Mario Kempe
Sida 17 av 18 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18
Sv: Mario Kempe
Bästa förslaget!Dustin skrev:Idag skulle Mario Kempe ha fått vara parkeringsvakt.
SatanicPanic- Antal inlägg : 794
Lars158, Hedanders and Serkan122 like this post
perfredrik- Antal inlägg : 17
pingu and mikulix like this post
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Haparanda- Antal inlägg : 65
#96- Antal inlägg : 2192
Lars158 and Lehto like this post
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Haparanda skrev:Kempe klar för Schweiz, men ingen ersättare?
De skall tydligen föra dialoger med någon mystisk ersättare.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Hankburger skrev:Haparanda skrev:Kempe klar för Schweiz, men ingen ersättare?
Vars har du hört det?
Hedanders- Antal inlägg : 2093
” Innebär det här att ni är närmare en värvning på något sätt?Hedanders skrev:Hankburger skrev:Haparanda skrev:Kempe klar för Schweiz, men ingen ersättare?
Vars har du hört det?
– Nej, inte i sig. Men vi har ett spår som vi jobbar med aktivt just nu. Vi får se under närmaste veckan om det kan hända något, det är lite bitar som ska falla på plats för att det ska bli något där.”
Serkan122- Antal inlägg : 3210
Hedanders skrev:Hankburger skrev:Haparanda skrev:Kempe klar för Schweiz, men ingen ersättare?
Vars har du hört det?
Citatet just ovanför. Ursprungligen från Sillytråden på forumet. Tror nog en av de trådarna var just att bli av med Kempe i utbyte mot pengar.
Önskar värk och motgång i knäet för idioten samt att LHF svartlistar hans penningkåta agent för all framtid.
Sökord på Facebook är Hockey Club Lugano.
Burskydd- Antal inlägg : 590
Lehto likes this post
Agenten var i princip redan svartlistad bland sportchefer hösten 2022 pga av att han representerade svenska KHL-spelare som valde att stanna kvar i KHL.Burskydd skrev:Kempe poserar nu i Luganos tröja bla på deras Facebook 🤮
Önskar värk och motgång i knäet för idioten samt att LHF svartlistar hans agent för all framtid.
Så återigen att idiotisk beslut att förhandla med spelare som representeras av denna agent.
Blinders- Antal inlägg : 5254
pingu and Luleå4EverNorrbotten like this post
Hankburger skrev:Haparanda skrev:Kempe klar för Schweiz, men ingen ersättare?
Kan man hoppas på Hajen?
Haparanda- Antal inlägg : 65
Lehto and grottmannen like this post
KaptenBlodskelett skrev:Välkommen!
"Hejdå".
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
200k + sociala under fem/sex månader??
Förresten, varför gnälla på agenten, de har väl samma personprofil som mäklare?
Aaaaldrig ansvariga, men cashar in.
Flippass- Antal inlägg : 481
Flippass skrev:Känns skönt, kan bli ett plusresultat i budgeten när vi stänger böckerna?
200k + sociala under fem/sex månader??
Förresten, varför gnälla på agenten, de har väl samma personprofil som mäklare?
Aaaaldrig ansvariga, men cashar in.
Kuriren menade att Kempe var den bäst betalda spelare i Luleå.. vilket innebär att antingen har Omark en lön under 200k i månaden eller så ligger Kempe på närmare 300k.
Agenter kan egentligen inte jämställas med mäklare. Agenter jobbar betydligt närmare en spelare över en betydligt längre tid än en mäklare och har därför enormt mycket mer inflytande.
Serkan122 likes this post
Fjodor Dostojevskij, Idioten, översättning av Ulla Roseen
Jokerman ll- Antal inlägg : 1467
LulefanGBG likes this post
Några citat från ovanstående artikel:
"..Luleå Hockey var inte beredd att erbjuda Mario Kempe det treårskontrakt han ville ha, eller tillmötesgå Aljosa Pilkos och svenske samarbetspartnern Johan Finnströms initiala krav om att en engångssumma på 1,8 miljoner kronor skulle utbetalas i samband med kontraktsskrivningen, men till slut kom de överens om ett framtungt kontrakt som innebar att han fick en genomsnittlig månadslön på strax över 250 000 kronor.
Den månatliga kostnaden, från det att det två veckor efter han – i mitten av februari 2023 – hade konstaterats vara skadad, täcktes dock av försäkringar.
I samband med att Luleå Hockey arbetsbefriade Mario Kempe, som åkte hem till Stockholm, ska Stefan Nilsson och Ulf Engman också ha klargjort att de ville ha tillbaka en miljon kronor för att skriva på övergångspapperna som gjorde det möjligt för honom att spela någon annanstans.
– Jag utgår från att han vill fortsätta spela hockey och att vi kommer att komma överens, sa Stefan Nilsson då.
Luganos ledning lät i Corriere del Ticino meddela att de inte tänkte betala något för Mario Kempe.
Fast Luleå Hockey stod på sig.
Inom Luleå Hockey var man dock tydliga med att man vägrade släppa Mario Kempe utan ekonomisk kompensation.
Under samtalen med Johan Finnström ska de ha klargjort att de var beredda att låta Mario Kempe sitta av sitt kontrakt.
Men han behövde inte betala själv, utan Lugano tog kostnaden, enligt våra källor.
– Vi kommer inte att uttala oss om den ekonomiska lösning som vi kom överens med dem om, säger Ulf Engman."...
Lars158- Antal inlägg : 9806
Tony Moore skrev:Intressant fråga till expertisen, har spelarna betalt 10 eller 12 månader/år ?
Varför skulle det vara 10 månader?
CKa- Antal inlägg : 1359
Nhl har detCKa skrev:Tony Moore skrev:Intressant fråga till expertisen, har spelarna betalt 10 eller 12 månader/år ?
Varför skulle det vara 10 månader?
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Agenten som kempe har får inte verka i sverige så det är agenten johan finnström som skrivit avtalet med luleå och om man inte kunnat lösa det så var det hans licens som ev dragits in, enl podden sanny och svenssonBlinders skrev:Agenten var i princip redan svartlistad bland sportchefer hösten 2022 pga av att han representerade svenska KHL-spelare som valde att stanna kvar i KHL.Burskydd skrev:Kempe poserar nu i Luganos tröja bla på deras Facebook 🤮
Önskar värk och motgång i knäet för idioten samt att LHF svartlistar hans agent för all framtid.
Så återigen att idiotisk beslut att förhandla med spelare som representeras av denna agent.
icemask- Antal inlägg : 4174
Stats
Hittills har han snittat 16+ minuter på 2 matcher och gjort 0 poäng.
Flippass- Antal inlägg : 481
Flippass skrev:Följ Kempes framfart i Lugano
Stats
Hittills har han snittat 16+ minuter på 2 matcher och gjort 0 poäng.
31% i tek enligt din länk också. Unnar honom all motgång!
Dentos- Antal inlägg : 894
Dustin, LHF96, Kneten and Blitzwagen like this post
Pajasen har varit och kn.....a på andra fruar . Nu är det alltid ansvaret på två men det är jävligt förkastligt
Luleå4EverNorrbotten- Antal inlägg : 169
Blitzwagen likes this post
Fake news.Luleå4EverNorrbotten skrev:Jag tar det under Kempe . Kan säga att det är bekräftat , Kempe lämnade för att han inte kunde hålla kuken i styr . Tänker inte gå in på detaljer med ryktet är tyvärr 110% sant .
Pajasen har varit och kn.....a på andra fruar . Nu är det alltid ansvaret på två men det är jävligt förkastligt
StålVrak1 likes this post
Jokerman ll skrev:Fake news.Luleå4EverNorrbotten skrev:Jag tar det under Kempe . Kan säga att det är bekräftat , Kempe lämnade för att han inte kunde hålla kuken i styr . Tänker inte gå in på detaljer med ryktet är tyvärr 110% sant .
----
Nejdå . Du har totalt fel .
Håll ögon och öron öppna så får du det väldigt bekräftat inom en snart framtid
Inträffat .
Ni kommer jag inte skriva något mer , med respekt för vissa inblandade parter .
Dock har Kempe strulat runt med en annan spelares kvinna .
Resten får ni ta och pussla ihop själva
Då kommer min åsikt om ditt inlägg. Iom att du inte har någon källa du öppet kan referera till så avfärdar jag detta som rent jävla svammel.Luleå4EverNorrbotten skrev:Detta är orsaken till att Kempe fick åka till Sthlm med betald lön, kunde inte vara kvar i spelartruppen/gruppen efter det som
Inträffat .
Burskydd- Antal inlägg : 590
Kneten likes this post
Luleå4EverNorrbotten skrev:Detta är orsaken till att Kempe fick åka till Sthlm med betald lön, kunde inte vara kvar i spelartruppen/gruppen efter det som
Inträffat .
Tycker det är riktigt lågt att sprida dynga om man inte har 100% på fötterna.
Så jag hoppas du vet vad gör när du sprider detta runt i internet världen.
farre- Antal inlägg : 2143
Kneten likes this post
Tänk först handla sen. Norrbottniskt.Luleå4EverNorrbotten skrev:Jokerman ll skrev:Fake news.Luleå4EverNorrbotten skrev:Jag tar det under Kempe . Kan säga att det är bekräftat , Kempe lämnade för att han inte kunde hålla kuken i styr . Tänker inte gå in på detaljer med ryktet är tyvärr 110% sant .
----
Nejdå . Du har totalt fel .
Håll ögon och öron öppna så får du det väldigt bekräftat inom en snart framtid
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Burskydd skrev:Då kommer min åsikt om ditt inlägg. Iom att du inte har någon källa du öppet kan referera till så avfärdar jag detta som rent jävla svammel.Luleå4EverNorrbotten skrev:Detta är orsaken till att Kempe fick åka till Sthlm med betald lön, kunde inte vara kvar i spelartruppen/gruppen efter det som
Inträffat .
----
Orkar inte ens börja bemöta .
Du får fortsätta leva i din lilla låssas värd.
NallePhu skrev:Nej han har inte satt på någon av spelarnas fruar det kan jag slå ned direkt, Det är lite för många rykten kring detta som inte stämmer ens!
---
Kommer inte skriva något mer om detta , tiden kommer utvisa att jag har rätt .
Kan säga att nej hade inte skrivit detta om jag inte var 100% . Sen kommer jag inte utveckla detta något mer.
Men eftersom det har inträffat , är det ej fel att skiva detta .
Ni har facit om ett tag .
Luleå4EverNorrbotten skrev:NallePhu skrev:Nej han har inte satt på någon av spelarnas fruar det kan jag slå ned direkt, Det är lite för många rykten kring detta som inte stämmer ens!
---
Kan säga att nej hade inte skrivit detta om jag inte var 100% . Sen kommer jag inte utveckla detta något mer.
Facit? Ett kärleksbarn?
CKa skrev:Luleå4EverNorrbotten skrev:NallePhu skrev:Nej han har inte satt på någon av spelarnas fruar det kan jag slå ned direkt, Det är lite för många rykten kring detta som inte stämmer ens!
---
Facit? Ett kärleksbarn?
---
Får vi verkligen inte hoppas ...
Nej men tyvärr kommer det nog bli ganska tydligt snart .
Samt att natuligtvis hade jag inte skrivit detta om jag inte var säker . Tråkig att det inträffar men sådan är livet .
OM något sånt här skett så är det väl inte direkt så att klubben eller inblandade personer går ut med ett pressmeddelande. Så jag förstår inte riktigt vad det är som ska hända som gör det hela så tydligt?
Det blir lite spekulativt och bygger på för rätt illaluktande rykten att säga A men inte B i såna här sammanhang. Det är bättre att säga allt (om man nu har tvärsäkert på fötterna) eller inget alls.
Nu känns det som att det kan spinna iväg åt alla möjliga jävla håll.
Dilox- Antal inlägg : 742
Kneten and Serkan122 like this post
Hjalmar_Vuopio- Antal inlägg : 207
LHF96, Kneten and Blitzwagen like this post
----
Det är du som antar att jag spekulerar , vilket jag inte gör .
Klart klubben inte kör ett pressmeddelande .
det jag säger har inträffat . Svar ja, det är varken spekulationer , påhitt eller svammel.
Sen hur mycket jag väljer att berätta , det tar jag beslut om . Dock finns det garanterat flertalet personer som känner till händelsen , dock väljer som bara inte att säga något
Vad är målet med denna förtalskampanj?
Hjalmar_Vuopio skrev:Jag är skeptisk. Vem fan skulle vilja vara intim med den där hålögde jäveln?
-----
Där får jag hålla med dig , tyvärr är det helt sant . Hade inte skrivit det annars på forumet
Jokerman ll skrev:Det räcker inte med en illaluktande bakåtsträvande banderoller som slår mot den norrbottniska självbilden, han, Kempe, ska till varje pris kölhalas och då spelar det ingen roll att man även hänger ut helt oskyldiga.
Vad är målet med denna förtalskampanj?
----
Tråkigt nog har du helt fel . Hade gärna sett att du haft rätt men tyvärr har du inte det
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Tror nivån hade höjts avsevärt
farre- Antal inlägg : 2143
NallePhu, LulefanGBG, Xinpei, keevvs, Kneten, Hankburger, BulanFanClub and mikulix like this post
Luleå4EverNorrbotten skrev:CKa skrev:Luleå4EverNorrbotten skrev:NallePhu skrev:Nej han har inte satt på någon av spelarnas fruar det kan jag slå ned direkt, Det är lite för många rykten kring detta som inte stämmer ens!
---
Facit? Ett kärleksbarn?
---
Får vi verkligen inte hoppas ...
Nej men tyvärr kommer det nog bli ganska tydligt snart .
Samt att natuligtvis hade jag inte skrivit detta om jag inte var säker . Tråkig att det inträffar men sådan är livet .
Sluta med sånt här trams... Om du vet att det stämmer så kan du lika gärna berätta mer eller förklara varför du vet om det.
Om du mot förmodan inte vill göra det heller (av någon underlig anledning) så kan du iaf berätta hur det kommer bli tydligt inom snart...
Mantz- Antal inlägg : 50
Redbear, Dilox, Xinpei and Kneten like this post
Donowitz skrev:Haha vad sorglig du är. Detta är totalt skitsnack. Sluta hitta på saker / skriva ut saker dina klasskompisar pratar om på rasterna.
----
Får tacka för det fina personliga påhoppet .
Du är välkommen att be om ursäkt när du inser och får vetskap om hur totalt fel du har i rubricerad fråga .
Luleå4EverNorrbotten skrev:Donowitz skrev:Haha vad sorglig du är. Detta är totalt skitsnack. Sluta hitta på saker / skriva ut saker dina klasskompisar pratar om på rasterna.
----
Får tacka för det fina personliga påhoppet .
Du är välkommen att be om ursäkt när du inser och får vetskap om hur totalt fel du har i rubricerad fråga .
Du har verkligen kommit här och bidragit med otroligt mycket dumheter sedan du reggade ditt konto för en månad sedan.
Xinpei, Kneten and Tmyrg like this post
Sida 17 av 18 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18