Luleå Hockeys lag 2023/2024
Sida 18 av 21 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20, 21
Sv: Luleå Hockeys lag 2023/2024
Rautio
Ward
EG - Jansson
Allard - Sellgren
Sjöström - ?
Hedqvist - Omark - Einar
Eklind - Connolly - Shinnimin
Pasic - Andreasson - Brodecki
Kant - Nikupeteri - Lilja
Kanske Laaksonen är tillbaka iallafall.
Serkan122- Antal inlägg : 3228
In med Åkerström och Komarek nu!!Serkan122 skrev:Truppen nästa match?
Rautio
Ward
EG - Jansson
Allard - Sellgren
Sjöström - ?
Hedqvist - Omark - Einar
Kant - Nikupeteri - Lilja
Kanske Laaksonen är tillbaka iallafall.
EG - Jansson
Laaksonen - Sellgren
Åkerström - Allard
Omark - Komarek - Einar
Hedqvist - Nikupeteri - Lilja
Som jag redan sagt, skicka Kant tillbaka till Piteå för han är inte tillräckligt bra än. Låt JIW lira extra, visar han att han är redo för mer så får han spela mer. Enkelt.
Kneten- Antal inlägg : 248
NallePhu, pingu, Dustin, Donowitz, Pontaking, Blitzwagen and Serkan122 like this post
Vi behöver snitta 2 poäng per match för att sluta topp 4 enligt Madhawks uträkning, 1,8 för topp 6. Hemmafördel i kvarten känns kört med tanke på skadeläget men topp 6 är definitivt möjligt och bör vara målet nu.
Dustin- Antal inlägg : 7189
Vi har hittills snittat ca 1.6, så med dessa skador och utan förstärkningar tror jag topp 6 blir svårt också.Dustin skrev:https://x.com/MrMadhawk/status/1751635587273044011?s=20
Vi behöver snitta 2 poäng per match för att sluta topp 4 enligt Madhawks uträkning, 1,8 för topp 6. Hemmafördel i kvarten känns kört med tanke på skadeläget men topp 6 är definitivt möjligt och bör vara målet nu.
Kneten skrev:Varför inte ta in JIW i truppen, låta honom prova på spel i SHL redan nu? Han är 190cm/81kg därav inte för liten. Han fyller 17 år om ett par dagar, alltså inte för ung heller. (bulan har redan haft Sjöström på bänken flera gånger, de är jämngamla). Han är högerskytt vilket vi inte har många offensiva spelare med. 41 poäng i J20 som 16-åring, wow.
Som jag redan sagt, skicka Kant tillbaka till Piteå för han är inte tillräckligt bra än. Låt JIW lira extra, visar han att han är redo för mer så får han spela mer. Enkelt.
För mig är det helt oförståeligt att han inte fått chansen än med tanke på hur säsongen varit.
Pontaking- Antal inlägg : 1346
pingu, Kneten, SatanicPanic and Serkan122 like this post
Omark-Nikupeteri-Einar
Pasic-Ponta-Brodecki
Shinnimin-Lilja-Eklind
Ihs Wozniak-Jack-Hedqvist
Nikupeteri har varit grym senaste 10-15 matcherna, kanske kan växa än mer i förstakedjan. Jack får gå in och städa mellan juniorerna med sin erfarenhet. Ser egentligen inte Lilja som en center i Bulans Luleå men tycker att vi måste nyttja Omarks styrkor offensivt och det gör vi inte på bästa sätt genom att ha honom som center. Lilja får dessutom två erfarna spelare runt sig.
farre likes this post
Björnkäften- Antal inlägg : 564
Kanske är det Jack.
Puckad- Antal inlägg : 11374
Snikne Ville likes this post
Lägger mina 5 cent på att Granberg är före i kön.Kneten skrev:Varför inte ta in JIW i truppen, låta honom prova på spel i SHL redan nu? Han är 190cm/81kg därav inte för liten. Han fyller 17 år om ett par dagar, alltså inte för ung heller. (bulan har redan haft Sjöström på bänken flera gånger, de är jämngamla). Han är högerskytt vilket vi inte har många offensiva spelare med. 41 poäng i J20 som 16-åring, wow.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
LulefanGBG- Antal inlägg : 12328
Ingenting ännu i.a.fLulefanGBG skrev:För en sörlänning: Någon som läst något i tidningarna där uppe om status på våra skadade spelare?
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Och Holst-Persson fast å andra sidan trodde man aldrig Lill-Lundas skulle få chansen så tidigt som han fick heller.Snikne Ville skrev:Lägger mina 5 cent på att Granberg är före i kön.Kneten skrev:Varför inte ta in JIW i truppen, låta honom prova på spel i SHL redan nu? Han är 190cm/81kg därav inte för liten. Han fyller 17 år om ett par dagar, alltså inte för ung heller. (bulan har redan haft Sjöström på bänken flera gånger, de är jämngamla). Han är högerskytt vilket vi inte har många offensiva spelare med. 41 poäng i J20 som 16-åring, wow.
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Tobbebias88 likes this post
Kneten and Serkan122 like this post
"Något nytt på värvningsfronten?
– Arbetet fortgår men det har börjat röra på sig lite i Finland nu så vi får se om det kan dyka upp något som känns bra där. Annars är det ett ganska småkämpigt läge, säger Ulf Engman."
"Marcus Hardegård fick ett skott på foten, men rapporterades ha klivit av på grund av en förslitningsskada, enligt Henrik Stridh. Juhani Tyrväinen brakade in i sargen och tog sig åt axeln/armen.
Angående den sistnämnda duons status är det fortfarande oklart vad som gäller.
Ulf Engman är vice general manager i Luleå Hockey.
– Vi har ingenting nytt att rapportera där men det kommer säkert senare under dagen. Jag har inget mer att säga än det som sades efter matchen, säger Engman."
pingu, Kneten and Blitzwagen like this post
- Min dröm är att vara tillbaka innan uppehållet, annars blir det efter, säger Olausson och fortsätter: - Jag känner mig som 17 år och vill bara spela.
Olausson var med på hela träningen förutom i kampmomenten. På onsdag hoppas han kunna köra fullt ut."
Monco- Antal inlägg : 336
Snikne Ville skrev:Lägger mina 5 cent på att Granberg är före i kön.Kneten skrev:Varför inte ta in JIW i truppen, låta honom prova på spel i SHL redan nu? Han är 190cm/81kg därav inte för liten. Han fyller 17 år om ett par dagar, alltså inte för ung heller. (bulan har redan haft Sjöström på bänken flera gånger, de är jämngamla). Han är högerskytt vilket vi inte har många offensiva spelare med. 41 poäng i J20 som 16-åring, wow.
Det verkar inte så längre va? Skönt att de tog sitt förnuft till fånga.
pingu, Blitzwagen and Serkan122 like this post
Pontaking skrev:Kul med Ihs Wozniak och Sjöström i laget ! Som man har väntat på det ! Sjöström lär få spela hyfsat bra, får hoppas JIW ändå får någon minut, gärna i PP istället för Brodecki som är sjuk.
Taskig timing på den sjukdomen men det kanske öppnar upp för mer speltid för Ihs Wozniak? Spännande för de två att eventuellt få spela mot serieledaren på bortaplan. De behöver inte känna någon press, bara ut och kör. Om de spelar enkelt och gör vad de är bra på så kommer det gå fint. Måste vänja sig vid tempot och lite tuffare tag.
Omark - Nikupeteri - Einar
Eklind - Jack - Shinnimin
Pasic - Andreasson - Hedqvist
Wozniak - Kant - Lilja
Granberg
Serkan122 skrev:Brodecki verkar vara sjuk och tveksam till spel alltså. Så hur kan vi tänkas ställa upp? Kanske:
Wozniak - Kant - Lilja
Granberg
Låt Wozniak spela med Pasic å Andreasson, han ska inte härva i nån 4e lina
Bellissimo- Antal inlägg : 73
lhffan, Kneten, Blitzwagen, Serkan122 and Tobbebias88 like this post
Frågan är väl hur många minuter tål en 16-åring i shl utan att det blir helt felBellissimo skrev:Serkan122 skrev:Brodecki verkar vara sjuk och tveksam till spel alltså. Så hur kan vi tänkas ställa upp? Kanske:
Wozniak - Kant - Lilja
Granberg
Bamsefar- Antal inlägg : 12242
Bamsefar skrev:Frågan är väl hur många minuter tål en 16-åring i shl utan att det blir helt felBellissimo skrev:Serkan122 skrev:Brodecki verkar vara sjuk och tveksam till spel alltså. Så hur kan vi tänkas ställa upp? Kanske:
Wozniak - Kant - Lilja
Granberg
Jag vet att du föreslagit att JIW ska få testa på spel så nu förstår jag inte riktigt vad du menar? Att han gör misstag? Det gjorde till exempel Sellgren senast så att det blev mål i baken. Bra spelare lär sig av sina misstag, sämre gör om dem gång på gång. Han är en oerhörd talang, stor och grym med pucken. Att det kommer vara en-två nivåer svårare både tror och hoppas jag att han räknar med men att han annars är taggad och sugen att spela så mycket han bara får. Att han ska dominera tror jag ingen är inställd på men jag tror inte han kommer vara klappkass heller. Såklart lär det dock ta några matcher att komma in i det.
pingu, Redbear and Serkan122 like this post
Vi får se, normalt sett så brukar inte Växjö beskyllas för att driva tempot i matcherna, men kanske väljer en annan modell mot ett tunt och skadedrabbat Luleå.
Men oavsett så är det inte rimligt att ge dessa killar 17+ minuter och sätta dom i dåliga situtaioner för att batteriet är slut.
Senast ändrad av Puckad den tis jan 30, 2024 5:38 pm, ändrad totalt 1 gång
Bamsefar likes this post
Kneten skrev:Pontaking skrev:Kul med Ihs Wozniak och Sjöström i laget ! Som man har väntat på det ! Sjöström lär få spela hyfsat bra, får hoppas JIW ändå får någon minut, gärna i PP istället för Brodecki som är sjuk.
Taskig timing på den sjukdomen men det kanske öppnar upp för mer speltid för Ihs Wozniak? Spännande för de två att eventuellt få spela mot serieledaren på bortaplan. De behöver inte känna någon press, bara ut och kör. Om de spelar enkelt och gör vad de är bra på så kommer det gå fint. Måste vänja sig vid tempot och lite tuffare tag.
Av min erfarenhet så är nog ”spela enkelt” det värsta man kan säga till en junior. Var en tränare som sa det till mig när jag debuterade och vågade inte göra något jag var bra på. Bara säga till han att köra på som han gör i juniorerna och se till att njuta.
farre, Dustin, Puckad and SatanicPanic like this post
Pontaking skrev:Kneten skrev:Pontaking skrev:Kul med Ihs Wozniak och Sjöström i laget ! Som man har väntat på det ! Sjöström lär få spela hyfsat bra, får hoppas JIW ändå får någon minut, gärna i PP istället för Brodecki som är sjuk.
Av min erfarenhet så är nog ”spela enkelt” det värsta man kan säga till en junior. Var en tränare som sa det till mig när jag debuterade och vågade inte göra något jag var bra på. Bara säga till han att köra på som han gör i juniorerna och se till att njuta.
Mycket viktigt att våga spela sitt spel för att få ut det bästa av en spelare, sen lär det bli misstag och det får man köpa.
Bamsefar, pingu, Tony Moore, Redbear, Pontaking, Puckad, lhffan and SatanicPanic like this post
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/redo-for-comeback-har-ar-senaste-nytt-om-lulea-hockeys-skador/jp4g437j
Första två intakta och:
Hedqvist - Ihs Wozniak/Granberg - Lilja
Dustin likes this post
Omark-Tyrväinen-Einar
Eklind-X-Shinnimin
Pasic-Connolly-Andreasson
(Hedqvist/Lilja/Nikupetteri/Olausson)-Berglund-Brodecki
13:e Hedqvist/Lilja/Nikupetteri/Olausson
Hardegård-Gustafsson
Sellgren-Laaksonen
X/Själin-Allard
X/Själin - Jansson
Känns som en guldkandidat framförallt med en jäkla bredd och konkurrens på varje position och om varje spelminut. Men tveksamt om man lyckas hitta en toppcenter tyvärr.
Dentos- Antal inlägg : 894
pingu likes this post
Noll fel av Jansson i tredje.Björnkäften skrev:Jansson och Allard fortsätter briljera
Puckad skrev:Noll fel av Jansson i tredje.Björnkäften skrev:Jansson och Allard fortsätter briljera
Jävligt smart tackling när vi har SHL största **** som dömmer
Vi kommer INTE att få in nån MR X på center eftersom det duger inte våra TVÅ sportchefer åt att klara av.Dentos skrev:Ponera att vi får in Mr. X på centern och en ytterligare back, hur skulle vi då ställa upp vid full trupp?
Omark-Tyrväinen-Einar
Eklind-X-Shinnimin
Pasic-Connolly-Andreasson
(Hedqvist/Lilja/Nikupetteri/Olausson)-Berglund-Brodecki
13:e Hedqvist/Lilja/Nikupetteri/Olausson
Hardegård-Gustafsson
Sellgren-Laaksonen
X/Själin-Allard
X/Själin - Jansson
Känns som en guldkandidat framförallt med en jäkla bredd och konkurrens på varje position och om varje spelminut. Men tveksamt om man lyckas hitta en toppcenter tyvärr.
Burskydd- Antal inlägg : 590
pingu, Serkan122 and Skurpen like this post
Linköping kommer rasa och Timrå kommer inte hanka sig över strecket.
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
H-vete oxå, lutar åt nyckelbensbrott eller AC-led, illa i vilket fall..Snikne Ville skrev:Jonas Berglund är inte på is än o beräknas inte åter efter uppehållet. Enligt NSD.
Jojjan- Antal inlägg : 406
Jojjan skrev:Är det någon Luleå spelare som kört fyrhjuling påverkad å skottat snö??
Nix, f.d. Brynäs. Flashback is your friend
Hjalmar_Vuopio- Antal inlägg : 207
https://www.gd.se/2024-02-08/anders-lindback-atalad-hade-druckit-och-tagit-drogerHjalmar_Vuopio skrev:Jojjan skrev:Är det någon Luleå spelare som kört fyrhjuling påverkad å skottat snö??
Nix, f.d. Brynäs. Flashback is your friend
Jojjan likes this post
Snikne Ville skrev:Jonas Berglund är inte på is än o beräknas inte åter efter uppehållet. Enligt NSD.
Fuck
Lajon- Antal inlägg : 4397
Braun- Antal inlägg : 1095
Dustin, kokostrollet, LulefanGBG, lhffan and Danneja like this post
Bamsefar skrev:Nja, gör vi inte mål i varje pp måste alla avgå och sparkas, nä, men det är när man läser sådant som det tydligt framgår att fakta och insikter är bara hinder för allmänt upprört tyckandeBlinders skrev:Två mål senast och 29% senaste 6 matcherna.Donowitz skrev:De får gärna ta ett krismöte angående PP också, så är vi på rätt väg.
27,5% för hela säsongen.
Är alla fortfarande imponerade över vårt PP.
Glad för eran skull isf.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Dustin likes this post
Kneten likes this post
Jokerman ll- Antal inlägg : 1467
Menar du säsongen med MicFlickier, Rajala och co?Jokerman ll skrev:Ser ändå att vi är ljusår bättre än vi var under ”vi går för guldet säsongen”.
Edit: Fel tråd. Men -Who cares...
Jonken- Antal inlägg : 7091
Suomipoika likes this post
Tänk er att få besitta känslan av att just ditt lag du hejar på visar sig vara ett återkommande topplag år efter år där den proffsiga, sportsliga ledningen lyckas bygga en vinnarkultur som genomsyrar föreningens alla led. År efter år är man med i toppen och slåss om det där åtråvärda guldet och Le Mat.
Eller är detta Luleå...
Magin är bruten. Förlusten mot FBK i 7:e avgörandet sitter fortfarande fast i omklädningsrummets väggar och det stinker "Looser" nu väntar 7 lååånga hund år av harvande i nedre mitt träsket i väntan på ett generationsskifte. Sedan kanske vi skrällar och tar oss till någon semi. Omark får inte chansen likt så många Luleåprofiler.
trallgöken- Antal inlägg : 1444
Sida 18 av 21 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20, 21
» Luleå Hockeys lag 2024/2025
» Luleå Hockeys lag 2022/2023
» Tipstävling; Luleå hockeys grundserie 2022/2023 i SHL
» Luleå hockey i Media 2023/2024