Christian Jaros
+75
Panikvärvning
Mange
Serkan122
Lulefan
Jokerman ll
Lehto
Zorken1
Blinders
Rayko
Tackleberry
Danneja
NilsOskar
Jokerman
Norrlandstoken
Wolfhunter
Lillajag
Ivanhoe
Hankburger
amarule
rasbiologen
Sportchefen #2
PM
HollywoodFATS
JuniorX
wilmus2007
Redbear
LubosC
Dustin
Ferros
ski3r
Mickeee
Kapten Haddock
LHF96
Tigerman
Lasse Proppmätt
MiCCe
JohanO
Pontaking
NallePhu
nummer 17
Qirren
Jonken
Myrman
Sundance Kid
Pajala
Diktatorn
CKa
Norlin
Rikky
Dentos
Puckad
KaptenBlodskelett
FruktHamster
Kraftkung
LuleåWinston
icemask
Bamsefar
Mr Bister
tibet
Slapshot
Fred Herbert
Urken
Hedanders
Tony Moore
Old Brooklyn
Donowitz
Hellcop
Kagen
Micke80
LulefanGBG
Rönken
Lars158
hokkzorz
pingu
Snikne Ville
79 posters
Sida 4 av 8
Sida 4 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: Christian Jaros
Dentos skrev:Visst har Jaros fortfarande inte gjort mål för A-laget någonsin? Känns som att det kommer ske vilken match som helst nu. Tycker han kommit närmare och närmare med skotten, som faktiskt är bra. Backskott kräver alltid lite flyt för att gå in, hoppas det sker redan imorgon!
Lite oflax, han har ju haft femtielva stolpträffar.
LHF96- Antal inlägg : 3532
Klart tränarna ser det. Lyssna på intervjun inför kommande match med Fagervall på officiella.LuleåWinston skrev:Tror det enbart är en tidsfråga innan Jaros får spela PP. Tränarna ser nog samma sak som oss andra.
Han är extremt bra just nu. Tror knappt han förlorade en 1 mot 1 duell igår. Hårt skott, kan skjuta direkt och framförallt så vill han något och vågar.
Matchen innan så förlorade han en duell klart genom att bli nertacklad. Sedan satt han och svor på bänken och gick ut och slogs. Skulle inte förvåna mig om han muttrade "Jag ska aldrig förlora en kamp igen".
Jaros känns lite som en fullpumpad badboll som man håller under vattenytan och bara väntar på att bli släppt fri.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Snikne Ville skrev:Klart tränarna ser det. Lyssna på intervjun inför kommande match med Fagervall på officiella.LuleåWinston skrev:Tror det enbart är en tidsfråga innan Jaros får spela PP. Tränarna ser nog samma sak som oss andra.
Han är extremt bra just nu. Tror knappt han förlorade en 1 mot 1 duell igår. Hårt skott, kan skjuta direkt och framförallt så vill han något och vågar.
Matchen innan så förlorade han en duell klart genom att bli nertacklad. Sedan satt han och svor på bänken och gick ut och slogs. Skulle inte förvåna mig om han muttrade "Jag ska aldrig förlora en kamp igen".
Jaros känns lite som en fullpumpad badboll som man håller under vattenytan och bara väntar på att bli släppt fri.
Som Snikne är inne på, så är Fagervall otroligt positiv gentemot Jaros. Han benämner honom som lagets bästa back i spelet 5 mot 5. Inte bara i slutspelet, utan också i slutdelen av serien.
nummer 17 skrev:Jaros far och flänger alldeles för mycket i egen zon. Tappar positionen och ställer därmed till det för övriga i femman. Dessutom tenderar han till att hamna på fel sida lite för ofta. Samt att han tror sig vara offensiv när Luleå ser honom som defensiv och därför följer han inte alltid speliden. Vi får väl se vad han lyckats slipa till under tiden i Asplöven.
Nä men se på fan. Nu går Jaros själv ut å säger att han for och flängde för mycket tidigare. "Som en yr höna". http://www.kuriren.nu/100-hockey/forklaringen-bakom-backparets-succ-8782425.aspx
nummer 17- Antal inlägg : 1214
nummer 17 skrev:nummer 17 skrev:Jaros far och flänger alldeles för mycket i egen zon. Tappar positionen och ställer därmed till det för övriga i femman. Dessutom tenderar han till att hamna på fel sida lite för ofta. Samt att han tror sig vara offensiv när Luleå ser honom som defensiv och därför följer han inte alltid speliden. Vi får väl se vad han lyckats slipa till under tiden i Asplöven.
Nä men se på fan. Nu går Jaros själv ut å säger att han for och flängde för mycket tidigare. "Som en yr höna". http://www.kuriren.nu/100-hockey/forklaringen-bakom-backparets-succ-8782425.aspx
Vi är nog samtliga här inne överrens om att du är den hockeykunnigaste på det här forumet.
CKa- Antal inlägg : 1359
Skulle jag vara ottawas gm skulle jag sitta och njuta med en pommac och cigarr just nu och spelar inte jaros i ottawa nästa år äter jag upp min mössa. Har dem mot all förmodan missat hans framfart under slutspelet så kommer han på deras camp i sommar ta en tröja. tyvärr.. han har ju allt man kan önska sig av en back
Mickeee- Antal inlägg : 910
Ser att det är födelsedag, Grattis Crille!
http://www.kuriren.nu/100-hockey/jaros-om-frolundajattens-tuffa-small-8795363.aspx
Tony Moore skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/jaros-om-frolundajattens-tuffa-small-8795363.aspx
Vad säger han i korta drag? Mitt medlemskap har gått ut dessvärre.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Rönken skrev:Tony Moore skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/jaros-om-frolundajattens-tuffa-small-8795363.aspx
– Jag var på väg att byta och får en crosschecking mellan byxorna och mitt skulderskydd, precis där jag är helt oskyddad, berättar Christian Jaros som försökte ta sig upp efter smällen, men föll ihop igen på isen.
– Det kändes om att jag inte kunde andas, samtidigt som det kändes om en kniv i mina revben. Det gjorde fruktansvärt ont i ungefär en minut. Men sådan är hockey ibland.
ski3r- Antal inlägg : 1992
ski3r skrev:Rönken skrev:Tony Moore skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/jaros-om-frolundajattens-tuffa-small-8795363.aspx
– Jag var på väg att byta och får en crosschecking mellan byxorna och mitt skulderskydd, precis där jag är helt oskyddad, berättar Christian Jaros som försökte ta sig upp efter smällen, men föll ihop igen på isen.
– Det kändes om att jag inte kunde andas, samtidigt som det kändes om en kniv i mina revben. Det gjorde fruktansvärt ont i ungefär en minut. Men sådan är hockey ibland.
Inte mycket gnäll från Jaros, riktigt skön spelare.
Känsla av att tjockdansken får se upp nästa match, Melart såg riktigt upprörd ut över överfalletRönken skrev:ski3r skrev:Rönken skrev:Tony Moore skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/jaros-om-frolundajattens-tuffa-small-8795363.aspx
Bamsefar- Antal inlägg : 12240
Hmmm.., inte + när jag la ut den:
Frölundabacken Oliver Lauridsen gav Christian Jaros en födelsedagspresent av det sämre slaget.
Backen Christian Jaros lämnade tonåren när semifinalspelet inleddes under lördagen. Men 20-årsdagen fick en bitter eftersmak. Slovaken fick nämligen en ful crosschecking mot revbenen av Frölundas danske tuffing Oliver Lauridsen i mittperioden.
Det blir inget firade för Jaros trots att han fyller jämnt. Champagnen får vänta för nu ligger fokus bara på en sak.
– Nu är det bara hockey som är viktigt, säger han.
Frölundabacken Oliver Lauridsen gav Christian Jaros en födelsedagspresent av det sämre slaget.
Backen Christian Jaros lämnade tonåren när semifinalspelet inleddes under lördagen. Men 20-årsdagen fick en bitter eftersmak. Slovaken fick nämligen en ful crosschecking mot revbenen av Frölundas danske tuffing Oliver Lauridsen i mittperioden.
Det blir inget firade för Jaros trots att han fyller jämnt. Champagnen får vänta för nu ligger fokus bara på en sak.
– Nu är det bara hockey som är viktigt, säger han.
Bamsefar skrev:Känsla av att tjockdansken får se upp nästa match, Melart såg riktigt upprörd ut över överfalletRönken skrev:ski3r skrev:Rönken skrev:Tony Moore skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/jaros-om-frolundajattens-tuffa-small-8795363.aspx
Brinner väl till lite när det oftast är yngre oerfarna spelare många "tuffingar" går på.
Men helvete. Någon av våra tuffingar måste ge igen med exakt samma medel på någon av deras finlirare!!! Vill de ha ett krig så får de ta konsekvenserna helt enkelt.
Qirren- Antal inlägg : 1369
Qirren skrev:Men helvete. Någon av våra tuffingar måste ge igen med exakt samma medel på någon av deras finlirare!!! Vill de ha ett krig så får de ta konsekvenserna helt enkelt.
Apropå att Jaros är en finlirare
Men annars håller jag med om att vi måste grisa till det lite mer och inte spela finhockey som dom vill. Men jag ser ju gärna att Jaros grisar han med och inte låter andra göra jobbet åt honom.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Nej han är ingen finlirare men han är en junior.Micke80 skrev:Qirren skrev:Men helvete. Någon av våra tuffingar måste ge igen med exakt samma medel på någon av deras finlirare!!! Vill de ha ett krig så får de ta konsekvenserna helt enkelt.
Men annars håller jag med om att vi måste grisa till det lite mer och inte spela finhockey som dom vill. Men jag ser ju gärna att Jaros grisar han med och inte låter andra göra jobbet åt honom.
Qirren skrev:Nej han är ingen finlirare men han är en junior.Micke80 skrev:Qirren skrev:Men helvete. Någon av våra tuffingar måste ge igen med exakt samma medel på någon av deras finlirare!!! Vill de ha ett krig så får de ta konsekvenserna helt enkelt.
Det kan jag däremot skriva under på. Och med hans utveckling så är det en kille jag hoppas vi får behålla ett år till och se om han tuffar till sig än mer samt om han kan utveckla sina "finare" skills som han också har.
Micke80- Antal inlägg : 3038
#15 CJ en RIKTIG STÅLMAN, fy faan va härligt att han tar minst en sässe till i den bästa föreningen - man blir jävligt glad :-D
Är det bekräftat?Tony Moore skrev:#15 CJ en RIKTIG STÅLMAN, fy faan va härligt att han tar minst en sässe till i den bästa föreningen - man blir jävligt glad :-D
Enligt den här artikeln: http://www.kuriren.nu/100-hockey/luleaspelaren-siktar-pa-vm-plats-8809623.aspx
Christian Jaros berättar om framtidsplanerna – som innehåller landslagsspel.
Den slovakiske backen Christian Jaros, 20, har haft en stor utveckling den här säsongen.
Efter en lite tyngre start och en sejour i Asplöven fick han ett ordentligt genombrott efter jul.
Samma kväll som Luleå Hockey blivit utslagna ur SM-slutspelet fick han ett positivt besked.
– De ringde mig och vill att jag ska ansluta till landslaget. Så jag åker på en camp och så får vi se om jag tar mig till VM eller inte.
Hur ser du på dina chanser?
– Jag åker dit för att ta mig hela vägen. Om man tror på det så kan man lyckas.
Jaros är draftad av Ottawa Senators och har haft kontakt med NHL-klubben under säsongen. Precis som i fjol kommer han åka på deras sommarcamp.
– Men sen kommer jag tillbaka hit.
Du kommer spela i Luleå nästa år?
– Ja.
Den slovakiske backen Christian Jaros, 20, har haft en stor utveckling den här säsongen.
Efter en lite tyngre start och en sejour i Asplöven fick han ett ordentligt genombrott efter jul.
Samma kväll som Luleå Hockey blivit utslagna ur SM-slutspelet fick han ett positivt besked.
– De ringde mig och vill att jag ska ansluta till landslaget. Så jag åker på en camp och så får vi se om jag tar mig till VM eller inte.
Jaros är draftad av Ottawa Senators och har haft kontakt med NHL-klubben under säsongen. Precis som i fjol kommer han åka på deras sommarcamp.
– Ja.
Tony Moore skrev:Enligt den här artikeln: http://www.kuriren.nu/100-hockey/luleaspelaren-siktar-pa-vm-plats-8809623.aspx
– Ja.
Fy fan vad skönt besked!!!
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Att Jaros blir kvar känns fruktansvärt bra. Tycker han kanske varit den bästa backen totalt sett sedan han började få speltid mot slutet av säsongen och genom hela slutspelet, visst gör han några misstag då och då men reder ofta upp de. Underbart se hans spel så pass ung helt utan handbroms och spelar ett uppoffrande spel. Finns en potential offensivt också och var lite besviken att han inte fick chans i PP i slutet av säsongen då våra övriga PP-backar hade så fatalt svårt att få igenom skotten. Tycker Jaros har ett bra skott och även är duktig på att få igenom skotten mot mål.
Tror definitivt han har potential att vara vår toppback 16/17, sen blir det nog en lång NHL-karriär.
Tror definitivt han har potential att vara vår toppback 16/17, sen blir det nog en lång NHL-karriär.
Dustin- Antal inlägg : 7180
Jaros kom med i VM-truppen. Grymt kul! Tror många kommer få upp ögonen för vår guldklimp nu.
Grattis! Blir fan mer intressant att följa än 3 kronor..
Snikne Ville skrev:Grattis! Blir fan mer intressant att följa än 3 kronor..
Håller med. Tre Kronor känns väldigt ljumma. Får smyghålla lite på Slovakien...:-)
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Risken vid ett bra VM är väl att Ottawa plockar över honom direkt. Men jävligt kul för Jaros.
Dustin- Antal inlägg : 7180
Määk skrev:Risken vid ett bra VM är väl att Ottawa plockar över honom direkt. Men jävligt kul för Jaros.
Precis! Bättre att våra spelare inte går så bra i VM och blommar ut hos oss istället
pingu- Antal inlägg : 2418
Mål i landslaget! Grattis!
Dags att göra mål i den finaste av tröjor också!
Puckad- Antal inlägg : 11373
Är väl 2:a kassen i turneringen..*drar ut en trend*Puckad skrev:Mål i landslaget! Grattis!
http://www.kuriren.nu/100-hockey/ottawas-besked-om-jaros-framtid-8854310.aspx
Fast sedan kommer tillägget;
Hoppas att han blir kvar, förstår inte varför man ska skynda så mycket alltid. Skynda långsamt likt Skalman istället.
Kuriren.nu skrev:Vår inställning, vilket vi också har meddelat Luleå, är att han ska spela i SHL nästa säsong och i Nordamerika säsongen efter det, säger Vaclav Burda, europeisk chefscout i Ottawa Senators.
Fast sedan kommer tillägget;
Kuriren.nu skrev:Vaclav Burda förklarar också att det kan bli aktuellt att skriva kontrakt med Jaros redan den här säsongen, men tillägger att han inte kan utesluta att backen spelar i Ottawa till hösten.
– Det är svårt att veta redan nu vad som händer under sommaren. Vi vill ha över honom så snart som möjligt, men samtidigt måste vi tänka på vad som är bäst på lång sikt. För tillfället vill vi se honom göra en bra säsong i Luleå Hockey, få mycket istid och spela i viktiga situationer för att vara ännu bättre förberedd när han kommer över. Vi kan också välja att skriva kontrakt och låna ut honom till Luleå, men det är ännu för tidigt att säga om det blir så.
Hoppas att han blir kvar, förstår inte varför man ska skynda så mycket alltid. Skynda långsamt likt Skalman istället.
Beror väl till stor del på hur Sens befintliga besättning ser ut. Har ingen aning själv.
Ottawa vill att han spelar en säsong till i Luleå, yeaahh http://www.hockeysverige.se/2016/05/20/backtalangen-ser-ut-att-bli-kvar-vill-se-honom-gora-en-bra-sasong-i-lulea/
Här tror jag vi har en framtida ikon, "efter 10 framgångsrika säsonger i NHL väljer den spelskicklige, tuffa backen Christian Jaros att avsluta sin karriär i Luleå HF"
Här tror jag vi har en framtida ikon, "efter 10 framgångsrika säsonger i NHL väljer den spelskicklige, tuffa backen Christian Jaros att avsluta sin karriär i Luleå HF"
Blev lite förvånad när jag mötte Jaros med flickvän i Hemmingsmark av alla ställen på en landhockey-turnering med massa gamla Skellefteå-spelare som dragplåster (förvånad att jag var där själv också). Jag har för mig att jag har hört att hans tjej är från Luleå förresten, bra för framtiden!
