Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

+31
LubosC
JahNT
Dustin
Badsanta
Slapshot
Ivanhoe
Lars158
Redbear
Pickadoll
Sundance Kid
Bamsefar
Rayko
Tigerman
Mange
hokkzorz
NallePhu
storraggarn
FruktHamster
LulefanGBG
Rönken
Beast.
Chris Hendrix
Snikne Ville
Johan__
1891
M32012
Urken
Salle
#96
Zeb Macahan
MickkeJ
35 posters

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Beast. fre 08 jun 2012, 20:39

Fredrik Pettersson bryter kontraktet med Frölunda och drar till KHL
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG fre 08 jun 2012, 23:01

Riktigt tufft för Frölunda.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Urken tis 12 jun 2012, 16:04

Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG tis 12 jun 2012, 19:07

Bra värvning av Skellefteå. Har personligen alltid gillat Petterström.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Snikne Ville tor 14 jun 2012, 12:47

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av NallePhu tor 14 jun 2012, 13:49

Avd hur fan tänkte vi nu med Modig....
Platsar man inte i NHL - AHL - ECHL så vette fan hur man platsar i ES, Utvecklingsbar och lovade potential jo tjena den har vi hört förr om Modig också men visst känner Lakers för att ha ett bollplank som puckarna bouncar rakt ut i slottet så go for it lol!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av MickkeJ tor 14 jun 2012, 14:00

NallePhu skrev:Avd hur fan tänkte vi nu med Modig....
Platsar man inte i NHL - AHL - ECHL så vette fan hur man platsar i ES, Utvecklingsbar och lovade potential jo tjena den har vi hört förr om Modig också men visst känner Lakers för att ha ett bollplank som puckarna bouncar rakt ut i slottet så go for it lol!
Ojj, vad missunnsam man kan vara. Känns som en riktigt bra värvning av Växjö och nog har de garanterat scoutat han. Problemet var aldrig att han inte platsade i AHL (där iprincip alla nya målvakter får börja) utan problemet var att han hade en knäskada från tiden i Luleå som inte var riktigt färdigläkt. Han blev nedskickad för medicinsk behandling och lättare motstånd i ECHL och sen fortsatte/förvärrades bara skadan.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av hokkzorz tor 14 jun 2012, 14:04

bara vi slipper läsa kommentarerna här på forumet om "hur fan kunde vi släppa modig" senare i vinter när han nollat oss Smile

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Mange tor 14 jun 2012, 14:30

Modig klar för Växjö enligt Eliteprospects.
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Mange tor 14 jun 2012, 14:39

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/vaxjo/article14979312.ab

Där kryddas de med både salt och peppar.
"Mattias Modig, 25, mv – Pittsburgh" ska man skratta eller gråta? Där var han ju typ 3e målvakt i ECHL-laget Wheeling Nailers och hann spela hela 9 matcher innan han åkte på sin skada...
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Tigerman tor 14 jun 2012, 16:00

Mange skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/vaxjo/article14979312.ab

Där kryddas de med både salt och peppar.
"Mattias Modig, 25, mv – Pittsburgh" ska man skratta eller gråta? Där var han ju typ 3e målvakt i ECHL-laget Wheeling Nailers och hann spela hela 9 matcher innan han åkte på sin skada...
Det är nog ett bra läge att komma till Växjö, med Norrena som förstemålis finns ingen större press på honom att prestera. Han kan i lugn och ro få igång kropp och spel. Antagligen har han snappat upp ett och annat under tiden därborta, trots skadorna.

Dessutom är han nu något år äldre och klokare. Betänk att målisar oftast är som bäst i 30-35 års åldern så han har fortfarande potential att bli riktigt bra, inte NHL-starternivå men definitivt en toppmålis i ES (det har han ju egentligen redan varit). Matte fick oförtjänt mycket kritik här senast, han har ett fint grundspel men en del såg tyvärr hellre på hans enstaka fladdertavlor oavsett hur bra han än presterade i stort. Och jag skulle nog hellre välja en Modig (med friskt knä) än Rautio. Med lite tur får vi se en ännu bättre Matte i Luleå om något år igen!

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Rayko tor 14 jun 2012, 16:40

Håller verkligen inte med dig Tigerman,

Matte Modig är enligt mig Luleås sämsta målvakt genom tiderna. Hans sidoförflyttningar var under all kritik,
han tog aldrig ett friläge, han var almänt darrig hela tiden och man fick nästan hjärtattack varje gång han lämnade målzonen, t.o.m hela COOP skrek NEEEJJ när han lämnade målet för att hämta en puck runt kassen.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Salle tor 14 jun 2012, 18:10

Hoppas för Mattias egen skull att knäna håller nu, så att han ges en chans att ta sig tillbaka.

Han är ju en riktigt bra målvakt om han rättar till/har rättat till fladdrigheterna som ofta gav en magsår. Inte omöjligt att han är tillbaka i Luleådressen om det går bra i Växjö!

Tror precis som Tigerman att han utan någon press på sig där nere har alla möjligheter till "succé", i förhållande till förväntningarna då. Killen har ett grymt psyke såväl utanför som på isen och bra spelförståelse. Potentialen finns där, trots att karriären har varit i fara.

Större matchvinnare (frisk o i sina bästa stunder) än lille RobotRautio, helt klart.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av MickkeJ tor 14 jun 2012, 18:13

Grymt bra målis i sina bästa stunder, trist att så många "fans" är så emot han. Kan tänka mig att en del har att göra med hans efternamn och att man blir påverkad av vad ett fåtal negativa människor skriver.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG tor 14 jun 2012, 20:30

Rayko skrev:Håller verkligen inte med dig Tigerman,

Matte Modig är enligt mig Luleås sämsta målvakt genom tiderna. Hans sidoförflyttningar var under all kritik,
han tog aldrig ett friläge, han var almänt darrig hela tiden och man fick nästan hjärtattack varje gång han lämnade målzonen, t.o.m hela COOP skrek NEEEJJ när han lämnade målet för att hämta en puck runt kassen.

Det där är väl ändå att gå till överdrift? Jag kan hålla med om att han ibland gjorde ett par tabbar som såg rätt nonchalanta ut och att han ibland släppte lite väl mycket returer, men att kalla honom "Luleås sämsta målvakt genom tiderna" är en överdrift.

Säsongen 06/07 hade Modig ett GAA på 2.53 och en räddningsprocent på 91,5 vilket absolut är godkänt. I synnerhet för en 19 -åring. Står noterad för 35 matcher. Luleå slutade 7a. den säsongen.

Säsongen 07/08 hade han ett GAA på 3.53 och en räddningsprocent på 87,3 på 13 matcher vilket givetvis inte är bra men Luleå var likväl katastrofalt dåliga den här säsongen. Vi undvek PRECIS Kvalserien tack vare bättre målskillnad än Mora. Det går givetvis inte att lasta Modig för detta som endast stod 13 matcher. Luleås försvar var inte precis som järnridån och Berlinmuren den säsongen. Man släppte in 3e mest mål i serien. Modig var endast 20 år.

Säsongen 08/09 hade han ett GAA på 2.25 och en räddningsprocent på 92.2 på 40 matcher vilket får betraktas som enastående bra. I synnerhet för en 21 -åring. Luleå slutade 5a i Elitserien. Mycket tack vare Modigs fina målvaktsspel.

Säsongen 09/10 hade han ett GAA på 2.49 och en räddningsprocent på 89.9 på 35 matcher. Det är sämre, och idag tycker jag att en målvakt skall ligga över 90% för att vara godkänt men hela Luleå var den här säsongen återigen katastrofalt dåliga.

Nu är detta förvisso statistik och den säger aldrig hela sanningen, men den ljuger likväl aldrig heller. Att Luleå var dåliga de två säsongenrna Modig hade som sämst statistik kan delvis bero på att Modig spelade sämre de åren, men Modigs sämre spel kan också delvis bero på att hela Luleå spelade sämre. Samma förhållanden gäller givetvis för de säsonger när Modig/Luleå var bättre.

Märk väl att under samtliga av dessa säsonger var Modig en väldigt ung målvakt utan rutin ändå gjorde han en hyfsat bra säsong, strax under 90 % ett år när Luleå var värdelösa och samtidigt gjorde han en kanonsäsong när Luleå var bra.

*Det skall tilläggas att infon är hämtad ifrån Eliteprospects.com och att där inte framgår hur många av matcherna de är noterade för som de faktiskt stod i.

Modig är enligt mig en jättetalang som tyvärr hade oturen att spela i Luleå under de år laget var som sämst, med undantag för säsongen 08/09. Efter att han lämnade Luleå har han haft otrolig oflyt med skadot och dyl. Nu är han tillbaka och förmodligen hungrigare än någonsin och dessutom backup till en av de målvakter i ES som har absolut mest rutin och förmodligen en hel del att lära ut. Jag tror att Växjö är ett bra val för Modig att kämpa sig tillbaka i och jag önskar honom ALL LYCKA!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Johan__ tor 14 jun 2012, 20:59

LHC:s andremålvakt sa ju dock att problemet är att Norrena inte lär ut något alls. Nåja... Får hoppas det inte stämmer i så fall.

Modig har spelat 9 matcher på två säsonger, detta blir en liten omstart för honom efter den katastrofala tiden därborta. Kan vara bra för honom att komma till Sverige. Vet inte hur de har det med målvaktstränare i Växjö, men jag tror nog att det är det bästa för honom.

Sämsta målvakten i Luleå genom tiderna? Det var en liten överdrift ja.
Vill inte nämna de sämsta genom tiderna direkt, men sämsta insatserna stod dock nog Myllyniemi för.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Bamsefar tor 14 jun 2012, 21:40

Roligt för Modig att få chansen att spela i ES , tyvärr lär han väl aldrig dyka upp i Luleå igen efter den närmast mobbinglika förföljelse han utsattes för.
"Sämsta målvakt i Luleå någonsin", mycket tveksamt, det har funnits klart sämre. Inga namn nämnda men vi ska vara tacksamma att Myllys inte gick sönder mer än han gjorde s a s.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Tigerman tor 14 jun 2012, 21:54

Rayko skrev:t.o.m hela COOP skrek NEEEJJ när han lämnade målet för att hämta en puck runt kassen.
Och du tycker på fullaste allvar att den allmäna Coop-hockeypöbeln har målvaktskunskaper värda att referera till? Laughing

Coop-publiken har ju skrikit sig hesa över nästan varenda j-vla målis som någonsin lämnat egna målområdet. Oftast totalt grundlöst. Då litar jag mer på Brynäs och Pittsburghs ledning, som båda tydligen måste ha ansett att Modig var tillräckligt bra för att satsa på. Och Växjö. Samt på mina egna kunskaper, målisar är mitt specialintresse. Visst har alla målisar svagheter och det är skillnad på toppen och botten, men generellt sett är nivån på ES målisar väldigt god nuförtiden. Sopor platsar inte ens som andremålis i Växjö.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av MickkeJ tor 14 jun 2012, 22:02

Det faktum att han blev värvad av Brynäs för två säsonger sen av den kanske bästa målvaktstränaren i Sverige, Pekka Alcén säger faktiskt jävligt mycket.
Tror inte Pittsburgh är helt blinda inför vad de värvar heller, som jag skrev tidigare så hade Modig en knässkada redan då han kom dit från tiden i Luleå som inte var ordentligt läkt vilket gjorde att han blev nedskickad.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG tor 14 jun 2012, 22:11

Nej jag vill inte heller sätta mig och nämna namn men kan komma på ett par till som jag anser varit sämre, dvs. presterat på lägre nivå och/eller haft mindre potential än Modig.

Myllyniemi är definitivt en av dem, nu stod han förvisso bara 5 - 6 matcher om jag inte minns fel men ändå. Sedan hur han varit i andra klubbar vet jag inte, han var la OK i Rögle men ingen succé vill jag minnas.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Beast. fre 15 jun 2012, 15:47

Oj, Marcus Nilson "lämnar" MODO....innan han hunnit spela en enda match

Hm, vad ska man tro om detta då? Känns inte så vidare seriöst
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Johan__ fre 15 jun 2012, 16:20

Känns oerhört märkligt, lite pinsamt kan tyckas.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG fre 15 jun 2012, 16:43

Ja Johan_ pinsamt är ordet.

Tydligen enligt 'Sportbladet' så var det "detaljer i kontraktet" som man inte kom överrens om. Låter oerhört märkligt. Det innebär alltså (om vad som nu står stämmer vilket förvisso får anses lika osannolikt som sannolikt) att man varit muntligt överrens och på de grunderna går Modo ut och presenterar ett nyförvärv innan han ens har kritat på kontraktet?

Otroligt oproffesionellt i sådant fall.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Salle fre 15 jun 2012, 20:15

Väldigt skumt om pressmeddelandet skickades ut utan påskrift av kontraktet.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Sundance Kid fre 15 jun 2012, 20:22

MickkeJ skrev:Det faktum att han blev värvad av Brynäs för två säsonger sen av den kanske bästa målvaktstränaren i Sverige, Pekka Alcén säger faktiskt jävligt mycket.
Tror inte Pittsburgh är helt blinda inför vad de värvar heller, som jag skrev tidigare så hade Modig en knässkada redan då han kom dit från tiden i Luleå som inte var ordentligt läkt vilket gjorde att han blev nedskickad.

Håller med dig om att Alcén som verkar vara en av Sveriges bästa målvaktstränare bör ha någorlunda koll på om en spelare har talang eller inte. Däremot tycker jag inte att man ska lägga för stor vikt vid att Pittsburgh gav Modig ett tvåvägs-kontrakt. Man får uppfattningen att NHL-klubbarna inte är alltför noga med vilka spelare som dom tar över på tvåvägskontrakt nuförtiden, i princip alla som blivit draftade verkar få möjlighet att åka över. NHL-klubbarna verkar resonera som så att om 14 av 15 spelare misslyckas med att ta en plats i NHL så gör det inget om det är så att den 15e etablerar sig i NHL, detta eftersom AHL-spelarna ändå inte kostar speciellt mycket pengar. Det är många som åker över alldeles för tidigt i dagens läge.

Sundance Kid

Antal inlägg : 812
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Beast. fre 15 jun 2012, 23:25

Jesse Joensuu lämnar HV för NY Islanders
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG fre 15 jun 2012, 23:33

Fan det börjar bli hård konkurrens om bra forwards nu.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Rayko lör 16 jun 2012, 10:36

Tigerman skrev:
Rayko skrev:t.o.m hela COOP skrek NEEEJJ när han lämnade målet för att hämta en puck runt kassen.
Och du tycker på fullaste allvar att den allmäna Coop-hockeypöbeln har målvaktskunskaper värda att referera till? Laughing

Coop-publiken har ju skrikit sig hesa över nästan varenda j-vla målis som någonsin lämnat egna målområdet. Oftast totalt grundlöst. Då litar jag mer på Brynäs och Pittsburghs ledning, som båda tydligen måste ha ansett att Modig var tillräckligt bra för att satsa på. Och Växjö. Samt på mina egna kunskaper, målisar är mitt specialintresse. Visst har alla målisar svagheter och det är skillnad på toppen och botten, men generellt sett är nivån på ES målisar väldigt god nuförtiden. Sopor platsar inte ens som andremålis i Växjö.

Som människa så är Modig riktigt skön, under hans intervjuer kunde man skratta då och då, men jag står fast vid att han var en usel målis som jag absolut inte vill se i Luleå igen, om han nu inte förbättrat rejält på alla punkter. Jag själv var alltid besviken när Modig var målvakten för kvällen. Då visste man att det här skulle bli en 50/50 match. Vissa dagar kunde Modig faktiskt vara bra, men för det mesta var det inte så. Jag ville hellre ha Gusten i målet än Modig och Gusten är ju inte direkt någon bra målvakt heller precis.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Snikne Ville sön 17 jun 2012, 15:43

Beast. skrev:Jesse Joensuu lämnar HV för NY Islanders
Ruggigt tung förlust för HV, Jesse var ju en av ligans bästa forwards. Det blir som sagt knivskarp konkurrens om forwards då penningstinna VF är ute efter ett antal, Modo skall ersätta Marcus Nilson, m fl. Och det är som sagt inga dussinlirare som skall ersättas, känns barta ännu bättre att vi han säkra Klasen.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Johan__ sön 17 jun 2012, 15:53

Många lag ska ha in forwards, detta blir tufft. 3 st ska in i Hv, säkert lika många i Frölunda. Och det är bra spets lagen ska ha. Kan nog dröja ända till juli innan det händer så värst mycket. Vilka hamnar inte i NHL t.ex. Rögle borde väl också leta efter ett antal känns det som.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG sön 17 jun 2012, 20:19

Rögle borde vara ute efter en hel förstafemma. Ev. 4 spelare i vart fall om Strbak är tänkt att vara i första backparet.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Snikne Ville sön 17 jun 2012, 23:09

Enligt en kommentar hos Madhawk e d PK p G i övik där Samme skall presenteras vilket.till viss del skulle förklara agerandet rörande Mackan.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG mån 18 jun 2012, 13:57

Samuel Påhlsson är klar för 3 år med Modo. Grymt bra förstärkning enligt mig. Enligt Marcus Näslund skall Modo också ha in ytterligare 4st spelare i truppen innan den är spikad för kommande säsong. Man undrar ju vilka namn det är när man redan värvat spelare som Nagy och Påhlsson?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG mån 18 jun 2012, 19:50

Morten Gren lämnar förövrigt Malmö. Tror det är en spelare som kan hamna i ES eller åtminstone ett topplag i AS.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Beast. tis 19 jun 2012, 18:58

Marcus Nilsson klar för HV71
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Beast. tis 19 jun 2012, 19:15

HV värvar på som tusan nu. AHL-spelaren Rhett Rakhshani klar
http://eliteprospects.com/player.php?player=9315
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG tis 19 jun 2012, 20:17

Bra, då har HV värvat 2 spetsspelare och Rögle har idag gjort klart med sin förmodade förstacenter i Fredrik Warg.
Mindre bra: Den där jenkaren ser rätt vass ut.

Skall vi tippa på att Lee Goren kritat på för Frölunda innan veckans slut?

Denna veckans värvning hittills får väl ändå anses vara Alexander Salak till Färjestad. Han var grym här senast och vi vet alla hur den säsongen slutade. Färjestad har återigen en toppmålvakt i buren.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Zeb Macahan ons 20 jun 2012, 18:04

Mike Iggulden klar för Rögle enligt Grönvitasumos twitter från deras årsmöte! Shit, ingen dålig start på det mötet.Wink
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG ons 20 jun 2012, 18:26

Herrejävlar! Då får Iggulden tillsammans med Gerber frälsa ännu en nykloming. Det där bättrar på deras chanser avsevärt. Imponerande värvning. Jag trodde nästan att det skulle bli HV eller Frölunda för Iggulden.

Luleå får än en gång möta de båda i en seriepremiär mot en nykomling. Den här gången i Lindab Arena.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Beast. ons 20 jun 2012, 20:19

Rögle behöver ju verkligen toppspelare. De har nu Gerber, Warg, Iggulden, Barta annars är det mest allsvensk kompetens
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG ons 20 jun 2012, 22:01

Strbak får väl räknas in där med Beast.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Beast. tor 21 jun 2012, 00:10

Dick Axelsson till Frölunda
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG tor 21 jun 2012, 14:37

Frölunda dementerar Axelsson -värvningen på sin hemsida.

It's Silly Season, anything happens!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Zeb Macahan fre 22 jun 2012, 09:07

Man väntar onekligen med viss "oro" på vad Lasse J i SAIK landar under denna silly, rykterna säger att siktet är inställt på andra sidan pölen, säkerligen hittar han nåt bra igen - tyvärr..
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG fre 22 jun 2012, 09:19

Förmodligen en offensivt lagd back.

Tycker att deras forwardsida ser stark ut redan men att backsidan har ett större frågetecken.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Beast. fre 22 jun 2012, 09:51

Känns som att Anders Forsberg ligger bakom mkt mer i deras fina nordamerikanska värvningar än Lasse J. Forsberg har ju många kontakter over there sedan sina år som NHL-scout för Ottawa och har nog fortfarande bra koll på vilka spelare som är värda att satsa på. Det är synd att Luleå inte har en sådan person med bra insikt i USA-marknaden...
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG mån 25 jun 2012, 12:39

Märklig den här Dick Axelsson -affären. Mrmadhawk skriver att Värmlands Folkblad så sent som igår menade att Färjestad varit i kontakt med Axelsson och att han var nära att skriva på för dem. I sportbladet står idag att Frölunda gjort en kovändning och att Axelsson presenteras idag.

Tydligen skall styrelsen i Frölunda kört över Sportchefen och stoppat värvningen i förra veckan men en motivering i stil med att man var rädd för reaktionerna värvningen skulle väcka.

Mrmadhawk skriver samma sak och hänvisar till Tomas Ros twitter som källa. En kommentar på Madhawks inlägg menar vidare att Axelsson presentaras av Frölunda kl. 14:00 idag.

Vi får väl se den här gången.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Pickadoll mån 25 jun 2012, 14:06

Klart med Dick i Frölunda.
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194
Join date : 12-01-22
Age : 46
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Snikne Ville mån 25 jun 2012, 15:56

Pickadoll skrev:Klart med Dick i Frölunda.
Skumma turer...
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG mån 25 jun 2012, 16:38

Modo och Frölunda får väl stå för den här Silly Seasons mest märkliga turer än så länge i vart fall.

Den enda logiska förklaringen till Frölundas agerande som jag på rak arm kan komma på är väl att man i princip haft Axelsson klar redan förra veckan men i samråd med honom kommit fram till att man av någon anledning vill avvakta med offentliggörandet och därför dementerade att han var klar när det läck ut i Media, (för tidigt ur Frölunda-perspektiv).

Det finns ju ett oändligt antal orsaker till varför man vill hålla på det, (även om dementin är märklig ändå när det väl läckt ut i media). Ett tänkbart scenario är att Frölunda varit inblandad i en dragkamp om en annan spelare med en annan ES-konkurrent och därför inte velat avslöja att man värvat Dick Axelsson och på så vis röja att man redan bränt en del av sin lönebudget om det skulle bli en eventuell budgivning. Dick Axelsson lär ju knappast vara billig och det är uppenbart att Frölundas lönebudget nu är mer begränsad med Axelsson i laget. Det vet samtliga ES-konkurrenter.

Nu vet jag inte vilken spelare det skulle handlat om, men det kan ju vara vem som helst som snart presenteras för en annan klubb.

Ett annat tänkbart scenario är att man varit muntligt överrens men att man inte haft en påskrift från Axelsson eller att det återstått detaljer att lösa. När det sedan läckte ut i Media var man snabba att dementera för att slippa hamna i en liknande situation som Modo i Nilsson-affären. Inte desto mindre märklig är dementin för det, ty det hade räckt att helt enkelt inte ge någon kommentar över huvud taget och sedan om förhandlingarna fallerat i slutänden fortsatt med floskeln "Jo han är en spelare vi varit intresserade av men det finns många som vi tittar på".

Som ni märker hamnar jag lätt i till synes meningsösa spekulationer som kanske inte är av något större intresse för någon annan än mis själv haha. Jag hoppas ni har överseende med det kära vänner.

Som göteborgare så är ju Frölunda lite av en naturlig antagonist och väcker därför kanske större intresse hos mig än hos många norröver.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013 - Sida 2 Empty Sv: Övriga Elitserielags Silly Season 2012/2013

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet