en assist för Finland i VM matchen mot Schweiz och nu ligger hon på andra plats i VMs poängliga. (5G 1A +5)

(Hoppas Luleå förlänger kontraktet med henne redan under den kommande säsongen och ger henne riktigt bra betalt)

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Gäst ons 01 sep 2021, 09:24

Petra Nieminen Skzirm12

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Jokerman ll lör 02 okt 2021, 14:31

1-0 mot DIF efter ett klassavslut signerat Nieminen.

Fem mål och elva assist – på åtta matcher.

Men Petra Nieminen kan ännu bättre, enligt finländske förbundskaptenen Pasi Mustonen som har pratat med norrmedia.

”Det finns oerhört mycket mer i henne. Hon har möjlighet att bli en av världens bästa spelare. Kanske till och med den bästa. Men hon måste ta i mer", säger Mustonen som tycker att Luleå Hockey borde låta henne och de andra spelarna i klubbens lag i SDHL träna extra med deras ungdoms- och juniorlag.

– Det är det många av spelarna här i Finland som gör, säger Pasi Mustonen.

– Det är också en nödvändighet om man vill bli bäst i världen.

Något Mustonen alltså menar att hon har kapacitet att bli.

Tips från coachen Very Happy
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Jokerman ll fre 22 okt 2021, 00:03

Petra Nieminen 45a6b110
Petra Nieminen 85f8f210

Vinnare av veckans mål.

Otroligt vackert mål

cheers
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Jokerman ll fre 22 okt 2021, 14:36

Vilken fredag!

Petra förlänger med 3 säsonger.

Jennie förlänger med 3 säsonger.

Ronja förlänger med 2 säsonger.

Na-na-na-na-na-na-na-na

Stålmannen
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Gäst lör 23 okt 2021, 12:43

Jokerman ll skrev:Vilken fredag!

Petra förlänger med 3 säsonger.

Jennie förlänger med 3 säsonger.

Ronja förlänger med 2 säsonger.

Na-na-na-na-na-na-na-na

Stålmannen

Ledningen vill inte göra om årets "Silly Season" misstag nästa säsong misstänker jag och skriver rätt långa kontrakt för att vara i SDHL men jag trodde aldrig att Petra skulle skriva på för tre år framöver. Måste ha varit eftertraktad av andra föreningar utanför Sverige?

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Jokerman ll lör 23 okt 2021, 18:58

Ny skrev:
Jokerman ll skrev:Vilken fredag!

Petra förlänger med 3 säsonger.

Jennie förlänger med 3 säsonger.

Ronja förlänger med 2 säsonger.

Na-na-na-na-na-na-na-na

Stålmannen

Ledningen vill inte göra om årets "Silly Season" misstag nästa säsong misstänker jag och skriver rätt långa kontrakt för att vara i SDHL men jag trodde aldrig att Petra skulle skriva på för tre år framöver. Måste ha varit eftertraktad av andra föreningar utanför Sverige?
Föreningen måste göra någonting bra iallafall. Det här skickar signaler. Petra behöver få en kedjekamrat som är top shelf och om jag vore en sniper skulle det vara en dröm att få lira ihop med Petra.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Gäst lör 23 okt 2021, 19:05

Jokerman ll skrev:
Ny skrev:
Jokerman ll skrev:Vilken fredag!

Petra förlänger med 3 säsonger.

Jennie förlänger med 3 säsonger.

Ronja förlänger med 2 säsonger.

Na-na-na-na-na-na-na-na

Stålmannen

Ledningen vill inte göra om årets "Silly Season" misstag nästa säsong misstänker jag och skriver rätt långa kontrakt för att vara i SDHL men jag trodde aldrig att Petra skulle skriva på för tre år framöver. Måste ha varit eftertraktad av andra föreningar utanför Sverige?
Föreningen måste göra någonting bra iallafall. Det här skickar signaler. Petra behöver få en kedjekamrat som är top shelf och om jag vore en sniper skulle det vara en dröm att få lira ihop med Petra.

Nästa säsong har dom 2-3 till forwards av yppersta klass förutom Petra, var ju tänkt att ha det denna säsong men det sket sig. Men vilka det blir står skrivet i stjärnorna men det beror på hur långa kontrakt dom skriver med dom som värvas denna säsong om dom värvar någon.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Jokerman ll mån 14 feb 2022, 10:25

Petra Nieminen Df79eb10
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Bamsefar likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Bamsefar mån 14 feb 2022, 11:35

Hade vart kul om Osawa nätat , Luleå- f d Luleå . 😄
För övrigt en snygg gest då de finska Luleåspelarna klappade o kramade om Osawa efter matchen.
Kudos
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Jokerman ll tor 25 jan 2024, 09:57

Tung förlängning!!!  : Very Happy

"Petra Nieminen fortsätter i Luleå: ”Att flytta hit är det bästa beslutet jag tagit”

Ishockeyspelaren Petra Nieminen har undertecknat ett tvåårigt kontrakt med Luleå Hockey. Det är sjätte säsongen som den finländska anfallaren representerar kubben. Nieminen flyttade till Luleå säsongen 2018–2019.

– Det känns jättebra att vi har kommit överens om en fortsättning. Att flytta hit för drygt fem år sedan är det bästa beslutet som jag har fattat i min hockeykarriär och det känns som att jag har utvecklats och blivit bättre och bättre för varje säsong, säger Nieminen i klubbens pressmeddelande.

Nieminen har spelat 241 matcher för Luleå om man räknar samman grundspelsmatcher och slutspel. Totalt har Nieminen gjort 171 mål och 159 assist. Hon har också varit med och vunnit fyra SM-guld för Luleå (från https://svenska.yle.fi/a/7-10049783)".

cheers

Älska
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Högljudd, pingu, Tony Moore and SatanicPanic like this post

Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av pingu tor 25 jan 2024, 16:07

Superbra med förlängningen!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Hejsan ons 20 mar 2024, 10:21

Vilken spelare Petra är, hon är bra under serielunken men när det vankas slutspel då varvar hon upp på
riktigt och så har det oftast sett ut för henne.

Hejsan

Antal inlägg : 234
Join date : 22-11-29

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Jokerman ll fre 12 apr 2024, 13:13


USA i semi blir tufft men med Petra Nieminen i laget så vet man aldrig….
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Petra Nieminen Empty Sv: Petra Nieminen

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet