Jesper Sellgren

+77
MickkeJ
Xinpei
Blitzwagen
lhffan
Småland
JuniorX
Witchfinder77
NeedforX
Tobbebias88
kokostrollet
Kneten
Dentos
DaVoc
Lars158
LinusFröbergsMustasch
JohanO
Björnkäften
Tjågen
Jokerman ll
Titan 4020
Serkan122
Lajon
LulefanGBG
Norlin
trallgöken
farre
LHF96
Kanellängd
icemask
Dilox
Sundance Kid
Davidoff
tibet
Salas
håkke
Björnpappa
Snikne Ville
Redbear
CKa
rasbiologen
Pajala
GrodanBoll
#96
Hostak straffar
kamelbullen
Wolfhunter
Rakapuckar
Norrlandstoken
Lehto
Kagen
oggskar
Donowitz
hokkzorz
Urken
GustenA
Rikky
Blinders
Jokerman
Puckad
Qirren
Diktatorn
NallePhu
ski3r
Old Brooklyn
wilmus2007
Bamsefar
Tigerman
ezz
Jonken
Micke80
Hankburger
Dustin
Ferros
Tony Moore
KaptenBlodskelett
pingu
Kapten Haddock
81 posters

Sida 2 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Hankburger ons 22 maj 2019, 14:43

Blinders88 skrev:
“NHL POTENTIAL, WITHOUT A DOUBT”

Sellgren is yet another impressive young blueliner that the Hurricanes continue to amass. Carolina brought Sellgren to North Carolina after his SHL postseason with Luleå had finished. There, he was 3-12-15 in 52 regular-season games and then had a 3-3-6 performance in 10 playoff games. A 2018 sixth-round pick by the Hurricanes, he is starting to look like a potential bargain.

“NHL potential, without a doubt,” Vellucci said.

He dressed for the final two games against Hershey. Bean and Haydn Fleury, two first-round picks, coming back from Carolina (and injured Roland McKeown returning from injury) pushed Sellgren out of the line-up for Game 1. But Vellucci is utilizing a 11-7 set-up and fit Sellgren into the blue-line rotation for Game 2 in place of McKeown.

Sellgren delivered that game-tying goal and fit in well as a 20-year-old adjusting to the North American rink in a conference final against elite competition.

“[Sellgren is] a really good player,” Vellucci said. “A little bit different on smaller ice, but very good skill. Like him a lot. Just trying to take it easy on him early, not to give him too much, too early. But a very good player.”

https://www.eprinkside.com/2019/5/21/ahl-prospect-report-we-talked-about-how-good-its-going-to-feel-when-we-win-this-game

Det går bra för Sellgren, är han nu förlorad?


Nej. Han har suttit på läktaren fram tills skador för att först då få chansen. Lundeström började ju riktigt bra men hamnade sedan längre och längre ned i frysboxen. Samma sak kommer nog att hända Sellgren också. Skillnaden är att Anaheim hade brist på centrar. Carolina är fylld av lovande backar.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Blinders fre 24 maj 2019, 12:57

Ännu ett mål.


Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Tigerman fre 24 maj 2019, 22:59

Har inte sett senaste matchen eller ens highlights. Han var inne på tre mål bakåt så man kunde ju ha trott att han skulle bli sågad, men får bara bra betyg och på flera håll, så jag antar att han gjorde vad som kunde förväntats av honom vid de tillfällena.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Blinders tis 28 maj 2019, 21:34


Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Bamsefar tis 28 maj 2019, 21:41

Då är det väl campen som avgör om han spelar med oss (högst troligt) eller får stanna.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av NallePhu tis 28 maj 2019, 21:43

Jag förstår inte riktigt hur Canes tänker med Sellgren överhuvudtaget, De har en backlinje som inte ens Sellgren kommer vara nära att ta en plats för de har De Haan - Faulk - Hamilton - Pesce - Slavin - Van Reimsdyk det är ju inte precis dussin spelare...

Så misstänker dem är tvungna signa han och sedan låta han utvecklas i Luleå ngt annat ser jag inte!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Hankburger tis 28 maj 2019, 22:25


Vilket iof. inte ovanligt ett år efter draften. Det är dock under campen som det bestäms om han får fortsätta eller eventuellt kan lånas ut till SHL. Gör han bra camp så kan det faktiskt först bli aktuellt i November-December typ som med Lundeström. Annars kan han vara tillbaka redan i början av Oktober.

NallePhu skrev:Jag förstår inte riktigt hur Canes tänker med Sellgren överhuvudtaget, De har en backlinje som inte ens Sellgren kommer vara nära att ta en plats för de har De Haan - Faulk - Hamilton - Pesce - Slavin - Van Reimsdyk det är ju inte precis dussin spelare...

Så misstänker dem är tvungna signa han och sedan låta han utvecklas i Luleå ngt annat ser jag inte!

Tänkte jag också med Lundeström men fort kan någon gå sönder och då bestämmer sig Canes att det är bättre att han sitter på läktaren ifall han behövs. Precis som när Lundeström skulle till Luleå men helt plötsligt fick någon i Anaheims organisation för sig att han borde stanna i AHL IFALL han behövdes..
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Blinders tis 28 maj 2019, 22:38

Jesper Sandberg skrev:

Luleå om Sellgren: "Det var väldigt väntat"

ISHOCKEY Jesper Sellgren har skrivit på för Carolina Hurricanes. Luleå Hockey sitter lugna i båten och kommer inte att agera. "Det kommer inte som någon överraskning", säger Ulf Engman, assisterande General Manager i Luleå Hockey.


Jesper Sandberg22:28 | 2019-05-28
Luleåbacken har kritat på ett treårskontrakt med NHL-laget Carolina Hurricanes. Enligt Ulf Engman, assisterande GM i Luleå Hockey, har klubben väntat på det här beskedet.

– Det var väldigt väntat att de skulle sajna honom nu. Men sedan blir det ju en lurig situation, slår han sig in i NHL så är han ju förlorad så är det, säger Ulf Engman och fortsätter:

– Men vi för en bra dialog med Jesper och hans agent. Och han är mer sugen på att vara i Luleå än att spela i AHL och vi har rättigheterna till det på vår sida. Så det blir antingen NHL eller Luleå Hockey, säger Engman.

Det finns alltså en möjlighet att Jesper Sellgren kan komma att göra som Isac Lundeström gjorde säsongen som gick. Efter att först ha provat lyckan i Nordamerika och spelat NHL-matcher med Anaheim Ducks flyttades Lundeström ner till AHL-laget San Diego Gulls. Efter en tid där valde Lundeström att avsluta säsongen i Luleå Hockey på lån.

– Vi får vänta och se hur det går på campen för Jesper helt enkelt, säger Engman.

20-årige Jesper Sellgren har alltså skrivit på ett treårskontrakt med NHL-laget.

– Det kommer inte som någon överraskning, han är väl värd att få sin chans, säger Engman.

Hur tänker Luleå Hockey om Sellgren försvinner för gott?

– Försvinner han för gott så måste vi hitta en ersättare. Men vi kommer att vänta och se, vi kommer inte ta in någon förrän till hösten i sådana fall, säger Engman och fortsätter:

– Vi tycker att vi har en riktigt stark backsida sedan tidigare, vi får vänta och se helt enkelt.

Jesper Sellgren befinner sig i Nordamerika där han spelar AHL-slutspel med Charlotte Checkers där finalspel väntar i Calder Cup.

https://www.nsd.se/sport/100-hockey/lulea-om-sellgren-det-var-valdigt-vantat-nm5125422.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Tigerman tis 28 maj 2019, 22:49

Enligt regelverket så måste de signa honom inom två år från att han blev draftad. Ett år har gått, i stort sett, och det är ju ingen högoddsare att de skulle signa honom före kommande säsong. Annars hade de haft svårt att ha honom på plats i höst och därmed ett sämre beslutsunderlag inför en eventuell signering under 2020. Han är dessutom draftad som 20-åring och hade då blivit UFA direkt efter 2 år, alltså närapå noll bytesvärde vid en trade utan ett kontrakt (om jag nu fattat de reglerna korrekt).

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Blinders ons 29 maj 2019, 09:24

Håkan Stridblom skrev:

Backen om kontraktet: "Inte på världskartan"



ISHOCKEY Sent på tisdagskvällen kom beskedet. Luleå Hockeybacken Jesper Sellgren hade skrivit på ett kontrakt med NHL-klubben Carolina Hurricanes. "En barndomsdröm går i uppfyllelse", förklarar Sellgren.




Håkan Stridblom23:14 | 2019-05-28
Jesper Sellgren kom till Luleå Hockey inför förra säsongen.

Nu redan efter en säsong i SHL så har den odraftade backtalangen imponerat så pass mycket att han erbjudits ett kontrakt med förre Luleåcentern Lucas Wallmarks Carolina.

– Hade någon sagt det åt mig för ett år sedan hade jag sagt "Det är bara skitsnack" för jag var ju inte ens draftad. Det var så långt borta och fanns inte ens i mina tankegångar och inte heller på världskartan, säger en nöjd Sellgren.

Artikelbild
BILD: Pär Bäckström / Frilans | Jesper Sellgren.

Sellgren lämnade Luleå efter att laget hade åkt ut i semifinalen mot Frölunda för att spela med AHL-laget Charlotte Checkers. Det visade sig vara ett succédrag för nu har den 20-årige backen ett påskrivet kontrakt på sitt hotellrum.

– Det är så klart väldigt roligt och det är en barndomsdröm som går i uppfyllelse. Att få sajna på ett NHL-kontrakt har varit en morot så länge jag minns.

Hur viktigt var det för dig att du åkte över för att spela i Charlotte Checkers?

– Nja just för kontraktet så vet jag inte om det var speciellt viktigt. Men för mig personligen var det viktigt så att jag fick lära känna omgivningen, klubben och även få spela på de små rinkarna här borta, förklarar Sellgren.

Kontraktet som Sellgren har skrivit på är ett så kallat rookiekontrakt vilket innebär att han kan skickas till AHL, men då uppstår ett annat läge.

– Tar jag inte en plats i NHL så har ju Luleå Hockey rätten att kräva hem mig. Jag räknar inte med att det blir något AHL-spel nästa säsong.

Så då spelar du i Luleå Hockey ytterligare en säsong?

– Så blir det nog om jag inte tar en plats i Carolina Hurricanes, säger Sellgren innan han fortsätter:

– Allt pekar på att jag spelar en säsong till i SHL.

Hur skulle det kännas med ett kontrakt skrivit i Nordamerika?

– Det har jag inga problem med. Jag vill göra det som blir mest utvecklande för mig, säger Sellgren och fortsätter:

– Men målet är att slå mig in i NHL-laget för då skulle jag coachas här direkt av Carolina, men det är bara upp till dem och inget som någon annan kan påverka.

Vilken chans tror du själv att du har att slå dig in i Carolinas NHL-lag?

– Det är svårt att säga, men de har haft lite skador på slutet. Samtidigt så kommer det att hända mycket under sommaren med nya kontraktsskrivningar. Så just nu är det väl inget jag kan uttala mig om.

– Vi får vänta till närmare säsongsstarten med de spekulationerna.

Kontraktet parterna mellan skrevs för några dagar sedan, men kontakten mellan Sellgren och Carolina har varit tät under vintern.

– Vi har haft en dialog hela säsongen där jag har fått feedback efter matcherna. Det har låtit positivt hela tiden.

Just nu spelar Jesper Sellgren med Carolinas farmarlag Charlotte Checkers i AHL-slutspelet (Calder Cup) och laget är framme vid en final mot Chicago Wolves.

– Det är ju den näst bästa ligan här borta och det är en stor prestige att vi har tagit oss så långt. Det ska bli väldigt roligt att spela finalen, säger Sellgren.

Vad händer efter slutspelet. Stannar du där eller?

– Efter att slutspelet är över så åker jag hem till Sverige för att vara hemma över sommaren, säger han slutligen.

https://www.nsd.se/sport/100-hockey/backen-om-kontraktet-inte-pa-varldskartan-nm5125449.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Tony Moore ons 29 maj 2019, 18:23

Tigerman skrev:Enligt regelverket så måste de signa honom inom två år från att han blev draftad. Ett år har gått, i stort sett, och det är ju ingen högoddsare att de skulle signa honom före kommande säsong. Annars hade de haft svårt att ha honom på plats i höst och därmed ett sämre beslutsunderlag inför en eventuell signering under 2020. Han är dessutom draftad som 20-åring och hade då blivit UFA direkt efter 2 år, alltså närapå noll bytesvärde vid en trade utan ett kontrakt (om jag nu fattat de reglerna korrekt).
Odraftad, vad gäller då ? "– Hade någon sagt det åt mig för ett år sedan hade jag sagt "Det är bara skitsnack" för jag var ju inte ens draftad. Det var så långt borta och fanns inte ens i mina tankegångar och inte heller på världskartan, säger en nöjd Sellgren."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Tigerman ons 29 maj 2019, 19:34

Tony Moore skrev:
Tigerman skrev:Enligt regelverket så måste de signa honom inom två år från att han blev draftad. Ett år har gått, i stort sett, och det är ju ingen högoddsare att de skulle signa honom före kommande säsong. Annars hade de haft svårt att ha honom på plats i höst och därmed ett sämre beslutsunderlag inför en eventuell signering under 2020. Han är dessutom draftad som 20-åring och hade då blivit UFA direkt efter 2 år, alltså närapå noll bytesvärde vid en trade utan ett kontrakt (om jag nu fattat de reglerna korrekt).
Odraftad, vad gäller då ? "– Hade någon sagt det åt mig för ett år sedan hade jag sagt "Det är bara skitsnack" för jag var ju inte ens draftad. Det var så långt borta och fanns inte ens i mina tankegångar och inte heller på världskartan, säger en nöjd Sellgren."
Nordamerikaner blir Free agents direkt efter 20 år. Verkar däremot lite skumt för mig när det gäller icke-nordamerikanska spelare. Enligt reglerna måste dessa alltid draftas innan man kan signas. Å andra sidan, om man har anmält spelaren till draften två år men inte blivit draftad så är man automatiskt Free agent. Men jag vet inte om varenda spelare i hela Sverige med licens per automatik är med i draften eller inte.

Fabian Brunnström signades direkt som överårig utan att ha blivit draftad vilket borde betyda att han ändå varit anmäld i draften fastän han inte gjorde något väsen av sig överhuvudtaget som junior.

https://www.draftsite.com/nhl/rules/

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Puckad ons 29 maj 2019, 19:42

Kull för Jesper! 2.7 mille i sign on bonus gör inte jätte ont.
Jag är inte så orolig för att bli av med honom i år.
Bara det inte blir en alltför ryckig försäsong så den blir förstörd.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Kagen tor 30 maj 2019, 16:43

Det är ju så här det ska vara för Luleå. Spelare som kommer till föreningen utvecklas och kan sedan växa till större roller inom föreningen eller i andra högre rankade ligor.

Det är bara gratulera både Sellgren och Luleå till ett bra jobb.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1740
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Lehto tor 30 maj 2019, 23:47

Kagen skrev:Det är ju så här det ska vara för Luleå. Spelare som kommer till föreningen utvecklas och kan sedan växa till större roller inom föreningen eller i andra högre rankade ligor.

Det är bara gratulera både Sellgren och Luleå till ett bra jobb.
Ja vi får hoppas det håller i sig för det kommer locka fler talanger till oss.
Får hoppas att det inte är tillfälligheter bara, kan inte påstå att vi sett allt för mycket av detta under tidigare år.

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Norrlandstoken fre 31 maj 2019, 11:07

Vad innebär detta nu. Om nu Hurricanes anser att Jesper ska få fortsätta utvecklas i Luleå nästa säsong. När blir han då tillgänglig för spel? En bit in på säsongen eller?

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Rakapuckar fre 31 maj 2019, 11:21

Norrlandstoken skrev:Vad innebär detta nu. Om nu Hurricanes anser att Jesper ska få fortsätta utvecklas i Luleå nästa säsong. När blir han då tillgänglig för spel? En bit in på säsongen eller?
Förmodligen samma visa som med Lundeström. Han kommer vara med på campen i Augusti. Tycker de att han inte är mogen för att prova på spel i NHL så lånas han ut till Luleå och kan vara med i början av säsongen. Är han nog bra för att testa på NHL så kommer han vara borta längre. Där är nio NHL-matcher en bra riktlinje, det då det är så många matcher han får göra innan ett år på hans NHL-kontrakt räknas som förbrukat, då missar han nog första månaden ungefär. Får han spela mer än nio matcher finns det möjligheter att han är borta hela säsongen. Men det behöver inte vara så, tänk Lundeström.

Rakapuckar

Antal inlägg : 100
Join date : 14-05-05

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av hokkzorz sön 09 jun 2019, 15:18

Grattis till Calder Cup Jesper Smile

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Jokerman tis 30 jul 2019, 21:37

Jesper Sellgren - Sida 2 A38d8310
Bild: Håkan Stridblom | Jesper Sellgren har mycket att fundera på innan säsongsstarten. Snart åker han till Nordamerika för att försöka ta sig in i NHL-laget Carolina Hurricanes, men lyckas inte det så är frågan var han hamnar.

Han försäsongstestar med Luleå Hockey – men vet ännu inte var han ska spela. "Hellre har jag en säsong till i SHL i stället för att spela i AHL", säger succébacken Jesper Sellgren.

21-åriga Sellgren värvades till Luleå Hockey inför förra säsongen från allsvenska Modo.

Nu ett år senare har han hunnit med att spela semifinal tillsammans med sitt Luleå Hockey. Vinna AHL-slutspelet (Calder Cup) med Charlotte Checkers och skriva kontrakt med Carolina Hurricanes.

– Det har gått så sjukt fort allt. Jag hade aldrig kunnat drömma om allt som hände under förra säsongen, förklarar Sellgren.

Just nu kör han testerna med Luleå Hockey, men snart ska han åka över till USA.

– Jag åker i början av september för camperna börjar då och det är då som det gäller att visa upp sig.

Vad vill du själv göra efter att camperna är slut?

– Det är klart att det primära målet fortfarande är NHL, erkänner han.

Luleå Hockey å sin sida avvaktar händelserna och man har inte för avsikt att agera ännu.

– Vi kommer att avvakta tills efter deras träningsläger, sa Luleå Hockeys general manager Stefan "Skuggan" Nilsson i juni.

Just nu finns det dock en del frågetecken att räta ut innan det är dags för säsong.

– Det finns bara två alternativ, antingen tar jag en plats i NHL-laget eller så är det tillbaka hit för ännu en säsong i SHL med Luleå.

Är det helt spikat?

– Det är mitt kontrakt och det faktum att jag inte valdes i första rundan som gör att det är Luleå som bestämmer. Mest troligt blir det inget AHL-spel, säger Sellgren.

Hur ställer du dig själv till det?

– Jag vet faktiskt inte. Jag trivs i Luleå och i laget och jag skulle verkligen inte ha något emot att komma tillbaka hit och spela, men samtidigt vet jag att de där borta vill att jag spelar där, förklarar han innan han fortsätter:

– Just nu känner jag att jag hellre har en säsong till i SHL i stället för att hamna i AHL.

Vilka argument har Carolina lyft fram för att få dig att stanna oavsett om du hamnar i AHL eller NHL?

– Dom vill att jag ska komma in i sättet att spela hockey där. De vill ha kontrollen över vad jag gör och hur jag tränar.

Trots att det är Luleå Hockey som bestämmer utgången om inte Sellgren tar en plats direkt i NHL-laget så kan han inte låta bli att fundera i den riktningen.

– Det finns en sak som skulle kunna tala för en flytt även om jag inte tar plats i NHL-laget och det är att chansen till spel i NHL finns kvar om jag är på plats. Spelar jag i SHL så försvinner den chansen.

Vad talar för att du stannar i Luleå Hockey?

– Jag har ganska nära hem här och jag utvecklades bra under förra säsongen. Därför känns det inte som ett dåligt alternativ med ytterligare en säsong i SHL. Men vi får avvakta och se vad som händer.

Sellgren spelade 62 matcher med Luleå Hockey under förra säsongen och producerade 21 poäng (6+15).

Håkan Stridblom Norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Wolfhunter tis 30 jul 2019, 22:17

Tack @Jokerman.
Bor söderöver och utan plus blir man hänvisad till hjälpvilliga här Smile

Wolfhunter

Antal inlägg : 1171
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Diktatorn ons 31 jul 2019, 13:53

Utifrån den intervjun känns det ändå som 99%klart att han spelar med oss i vinter!

"– Det är mitt kontrakt och det faktum att jag inte valdes i första rundan som gör att det är Luleå som bestämmer. Mest troligt blir det inget AHL-spel"

"– Just nu känner jag att jag hellre har en säsong till i SHL i stället för att hamna i AHL."

Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 613
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av hokkzorz tor 01 aug 2019, 01:01

Såg att Carolina trade'ade iväg en av sina top 6 backar (Calvin de Haan) och fick in Gustav Forsling istället, frågan är ju om Jesper kan konkurera ut Forsling.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Tony Moore tor 01 aug 2019, 12:18

Är uppriktigt sagt orolig för vår skull att den gode Jesper blir kvar för låång tid i NHL redan nu.. Så bra är grabben!
Ser mer än gärna honom hos oss en säsong till, hjälpa oss till serieseger + Le Mat och CHL bucklan vore fantastiskt för alla parter!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av kamelbullen tor 15 aug 2019, 17:31

Vad innebär det att Sellgren ska vara med på dagens träningsmatch ? betyder det att han stannar hos oss denna säsong ?

kamelbullen

Antal inlägg : 266
Join date : 13-05-13

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Diktatorn tor 15 aug 2019, 23:06

kamelbullen skrev:Vad innebär det att Sellgren ska vara med på dagens träningsmatch ? betyder det att han stannar hos oss denna säsong ?

Tänker att man iallafall inte matchat han i powerplay om man inte räknar med det. Jag är fortfarande 100% säker på att han kommer tillbaka, känns konstigt hur Media räknat bort han i alla truppgenomgångar.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 613
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av NallePhu fre 16 aug 2019, 08:15

Diktatorn skrev:
kamelbullen skrev:Vad innebär det att Sellgren ska vara med på dagens träningsmatch ? betyder det att han stannar hos oss denna säsong ?

Tänker att man iallafall inte matchat han i powerplay om man inte räknar med det. Jag är fortfarande 100% säker på att han kommer tillbaka, känns konstigt hur Media räknat bort han i alla truppgenomgångar.
Tror nog han petar Forsling i Canes då dem släppte De Haan från truppen, Dem håller Sellgren högt samt han har inte vart på training campen ännu så jag räknar bort han och blir glatt överraskad om han kommer tebax!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Lehto lör 17 aug 2019, 02:01

kamelbullen skrev:Vad innebär det att Sellgren ska vara med på dagens träningsmatch ? betyder det att han stannar hos oss denna säsong ?
NHL camp börjar väl först om ett par veckor, sedan ska säkert canes testa han ett par NHL matcher å sedan får vi se om han blir kvar eller skickas till oss.

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Hostak straffar lör 17 aug 2019, 13:45

Tror faktiskt också Sellgren kommer ta en plats i Carolina.

Luleå borde inse det och gå vidare. En spelare som Filip Westerlund vore ett intressant alternativ att signa. Eller varför inte Melart?

Hostak straffar

Antal inlägg : 61
Join date : 15-02-19

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Qirren lör 17 aug 2019, 14:18

Melart är svindyr, Sellgren är förmodligen svinbillig.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Hostak straffar lör 17 aug 2019, 14:24

Qirren skrev:Melart är svindyr, Sellgren är förmodligen svinbillig.

Förlora matcher är också svindyrt i längden. Luleå kan inte få en lika bra bang for the buck-spelare som ersättare för Sellgren. Man har förhoppningsvis tagit höjd för det i budgeten.

Men vill man ta något billigt, ta Westerlund.

Hostak straffar

Antal inlägg : 61
Join date : 15-02-19

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Dustin lör 17 aug 2019, 14:44

Tappar vi Sellgren räcker det inte med att ta in Westerlund som ersättare. Då behöver vi lägga krut på en spelare som ersätter Sellgren på isen även om han kommer vara bra mycket dyrare än Jesper. Sellgren är i min bok topp 10 i hela ligan. Är fortfarande övertygad om att Carolin kommer vilja behålla honom i Nordamerika.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Donowitz sön 18 aug 2019, 13:44

Samtidigt räknar jag med att Lundkvist och Jalvanti gör betydligt bättre säsonger. Den prognos Nisse har på sin potential samt att han räknas få spela med Erik Gustafsson är ju minst sagt lovande. Jalvanti lär vilja ha revansch på förra säsongen, har förmodligen haft en bättre försäsong utan skador och kanske dessutom trivs bättre med sina nya landsmän.

EG lär inte göra en sämre säsong efter att ha kommit in i SHL-spel.
Själlin möjligtvis bättre, så även Engsund. Sondell liknande, möjligtvis lite långsammare.
Styrman - svårt att avgöra men förmodligen inte sämre.

Det ska inte heller underskattas att vi fått behålla så många backar i truppen med allt vad det innebär. Kanske främst förståelse för spelsystem och hur de ska agera tillsammans.

Så överlag känns backsidan väldigt stabil och intressant i min mening.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Hankburger sön 18 aug 2019, 20:49

Hostak straffar skrev:Tror faktiskt också Sellgren kommer ta en plats i Carolina.

Luleå borde inse det och gå vidare. En spelare som Filip Westerlund vore ett intressant alternativ att signa. Eller varför inte Melart?

Japp. Ersätt en snabb och passningssäker tvåvägsback med en trött och dyr defensiv back i Melart. Wink


Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Hostak straffar sön 18 aug 2019, 22:20

Hankburger skrev:
Hostak straffar skrev:Tror faktiskt också Sellgren kommer ta en plats i Carolina.

Luleå borde inse det och gå vidare. En spelare som Filip Westerlund vore ett intressant alternativ att signa. Eller varför inte Melart?

Japp. Ersätt en snabb och passningssäker tvåvägsback med en trött och dyr defensiv back i Melart. Wink





Han spelade 19 minuter per match i FBK. Tydligen orkade han det. Han hade också över 53 procent i Corsi, klart bättre än både Sellgren och Gustafsson.

Självklart är inte Sellgren och Melart exakt samma spelartyper. Men lika självklart skulle Melart kunna tillföra något i LHF, där han idag skulle kunna gå in som andreback bakom Gustafsson rakt av (räknar bort Sellgren då).

Hostak straffar

Antal inlägg : 61
Join date : 15-02-19

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Jonken mån 19 aug 2019, 09:20

OM Luleå Hockey tvingas att ersätta Jesper; är det en right fattad back man bör titta på till PP2 eller PP1. Nisse är idag den enda right fattade backen i laget; vilket inte är optimalt i ett producerande PP. Tyvärr är dessa typer av spelare väldigt attraktiva och dyra på spelarmarknaden.

Om det stämmer att Nisse skall matchas med EG i år; har man endast ett backpar klart i PP. Detta innebär att man i så fall behöver en PP-partner till Sondell vid blå.

Det har tyvärr inte varit allt för effektivt för Luleå Hockey; att köra en forward på backplats i PP. De högerskjutande forwards man har i truppen; Petter, Einar, Arttu och Noel; har sina 'sweetspots' för skotten mycket närmare kassen. Dvs; inte nära blålinjen. Detta medför att man inte har något direkt effektivt hot från vänster blå. + Att man tappar mycket PP-tid i att alltid bli tvungen att spela runt först -för att vrida femma i PP. Detta är givetvis en av orsakerna till att man brottas med att ha så mycket onödigt puck-bak bland spelfördelarna.

Det handlar inte om att skjuta hårt; utan få iväg pucken snabbare och effektivare på mål från blå. Det behöver inte hårt; bara det går på mål. Detta är det enda sättet att få pucken förbi täckande motståndarforwards i PP. LHF har däremot bra hot från övriga fyra positioner i PP. Tyvärr är marginalerna i SHL för små -för att vinna i längden utan hot från samtliga 5 positioner i powerplay.

Jag kan nästan på förhand säga att Luleå Hockeys boogie-team kommande säsong kommer att bli Brynäs IF. Pga av att dom har så många högerskyttar i laget. Dom kommer effektivare att kunna bomba på högt -mot våra målvakters klubbandssida.

Bristen på högerfattning ger även negativa effekter i ett lag. Möjligheten för spelarna att individuellt få lära sig bemöta detta på träningar på ett effektivt sätt. Detta ger givetvis problem under matcher -i skarpt läge. Det är en jäkla skillnad i att jobba mot högerskyttar vart annat -eller vart tredjebyte, -än att göra detta i princip varje byte även 5 mot 5; går inte att skriva av som tillfälligheter. Ett stabilt grundspel i all ära kan fort rasa; om flera spelare blir osäkra pga att det är för mycket 'tvärt om' där ute en-mot-en.

Jag tycker att Luleå Hockey skall vänta in i det sista på Jesper. MEN: Om Jesper blir kvar där; anser jag att man skall vara bredd på att betala för att plocka in en back typ som inte bara fyller en vakant position i laget: Utan direkt kan gå in och göra Luleå Hockey giftigare och effektivare. Detta både i matcher -SAMT i utbildande syfte i träningar. (För målvakter -som utespelare.)

Om jag var lagledningen; skulle jag köra extra individuellt med Lassi & David bara med högerskyttarna -inför BIF-matcherna. För det kommer inte bara räcka med att hålla upp axlarna när man går ner i V...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Norrlandstoken mån 19 aug 2019, 16:28

Gillar personligen mer uppställning i diamantformation under pp med fyra forwards och endast en back på point från blå. Känns jäkligt förlegat med dubbla backar som hela tiden står och pinchar ner puckar i rundeln. Inte så jättekul hockey. Samtidigt är ju Sondell en säkerhetsrisk vid blå och Nisse, som helt klart har potential, är lite valpig.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Micke80 mån 19 aug 2019, 17:47

En spelfördelande point kan absolut vara ett hot. Och har han dessutom ett ok skott kan det bli riktigt bra. Har gan sen en skarpskjutande leftare och en skarpskjutande rightare på var sida om sig är det än bättre.
Kan dessutom vara en fördel att inte spela exakt lika i båda PP formationerna då det blir mer svårläst för motståndarna.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av #96 mån 19 aug 2019, 19:42

Ähhh...ersätt Sellgren o Larsson med Klasen Razz
#96
#96

Antal inlägg : 2182
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Blinders tis 20 aug 2019, 10:24

Simon Tjärnberg skrev:Så länge spelar Sellgren med Luleå – innan USA
ISHOCKEY Att Jesper Sellgren ska till USA för att kämpa om en plats i Carolina Hurricanes har inte varit någon hemlighet. Men nu berättar 21-åringen att han kommer spela med Luleå Hockey under CHL:s premiärhelg.

Simon Tjärnberg09:06 | 2019-08-20
Sellgren värvades inför fjolårssäsongen från allsvenska Modo – med en framgångsrik säsong i ryggen. JVM-silver och NHL-draftad innan han tog steget till SHL och Luleå Hockey.

LÄS MER: Succébacken om säsongen: "Bara två alternativ"

Tillsammans med Erik Gustafsson var den unge backen en av hörnpelarna i Luleås erkänt starka defensiv som målmässigt var en av seriens främsta. Luleå Hockey släppte in 100 mål, vilket var 14 färre än tvåan på listan.

Artikelbild
BILD: Petra Älvstrand / Frilans

Nu ska backen testa vingarna på annat håll. Han ska försöka ta en tröja i världens bästa hockeyliga.

– I början av september så åker jag över, konstaterar han.

Då hinner du spela några matcher innan du åker över.

– Precis, det blir två träningsmatcher i veckan (Oulun Kärpät och Skellefteå AIK) och sedan två matcher i CHL (Liberec och Augsburger Panther).

Hur är det att starta säsongen på ett håll men inte riktigt veta var den landar?

– Jag tänker inte så mycket på det. Skulle jag hamna i Nordamerika resten av säsongen så är det bara roligt. Men om jag kommer tillbaka hit efter camperna så har jag inga problem med det. Jag tar det som det kommer.

Luleå har hunnit spela en träningsmatch, en 1–0 seger på bortaplan mot Björklöven. Trots att det var en säsongspremiär så såg Sellgren ljusglimtar i spelet.

– Jag tycker ändå det såg bra ut. Kemin kommer komma mer och mer desto längre säsongen går. Vi har väldigt bra skills i laget så det kommer bli jävligt bra.

Tycker du att ni har en starkare och bredare trupp i år än förra säsongen?

– Absolut, det skulle jag säga.

Även om Sellgren skulle hamna i NHL, tycker han att det finns täckning i truppen och backbesättningen.

– Vi var åtta backar i fjol och har samma backuppsättning i år. Då rullade vi ganska bra på det och alla gjorde ett bra jobb. Sedan har vi bra juniorer som sticker upp, så jag ser inga problem med det.

https://www.nsd.se/sport/sa-lange-spelar-sellgren-med-lulea-innan-usa-nm5189736.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Wolfhunter tis 20 aug 2019, 18:08

Blinders88 skrev:
Simon Tjärnberg skrev:Så länge spelar Sellgren med Luleå – innan USA
ISHOCKEY Att Jesper Sellgren ska till USA för att kämpa om en plats i Carolina Hurricanes har inte varit någon hemlighet. Men nu berättar 21-åringen att han kommer spela med Luleå Hockey under CHL:s premiärhelg.

Simon Tjärnberg09:06 | 2019-08-20
Sellgren värvades inför fjolårssäsongen från allsvenska Modo – med en framgångsrik säsong i ryggen. JVM-silver och NHL-draftad innan han tog steget till SHL och Luleå Hockey.

LÄS MER: Succébacken om säsongen: "Bara två alternativ"

Tillsammans med Erik Gustafsson var den unge backen en av hörnpelarna i Luleås erkänt starka defensiv som målmässigt var en av seriens främsta. Luleå Hockey släppte in 100 mål, vilket var 14 färre än tvåan på listan.

Artikelbild
BILD: Petra Älvstrand / Frilans

Nu ska backen testa vingarna på annat håll. Han ska försöka ta en tröja i världens bästa hockeyliga.

– I början av september så åker jag över, konstaterar han.

Då hinner du spela några matcher innan du åker över.

– Precis, det blir två träningsmatcher i veckan (Oulun Kärpät och Skellefteå AIK) och sedan två matcher i CHL (Liberec och Augsburger Panther).

Hur är det att starta säsongen på ett håll men inte riktigt veta var den landar?

– Jag tänker inte så mycket på det. Skulle jag hamna i Nordamerika resten av säsongen så är det bara roligt. Men om jag kommer tillbaka hit efter camperna så har jag inga problem med det. Jag tar det som det kommer.

Luleå har hunnit spela en träningsmatch, en 1–0 seger på bortaplan mot Björklöven. Trots att det var en säsongspremiär så såg Sellgren ljusglimtar i spelet.

– Jag tycker ändå det såg bra ut. Kemin kommer komma mer och mer desto längre säsongen går. Vi har väldigt bra skills i laget så det kommer bli jävligt bra.

Tycker du att ni har en starkare och bredare trupp i år än förra säsongen?

– Absolut, det skulle jag säga.

Även om Sellgren skulle hamna i NHL, tycker han att det finns täckning i truppen och backbesättningen.

– Vi var åtta backar i fjol och har samma backuppsättning i år. Då rullade vi ganska bra på det och alla gjorde ett bra jobb. Sedan har vi bra juniorer som sticker upp, så jag ser inga problem med det.

https://www.nsd.se/sport/sa-lange-spelar-sellgren-med-lulea-innan-usa-nm5189736.aspx
pluslåst

Wolfhunter

Antal inlägg : 1171
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Blinders tor 22 aug 2019, 09:07

David Olsson Jiglund skrev:Sellgren kallad till USA
ISHOCKEY Backlöftet Jesper Sellgren blev – precis som väntat – uttagen till Carolina Hurricanes första träningsmatcher. "De är väldigt spända på att se vad han kan göra och vill testa honom", säger Luleå Hockeys vice sportchef Ulf Engman.

David Olsson Jiglund08:28 | 2019-08-22
Han är av 22 spelare som får chansen att visa upp sig i träningsmatcherna mot Washington Capitals, Tampa Bay Lightnings och Nashville Predators talanglag.

Den första matchen spelas den 7 september.

Det han och de andra talangerna konkurrerar om är i första hand platser på Carolina Hurricanes träningsläger, som startar den 12 september.

– De är väldigt spända på att se vad han kan göra och vill testa honom, säger Ulf Engman och fortsätter:

– Men de tycker att det är ett bra alternativ för honom att spela här, ifall han nu inte tar en plats i NHL, vi har också gjort klart ett låneavtal.

Källa:
https://www.nsd.se/sport/100-hockey/sellgren-kallad-till-usa-nm5191347.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Wolfhunter tor 22 aug 2019, 17:56


Wolfhunter

Antal inlägg : 1171
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Bamsefar fre 06 sep 2019, 21:57

Carolina signade Jake Gardiner precis, goda nyheter för oss tolkar jag det som Very Happy
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Blinders fre 06 sep 2019, 22:47

Mycket bra.

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Hankburger lör 07 sep 2019, 03:55

Bamsefar skrev:Carolina signade Jake Gardiner precis, goda nyheter för oss tolkar jag det som Very Happy


Hellre Gardiner än mattor om man frågar mig.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Jokerman lör 07 sep 2019, 12:09

Jesper Sellgren - Sida 2 Skzir207
21-årige Sellgren och 29-årige Jake Gardiner

Amerikanske backen Gardiner kommer närmast från Toronto Maple Leafs där han förra säsongen gjorde 30 poäng på 62 matcher och har nu skrivit på ett fyraårskontrakt med Carolina värt motsvarande 154 miljoner kronor.

Carolina Hurricanes general manager, Don Waddell, har ännu inte uttalat sig om huruvida värvningen av Gardiner kan medföra att någon annan back får lämna klubben, eller om man har för avsikt att behålla alla.

Men väljer man att behålla samtliga så kommer det bli tufft för Jesper Sellgren att ta en plats i laget.

Hurricanes har, utöver Jake Gardiner, etablerade backar som Dougie Hamilton, Justin Faulk, Jaccob Slavin, Brett Pesce och Trevor van Riemsdyk under kontrakt.

David Olsson Jiglund norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av GrodanBoll tis 24 sep 2019, 12:29

https://www.eliteprospects.com/player/244673/jesper-sellgren

Vet inte hur tillförlitligt det är med EP i sådana här situationer men nu står det att Sellgren är utlånad till Luleå den här säsongen. Vågar man hoppas?

GrodanBoll

Antal inlägg : 172
Join date : 19-09-11

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Lehto tis 24 sep 2019, 14:57

GrodanBoll skrev:https://www.eliteprospects.com/player/244673/jesper-sellgren

Vet inte hur tillförlitligt det är med EP i sådana här situationer men nu står det att Sellgren är utlånad till Luleå den här säsongen. Vågar man hoppas?
Om jag inte minns fel så har det stått så ända sedan sommaren typ.

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Pajala tis 24 sep 2019, 15:36

ja, det är inget nytt, stått så hela sommaren
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av GrodanBoll tis 24 sep 2019, 16:26

Okej, tack för info!

GrodanBoll

Antal inlägg : 172
Join date : 19-09-11

Till överst på sidan Gå ner

Jesper Sellgren - Sida 2 Empty Sv: Jesper Sellgren

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet