Damhockey allmänt

+19
Diktatorn
Jokerman ll
Redbear
Calle
Snikne Ville
Bamsefar
Urken
Tigerman
Lulefan
pingu
Jokerman
Micke80
Puckad
Lajon
LulefanGBG
icemask
Tony Moore
MickkeJ
Old Brooklyn
23 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Damhockey allmänt Empty Damhockey allmänt

Inlägg av Old Brooklyn lör 27 jan 2018, 13:54

Den där Wilma Sundin kanske kan bli nått!!?
http://stats.swehockey.se/Game/Events/387654
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av MickkeJ lör 27 jan 2018, 16:09

Imponerande!
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2806
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Tony Moore sön 28 jan 2018, 11:36

UNDERDOGS en musikvideo som hyllar damhockeyn!
https://youtu.be/QXHFvBBwSOo
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7691
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av icemask lör 03 mar 2018, 12:49

icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Old Brooklyn lör 03 mar 2018, 21:39

icemask skrev:Vill man ens ha ett damlag när man behandlar dem så här !

https://www.svenskafans.com/hockeyzon/damspelarna-usla-forutsattningar-en-dusch-pa-20-spelare-583940.aspx
Pinsamt!
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av LulefanGBG mån 05 mar 2018, 18:49

Visste inte i vilken tråd det här passar bäst men Luleå Hockeys satsning på damhockeyn uppmärksammas även utanför Norrbotten. Kul!


http://aretseldsjal.se/artiklar/finalister-arets-eldsjal-arets-idrottsforening/
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Tony Moore mån 05 mar 2018, 19:55

Av 4 nominerade föreningar kommer 2 från Luleå, även lilla Notvikens IK, bra jobbat!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7691
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Lajon tis 06 mar 2018, 11:56

Attans, det var ju sista dagen igår så jag hann inte rösta Sad
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Old Brooklyn sön 18 mar 2018, 08:40

I skuggan av slutspelet så pågår ju spelet om huruvida vi får nya lag i serien nästa år eller inte. SDE HF och Göteborg HC kommer få kvala mot Färjestad (klara) och Skellefteå/Hammarby (avgörande match idag). Personligen hoppas jag på att både Färjestad och Skellefteå tar steget upp då de är lag som drar mer folk till damhockeyn.

Färjestad snittar 113 personer och Skellefteå 270 (Hammarby har 146 i snitt) i DamEttan medan Göteborg drar 68 och SDE 65 i SDHL.

Hoppas även att det kan bli lite derbystämning mellan Luleå och Skellefteå ifall de lyckas gå upp.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Old Brooklyn sön 18 mar 2018, 15:28

Skellefteå vinner med 2-1 borta mot Hammarby trotts 37-17 i skott till hemmalaget.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Tony Moore ons 16 maj 2018, 11:02

Ännu ett SHL lag storsatsar på sin damhockey, brabra!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7691
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Puckad tis 26 jun 2018, 17:43

https://twitter.com/LBoork/status/1011508510507618305?s=19

Tänk om han ändå sagt att han startade både cirkusarna. Det hade kunnat visa på spår av självinsikt.

Nu är det mer av:
"Jag vet att jag sket i det blå skåpet, men problemet är att folk klagade på lukten."
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Micke80 tis 26 jun 2018, 17:57

Puckad skrev:https://twitter.com/LBoork/status/1011508510507618305?s=19

Tänk om han ändå sagt att han startade både cirkusarna. Det hade kunnat visa på spår av självinsikt.

Nu är det mer av:
"Jag vet att jag sket i det blå skåpet, men problemet är att folk klagade på lukten."

Roliga komentarer att få till inlägget Smile

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Puckad lör 18 aug 2018, 15:25

Text TV skrev: 303 SVT Text         Lördag 18 aug 2018
  ISHOCKEY: Damkronorna        18 aug  
                                       
  Krisråd ska rädda svensk damhockey  
                                       
Tiden med Kim Martin, Maria Rooth och  
Erika Holst är sedan länge förbi. Förbi
är också tiden då Damkronorna tog en  
medalj i något stort mästerskap.      
                                       
Svenska ishockeyförbundets ordförande,
Anders Larsson, har nu tillsatt ett råd
som strategiskt ska jobba mot en      
förbättring till år 2022.              
                                       
-Vi har inte satt upp något mål. Men vi
vet att vi på förbundet inte klarar av
det själv, eller någon förening, säger
Östblom till SVT Sport.                
                                       
Gruppen väntas bestå av 15 personer,  
men vilka de blir är ännu inte bestämt.
       Läs mer på svt.se/sport        
Kanske, kanske börjar vi leta ljuset i tunneln.

Edit: Sorry för minus rösten, ett feltryck!!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Jokerman sön 19 aug 2018, 09:50

Intervju med Anders Larsson i DN


Innan vi drar i gång en ny säsong tittar vi tillbaka på den gångna. För Tre Kronor innehöll den både framgång i form av ett nytt VM-guld och bakslag i form av en kvartsfinalförlust i OS. 


Hur summerar du Tre Kronors säsong?
– Det var verkligen högt och lågt. Efter förlusten i OS-kvartsfinalen mot Tyskland var besvikelsen total, men det här var ett annorlunda OS. Vi har våra 100 bästa spelare i NHL. Räknar man bort dem skiljer det inte längre så mycket mellan olika lag.

– Känslorna i Köpenhamn var självklart motsatsen. Under finalen var jag så fokuserad och nervös att jag knappt minns några detaljer från matchen. Däremot minns jag lyckan när vi för andra året i rad vann VM-guld.

– Och jag gläds väldigt mycket åt att nästan var fjärde svensk såg finalen på tv. Det visar hur mycket Tre Kronor engagerar.
Hockeyns OS-framtid diskuteras. Under en paneldiskussion sa IIHF:s ordförande René Fasel att det finns fyra alternativ: 1. NHL-spelarna är med igen. 2. Turneringen får samma form 2022 som 2018, 3. Bara spelare som är yngre än 23 år tas ut, 4. Ingen hockey alls på OS.


Vad ser du som det troligaste alternativet?
– För mig är det en självklarhet att hockeyn ska vara kvar på OS-programmet. Min kombinerade tro och förhoppning är att NHL-spelarna är med i Peking 2022.


– Skulle det visa sig att jag får fel och att NHL långsiktigt kliver av OS får vi ta en diskussion inom världshockeyn hur OS-turneringen ska se ut. Då får vi titta på hur andra idrotter har gjort, men grunden är att hockeyn ska förbli en OS-idrott.


På juniorsidan blev det en framgångsrik säsong med idel mästerskapsmedaljer. Fem månader efter det svenska JVM-silvret kom dock beskedet att bland annat förbundskaptenen Tomas Montén och flera spelare stängs av eftersom de tagit av sig respektive kastat sina medaljer. Något som hänt tidigare utan att någon straffats. 


Varför tog ni beslutet att inte överklaga?
– Det var som sagt några spelare och ledare som straffades, men vi som förbund straffades också. Det är vårt ansvar att spelare och ledare sköter sig.


– Vi hade en lång diskussion om det här på styrelsemötet. Det var ingen enkel fråga. Vi tyckte att spelarna och ledarna blev väldigt hårt straffade, och att vi fick stora böter (270 000 kronor). Samtidigt hade vi gjort fel. Det är inte okej att vår förbundskapten stoppar medaljen i fickan, eller att vår lagkapten (Lias Andersson) kastar upp medaljen på läktaren.


– Till saken hör att vi vid tidigare tillfälle fått anmärkning från IIHF (internationella hockeyförbundet) för att vi inte följt regelverket, och då blir man lite återfallsförbrytare. Därför sa vi att vi biter ihop och tar det här. 


Vad har ni straffats för tidigare?
– Förra året blev vårt flyg från Köln rejält försenat eftersom det blev fel på lastbilen där vi hade våra grejer.


– För att hinna till guldfirandet var vi tvungna att åka direkt från Arlanda till Sergels torg utan vårt bagage. Det gjorde att spelarna inte hade VM-matchtröjorna med rätt reklam på sig under firandet.


Nu till förra säsongens misslyckande, Damkronornas sjundeplats i OS. 


Vad har ni gjort för att identifiera orsakerna till det?
– Jag var personligen ganska tagen över det jag såg i OS. Fram tills dess hade jag levt i tron att vi skulle prestera bättre.


– Direkt efter sa jag att vi måste ha någon form av rådslag, och som en del av strategiarbetet har vi nu formerat en grupp. Under hösten ska de titta på damelitutvecklingen och vad vi behöver göra.


Du har sagt att det stora antalet utländska spelare i SDHL är ett skäl till att utvecklingen för Damkronorna gått åt fel håll. Finns det i dag tillräckligt med svenska spelare för att fylla lagen?


– Jag gillar inte att säga att jag har blivit missförstådd, men i debatten har det låtit som jag vill förbjuda importer. Det jag har sagt är att vi måste bli ännu bättre på att utveckla våra svenska spelare.


– Men du har en poäng i att vi är i en situation där vi måste få fram flera tjejer. Skulle vi i dag fylla SDHL med bara svenska spelare skulle det bli en annan nivå på ligan.


– Vi måste få i gång en riktig ungdoms- och juniorverksamhet för att i ett långsiktigt perspektiv få flera svenska spelare i SDHL.


SOK drar tillbaka sitt stöd till Damkronorna, och flera spelare har efter det sagt att de är tveksamma till en fortsättning i landslaget. 


Hur reagerar du på det?
– I Sverige har vi modellen att en spelare tillhör sin förening, och jag tror mycket på den modellen.


– Många nationer kör sitt landslag som det vore ett klubblag och kortsiktigt kan det vara smart om man vill vinna snabba medaljer. Men ska vi bygga något som också är framgångsriktigt i ett långsiktigt perspektiv tror jag att den bästa vägen är att stärka föreningarna.


– Som människa och som ordförande i hockey­förbundet blir jag självklart berörd av att höra om tjejer som kämpar för att få ihop livspusslet så att de kan fortsätta att spela hockey. Jag hoppas att vi snart ser en kommersialisering av SDHL som leder till att flera åtminstone kan gå ned i tid på sitt arbete.


Hur tänker ni kring frågan huruvida de yttre förutsättningarna till exempel storleken på ledarstaben, resor, och så vidare ska vara lika för de två A-landslagen. 


I OS hade Tre Kronor till exempel 14 ledare på sin laguppställning – Damkronorna hade åtta?
– Jag kan förstå att det sänder ut vissa signaler. Det finns saker som bara har blivit på ett visst sätt – det gäller allt från ungdomsverksamheten och uppåt – som vi kan behöva titta på med andra ögon.


– För mig är jämställdhet både kvantitativa saker som att mäta antalet ledare, men det är också ett förhållningssätt. Att det ska vara samma förutsättningar för alla är en del av vår värdegrund och något som jag och övriga i styrelsen ständigt försöker ha med i tänket.


– Så det här är en fråga som jag inte kan svara på bättre än att säga att den behöver ställas, och det är nog inte den enda frågan på det här temat som behöver ställas.


Hockeyn har kvar något av en machostämpel, även om mycket har förändrats med den nya generationen spelare. Du är själv homosexuell. 


Hur har du bemötts i hockeyrörelsen?
– Under mina år i förbundet har det aldrig varit en grej att jag lever med en man och inte med en kvinna. Alla pratar visserligen om en ordförande (skratt) men då har det varit om beslut jag har tagit eller saker jag har sagt.


– Jag brukar ibland säga att en homosexuell väljs till ordförande är väl ett tydligt tecken på att det inom svensk hockey inte spelar någon roll vem du lever med.


– Men med det sagt har jag den största respekt för att det finns de som har andra upplevelser. Det är självklart något som vi måste vara uppmärksamma på, och en fråga vi måste jobba med. Alla ska känna sig välkomna i hockeyn. Det är oerhört viktigt.


– Jag tror tyvärr att det finns ett antal unga killar som väljer bort hockeyn eftersom man har bilden av det är en machosport. Därför är det viktigt hur vi uppträder och vilka budskap vi förmedlar.


Du var bara 16 år när du fick ditt första förtroende­uppdrag i Brynäs ungdoms- och junior­kommitté. Vad var det som lockade dig med den delen av idrotten?
– Jag har funderat en del på det, och jag tror att det var en kombination av saker. En var säkert att jag kommer från en föreningsfamilj. Min morfar var engagerad i nykterhetsrörelsen, min farfar i arbetarrörelsen, min far i idrotten och min mor är kommunfullmäktiges ordförande hemma i Gävle. Under hela min uppväxt har det varit en självklarhet att engagera sig i ämnen man brinner för.


– Jag var tolv år när vi flyttade från Uppsala till Gävle. Vi kom till en stad där hockeyn var i centrum. Det inspirerade både mig och min lillebror, men för mig var det svårt att komma in i hockeyn. Att börja spela när man är tolv år innebär att resan inte blir lätt, vilket i sig är något att diskutera.


– Samtidigt fanns hela tiden mitt intresse där, och jag hade turen att ledare i klubben såg min passion. De frågade om jag kunde tänka mig att engagera mig på något annat sätt till exempel som ledare eller domare. Det gjorde att jag tog steget att bli domare. Det i sin tur ledde vidare till ungdoms- och juniorkommittén.


–Mina erfarenheter har lärt mig hur viktigt det är med ledare som verkligen ser en som person, som inte avfärdar en med kommentaren att ”sorry, du räcker inte som spelare”. Det försöker jag tänka på varje dag även i min nuvarande gärning.


Tre år har gått sedan du tillträdde som ordförande. Vad har varit mest positivt under de här åren?
– Vårt sätt att samla hockeyn och jobba tillsammans. Efter att jag hade blivit vald inledde vi ett strategiarbete. Det kan man tycka är naturligt när en ny ordförande väljs, men man ska komma ihåg att vi hade en tid bakom oss med intriger, bråk och meningsskiljaktigheter mellan ligor och förbund och mellan olika landsändar.


– Därför var det viktigt att vi kunde enas om en gemensam plattform och en strategisk plan. 


– Som ett led i betydelsen av att jobba tillsammans gläds jag åt att SHL åter är representerat i vår förbundsstyrelse. När styrelsen nu samlas är hela Hockeysverige samlat.


– Just nu pågår det till exempel en stor utredning av seriesystemet, och ska man göra en sådan utredning måste alla parter kunna sitta runt samma bord. Det gläder mig att vi har nått dit.


Trots samsynen blossar det upp konflikter. De ökade tv-intäkterna till SHL-klubbarna är ett ämne som vållat diskussioner, och som bland annat resulterade i ett öppet brev från sex allsvenska klubbar. 


Vad kan ni som förbund göra för att se till att avståndet mellan SHL och allsvenska klubbar inte blir för stort?
– Som förbund har vi en jätteviktig uppgift att titta på infrastrukturen i hockey. Varje liga försöker kommersialisera och utveckla sin nivå, men vi som förbund har yttersta ansvaret för systemet som upp- och nerflyttning, tävlingsregler och övergipande frågor. 


– Ibland har det låtit som det är något dåligt att SHL lyckats, men självklart är det bra för svensk hockey om det kommer in mer pengar. Det viktiga är vi är kloka och använder dem rätt. Om jag får raljera lite: 


När det historiskt har kommit in mer pengar har de gått till högre löner för samma spelare. 
– I dag tycker jag att SHL-klubbarna satsar mycket på hockeyn i sina regioner, vilket har sin grund i den där gemensamma plattformen.


Vad har varit tuffast under åren som ordförande?
– När jag blev ordförande hade jag suttit med i styrelsen i elva år, och jag levde i en tro att jag visste vad jobbet innebar. Det insåg jag snabbt att jag inte gjorde. Som ordförande är det så många flera frågor du jobbar med. I dag känner jag mig trygg i det, men det var en omställning.


– Jag är en lugn person, men jag kan sakna tålamod och det finns två frågor som nöter i mig för att de tar sådan tid.


– Den ena är anläggningsfrågan, och den andra utvecklingen på tjej- och damsidan. Även om mycket bra händer tar det tid. Jag hade helst velat se ett blomstrande SDHL och juniorligor på plats i går.
Behovet av fler hockeyanläggningar är en central fråga. I år är det valår. 


Har det gjort att de politiska partierna har visat större intresse för frågan?
– I valtider upplever jag det som att många partier tydligt vill visa sina skillnader gentemot andra partier, men jämför man de olika idrottspolitiska programmen är de i stort sett lika.


– Det gör att det finns en väldigt liten konfliktyta i de här frågorna. Det i sin tur leder till att den här typen av frågor inte är de största så här veckorna före ett val.


– Mycket av påverkningsarbetet när det gäller anläggningar sker på kommunal nivå, eftersom det är kommunerna som bygger anläggningar. Vi som förbund försöker hjälpa till genom att ta fram riktlinjer och material som de regionala företrädarna kan använda.


– Samtidigt måste vi inom idrotten rannsaka oss själva och fundera över hur vi bättre kan förklara den samhällsnyttan som idrotten bidrar med.
Efter de två ekonomisk kostbara VM-turneringarna 2012 och 2013 genomfördes ett stort besparingsarbete. I dag har förbundet har en god ekonomi och kapitalet är återställt. 


Hur lyckades ni med det?
– Vi fokuserade på att spara på administrationen och på att effektivisera och rationalisera. I största möjliga mån undvek vi att spara på utvecklingsinsatser till distrikt och liknande.


– Med lite distans kan man säga att det gick fort och inte påverkade utbildningsverksamhet så mycket som vi befarade.


– Men det gör ont att spara. Det var en del personal som fick sluta och så vidare.


Trots det kostsamma misslyckandet vill ni arrangera ett nytt A-VM. Vad har förändrats i förutsättningarna?
– När det gäller de generella förutsättningarna finns inga dramatiska förändringar, men vi såg i både Köln och Köpenhamn hur god publiktillströmningen var. Och på båda turneringarna var det många svenskar på plats.


– Den samsyn och samarbete vi numera har inom hockeyn innebär också att när vi gör en ansökan är det inte förbundet som gör den utan hela Hockeysverige. VM blir en riks­angelägenhet för svensk hockey.


– Det samarbetet i kombination med flera års förberedelse gör att jag är övertygad om att vi kommer att fixa det. Kunde Danmark och Tyskland är det klart vi också kan.


JVM i Malmö 2014 blev en stor publiksuccé. Nu är det klart att JVM 2022 kommer att arrangeras i Sverige. Hur långt har ni kommit i processen att hitta en värdstad?
– Det är många som har visat intresse. Något som är väldigt glädjande, men innan vi gå vidare i processen ska vi sätta upp vissa kriterier som måste vara uppfyllda för att vara med i diskussionen som till exempel närheten till internationell flygplats, arenastorlek och så vidare.


– Nästa helg har vi styrelsekonferens och då kommer vi att ta ett beslut om kriterierna.


TV-pucken är en uppskattad turnering som från och med 2019/20 öppnas för tjejlag. Men Tv-pucken ifrågasätts också, bland annat menar kritikerna att den bidrar till tidig specialisering. 


Är det här en fråga ni tittar på?
– Via Tre Kronors hockeyskola ökar antalet barn i åldrarna fem–tio år, men tyvärr ser vi också att flera slutar tidigare. Redan vid tio–elvaårsåldern vänder kurvan. Jag tror dock inte att det är så enkelt att det går att härleda till tv-pucken, utan vi ser samma sak i andra idrotter.


– Vi har därför anställt Anders Wahlström, en av de absolut bästa på barn- och ungdomsfrågor, som har fått i uppdrag att titta på vad vi kan göra för att behålla barnen och ungdomarna högre upp i åldrarna.


– I dag har vi inga tydliga riktlinjer om hur vi bedriver barn- och ungdomsverksamhet i svensk hockey, och då pratar vi om allt från specialisering, tabeller och så vidare. Det är nåvgot som vi kommer att ta fram.

malin.fransson@dn.se


Fakta. Anders Larsson

Född: 4 mars 1977

Nuvarande uppdrag: Är sedan tre år tillbaka ordförande i Svenska ishockeyförbundet.

Bakgrund inom hockeyrörelsen:

Domare och linjeman på distrikts- och förbundsnivå i Gästrikland

Första förtroendeuppdrag som 16-åring i Brynäs IF:s ungdoms- och juniorkommitté

Anställd hos Svenska Ishockeyförbundet som domarkonsulent 1997-2000 och därefter engagerad i SIF:s domarorganisation i ytterligare fyra år
Ordförande i Gästriklands Ishockeyförbund 2003-2013
Styrelseledamot och tävlingsnämndens ordförande i Svenska Ishockeyförbundet i elva år innan han valdes till ordförande.
Ordförande i organisationskommittén för Dam-VM 2015 i Malmö.

Fakta. Vinterns mästerskap

Herrar
Tre Kronor: VM i Slovakien 10-26 maj (Bratislava och Kosice)
Juniorkronorna (U20): JVM i Kanada 26 december–5 januari (Vancouver och Victoria)
U18: VM i Sverige 18–16 april (Umeå och Örnsköldsvik)

Damer
Damkronorna: VM i Finland 4-14 april (Esbo)
U18: VM i Japan 5-14 januari (Obihiro)
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av icemask fre 24 aug 2018, 17:48

icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Micke80 fre 22 feb 2019, 05:58

Jag såg att HV har värvat två spelare nu under kvartsfinalserien. Jag tycker det är så sjukt dåligt att man kan värva efter att slutspelet har börjat. På nått vis blir bilden av en oproffsig liga större på det sättet.
Nu vet jag inte när deadline är, men i princip kan man ju köra säsongen med ett halvdåligt lag bara man tar sig till slutspel och sen någon gång under kvartfinal (eller kanske senare till och med) drämma till med storinvesteringen och värva ett guldlag på kontrakt för bara några veckor. Nä jag gillar det inte alls, deadline borde vara minst någon vecka innan slutspelet drar igång.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Old Brooklyn mån 01 apr 2019, 13:56

Kanske kan vänta oss en del kanadensiska importer i ligan nästa år?

https://www.expressen.se/sport/hockey/fruktansvart-det-ar-en-skam/
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Tony Moore mån 01 apr 2019, 20:30

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7691
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av pingu lör 13 apr 2019, 19:03

Härlig match av "våra" finskor i semin!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Tony Moore lör 13 apr 2019, 19:31

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7691
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Lulefan lör 13 apr 2019, 19:51


Detta eviga gnäll om pengar, får U15-spelare betalt för att spela? Nej. De håller samma nivå(om inte bättre). Dra folk, då tjänar ni pengar, det är inte alla andras fel att dameras liga inte är populär.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Tony Moore lör 13 apr 2019, 20:19

Finland har sämre liga än Sverige på alla plan, inkl publik o media. Däremot fattar staten att det är värt en massa tydligen.. https://svenska.yle.fi/artikel/2019/04/12/ronja-savolainen-prisar-de-finska-hockeydamernas-statliga-stod-och-sagar-det
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7691
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av icemask lör 13 apr 2019, 21:03

Lulefan skrev:

Detta eviga gnäll om pengar, får U15-spelare betalt för att spela? Nej. De håller samma nivå(om inte bättre). Dra folk, då tjänar ni pengar, det är inte alla andras fel att dameras liga inte är populär.
Detta eviga gnäll och påhopp på damerna från din sida så fort det skrivs om damernas ekonomiska situation.
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Tigerman lör 13 apr 2019, 21:03

Lulefan skrev:

Detta eviga gnäll om pengar, får U15-spelare betalt för att spela? Nej. De håller samma nivå(om inte bättre). Dra folk, då tjänar ni pengar, det är inte alla andras fel att dameras liga inte är populär.
Läs artikeln innan du kverulerar. Det handlar inte om ligan utan om landslaget. Dessutom, vilka obskyra sporter som helst får pengar från förbundshåll för diverse VM- och OS-satsningar, fastän de inte drar mer än sin egen farmor och mormor som publik i bästa fall.

För övrigt: LHF:s damlag bär nu sina egna kostnader så du behöver inte oroa dig för att dina pengar går till dem.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Lulefan lör 13 apr 2019, 23:44

icemask skrev:
Lulefan skrev:

Detta eviga gnäll om pengar, får U15-spelare betalt för att spela? Nej. De håller samma nivå(om inte bättre). Dra folk, då tjänar ni pengar, det är inte alla andras fel att dameras liga inte är populär.
Detta eviga gnäll och påhopp på damerna från din sida så fort det skrivs om damernas ekonomiska situation.

Det är ett evigt gnäll från dem om att någon annan ska betala, så varför inte.

Tigerman skrev:
Lulefan skrev:

Detta eviga gnäll om pengar, får U15-spelare betalt för att spela? Nej. De håller samma nivå(om inte bättre). Dra folk, då tjänar ni pengar, det är inte alla andras fel att dameras liga inte är populär.
Läs artikeln innan du kverulerar. Det handlar inte om ligan utan om landslaget. Dessutom, vilka obskyra sporter som helst får pengar från förbundshåll för diverse VM- och OS-satsningar, fastän de inte drar mer än sin egen farmor och mormor som publik i bästa fall.

För övrigt: LHF:s damlag bär nu sina egna kostnader så du behöver inte oroa dig för att dina pengar går till dem.

Har läst artikeln. Herrarna och juniorerna får inte heller pengar från förbundet så vitt jag vet, så vad är problemet?

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Tigerman sön 14 apr 2019, 00:44

Lulefan skrev:
Har läst artikeln. Herrarna och juniorerna får inte heller pengar från förbundet så vitt jag vet, så vad är problemet?
Herrlaget får bonus vid medalj. Något sådant existerar inte på damsidan. Dessutom, de betalar inte sina egna kostnader för att få spela VM:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/yAyOK/sa-mycket-betalar-tre-kronor-for-nhl-proffsen

Sedan är det ju en viss skillnad på förutsättningarna att kunna delta utan någon ersättning för spel, om man har en lön från klubben på 200 papp/månad, eller i NHL-fallet en miljon eller mer, jämfört med damerna där vissa inte har lön överhuvudtaget och måste jobba vid sidan av, samt till och med får betala sin egen utrustning. Förbundet är inte utfattigt, man kan gott betala åtminstone för förlorad arbetsinkomst.

Men nu är det nog knappast den egna plånboken som är huvudproblematiken utan snarare förutsättningar och support i stort. Eliasson lade inte av i landslaget för att hon blev fattig av det (inte först och främst iaf).

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Tigerman sön 14 apr 2019, 01:11

Fotnot: Bara försäkringspremien som förbundet pungar ut med för en (1) herrspelare skulle räcka till att ge hela damlaget en riktigt hygglig månadslön.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Lulefan sön 14 apr 2019, 01:16

Tigerman skrev:
Lulefan skrev:
Har läst artikeln. Herrarna och juniorerna får inte heller pengar från förbundet så vitt jag vet, så vad är problemet?
Herrlaget får bonus vid medalj. Något sådant existerar inte på damsidan. Dessutom, de betalar inte sina egna kostnader för att få spela VM:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/yAyOK/sa-mycket-betalar-tre-kronor-for-nhl-proffsen

Sedan är det ju en viss skillnad på förutsättningarna att kunna delta utan någon ersättning för spel, om man har en lön från klubben på 200 papp/månad, eller i NHL-fallet en miljon eller mer, jämfört med damerna där vissa inte har lön överhuvudtaget och måste jobba vid sidan av, samt till och med får betala sin egen utrustning. Förbundet är inte utfattigt, man kan gott betala åtminstone för förlorad arbetsinkomst.

Men nu är det nog knappast den egna plånboken som är huvudproblematiken utan snarare förutsättningar och support i stort. Eliasson lade inte av i landslaget för att hon blev fattig av det (inte först och främst iaf).

Och hur mycket får juniorer? De är mer jämföra bara vad gäller intresse och plånbok.
Ganska övertygad att förbundet även betalar eventuella försäkringar som krävs på damsidan.
Sedan är självklart herrsidan huvudverksamheten, vilket inte är underligt då den håller extremt mycket högre kvalité och har enormt mycket mer intresse. I slutändan så är problemet att det är så svalt intresse för damhockeyn så inte damerna får tillräckligt med lön för att ha råd.

Få upp kvalitén på damhockeyn så blir det säkert annorlunda.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Puckad sön 14 apr 2019, 08:34

Lulefan skrev:

Detta eviga gnäll om pengar, får U15-spelare betalt för att spela? Nej. De håller samma nivå(om inte bättre). Dra folk, då tjänar ni pengar, det är inte alla andras fel att dameras liga inte är populär.
Hur länge var fotbollslandslaget tillsammans innan VM?
Om man istället hade gett dom 4 dagar till förberedelser så är jag säker på att de hade torskat varje match stort.
Då hade man ju kunnat hävda att 4 dagar var rätt för de sög ju ändå ap-pung.
Man får ut det man chippar in.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Tigerman sön 14 apr 2019, 12:07

Nej, man kan inte jämföra med juniorer. De behöver inte försörja sig själva.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Lulefan sön 14 apr 2019, 13:37

Är det inte rättvist att alla får samma sak? Herrar och juniorer får ingen ersättning heller.
Herrarna får bonus, från IIHF, vid medalj, det är väl det enda man kan klaga på och vilja ha ändring på.

Varför ska man särbehandla damerna och ge dem ersättning? Jag ser inga riktiga argument, deras personliga ekonomi har inte med saken att göra. Juniorer(för det mesta) må inte behöva försörja sig själva, men det innebär inte att deras föräldrar är gjorda av pengar.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Puckad sön 14 apr 2019, 14:22

Det finns inte en kvinna i sdhl som inte skulle tagit ett herr avtal med glädje.
Och därmed kunnat spela i landslaget.

Fakta:
Finska förbundet satsar mer än svenska.
Sverige spelar B-VM nästa år.
Finland spelar VM final.

Min åsikt är att det finns ett visst samband.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Tigerman sön 14 apr 2019, 15:11

Puckad skrev:Det finns inte en kvinna i sdhl som inte skulle tagit ett herr avtal med glädje.
Och därmed kunnat spela i landslaget.

Fakta:
Finska förbundet satsar mer än svenska.
Sverige spelar B-VM nästa år.
Finland spelar VM final.

Min åsikt är att det finns ett visst samband.
Jag tror nog de flesta SDHL-damerna även skulle tagit juniorernas förutsättningar med glädje också. LHF är ett lysande undantag där damerna får hyfsat goda förutsättningar vid sidan av isen, även om det finns förbättringspotential även där. Men i övrigt har nog alla  J18/J20 Elitlagen bättre support än SDHL-lagen i stort. Och då ska man som sagt komma ihåg att SDHL-spelarna dessutom måste ta jobb vid sidan av för att överleva.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Lulefan sön 14 apr 2019, 16:05

Jag har mycket svårt att tro att det faktum att Finnarnas damlandslag går bättre än vårat helt och hållet skulle bero på pengar.

Jag anser inte att det ska vara "positiv" särbehandling av damerna helt enkelt, sen förstår jag att andra tycker annorlunda.

Junior/herrsidan är egentligen en och samma, det är där intresset finns av folk i allmänhet eftersom det är bättre hockey och då är det inte konstigt att det är där klubblag prioriterar.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Tigerman sön 14 apr 2019, 21:15

Lulefan skrev:Jag har mycket svårt att tro att det faktum att Finnarnas damlandslag går bättre än vårat helt och hållet skulle bero på pengar.

Jag anser inte att det ska vara "positiv" särbehandling av damerna helt enkelt, sen förstår jag att andra tycker annorlunda.

Junior/herrsidan är egentligen en och samma, det är där intresset finns av folk i allmänhet eftersom det är bättre hockey och då är det inte konstigt att det är där klubblag prioriterar.
Om jag förstår dig rätt så tycker du att tjejerna först ska generera intresse och då får de betalt därefter. Och det är väl inget fel i sig att tänka så. Nu har ju dock LHF visat att det även går att investera sig fram till ett intresse för laget, så pass att det nu bär sina egna kostnader och det med betydligt högre kostnader än övriga SDHL-lag.

Och dessutom, det kan nog ingen förneka, har intresset för damhockeyn gjort så att intresset och publikintäkterna för herrarna också ökat. För LHF:s del är det alltså rena nettovinsten. För att inte tala om marknadsvärdet på klubben i stort. Man får väldigt mycket exponering per satsad krona för damerna jämfört med herrarna, i alla fall inom länet. För att inte tala om J20 som knappt ens får vara med i resultatrapporteringen. Men Juniorhockey handlar ju i praktiken enbart om att investera för att seniorhockeyn ska gå så bra som möjligt.

Men som sagt, nu gällde detta landslaget och inte klubblagshockeyn. Man kan konstatera att SDHL mår mycket bättre än Damkronorna just nu, och det är närmast skandalöst att Sverige ramlar ner i B-VM i en sådan nationalsport som ishockey. Som svensk bör man skämmas över det nästan oavsett vad man än tycker om damhockey i sig. Det är nästan som om Canadas herrlag skulle ramla ner till B-VM. I grunden bryr de ju sig i stort sett bara om Stanley Cup därborta men det vore ändå extremt förnedrande.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Urken sön 14 apr 2019, 21:48

Finland vinner världsmästerskapet i hockey!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Bamsefar sön 14 apr 2019, 21:50

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

HYVÄÄ SUOMI
Edit- Målet bortdömt o utvisning i stället , Jonas Andersson som håller stenhårt på USA nöjd. Evil or Very Mad
Finalen fortsätter

Edit igen: Nu är det parodi. Usa: s målvakt blir utvisad för tripping o finlands mål döms bort scratch scratch scratch
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Urken sön 14 apr 2019, 22:21

Ehm.. jaha. Jag låter mitt tidigare inlägg stå kvar, som en påminnelse om den sjuka nivå som utspelade sig i denna final. Tänker då på bedömningen som innebär bortdömt guldmål för Finland och utvisning på en jänkare istället. Patetiskt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Lajon sön 14 apr 2019, 23:38

Det var därför det tog så lång tid, dom behövde hitta en anledning tillsatt kunna döma bort Finlands mål.

Man tycker dock att dom borde ha kunnat komma på något bättre med så långt tid på sig?
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Old Brooklyn fre 20 sep 2019, 18:04

Stålbucklan har bytt namn och är nu TV-pucken Flickor. Norrbotten inleder med vinst 1-0 mot Uppland.
http://stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/Overview/10401
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Lulefan ons 22 jan 2020, 18:48

Nu ska det klagas igen. En genomsnlittslig herrspelare i SHL tjänar lika mycket som ett helt lag i SDHL och det är tydligen orättvist. Damerna borde fokusera på att spela hockey och utveckla sin produkt istället för att bara konstant sitta och klaga på att de tjänar mindre än herrarna, vilket är fullt rimligt med tanke på hur stor skillnad det är i intäkter mellan ligorna.

Jag får inte betalt när jag spelar hockey, eftersom ingen vill se mig spela hockey. Det är inte någon mänsklig rättighet att kunna leva på att spela hockey.

https://www.expressen.se/sport/hockey/stjarnan-det-suger-nu-blev-jag-forbannad/

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Urken ons 22 jan 2020, 18:56

Lulefan skrev:Nu ska det klagas igen. En genomsnlittslig herrspelare i SHL tjänar lika mycket som ett helt lag i SDHL och det är tydligen orättvist. Damerna borde fokusera på att spela hockey och utveckla sin produkt istället för att bara konstant sitta och klaga på att de tjänar mindre än herrarna, vilket är fullt rimligt med tanke på hur stor skillnad det är i intäkter mellan ligorna.

Jag får inte betalt när jag spelar hockey, eftersom ingen vill se mig spela hockey. Det är inte någon mänsklig rättighet att kunna leva på att spela hockey.

https://www.expressen.se/sport/hockey/stjarnan-det-suger-nu-blev-jag-forbannad/

Det som är felet när någon klagar, speciellt när just detta argument förs fram. Vad dessa individer inte förstår är att de förstör mer än de hjälper. Sådana som jag blir uppretad och de får folk emot sig snarare än med sig.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Lulefan ons 22 jan 2020, 19:01

Precis så. Jag hade varit mer intresserad av damhockeyn om det inte var ett sådant konstant gnäll om att herrarna har det bättre. Sett till status och intäkter på deras liga så har de det faktiskt rätt bra, sen är det klart att man kan förstå att det kan bli jobbigt få ihop det, men det är det även för herrspelare i lägre divisioner och jag ser inte dem gråta ut i media om att högre divisioner minsann har bättre betalt.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Snikne Ville ons 22 jan 2020, 19:39

Äh, dom vänder sig ju alltid till Ronja i mer eller mindre alla frågor eftersom hon uttrycker sig "rubrikvänligt". Jag tror nog de flesta är införstådda med de ekonomiska realiteter som styr. Grahm är väl ordförande i spelarfacket och gick ju ganska snabbt ut med att tona ner och att de bör undvika offerkoftorna. De är nog väl medvetna om risken att bara bli ansedda som gnällspikar.

Jag har dock betydligt större förståelse för dem som faktiskt spelar på lite nivå jämfört med random PK snubbe/brud som bara vill samla poäng genom att klaga på hur orättvist allt är. Såg en bra tweet igår där någon skrev att om man verkligen är intresserad av jämlikhet mellan herrar o damer så bör man nog börja med att gå och se sitt lokala damlag spela till att börja med. Kring mästerskap kan det visserligen vara hajp men det är i vardagen man kan göra skillnad. (Fritt tolkat).
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6386
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Calle ons 22 jan 2020, 19:59

Säga vad man vill om Sofia Reideborn men måste säga att hon är en av få som insett hur verkligheten ser ut och vågar stå öppet för det.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/K3Rjv6/fortjanar-inte-mer--produkt-ingen-vill-se

Calle

Antal inlägg : 111
Join date : 14-03-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Snikne Ville ons 22 jan 2020, 20:06

Calle skrev:Säga vad man vill om Sofia Reideborn men måste säga att hon är en av få som insett hur verkligheten ser ut och vågar stå öppet för det.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/K3Rjv6/fortjanar-inte-mer--produkt-ingen-vill-se
He, he, Reideborn lämnar ju t o m Ronja i moln av damm ur den aspekten. Förutom rejset mot Minatsu så var hon oxå tidigare ute med att ingen kan damhockeyn på allvar när ledare o spelare har förhållanden titt som tätt. Säga vad man vill, men hon tar inga fångar..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6386
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Urken ons 22 jan 2020, 20:09

Spot on.

Man får en marknadsmässig lön, allt efter efterfrågan.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Tony Moore ons 22 jan 2020, 20:19

Det är väl inte många/någon som kräver samma villkor för damerna nu på direkten eller öht alls? Däremot skulle en drägligare tillvaro göra att damhockeyn utvecklades snabbare i positiv riktning än dom ca 30 år det tog för herrdito att komma till en generell nivå där det går att leva på sin idrott i Sverige.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7691
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Lulefan ons 22 jan 2020, 21:01

Tony Moore skrev:Det är väl inte många/någon som kräver samma villkor för damerna nu på direkten eller öht alls? Däremot skulle en drägligare tillvaro göra att damhockeyn utvecklades snabbare i positiv riktning än dom ca 30 år det tog för herrdito att komma till en generell nivå där det går att leva på sin idrott i Sverige.

Vem ska finansiera det? Dessutom vill jag påstå att de redan får en väldig massa stöd från ganska många håll. Deras matcher TV-sänds trots den låga efterfrågan på det, det om något är väl till ganska stor hjälp när man försöker bygga ett varumärke.

De borde fokusera på att utveckla damhockeyn och bygga underifrån istället, få fler tjejer att spela hockey helt enkelt. Damhockeyn i SDHL har väldigt bra förutsättningar och draghjälp redan.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Damhockey allmänt Empty Sv: Damhockey allmänt

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet