Christian Jaros
Sida 6 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: Christian Jaros
Kapten Haddock skrev:Puckad skrev:Kommer Jaros att träna och spela med oss tills campen börjar?
Om jag minns rätt så gjorde spelare i Fiskelunda så.
Som jag skrev tidigare, så sa Christian i måndags när han var påväg till campen i Ottawa, att han kommer stanna där och träna med Ottawa tills nästa camp. Detta för att han ska vara så förbereddd som möjligt.
Han var jättetydlig med att han kommer spela där under Ottawa oavsett om de blir NHL eller inte.
Han är rökt för oss och de finns inget om han eventuellt kanske spelar med oss kommande säsong.
Länk till Jaros uttalande?
Lillajag- Antal inlägg : 737
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
"The Senators are very high on Jaros, a right-handed shot who will play in North America this season, likely, but perhaps not exclusively, for the Belleville Senators.
“He’s ready to be a pro,” said Senators assistant GM Randy Lee. “I probably shouldn’t say this, but I think he’s going to be one of those guys you consider for a call up during the season. There is a transition from the European game to the North American game, but since he played big, important minutes in Lulea, I think he’s going to surprise people this year."
http://ottawacitizen.com/sports/hockey/nhl/senatorsextra/christian-jaros-could-be-the-senators-next-diamond-in-the-rough
Wolfhunter- Antal inlägg : 1286
Wolfhunter skrev:Verkar inte vara några oklarheter ur amerikanskt perspektiv i alla fall.
"The Senators are very high on Jaros, a right-handed shot who will play in North America this season, likely, but perhaps not exclusively, for the Belleville Senators.
“He’s ready to be a pro,” said Senators assistant GM Randy Lee. “I probably shouldn’t say this, but I think he’s going to be one of those guys you consider for a call up during the season. There is a transition from the European game to the North American game, but since he played big, important minutes in Lulea, I think he’s going to surprise people this year."
http://ottawacitizen.com/sports/hockey/nhl/senatorsextra/christian-jaros-could-be-the-senators-next-diamond-in-the-rough
Nä inte alls!
De är därför både Christian vill och Ottawa vill ha han så länge som möjligt innan start.
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Lillajag- Antal inlägg : 737
Lillajag skrev:Nu stämmer det ju inte vad Jaros påstås ha sagt. Jag har sett honom träna med Luleå flera gånger senaste veckorna.
Han tränar bevisligen med Luleå, däremot kommer han inte att spela med Luleå i vinter. Detta vet LHF redan om men för att skjuta ifrån sig pressen på att hitta en ersättare så vill man utåt sätt förmedla att man väntar och ser hur det blir med Jaros.
Dustin- Antal inlägg : 7178
https://www.nhl.com/senators/news/ottawa-senators-invite-23-players-to-2017-rookie-camp-and-tournament/c-290779556
The Senators rookie team, which is composed of three first-round NHL draft picks - Chabot (18th, 2015), White (21st, 2015) and Logan Brown (11th, 2016) - is scheduled to begin this year's camp, which is being presented by Sport Chek (@SportChek), with an afternoon practice at the Bell Sensplex on Thursday, Sept. 7. The team will practice for a second time at the Bell Sensplex ahead of departing for the tournament on the morning of Friday, Sept. 8.
The Senators' 2017 rookie tournament roster:
Goaltenders: Marcus Hogberg (Linköping - SHL, Binghamton - AHL), Jordan Hollett (Regina - WHL).Defencemen: Charles-David Beaudoin (UQTR - OUA, Tulsa - ECHL, Binghamton - AHL), Thomas Chabot (Saint John - QMJHL, Ottawa - NHL), Cody Donaghey (Charlottetown - QMJHL, Sherbrooke - QMJHL), Andreas Englund (Binghamton - AHL, Ottawa - NHL), Macoy Erkamps (Wichita - ECHL, Binghamton - AHL), Christian Jaros (Luleå - SHL), Maxime Lajoie (Swift Current - WHL), Jordan Murray (New Brunswick - AUS, Binghamton - AHL).
Forwards: Drake Batherson (Cape Breton - QMJHL), Logan Brown (Windsor - OHL), Filip Chlapik (Charlottetown - QMJHL), Bobby Dow (Kemptville - CCHL), Alex Formenton (London - OHL), Gabriel Gagne (Wichita - ECHL, Binghamton - AHL), Matteo Gennaro (Calgary - WHL), Parker Kelly (Prince Albert - WHL), Francis Perron (Binghamton - AHL), Jack Rodewald (Wichita - ECHL, Binghamton - AHL), Pius Suter (Zurich SC - Swiss-A), Jordan Topping (Tri-City - WHL), Colin White (Boston College - H-East, Binghamton - AHL, Ottawa - NHL).
2017 rookie tournament schedule at Toronto's Ricoh Coliseum
Friday, Sept. 8: Montreal vs. Toronto, 7 p.m.
Saturday, Sept. 9: Ottawa vs. Montreal, 7 p.m.
Sunday, Sept. 10: Toronto vs. Ottawa, 4 p.m.
Jokerman- Antal inlägg : 1984
Micke80- Antal inlägg : 3038
"– Vi har gått från 12 utländska spelare till tre"
Enbom räknar också bort Jaros.
Matchen ingår i en rookieturnering i Toronto. Jaros nya lag Ottawa mötte i sin första match Montreal Canadiens och det slutade med en förkrossande 8–2-seger. Jaros såg också till att hålla sig framme i anfallszon. Jaros fick en fin passning som skar rakt igenom anfallszon och Jaros sköt direkt och skottet gick till vänster om målvakten i Montreal. "
Redbear- Antal inlägg : 6780
http://www.iihf.com/home-of-hockey/news/news-singleview/?tx_ttnews%5Btt_news%5D=12053&cHash=c1840e8006a15ec61983b08f1eab16f6
Oh my god pic.twitter.com/8WMWCE3w8S
— Hockey Highlights (@BestHockeyClips) 19 februari 2017
Bryan Lerg får en rumptackling av Christian Jaros #twittpuck #moritzgifs pic.twitter.com/hfoIXf9CDX
— Daniel Moritz (@moritzdaniel) 20 oktober 2016
Christian Jaros vackra passning som gav Forsberg ett friläge #twittpuck #moritzgifs pic.twitter.com/6WMsOYKVnB
— Daniel Moritz (@moritzdaniel) 20 oktober 2016
Christian Jaros monstertackling på Max Domi https://t.co/xkphMvCzyC
— Robin Rosendahl (@RoobinRoos) 5 januari 2015
Christian Jaros tackling på Gustav Possler #twittpuck #moritzgifs pic.twitter.com/umqHIGKALM
— Daniel Moritz (@moritzdaniel) 29 november 2014
Timely first career @NHL goal for @ChristianJaros. #GoSensGo pic.twitter.com/TGh3duCOTz
— Ottawa Senators (@Senators) 22 november 2018
gotta love seeing Brady Tkachuk head to grab Christian Jaros' 1st NHL goal puck outta the net pic.twitter.com/fYzoUH7inB
— Sens Prospects (@SensProspects) 22 november 2018
ICYMI: Congrats to #Sens defenceman Christian Jaros who potted his first career #NHL goal last night. pic.twitter.com/6S1nI9BNn7
— Ottawa Senators (@Senators) 22 november 2018
Snikne Ville skrev:Totalägd av Kakko på fyran.
Det är alla , sicken lirare
Bamsefar- Antal inlägg : 12234
- Jaros om en återkomst:
- ISHOCKEY Under sin sista eller ska vi säga senaste säsong i Luleå Hockey så bjöd han på säsongens tackling.
Nu har han på allvar tagit plats i världens bästa liga.
"Jag är överraskad", säger Christian Jaros själv om sin utveckling.
