CMORE - Allt om sändningarnar

+23
Diktatorn
Rikky
Lasse Proppmätt
Tony Moore
Donowitz
Sundance Kid
JayDee
Puckad
Ferros
Myrman
Urken
Micke80
Lulefan
JohanO
Qirren
Rönken
hokkzorz
Snikne Ville
Slapshot
Pajala
Old Brooklyn
Bamsefar
Norlin
27 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar - Sida 2 Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Rikky 20th oktober 2019, 17:54

Skandal, ja kanske det. Men dom lägger väl matcherna i resp kanal efter hur många tittare som förväntas se och inte efter hur många poäng som lagen har (speciellt i oktober) eller hur roligt dom spelar. Det är nog bara att acceptera att lagen från storstan och kanske Leksand drar mer tittare än andra lag.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar - Sida 2 Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Lasse Proppmätt 20th oktober 2019, 19:13

Rikky skrev:Skandal, ja kanske det. Men dom lägger väl matcherna i resp kanal efter hur många tittare som förväntas se och inte efter hur många poäng som lagen har (speciellt i oktober) eller hur roligt dom spelar. Det är nog bara att acceptera att lagen från storstan och kanske Leksand drar mer tittare än andra lag.
Visst är det så det fattar ju alla
Men att man inte VILL visa vissa lag överhuvudtaget på 4,an sport eller Cmore hockey och istället visar nästan bara Dif Frölunda mm då är det fan skandal.
Och då ska du veta att man gjort så sen dom började sända matcher även om lagen går uselt tror du dom har höga tittarsiffror då?
Knappast då byter svenne banan kanal punkt dom har ju Dif fotboll el IFK Göteborg.
Ute i landet däremot finns en mer trogen hockeypublik som följer laget i vått å tort dom förtjänar att visas mer på huvudkanalerna.
Stockholmare får väl förfan "köpa matcherna" på livekanalerna om dom nu inte råkar ha alla live kanaler i sitt "paket" som alla andra ute i landet är tvungna att göra om deras lag inte skulle visas vilket ju är ganska tydligt att det ofta inte är speciellt i RBK,s fall och LHF det var nån som tog fram en lista på det för nåt år sen då släppte ju Cmore i förväg i vilken av deras kanal alla matcher skulle sändas på en pdf fil.
KHK 1 gång LHF 2 ggr på 52 omgångar och 14 lag.
Jag sökte just en sådan pdf fil men jag hitta ingen undra varför man inte vill ge ut en sådan igen jo för då blir det ju så jädra uppenbart att storstadslagen sänds i oerhörd större utsträckning än småstadslagen.
Och datt dra ner på Dif & Frölunda smörandet skulle nog fan Cmore tjäna mer på eftersom det bor 20% av landets invånare i Sthlm området så har dom inte just den live kanalen får dom punga ut med 160 spänn eller vad dom nu kostar?



Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar - Sida 2 Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Diktatorn 20th oktober 2019, 20:53

Lasse Proppmätt skrev:
Rikky skrev:Skandal, ja kanske det. Men dom lägger väl matcherna i resp kanal efter hur många tittare som förväntas se och inte efter hur många poäng som lagen har (speciellt i oktober) eller hur roligt dom spelar. Det är nog bara att acceptera att lagen från storstan och kanske Leksand drar mer tittare än andra lag.
Visst är det så det fattar ju alla
Men att man inte VILL visa vissa lag överhuvudtaget på 4,an sport eller Cmore hockey och istället visar nästan bara Dif Frölunda mm då är det fan skandal.
Och då ska du veta att man gjort så sen dom började sända matcher även om lagen går uselt tror du dom har höga tittarsiffror då?
Knappast då byter svenne banan kanal punkt dom har ju Dif fotboll el IFK Göteborg.
Ute i landet däremot finns en mer trogen hockeypublik som följer laget i vått å tort dom förtjänar att visas mer på huvudkanalerna.
Stockholmare får väl förfan "köpa matcherna" på livekanalerna om dom nu inte råkar ha alla live kanaler i sitt "paket" som alla andra ute i landet är tvungna att göra om deras lag inte skulle visas vilket ju är ganska tydligt att det ofta inte är speciellt i RBK,s fall och LHF det var nån som tog fram en lista på det för nåt år sen då släppte ju Cmore i förväg i vilken av deras kanal alla matcher skulle sändas på en pdf fil.
KHK 1 gång LHF 2 ggr på 52 omgångar och 14 lag.
Jag sökte just en sådan pdf fil men jag hitta ingen undra varför man inte vill ge ut en sådan igen jo för då blir det ju så jädra uppenbart att storstadslagen sänds i oerhörd större utsträckning än småstadslagen.
Och datt dra ner på Dif & Frölunda smörandet skulle nog fan Cmore tjäna mer på eftersom det bor 20% av landets invånare i Sthlm området så har dom inte just den live kanalen får dom punga ut med 160 spänn eller vad dom nu kostar?



Vill ni ha rättvisare utdelning av huvudmatcher får ni vänta till SVT tar över rättigheterna. Jag tycker själv det är rätt segt att lyssna på Lars Lindberg var och varannan dag men det är väl inte jättekonstigt att det är så. Pengar ska in och Tv-arbetare vill resa så lite som möjligt.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 610
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar - Sida 2 Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Donowitz 20th oktober 2019, 22:16

Pajala skrev:Tack, jag har lyckats knåpa ihop en TV-poäng tabell i Excel

Grejen är att jag personligen tyckte att DIF oftast hamnade på Cmore hockey kanalen så jag knåpade ihop en tabell som poängsätter i vilka kanaler ett lag har spelat i.

T.ex Så rankar jag TV4/Sportkanalen/Fotboll som högst med 7 poäng, sen kommer följande
Cmore Hockey 6 Poäng
Cmore Live 5 Poäng
Cmore Live2 4 Poäng
Cmore Live3 3 Poäng
Cmore Live4 2 Poäng
Cmore Live5 1 Poäng

Om t.ex DIF möter SKE på Cmore Hockey så får båda då 6 poäng, är det helgmatcher så brukar ju det gå en tidigare match och en senare match, jag har inte tagit hänsyn på hemma eller borta utan ger bägge lagen samma poäng efter i vilken kanal det sänds.

Så på helgen så kan faktiskt fyra lag få 6 poäng eftersom dom då sänds på Cmore hockey.

Efter 12 spelade matcher (förutom brynäs och malmö som ligger på 11 matcher) så börjar man se ett mönster.

Djurgården ligger etta följt av Leksand och Frölunda just nu.

Blir intressant att se om något lag kan gå ikapp Djurgården, fast min känsla säger att dom kommer att rycka ifrån istället Very Happy

En fråga bara, vad gör det för skillnad om en match sänds på CMORE Live 5 eller CMORE Live 3 exempelvis? Eftersom du gett olika poäng för dessa kanaler.

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar - Sida 2 Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Dustin 20th oktober 2019, 22:27

bearjew skrev:
Pajala skrev:Tack, jag har lyckats knåpa ihop en TV-poäng tabell i Excel

Grejen är att jag personligen tyckte att DIF oftast hamnade på Cmore hockey kanalen så jag knåpade ihop en tabell som poängsätter i vilka kanaler ett lag har spelat i.

T.ex Så rankar jag TV4/Sportkanalen/Fotboll som högst med 7 poäng, sen kommer följande
Cmore Hockey 6 Poäng
Cmore Live 5 Poäng
Cmore Live2 4 Poäng
Cmore Live3 3 Poäng
Cmore Live4 2 Poäng
Cmore Live5 1 Poäng

Om t.ex DIF möter SKE på Cmore Hockey så får båda då 6 poäng, är det helgmatcher så brukar ju det gå en tidigare match och en senare match, jag har inte tagit hänsyn på hemma eller borta utan ger bägge lagen samma poäng efter i vilken kanal det sänds.

Så på helgen så kan faktiskt fyra lag få 6 poäng eftersom dom då sänds på Cmore hockey.

Efter 12 spelade matcher (förutom brynäs och malmö som ligger på 11 matcher) så börjar man se ett mönster.

Djurgården ligger etta följt av Leksand och Frölunda just nu.

Blir intressant att se om något lag kan gå ikapp Djurgården, fast min känsla säger att dom kommer att rycka ifrån istället Very Happy

En fråga bara, vad gör det för skillnad om en match sänds på CMORE Live 5 eller CMORE Live 3 exempelvis? Eftersom du gett olika poäng för dessa kanaler.


Tänkte samma. Resultatet blir nog bättre om du räknar live-kanalerna likadant.

Dustin

Antal inlägg : 6910
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar - Sida 2 Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Tigerman 20th oktober 2019, 23:11

Määk skrev:
bearjew skrev:
Pajala skrev:Tack, jag har lyckats knåpa ihop en TV-poäng tabell i Excel

Grejen är att jag personligen tyckte att DIF oftast hamnade på Cmore hockey kanalen så jag knåpade ihop en tabell som poängsätter i vilka kanaler ett lag har spelat i.

T.ex Så rankar jag TV4/Sportkanalen/Fotboll som högst med 7 poäng, sen kommer följande
Cmore Hockey 6 Poäng
Cmore Live 5 Poäng
Cmore Live2 4 Poäng
Cmore Live3 3 Poäng
Cmore Live4 2 Poäng
Cmore Live5 1 Poäng

Om t.ex DIF möter SKE på Cmore Hockey så får båda då 6 poäng, är det helgmatcher så brukar ju det gå en tidigare match och en senare match, jag har inte tagit hänsyn på hemma eller borta utan ger bägge lagen samma poäng efter i vilken kanal det sänds.

Så på helgen så kan faktiskt fyra lag få 6 poäng eftersom dom då sänds på Cmore hockey.

Efter 12 spelade matcher (förutom brynäs och malmö som ligger på 11 matcher) så börjar man se ett mönster.

Djurgården ligger etta följt av Leksand och Frölunda just nu.

Blir intressant att se om något lag kan gå ikapp Djurgården, fast min känsla säger att dom kommer att rycka ifrån istället Very Happy

En fråga bara, vad gör det för skillnad om en match sänds på CMORE Live 5 eller CMORE Live 3 exempelvis? Eftersom du gett olika poäng för dessa kanaler.


Tänkte samma. Resultatet blir nog bättre om du räknar live-kanalerna likadant.
Jag har faktiskt Live 2 med på min korta kanallista på TV:n eftersom jag tycker LHF går rätt ofta på just den kanalen. Det är sällan jag behöver byta kanallista till den som innehåller Live 3-5.

Men ja, det borde inte vara någon skillnad poängmässigt mellan livekanalerna eftersom man antingen har alla eller ingen.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar - Sida 2 Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Pajala 21st oktober 2019, 20:04

Det går nog att fixa hur man vill, från börjar var det bara tänkt att räkna hur många matcher lagen spelar på cmore hockey, det ska jag fortsätta hålla reda på .... jag kommer att rapportera lite hur det ser ut under säsongen.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar - Sida 2 Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Pajala 30th oktober 2019, 07:42

"Vilka lag väljer Cmore att visa som huvudmatch?"

Jag har fört lite statistik vilket lag som visas oftast i Cmore Hockey kanalen, jag upplevde det som att Djurgården oftast fick mest tillgång till "finrummet".

Och visst fick jag rätt hittills, Nu till landslagsuppehållet har det visats 28 matcher i Cmore hockey och Djurgården leder på 7 matcher, däremot så har Färjestad kravlat sig upp på samma resultat eftersom dom har hamnat på Cmore Hockey kanalen i tre raka matcher på slutet.

Givetvis så möter dom Djurgården nu på Lördag på Cmore hockey, blev ingen högoddsare på den  Laughing

Föga förvånande så ligger Oskarshamn, Linköping och Rögle i botten med endast två matcher vardera i finrummet, dom lagen har väl dömts ut på förhand antar jag.

Luleå har tre matcher på Cmore Hockey och ligger just i underkant av mitten av alla SHL lag.

Jag har ingen statistik baserat på hemma eller bortalag så det alltid minst två lag som får "poäng" vid varje omgång, på Lördagsmatcherna så är det alltid två sändningar, då får fyra lag poäng.

Till nästa säsong så kommer jag att ha med "hemma" statistiken också.

Nästa rapport kommer vid jul, då postar jag hela listan med alla lag, min spontana känsla är att Djurgården kommer att ligga i topp även då.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar - Sida 2 Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Puckad 30th oktober 2019, 07:48

Det vore bra att särskilja de matcher där lag har DIF som motståndare.
- Om Rögle och IKO bara sänts när de mött DIF så säger det en del.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar - Sida 2 Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Pajala 30th oktober 2019, 08:17

Puckad skrev:Det vore bra att särskilja de matcher där lag har DIF som motståndare.
- Om Rögle och IKO bara sänts när de mött DIF så säger det en del.

Ja, jag tänker göra det till nästa säsong, tror att Djurgården kommer att dra ifrån rejält då.

Igår så spelade ju Djurgården mot just Rögle, givetvis var det Cmore Hockey och även hemma match för skansens apor, Rögles första match på Cmore Hockey var föga förvånande mot Dif igen, men då hade Rögle hemmamatch.

IKO har inte mött DIF ännu på Hockey kanalen.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar - Sida 2 Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Tony Moore 20th mars 2023, 12:53

SKÄMS C More, inte första gången ni gör bort er totalt! Totalt jävla respektlöst till era kunder! Amatörer!!
CMORE - Allt om sändningarnar - Sida 2 Bild11
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar - Sida 2 Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Serkan122 20th mars 2023, 12:57

Tony Moore skrev:SKÄMS C More, inte första gången ni gör bort er totalt! Totalt jävla respektlöst till era kunder! Amatörer!!
CMORE - Allt om sändningarnar - Sida 2 Bild11
Vad missar jag?

Serkan122

Antal inlägg : 2786
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar - Sida 2 Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av kokostrollet 20th mars 2023, 15:01

Serkan122 skrev:
Tony Moore skrev:SKÄMS C More, inte första gången ni gör bort er totalt! Totalt jävla respektlöst till era kunder! Amatörer!!
CMORE - Allt om sändningarnar - Sida 2 Bild11
Vad missar jag?

LHC…
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2665
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar - Sida 2 Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Serkan122 20th mars 2023, 16:00

kokostrollet skrev:
Serkan122 skrev:
Tony Moore skrev:SKÄMS C More, inte första gången ni gör bort er totalt! Totalt jävla respektlöst till era kunder! Amatörer!!
CMORE - Allt om sändningarnar - Sida 2 Bild11
Vad missar jag?

LHC…
Ojdå Mad

Serkan122

Antal inlägg : 2786
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar - Sida 2 Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Pajala 20th mars 2023, 16:16

Linköping skapar mer känslor än Luleå lol!
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar - Sida 2 Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Bamsefar 20th mars 2023, 16:25

Tony Moore skrev:SKÄMS C More, inte första gången ni gör bort er totalt! Totalt jävla respektlöst till era kunder! Amatörer!!
CMORE - Allt om sändningarnar - Sida 2 Bild11
🤦
Visar på vilka amatörer de är, lallarna på cmore
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar - Sida 2 Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Tony Moore 29th mars 2023, 12:01

Lite skoj ändå, Sanny kom ut som LHF supporter..


Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

CMORE - Allt om sändningarnar - Sida 2 Empty Sv: CMORE - Allt om sändningarnar

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet