Mario Kempe

+98
Blitzwagen
LubosC
ezz
rasbiologen
Meckis
CKa
Jokerman ll
Lasse Proppmätt
Luleå4EverNorrbotten
Kelkan
Lajon
Hjalmar_Vuopio
LHF90
Kagen
Tackleberry
Loop
Mantz
Rönken
Jonken
PM
Langelevefabricius
Hejsan
RSD555
Micke80
pingu
Dilox
Björnpappa
Tobbebias88
BVbanan
håkke
Agenten
Diktatorn
Bellissimo
DaVoc
GustenA
Lulejoe
Sundance Kid
Björnkäften
LinusFröbergsMustasch
Lehto
ski3r
Småland
icemask
Metheuz
Jojjan
Dentos
Taabe
SatanicPanic
Kneten
Panikvärvning
delphi
Kanellängd
Braun
trallgöken
Mange
Sportchefen #2
Puckad
Monco
LHF96
Pontaking
Lars158
Snikne Ville
JohanO
Urken
tibet
chiII
Tjågen
Dundernisse
Polyfemos
JuniorX
Namklaw
NallePhu
Mr Bister
NilsOskar
Pajala
Flippass
farre
Blinders
Hedanders
Burskydd
Lulefan
Hankburger
Norlin
kokostrollet
Xerzocx
evanovich
Danneja
Dustin
Bängman
BulanFanClub
Donowitz
LulefanGBG
KaptenBlodskelett
Tony Moore
Bamsefar
Serkan122
Redbear
102 posters

Sida 8 av 18 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 13 ... 18  Nästa

Gå ner

Mario Kempe - Sida 8 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hankburger mån 21 aug 2023, 22:10

Xerzocx skrev:
Burskydd skrev:Oddset att Kempe kommer genomföra denna säsong är just nu uppe på 50.2
Avgå Kempe
Jag har ALLTID haft rätt om denna tjomme som hittills är Skuggans sämsta värvning all time.

Kan vi inte enas om att åtminstone ge han ärlig chans denna säsongen?!
Att häckla med att han skall avgå, baserat på några odds, vad vi amatörer tror och utan belägg eller fakta. Det känns lägre än Glocalnet och under all kritik.
Han följer den plan som sattes efter operationen. Både han och klubben är hoppfulla och positiva till att han är med till säsongstart.
Kan vi inte höja nivån ett par steg och åtminstone ge han chansen och sen basera på fakta.
Om han skall avgå pga "skada", ska Tyrre också göra det då?

Upp med nivån, tycker jag!! 😊

Kempe själv säger att han inte har någon som helst smärta i knät utan behöver bara bygga upp styrkan.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433

lhffan and Xerzocx like this post

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av LinusFröbergsMustasch mån 21 aug 2023, 22:32

Det är farligt att säga "upp med nivån", man kan bli avstängd från forumet då (som jag blev).
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358

Xerzocx likes this post

Inlägg av Xerzocx mån 21 aug 2023, 22:36

LinusFröbergsMustasch skrev:Det är farligt att säga "upp med nivån", man kan bli avstängd från forumet då (som jag blev).

Lovar att tänka mig för framöver och uttrycka mig "mindre kritiskt" mot de som jag personligen anser har för dålig attityd.
My bad!! Doh

Tack för tipset mustaschen!!

Xerzocx

Antal inlägg : 243

Inlägg av Flippass mån 21 aug 2023, 22:39

LinusFröbergsMustasch skrev:Det är farligt att säga "upp med nivån", man kan bli avstängd från forumet då (som jag blev).

Oj, oj, oj då ligger ribban lågt!

Flippass

Antal inlägg : 481

Serkan122 likes this post

Inlägg av Flippass mån 21 aug 2023, 22:42

Personligen undrar jag hur "skör" man efter att haft två allvarliga skador på knäet?

Kommer han kunna ge hundra eller åka och tänka på att skydda knäet?

Flippass

Antal inlägg : 481

pingu likes this post

Inlägg av LinusFröbergsMustasch tis 22 aug 2023, 13:06

Ena knäskadan var ju då bara ren jäkla otur att den uppstod. En fraktur i knäskålen, en av de hårdare benbitarna i kroppen. Det ska till en jäkla överansträngning för att ens rubba en knäskål till den graden.

Men låt han jobba i lugn och ro, nu. Han är på god väg, han tycker det känns bra, läkarteamet verkar nöjda. Så, nu hoppas vi att han kan matchas in på ett bra sätt och göra en bra säsong för oss. Smile
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358

Redbear and Blitzwagen like this post

Inlägg av Jojjan ons 23 aug 2023, 12:31

Var finns det oddset? Någon som vet eller är det bara på skoj?

Jojjan

Antal inlägg : 406

Inlägg av RSD555 fre 25 aug 2023, 10:17

Chansen är kanske 50% och oddset 2

RSD555

Antal inlägg : 725

Inlägg av Hejsan lör 26 aug 2023, 09:02

Det var fel att värva han från första början förra säsongen i det läget vi låg i då, både sportsligt och ekonomiskt.

Hejsan

Antal inlägg : 301

pingu, Jonken and Lars158 like this post

Inlägg av pingu lör 26 aug 2023, 13:08

Hejsan skrev:Det var fel att värva han från första början förra säsongen i det läget vi låg i då, både sportsligt och ekonomiskt.

Håller helt med! Vi som klubb har inte råd med sådana fatala värvningar om vi vill ha det där guldet.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2418

Inlägg av Danneja tor 07 sep 2023, 20:11

Mario Kempe fick ingen rolig start i Luleå Hockey. Efter bara några få matcher med sitt nya lag gick den meriterade forwardens ena knäskål mitt itu. "Det här det tuffaste jag har gått igenom och jag har mått väldigt dåligt", säger han.

Han fick dessutom skit från en del supportrar.

– Jag har alltid känt att supportrarna gillat mig där jag spelat, men det har känts annorlunda här. Det är många som har varit besvikna och en del har skrivit taskiga grejer till mig i sociala medier. Fast det är kanske något man får räkna med händer när man är i den här branschen. Jag får vara glad att det dröjde så länge innan det hände mig, säger han.

Ja vad säger man, han lär ju inte vilja förlänga med Luleå om det skulle visa sig att han håller och gör det bra.

Danneja

Antal inlägg : 745

Inlägg av Dustin tor 07 sep 2023, 20:37

Danneja skrev:Mario Kempe fick ingen rolig start i Luleå Hockey. Efter bara några få matcher med sitt nya lag gick den meriterade forwardens ena knäskål mitt itu. "Det här det tuffaste jag har gått igenom och jag har mått väldigt dåligt", säger han.

– Jag har alltid känt att supportrarna gillat mig där jag spelat, men det har känts annorlunda här. Det är många som har varit besvikna och en del har skrivit taskiga grejer till mig i sociala medier. Fast det är kanske något man får räkna med händer när man är i den här branschen. Jag får vara glad att det dröjde så länge innan det hände mig, säger han.

Ja vad säger man, han lär ju inte vilja förlänga med Luleå om det skulle visa sig att han håller och gör det bra.

Oavsett riktigt dålig reklam för oss. För mig är det totalt ofattbart hur personer kan skriva TILL en spelare på det här sättet. Att utvärdera prestationen är så klart en helt annan sak men vad fan fyller det för funktion att skriva skit till spelaren? Pinsamma jävla nollor.

Dustin

Antal inlägg : 7178

Kanellängd, Blitzwagen and Danneja like this post

Inlägg av Langelevefabricius tor 07 sep 2023, 20:48

Tog mig faktiskt tid att skicka till honom på Instagram! Peppade honom. Kan han komma igång och med vårt stöd så blir han en spelare som vi kommer att älska! In och peppa herr Kempe!

Langelevefabricius

Antal inlägg : 30

Dustin, Blitzwagen and Danneja like this post

Inlägg av trallgöken tor 07 sep 2023, 21:06

Dustin skrev:
Danneja skrev:Mario Kempe fick ingen rolig start i Luleå Hockey. Efter bara några få matcher med sitt nya lag gick den meriterade forwardens ena knäskål mitt itu. "Det här det tuffaste jag har gått igenom och jag har mått väldigt dåligt", säger han.

Oavsett riktigt dålig reklam för oss. För mig är det totalt ofattbart hur personer kan skriva TILL en spelare på det här sättet. Att utvärdera prestationen är så klart en helt annan sak men vad fan fyller det för funktion att skriva skit till spelaren? Pinsamma jävla nollor.
Verkligen. Han är ju fullständigt oskyldig i sammanhanget.

trallgöken

Antal inlägg : 1444

Serkan122 likes this post

Inlägg av Hankburger tor 07 sep 2023, 22:10

Är väl samma typ av nötter som skrev till Omark förra gången han var här.
Hankburger
Hankburger

Blitzwagen likes this post

Inlägg av Småland fre 08 sep 2023, 23:10

Helst hade man sett ett mål och två assist ikväll, men tycker ändå att Marios prestation ikväll gör att man kan vara försiktigt optimistisk till att knät åtminstone kommer hålla i år.
Småland
Småland

Antal inlägg : 1014

Inlägg av PM lör 09 sep 2023, 00:46

Om Kempe får vara hel så kommer han att bidra. Är en lång väg dit, men nog fan har han hockey i sig!

PM

Antal inlägg : 1947

icemask likes this post

Inlägg av Hejsan fre 15 sep 2023, 08:05

PM skrev:Om Kempe får vara hel så kommer han att bidra. Är en lång väg dit, men nog fan har han hockey i sig!

Vet ju inte vad ledningen vill att han ska bidra med sen är han ju ingen 50 poängspelare så
det ska bli roligt att se vilken roll dom vill använda honom framöver, igår såg man iaf han en gång när han slog assisten annars osynlig
men det är inte så konstigt med bakgrunden hans.

Hejsan

PM likes this post

Inlägg av Dustin fre 15 sep 2023, 09:46

Hejsan skrev:
PM skrev:Om Kempe får vara hel så kommer han att bidra. Är en lång väg dit, men nog fan har han hockey i sig!

Vet ju inte vad ledningen vill att han ska bidra med sen är han ju ingen 50 poängspelare så
det ska bli roligt att se vilken roll dom vill använda honom framöver, igår såg man iaf han en gång när han slog assisten annars osynlig

Fick spela en del boxplay och powerplay, fint assist till Ponta. Håller han kommer han vara nyttig, om han är värd lönen ska han vara bland de absolut bästa i laget och där är jag mer tveksam. Hoppas han motbevisar mig för en Kempe i form kan vara nyckeln till om det här blir ett finallag eller uttåg i åttondelen, så pass jämn är den här ligan just nu.

Dustin

Inlägg av Jonken lör 30 sep 2023, 12:52

Lite läge för många nu att pudla lite här nu. Kör först:
VÄLKOMMEN TILLBAKA Mario Kempe !!! cheers
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 7067

Redbear, Puckad and Kneten like this post

Inlägg av Pajala lör 30 sep 2023, 14:19

Jag har tippat att han blir skadad efter 10 matcher 🤔 hoppas jag har fel, Kempe börjar komma in i matchtempo nu.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18791

Inlägg av Rönken lör 30 sep 2023, 14:24

Dustin skrev:
Hejsan skrev:

Fick spela en del boxplay och powerplay, fint assist till Ponta. Håller han kommer han vara nyttig, om han är värd lönen ska han vara bland de absolut bästa i laget och där är jag mer tveksam. Hoppas han motbevisar mig för en Kempe i form kan vara nyckeln till om det här blir ett finallag eller uttåg i åttondelen, så pass jämn är den här ligan just nu.

Vet vi vad han ska ha i lön?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811

Inlägg av Björnpappa lör 30 sep 2023, 18:20

Pajala skrev:Jag har tippat att han blir skadad efter 10 matcher 🤔 hoppas jag har fel, Kempe börjar komma in i matchtempo nu.
Frågan är varför du tror att just Kempe ska bli skadad. Varför inte Omark eller Berglund? Jag kommer nog aldrig att förstå mig på dig. Men då är jag inte från Tornedalen så därför kanske jag har svårt för ditt det går åt helvete resonemang

Björnpappa

Antal inlägg : 284

Inlägg av Pajala lör 30 sep 2023, 20:36

Björnpappa skrev:
Pajala skrev:Jag har tippat att han blir skadad efter 10 matcher 🤔 hoppas jag har fel, Kempe börjar komma in i matchtempo nu.
Frågan är varför du tror att just Kempe ska bli skadad. Varför inte Omark eller Berglund? Jag kommer nog aldrig att förstå mig på dig.  Men då är jag inte från Tornedalen så därför kanske jag har svårt för ditt det går åt helvete resonemang

För att jag sa det innan säsongen började givetvis.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18791

Inlägg av Dustin lör 30 sep 2023, 21:27

Rönken skrev:
Dustin skrev:
Hejsan skrev:

Vet vi vad han ska ha i lön?

Vi vet inte exakt men garanterat topp 3 i laget. Han börjar leva upp till lönen, hoppas det håller i sig. Ser onekligen väldigt bra ut.

Dustin

Inlägg av Xerzocx fre 20 okt 2023, 12:44

Jag skulle vilja lyfta Mario Kempe.
Han har fått utstå massvis med kritik härifrån, där det sagts att han är slut, hans är ansvarslös och skall avgå och att han kommer bli skadad igen.
Självklart har man rätt att kritisera spelare, men man skall inte glömma bort att hylla och ge ros också.
Vi kan inte enbart gnälla när någon inte motsvarar förväntningar, utan vi måste hylla också. Det tillhör lika mycket!
Jag tycker att Kempe hittills har varit vår bästa center, han blir bättre och bättre och ligger ofta rätt i banan. Han jobbar hårt i båda riktningarna och har en grym spelförståelse.
All eloge till Mario, som kommer bli oerhört nyttig för oss denna säsong.

Xerzocx

Antal inlägg : 243

Tony Moore, farre, Redbear, kokostrollet, icemask, Donowitz, Puckad and like this post

Inlägg av Danneja fre 20 okt 2023, 13:43

Xerzocx skrev:Jag skulle vilja lyfta Mario Kempe.
Han har fått utstå massvis med kritik härifrån, där det sagts att han är slut, hans är ansvarslös och skall avgå och att han kommer bli skadad igen.
Självklart har man rätt att kritisera spelare, men man skall inte glömma bort att hylla och ge ros också.
Vi kan inte enbart gnälla när någon inte motsvarar förväntningar, utan vi måste hylla också. Det tillhör lika mycket!
Jag tycker att Kempe hittills har varit vår bästa center, han blir bättre och bättre och ligger ofta rätt i banan. Han jobbar hårt i båda riktningarna och har en grym spelförståelse.

Håller med till fullo!

Danneja

Antal inlägg : 745

Inlägg av Kanellängd lör 21 okt 2023, 21:05

Mario är riktigt jävla bra. Härligt för honom att få avgöra ett ”derby”.  

Otroligt glad att se honom spela i vår tröja.
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 872

Tony Moore, chiII, Pontaking, Puckad, Xerzocx and Tobbebias88 like this post

Inlägg av Mantz lör 21 okt 2023, 22:46

Kanellängd skrev:Mario är riktigt jävla bra. Härligt för honom att få avgöra ett ”derby”.  

Vad menar du med ”derby”?

Mantz

Antal inlägg : 50

Inlägg av Pontaking sön 22 okt 2023, 00:05

Mantz skrev:
Kanellängd skrev:Mario är riktigt jävla bra. Härligt för honom att få avgöra ett ”derby”.  

Vad menar du med ”derby”?

Kallas väl Norrlandskustderbyt i vissa folkmunnar

Pontaking

Antal inlägg : 1344

Inlägg av Hejsan sön 22 okt 2023, 09:11

Xerzocx skrev:Jag skulle vilja lyfta Mario Kempe.

Visst spelar han bra nu och håller rätt jämn nivå det ser ju alla men han var ändå en felvärvning "förra" säsongen i det läget laget låg i då och med tanke på hans bakgrund, det kan alla hålla med om. Kul att han fick avgöra matchen igår Stålmannen

Hejsan

pingu likes this post

Inlägg av Metheuz sön 22 okt 2023, 12:30

Hejsan skrev:
Visst spelar han bra nu och håller rätt jämn nivå det ser ju alla men han var ändå en felvärvning "förra" säsongen i det läget laget  låg i då och med tanke på hans bakgrund, det kan alla hålla med om. Kul att han fick avgöra matchen igår Stålmannen

Visst så kan man se det men det var också på ett tvåårskontrakt så hade vi inte signat honom så hade han väl troligen spelat någon annanstans förra säsongen samt denna och då hade vi inte haft hans fina spel denna säsong heller. Hade det varit ett ettårskontrakt hade man lättare kunna kalla det för felvärvning. Jag känner ändå att man trodde han skulle kunna bidra på den nivå han visar nu redan förra säsongen i ett utsatt läge men då skadade han sig igen och sådant är svårt att gardera sig mot vid värvningar.
Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 758

Tony Moore likes this post

Inlägg av Bamsefar mån 30 okt 2023, 16:14

Uttagen till Karjala cup, den såg man inte riktigt
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12234

LulefanGBG likes this post

Inlägg av LulefanGBG mån 30 okt 2023, 16:17

Kul!

Varit bra såhär långt och lirat på en hög nivå i alla matcher så absolut inte oförtjänt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12319

Lulejoe likes this post

Inlägg av Bamsefar mån 30 okt 2023, 17:09

Bara hoppas det inte blir någon slags skada , det är lite riskfyllt med de här Kalle Anka turneringar
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12234

Tony Moore, Puckad and Blitzwagen like this post

Inlägg av JuniorX mån 30 okt 2023, 18:09

Nackdelen är ju skaderisken. En fördel är att spelare ofta kommer tillbaka med mer tempo i kroppen. Hoppas på det.

JuniorX

Antal inlägg : 4191

Tony Moore and Blitzwagen like this post

Inlägg av Jojjan tis 31 okt 2023, 10:11

Sam Hallam såg bland annat Kempe vara med å sänka hans Växjö, överenskommelse med alla andra lag i serien att ta med Kempe för att låta någon plocka han i landslagssammanhang. Ser bättre ut än att det sker i SHL med typ Växjös Ludvig Nilsson eller va fan han heter...
Klockren knätackling beställd innan hemfärd... näe bara lite orolig 🥵

Jojjan

Inlägg av Jojjan ons 01 nov 2023, 22:09

Kempe skadad? Kuriren artikel? Inte med mot Färjestad?

Jojjan

Inlägg av Puckad ons 01 nov 2023, 22:14

Jojjan skrev:Kempe skadad? Kuriren artikel? Inte med mot Färjestad?
Krasslig.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11373

Jojjan likes this post

Inlägg av Tony Moore fre 03 nov 2023, 13:02

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 8047

http://www.luleahockey.se/

Puckad likes this post

Inlägg av LulefanGBG fre 03 nov 2023, 13:05

Skönt. Vår bästa forward sett över 15 matcher tillsammans med Eklind.
LulefanGBG
LulefanGBG

Kanellängd and Serkan122 like this post

Inlägg av Kanellängd fre 03 nov 2023, 13:22

Viktigt. Kempe är drivande och behövs.
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 872

Puckad likes this post

Inlägg av Serkan122 tor 09 nov 2023, 19:34

Ingen jättebra start i Tre Kronor idag, bara inte hans självförtroende hamnar i botten nu.

Serkan122

Antal inlägg : 3211

Inlägg av Tony Moore tor 09 nov 2023, 20:05

Serkan122 skrev:Ingen jättebra start i Tre Kronor idag, bara inte hans självförtroende hamnar i botten nu.
Ingen fara, Mario är alldeles för rutinerad för att påverkas av detta. Däremot den superduper hypade målvakten Carl Lindbom, Djurgårdare som nu vaktar Färjestad - ujujj, hur ska man nu bortförklara alla kassar i häcken? Naturligtvis bara utespelarna som bär skulden!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 8047

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av Dustin sön 12 nov 2023, 17:10

Tre mål med en halv match kvar under landslagssamlingen. Kempe kommer vara en nyckel för oss i vinter.

Dustin

Puckad, Hankburger, Kanellängd and Blitzwagen like this post

Inlägg av LulefanGBG sön 12 nov 2023, 18:58

Grym landslagsvecka för Mario.
LulefanGBG
LulefanGBG

Puckad and Blitzwagen like this post

Inlägg av Hankburger sön 12 nov 2023, 19:17

LulefanGBG skrev:Grym landslagsvecka för Mario.

Förhoppningsvis kan han föra med sig sin form tillbaka till Luleå. Smile
Hankburger
Hankburger

Lulejoe and Blitzwagen like this post

Inlägg av Mr Bister sön 12 nov 2023, 21:25

Han sa i en intervju
- jag fick spela lite offensivare, det är ju problemet med LHF det viktigaste är att ligga lågt i plan och jobba hem därför tror jag att vi har ett lag för toppen men inte spelsystemet

Mr Bister

Antal inlägg : 1505

Puckad likes this post

Inlägg av Serkan122 sön 12 nov 2023, 22:22

Mr Bister skrev:Han sa i en intervju
- jag fick spela lite offensivare, det är ju problemet med LHF det viktigaste är att ligga lågt i plan och jobba hem därför tror jag att vi har ett lag för toppen men inte spelsystemet
Från kuriren:
”– Det var kul att få bidra litegrann offensivt också. Jag fick en lite mer offensiv roll och fick förtroende att spela, säger Mario Kempe.”

Serkan122

Antal inlägg : 3211

Inlägg av JuniorX sön 12 nov 2023, 23:55

Roligt att se Kempe under helgen.

JuniorX

Antal inlägg : 4191

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content