2012-02-16, Elitserieomgång 47, Luleå - MoDo
+23
Bamsefar
Lajon
farre
LubosC
stormvägen
Kato
storraggarn
Chris Hendrix
Högljudd
Sven Savage
tvåplustvå
amarule
Myrman
Dave Rock
MickkeJ
NallePhu
Rayko
Zeb Macahan
BodenSwe
Redbear
Beast.
Snikne Ville
27 posters
Sida 4 av 4
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: 2012-02-16, Elitserieomgång 47, Luleå - MoDo
1-4.
utspelade på hemmaplan av ett MooDoo som ville mer, åkte snabbare, tacklade tyngre, passade bättre och körde sönder ett tamt Luleå.
Efter Pölsamatchen hade man väntat sig ett starkt Luleå men det blev tvärtom.
Är det streckpyskologien det handlar om? Lag som slåss för en slutspelsplats eller för att undvika kval kan mycket väl spöa topplag i slutet av serier?
Jag tror inte det. Tror att Uffe Robocop fått ihop laget bra under säsongen och detta MooDoo kan gå långt i ett slutspel, beroende av vilka de får möta. Gissar att de gärna tar sig an Luleå.
Fy satan vilken ful snoik på råskinnet Tollefsen! T o m Wallin är vackrare skulle jag tro.
utspelade på hemmaplan av ett MooDoo som ville mer, åkte snabbare, tacklade tyngre, passade bättre och körde sönder ett tamt Luleå.
Efter Pölsamatchen hade man väntat sig ett starkt Luleå men det blev tvärtom.
Är det streckpyskologien det handlar om? Lag som slåss för en slutspelsplats eller för att undvika kval kan mycket väl spöa topplag i slutet av serier?
Jag tror inte det. Tror att Uffe Robocop fått ihop laget bra under säsongen och detta MooDoo kan gå långt i ett slutspel, beroende av vilka de får möta. Gissar att de gärna tar sig an Luleå.
Fy satan vilken ful snoik på råskinnet Tollefsen! T o m Wallin är vackrare skulle jag tro.
Sven Savage- Antal inlägg : 678
Sämsta matchen med Rönken och den kommer efter dagar av turbulens runt spelare hit och dit och Harju utanför laget.
Känns som ett dåligt omen och jag hoppas att de 3 vise männen har kraft att vända detta för annars kan slutspelet ta slut fortare än vi anar.
Skit skit skit nu blir det dåligt humör här hemma, hoppas äktenskapet håller men famijen är van
Känns som ett dåligt omen och jag hoppas att de 3 vise männen har kraft att vända detta för annars kan slutspelet ta slut fortare än vi anar.
Skit skit skit nu blir det dåligt humör här hemma, hoppas äktenskapet håller men famijen är van
Högljudd- Antal inlägg : 1011
Tror inte flyttryktena har något med kvällens icke-spel att göra. Dom var bra mot Brynäs och har haft svårt mot Modo tidigare.Högljudd skrev:Sämsta matchen med Rönken och den kommer efter dagar av turbulens runt spelare hit och dit och Harju utanför laget.
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Tycker fortfarande det är bedrövligt att vi inte har testat förra årets succe kedja iår.
Hur jävla svårt kan det vara?
Hur jävla svårt kan det vara?
farre- Antal inlägg : 2143
Ja det känns onekligen som att Luleå var helt ur balans i denna matchen. Inga av grunderna görs på rätt sätt. Ingen verkar ha ngn vilja
Luleå totalt utspelade. Både SAIK och Brynäs blir totalkrossade. Upp-och-ned-bak-och-fram-matchernas afton ikväll..
Luleå totalt utspelade. Både SAIK och Brynäs blir totalkrossade. Upp-och-ned-bak-och-fram-matchernas afton ikväll..
Beast.- Antal inlägg : 2040
farre skrev:Zeb Macahan skrev:Säsongens bottennapp, nu kan det bara bli bättre.
Hur många ggr har vi inte sagt så iår??
Precis. Det är alltför ofta.
Tänk igenom säsongen, hur många skitbra matcher har vi gjort iår? Inget vi har varit bortskämda med precis. De är alltid "vi kan bättre" och "Rätt dålig match av oss men vi tar ändå 3 poäng".
Och kan inte klandra folk som kallar oss "Tråkiga Luleå" när dem får se denna match.
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
Ja det tätar till sig, tidigare topp-3 är väl nu topp-5 skulle jag vilja säga, upp på banan på lördag Luleå annars kan detta sluta utanför de fyra bästa.
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Sven Savage skrev:Är det streckpyskologien det handlar om? Lag som slåss för en slutspelsplats eller för att undvika kval kan mycket väl spöa topplag i slutet av serier?
Du har nog tämligen rätt där Sven.
Hur många gånger har inte vi tagit oss till slutspel genom att tokspela hem omöjliga vinster mot topplag i slutet av serien.
Vi har inte legat så här högt uppe vid denna tid sedan slutet av 1990-talet så vi har bara glömt hur det kan vara .
Den här matchen var en helt normal "mesta lag i poängnöd vinner - match" och samma sak drabbade BIF och Skaik ikväll.
Högljudd- Antal inlägg : 1011
Härligt att Luleå Hockey engagerar men kan alla seriöst sansa sig? Vi LEDER serien, vi kämpar inte för att undvika kval som det kan verka av begravningsstämningen härinne. Ja, vi gjorde en plattmatch mot ett lag som vi haft problem med tidigare och som desperat kämpar för en slutspelsplats i en tight serie. Jag skulle inte heller vilja möta Modo i slutspel, dom passar oss jäkligt dåligt men det kommer vi knappast att behöva heller. Kommer vi topp-3 kan vi välja nån annan (tar hellre HV eller FBK) och kommer vi fyra så lär Modo redan vara taget.
Problem med målskyttet sedan försäsong, pp som haltat sedan november. Någon som gör något?
stormvägen- Antal inlägg : 3073
Nej, kan inte klandra någon som säger tråkiga Luleå om kvällens match. Man kan göra dåliga matcher åsså kan man göra DÅLIGA matcher, kvällens tillhör den senare kategorin och dom har vart fall jag bara sett typ 2-3 av denna säsong.BodenSwe skrev:farre skrev:Zeb Macahan skrev:Säsongens bottennapp, nu kan det bara bli bättre.
Tänk igenom säsongen, hur många skitbra matcher har vi gjort iår? Inget vi har varit bortskämda med precis. De är alltid "vi kan bättre" och "Rätt dålig match av oss men vi tar ändå 3 poäng".
Och kan inte klandra folk som kallar oss "Tråkiga Luleå" när dem får se denna match.
Bara hoppas Djurgården får smaka på revanschlustan. Å andra sidan lär de nog också vara rätt taggade efter storförlust i derbyt ikväll.
Usch då, det här var inget roligt och man undrar lite hur förberedelserna sett ut egentligen? Passningspelet under all kritik, spelarna verkade knappt veta vart de hade varandra, och spelet i offensiv zon, men snälla!När man har pucken bör den spelas in mot mål om det står ngn där, Inte läggas ner för att skyfflas runt o så tar vi ett lamt skott utifrån när egna spelare åkt därifrån.
När man spelat så femtioelva gånger så kanske motståndet kan räkna ut att så kommer det att se ut femtiotolvte gången oxo.
Vi är effektivast när vi går in mot mål, med ev Gretzkypassning eller instick, inte när pucken träs runt sarger och blålinje, Hur svårt kan det vara?
När man spelat så femtioelva gånger så kanske motståndet kan räkna ut att så kommer det att se ut femtiotolvte gången oxo.
Vi är effektivast när vi går in mot mål, med ev Gretzkypassning eller instick, inte när pucken träs runt sarger och blålinje, Hur svårt kan det vara?
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Kan mycket väl bli torsk på Lördag.....
.... är vi nedtränade inför sluspelet?
.... är vi nedtränade inför sluspelet?
Lajon- Antal inlägg : 4397
Positivt: Vi är fortfarande serieledare, otroligt nog!
Negativt: Jag tror vi avslutar analysen här och nu....
Negativt: Jag tror vi avslutar analysen här och nu....
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Nu glömmer jag denna match och går vidare.
Zeb Macahan skrev:Nej, kan inte klandra någon som säger tråkiga Luleå om kvällens match. Man kan göra dåliga matcher åsså kan man göra DÅLIGA matcher, kvällens tillhör den senare kategorin och dom har vart fall jag bara sett typ 2-3 av denna säsong.BodenSwe skrev:farre skrev:Zeb Macahan skrev:Säsongens bottennapp, nu kan det bara bli bättre.
Båda matcherna mot Växjö hemma
Båda matcherna mot TIK hemma
Matchen mot LHC där Myllys hyllades
De två senaste matcherna hemma mot MoDo
Jag kommer då på sådär 7st på rak arm, och nu pratar vi bara hemma
Vi måste vara dom sämsta serieledarna någonsin!
Myrman- Antal inlägg : 4663
Eller de bästa;)
Känns rätt meningslöst att analysera matchen, vad som bör sägas har redan sagts här. Det är för dåligt!
Samtidigt som jag - i alla fall just nu - inte förstår hur vi kan vara serieledare när vi ofta spelar såhär pass dåligt. Något måste vi ju göra bra, eftersom vi är just serieledare.
Hua. Djurgården på lördag - en match jag missar då jag råkade dubbelboka 18.30 på lördag. Vann en biljett till valfri match i Läkerol Arena, så löste in den mot BIF - SkAIK, får hoppas att det blir en skyhelvetes match då jag annars inte brukar engagera mig särskilt i matcher som Luleå inte är med i.
Samtidigt som jag - i alla fall just nu - inte förstår hur vi kan vara serieledare när vi ofta spelar såhär pass dåligt. Något måste vi ju göra bra, eftersom vi är just serieledare.
Hua. Djurgården på lördag - en match jag missar då jag råkade dubbelboka 18.30 på lördag. Vann en biljett till valfri match i Läkerol Arena, så löste in den mot BIF - SkAIK, får hoppas att det blir en skyhelvetes match då jag annars inte brukar engagera mig särskilt i matcher som Luleå inte är med i.
Utan Timrå och Modo skulle tabellen se ut såhär:
- Kod:
GP W L +/- TP
1 Luleå_ 39 24 15 +21 74
2 Brynäs 39 21 18 +02 63
3 Skellefteå 39 20 19 +09 62
4 HV71 38 21 17 +13 61
5 Frölunda 39 20 19 +08 61
6 Färjestad_ 39 18 21 -07 57
7 Linköping_ 39 19 20 -12 54
8 AIK_ 38 18 20 +04 52
9 Växjö_ 39 17 22 -13 50
10 Djurgården 39 16 23 -25 48
ToreÖ- Antal inlägg : 14
Ur led är tiden. Man har ju alltid kunnat räkna med att MooDoo har man halva inne på eftersom de högt betalda knektarna inte har något hjärta för laget och viker ned sig så fort det bär emot. Inte lägger av förstås, men går man ned till 95% är det som att förlora matchen. Lirar var och varannan MooDooist som Johan Harju skulle de förlora mot de flesta allsvenska lag.
Men de vet var de har Luleå. De vet att matcher mot oss är förlorade om inte varje gubbe ger 100%. De vet vad som behövs och de är beredda att göra det.
Jag trodde aldrig att uffe sandström skulle kunna få ut detta av laget men uppenarligen har han lyckats. De spelar som ett lag och emd en tämligen enkel matchidé men när varje gubbe gör sin plikt är de farliga för lahg som inte räcker till.
Jag har match efter match varit stolt över mitt Luleå. Man efter man går in och levererar allt de kan byte efter byte match efter match. Undantaget han som satt på läktaren som inte tagit till sig det spelet.
Men när man möter MooDoo möter man ett lag som spelare för spelare är tyngre, brutalare, mer desperata. Och när det gänget gör sitt yttersta vinner de de flesta man mot man mot oss och får då medvind och vinner match. Ärligt talat tycker jag att Luleå kämpade duktigt matchen igenom men de räckte inte till. Det var som att 75kg-spelare möter 95 kg-spelare och då slutar det bara på ett sätt, om man nu inte har andra fördelar som väger upp. Det Luleå haft är viljan att kämpa, energien. Men när MooDoo bjuder på detsamma är det kört. Obehagligt nog uppfattar jag det som att MooDoo nu mycket väl vet exakt vad de behöver gröa för att spöa oss om vi möts i slutspel. Och de kommer att göra det. Andra lag kan känna "tråkiga Luleå som inte ger oss några chanser". Men inte MooDoo.
Att inse det på isen verkade ha tagit självförtroendet ur kroppen på de våra. Kolla bara hur många horribla misstag backarna stod för, när MooDooisterna pressade högt på. I tredje perioden fanns sekvenser då 3-4 Luleåspelare stod bakom eget mål vid sarg och sökte få lös puck och gå uppåt men en enda MoopDoospelare jagade skiten av Luleåspelarna som tappade 15-20 sekunder utan att ens få ut puckhelvetet - mot En Ensam MooDooist! För att inte tala om hur extremt impotenta vi var i PP när MooDooisterna höll oss utanför zomn eller omedelbart spelade ut puck. Nej, det kändes som att Luleås spelare blev tagna på sängen och den våldtäkten fortsatte i 58 minuter.
Ska man säga något positivt kan det bara bli: nu vet varje gubbe vad som krvs för att ha chans mot MooDoo. Till att börja med krävs det att man ger allt men också att man måste ge mer. Man måste ge blod, svett, tårar och tänder. Ingen kan inbilla sig något annat. Och dessutom måste denna utskåpning ha haft det goda syftet att ingen spelare längre tänker omedvetet att "det löser sig, det fixar de andra, vi leeeeeder ju serien". Nu vet alla att det har hårdnat till i slutet av serien och precis så här blöir det också i slutspelet. Nu är det bara att glömma att få något gratis.
Så jag tror att det kan bli en väckarklocka. Men den stora frågan är: finns där något att väcka? Nu har vi spelat 48 matcher och har ett alldeles för uselt PP för att lyckas i ett slutspel. Hade vi ett bättre PP skulle vi kunna gå för GLUD. Utan det kan vi glömma alla sådana drömmar. Och ärligt talat vet jag inte hur det ska kunna ordna sig nu, när det inte gjort det ännu.
I mina ögon är det vi saknar mest en back av den nivå som Janne Niinimaa var förra våren. Vi har förlorat alldeles för mycket på backar som skjuter usla skott som bara har den effekten att vi tappar ett PP och får börja om från eget burskydd liksom vi är för lätta att neutralisera eftersom alla känner till att det gäller att döda Luleås potentiella kvicka samspel framför målet - backarna behöver de inte lägga så mycket krut på, eftersom de bara kommer att ställa till det för oss.
Detta om detta. Ska man ta den riktigt positiva sidan menar jag att spelarnas vilja att kämpa hårdare än andra, att spela Rönkenhockey innebär att vi är extremt svåra att göra mål på - när det inte fallerar som ikväll och vi helt tappar greppet. Dessutom har vi stabilt målvaktande. Senaste månaderna menar jag att David Rautio varit genomgående bra minut efter minut, period efter period, match efter match medan JG varit genomsnittligt lite svagare, dock med den förmågan att när han - JG - är på topp finns större chans att han vinner annars förlorade matcher för oss, även om motståndarna är klart bättre. I matcher mot bättre motståndare har David skött jobbet perfekt men får de tillräcklihgt många chanser och har tillräckligt bra skyttar så kommer baklängesmålen. Nå, detta om dagsformerna och när det gäller vakterna bakom ett välspelande försvar i Luleå har jag ingen oro alls; en eller båda kommer att leverera allt det vaktande vi behöver.
Problemen är framåt. Och jag kan acceptera vad vi levererar i 5 mot 5; det duger utan vidare.
Problemet är att vi inte kan lyfta fram ett tillräckligt effektivt PP. Hade vi haft Pölksans 25% isf vår nuvarande 15% effektivitet i PP skulle vi ha flest gjorda måpl i serien! Det skulle givit oss 20-25 ytterligare gjorda mål. Och sannolikt kanske nästan lika många poäng ytterligare. Då hade vi varit fullständigt överlägsna i serieledning och krossat motståndet. Så mycket betyder vårt PP, eller rättare: vår brist på ett sådant.
Men de vet var de har Luleå. De vet att matcher mot oss är förlorade om inte varje gubbe ger 100%. De vet vad som behövs och de är beredda att göra det.
Jag trodde aldrig att uffe sandström skulle kunna få ut detta av laget men uppenarligen har han lyckats. De spelar som ett lag och emd en tämligen enkel matchidé men när varje gubbe gör sin plikt är de farliga för lahg som inte räcker till.
Jag har match efter match varit stolt över mitt Luleå. Man efter man går in och levererar allt de kan byte efter byte match efter match. Undantaget han som satt på läktaren som inte tagit till sig det spelet.
Men när man möter MooDoo möter man ett lag som spelare för spelare är tyngre, brutalare, mer desperata. Och när det gänget gör sitt yttersta vinner de de flesta man mot man mot oss och får då medvind och vinner match. Ärligt talat tycker jag att Luleå kämpade duktigt matchen igenom men de räckte inte till. Det var som att 75kg-spelare möter 95 kg-spelare och då slutar det bara på ett sätt, om man nu inte har andra fördelar som väger upp. Det Luleå haft är viljan att kämpa, energien. Men när MooDoo bjuder på detsamma är det kört. Obehagligt nog uppfattar jag det som att MooDoo nu mycket väl vet exakt vad de behöver gröa för att spöa oss om vi möts i slutspel. Och de kommer att göra det. Andra lag kan känna "tråkiga Luleå som inte ger oss några chanser". Men inte MooDoo.
Att inse det på isen verkade ha tagit självförtroendet ur kroppen på de våra. Kolla bara hur många horribla misstag backarna stod för, när MooDooisterna pressade högt på. I tredje perioden fanns sekvenser då 3-4 Luleåspelare stod bakom eget mål vid sarg och sökte få lös puck och gå uppåt men en enda MoopDoospelare jagade skiten av Luleåspelarna som tappade 15-20 sekunder utan att ens få ut puckhelvetet - mot En Ensam MooDooist! För att inte tala om hur extremt impotenta vi var i PP när MooDooisterna höll oss utanför zomn eller omedelbart spelade ut puck. Nej, det kändes som att Luleås spelare blev tagna på sängen och den våldtäkten fortsatte i 58 minuter.
Ska man säga något positivt kan det bara bli: nu vet varje gubbe vad som krvs för att ha chans mot MooDoo. Till att börja med krävs det att man ger allt men också att man måste ge mer. Man måste ge blod, svett, tårar och tänder. Ingen kan inbilla sig något annat. Och dessutom måste denna utskåpning ha haft det goda syftet att ingen spelare längre tänker omedvetet att "det löser sig, det fixar de andra, vi leeeeeder ju serien". Nu vet alla att det har hårdnat till i slutet av serien och precis så här blöir det också i slutspelet. Nu är det bara att glömma att få något gratis.
Så jag tror att det kan bli en väckarklocka. Men den stora frågan är: finns där något att väcka? Nu har vi spelat 48 matcher och har ett alldeles för uselt PP för att lyckas i ett slutspel. Hade vi ett bättre PP skulle vi kunna gå för GLUD. Utan det kan vi glömma alla sådana drömmar. Och ärligt talat vet jag inte hur det ska kunna ordna sig nu, när det inte gjort det ännu.
I mina ögon är det vi saknar mest en back av den nivå som Janne Niinimaa var förra våren. Vi har förlorat alldeles för mycket på backar som skjuter usla skott som bara har den effekten att vi tappar ett PP och får börja om från eget burskydd liksom vi är för lätta att neutralisera eftersom alla känner till att det gäller att döda Luleås potentiella kvicka samspel framför målet - backarna behöver de inte lägga så mycket krut på, eftersom de bara kommer att ställa till det för oss.
Detta om detta. Ska man ta den riktigt positiva sidan menar jag att spelarnas vilja att kämpa hårdare än andra, att spela Rönkenhockey innebär att vi är extremt svåra att göra mål på - när det inte fallerar som ikväll och vi helt tappar greppet. Dessutom har vi stabilt målvaktande. Senaste månaderna menar jag att David Rautio varit genomgående bra minut efter minut, period efter period, match efter match medan JG varit genomsnittligt lite svagare, dock med den förmågan att när han - JG - är på topp finns större chans att han vinner annars förlorade matcher för oss, även om motståndarna är klart bättre. I matcher mot bättre motståndare har David skött jobbet perfekt men får de tillräcklihgt många chanser och har tillräckligt bra skyttar så kommer baklängesmålen. Nå, detta om dagsformerna och när det gäller vakterna bakom ett välspelande försvar i Luleå har jag ingen oro alls; en eller båda kommer att leverera allt det vaktande vi behöver.
Problemen är framåt. Och jag kan acceptera vad vi levererar i 5 mot 5; det duger utan vidare.
Problemet är att vi inte kan lyfta fram ett tillräckligt effektivt PP. Hade vi haft Pölksans 25% isf vår nuvarande 15% effektivitet i PP skulle vi ha flest gjorda måpl i serien! Det skulle givit oss 20-25 ytterligare gjorda mål. Och sannolikt kanske nästan lika många poäng ytterligare. Då hade vi varit fullständigt överlägsna i serieledning och krossat motståndet. Så mycket betyder vårt PP, eller rättare: vår brist på ett sådant.
ToreÖ - det var en otroligt illustrativ tabell du lade fram: så opassar alltså den desperata hockeyn från klyktattarland Luleå:-(
Timrå är ju borta men MooDoo kommer med all säkerhet att ta en slutspelsplats. Nu är det tämligen säkert att vi kan slippa MooDoo i kvarten - oberoende av var vi själva slutar - för antingen kan vi välja andra motståndare eller så har andra lag valt MooDoo innan det blir vår tur.
Däremot finns det en betydligt större risk att vi kan åka på MooDoo i semifinal...
Timrå är ju borta men MooDoo kommer med all säkerhet att ta en slutspelsplats. Nu är det tämligen säkert att vi kan slippa MooDoo i kvarten - oberoende av var vi själva slutar - för antingen kan vi välja andra motståndare eller så har andra lag valt MooDoo innan det blir vår tur.
Däremot finns det en betydligt större risk att vi kan åka på MooDoo i semifinal...
Vi ser lite olika på vilka matcher som varit lika usla som den i kväll.farre skrev:Zeb Macahan skrev:Nej, kan inte klandra någon som säger tråkiga Luleå om kvällens match. Man kan göra dåliga matcher åsså kan man göra DÅLIGA matcher, kvällens tillhör den senare kategorin och dom har vart fall jag bara sett typ 2-3 av denna säsong.BodenSwe skrev:farre skrev:Zeb Macahan skrev:Säsongens bottennapp, nu kan det bara bli bättre.
Båda matcherna mot Växjö hemma
Båda matcherna mot TIK hemma
Matchen mot LHC där Myllys hyllades
De två senaste matcherna hemma mot MoDo
Jag kommer då på sådär 7st på rak arm, och nu pratar vi bara hemma
Kan vara illa ställt med Sandell efter vad man kan läsa. I värsta fall en allvarlig knäskada. Fattas bara det. Ska det stora skadeeländet börja om?
Myrman- Antal inlägg : 4663
Beast.- Antal inlägg : 2040
Sjukt tråkigt om Sandell blir borta länge, igen :/
Seg match ikväll, tyvärr. Efter deras 0-1 gick luften ur.. Innan dess såg det bra ut.
Seg match ikväll, tyvärr. Efter deras 0-1 gick luften ur.. Innan dess såg det bra ut.
Salle- Antal inlägg : 3370
Sami Sandell behövs verkligen i ett slutspel... hoppas det inte är ALLT för allvarligt så att han kan vara med då. Men jag är inte så hoppfull. :/
Chris Hendrix- Antal inlägg : 1248
Detta kan avklaras snabbt motivation slår klass det är fakta!
Man ser en sak Luleå har ingen spets i sitt spel bara trubbigt tak , Man har klara målchanser men in helsike man får in den!
Ett PP som överarbetas och det grövsta, vete katten hur många ggr Luleå kröp in bakomkassen för att ta burskydd i stället för vänd upp och slå puckar på forwrads med speed????
Sami Sandell den sakdan ser värst ut killen hoppade på kryckor efter matchen ut mot väntande bil, Viitaluoma haltade som sjutton.......
Känslan min säger Djurgården får nog käka upp dena förlust som Luleå hade mot MoDo!
Man ser en sak Luleå har ingen spets i sitt spel bara trubbigt tak , Man har klara målchanser men in helsike man får in den!
Ett PP som överarbetas och det grövsta, vete katten hur många ggr Luleå kröp in bakomkassen för att ta burskydd i stället för vänd upp och slå puckar på forwrads med speed????
Sami Sandell den sakdan ser värst ut killen hoppade på kryckor efter matchen ut mot väntande bil, Viitaluoma haltade som sjutton.......
Känslan min säger Djurgården får nog käka upp dena förlust som Luleå hade mot MoDo!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Känslan säger att Luleå får käka upp DIF:s derbyförlust.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Jag vänder på det och säger att Djurgårn får sota för Luleås usla insats mot Modo! Hursomhelst så borde vi få se två lag brinnande av revanschlusta, hoppas och tror på en riktigt bra match.Snikne Ville skrev:Känslan säger att Luleå får käka upp DIF:s derbyförlust.
Luleå förlorade o då gnäller inte motståndarna om att Luleå spelar såååå tråkigt
#96- Antal inlägg : 2192
Men då tycker jag att Luleå spelade riktigt tråkigt igår, konstigt. Jag såg knappt 2a och 3e perioden för att matchen var så oerhört tråkig.#96 skrev:Luleå förlorade o då gnäller inte motståndarna om att Luleå spelar såååå tråkigt
När Luleå vinner o spelar roligare hockey än igår så skriver media att Luleå är så otroligt tråkiga.
Rayko- Antal inlägg : 740
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» 2012-10-04, Elitserieomgång 09, MoDo - Luleå
» 2012-12-08, Elitserieomgång 32, MoDo - Luleå
» 2012-10-17, Elitserieomgång 14, Luleå - MoDo
» 2012-12-28, Elitserieomgång 34, Luleå - MoDo
» 2013-01-31, Elitserieomgång 45, MoDo - Luleå
» 2012-12-08, Elitserieomgång 32, MoDo - Luleå
» 2012-10-17, Elitserieomgång 14, Luleå - MoDo
» 2012-12-28, Elitserieomgång 34, Luleå - MoDo
» 2013-01-31, Elitserieomgång 45, MoDo - Luleå