2015-02-25, SHL-omgång 51, Luleå - Djurgården
+39
icemask
Rocksolid
stormvägen
Calle
Lasse Proppmätt
GustenA
Kagen
Lulefan
hokkzorz
kokostrollet
farre
Mr Bister
Mange
LHF96
Sir Prozac
Myrman
NallePhu
Bamsefar
pingu
Kraftkung
Pajala
Sundance Kid
Rönken
Donten_
Redbear
LulefanGBG
Slapshot
Lajon
tibet
Norlin
Pickadoll
Tigerman
Urken
Micke80
JuniorX
Lars158
FruktHamster
MickkeJ
Admin
43 posters
Sida 7 av 7
Sida 7 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: 2015-02-25, SHL-omgång 51, Luleå - Djurgården
Växjö, Färjestad, HV 71 och Frölunda
Det har vi kvar att möta innan playin, helt andra typer av lag än dom vi kan möta i play-in.
Det har vi kvar att möta innan playin, helt andra typer av lag än dom vi kan möta i play-in.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Samuelssons, kanske SHL:s mest meriterade spelare beter sig såhär…
https://twitter.com/moritzdaniel/status/570681617590697984
Calle- Antal inlägg : 111
Karl är en föredetting och vet om det, som ridit på skickligare spelares framgångar, en spelare jag inte unnar något.Calle skrev:Samuelssons, kanske SHL:s mest meriterade spelare beter sig såhär…
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Jag har aldrig föreslagit detta någon gång förut, men jag gör det nu.
Man måste ta bort Fagervall, han har inte på en hel säsong fått laget att fungera, och ska vi in med bättre spelare så måste vi ha ännu bättre i båset
Man måste ta bort Fagervall, han har inte på en hel säsong fått laget att fungera, och ska vi in med bättre spelare så måste vi ha ännu bättre i båset
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
stormvägen- Antal inlägg : 3073
Mr Bister skrev:Jag har aldrig föreslagit detta någon gång förut, men jag gör det nu.
Tyvärr så är det väl så, samma med burra och skuggan också. PP funkar inte alls, man har testat alla möjliga kedjekombinationer. Starten på 9 av 10 matcher har varit katastrofala.
Donten_- Antal inlägg : 2585
Ny tränare
Mr Bister skrev:Jag har aldrig föreslagit detta någon gång förut, men jag gör det nu.
Håller med utan förbehåll.
Vad var meningen med 4 år med Rönkenhockey om vi ska överge den utan ett fullgott alternativ. Rönken o co räddade oss från bottenträsket och gav laget en identitet. ALLA visste vad Luleås spel stod för, ALLA (more or less) har försökt kopiera delar av konceptet. Vad fan gör det att vi fick stämpeln tråkhockey? Jag var STOLT över den stämpeln! Klart att det är tråkigt för motståndarna att möta den maskin vi faktiskt var. Tog mindre än en försäsong att pissa bort allt...
Jag sätter allt jag har på att Rönnken, som den tänkare han är, redan har utvärderat och förbättrat sin spelidé. Nästa gång han tar ett lag kommer han återigen stå för nåt nytt o fräscht som får hockeysverige att tappa hakan.
Något lyckligt lag kommer få ta del av Rönkenhockey 2.0. Jag ber till Gud (och Osten) att det laget blir vi. NÄSTA SÄSONG TACK!
Rocksolid- Antal inlägg : 49
Tror inte det är Fagervall som ska bytas ut men de andra 2, har vårt pp funkat bra ?Donten_ skrev:Mr Bister skrev:Jag har aldrig föreslagit detta någon gång förut, men jag gör det nu.
Tyvärr så är det väl så, samma med burra och skuggan också. PP funkar inte alls, man har testat alla möjliga kedjekombinationer. Starten på 9 av 10 matcher har varit katastrofala.
icemask- Antal inlägg : 4174
Nä Fagervall skall inte bort, Luleå kommer att landa på en åttonde plats, ganska förväntat med tanke på spelarmaterialet.
Första gången på fler år som Luleå Hockey är med i introt på TV4 Nyheterna....
Lajon skrev:Första gången på fler år som Luleå Hockey är med i introt på TV4 Nyheterna....
Bäst ikväll!
Calle skrev:Samuelssons, kanske SHL:s mest meriterade spelare beter sig såhär…
Han, som kommentatorn run*ade upp i direktsändning.. Mindre bra ordval. Men varje gång han var i närheten av pucken så fick han sig en stående ovation och beröm. Legendar.
Urken skrev:Calle skrev:Samuelssons, kanske SHL:s mest meriterade spelare beter sig såhär…
Han, som kommentatorn run*ade upp i direktsändning.. Mindre bra ordval. Men varje gång han var i närheten av pucken så fick han sig en stående ovation och beröm. Legendar.
Med tanke på Widings avstängning för hans "onani-gest" (som kommentatorn den gången beskrev det) så blir det ju intressant att se vad Nämnden tycker om den här sortens beteenden. Är det månne "främjande för ungdomarnas intresse av den ädla idrotten ishockey"?
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Varför tar man inte och bänkar Forsberg då han ändå är som en livrädd harpalt hela matchen.
Lars158- Antal inlägg : 9806
JuniorX skrev:Urken skrev:Calle skrev:Samuelssons, kanske SHL:s mest meriterade spelare beter sig såhär…
Med tanke på Widings avstängning för hans "onani-gest" (som kommentatorn den gången beskrev det) så blir det ju intressant att se vad Nämnden tycker om den här sortens beteenden. Är det månne "främjande för ungdomarnas intresse av den ädla idrotten ishockey"?
Så är det. Onanitecken: 2 matcher. Spearing: inte ens uppmärksammat. Hm..
Bra att Djurgården tog 3 poäng ikväll. Dåligt att vi förlorade! Bygger revanschlusta. Win win så att säga. Fullt fokus på play-in tack! Zaar kan bli ett utropstecken framöver, han börjar att växa in i Shl-kostymen. Sen tycker jag att Abbotts borde kunna vara smartare än att dra sin situation i media. Oavsett rätt eller fel. Jag hade faktiskt varit orolig om vi hade varit i lysande form, det ska vi inte vara just nu. Allt i ordning!!!
tibet- Antal inlägg : 1298
Jag har egentligen inget emot Fagervall.
Vi har som sagt inte haft den starkaste truppen i år. Jag tror att Fagervall kommer göra det bättre nästa säsong om han är kvar.
Jag hade dock inte heller sagt nej till en comeback av Rönken. Jag vet att det var mycket gnäll på avsaknad av plan B och det var sannerligen befogat. Fagervall kan även konsten att spela heta spelar mer vilket verkade svårt för Rönken. MEN, och det är ett stort men, vi har inte presterat så bra som lag under rönken sedan storhetstiden i mitten på 90-talet.
Drömmen hade vart att kombinera Rönkens diciplin med den ikoniska "Hugg & slå"-hockeyn vi en gång i tiden var kända för. En coach som kan få ett medelmåttigt team att verkligen spela som ett lag samtidigt som det även finns utrymme för känslorna och ett och annat slagsmål.
Vi har som sagt inte haft den starkaste truppen i år. Jag tror att Fagervall kommer göra det bättre nästa säsong om han är kvar.
Jag hade dock inte heller sagt nej till en comeback av Rönken. Jag vet att det var mycket gnäll på avsaknad av plan B och det var sannerligen befogat. Fagervall kan även konsten att spela heta spelar mer vilket verkade svårt för Rönken. MEN, och det är ett stort men, vi har inte presterat så bra som lag under rönken sedan storhetstiden i mitten på 90-talet.
Drömmen hade vart att kombinera Rönkens diciplin med den ikoniska "Hugg & slå"-hockeyn vi en gång i tiden var kända för. En coach som kan få ett medelmåttigt team att verkligen spela som ett lag samtidigt som det även finns utrymme för känslorna och ett och annat slagsmål.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Norlin skrev:Jag har egentligen inget emot Fagervall.
Rönken hade väl inga jätte framgångar. Visst en final med då hade vi också en fruktansvärt bra trupp om man jämnför med årets. Den finalen förlora vi 4-0 i matcher. Två kvartsfinalspel då vi förlorade med 4-1 i matcher. Ett semifinalspel förlust 4-2 i matcher. Semispelet var ändå en bra serie. Men annars är det ju egentligen 3av4 slutspel där vi totalt tvärdött.
Håller med, i stort. Men jag gillar inte att man skrek "Filmare" till Saviano efter att han fått pucken i ansiktet. Det är dålig stil.stormvägen skrev:Lulefans så jävla bra, alltid bra
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Lars158 skrev:Norlin skrev:Jag har egentligen inget emot Fagervall.
Rönken hade väl inga jätte framgångar. Visst en final med då hade vi också en fruktansvärt bra trupp om man jämnför med årets. Den finalen förlora vi 4-0 i matcher. Två kvartsfinalspel då vi förlorade med 4-1 i matcher. Ett semifinalspel förlust 4-2 i matcher. Semispelet var ändå en bra serie. Men annars är det ju egentligen 3av4 slutspel där vi totalt tvärdött.
Med Rönken var vi ett topplag till skillnad från nu.
Med Rönken så implodera vi ständigt när det verkligen gällde.
Lars158 skrev:Med Rönken så implodera vi ständigt när det verkligen gällde.
Så fort man glömmer,
Innan Rönken: kamp om att ta sig till slutspel år efter år.
Under Rönken: klart för slutspel i princip före jul.
Efter Rönken: Kamp om att ta sig till slutspel.
Rönken hade en TYDLIG spel idé som han planterade effektivt och spelarna följde den, Sedan kom Jocke till denna säsong ny spel idé och då vart det svårt att få spelarna med sig ombord att adaptera det hela!Lajon skrev:Lars158 skrev:Med Rönken så implodera vi ständigt när det verkligen gällde.
Så fort man glömmer,
Innan Rönken: kamp om att ta sig till slutspel år efter år.
Under Rönken: klart för slutspel i princip före jul.
Efter Rönken: Kamp om att ta sig till slutspel.
Sedan om det är Jockes eller vems det är det måste Osten analysera sig fram snabbt till och där efter agera ut i från det!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Jag föredrar en första plats med 102 poäng före en åttondeplats med 75 poäng alla dagar i veckan.
Sant. Sedan körde man hockeymördare när domarna plockade Granström/Ahlen. Taggade själv ner när jag så att det satt ungar raden under mig. allén ska plockas, men i spelet,Tigerman skrev:Håller med, i stort. Men jag gillar inte att man skrek "Filmare" till Saviano efter att han fått pucken i ansiktet. Det är dålig stil.stormvägen skrev:Lulefans så jävla bra, alltid bra
Skulle faktitskt föredra BIF i PI. Och då är det ändå mitt ohotade hatlag, utan konkurrens.
Förklaringen stavas Säckens defensiv och Tellan.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Tycker att de borde fått ta fighten men att skrika hockey mördare till domaren är ju fel då han bara följer regelboken på den punkten, inget som zebrorna på planen ska ha skit för utan snarare de som gör regelboken (domarnabasen?).
Säcken visade idag att han har matjord i fickornaSnikne Ville skrev:Skulle faktitskt föredra BIF i PI. Och då är det ändå mitt ohotade hatlag, utan konkurrens.
Ja vad tusan, hundraprocentiga i både PP och BP, det är inget säkert spel på Oddset.stormvägen skrev:Säcken visade idag att han har matjord i fickornaSnikne Ville skrev:Skulle faktitskt föredra BIF i PI. Och då är det ändå mitt ohotade hatlag, utan konkurrens.
Att vara hundraprocentig i BP mot Luleå är väl iofs ingen större bedriftTigerman skrev:Ja vad tusan, hundraprocentiga i både PP och BP, det är inget säkert spel på Oddset.stormvägen skrev:Säcken visade idag att han har matjord i fickornaSnikne Ville skrev:Skulle faktitskt föredra BIF i PI. Och då är det ändå mitt ohotade hatlag, utan konkurrens.
Tigerman skrev:Håller med, i stort. Men jag gillar inte att man skrek "Filmare" till Saviano efter att han fått pucken i ansiktet. Det är dålig stil.stormvägen skrev:Lulefans så jävla bra, alltid bra
Berörda snorungar fostrades tämligen omg med ett "HÅLL KÄFTEN" som nog hördes ända in i tv-apparaterna och tystade syndarna.
Högljudd- Antal inlägg : 1011
Högljudd skrev:Tigerman skrev:Håller med, i stort. Men jag gillar inte att man skrek "Filmare" till Saviano efter att han fått pucken i ansiktet. Det är dålig stil.stormvägen skrev:Lulefans så jävla bra, alltid bra
Berörda snorungar fostrades tämligen omg med ett "HÅLL KÄFTEN" som nog hördes ända in i tv-apparaterna och tystade syndarna.
Bra jobbat!
Det hörde jag inte från min plats menHögljudd skrev:Tigerman skrev:Håller med, i stort. Men jag gillar inte att man skrek "Filmare" till Saviano efter att han fått pucken i ansiktet. Det är dålig stil.stormvägen skrev:Lulefans så jävla bra, alltid bra
Tigerman skrev:Det hörde jag inte från min plats menHögljudd skrev:Tigerman skrev:Håller med, i stort. Men jag gillar inte att man skrek "Filmare" till Saviano efter att han fått pucken i ansiktet. Det är dålig stil.stormvägen skrev:Lulefans så jävla bra, alltid bra
Det hördes tydligt rakt in i mitt högra öra eftersom Tommi som skrek det alltid står 1-2 meter från mig.
nummer 17- Antal inlägg : 1214
"Hårde" micke till DN (buttending, dessutom från båset - modigt.. not.) https://twitter.com/moritzdaniel/status/570681617590697984
Tony Moore skrev:"Hårde" micke till DN (buttending, dessutom från båset - modigt.. not.) https://twitter.com/moritzdaniel/status/570681617590697984
Källa? Kan inte tycka att det är mer än rätt.
Menade att MS borde anmälas till DN, konstigt att det inte redan är gjort, eller..?Urken skrev:Tony Moore skrev:"Hårde" micke till DN (buttending, dessutom från båset - modigt.. not.) https://twitter.com/moritzdaniel/status/570681617590697984
Källa? Kan inte tycka att det är mer än rätt.
Förklaringen är enkel, Samuelsson spelar i DIF.
Men vi som minns Bulans spearing in i BIF:s bås ropar väl inte allt för högt..
Men vi som minns Bulans spearing in i BIF:s bås ropar väl inte allt för högt..
Sida 7 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Liknande ämnen
» 2015-10-24, SHL-omgång 13, Luleå - Djurgården
» 2015-01-29, SHL-omgång 43, Djurgården - Luleå
» 2015-11-26, SHL-omgång 22, Djurgården - Luleå
» 2015-03-07, Play In-omgång 1, Luleå - Djurgården
» 2015-03-09, Play In-omgång 2, Djurgården - Luleå
» 2015-01-29, SHL-omgång 43, Djurgården - Luleå
» 2015-11-26, SHL-omgång 22, Djurgården - Luleå
» 2015-03-07, Play In-omgång 1, Luleå - Djurgården
» 2015-03-09, Play In-omgång 2, Djurgården - Luleå