Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 5
+60
JuniorX
Hellcop
Sundance Kid
Vexet
Calle
Scouten
Högljudd
Donten_
Rikky
Rocksolid
Mickeee
kokostrollet
LulefanGBG
Redbear
Lajon
nummer 17
amarule
Qirren
Puckad
Urken
Micke L
Donowitz
Lasse Proppmätt
icemask
LubosC
Davidoff
Pajala
Kagen
stormvägen
tibet
pingu
FruktHamster
NilsOskar
KaptenBlodskelett
DonP
Hedanders
Tony Moore
Bamsefar
Kallepedal
Jonken
Micke80
Snikne Ville
makkanmakkan
27 Öqvist
farre
Sir Prozac
CKa
Old Brooklyn
miker
Dentos
Ingemar
Slapshot
Mr Bister
hokkzorz
Rönken
Lars158
NallePhu
MickkeJ
Admin
64 posters
Sida 5 av 9
Sida 5 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 5
På lördag stänger fönstret, och Osten brukar ju inte göra några sistaminuten värvningar så känslan är att vi ska klara oss med det vi har. Hoppas verkligen inte Chris blir borta länge, då blir det kris.
Är inte Ledin tillbaka snart?
Sir Prozac- Antal inlägg : 2491
Ang. Mv-frågan så tror jag det har med Larssons inställning att göra. Han kan inte acceptera att spela andra fiol helt enkelt, dåligt för stämningen i laget.
Luleå behöver en kedja som kan hota varje dag varje byte.
Det behövs en: Ruisma, Kucera, Nieminen, Olausson-typ som center, härförare med grym blick för spelet och magiska händer.
Luleå behöver en sniper: L-GP, Williams, Bartecko, Omark, Klasen-typ.
Inget av detta kommer hända så det blir till att försöka rädda kvar laget till play-in och sedan förbereda för nästa säsong.
Tyvärr är Luleå totalt tandlösa utan Chris och Ledin, med dem friska kanske vi hade haft 5-10 pinnar till.
Nu går vi för CHL-vinst och för att rädda ES-platsen för nästa säsong, helst utan att kvala.
Luleå behöver en kedja som kan hota varje dag varje byte.
Det behövs en: Ruisma, Kucera, Nieminen, Olausson-typ som center, härförare med grym blick för spelet och magiska händer.
Luleå behöver en sniper: L-GP, Williams, Bartecko, Omark, Klasen-typ.
Inget av detta kommer hända så det blir till att försöka rädda kvar laget till play-in och sedan förbereda för nästa säsong.
Tyvärr är Luleå totalt tandlösa utan Chris och Ledin, med dem friska kanske vi hade haft 5-10 pinnar till.
Nu går vi för CHL-vinst och för att rädda ES-platsen för nästa säsong, helst utan att kvala.
Scouten- Antal inlägg : 176
Sir Prozac skrev:På lördag stänger fönstret, och Osten brukar ju inte göra några sistaminuten värvningar så känslan är att vi ska klara oss med det vi har. Hoppas verkligen inte Chris blir borta länge, då blir det kris.
Linköping borta 10/2 är planen för Leddas comeback.
nummer 17- Antal inlägg : 1214
nummer 17 skrev:Sir Prozac skrev:På lördag stänger fönstret, och Osten brukar ju inte göra några sistaminuten värvningar så känslan är att vi ska klara oss med det vi har. Hoppas verkligen inte Chris blir borta länge, då blir det kris.
Ok. Usch va långt bort det kändes.
Rolig vår,eh nääää
Micke L- Antal inlägg : 60
Micke L skrev:Rolig vår,eh nääää
Blir väl mest troligt en kort säsong, tror inte klubben på allvar heller tror på en lång rolig vår.
Luleå klarar nog en play-in plats men där blir det semester.
Hoppas säsongen 2015/16 blir bättre, troligtvis med nya tränare.
Hoppas säsongen 2015/16 blir bättre, troligtvis med nya tränare.
Pajala- Antal inlägg : 18817
Skönt att Osten håller dörren öppen för fler förvärv! Skulle behöva en spelförande center.
Calle- Antal inlägg : 111
Si så ja då avslöjade Osten att dem fått medel till förfogade att värva spelare
NallePhu- Antal inlägg : 18683
Har ryktats om ca 3-4 millar till i spelarbudgeten, alltså innan Siglet, Billins mfl.
Calle- Antal inlägg : 111
NallePhu skrev:Si så ja då avslöjade Osten att dem fått medel till förfogade att värva spelare
Kanske är Harjus kontrakt mer "baktungt" med tanke på att det är fyra år? Att det blir en billig säsong nu 2014/2015. Kanske frigör lite stålars.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Jag missade just den biten, vad sade Osten om degen? (nej, inget billigt bagarskämt )
Vexet- Antal inlägg : 459
JoakimJ skrev:Jag missade just den biten, vad sade Osten om degen? (nej, inget billigt bagarskämt )
Nu finns reprisen uppe:
http://luleahockey.se/artikel/63001/
"Nu har vi dels fått medel till förfogande"
Lars158- Antal inlägg : 9806
Dock bara tre matcher innan dess. Det är ett uppehåll också.Sir Prozac skrev:nummer 17 skrev:Sir Prozac skrev:På lördag stänger fönstret, och Osten brukar ju inte göra några sistaminuten värvningar så känslan är att vi ska klara oss med det vi har. Hoppas verkligen inte Chris blir borta länge, då blir det kris.
Ok. Usch va långt bort det kändes.
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Calle skrev:Har ryktats om ca 3-4 millar till i spelarbudgeten, alltså innan Siglet, Billins mfl.
Enligt det ryktet jag hörde så var det snarare en bit över 10 miljoner det handlade om. Men det låter ju alldeles för sjukt bra för att vara sant och det är helt obekräftade uppgifter. Därför väljer jag nog att tro på dina 3-4 istället
Micke80- Antal inlägg : 3038
Jimmy Pesonen verkar övertygad om Saarinen iaf.
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/spelet-bakom-kulisserna/?blog=4171576&entry=8095635
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/spelet-bakom-kulisserna/?blog=4171576&entry=8095635
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Känns som ett rimligt antagande av han HPK ligger iofs 11 i serien 3p upp till sträcket för deras play in, Känslan är att det kan hända mer saker i slutet av veckan i fråga nyförvärv.....Snikne Ville skrev:Jimmy Pesonen verkar övertygad om Saarinen iaf.
Snikne Ville skrev:Jimmy Pesonen verkar övertygad om Saarinen iaf.
Kan ju också vara så att han hellre vill kallas för Jimmy Saarinen än Jimmy Pesonen framöver. Ett smeknamnsbyte helt enkelt.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Jag som i min enfald trodde att smeknamnen helt enkelt adderades. Jimmy "Pesonen" Saarinen, där det senaste namnet - kronologiskt sett - blir det formella efternamnet varav tidigare hamnar inom citationstecken.Sundance Kid skrev:Snikne Ville skrev:Jimmy Pesonen verkar övertygad om Saarinen iaf.
Kan ju också vara så att han hellre vill kallas för Jimmy Saarinen än Jimmy Pesonen framöver. Ett smeknamnsbyte helt enkelt.
Urken skrev:Jag som i min enfald trodde att smeknamnen helt enkelt adderades. Jimmy "Pesonen" Saarinen, där det senaste namnet - kronologiskt sett - blir det formella efternamnet varav tidigare hamnar inom citationstecken.Sundance Kid skrev:Snikne Ville skrev:Jimmy Pesonen verkar övertygad om Saarinen iaf.
Det är korrekt uppfattat.
Du kanske har rätt, men han kanske tror det?Urken skrev:Jag som i min enfald trodde att smeknamnen helt enkelt adderades. Jimmy "Pesonen" Saarinen, där det senaste namnet - kronologiskt sett - blir det formella efternamnet varav tidigare hamnar inom citationstecken.Sundance Kid skrev:Snikne Ville skrev:Jimmy Pesonen verkar övertygad om Saarinen iaf.
Det riktigt intressanta vore förstås om han fick rätt. Fortsätter han heta Jimmy Pesonen, eller får han tillbaka sitt gamla namn, det han föddes med?
JPS är en bra förkortning annars.
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Lasch klar för spel i SHL, klubb okänd än så länge. Björnskrud?
Hellcop- Antal inlägg : 590
Cmore viskar om en ny spetsforward som Osten jobbar på. Tror faktiskt på Saarinen, påminner mycket Omark i stilen. Osten hoppas troligen på en ny ÖTC-kemi. Lasch ryktas till Frölunda, facit inom kort!
DonP- Antal inlägg : 173
Ryan Lasch har jag ju vurmat för flera Silly Season i rad nu. Och under hela den här säsongen också.
Nu när vi värvade Harju känns det ju emellertid inte så troligt. Snarare Fusklunda som lånat ut ett par spelare och sedan inte värvat en enda.
Nu när vi värvade Harju känns det ju emellertid inte så troligt. Snarare Fusklunda som lånat ut ett par spelare och sedan inte värvat en enda.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12328
Undrar om det inte är Saarinen som Osten håller på att lösa från HPK kan bli en bra wingM8 till Harju det där!
Det blir ytterligare en hemvändare i form av Vili Sopanen.
Nje han hade tryout och var mer än SopanenRönken skrev:Det blir ytterligare en hemvändare i form av Vili Sopanen.
NallePhu skrev:Nje han hade tryout och var mer än SopanenRönken skrev:Det blir ytterligare en hemvändare i form av Vili Sopanen.
Nej men, Jonne Virtanen, Osten vill ha lite tyngd i laget.
Är inte Jesse Niinimäki ledig nu? Snacka med Bulan vi kan säkert få en bra deal.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
hokkzorz skrev:Är inte Jesse Niinimäki ledig nu? Snacka med Bulan vi kan säkert få en bra deal.
Ja, jag har ju varit inne på det spåret tidigare. Pölsan beskrev honom som spelskicklig, kan bära puck och bära upp ett pp - om jag inte minns helt fel. Låter som det Osten söker.
Inga fel på Jesses offensiva skills. Det är skallen som är problemet.Rönken skrev:hokkzorz skrev:Är inte Jesse Niinimäki ledig nu? Snacka med Bulan vi kan säkert få en bra deal.
Ja, jag har ju varit inne på det spåret tidigare. Pölsan beskrev honom som spelskicklig, kan bära puck och bära upp ett pp - om jag inte minns helt fel. Låter som det Osten söker.
Nu är det inte länge kvar innan deadline, hinner Osten ro hem någon till spelare innan fönstret stänger? Var Saarinen ett villospår eller jobbas det för fullt med han?
Spännande tider med tiden just innan fönstret stänger. Frölunda och Färjestad förstärkte sin lag idag, är väl i stort sett alla lag som jobbar febrilt nu med att få in bredd och spets.
Spännande tider med tiden just innan fönstret stänger. Frölunda och Färjestad förstärkte sin lag idag, är väl i stort sett alla lag som jobbar febrilt nu med att få in bredd och spets.
Hört från ryktesvägar att Luleå har en mycket intressant arbetspartner som kan möjliggöra nyförvärv av hög klass. Vet inte alls hur mycket som stämmer bakom det, men vi snacka Percy Nilsson XL om det stämmer.
Övrigt rykte just nu, Jarkko Immonen!
Vilken av dem? Finns tydligen tre stycken...DonP skrev:Hört från ryktesvägar att Luleå har en mycket intressant arbetspartner som kan möjliggöra nyförvärv av hög klass. Vet inte alls hur mycket som stämmer bakom det, men vi snacka Percy Nilsson XL om det stämmer.
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
DonP skrev:Hört från ryktesvägar att Luleå har en mycket intressant arbetspartner som kan möjliggöra nyförvärv av hög klass. Vet inte alls hur mycket som stämmer bakom det, men vi snacka Percy Nilsson XL om det stämmer.
Kamprad eller Stefan Persson?
Jag förstår bara inte varför någon vill pumpa in pengar utan att få ut något av det? Vad kan man få ut om ingen vet vem det är?
Donten_- Antal inlägg : 2586
Donten_ skrev:DonP skrev:Hört från ryktesvägar att Luleå har en mycket intressant arbetspartner som kan möjliggöra nyförvärv av hög klass. Vet inte alls hur mycket som stämmer bakom det, men vi snacka Percy Nilsson XL om det stämmer.
Jag förstår bara inte varför någon vill pumpa in pengar utan att få ut något av det? Vad kan man få ut om ingen vet vem det är?
ÄR, enligt ryktet alltså, som jag fick höra idag av en normalt pålitlig person en Hardcore Luleå supporter som har en väldigt stor plånbok. Nån undrade vad han får ut av det? Tjaa, se sitt favoritlag bli konkurrenskraftigt.
När man dessutom hör om Luleås storsatsning inför nästa säsong börjar jag tro att det nog ligger något i ryktet.
Är inte Ingvar kan jag säga. En yngre person än så som så att säga har skurit rejält med guld.
DonP skrev:Hört från ryktesvägar att Luleå har en mycket intressant arbetspartner som kan möjliggöra nyförvärv av hög klass. Vet inte alls hur mycket som stämmer bakom det, men vi snacka Percy Nilsson XL om det stämmer.
Facebook Haha
#96- Antal inlägg : 2192
Trodde det redan var bestämt vem detta var?DonP skrev:Donten_ skrev:DonP skrev:Hört från ryktesvägar att Luleå har en mycket intressant arbetspartner som kan möjliggöra nyförvärv av hög klass. Vet inte alls hur mycket som stämmer bakom det, men vi snacka Percy Nilsson XL om det stämmer.
ÄR, enligt ryktet alltså, som jag fick höra idag av en normalt pålitlig person en Hardcore Luleå supporter som har en väldigt stor plånbok. Nån undrade vad han får ut av det? Tjaa, se sitt favoritlag bli konkurrenskraftigt.
När man dessutom hör om Luleås storsatsning inför nästa säsong börjar jag tro att det nog ligger något i ryktet.
Är inte Ingvar kan jag säga. En yngre person än så som så att säga har skurit rejält med guld.
http://www.kuriren.nu/sport/lulea-ser-ut-att-missa-dromvarvning-8104897.aspx
#96 skrev:DonP skrev:Hört från ryktesvägar att Luleå har en mycket intressant arbetspartner som kan möjliggöra nyförvärv av hög klass. Vet inte alls hur mycket som stämmer bakom det, men vi snacka Percy Nilsson XL om det stämmer.
Facebook Haha
Nä, inte facebook. Fick ett sms av en "kompis" från det svarta hålet som hört att något är på g. Kan säkert vara löst och påhittat men vet inget om det, detta är ju en silly-tråd!
Leffe Östling kanske..DonP skrev:Donten_ skrev:DonP skrev:Hört från ryktesvägar att Luleå har en mycket intressant arbetspartner som kan möjliggöra nyförvärv av hög klass. Vet inte alls hur mycket som stämmer bakom det, men vi snacka Percy Nilsson XL om det stämmer.
Vad tusan... Ledtråd: Minecraft!
haha vad fan, har hört att Notch är ett stort LHF-fan men det trodde jag bara var svammel, det kan ju ligga något i det då.
Drar nog mer kids med ett matchställ inspirerat av Minecraft
pingu- Antal inlägg : 2418
Ja, enligt tweets så verkar han ha Luleå i sitt hjärta, kul
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Skiter i Notchs stålar, tycker bara att det är kul att han håller på Luleå.
Sida 5 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1