Christian Jaros blev under säsongen 2016/17 stor publikfavorit i Coop Norrbotten Arena.
Men det var inte dribblingar och snygga mål som han främst levererade – utan stenhårda tacklingar.
Den hårdaste av dem alla fick Skellefteås Sebastian Olsson ta mot.
BILD: Pär Bäckström | Christian Jaros tackling på Sebastian Ohlsson i derbyt 2016 mot Skellefteå har blivit en favorit hos många.
– Det är klart att jag minns den väl. Det är min bästa tackling så här långt i karriären, skrattar Jaros.
Derbytacklingen blev sedan en t-shirt och resten är som man brukar säga historia.
– Jag trodde aldrig att det skulle bli så stort, men i samma ögonblick som jag träffade med tacklingen förstod jag att den var spektakulär, säger Jaros och fortsätter:
– Jag var ju själv minst en meter upp i luften efter tacklingen, säger han och minns tillbaka.
Har du försökt göra om den?
– Jo – men det har inte lyckats och det hänger ju inte bara på mig. Jag har ju en motståndare som givetvis inte vill bli tacklad.
Tacklingen blev en tröja och en av dessa finns numera i en garderob i Ottawa.
– Jag har den någonstans hemma i Ottawa.
Är du överraskad över hur stort det blev?
– Jag kan fortfarande bli påmind om just den tacklingen. Det händer att folk kommer fram och frågar om den.
Det är dock inte den enda tröja som han har hamnat på. Den andra tröjan är byggd på en bild som kommer från ganska långt tillbaka i tiden då Christian Jaros fortfarande bodde i Slovakien.
– Jag var jätteung och jag och min kompis var och körde go-cart och efteråt tog vi en bild där vi hade balaclava (hjälmluva) på oss och den bilden postades på internet. Sedan så hittade någon bilden och gjorde en tröja av den. Det är inget som har med huliganer (trycket på tröjan lyder Jaros Hooligan) att göra för jag är en trevlig kille – men det är givetvis roligt.
Har du även en av de tröjorna?
– Jag fick en av Manne (Ek, Luleåfans) och jag har kvar den, skrattar Jaros.
Varför blev du så populär bland fansen i Luleå?
– Jag tror att det är för att jag alltid ger allt på isen. Det gjorde jag oavsett om vi vann eller förlorade.
Är det så enkelt?
– Jag vet inte. Givetvis kanske mina tacklingar bidrog till att de gillade mig, säger han blygsamt.
2016 skrev Jaros ett nytt kontrakt med Luleå Hockey som var tre år långt – men redan efter en säsong så lämnade han för spel i Nordamerika.
Då var han säker på att återvända till Luleå Hockey om han inte tog plats i NHL-laget Ottawa Senators. Nu vet vi att det inte blev så.
– Mitt mål är att spela i NHL. När jag åker dit vill jag vara 100 procent redo och inte spela i AHL. Får jag spela i NHL direkt så åker jag nog över tidigare, men om jag får spela i AHL så åker jag tillbaka till Luleå, sa han då.
Det förändrades när han stod inför faktum i Kanada.
– Jag kände att jag behövde en förändring. Jag visste var jag var i Luleå Hockey och behövde något nytt och jag tror att valet gjorde organisationen (Ottawa Senators) glada, förklarar Jaros.
Jaros är fortfarande bara 23 år och han har antagligen en ganska lång karriär i NHL framför sig – men frågan är vad som händer när den är över.
– Min plan är att spela i NHL tills jag är 38 år och då vill nog inte Luleå ha mig. Jag skulle tro att det då är dags för mig att dra mig tillbaka, skrattar den glade slovaken.
– Fast Luleå Hockey är alltid ett alternativ, säger han snabbt.
Vad har hänt med dig som spelare sedan du lämnade Luleå Hockey?
– Jag är fortfarande den samma, men med lite mera rutin, säger han och fortsätter:
– Jag kanske har blivit lite smartare på isen och inte rusar på hela tiden. Jag har lärt mig att spela enkelt när jag ska spela enkelt och när jag ska välja ett svårare alternativ.
Hur snabbt förändrades du – funkade det direkt?
– Nej nej (skratt) coachen sa några gånger åt mig att "Om du gör så där igen så får du sitta på bänken".
Nu är han "hemma" i Luleå igen efter sin första riktiga säsong i NHL. Under sitt första år i Kanada fick han dra på sig Ottawas tröja vid två tillfällen, men under den gångna säsongen blev det hela 61 matcher i världens bästa hockeyliga, NHL.
– Det har varit en bra säsong. Jag har kommit in i NHL och fått spela ganska mycket. Jag visste innan säsongen att jag skulle få chansen, men jag trodde aldrig att jag skulle få spela så mycket som det nu blev, säger Jaros.
Har du något speciellt minne från dina två första säsonger i Nordamerika?
– Jag gillar att minnas min första match (11 oktober 2017 mot Vancouver Canucks) och Sedinarna spelade fortfarande i laget. Sedan så minns jag mitt första NHL-mål (3–4-målet när Ottawa mötte Minnesota den 21 november 2018) bäst.
Kommer du ihåg målet i detalj?
– Ja absolut. Zach Smith vann tekningen bak till mig och jag tog några skär in i banan och sköt. Jag såg aldrig själv att den gick in, men jag såg när mina lagkamrater började hoppa runt och då förstod jag att den hade gått in.
Vad är du mest överraskad över?
– Att det går så fort. Jag hade aldrig trott att det skulle vara så stor skillnad mellan SHL och NHL. Du har nästan ingen tid att tänka och därför är det extra imponerande att se vad vissa spelare kan göra på isen, säger han och skakar på huvudet.
Christian Jaros kontrakt går ut efter kommande säsong, men han ser inte slutet på sin karriär.
– Jag hoppas givetvis att jag får förlängt med Ottawa.
Du vill inte flytta till någon varmare stad?
– Det är klart att det finns trevligare ställen att bo på rent vädermässigt, men prio ett för mig är att jag spelar i NHL. Får jag inte ett nytt kontrakt med Ottawa så kommer jag antagligen att flytta till någon annan stad.
Christian Jaros blev väl omhändertagen och när han värvades till Ottawa och organisationen där hade sett till att han fick en av världens bästa backar, Erik Karlsson, som mentor.
– Han tog hand om mig och hjälpte mig under försäsongen att anpassa mitt spel till liten is, förklarar Jaros.
Under den senaste säsongen lämnade dock Karlsson Kanada och Ottawa för spel i San Jose Sharks och det var en flytt som blev säsongens stora snackis i NHL.
– Det var traumatiskt för alla som bryr sig om hockey i Ottawa för han var den stora stjärnan. Även om de flesta blev ledsna över att han lämnade Ottawa så var det något som var väntat.
Jaros fick avsluta säsongen med VM hemma i Slovakien
– Jag har ganska svårt att växla från liten is till stor is. Under VM tog det några matcher innan jag visste var jag skulle vara och jag tycker att det är svårare att spela på stor is för anfallarna har så mycket tid och is på sig för att göra sina saker, säger han innan han fortsätter:
– Jag gillar liten is mera för då behöver jag inte åka så mycket skridskor.
Hur var det att spela VM på hemmaplan i Košice, Slovakien?
– Det var galet. Jag fick spela på den platsen var jag en gång började med ishockey. Folk var som galna, men det var synd att vi inte räckte längre än vad vi gjorde och det handlade bara om några sekunder som förstörde festen, säger Jaros.
Christian Jaros hann med 96 matcher i Luleå Hockey innan han lämnade för spel i Nordamerika. När han minns tillbaka så är det ett speciellt tillfälle som etsat sig kvar i minnet.
– Mitt bästa minne från tiden i Luleå Hockey var CHL-guldet. Vi hade ett riktigt bra lag med Abbott-bröderna, Per Ledin, Peter Cehlarik, Lucas Wallmark, Dean Kukan och många andra riktigt, riktigt bra spelare.
– Det var min första titel som senior.
Vad betyder tiden i Luleå Hockey för dig?
– Det betyder väldigt mycket. Hade jag inte spelat i Luleå Hockey hade jag inte heller spelat i NHL nu. Jag är väldigt tacksam för att Luleå gav mig chansen och jag hade väldigt bra tränare under tiden i Luleå Hockey. "Skuggan" (Stefan Nilsson) var den som tog upp mig från juniorlaget till a-laget. Samma sak med Jocke Fagervall och bägge två gav mig förtroende och det gjorde att jag växte som spelare.
I dag delar han och sambon Sara på ett "town house" (Ett slags radhus) ganska så centralt i Ottawa. Trots att han just nu lever sin dröm så erkänner han att det finns vissa saker som han saknar lite extra.
Saknar du något från Luleå när du är i Ottawa?
– Ja, bearnaisesås, skrattar Jaros innan han fortsätter:
– Nej jag saknar givetvis alla vännerna här i Luleå ... också.
Christian Jaros var bara 17 år när han flyttade från hemmet i Košice i Slovakien till Luleå, men trots det så tycker han att flytten från Luleå till Ottawa i Kanada var betydligt tuffare.
– När jag flyttade till Luleå så fanns det några slovaker redan i Luleå. När jag flyttade till Ottawa så kände jag ingen, men det tog inte speciellt länge att lära känna de nya lagkamraterna.
Vad gör ni när du inte är i ishallen?
– Vi gillar "Escape Rooms" (Escape Room är en gruppaktivitet där deltagare blir låsta i ett temarum och behöver använda rummets föremål, söka ledtrådar och lösa gåtor för att ta sig ut) och vi har gjort det med våra familjer. Det känns som om att vi har gjort alla "Escape Rooms" i Ottawa.
Var kommer ni att vara under sommaren?
– Vi åker till Slovakien i mitten av juni. Det blir lite sommarträning hemma i Košice.
Christian Jaros vill avslutningsvis skicka en hälsning till Luleå Hockeys fans
– Jag hoppas att ni fortsätter att ge laget erat stöd samtidigt som ni har roligt på läktaren så ska ni tänka på att det bara är ishockey och inget allvarliga än så, säger Jaros slutligen.
rasbiologen- Antal inlägg : 1368
NilsOskar- Antal inlägg : 441
Redbear, Puckad, Wolfhunter and Kanellängd like this post
Urken, Redbear, Wolfhunter and Kanellängd like this post
Foto: Simon Eliasson/Adam Berlin
Den hårdtacklande och av supportrarna så omtyckte Christian Jaros har åkt upp till Luleå för att se den sista finalmatchen. När vi pratade med honom i samband med torsdagens träning medgav han att spel i Luleå Hockey är något som lockar honom. "Jag har mitt hjärta här – så jag skulle nog inte kunna tacka nej om jag fick möjligheten att återvända", säger slovaken.
ISHOCKEY 12 MAJ 2022 15:51
Kommentera
Att komma tillbaka till Luleå gjorde honom nostalgisk.
– Mycket. Det var länge sedan jag var här sist, så det var en härlig känsla att komma tillbaka och se staden och mina vänner igen, säger Christian Jaros.
– Det tog ett tag att ta sig hit, men en sjunde och avgörande finalmatch i Luleå kan man ju inte missa, tillägger han.
Biljetterna till match sju mot Färjestad tog slut direkt, men Robert Hedlund – som är kommunikationsansvarig i Luleå Hockey, har ordnat så att Christian Jaros får se den.
– Jag vet inte var jag kommer att få sitta, jag kanske hamnar där uppe ni journalister brukar sitta, det enda jag vet är att jag kommer att få gå på matchen, säger han.
– Jag pratade med (Johan) "Foppa" (Forsberg) och han berättade att han och Janne (Sandström) också ska hit, det ska bli roligt att träffa dem, tillägger han.
Han valde för en och en halv månad sedan att lämna New Jersey.
– Jag har inte skrivit på för någon ny klubb än. Jag har några alternativ, men jag tror att jag ska vänta ett tag till, säger Christian Jaros.
Skulle du vara intresserad om Luleå Hockey ville ha dig tillbaka?
– Jag har mitt hjärta här. Jag hade ju en bra tid här, och har massor av vänner som bor här. Så jag skulle nog inte kunna tacka nej om jag fick möjligheten att återvända.
Men det är inte troligt att det blir så?
– Det vet man aldrig, det vet man aldrig, säger han med ett leende.
Wolfhunter- Antal inlägg : 1286
Puckad and Kanellängd like this post
Wolfhunter and Kanellängd like this post
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Sellgren och Jaros in ut med Andersson och Johansson
Eller om Lepistö tyvärr lämnar så får ju Andersson stanna!
Danneja- Antal inlägg : 745
Wolfhunter likes this post
Tackleberry- Antal inlägg : 61
Wolfhunter and Blitzwagen like this post
Har/haft flickvän från här antar jag?
Lars158- Antal inlägg : 9806
ski3r- Antal inlägg : 1992
Rightare.
Klarar av fysiskt spel.
Bra ålder.
Osv.
Blinders- Antal inlägg : 5254
pingu, Redbear, Jonken, Tackleberry, Wolfhunter, Blitzwagen and Burskydd like this post
Lars158 skrev:Jag har för mig sommartid att Jaros brukar vara några veckor i Luleå?
Har haft flickvän från Luleå, var sedan tillsammans med en slovakisk mrs world-deltagare, de verkar dock inte vara tillsammans längre. Jaros syntes med sitt ex från Luleå, i Luleå förra veckan.
Där har ni lite "Hänta extra"-material
LHF96- Antal inlägg : 3532
PM, Redbear and LulefanGBG like this post
Sill season at it's best!LHF96 skrev:Lars158 skrev:Jag har för mig sommartid att Jaros brukar vara några veckor i Luleå?
Har haft flickvän från Luleå, var sedan tillsammans med en slovakisk mrs world-deltagare, de verkar dock inte vara tillsammans längre. Jaros syntes med sitt ex från Luleå, i Luleå förra veckan.
Där har ni lite "Hänta extra"-material
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
PM likes this post
Zorken1- Antal inlägg : 8
JohanO likes this post
JohanO- Antal inlägg : 814
Zorken1 likes this post
Zorken1 likes this post
Fortsätt eventuell diskussion i off-topic och länka till detta inlägg, i sådana fall.
Urken skrev:Lämna politiken utanför så gott det går. Många av er själva arbetar garanterat åt något större bolag som gör affärer med ryssarna, precis som undertecknad, ändå ska det klankas ned på idrottsmän.
Fortsätt eventuell diskussion i off-topic och länka till detta inlägg, i sådana fall.
Är det verkligen politik att skriva att hans val är moraliskt förkastligt med tanke på omständigheterna? Känns som att du har en bias i detta när ämnet verkar så pass känsligt.
Zorken1 likes this post
Ivanhoe- Antal inlägg : 518
Zorken1 likes this post
Bara en tanke jag fick för en tid sedan, KHL sponsras av ryska oljepengar de vet vi alla och de gör även kriget.
Är de inte bra om vi skickar dit massa spelare då med dyra löner, för varje miljon som spelaren tar i lön blir det en miljon mindre som går till bomber och granater!
*bara en högst filosofisk tanke, var snälla.*
Lehto- Antal inlägg : 783
Lars158 likes this post
Dustin skrev:Urken skrev:Lämna politiken utanför så gott det går. Många av er själva arbetar garanterat åt något större bolag som gör affärer med ryssarna, precis som undertecknad, ändå ska det klankas ned på idrottsmän.
Är det verkligen politik att skriva att hans val är moraliskt förkastligt med tanke på omständigheterna? Känns som att du har en bias i detta när ämnet verkar så pass känsligt.
Läs vad jag skrev, herr hycklare.
https://www.luleahockeyforum.com/t40p800-slasktopic#305052
Urken skrev:Lämna politiken utanför så gott det går. Många av er själva arbetar garanterat åt något större bolag som gör affärer med ryssarna, precis som undertecknad, ändå ska det klankas ned på idrottsmän.
Håller inte alls med om att det skulle vara off-topic eller egentligen politiskt enbart att diskutera Jaros moraliskt förkastliga val att gå till ett ryskt lag i nuläget och därigenom göda oligarkers kassakistor som i sin tur fyller Putins fickor. Jaros saknade antagligen inte alternativ men valde, när Luleå inte hade plats, att gå efter pengarna istället för det moraliska. Din jämförelse med bolag däremot är ganska dålig eftersom dessa bolag inte delar säng med Putin.
Zorken1 likes this post
Hankburger skrev:Urken skrev:Lämna politiken utanför så gott det går. Många av er själva arbetar garanterat åt något större bolag som gör affärer med ryssarna, precis som undertecknad, ändå ska det klankas ned på idrottsmän.
Håller inte alls med om att det skulle vara off-topic eller egentligen politiskt enbart att diskutera Jaros moraliskt förkastliga val att gå till ett ryskt lag i nuläget och därigenom göda oligarkers kassakistor som i sin tur fyller Putins fickor. Jaros saknade antagligen inte alternativ men valde, när Luleå inte hade plats, att gå efter pengarna istället för det moraliska. Din jämförelse med bolag däremot är ganska dålig eftersom dessa bolag inte delar säng med Putin.
Ja för det du säger låter ju helt politiskt neutralt...
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Lulefan skrev:Hankburger skrev:Urken skrev:Lämna politiken utanför så gott det går. Många av er själva arbetar garanterat åt något större bolag som gör affärer med ryssarna, precis som undertecknad, ändå ska det klankas ned på idrottsmän.
Vem har sagt något om att vara neutral? Det är inte bara politiskt utan även tal om moral i detta fallet. Dessutom handlar tråden om Jaros och att förbjuda ett visst ämne även om det är relevant är inte något positivt.
Ivanhoe and JohanO like this post
Hankburger skrev:Lulefan skrev:Hankburger skrev:Urken skrev:Lämna politiken utanför så gott det går. Många av er själva arbetar garanterat åt något större bolag som gör affärer med ryssarna, precis som undertecknad, ändå ska det klankas ned på idrottsmän.
Vem har sagt något om att vara neutral? Det är inte bara politiskt utan även tal om moral i detta fallet. Dessutom handlar tråden om Jaros och att förbjuda ett visst ämne även om det är relevant är inte något positivt.
Fast att påstå att det inte är politiskt är ju rent skitsnack, hela ditt problem med Jaros val grundar sig i slutändan i politik.
Finns det inget annat snorta lite godhetspulver över?
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Och var påstod jag att det inte var politiskt? Allt jag sa att det inte bara var politiskt utan även att det är moraliskt och etiskt förkastligt. Lugna ned dig nu.Lulefan skrev:Hankburger skrev:Lulefan skrev:Hankburger skrev:Urken skrev:Lämna politiken utanför så gott det går. Många av er själva arbetar garanterat åt något större bolag som gör affärer med ryssarna, precis som undertecknad, ändå ska det klankas ned på idrottsmän.
Fast att påstå att det inte är politiskt är ju rent skitsnack, hela ditt problem med Jaros val grundar sig i slutändan i politik.
Finns det inget annat snorta lite godhetspulver över?
Svårt att tävla om dom bästa spelarna när Schweiz och Ryssland innebär skatt om ~10%
Lars158- Antal inlägg : 9806
Sida 6 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8