Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2
+65
makkanmakkan
Larry David
tibet
Högljudd
Allan West
UnSaccoDiSoldi
Trötto
Donten_
Pickadoll
Lars158
platinum
Linkan
LulefanGBG
KUCERA
mickenilson
Dalle
Slapshot
Lajon
Giroux28
J.Andersson-Junkka
Dave Rock
Rönken
Redbear
akeela64
NilsOskar
Myrman
Urken
NallePhu
Sundance Kid
Tumstock
Hellcop
pingu
Tigerman
Mr Bister
ezz
Oddjob
Chris Hendrix
Kraftkung
Bamsefar
Zeb Macahan
farre
Wirbelwind
Rayko
Mange
Tony Moore
Micke L
Polarbjörn
BodenSwe
LubosC
JayDee
Mäklaren
Jonken
M32012
MickkeJ
Old Brooklyn
Beast.
Johan__
zacke08
Snikne Ville
Loop
FruktHamster
amarule
Salle
Admin
69 posters
Sida 19 av 21
Sida 19 av 21 • 1 ... 11 ... 18, 19, 20, 21
Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2
Europeiska AHL-backar utan kontrakt för nästa säsong.
http://eliteprospects.com/player.php?player=12276
http://eliteprospects.com/player.php?player=9244
http://eliteprospects.com/player.php?player=11357
http://eliteprospects.com/player.php?player=12276
http://eliteprospects.com/player.php?player=9244
http://eliteprospects.com/player.php?player=11357
Salle- Antal inlägg : 3370
Båda namnen låter osannolika, inte minst Strålman som borde kunna kamma hem ett KHL-kontrakt om han skulle lämna NHL. Och Larsen är ju så ung att han fortfarande borde ge NHL/AHL en chans. Men visst, är man ute efter att ersätta Fälth så kan jag tänka mig att det huggs på dessa. Båda borde kunna anses som en uppgradering på den punkten.Salle skrev:En polare påstår att Osten hört sig för angående såväl Anton Strålman som Philip Larsen.
Har svårt att tro det. Men om Osten siktar så högt så låter det ju fan lovande.
Sen så är ju "hört sig för" och att det skulle var något på gång, jävligt skilda saker.
Fransson-Nyjävel
Skrbek-Gunnarsson
Jacobsson-Sandström
Kilström-Jonsson
Kukan (Asplöven? Med möjlighet att låna hem vid skador)
Oskarsson (Asplöven? Samma där)
För egen del tror jag annars att Kukkonen är det mest sannolika namnet för dagen att förstärka LHF. KHL verkar inte vara på tapeten, vi borde kunna matcha andra svenska lags lönebud, och mannen är ju från norr. Det borde vara vi eller Finland (Kärpät då kan man väl anta) som gäller för honom.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Bekräftat idag att Luleå fick en hög med stålar för Jaakola..
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7015072
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7015072
Ivanhoe- Antal inlägg : 518
Det som stör iaf mig mest är "bull-shittet" Bulan kör på med angående Skrbek -värvningen: Att han är en drömspelare -man har försökt att värva tidigare; men det skitit sig i sista stund osv osv... Detta kilngar varkligen väldigt kasst emot att Skrbek om & om igen offentligt sagt & i princip vädjat till ES-klubbarna att han vill till ES ifall ett bud dyker upp. Ett bud som han inte erhållit från ES förrän nu.
Hade han varit lika högt prioriterad av LHF's tränartrojka; hade LHF värvat honom ganska förmånligt för lääääänge sedan...
Men: OK. Nu när Topi drog: Behövde LHF addera in defensiv. Skrbek fanns tillgänglig & var säkert hungrig samt ENORMT motiverad för att komma tillbaks till Luleå Hockey. LHF lär ha signat honom VÄLDIGT förmånligt med tanke på hans skadehistorik osv. (Förståss GRAVT tjänstefel annars.) Men att han på något sätt skall vara någon drömspelare för LHF: -Yeah right..... Liiiiiite mera diplomatiska silkes-vantar på kommentarerna nästa gång tack! (Börjar föffan låta som Per Mårts snart; där hans valda spelare alltid är så himla bäst i världen.) TOTALT ONÖDIGT att dyka upp så himla fint för negativ feedback i media; när Skrbek senare besviket roddar in i luleå hockeys sjukstuga igen...
Spelarmarknaden är just nu väldigt "skral" & i princip alla klubbar sitter i princip otåligt & väntar på de bästa spelarna som blir tillgängliga från NHL. Och det är MÅNGA föreningar som har lagt undan en REJÄL SLANT för att kunna vara med i budgivningarna för dessa spelare! Kommer att bli TOTAL "jul-afton" på lönefronten för spelarna + deras agenter; som inte tar tröjja i NHL & bestämmer sig istället för spel i europa!
Skrbek värvningen är egentligen, (tillskillnad mot vad LHF gärna försöker måla upp i media) -i första hand ett sätt att säkra upp backsidan innan det blir klart på NHL-camperna; vilka spelare som tar tröjjorna i NHL lagen.
Hade han varit lika högt prioriterad av LHF's tränartrojka; hade LHF värvat honom ganska förmånligt för lääääänge sedan...
Men: OK. Nu när Topi drog: Behövde LHF addera in defensiv. Skrbek fanns tillgänglig & var säkert hungrig samt ENORMT motiverad för att komma tillbaks till Luleå Hockey. LHF lär ha signat honom VÄLDIGT förmånligt med tanke på hans skadehistorik osv. (Förståss GRAVT tjänstefel annars.) Men att han på något sätt skall vara någon drömspelare för LHF: -Yeah right..... Liiiiiite mera diplomatiska silkes-vantar på kommentarerna nästa gång tack! (Börjar föffan låta som Per Mårts snart; där hans valda spelare alltid är så himla bäst i världen.) TOTALT ONÖDIGT att dyka upp så himla fint för negativ feedback i media; när Skrbek senare besviket roddar in i luleå hockeys sjukstuga igen...
Spelarmarknaden är just nu väldigt "skral" & i princip alla klubbar sitter i princip otåligt & väntar på de bästa spelarna som blir tillgängliga från NHL. Och det är MÅNGA föreningar som har lagt undan en REJÄL SLANT för att kunna vara med i budgivningarna för dessa spelare! Kommer att bli TOTAL "jul-afton" på lönefronten för spelarna + deras agenter; som inte tar tröjja i NHL & bestämmer sig istället för spel i europa!
Skrbek värvningen är egentligen, (tillskillnad mot vad LHF gärna försöker måla upp i media) -i första hand ett sätt att säkra upp backsidan innan det blir klart på NHL-camperna; vilka spelare som tar tröjjorna i NHL lagen.
Jonken- Antal inlägg : 7067
Vår defensiv har ju försämrats avsevärt mot i fjol såhär på förhand i vart fall och nu har Looben flyttat mållinjen också för att missgynna försvarande lag.
Kanske lika bra att vi öser på med fler forwards bara och skiter i försvar helt och hållet?
Om resultatet nu verkligen blir att det blir svårare att försvara sig återstår väl att se, men det är ju uppenbart att avsikten är att missgynna lag som Luleå och AIK. Det är inte roligt för Looben när mindre lag kan konkurrera med Färjestad, Frölunda och HV.
Ursäkta pessimismen, det går snart över. Den här regeländringen kanske rentav ÄR bra, det är för tidigt att uttala sig om, det är retsamt bara att det kommer just nu när Luleå och AIK utvecklat en ny hockey som alla andra tycker är "tråkig" för att den är framgångsrik och vi är svåra att göra mål på.
Kanske lika bra att vi öser på med fler forwards bara och skiter i försvar helt och hållet?
Om resultatet nu verkligen blir att det blir svårare att försvara sig återstår väl att se, men det är ju uppenbart att avsikten är att missgynna lag som Luleå och AIK. Det är inte roligt för Looben när mindre lag kan konkurrera med Färjestad, Frölunda och HV.
Ursäkta pessimismen, det går snart över. Den här regeländringen kanske rentav ÄR bra, det är för tidigt att uttala sig om, det är retsamt bara att det kommer just nu när Luleå och AIK utvecklat en ny hockey som alla andra tycker är "tråkig" för att den är framgångsrik och vi är svåra att göra mål på.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Förlåt, inte regeländring, utan snarare ändring av zonerna.
Synd på Jaakola såklart. Såg att det spekulerades i att vi fick 3 mille för han!! Det tror jag är för mycket tyvärr.. Skulle gissa på 1.2 elr nå sånt fast jag har gärna fel!!
Nu fick vi ett råskinn till i form av Skrbek. Blir inte lika skoj att fultackla våra spelare kommande säsong, Jag ger mig fan på att det det kommer att märkas.
Visst lär Jaakola å Fälth saknas men jag tror ändå att vi har bra backar även utan dem. Wallin saknas ju knappt då han inte spelade så värst mycket förra säsongen. Synd att vi inte fick ha Wallin i stridbart skick.. Han fick egentligen inte visa hur bra han är/var..
Jag tror att våra yngre backar kommer att vara bättre än många förväntar sig!! Lukas Kilström kommer att få sitt stora genombrott!!!
Visst kan det bli så att vi värvar en offensiv (pp) back men det får framtiden utvisa! Ska bli riktigt kul att se hur detta lag kommer att fungera!! Oj vad man önskar att Cam får spela utan besvär!!
Heja Lule!
Nu fick vi ett råskinn till i form av Skrbek. Blir inte lika skoj att fultackla våra spelare kommande säsong, Jag ger mig fan på att det det kommer att märkas.
Visst lär Jaakola å Fälth saknas men jag tror ändå att vi har bra backar även utan dem. Wallin saknas ju knappt då han inte spelade så värst mycket förra säsongen. Synd att vi inte fick ha Wallin i stridbart skick.. Han fick egentligen inte visa hur bra han är/var..
Jag tror att våra yngre backar kommer att vara bättre än många förväntar sig!! Lukas Kilström kommer att få sitt stora genombrott!!!
Visst kan det bli så att vi värvar en offensiv (pp) back men det får framtiden utvisa! Ska bli riktigt kul att se hur detta lag kommer att fungera!! Oj vad man önskar att Cam får spela utan besvär!!
Heja Lule!
tibet- Antal inlägg : 1298
Gunnarsson och Jacobsson tror jag mest på. Funkar de som jag hoppas och tror så behövs ingen PP -back, ty vi har fått en ersättare till Fälth i Gunnarson och dessutom har vi fått en god ersättare till Wallin i Jacobsson. Sedan är förhoppningsvis Skrbek frisk hela året och att Rönken lyckas banka i honom att ge fan i att åka snålskjuts med klubban i motståndarnas armhålor. Skrbek är ju onekligen tuff och en som inger respekt hos motståndarna. Det är superbra. Han är en bra ES -back, det är som sagt bara formen och hälsan som är orosmomenten.
Jag hoppas att Kilström tar nästa kliv också. Då kan det se bra ut försvarsmässigt med den trupp vi har nu, även om det i min mening är omöjligt att ersätta Jaakola med spelare som vill spela i ES. Det närmaste man skulle kunna komma vore Lasse Kukkonen som fortfarande är kontraktslös och som ryktats bort från Metallurg Magnitogorsk. Dessvärre lär nog rätt många klubbar dra i honom. Man kan ju hoppas att Jaakola ringer upp honom och vurmar lite för Luleå
Jag tror att Luleå räknar med att den backbesättning man har nu skall räcka faktiskt, möjligtvis att man vill ha in en PP -back till, även om jag betvivlar det då jag förmodar att man avser Fransson som sådan och hoppas på Gunnarsson i början av säsongen.
Tror faktiskt snarare, i.o.m. Asplövens uppflyttning, att man försöker få in ytterligare spets framåt. Kan vi göra i snitt 0,5 - 1 mål mer framåt per match så täcker det väl upp för Jaakola.
En sak är säker, med Hedman, en frisk Sandell, en frisk Cam, Jacobsson och Skrbek har vi åtminstone fått in tyngd och fysik i laget
Jag hoppas att Kilström tar nästa kliv också. Då kan det se bra ut försvarsmässigt med den trupp vi har nu, även om det i min mening är omöjligt att ersätta Jaakola med spelare som vill spela i ES. Det närmaste man skulle kunna komma vore Lasse Kukkonen som fortfarande är kontraktslös och som ryktats bort från Metallurg Magnitogorsk. Dessvärre lär nog rätt många klubbar dra i honom. Man kan ju hoppas att Jaakola ringer upp honom och vurmar lite för Luleå
Jag tror att Luleå räknar med att den backbesättning man har nu skall räcka faktiskt, möjligtvis att man vill ha in en PP -back till, även om jag betvivlar det då jag förmodar att man avser Fransson som sådan och hoppas på Gunnarsson i början av säsongen.
Tror faktiskt snarare, i.o.m. Asplövens uppflyttning, att man försöker få in ytterligare spets framåt. Kan vi göra i snitt 0,5 - 1 mål mer framåt per match så täcker det väl upp för Jaakola.
En sak är säker, med Hedman, en frisk Sandell, en frisk Cam, Jacobsson och Skrbek har vi åtminstone fått in tyngd och fysik i laget
Kilström nämns nästan aldrig när tufft spel är på tapeten. Enliigt mig en av ES hårdast spelande baclar, man blir fan nästan rädd när han kliver på ibland. Skickade Fleury av isen utan luft i internmatchen, tog ner Jämtin i en fight när han själv väl var 19 år.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Visst är Jaakola ett tapp men han är långt ifrån en gud som vissa vill få det till. Det är typ bara vi Luleåfans som ser honom som något stort, frågar du supportrar till andra es-lag så vet de knappt vem det är. Vi har dessutom fått in mycket stålar, så vi ska vara nöjda. Men jag vill ha in en klassback till för att känna mig nöjd. Tycker vi har Sveriges bästa forwardsuppsättning och med bäst bredd.
M32012- Antal inlägg : 172
Jaakola är ingen Gud, men den bästa defensiva backen i ES förra säsongen i mitt tycke. Få vet vem han är därför att han sällan gör några misstag och därför att han varken behöver spela tufft eller fult för att få jobbet gjort så han sticket inte precis ut.
Han spelar så enkelt, rakt och felfritt att han knappt märks, det är essenssen av en bra defensiv back i mitt tycke. Visst, han är ingen Gud som vissa påstår, dock ingen här vad jag vet, något enstaka misstag här eller där får hamna på honom men ärligt talat så minns jag inget direkt sådär på rak arm. Däremot minns jag att då det hände någon gång så tänkte jag, "Herregud, var det verkligen Jaakola?"
Han spelar så enkelt, rakt och felfritt att han knappt märks, det är essenssen av en bra defensiv back i mitt tycke. Visst, han är ingen Gud som vissa påstår, dock ingen här vad jag vet, något enstaka misstag här eller där får hamna på honom men ärligt talat så minns jag inget direkt sådär på rak arm. Däremot minns jag att då det hände någon gång så tänkte jag, "Herregud, var det verkligen Jaakola?"
Man pratade ju mycket om Kilströms fysik när han värvades, och tidigare har man ju sett vad han kan men jag tyckte inte riktigt att han kom rätt under fjolårssäsongen. Han var absolut inte dålig men tror han hade lite problem att anpassa sitt tuffa spel till vårt system. Att veta när han skall gå på och sätta in tacklingar och när han skall låta bli....Snikne Ville skrev:Kilström nämns nästan aldrig när tufft spel är på tapeten. Enliigt mig en av ES hårdast spelande baclar, man blir fan nästan rädd när han kliver på ibland. Skickade Fleury av isen utan luft i internmatchen, tog ner Jämtin i en fight när han själv väl var 19 år.
Förhoppningsvis så kommer han mer tillrätta i år och vi kan få ut mer av hans fysik för precis som du säger så kan han verkligen smälla på. Det vet vi.
Gizmo:
2012-07-09 22:01:00
Lhf info Ber om ursäktet för felandet gällande Calle Ridderwall och den andra try-out liraren. Jag "har" två källor. Min "hyfsade" källa lät stensäker.. Dock kommenterade inte min jävligt restriktiva och felfria källa det alls. Nu har han den vassa dock varit i farten.. N Wallin lägger av, det beslutet är nu taget. Allt talar för att Chris Abbott blir kapten. Förfarandet kring Cam Abbotts svenska pass är mycket mer långt gånget än vad Osten gett sken av utåt, allt för att kunna jobba på den tranatlantiska marknaden ostört. Osten har långt gågna förhandlingar med Paul Postma. Blir därmed "ersättare" till Fälth om allt går i lås. Medan Skrbek "ersätter" Wallin och Jacobsson "ersätter" Jaakola. Lösningar kring Kukan och Oskarsson diskuteras med Asplöven.. Eftersom backsidan ser ut att innefatta tio backar när säsongen drar igång.. (inkl Oskarsson)
"Gizmo" igång igen i kommentarerna på madhawk-bloggen
Fejk eller sanning?
Frågan är ju hur troligt det är att någon Abbott blir svensk redan nu.
Gjorde migrationsverkets test på hemsidan för att kolla lite hur reglerna ser ut och om jag fyller i att jag är över 20 år, från Kanada och har vart i Sverige sedan 2008 så får jag svaret:
Mot bakgrund av dina svar gör vi följande bedömning:
Tyvärr, du verkar inte uppfylla kraven för medborgarskap.
Det är främst på punkten tid i Sverige som det inte godkänns, det står dock en flummig förklaring att man oftast måste ha bott i Sverige i fem år oavbruten tid men att det inte alltid gäller. Kan alltså finnas luckor i systemet som gör att man får medborgarskap tidigare. Ev. om man är sambo? Gift? osv...
Gjorde migrationsverkets test på hemsidan för att kolla lite hur reglerna ser ut och om jag fyller i att jag är över 20 år, från Kanada och har vart i Sverige sedan 2008 så får jag svaret:
Mot bakgrund av dina svar gör vi följande bedömning:
Tyvärr, du verkar inte uppfylla kraven för medborgarskap.
Det är främst på punkten tid i Sverige som det inte godkänns, det står dock en flummig förklaring att man oftast måste ha bott i Sverige i fem år oavbruten tid men att det inte alltid gäller. Kan alltså finnas luckor i systemet som gör att man får medborgarskap tidigare. Ev. om man är sambo? Gift? osv...
MiCCe- Antal inlägg : 159
Förövrigt så kan jag ju säga att Paul Postma i mina ögon är en drömvärvning till elitserien! =)
Japp, Paul Postma hade ju verkligen varit en drömvärvning! Offensiv, stor och högerskjutande back som gjort bra med poäng och varit uppe i NHL.
Dock känns det föga troligt.
Dock känns det föga troligt.
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Gällande medborgarskap så hittade jag den här infon också:
Kortare tid om du lever tillsammans med en svensk medborgare
Är du gift, lever i ett registrerat partnerskap eller är sambo med en svensk medborgare sedan minst två år tillbaka, kan du söka svenskt medborgarskap redan efter tre år i Sverige. Har din make, maka, partner eller sambo tidigare haft ett annat medborgarskap (eller varit statslös) måste han eller hon ha varit svensk medborgare i minst två år. Det räcker inte t.ex. med att ni är gifta — ni måste också bo tillsammans.
Kortare tid om du lever tillsammans med en svensk medborgare
Är du gift, lever i ett registrerat partnerskap eller är sambo med en svensk medborgare sedan minst två år tillbaka, kan du söka svenskt medborgarskap redan efter tre år i Sverige. Har din make, maka, partner eller sambo tidigare haft ett annat medborgarskap (eller varit statslös) måste han eller hon ha varit svensk medborgare i minst två år. Det räcker inte t.ex. med att ni är gifta — ni måste också bo tillsammans.
Ja, Postma låter lite för bra för att vara sann..
Angående Gizmo: Madhawk själv har bekräftat att ryktet om Ridderwall hade substans, och HAN har iaf koll. Det övriga i Gizmos senaste inlägg är egentligen inga större nyheter men sitter ju ihop om man för ett logiskt resonemang.
Snikne Ville skrev:Angående Gizmo: Madhawk själv har bekräftat att ryktet om Ridderwall hade substans, och HAN har iaf koll. Det övriga i Gizmos senaste inlägg är egentligen inga större nyheter men sitter ju ihop om man för ett logiskt resonemang.
Inga större nyheter nej, FÖRUTOM det om att Cam's dubbla pass ska vara längre gånget än vad som givits sken utav utåt.. och NAMNET Paul Postma då.
Några komentarer kring OM det finns sanning i det Gizmo säger:
Paul Postma är en idag en strikt offensivt producerande höger back. Men allt är INTE bara guld & gröna skogar med Paul: Han är nämligen ingen höjdare i det defensiva spelet; vilket hans +/- statistik ärligt förtäljer.
Paul förstår nog själv vad han skulle behöva utveckla för att ta nästa steg som spelare: Den sållande defensiven. Att försöka göra detta i AHL: En liga där de flesta spelare spelare i första jagar individuell statistik; är inte det optimala för "Palpo" (snabb is-smek för "Paul Po").
Det är i så fall här som Luleå Hockey kommer in i Pauls verklighetsbild. Osten & Rönken lär ha gjort klart för Paul hur de skulle kunna hjälpa honom med hans defesiva spel; samtidigt som hans offensiva färdigheter skulle andvändas flitigt i special teams. Främst PP; men även BP när han börjar bli tryggare hemmåt. Även att lära honom skillnaden i att på ett framgångsrikt sätt att delta i speluppbyggnaden ifrån sin egna bakre postition; istället för att själv flytta upp puck offensivt.
Både Kukan & Oskarsson har båda förtjänat att få sin chans i Luleå Hockey's A-lag. Dock är ju det troliga att steget till ES-spelare kan bli ett för stort steg för dem första året. Men det är viktigt att de fullt ut verkligen får chansen innan de skeppas iväg till exempelvis Asplöven.
Oroande även att Luleå Hockey nu tappar så OTROLIGT MYCKET laghjärta & ledarskap! Vi snackar altså: Wallin, Jaakola, Enterfeldt, Hjalmarsson, Meijer; killar som varje dag går i bräschen för LAGET. Som tur är har Luleå Hockey även adderat ledaregenskaper i: Fogström, Jacobsson, Klasen & Hirschovits. Men samtliga dessa måste först lära sig kristallklart vad Luleå Hockey är & vad föreningen står för. Och detta är alltid en process som inte går på en enkel handvändning.
Gällande en värdig arvtagare för Niclas Wallin:
Här skulle Chris Abbott vara ett mycket bra val med sitt stora, entusiastiska hjärta för såväl sporten ishockey & föreningen Luleå Hockey. En naturlig ledare som har 100% koll på vad som krävs i ett lag för att lyckas.
Paul Postma är en idag en strikt offensivt producerande höger back. Men allt är INTE bara guld & gröna skogar med Paul: Han är nämligen ingen höjdare i det defensiva spelet; vilket hans +/- statistik ärligt förtäljer.
Paul förstår nog själv vad han skulle behöva utveckla för att ta nästa steg som spelare: Den sållande defensiven. Att försöka göra detta i AHL: En liga där de flesta spelare spelare i första jagar individuell statistik; är inte det optimala för "Palpo" (snabb is-smek för "Paul Po").
Det är i så fall här som Luleå Hockey kommer in i Pauls verklighetsbild. Osten & Rönken lär ha gjort klart för Paul hur de skulle kunna hjälpa honom med hans defesiva spel; samtidigt som hans offensiva färdigheter skulle andvändas flitigt i special teams. Främst PP; men även BP när han börjar bli tryggare hemmåt. Även att lära honom skillnaden i att på ett framgångsrikt sätt att delta i speluppbyggnaden ifrån sin egna bakre postition; istället för att själv flytta upp puck offensivt.
Både Kukan & Oskarsson har båda förtjänat att få sin chans i Luleå Hockey's A-lag. Dock är ju det troliga att steget till ES-spelare kan bli ett för stort steg för dem första året. Men det är viktigt att de fullt ut verkligen får chansen innan de skeppas iväg till exempelvis Asplöven.
Oroande även att Luleå Hockey nu tappar så OTROLIGT MYCKET laghjärta & ledarskap! Vi snackar altså: Wallin, Jaakola, Enterfeldt, Hjalmarsson, Meijer; killar som varje dag går i bräschen för LAGET. Som tur är har Luleå Hockey även adderat ledaregenskaper i: Fogström, Jacobsson, Klasen & Hirschovits. Men samtliga dessa måste först lära sig kristallklart vad Luleå Hockey är & vad föreningen står för. Och detta är alltid en process som inte går på en enkel handvändning.
Gällande en värdig arvtagare för Niclas Wallin:
Här skulle Chris Abbott vara ett mycket bra val med sitt stora, entusiastiska hjärta för såväl sporten ishockey & föreningen Luleå Hockey. En naturlig ledare som har 100% koll på vad som krävs i ett lag för att lyckas.
Börjar tydligen bli dags för beslut för Lasse Kukkonen också:
http://allehanda.se/sport/modo/1.4883186-finsk-landslagskapten-aktuell-for-modo
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/brynas/article15098922.ab
- Undra Luleå Hockey finns hemligt med bland lagen han funderar över....?
http://allehanda.se/sport/modo/1.4883186-finsk-landslagskapten-aktuell-for-modo
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/brynas/article15098922.ab
- Undra Luleå Hockey finns hemligt med bland lagen han funderar över....?
Det Luleå saknar är en ersättare till Fälth/Niinimaa i PP. Ifjol hade vi ett halvtaskigt PP som till stora delar berodde på att Niinimaa saknades på blå. Fransson är bra offensivt men han behöver någon som kan lira med honom på blå. OM Luleå skulle lyckas med bragden att försvenska Abbott och värva Postma så är det en bragd och ett genidrag.
Postma, Fransson, Gunnarsson, Skrbek, Kukan, Oscarsson, Sandström, Jonsson, Jacobsson och Kihlström är en bred och fin backbesättning med elitseriemått. Ungt och rutinerat i en fin mix med både offensiv och defensiv spets.
Skulle den värvningen bli av så hävdar jag att vi trots tappet av Jaakola skulle ha en av ES bästa backbesättningar inför säsongen.
Postma, Fransson, Gunnarsson, Skrbek, Kukan, Oscarsson, Sandström, Jonsson, Jacobsson och Kihlström är en bred och fin backbesättning med elitseriemått. Ungt och rutinerat i en fin mix med både offensiv och defensiv spets.
Skulle den värvningen bli av så hävdar jag att vi trots tappet av Jaakola skulle ha en av ES bästa backbesättningar inför säsongen.
Det verkar ju i dagsläget som att silly-season är rätt död för Luleå då man ståtar med ett stabilt målvaktspar (även om Rautio inte rosat marknaden), 9 backar (Wallin borträknad) och forwards som räcker till två lag...
Ändå så finns det envisa rykten som gör gällande att Luleå är och lägger ut en hel del krokar på backmarknaden, det verkar inte vara några utfyllnadsspelare man är ute efter.
Några av namnen som Luleå ska ha hört sig för om:
Anton Strålman
Philip Larsen
Lasse Kukkonen (hade passat bra i backpar med Dean Kukan, mycket stake i den uppställningen)
Paul Postma
Kukkonen tror jag vi kan räkna bort då han är lite väl defensiv, tror Luleå insett att man behöver mer offensiv kvalitet bland backarna nu när man tappat två killar med fina förstapass (Fälth och Jaakola).
Ändå så finns det envisa rykten som gör gällande att Luleå är och lägger ut en hel del krokar på backmarknaden, det verkar inte vara några utfyllnadsspelare man är ute efter.
Anton Strålman
Philip Larsen
Lasse Kukkonen (hade passat bra i backpar med Dean Kukan, mycket stake i den uppställningen)
Paul Postma
Kukkonen tror jag vi kan räkna bort då han är lite väl defensiv, tror Luleå insett att man behöver mer offensiv kvalitet bland backarna nu när man tappat två killar med fina förstapass (Fälth och Jaakola).
Absolut inge fel på Lasse Kukkonens första pass. -Tvärtom.MiCCe skrev:Det verkar ju i dagsläget som att silly-season är rätt död för Luleå då man ståtar med ett stabilt målvaktspar (även om Rautio inte rosat marknaden), 9 backar (Wallin borträknad) och forwards som räcker till två lag...
Anton Strålman
Philip Larsen
Paul Postma
Men i stora hela fattar jag helheten i vad du menar.
Jonken: Ja Kukkonen är en helt okej allround-back men det vi verkligen saknar är ett riktigt kreativt par på blålinjen. Fälth fungerade bra med Niinimaa men varken Fransson eller Fälth hade kylan för att passa bra ihop. De var egentligen ganska lika på blå och det blev ofta lite lättläst.
Det Luleå skulle behöva är en riktigt kylig pjäs med bra timing i passningar och skott som kan lägga upp spelet likt Niinimaa gjorde.
Tror att Strålman och Postma klassar in i den kategorin, Kukkonen klassar snarare in som stabil back alá Jaakola.
Känns som vi kan släppa lite på de defensiva kvaliteerna med tanke på att vi har hårt backcheckande forwards och saknar en del av det offensiva.
Tänk att man fortfarande sitter och saknar Niinimaa, tror inte folk förstår hur stor del av Luleå han var under sin säsong här. Synd med alla skador han har annars hade vi nog haft han i laget ännu...
Det Luleå skulle behöva är en riktigt kylig pjäs med bra timing i passningar och skott som kan lägga upp spelet likt Niinimaa gjorde.
Tror att Strålman och Postma klassar in i den kategorin, Kukkonen klassar snarare in som stabil back alá Jaakola.
Känns som vi kan släppa lite på de defensiva kvaliteerna med tanke på att vi har hårt backcheckande forwards och saknar en del av det offensiva.
Tänk att man fortfarande sitter och saknar Niinimaa, tror inte folk förstår hur stor del av Luleå han var under sin säsong här. Synd med alla skador han har annars hade vi nog haft han i laget ännu...
Ja, Niinimaa var ju en äkta Quarterback, med förmåga att både kunna styra spelet från point och lägga vassa skott på mål i rätt lägen. Varken Frallan eller Fälth har varit lika kompletta i den rollen. Frallan skulle kunna vara det men verkar inte riktigt kunna värdera situationerna i alla lägen. Det blir ofta skott i fel lägen, eller så går passningen iväg för sent. Kanske med ytterligare något års erfarenhet så, men tills vidare skulle det kännas betydligt bättre om man hittade en som man vet fungerar från dag 1.
Niinimma var ju ES bästa back och bar hela Luleå på sina axlar även fast hans knä var helt söndertrasat under långa perioder. Snacka om klass!
Beast.- Antal inlägg : 2040
Intressant spelare för alla ES-lag
http://www.hockeysverige.se/article/13309880/finsk-khl-stjarna-str-utan-klubb
Beast: En sniper hade suttit fint i Luleås PP =)
Tror nog att HS missat det faktum att han har ett konrtakt med Pelicans i SM-Liiga som väntar på han, Han har bara vart uthyrd till KHL klubben som han fick lämna så visst lösa han kommer kosta så nej han hamnar antigen i en annan KHL klubb eller återvänder till Pelicans!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Enormt offensivt skicklig spelare. Alldeles för bra för ES.Beast. skrev:Intressant spelare för alla ES-lag
Nalle: Han var uthyrd till KHL säsongen 10/11 enligt EP. Men inte nu längre väl? Contract 11/12 står det iaf
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3200
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3200
Juhamatti Aaltonen är nog en lite för bra spelare för att hamna i Elitserien. Men man skall väl aldrig säga: Aldrig...
Som jag förstår skrev Juhamatti på ett kontrakt med Pelicans 2010. Hur många säsonger detta kontrakt sträkte sig -har jag dålig koll på. Dock troligen två säsonger: 2010/2011 + 2011/2012. Båda åren har han lånats ut från SM-liiga laget Pelicans till KHL-laget Metallurg Magnitogorsk.
I Metallurg har Juhamatti lirat ihop med bla en annan Kärpät fostrad spelare som är Sverige aktuell: Lasse Kukkonen.
Aaltonen är i första hand en målskytt: Hans målsaldo de senaste säsongerna i KHL har varit: 20 + 22 mål.
Som jag förstår skrev Juhamatti på ett kontrakt med Pelicans 2010. Hur många säsonger detta kontrakt sträkte sig -har jag dålig koll på. Dock troligen två säsonger: 2010/2011 + 2011/2012. Båda åren har han lånats ut från SM-liiga laget Pelicans till KHL-laget Metallurg Magnitogorsk.
I Metallurg har Juhamatti lirat ihop med bla en annan Kärpät fostrad spelare som är Sverige aktuell: Lasse Kukkonen.
Aaltonen är i första hand en målskytt: Hans målsaldo de senaste säsongerna i KHL har varit: 20 + 22 mål.
Hoppla misstake av mig då....
vet att Pelicans har haft han uthyrd pga det gett bra med kapital!
men han till ES knappast kräver åt heliske för mycket pengar!
vet att Pelicans har haft han uthyrd pga det gett bra med kapital!
men han till ES knappast kräver åt heliske för mycket pengar!
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/Rogle-varvar-meriterad-finsk-back-449179.aspx
Kukkonen klar för Rögle
Kukkonen klar för Rögle
Polarbjörn- Antal inlägg : 22
Se där...
Måtte ha kostat en REJÄL SLANT för Ängelholmsklubben!
Konstigt egentligen att RBK istället inte väljer & lägga sina stor-stålar på en right -fattad back; då de inte har en enda sådan i nuläget...?
Måtte ha kostat en REJÄL SLANT för Ängelholmsklubben!
Konstigt egentligen att RBK istället inte väljer & lägga sina stor-stålar på en right -fattad back; då de inte har en enda sådan i nuläget...?
Jonken: GrönaSumo blogg spekulerar om att de nog kommer att värva en till back just för att de saknar en högerfattad back. Frågan är hur mycket pengar de har kvar?
Redbear- Antal inlägg : 6780
Jag får också den uppfattningen från Pelle Svensson här:
http://www.expressen.se/sport/hockey/rogle-varvar-igen--kukkonen-ar-klar/
Verkar onekligen som att skåningarna VERKLIGEN satsar allt på ett kort för kommande säsong! Misslyckas Rögle sportsligt; torde det nog med stor sannolikhet bli konkursläge!
http://www.expressen.se/sport/hockey/rogle-varvar-igen--kukkonen-ar-klar/
Verkar onekligen som att skåningarna VERKLIGEN satsar allt på ett kort för kommande säsong! Misslyckas Rögle sportsligt; torde det nog med stor sannolikhet bli konkursläge!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/lulea/article15106483.ab
Att Omark skulle välja Luleå i första hand känns skönt. Vore fördjävligt att se honom i te.x. Brynäs.
Att Omark skulle välja Luleå i första hand känns skönt. Vore fördjävligt att se honom i te.x. Brynäs.
saxat från Kuriren bloggen:
Det har länge pratats om att Niclas Wallin kanske har gjort sin sista hockeymatch. Idag bekräftade "Osten" att Luleå Hockey har räknat bort sin lagkapten.
- Han är sjukskriven till den sista juli. Men prognosen eller rekommendationerna är att han inte ska spela vidare. Det är väl mycket troligt att det blir så och i vår planering räknar vi med det, säger Luleå Hockeys sportchef.
Tråkigt för Wallin att måsta avsluta sin helt fantastiska karriär på grund av en skada. Givetvis ska han inte äventyra hälsan och beslutet (som han visserligen inte själv gått ut med själv) att inte spela mer känns som det klokaste.
Luleå har inte ute några kontraktsförslag, men letar efter en ersättare till Wallin. Om det blir en liknande spelartyp är dock inte klart.
Så då börjar det komma fram att det är game over för Nic Wallin på isen!
Det har länge pratats om att Niclas Wallin kanske har gjort sin sista hockeymatch. Idag bekräftade "Osten" att Luleå Hockey har räknat bort sin lagkapten.
- Han är sjukskriven till den sista juli. Men prognosen eller rekommendationerna är att han inte ska spela vidare. Det är väl mycket troligt att det blir så och i vår planering räknar vi med det, säger Luleå Hockeys sportchef.
Tråkigt för Wallin att måsta avsluta sin helt fantastiska karriär på grund av en skada. Givetvis ska han inte äventyra hälsan och beslutet (som han visserligen inte själv gått ut med själv) att inte spela mer känns som det klokaste.
Luleå har inte ute några kontraktsförslag, men letar efter en ersättare till Wallin. Om det blir en liknande spelartyp är dock inte klart.
Så då börjar det komma fram att det är game over för Nic Wallin på isen!
Tråkigt när skada ställer till det så för en spelare:(
Lars158- Antal inlägg : 9806
Trist, men hälsan måste ha högsta prio i det läget. Det är ju ändå sisådär 50 år till eller så som han ska dras med huvudet och då vill man ju gärna att det ska vara fullt fungerande och smärtfritt under tiden.
Ett rätt till Gizmo f.ö.
Ett rätt till Gizmo f.ö.
Trist, men knappast förvånande..
Frågan är väl vad Luleå skall göra för att ersätta. Fälth, Jaakola och Wallin bort. Det skall till att våra nya forwards levererar, för jag räknar med att vi kommer släppa in ett och annat mål extra kommande säsong.
Frågan är väl vad Luleå skall göra för att ersätta. Fälth, Jaakola och Wallin bort. Det skall till att våra nya forwards levererar, för jag räknar med att vi kommer släppa in ett och annat mål extra kommande säsong.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Sjukt trist att Wallin lägger av
Mn har ju velat få hem han i flera år!
Mn har ju velat få hem han i flera år!
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Mycket tråkigt men inte oväntat. Wallins största tillgång är nog inte alltid i spelet utan genom sina ledaregenskaper i omklädningsrummet och sin oerhöert seriösa och ödmjuka inställning till ishockeyn som sprider sig till de andra killarna
Det är såna människor som Wallin, Burra mfl. Luleå skulle behöva få ha kvar inom föreningen även efter spelarkarriären är över
Det är såna människor som Wallin, Burra mfl. Luleå skulle behöva få ha kvar inom föreningen även efter spelarkarriären är över
Ja Beast, man hoppas verkligen att Wallin erbjuds något vid sidan av isen i föreningen.
Om inte, varför inte ett akut inhopp som ass tränare i Asplöven? Han borde kunna styra upp en backlinje, åtminstone att då dem att lyssna på vad han säger. Han borde ha pondus och inge naturlig respekt.
Kan dock tänka mig att han efter en så lång karriär på andra sidan pölen och med goda kontakter och rekommendationer där borta erbjuds något scouting -jobb av t.ex. Carolina eller dyl också.
Oavsett vilket hoppas vi att Wallin blir kvar inom hockeyn och att han får ett jobb som tillfredställer honom. Han är värd allt! Stort tack och lycka till Wallin!
Om inte, varför inte ett akut inhopp som ass tränare i Asplöven? Han borde kunna styra upp en backlinje, åtminstone att då dem att lyssna på vad han säger. Han borde ha pondus och inge naturlig respekt.
Kan dock tänka mig att han efter en så lång karriär på andra sidan pölen och med goda kontakter och rekommendationer där borta erbjuds något scouting -jobb av t.ex. Carolina eller dyl också.
Oavsett vilket hoppas vi att Wallin blir kvar inom hockeyn och att han får ett jobb som tillfredställer honom. Han är värd allt! Stort tack och lycka till Wallin!
Wallin släkten äger fastigheter, skog, Hjullastar maskiner och lastbil. Inte solklart att Niclas tänker jobba utanför familjeföretagen. Men tycker att man absolut ska erbjuda honom nån roll. Men väldigt osäkert om han är intresserad.
Jag kan inte hjälpa det men fortfarande sitter jag och drömmer om Niinimaa.
http://dragskott.blogspot.se/2012/07/janne-niinimaa-ar-pusselbiten-som.html#comment-form
http://dragskott.blogspot.se/2012/07/janne-niinimaa-ar-pusselbiten-som.html#comment-form
The Beast from the East - Magnum #44
Sida 19 av 21 • 1 ... 11 ... 18, 19, 20, 21
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2011/2012
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3