Mario Kempe
Sida 8 av 18 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 13 ... 18
Sv: Mario Kempe
Xerzocx skrev:Burskydd skrev:Oddset att Kempe kommer genomföra denna säsong är just nu uppe på 50.2
Avgå Kempe
Jag har ALLTID haft rätt om denna tjomme som hittills är Skuggans sämsta värvning all time.
Kan vi inte enas om att åtminstone ge han ärlig chans denna säsongen?!
Att häckla med att han skall avgå, baserat på några odds, vad vi amatörer tror och utan belägg eller fakta. Det känns lägre än Glocalnet och under all kritik.
Han följer den plan som sattes efter operationen. Både han och klubben är hoppfulla och positiva till att han är med till säsongstart.
Kan vi inte höja nivån ett par steg och åtminstone ge han chansen och sen basera på fakta.
Om han skall avgå pga "skada", ska Tyrre också göra det då?
Upp med nivån, tycker jag!!
Kempe själv säger att han inte har någon som helst smärta i knät utan behöver bara bygga upp styrkan.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
lhffan and Xerzocx like this post
LinusFröbergsMustasch- Antal inlägg : 358
Xerzocx likes this post
LinusFröbergsMustasch skrev:Det är farligt att säga "upp med nivån", man kan bli avstängd från forumet då (som jag blev).
Lovar att tänka mig för framöver och uttrycka mig "mindre kritiskt" mot de som jag personligen anser har för dålig attityd.
My bad!!
Tack för tipset mustaschen!!
Xerzocx- Antal inlägg : 243
LinusFröbergsMustasch skrev:Det är farligt att säga "upp med nivån", man kan bli avstängd från forumet då (som jag blev).
Oj, oj, oj då ligger ribban lågt!
Flippass- Antal inlägg : 481
Serkan122 likes this post
Kommer han kunna ge hundra eller åka och tänka på att skydda knäet?
Flippass- Antal inlägg : 481
pingu likes this post
Men låt han jobba i lugn och ro, nu. Han är på god väg, han tycker det känns bra, läkarteamet verkar nöjda. Så, nu hoppas vi att han kan matchas in på ett bra sätt och göra en bra säsong för oss.
LinusFröbergsMustasch- Antal inlägg : 358
Redbear and Blitzwagen like this post
Jojjan- Antal inlägg : 406
Hejsan- Antal inlägg : 301
pingu, Jonken and Lars158 like this post
Hejsan skrev:Det var fel att värva han från första början förra säsongen i det läget vi låg i då, både sportsligt och ekonomiskt.
Håller helt med! Vi som klubb har inte råd med sådana fatala värvningar om vi vill ha det där guldet.
pingu- Antal inlägg : 2418
Han fick dessutom skit från en del supportrar.
– Jag har alltid känt att supportrarna gillat mig där jag spelat, men det har känts annorlunda här. Det är många som har varit besvikna och en del har skrivit taskiga grejer till mig i sociala medier. Fast det är kanske något man får räkna med händer när man är i den här branschen. Jag får vara glad att det dröjde så länge innan det hände mig, säger han.
Ja vad säger man, han lär ju inte vilja förlänga med Luleå om det skulle visa sig att han håller och gör det bra.
Danneja- Antal inlägg : 745
Danneja skrev:Mario Kempe fick ingen rolig start i Luleå Hockey. Efter bara några få matcher med sitt nya lag gick den meriterade forwardens ena knäskål mitt itu. "Det här det tuffaste jag har gått igenom och jag har mått väldigt dåligt", säger han.
– Jag har alltid känt att supportrarna gillat mig där jag spelat, men det har känts annorlunda här. Det är många som har varit besvikna och en del har skrivit taskiga grejer till mig i sociala medier. Fast det är kanske något man får räkna med händer när man är i den här branschen. Jag får vara glad att det dröjde så länge innan det hände mig, säger han.
Ja vad säger man, han lär ju inte vilja förlänga med Luleå om det skulle visa sig att han håller och gör det bra.
Oavsett riktigt dålig reklam för oss. För mig är det totalt ofattbart hur personer kan skriva TILL en spelare på det här sättet. Att utvärdera prestationen är så klart en helt annan sak men vad fan fyller det för funktion att skriva skit till spelaren? Pinsamma jävla nollor.
Dustin- Antal inlägg : 7178
Kanellängd, Blitzwagen and Danneja like this post
Langelevefabricius- Antal inlägg : 30
Dustin, Blitzwagen and Danneja like this post
Verkligen. Han är ju fullständigt oskyldig i sammanhanget.Dustin skrev:Danneja skrev:Mario Kempe fick ingen rolig start i Luleå Hockey. Efter bara några få matcher med sitt nya lag gick den meriterade forwardens ena knäskål mitt itu. "Det här det tuffaste jag har gått igenom och jag har mått väldigt dåligt", säger han.
Oavsett riktigt dålig reklam för oss. För mig är det totalt ofattbart hur personer kan skriva TILL en spelare på det här sättet. Att utvärdera prestationen är så klart en helt annan sak men vad fan fyller det för funktion att skriva skit till spelaren? Pinsamma jävla nollor.
trallgöken- Antal inlägg : 1444
Serkan122 likes this post
Blitzwagen likes this post
Småland- Antal inlägg : 1014
PM- Antal inlägg : 1947
icemask likes this post
PM skrev:Om Kempe får vara hel så kommer han att bidra. Är en lång väg dit, men nog fan har han hockey i sig!
Vet ju inte vad ledningen vill att han ska bidra med sen är han ju ingen 50 poängspelare så
det ska bli roligt att se vilken roll dom vill använda honom framöver, igår såg man iaf han en gång när han slog assisten annars osynlig
men det är inte så konstigt med bakgrunden hans.
PM likes this post
Hejsan skrev:PM skrev:Om Kempe får vara hel så kommer han att bidra. Är en lång väg dit, men nog fan har han hockey i sig!
Vet ju inte vad ledningen vill att han ska bidra med sen är han ju ingen 50 poängspelare så
det ska bli roligt att se vilken roll dom vill använda honom framöver, igår såg man iaf han en gång när han slog assisten annars osynlig
Fick spela en del boxplay och powerplay, fint assist till Ponta. Håller han kommer han vara nyttig, om han är värd lönen ska han vara bland de absolut bästa i laget och där är jag mer tveksam. Hoppas han motbevisar mig för en Kempe i form kan vara nyckeln till om det här blir ett finallag eller uttåg i åttondelen, så pass jämn är den här ligan just nu.
VÄLKOMMEN TILLBAKA Mario Kempe !!!
Jonken- Antal inlägg : 7067
Redbear, Puckad and Kneten like this post
Pajala- Antal inlägg : 18791
Dustin skrev:Hejsan skrev:PM skrev:Om Kempe får vara hel så kommer han att bidra. Är en lång väg dit, men nog fan har han hockey i sig!
Fick spela en del boxplay och powerplay, fint assist till Ponta. Håller han kommer han vara nyttig, om han är värd lönen ska han vara bland de absolut bästa i laget och där är jag mer tveksam. Hoppas han motbevisar mig för en Kempe i form kan vara nyckeln till om det här blir ett finallag eller uttåg i åttondelen, så pass jämn är den här ligan just nu.
Vet vi vad han ska ha i lön?
Rönken- Antal inlägg : 17811
Frågan är varför du tror att just Kempe ska bli skadad. Varför inte Omark eller Berglund? Jag kommer nog aldrig att förstå mig på dig. Men då är jag inte från Tornedalen så därför kanske jag har svårt för ditt det går åt helvete resonemangPajala skrev:Jag har tippat att han blir skadad efter 10 matcher hoppas jag har fel, Kempe börjar komma in i matchtempo nu.
Björnpappa- Antal inlägg : 284
Björnpappa skrev:Frågan är varför du tror att just Kempe ska bli skadad. Varför inte Omark eller Berglund? Jag kommer nog aldrig att förstå mig på dig. Men då är jag inte från Tornedalen så därför kanske jag har svårt för ditt det går åt helvete resonemangPajala skrev:Jag har tippat att han blir skadad efter 10 matcher hoppas jag har fel, Kempe börjar komma in i matchtempo nu.
För att jag sa det innan säsongen började givetvis.
Pajala- Antal inlägg : 18791
Rönken skrev:Dustin skrev:Hejsan skrev:PM skrev:Om Kempe får vara hel så kommer han att bidra. Är en lång väg dit, men nog fan har han hockey i sig!
Vet vi vad han ska ha i lön?
Vi vet inte exakt men garanterat topp 3 i laget. Han börjar leva upp till lönen, hoppas det håller i sig. Ser onekligen väldigt bra ut.
Han har fått utstå massvis med kritik härifrån, där det sagts att han är slut, hans är ansvarslös och skall avgå och att han kommer bli skadad igen.
Självklart har man rätt att kritisera spelare, men man skall inte glömma bort att hylla och ge ros också.
Vi kan inte enbart gnälla när någon inte motsvarar förväntningar, utan vi måste hylla också. Det tillhör lika mycket!
Jag tycker att Kempe hittills har varit vår bästa center, han blir bättre och bättre och ligger ofta rätt i banan. Han jobbar hårt i båda riktningarna och har en grym spelförståelse.
All eloge till Mario, som kommer bli oerhört nyttig för oss denna säsong.
Xerzocx- Antal inlägg : 243
Tony Moore, farre, Redbear, kokostrollet, icemask, Donowitz, Puckad and like this post
Xerzocx skrev:Jag skulle vilja lyfta Mario Kempe.
Han har fått utstå massvis med kritik härifrån, där det sagts att han är slut, hans är ansvarslös och skall avgå och att han kommer bli skadad igen.
Självklart har man rätt att kritisera spelare, men man skall inte glömma bort att hylla och ge ros också.
Vi kan inte enbart gnälla när någon inte motsvarar förväntningar, utan vi måste hylla också. Det tillhör lika mycket!
Jag tycker att Kempe hittills har varit vår bästa center, han blir bättre och bättre och ligger ofta rätt i banan. Han jobbar hårt i båda riktningarna och har en grym spelförståelse.
Håller med till fullo!
Danneja- Antal inlägg : 745
Otroligt glad att se honom spela i vår tröja.
Kanellängd- Antal inlägg : 872
Tony Moore, chiII, Pontaking, Puckad, Xerzocx and Tobbebias88 like this post
Kanellängd skrev:Mario är riktigt jävla bra. Härligt för honom att få avgöra ett ”derby”.
Vad menar du med ”derby”?
Mantz- Antal inlägg : 50
Mantz skrev:Kanellängd skrev:Mario är riktigt jävla bra. Härligt för honom att få avgöra ett ”derby”.
Vad menar du med ”derby”?
Kallas väl Norrlandskustderbyt i vissa folkmunnar
Pontaking- Antal inlägg : 1344
Xerzocx skrev:Jag skulle vilja lyfta Mario Kempe.
Visst spelar han bra nu och håller rätt jämn nivå det ser ju alla men han var ändå en felvärvning "förra" säsongen i det läget laget låg i då och med tanke på hans bakgrund, det kan alla hålla med om. Kul att han fick avgöra matchen igår
pingu likes this post
Hejsan skrev:
Visst spelar han bra nu och håller rätt jämn nivå det ser ju alla men han var ändå en felvärvning "förra" säsongen i det läget laget låg i då och med tanke på hans bakgrund, det kan alla hålla med om. Kul att han fick avgöra matchen igår
Visst så kan man se det men det var också på ett tvåårskontrakt så hade vi inte signat honom så hade han väl troligen spelat någon annanstans förra säsongen samt denna och då hade vi inte haft hans fina spel denna säsong heller. Hade det varit ett ettårskontrakt hade man lättare kunna kalla det för felvärvning. Jag känner ändå att man trodde han skulle kunna bidra på den nivå han visar nu redan förra säsongen i ett utsatt läge men då skadade han sig igen och sådant är svårt att gardera sig mot vid värvningar.
Metheuz- Antal inlägg : 758
Tony Moore likes this post
Bamsefar- Antal inlägg : 12234
LulefanGBG likes this post
Varit bra såhär långt och lirat på en hög nivå i alla matcher så absolut inte oförtjänt.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Lulejoe likes this post
Bamsefar- Antal inlägg : 12234
Tony Moore, Puckad and Blitzwagen like this post
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Tony Moore and Blitzwagen like this post
Klockren knätackling beställd innan hemfärd... näe bara lite orolig 🥵
Krasslig.Jojjan skrev:Kempe skadad? Kuriren artikel? Inte med mot Färjestad?
Puckad- Antal inlägg : 11373
Jojjan likes this post
Mario Kempe spelar mot Rögle. https://t.co/syYnkndH4a
— David Jiglund (@davidjiglund) November 3, 2023
Puckad likes this post
Kanellängd and Serkan122 like this post
Kanellängd- Antal inlägg : 872
Puckad likes this post
Serkan122- Antal inlägg : 3211
Ingen fara, Mario är alldeles för rutinerad för att påverkas av detta. Däremot den superduper hypade målvakten Carl Lindbom, Djurgårdare som nu vaktar Färjestad - ujujj, hur ska man nu bortförklara alla kassar i häcken? Naturligtvis bara utespelarna som bär skulden!Serkan122 skrev:Ingen jättebra start i Tre Kronor idag, bara inte hans självförtroende hamnar i botten nu.
Puckad, Hankburger, Kanellängd and Blitzwagen like this post
Puckad and Blitzwagen like this post
LulefanGBG skrev:Grym landslagsvecka för Mario.
Förhoppningsvis kan han föra med sig sin form tillbaka till Luleå.
Lulejoe and Blitzwagen like this post
- jag fick spela lite offensivare, det är ju problemet med LHF det viktigaste är att ligga lågt i plan och jobba hem därför tror jag att vi har ett lag för toppen men inte spelsystemet
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Puckad likes this post
Från kuriren:Mr Bister skrev:Han sa i en intervju
- jag fick spela lite offensivare, det är ju problemet med LHF det viktigaste är att ligga lågt i plan och jobba hem därför tror jag att vi har ett lag för toppen men inte spelsystemet
”– Det var kul att få bidra litegrann offensivt också. Jag fick en lite mer offensiv roll och fick förtroende att spela, säger Mario Kempe.”
Serkan122- Antal inlägg : 3211
Sida 8 av 18 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 13 ... 18