2023-03-11, Åttondelsfinal 1, Luleå - Oskarshamn
Sida 10 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Sv: 2023-03-11, Åttondelsfinal 1, Luleå - Oskarshamn
Serkan122- Antal inlägg : 3211
Polyfemos and Lulejoe like this post
Lulejoe- Antal inlägg : 169
Kneten likes this post
”Grattis Luleå.
Därför är ni redan vidare till kvartsfinal.”
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/BW6w2e/grattis-lulea-det-skulle-kannas-som-att-pissa-pa-oskarshamn-wennerholm
Senast ändrad av Serkan122 den lör 11 mar 2023, 18:26, ändrad totalt 1 gång
Serkan122- Antal inlägg : 3211
PM likes this post
Titan 4020 skrev:Saha skrev:Andersson och Engsund katastrofdåliga idag. rejäl skärpning
Trodde detta var en Luleå sida ..
Luleå vann men ändå kritiserar man spelare.
Vilket svammel. Engsund höll ensam på att kosta matchen och vid full backsida bör han inte ens vara ombytt efter hans uppträdande ikväll.
Panikvärvning- Antal inlägg : 666
Urken, Högljudd, pingu and Kneten like this post
Serkan122 skrev:Synd det är kört.
”Grattis Luleå.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/BW6w2e/grattis-lulea-det-skulle-kannas-som-att-pissa-pa-oskarshamn-wennerholm
Snällt av Wennermög att jinxa..
Panikvärvning skrev:Titan 4020 skrev:Saha skrev:Andersson och Engsund katastrofdåliga idag. rejäl skärpning
Vilket svammel. Engsund höll ensam på att kosta matchen och vid full backsida bör han inte ens vara ombytt efter hans uppträdande ikväll.
Luleå vann vilket allt går ut på !
Att tro att Luleå ska vinna utan att en enda spelare gör misstag är som att tro att Jesus lever .
Titan 4020- Antal inlägg : 199
tibet and Lehto like this post
Tyvärr har vi ännu sämre backarna i laget.Panikvärvning skrev:Titan 4020 skrev:Saha skrev:Andersson och Engsund katastrofdåliga idag. rejäl skärpning
Hoppas Sellgren är tillbaka och Gustafsson redo för fler minuter.
Då kan Engsund fokusera på det fysiska spelet med runt 19 min.
Blinders- Antal inlägg : 5254
Dustin- Antal inlägg : 7178
Kneten, Braun and Bros! like this post
Kan vi nypa en match nere i Oskarshamn? Det tror jag absolut att vi kan. Men det kommer krävas en riktigt bra prestation och samtidigt hoppas att IKO fortsätter ha svårt att hålla nivån över 60 minuter.
Braun- Antal inlägg : 1095
tibet- Antal inlägg : 1298
Nu väntar match 2 vilket blir spännande och jättekul!
Game on!
Flippass- Antal inlägg : 481
Jag hoppas att det mesta är skrivet i affekt för ingen kan väl på allvar tro att Engsund, vår kungsund, riddare av bottenviken och dräpare av burträskare, skulle göra en läggmatch för att han spelar mot IKO?
Han var klappkass idag, fakta, men inte pga. att han mötte sitt framtida lag, det är helt orimligt. Nog känner vi väl alla till den karlns moral efter alla år i LHF va?
Sedan ser jag gärna förlängning på Komarek. Chicken - Fröberg - Komarek i en andrakedja nästa säsong hade inte suttit helt fel nu när de hittat varandra så bra i slutet. Det förutsätter att vi har ordentligt pulver i första såklart. Omark - Pulver - Andreasson typ.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Bamsefar, PM, kokostrollet, Hedanders, Björnpappa, Burskydd, Småland and DaVoc like this post
Norlin skrev:Skummat igenom matchtråden nu. Väldigt underhållande när man vet hur matchen slutade.
Jag hoppas att det mesta är skrivet i affekt för ingen kan väl på allvar tro att Engsund, vår kungsund, riddare av bottenviken och dräpare av burträskare, skulle göra en läggmatch för att han spelar mot IKO?
Han var klappkass idag, fakta, men inte pga. att han mötte sitt framtida lag, det är helt orimligt. Nog känner vi väl alla till den karlns moral efter alla år i LHF va?
Sedan ser jag gärna förlängning på Komarek. Chicken - Fröberg - Komarek i en andrakedja nästa säsong hade inte suttit helt fel nu när de hittat varandra så bra i slutet. Det förutsätter att vi har ordentligt pulver i första såklart. Omark - Pulver - Andreasson typ.
Man kan tro vad man vill efter att ha kollat på hans insats denna match. Allt från kroppsspråk till lalleriet som nästan kostade oss matchen. Att det sker i en match mot just IKO.. klart man blir fundersam. Att han gjorde sin sämsta match i Luleå kan man inte ta ifrån honom.
pingu likes this post
Norlin skrev:Skummat igenom matchtråden nu. Väldigt underhållande när man vet hur matchen slutade.
Skummade också igenom matchtråden en snabbis.
Kan konstatera att det finns fler vinnarskallar i laget än vad det finns här på forumet.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Björnpappa likes this post
Donten_- Antal inlägg : 2585
Kneten likes this post
Sundance Kid skrev:Norlin skrev:Skummat igenom matchtråden nu. Väldigt underhållande när man vet hur matchen slutade.
Skummade också igenom matchtråden en snabbis.
Kan konstatera att det finns fler vinnarskallar i laget än vad det finns här på forumet.
Vi är trots allt från Norrbotten, det är i vårat blod att inte vara för positiva...
Men stark upphämtning!
Däremot Engsund han körde spectator mode idag, han har mycket att bevisa på måndag om jag ska vara övertygad att han inte är tudelad i den här matchserien.
Taabe- Antal inlägg : 286
Var är Hurtig?- Antal inlägg : 14
Puckad likes this post
I 3e hände det jag befarade skulle ske, vi skulle stänga ned och spela säkert vilket hela säsongen betytt att vi blir stillastående, darriga och nedtryckta i egen zon vilket inte brukar sluta bra. Detta är helt och hållet en ledarfråga, ge spelarna direktiv att spela som i 2a när vi tryckte ned IKO som blev stillastående i egen zon. Såklart inte spela med huvudet under armen, men behålla 2a periodens momentum och hålla uppe tempot och inte släppa initiativet till IKO.
Tex, varför tar inte bulan TO i 3e när han märker (för det gjorde han väl!?) att det håller på att glida oss ur händerna?
Jaja, vi vann en skitskön och viktig seger och jag är jäkla glad för det. Njut ikväll, vila o ladda batterierna i morgon.
mina vänner.
Urken, Redbear, delphi, Polyfemos, Kneten, Lulejoe, Var är Hurtig? and DaVoc like this post
Var är Hurtig?- Antal inlägg : 14
Mina Stjärnor:
***: Shinnimin bäst på plan!
**: Komarek
*: Fröberg
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Tony Moore skrev:Var en häftig match att vara på plats, vilken 2a period vårat gäng gjorde! När det såg som mörkast ut så exploderade LHF plötsligt, lastade både puck och spelare på mål vilket gav resultat, helt fantastiskt!
I 3e hände det jag befarade skulle ske, vi skulle stänga ned och spela säkert vilket hela säsongen betytt att vi blir stillastående, darriga och nedtryckta i egen zon vilket inte brukar sluta bra. Detta är helt och hållet en ledarfråga, ge spelarna direktiv att spela som i 2a när vi tryckte ned IKO som blev stillastående i egen zon. Såklart inte spela med huvudet under armen, men behålla 2a periodens momentum och hålla uppe tempot och inte släppa initiativet till IKO.
Tex, varför tar inte bulan TO i 3e när han märker (för det gjorde han väl!?) att det håller på att glida oss ur händerna?
Jaja, vi vann en skitskön och viktig seger och jag är jäkla glad för det. Njut ikväll, vila o ladda batterierna i morgon.
mina vänner.
Man kan inte ta TO för motståndarna får extra vila på sin bästa line
Diktatorn- Antal inlägg : 723
Kan inte Wennerholm gå i pension någon gång?Serkan122 skrev:Synd det är kört.
”Grattis Luleå.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Hankburger skrev:Kan inte Wennerholm gå i pension någon gång?Serkan122 skrev:Synd det är kört.
”Grattis Luleå.
Enormt trött men han har väl några år till 65 som ska bockas av.
Inte läst krönikan men såg man matchen så fattar man dessutom att det här är en vidöppen historia och att en betydligt bättre ingång hade varit att Oskars kan bryta omöjliga statistiken. De är tyvärr enormt mycket skickligare än oss, samtidigt som vi har några gubbar som kan höja sig rejält jämfört med i går.
Sportchefen #2- Antal inlägg : 940
Tony Moore likes this post
Jag är tämligen säker på att man säger åt spelarna att fortsätta som i andra perioden men såklart inte gå på för hårt så man får spelvändningar mot sig och numerära underlägen.Tony Moore skrev:Var en häftig match att vara på plats, vilken 2a period vårat gäng gjorde! När det såg som mörkast ut så exploderade LHF plötsligt, lastade både puck och spelare på mål vilket gav resultat, helt fantastiskt!
mina vänner.
Men att spelarna när dom väl är inne på isen inte TÖRS köra på som i andra och blev därmed lite tafatta
Men vi hade ju två pushar i tredje om jag minns rätt där vi tryckte på för 6:an så det var inte bara chippa ut och spela safe och efter deras 4-5 mål så provade vi en gång till när det var typ 3-4 min kvar men det anfallet blev inte alls så långt då tappade vi pucken rätt snabbt och spelet vände.
Men visst det har ju blivit lite av våran grej att spela av matcher vid ledning istället för att gasa hela vägen in i kaklet och dom som vart med länge vet ju att dom brukar kunna klara av det t.e.x Engsund, Själin, E.G, Berglund, Tyrre, Mattsson, Connolly, Einar m.fl så det är inte konstigt att det blir så att dom blev passiva.
Och sen är jag ganska säker på att dom ggr vi klarat av det så har ledarna sagt bra gjort ni höll dom på utsidan dom fick inga klara chanser mm mm det sätter ju sina spår i spelarna.
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
ezz- Antal inlägg : 366
Egentligen inget större fel i det, det var ingen medveten ful sak, med det var inte Engsunds bentackling heller.
Båda var resultatet av dålig timing.
Men konsekvent bedömning verkar inte vara en favoritgren för våra randiga kollegor.
Puckad- Antal inlägg : 11373
Kneten and Lehto like this post
Håller med.Puckad skrev:Jag ser ingen avstängning efter smällen på Shinnimin.
Egentligen inget större fel i det, det var ingen medveten ful sak, med det var inte Engsunds bentackling heller.
Båda var resultatet av dålig timing.
Men konsekvent bedömning verkar inte vara en favoritgren för våra randiga kollegor.
Kunde ju släckt BS säsong där.
Tycker han ska ha minst 2 matcher pga återfallsförbrytare.
Fy faan, kolla i matchtempo, bjässens armbåge.. Osten får skicka in anmälan.Tony Moore skrev:Hmm.. Var är snacket om den höga skaderisken från DN i den här smällen?
Kunde ju släckt BS säsong där.
Tycker han ska ha minst 2 matcher pga återfallsförbrytare.
Matchstraff på Worge Kreü efter den här situationen pic.twitter.com/gsQJ6oGbSu
— C More Hockey (@cmorehockey) March 11, 2023
Oskarshamn leder inför andra perioden mot Luleå, men vilket mål av Shinnimin! pic.twitter.com/oXkPd7sqTQ
Luleå har kvitterat i matchen mot Oskarshamn! pic.twitter.com/zuB2s1DOHJ
Shinnimin blir hattrickskytt och Luleå har vänt matchen! pic.twitter.com/0Bbpl2hMgX
Efter 3e struten singlade det in ett par kepsar på isen
Sida 10 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
» 2023-03-14, Åttondelsfinal 3, Oskarshamn - Luleå
» 2023-02-04, SHL-match 41, Luleå - Oskarshamn
» 2023-01-19, SHL-match 35, Oskarshamn - Luleå
» 2023-09-14, SHL-match 1, Oskarshamn - Luleå