2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö
+22
Tony Moore
MickkeJ
Black Prince
stormvägen
LubosC
Tigerman
Kato
Urken
JayDee
Myrman
NallePhu
tibet
tvåplustvå
Sven Savage
Lajon
Dave Rock
Snikne Ville
Rayko
storraggarn
Zeb Macahan
Beast.
26 posters
Sida 2 av 4
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: 2012-02-02, Elitserieomgång 44, Luleå - Växjö
Luleå lyckas ALLTID göra motståndar målvakter till rena kokosnötter som man inte får knäckt...
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Fullständig dominans i 1a perioden. Bara ett lag på banan men INGA MÅL!!! 3-4 lägen där Luleåspelare är helt soprena med målvakten. Men skotten sitter rakt i bröstplattan as usual.
Detta skrämmer mig lite eftersom Växjö knappast lär spela såhär illa i en hel match.
Detta skrämmer mig lite eftersom Växjö knappast lär spela såhär illa i en hel match.
Beast.- Antal inlägg : 2040
Problemet är bara attt Luleå spelarna får gummiarmar och klubbor + kollektiv härdsmälta då dem ska sätta in pucken, Man prickar EXAKT allt förutom innanför målramen så har det vart nu i 45 omg av ES denna säsong tyvärr......Beast. skrev:Fullständig dominans i 1a perioden. Bara ett lag på banan men INGA MÅL!!! 3-4 lägen där Luleåspelare är helt soprena med målvakten. Men skotten sitter rakt i bröstplattan as usual.
Dags Rönken drar en Scotty Bowman in med en målbur efter uppvärmning den SKALL finnas där då dem komme rin har tar pucken och frågan ska det vara så jävla svårt att få in denna lilla gummibit i detta stora mål för er och kastar in den i nät, Då kanske ljusena går upp och de fattar det kanske inte är så svårt att sätta pucken i kassen!
Annars TOTAL Luleå dominans i 1:a är förbannat rädd att det kan bita i svansen och Växjö smäller dit en kasse och vinner....
Vi dominerar matchen totalt så här långt. Vi gör precis vad vi vill...förutom mål.
Att det ska va jä jäv..svårt...
Jaja bara att fortsätta pumpa på i andra. Gärna vrida upp tempot ytterligare för Växjö hinner inte med alls.
Att det ska va jä jäv..svårt...
Jaja bara att fortsätta pumpa på i andra. Gärna vrida upp tempot ytterligare för Växjö hinner inte med alls.
Dave Rock- Antal inlägg : 2042
Illavarslande detta att vi har 13-4 eller nåt sånt i skott och en räcka lägen där min morsa hade avslutat bättre, fan vad vi blir blöta när lägena kommer. Bra dock att vi hittar till lägena, många gånger pga slarv i Växjö men vi ligger på dom bra också.
Direktskott nån gång tack, man behöver inte ta fast pucken alltid när passet kommer.
Direktskott nån gång tack, man behöver inte ta fast pucken alltid när passet kommer.
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Dem vet inte vad det ordet är Uncle Zeb tyvärr det skall kladdas och överarbetas istället för ett direktskott!Zeb Macahan skrev:Illavarslande detta att vi har 13-4 eller nåt sånt i skott och en räcka lägen där min morsa hade avslutat bättre, fan vad vi blir blöta när lägena kommer. Bra dock att vi hittar till lägena, många gånger pga slarv i Växjö men vi ligger på dom bra också.
13-4 i skott för Luleå och INGET mål INEFFEKTIVT & IMPOTENT!
Mannberg har varit riktigt bra, roligt att se. Han kommer nog kunna bli riktigt bra en dag.
Kom igen nu Luleå...Crash The Net!!!
Kom igen nu Luleå...Crash The Net!!!
Tycker som sagt att vi spelar bra i första perioden. Växjö spelar "modern hockey" antar jag. Dom försöker se till att alltid ha någon klubba eller kroppsdel mellan sitt mål och pucken. Inte mycket till anfall inte. Dom borde ha gott om krafter kvar.
Myrman- Antal inlägg : 4663
*suck* Luleå lirar arslet av lakers men i helsike att pucken vill in bakom Alsenfelt
Snacka man hade behövt spetskompetens in innan transferfönsterat bommades igen, Jag vet inte om man ska skratta eller gråta åt det impotenta skyttet och målfabrikationen!
Nu visar dom Växjö-klacken igen. Den består av två personer. Ser ut att vara Helan och Halvan
Myrman skrev:Nu visar dom Växjö-klacken igen. Den består av två personer. Ser ut att vara Helan och Halvan
Skulle vilja se att den som kommer som andra eller tredje gubbe i ett flygande anfall driver rakt in på mål istället för att ligga ute vid sargen...
Antingen har de placerat ut mikrofonerna väldigt konstigt, eller så hörs Växjös klack mer än Luleås - med en viss överdrift. Riktigt dåligt i hallen. Nästan så jag ett tag trodde vi spelade nere i Södertälje.
Jahapp Luleå får ett PP elbowing....Dave Rock skrev:Skulle vilja se att den som kommer som andra eller tredje gubbe i ett flygande anfall driver rakt in på mål istället för att ligga ute vid sargen...
Impotent PP också iafton eller bryter vi mönstret?
Hoppsan! PP plötsligt.
Nu bör tränarna sätta in Kukan som back i detta PP, samt förstakedjan, eller kedjan med ungdomen Sandberg.
Varför sätter man inte in Chris som center mellan Ola och Koivisto i PP?
Sedan Fälth och Hjalle på blå
Sedan Fälth och Hjalle på blå
JÖSSES vad f*n skall hända för att Luleå skall lyckas med sina förba**ade PP:n LESS som sjutton!!!
Jaha, här missar man halva matchen men inte oväntat fortfarande 0-0. Samtidigt som Schtan och Pölsan drar ifrån direkt. Den här matchen mot Växjö och nästa mot Pungen de avslutande innan uppehållet då vi kan hoppas få tillbaka fler ordinarie spelare. Just Växjö och Pungen är definitivt lag man inte längre får tappa pinnar mot om man ska följa med i toppen.
Med detta som bakgrund är trycket stort på att vi kommer igång nu och sätter några puckar, efter de många skott vi tydligen haft. Och här chans att lira PP och några jäkla bra chanser i slutet som inte sitter...så kan vi inte ha det förstås. KOM IGEN NU, GUBBAR!
Med detta som bakgrund är trycket stort på att vi kommer igång nu och sätter några puckar, efter de många skott vi tydligen haft. Och här chans att lira PP och några jäkla bra chanser i slutet som inte sitter...så kan vi inte ha det förstås. KOM IGEN NU, GUBBAR!
Sven Savage- Antal inlägg : 678
Ska det vara så ända ini glöd heta så svårt att sätta REJÄLLA pass på klubbbladen för Luleå?????
Om Växjö lyckas göra mål i detta PP, då stänger jag ner och går och lägger mig för kvällen.
0-0 , 0-0 efter 2 perioder och Luleå dominerar rätt bra med IMPOTENT målskytte dags fan att något sker i det avseendet!
Andra perioden var då inte mycket att skriva om.
Jasså Olle Otur och osicklighet skulle det vart i 5-6omg då hade jag accepterat det men INTE i 45omg då är det fan inte otur och osicklighet, DÅ kallas ineffektivt och IMPOTENT!
Hm, Lärling har hållt sig lugn men det kan ju ändra sig om han får för sig att vara magister som han oftast hopplar igång med. Men zebrakompisen vet jag inte riktigt - bytt namn, menar du att det är Lovefall-Persson-en som bytt igen, Nalle?
Säga vad man vill men de tio minuter jag sett av andra perioden ser väldigt avslöagna ut. Har sett några bra chanser av Luleå och man förstår inte att man alltid får motståndarvakter att växa till jättar.
Säga vad man vill men de tio minuter jag sett av andra perioden ser väldigt avslöagna ut. Har sett några bra chanser av Luleå och man förstår inte att man alltid får motståndarvakter att växa till jättar.
Känslan är lite att om Luleå ska göra mål ikväll så är det en passning som styrs in via Växjöskridsko...
Senast ändrad av JayDee den tor 02 feb 2012, 20:19, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Korkat bindestreck)
JayDee- Antal inlägg : 594
23-9 i skott 23-9 och INTE ETT MÅL AV LULEÅ!
Vi är klart bättre så här långt och borde haft 4..5-0.
Jobbigt när vi inte får något mål gratis någon gång. Det beror ju såklart inte bara på oflyt. Vi gör det alldeles för lätt för målvakterna.
Vi måste in på mål mycket hårdare. I PP är det ingen som skymmer målvakterna, i 5mot5 är det nästan ingen som driver in på mål för att skymma, styra och slå in returer. Det är väl bara en som alltid gör det och det är Chris, men han får ju inte spela PP...
Jobbigt när vi inte får något mål gratis någon gång. Det beror ju såklart inte bara på oflyt. Vi gör det alldeles för lätt för målvakterna.
Vi måste in på mål mycket hårdare. I PP är det ingen som skymmer målvakterna, i 5mot5 är det nästan ingen som driver in på mål för att skymma, styra och slå in returer. Det är väl bara en som alltid gör det och det är Chris, men han får ju inte spela PP...
NallePhu skrev:Jasså Olle Otur och osicklighet skulle det vart i 5-6omg då hade jag accepterat det men INTE i 45omg då är det fan inte otur och osicklighet, DÅ kallas ineffektivt och IMPOTENT!
Nu sa han ju iofs att man inte kan ha otur så här länge utan att det handlar om oskicklighet och att dom måste skärpa till sig....
Hoppas inte Växjö drar på sig nån fler utvisning... Asså, vet inte vad fan jag ska säga egentligen men första perren var då klart bättre än den andra, hoppas det inte är ett tecken.
Bra att få dela upp utvisningen på M Sandström i två delar, vi dödar den minut som är kvar och sedan gasar vi, VI SKA VINNA!!
Bra att få dela upp utvisningen på M Sandström i två delar, vi dödar den minut som är kvar och sedan gasar vi, VI SKA VINNA!!
KOM IGEN LULEÅÅÅ!!!!!!!!!
Vi har skjutit 23 skott på mål och 12 skott utanför mål. 35 Sammanlagt. Mest av alla lag ikväll, efter två perioder. Vi har skapat otroligt mycket bra chanser, men förvaltar inte dessa.
Kanske inte borde ta upp det här, eftersom att vi alla vet att det inte är sant. Hela historien med att Luleå spelar en tråkig, defensiv hockey. MEN jag blir så förbannad när vänner börjar SMS-terra mig med "fan vad luleå är tråkiga, sämsta offensiva laget någonsin... bla bla bla, brynäs är så bäst!".
Vi spelar bättre, eller åtminstone skapar fler lägen än våra motståndare men vi sätter inte pucken i nät. Detta är helt sjukt egentligen. Fast det jag har sett i hela den här soppan är att när vi kastat in juniorer som bryter mönstret och är riktiga energiinjektioner, så känns spelet mer.. spetsigt, om jag får uttrycka mig som sådant. Jag vet inte om det är sant och jag bara inte är van att se dessa grejer från vårt lag, men nu till exempel: Mannberg gör ju hur mycket offensiva grejer som helst, samtidigt som han är duktig defensivt.
Varför då inte låta dessa spelare, juniorer, som bidrar med minst lika mycket som te.x. Harju, spela fler matcher och komma in i allt? Tror att vi har flera potentiella stjärnor bland Luleås juniorer, men de verkar inte riktigt få chansen.
Med allt detta svammel så vill jag komma till en slutsats: det kan inte bli mycket värre - OFFENSIVT - än vad det redan är. Därav bör man kanske låta dessa yngre herrar visa vad de går för. Nästa säsong kommer de vara ännu bättre och då kanske också producera? Vi kanske kan göra en "Brynäs"? Ja, jag vet inte vad jag babblar om helt enkelt. Jag vill bara se en förändring, för det här funkar inte. Precis som flera andra säger: det är vi som gör motståndarnas målvakter till riktiga monster.
Vidare så förstår jag inte varför vi ens ställer upp i PP? Varför inte bara fortsätta spela som vi annars gör? Vårt PP-spel går ju ut på att ge Olausson pucken, som åker runt lite på sin högra kant för att sedan ge pucken till Fälth på blå, som då och då skickar vidare pucken ut på vänstersidan där Hjalmarsson står och får på ett skott, eventuellt så skickar han tillbaka den till Olausson. Upprepa detta, så har vi Luleås PP. Återigen, in med juniorerna som verkar vara helt respektlösa och ta för sig. Lovar att Sandström/Mannberg skulle bryta in på mål och skapa riktig oreda.
Kanske inte borde ta upp det här, eftersom att vi alla vet att det inte är sant. Hela historien med att Luleå spelar en tråkig, defensiv hockey. MEN jag blir så förbannad när vänner börjar SMS-terra mig med "fan vad luleå är tråkiga, sämsta offensiva laget någonsin... bla bla bla, brynäs är så bäst!".
Vi spelar bättre, eller åtminstone skapar fler lägen än våra motståndare men vi sätter inte pucken i nät. Detta är helt sjukt egentligen. Fast det jag har sett i hela den här soppan är att när vi kastat in juniorer som bryter mönstret och är riktiga energiinjektioner, så känns spelet mer.. spetsigt, om jag får uttrycka mig som sådant. Jag vet inte om det är sant och jag bara inte är van att se dessa grejer från vårt lag, men nu till exempel: Mannberg gör ju hur mycket offensiva grejer som helst, samtidigt som han är duktig defensivt.
Varför då inte låta dessa spelare, juniorer, som bidrar med minst lika mycket som te.x. Harju, spela fler matcher och komma in i allt? Tror att vi har flera potentiella stjärnor bland Luleås juniorer, men de verkar inte riktigt få chansen.
Med allt detta svammel så vill jag komma till en slutsats: det kan inte bli mycket värre - OFFENSIVT - än vad det redan är. Därav bör man kanske låta dessa yngre herrar visa vad de går för. Nästa säsong kommer de vara ännu bättre och då kanske också producera? Vi kanske kan göra en "Brynäs"? Ja, jag vet inte vad jag babblar om helt enkelt. Jag vill bara se en förändring, för det här funkar inte. Precis som flera andra säger: det är vi som gör motståndarnas målvakter till riktiga monster.
Vidare så förstår jag inte varför vi ens ställer upp i PP? Varför inte bara fortsätta spela som vi annars gör? Vårt PP-spel går ju ut på att ge Olausson pucken, som åker runt lite på sin högra kant för att sedan ge pucken till Fälth på blå, som då och då skickar vidare pucken ut på vänstersidan där Hjalmarsson står och får på ett skott, eventuellt så skickar han tillbaka den till Olausson. Upprepa detta, så har vi Luleås PP. Återigen, in med juniorerna som verkar vara helt respektlösa och ta för sig. Lovar att Sandström/Mannberg skulle bryta in på mål och skapa riktig oreda.
Fast Rönken ser ju inte denna ineffektiviteten som ett problem. Så länge vi vinner med 1-0 el. 2-1 så är han nöjd. Sen säger han ju alltid "vi hade fler målchanser etc"
Så att så länge vi vinner matcher så kommer inte Rönken köra någon extra skotträning eller dylikt. Det är viktigare att köra kondition och skridskoåkning också. Bulan har ju t o m sagt att dom inte kör extra PP på träningarna även fast det ser rent förskräckligt ut när det är match
Så att så länge vi vinner matcher så kommer inte Rönken köra någon extra skotträning eller dylikt. Det är viktigare att köra kondition och skridskoåkning också. Bulan har ju t o m sagt att dom inte kör extra PP på träningarna även fast det ser rent förskräckligt ut när det är match
KOM IGEN NU LULEÅ!!!!!
Tryck dit puck helvetet!!!!
Tryck dit puck helvetet!!!!
Räknar jag rätt har vi nu spelat 7 perioder i sträck utan att göra ett mål. Plus en förlängning...
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Marcus Sandström gör igen en riktigt bra match måste jag säga. Han ser stark ut och tacklas och spelar ganska tufft emellanåt. Lite sånt som Luleå saknat. Våra andra fjunisar är ju ruggigt lätta i kroppen och flyger som vantar
Rönken börjar bli irriterad det ser man över det impotenta målskytte!
synd att koivisto inte är med i den här matchen
storraggarn- Antal inlägg : 730
Lite klagomål. Gamla speakern tillbaka, trist. Varför spelas det inte någon musik mellan tekningarna? Det är ju för satan dödstyst.
Vad fan är oddsen på att det blir 0-0 efter ordinarie tid och förlängning i två matcher på raken?!
Vad fan är oddsen på att det blir 0-0 efter ordinarie tid och förlängning i två matcher på raken?!
LubosC- Antal inlägg : 472
låga odds på 0-0 igen vad det verkar
storraggarn skrev:synd att koivisto inte är med i den här matchen
Koivisto har gjort några riktigt snygga dragningar och pass...
Just det.. Varför spelas det ingen musik mellan avblåsningarna?
Frallan.. Det ska väl vara han som avgör detta.. För Växjö!
Frallan.. Det ska väl vara han som avgör detta.. För Växjö!
Ang Musiken så vet jag att den inte skall spelas i varje break pga att Luleå Fans ska låta på stå då spelar dem ingen musik!
Friläge för två Luleåspelare och inget mål. Herre min jävla Gud.
Vad i h-e.två mot noll och man bränner det ockspå
Kato- Antal inlägg : 1413
Gör vi inte mål där så gör vi nog fan inga mål i afton.....
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» 2012-09-29, Elitserieomgång 07, Växjö - Luleå
» 2012-03-06, Elitserieomgång 55, Luleå - Växjö
» 2012-10-11, Elitserieomgång 12, Luleå - Växjö
» 2012-12-26, Elitserieomgång 33, Växjö - Luleå
» 2013-02-21, Elitserieomgång 50, Växjö - Luleå
» 2012-03-06, Elitserieomgång 55, Luleå - Växjö
» 2012-10-11, Elitserieomgång 12, Luleå - Växjö
» 2012-12-26, Elitserieomgång 33, Växjö - Luleå
» 2013-02-21, Elitserieomgång 50, Växjö - Luleå