LubosC- Antal inlägg : 472
LubosC skrev:Blev lite förvånad när jag mötte Jaros med flickvän i Hemmingsmark av alla ställen på en landhockey-turnering med massa gamla Skellefteå-spelare som dragplåster (förvånad att jag var där själv också). Jag har för mig att jag har hört att hans tjej är från Luleå förresten, bra för framtiden!
Jag känner tjejjens pappa! släng dig i väggen Lassie
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
hokkzorz skrev:LubosC skrev:Blev lite förvånad när jag mötte Jaros med flickvän i Hemmingsmark av alla ställen på en landhockey-turnering med massa gamla Skellefteå-spelare som dragplåster (förvånad att jag var där själv också). Jag har för mig att jag har hört att hans tjej är från Luleå förresten, bra för framtiden!
Jag känner tjejjens pappa! släng dig i väggen Lassie
Sett Jaros i Luleå ett par gånger under sommaren, tror han bor här även över sommaren!
Kul att en av de mest välrespekterade journalisterna i Nordamerika uppmärksammade Jaros fina tackling.
https://twitter.com/TSNBobMcKenzie/status/779440686991114240?s=09
https://twitter.com/TSNBobMcKenzie/status/779440686991114240?s=09
Jaros tackling #twittpuck #moritzgifs pic.twitter.com/9baVRT5d4O
— Daniel Moritz (@moritzdaniel) September 23, 2016
BOOM BOOM Jaros
Så här såg det ut när Christian Jaros delade ut en ordentlig propp. Se här: #twittpuck @skelleftea_aik @LuleaHockey https://t.co/Svp4dpadiM
— C More Sport (@cmoresport) 23 september 2016
Den sekvensen blir naturligtvis undervisningsmaterial på luleås hockeyskola.Rönken skrev:Jaros tackling #twittpuck #moritzgifs pic.twitter.com/9baVRT5d4O
— Daniel Moritz (@moritzdaniel) September 23, 2016
Bamsefar- Antal inlägg : 12240
"One of the biggest hits I´ve ever seen in my life".
http://www.luleahockey.se/artikel/yjmzaitgz-30c4d/
http://www.luleahockey.se/artikel/yjmzaitgz-30c4d/
Riktig jävla grym tackling!! Nackdelen med Jaros sätt att använda sin kropp är att han sannolikt får avsluta karriären i förtid om han fortsätter så där! Pierre Johnsson spelade på liknande sätt och hans kropp höll inte, blir oerhörd belastning i såna lägen!
nummer 17 skrev:Riktig jävla grym tackling!! Nackdelen med Jaros sätt att använda sin kropp är att han sannolikt får avsluta karriären i förtid om han fortsätter så där! Pierre Johnsson spelade på liknande sätt och hans kropp höll inte, blir oerhörd belastning i såna lägen!
Nu ska vi inte vara såna! Grym tackling - fortsätt så! (Utan att skada dig det vill säga)
nummer 17 skrev:Riktig jävla grym tackling!! Nackdelen med Jaros sätt att använda sin kropp är att han sannolikt får avsluta karriären i förtid om han fortsätter så där! Pierre Johnsson spelade på liknande sätt och hans kropp höll inte, blir oerhörd belastning i såna lägen!
Scott Stevens stod ju för en och annan spektakulär tackling, han spelade tills han var närmare 40 år. Pierre Johnsson hade väl en jävla otur med skador främst?
Tyvärr hade Pierre fel kropp till rätt skalle. Det har inte Jaros.
Årets jubel i Coop Arena när Jaros satte den tacklingen
Redbear- Antal inlägg : 6780
Luleås backar är bättre än ifjol även om det är samma namn på tröjorna, Jaros visar det inte minst.
Kagen- Antal inlägg : 1776
Sida 4 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sida 4 av 8
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet