2012-02-04, Elitserieomgång 45, Luleå - Linköping
+22
Lajon
Rayko
Urken
chiII
Högljudd
LubosC
farre
JayDee
Kato
Tigerman
Chris Hendrix
Sven Savage
NallePhu
Myrman
Snikne Ville
Beast.
Dave Rock
Bamsefar
Rikky
Zeb Macahan
MickkeJ
26 posters
Sida 5 av 5
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: 2012-02-04, Elitserieomgång 45, Luleå - Linköping
Tydligen för jag såg han inte efter det!farre skrev:Tyckte faktiskt oxå det såg mysko ut.
Blev Harju bänkad i sista eller missade jag honom?
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Sven Savage skrev:Dave Rock skrev:Serieledning med en match mer spelad än både Saik och Brynäs.
Men vi har väl ändå allt i egna händer nu. Vi har ju en match kvar mot både Brynäs och Saik. Så tar vi tre poäng av Saik så kan dom inte gå om på den match dom har tillgodo. Tar vi minst 2 poäng av Brynäs så kan dom inte gå om oss på den match dom har tillgodo.
Visst tänker jag rätt här nu
Helt rätt, Dave! Och matchen mot Pölsan kommer direkt efter uppehållet medan matchen mot Schtan är näst sista i serien. Båda på bortais, tuffa puckar.
Det ska hur som helst vara skönt att vänta de tio dagarnas uppehåll, medan våra spelare blir kuranta, i serieledning:-)
Ja det blir tufft att plocka både Brynäs och Saik matchen borta. Men vi har nog ändå rätt god chans.
Mycket skönt att få vara i serieledning, kunna njuta av det nu under uppehållet.
Annars måste jag säga att man blir så otroligt trött på alla dessa förbannande uppehåll. Det är för mycket uppehåll för pajasturneringar. Om det vore stora landslagsturneringar vore ensak. Men att vi ska ha uppehåll på uppehåll för att landslaget ska få leka lite....man blir trött.
Dave Rock- Antal inlägg : 2042
Fälth till AIK
Simon till LHC
Inget jag önskar men ja, lika bra att vi inser faktum.
Simon till LHC
Inget jag önskar men ja, lika bra att vi inser faktum.
Rayko- Antal inlägg : 740
Rayko skrev:det såg jag, tyvärr.MickkeJ skrev:Jag såg inte att han blev mer "omklappad" än någon annan.Rayko skrev:Varför skulle halva LHC klappa honom på bröstet som han vore en av dem.
Tror du tolkar in för mycket i det.
Det är inget ovanligt i att vissa spelare ibland blir extra "omklappade" om motståndarna tycker han gjort en bra match. Nu gjorde han ju också GWG.
Sedan tror jag inte spelarna i LHC har en aning om vilka spelare som eventuellt är klara inför nästa säsong.
Varför skulle ledningen gå ut med det till laget?
Aftontrasan har ett långt och omfattande refererat från vår match. En djuplodande granskningen med avancerade analyser:
Luleå leder elitserien, två poäng före Skellefteå. Men Luleå har en match mer spelad.
Sedan citerade de också Magnus Johansson efter matchen som tyckte något om Linköping.
Sexpressen däremot har inte noterat att något hänt i Luleå.
Det fanns ju viktigare saker i landet att bevaka för de två rikstäckande tidningarna. Både Djurgårn och Gnaget spelade ju och vann. Om det skrivs många artiklar, bloggar, krönikor och TV-inslag. Viktiga saker!
Luleå leder elitserien, två poäng före Skellefteå. Men Luleå har en match mer spelad.
Sedan citerade de också Magnus Johansson efter matchen som tyckte något om Linköping.
Sexpressen däremot har inte noterat att något hänt i Luleå.
Det fanns ju viktigare saker i landet att bevaka för de två rikstäckande tidningarna. Både Djurgårn och Gnaget spelade ju och vann. Om det skrivs många artiklar, bloggar, krönikor och TV-inslag. Viktiga saker!
Sven Savage- Antal inlägg : 678
Äntligen mål i PP, tom två stycken.
Lite typiskt då att det skall bli upphäll nu då....
... Och nu låter LG och Hjalmar bli att bli skadade i landskamperna nästa vecka.
Lite typiskt då att det skall bli upphäll nu då....
... Och nu låter LG och Hjalmar bli att bli skadade i landskamperna nästa vecka.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Reflekterade över samma sak Sven.
På c+ första pass med 4 matcher var DIF-BIF ej huvudmatch men i pausen gick man noga igenom alla anfall DIF presterat och de 2 andra icke huvudmatcherna fick knappt någon tid alls till analys i pauserna.
Att c+ är mer än lovligt DIF-fixerat är föga klädasamt, ja rent pinsamt och inte alls kul att bevittna!
Förstår ni hur sura de skall ha blivit när vi spöade ut DIF förra året redan i kvarten, noname-jävla-lapplule nä fy och tvi...
På c+ första pass med 4 matcher var DIF-BIF ej huvudmatch men i pausen gick man noga igenom alla anfall DIF presterat och de 2 andra icke huvudmatcherna fick knappt någon tid alls till analys i pauserna.
Att c+ är mer än lovligt DIF-fixerat är föga klädasamt, ja rent pinsamt och inte alls kul att bevittna!
Förstår ni hur sura de skall ha blivit när vi spöade ut DIF förra året redan i kvarten, noname-jävla-lapplule nä fy och tvi...
Högljudd- Antal inlägg : 1011
Hemma igen, Iceage ute just nu - brrrr är bara förnamnet, -29C plus en vindsatan som plöjer genom märg och ben! Well nog om detta, vi vinner men spelar som vidbrända höns eller något i den stilen, (vilket ju iofs är en enorm styrka) men bedrövligt att skåda på plats i Delfinen, spelet alltså. Bulan säger i kvällens programblad att "vi ska träna 4 bra pass om dagen under uppehållet" på frågan om vi ska "träna ned oss som på 90-talet inför slutspelet". Vi som sett laget denna säsong skriker nu ut att vi måste träna passningar på bladet, INTE 1m bakom alt. PÅ medspelaren, allvarligt måste vi vara sämre på detta än nybörjare. Nåväl Hajjen bänkad efter 1 perre till förmån för Meijer som gjorde grovjobbet jäkligt bra. Sa man något på TV om detta eller varför Norrena lämnade i 1a perren utan synbar anledning?
Jag har aldrig klagat på Simon Hjalmarsson, men idag hann jag tom säga att nu är det dagsa att bänka #11 för jag har aldrig sett han så ointresserad. Det hjälpte att gnälla, ett skitsnyggt direktskott i pp kompenserar lite grann men faktum kvarstår, sedan 3kr uttagningen slirar det rätt betänkligt för en av mina favvisar, upp ur gropen Simon!
Serieledningen kom för tidigt, jag hade beställt detta i sista omgången så vi kammar hem miljonen, nu ställer det bara till problem, det kan bara gå utför, rönken måste jobba än hårdare med grabbarna så dom håller uppe intensitetetn och inte tror dom är "värsta superstarsen" Nåväl en blåkall surlördag i äckliga febrauri 2012 så leder "tråkgänget" hela skiten, hey alla grinollar, stålmännen regerar för nu
Jag har aldrig klagat på Simon Hjalmarsson, men idag hann jag tom säga att nu är det dagsa att bänka #11 för jag har aldrig sett han så ointresserad. Det hjälpte att gnälla, ett skitsnyggt direktskott i pp kompenserar lite grann men faktum kvarstår, sedan 3kr uttagningen slirar det rätt betänkligt för en av mina favvisar, upp ur gropen Simon!
Serieledningen kom för tidigt, jag hade beställt detta i sista omgången så vi kammar hem miljonen, nu ställer det bara till problem, det kan bara gå utför, rönken måste jobba än hårdare med grabbarna så dom håller uppe intensitetetn och inte tror dom är "värsta superstarsen" Nåväl en blåkall surlördag i äckliga febrauri 2012 så leder "tråkgänget" hela skiten, hey alla grinollar, stålmännen regerar för nu
Vad har Simon för relation med Robin Figren? Jag själv vet vem Robin F är. Har lekt med honom och hans bror Alex på Stora Essingen i STHLM när jag var en liten pöjk. Simon o Robins klappningar var ju bara konstigt. Dem har ju inga som helst relationer med varandra.
Rayko skrev:Vad har Simon för relation med Robin Figren? Jag själv vet vem Robin F är. Har lekt med honom och hans bror Alex på Stora Essingen i STHLM när jag var en liten pöjk. Simon o Robins klappningar var ju bara konstigt. Dem har ju inga som helst relationer med varandra.
Dom har spelat tillsammans både i Frölundas J20-lag och juniorlandslaget
Beast.- Antal inlägg : 2040
Högljudd skrev:Reflekterade över samma sak Sven.
Det är ju som så att de varje gång har llite extra fokus på matcherna som går på C+ Hockey, och det råkade vara Dif-Bif idag.
Hurlun- Antal inlägg : 123
Vi har 23 poäng mer än Linköping som också har fem poäng upp till slutspelet nu?
Varför skulle man vilja gå från Luleå till LHC idag, kan ju inte vara av sportsliga skäl.
Möjligtvis pengar då, eller chansen att bli c-kändis med VIP-kort till Stxkholms innekrogar?
Varför skulle man vilja gå från Luleå till LHC idag, kan ju inte vara av sportsliga skäl.
Möjligtvis pengar då, eller chansen att bli c-kändis med VIP-kort till Stxkholms innekrogar?
Jag skulle GÄRNA vilja veta hur tankarna går hos Arla just nu!
Valde LHC säkerligen pga vinna ett guld...
Vald LHC för att han trodde sig de var bäst och störst chans på guldet!
vete fan om de klarar av en kvalserie det är ett helt annat lir kniven på strupen från samtliga lag, Örebro är defenitivt ingen lätt nöt att knäcka och tar sig Malmö dit också ja....
vete fan om de klarar av en kvalserie det är ett helt annat lir kniven på strupen från samtliga lag, Örebro är defenitivt ingen lätt nöt att knäcka och tar sig Malmö dit också ja....
Kul att se Calle Söderberg mot Malmö i kvalserien. Både om han hjälper till att hålla dem därifrån genom sitt spel eller om Malmö skulle gå upp istället för LHC. Tror inte det kommer hända men jäkla vad kul det skulle vara! Kvällsblaskorna skulle ju gå i extas bara av att MIF möter LHC.NallePhu skrev:Jag skulle GÄRNA vilja veta hur tankarna går hos Arla just nu!
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
"Gå till LHC": "Man" kanske a) Får lika bra/bättre lön där som i LHF och man själv är från "Sydbotten"= närmare släkt å vänner, b) Man kanske har en partner som INTE trivs i härliga Lule (hav förbarmande med den vilsna själen om så är fallet..) och vid samma eller bättre pröjs väljer man både jobbet OCH att behålla familjefriden...
Arla har förövrigt inte gjort en enda poäng mot Luleå iår. Undra om han kommer och kryper tillbaka till Osten och ber om nåd ifall LHC åker ur?
LHC ser man nu att det enbart är ett fuskbygge med lata och överbetalda spelare. Hur mkt skulle dom orka kämpa för LHC i en ev. kvalserie? Tränarbyten, osäkerhet kring spelet, man litar kanske inte fullt på varandra etc.
LHC ser man nu att det enbart är ett fuskbygge med lata och överbetalda spelare. Hur mkt skulle dom orka kämpa för LHC i en ev. kvalserie? Tränarbyten, osäkerhet kring spelet, man litar kanske inte fullt på varandra etc.
Beast.- Antal inlägg : 2040
Cam Abbott har varit borta hela säsongen. Wallin har också varit skadad länge. Vi har haft massor med andra skador. Harju har haft en klen säsong. Vårt pp suger. Vi gör knappast några mål i 5 mot 5 heller. Passningsspelet är under all kritik. Enda trösten är att vi leder serien. Hur tusan har det gått till?
Myrman- Antal inlägg : 4663
Sådana segrar tar bara sk topplag i avd förklaring till det spel du syftar till!Myrman skrev:Cam Abbott har varit borta hela säsongen. Wallin har också varit skadad länge. Vi har haft massor med andra skador. Harju har haft en klen säsong. Vårt pp suger. Vi gör knappast några mål i 5 mot 5 heller. Passningsspelet är under all kritik. Enda trösten är att vi leder serien. Hur tusan har det gått till?
Ja j-klar också i min låda. Vi nyper serieledningen av SAIK, vi gör TVÅ mål i PP, och vi släpper in hela två mål bakåt. Mycket ska man se innan ögonen trillar ut.
Det enda som var precis som vanligt var väl det lite halvknackiga spelet som man alltid funderar på när det ska lossna på allvar för grabbarna. Största bristen i spelet är nog f.ö. inte målskyttet utan passningsspelet genom mittzon, går det två pass från egen zon upp till offensiv blå kan man ge sig f-n på att man strular till det vid åtminstone det ena. I princip alla lag utom Växjö som jag sett spela mot LHF sista tiden klarar av det momentet bättre än vi.
Det enda som var precis som vanligt var väl det lite halvknackiga spelet som man alltid funderar på när det ska lossna på allvar för grabbarna. Största bristen i spelet är nog f.ö. inte målskyttet utan passningsspelet genom mittzon, går det två pass från egen zon upp till offensiv blå kan man ge sig f-n på att man strular till det vid åtminstone det ena. I princip alla lag utom Växjö som jag sett spela mot LHF sista tiden klarar av det momentet bättre än vi.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Myrman skrev:Cam Abbott har varit borta hela säsongen. Wallin har också varit skadad länge. Vi har haft massor med andra skador. Harju har haft en klen säsong. Vårt pp suger. Vi gör knappast några mål i 5 mot 5 heller. Passningsspelet är under all kritik. Enda trösten är att vi leder serien. Hur tusan har det gått till?
En skadeskjuten björn är alltid mycket farligare att möta än en fullt frisk björn vet du väl
Nej skämtåsido, det är helt makalöst vilket jobb grabbarna har gjort denna säsong med tanke på skadorna
LHC-fansen tycker Luleå är så hemskt tråkiga att se:
http://forum.whitelions.se/hockeybulletin/viewtopic.php?f=2&t=1948&sid=ab072ae2843d36d53e89e05a97e1d22c&start=45
http://forum.whitelions.se/hockeybulletin/viewtopic.php?f=2&t=1948&sid=ab072ae2843d36d53e89e05a97e1d22c&start=45
Klart att de tycker så, de förlorade ju.
amarule- Antal inlägg : 1184
vore förresten jävligt kul att se lhc i en kvalserie men tror inte det blir så...
amarule- Antal inlägg : 1184
Javisst, men yrket är ju ändå hockeyspelare med målet att via landslaget nå NHL? eller har dom bra betalt idag i elitserien att dom sitter nöjda och skiter i om dom slutar tia eller etta och på så vis räknar in närheten till släkt och vänner?
Tre tavlor av Gustafsson ikväll. Kanske bra för JG att bli nerplockad på jorden med tanke på den senaste tidens superhype. Vi var bättre och skulle vunnit denna. Men men, målvakterna kan ju inte alltid vara på topp.
Kvällens bästa: Chris tackling på elitseriens mest osympatiska drygpropp. Silverberg förtjänar ingen respekt.
Kvällens bästa: Chris tackling på elitseriens mest osympatiska drygpropp. Silverberg förtjänar ingen respekt.
Bonzo- Antal inlägg : 1
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» 2012-11-29, Elitserieomgång 28, Linköping - Luleå
» 2012-01-25, Elitserieomgång 41, Linköping - Luleå
» 2012-11-15, Elitserieomgång 22, Luleå - Linköping
» 2012-09-20, Elitserieomgång 03, Linköping - Luleå
» 2013-02-26, Elitserieomgång 52, Linköping - Luleå
» 2012-01-25, Elitserieomgång 41, Linköping - Luleå
» 2012-11-15, Elitserieomgång 22, Luleå - Linköping
» 2012-09-20, Elitserieomgång 03, Linköping - Luleå
» 2013-02-26, Elitserieomgång 52, Linköping - Luleå