2012-10-04, Elitserieomgång 09, MoDo - Luleå
+22
M32012
Beast.
Högljudd
Old Brooklyn
Zeb Macahan
DonP
Urken
storstruten
LHF96
NallePhu
MickkeJ
Mange
Redbear
Lars158
Midiland
Myrman
Johan__
Snikne Ville
Salle
belliz
Admin
26 posters
Sida 4 av 4
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: 2012-10-04, Elitserieomgång 09, MoDo - Luleå
3-2 målet ska fan JG ta. Släpper en lucka mellan kropp och arm, det får han absolut inte göra
Beast.- Antal inlägg : 2040
Robin Jonsson utgått också vad fan händer
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Ser man inte skillnad på Robin Jonsson och Janne Sandström ska man inte kommentera Elitseriehockey, väl?
Salle- Antal inlägg : 3370
MEN DOMARN!!!
Mange- Antal inlägg : 6617
Neheä hakning från MoDo spelaren men nej nej blinda zebror i afton!
Undrar hur Robin J skadat sig. Han har också varit bra. Håller tummarna där också, precis som för Janne.
GE OSS EN UTV nu!!!
GE OSS EN UTV nu!!!
Rögle piskar upp F-lunda. 2-0 nu.
Myrman- Antal inlägg : 4663
Ingen kräm i Luleås buggar
Senast ändrad av NallePhu den tor 04 okt 2012, 21:11, ändrad totalt 1 gång
Har Fabbe gjort ett rätt idag? Åker i vägen och tar bort ytorna för sina medspelare
Lars158- Antal inlägg : 9806
Herre jesus vad enkelt dom tar pucken av Klasen.
Börjar bli dags att ta ut JG.
Börjar bli dags att ta ut JG.
Hirre riktigt kass idag, Fabbe o Klasen likaså. Abbotts också.
Fransson -2 idag...
LHF96- Antal inlägg : 3532
In med 6 forwrads skit i backarna!
Nix, gick inte. Skjut för helsike.
Hepp, synd.
Hepp, synd.
Johan__- Antal inlägg : 941
Fuskarlaget modo vinner...............
Mange- Antal inlägg : 6617
Torsk igen då. Välförtjänt seger för MoDo. Vi var inge bra.
Vad fan är det för feg lir av coacherna in med 6st forwrads spelar roll om man torskar!
Kanske vi också ska ta och fuska lite, ta in några NHL-spelare
LHF96- Antal inlägg : 3532
Riktigt bra 6/5-spel i alla fall. Ännu mer skott och inte så omständigt hade det dock kunnat vara. Inte ETT enda jävla pp, hur ofta händer det? Tack domarjävel. Men skitsamma, vi var dåliga. MoDo var inte heller så jävla bra. Nya tag på lördag.
Är väldigt ofta Fabbe hamnar i vägen på ytan Klasen ska använda när han går in över blå. Inte bara i denna match.
Chanserna saknas ju inte för en kvittering...
Men vad har hänt med våran starka defensiv? Räknar in fel och släpper massor med lägen åt höger och vänster. Känns inte bra detta. 5p efter HV i tabellen nu, hm
Men vad har hänt med våran starka defensiv? Räknar in fel och släpper massor med lägen åt höger och vänster. Känns inte bra detta. 5p efter HV i tabellen nu, hm
In med Vanek! Rättvis seger till Modåå, otroligt onödigt dock att tappa när vi kvitterat till 2-2. usch, 2 raka torsk, mår illa.
DonP- Antal inlägg : 173
Vår egen insats är bedrövlig. Det är inte Steens insats som avgör.
Mange skrev:Fuskarlaget modo vinner...............
stormvägen- Antal inlägg : 3073
Känns skit just nu. Laget fungerar inte som man önskat sig hittills.
Johan__- Antal inlägg : 941
Jaha, en till förlust, dags att sluta spela "roligt" och återgå till defensiv säkerhet för idag var det mer eller mindre HÖNSGÅRD i försvarsarbetet, MoDos 3-2 mål var resultatet av ett jämrans duttande istället för ett resolut försvarsarbete.
Roligt med Jakobs i allafall, kan nog stanna ett tag i den linan.
Roligt med Jakobs i allafall, kan nog stanna ett tag i den linan.
Bamsefar- Antal inlägg : 12234
PP hade ju varit kul att öva, inte så att det varit något att lita på tidigare.
Salle skrev:Riktigt bra 6/5-spel i alla fall. Ännu mer skott och inte så omständigt hade det dock kunnat vara. Inte ETT enda jävla pp, hur ofta händer det? Tack domarjävel. Men skitsamma, vi var dåliga. MoDo var inte heller så jävla bra. Nya tag på lördag.
MoDo gick om oss i tabellen nu. Skaik, Brynäs och Färjestad hotar bakifrån. Ännu 7 pinnar tillgodo till Timrå under slutspelstrecket. Till kval är det ytterligare 2. Det ser trots allt ganska tryggt ut. Fast inte ser vi ut som nåt topplag inte.
Testa att byta plats på Klasen o Hedman...Klasen funkar ju inte alls just nu.
#96- Antal inlägg : 2192
Vi har nu fått spela Boxplay hela 39ggr och Powerplay bara 29ggr
Helt klart är det något som inte stämmer...
Helt klart är det något som inte stämmer...
Var ingen tolig förflyttning han fick göra och avslut från 2meterBeast. skrev:3-2 målet ska fan JG ta. Släpper en lucka mellan kropp och arm, det får han absolut inte göra
Defensiven är bedrövlig ikväll, detta är mycket oroväckande. Ryggraden i Rönkenhockeyn måste fungera framför allt annat.
Offensivt var det för mycket kladdande med pucken när man väl lyckades sätta upp i anfallszon, en passning för mycket istället för att gå på mål och ta skott vilket gav Modo tid att avvärja och ta tillbaks pucken.
Tacka gud för våra målvakter.
Offensivt var det för mycket kladdande med pucken när man väl lyckades sätta upp i anfallszon, en passning för mycket istället för att gå på mål och ta skott vilket gav Modo tid att avvärja och ta tillbaks pucken.
Tacka gud för våra målvakter.
storstruten- Antal inlägg : 215
Skulle också vilja att et testades. Klasen syntes inte mycket idag. Kanske är han felplacerad eller så är han bara felscoutad.#96 skrev:Testa att byta plats på Klasen o Hedman...Klasen funkar ju inte alls just nu.
Har vi någonsin under Rönkens tid släppt till så sanslöst många jättelägen emot oss? Var ju frilägen mest hela tiden. Tack JG för att du finns!
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Problemet är bara uppspelsfasen för oss är så jäkla omståndig och seg som sirap, Det är inte 180 svängar och leverera passet till en FW i speed på offensiva blå precis nu mer!
Allt ska göra mer omständigt än vad som skulle vara nödvändigt det kladdas och fipplas med pucken, Värst av dem alla är Frallan han ska hela tiden spela som han är en hockeystar i NHL/KHL men han behärskar inte det spelet problemet är att hans ego är strörre än han själv!
Allt ska göra mer omständigt än vad som skulle vara nödvändigt det kladdas och fipplas med pucken, Värst av dem alla är Frallan han ska hela tiden spela som han är en hockeystar i NHL/KHL men han behärskar inte det spelet problemet är att hans ego är strörre än han själv!
UR Nsd "– Vi åkte för lite skidskor i dag. Det såg inte bra ut. Vi tappade puckar gång på gång och förlorade nästan varje duell på isen. Modo förtjänar en eloge för deras insats. De gjorde oss dåliga, sade Johan Fransson till TV-kanalen C More." Vi!? JF skaffar Alibi för sina egna misstag.
Dags att han börjar fatta alla har genomskådat bluffen Frallan!stormvägen skrev:UR Nsd "– Vi åkte för lite skidskor i dag. Det såg inte bra ut. Vi tappade puckar gång på gång och förlorade nästan varje duell på isen. Modo förtjänar en eloge för deras insats. De gjorde oss dåliga, sade Johan Fransson till TV-kanalen C More." Vi!? JF skaffar Alibi för sina egna misstag.
Frallan gjorde en OK insats. Sämst på backsidan idag var istället Fredrik Svensson. Efter den här matchen fattar jag inte alls varför vi signade han.
För övrigt är det tredje matchen i år som jag inte sett alls eller bara delar av. Vilka övriga då? Jo FBK-LHF och LHF-BIF, d.v.s. idel förluster. Dags för mig att försöka steppa upp och koncentrera mig på hockeyn m.a.o.!
För övrigt är det tredje matchen i år som jag inte sett alls eller bara delar av. Vilka övriga då? Jo FBK-LHF och LHF-BIF, d.v.s. idel förluster. Dags för mig att försöka steppa upp och koncentrera mig på hockeyn m.a.o.!
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Många PP vi fick idag.... precis som det brukar i Övik..
Vi behöver ju 10 pp per mål så....
Vi behöver ju 10 pp per mål så....
Lajon- Antal inlägg : 4397
Tycker vi verkar slitna... 7 EHL och 9 Elitseriematcher..... tunga rör på många håll och lååångt till något uppehåll.
Timrå borta på Lördag... skall vara fan att vi skall vara inne i en svacka när dom kommer hit till Sundsvall.
Timrå borta på Lördag... skall vara fan att vi skall vara inne i en svacka när dom kommer hit till Sundsvall.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Har svårt att smälta dagens förlust. Förra veckan såg jag inte mycket hockey, men vart har laget jag såg veckan innan tagit vägen? Inte var dom då på isen idag. Klart att vi inte fick nåt pp, men hade det hjälpt månne?
Nästa blir Timrå på lördag.
Det gick inte så värst bra mot Timrå i fjol. Sällan har vi blivit så utspelade av ett så svagt lag. Det var väl första mötet? Sen vill jag minnas att vi gick minus mot dom sammanlagt också. Det blir en jäkligt knepig match, speciellt med vår nuvarande form.
Kanske borde det här inlägget varit på en matchtråd för lördagsmatchen men just nu finns ingen. Jag tänker då inte skapa någon. Sist jag gjorde det blev det förlust.
Nästa blir Timrå på lördag.
Det gick inte så värst bra mot Timrå i fjol. Sällan har vi blivit så utspelade av ett så svagt lag. Det var väl första mötet? Sen vill jag minnas att vi gick minus mot dom sammanlagt också. Det blir en jäkligt knepig match, speciellt med vår nuvarande form.
Kanske borde det här inlägget varit på en matchtråd för lördagsmatchen men just nu finns ingen. Jag tänker då inte skapa någon. Sist jag gjorde det blev det förlust.
Så gott som alltid nykter när jag ser på hockey!NallePhu skrev:Frallan OK insats tigerman nykter nu eller???
Jag menade förvisso snarast OK i jämförelse med Fredrik Svenssons "bravader" på isen. Jag ogillar nämligen att man skaffar sig hackkycklingar och ser hellre till prestationen för dagen, och där var Frallan definitivt inte sämst. Nu kan man ju skylla på att Sigge varit långtidsskadad men han var direkt involverad i både 1-0 och 3-2 och gjorde inte många rätt i övrigt heller, flera svaga ingripanden som kunde lett till ytterligare baklängesmål. Hade jag coachat hade jag spelat tredje perren med 4 backar: Frallan, Gunnarsson, Skrbek och Kihlström, möjligen hade Jacobsson fått alternera med Kihlström.
Luleå åker alldeles för lite skridskor för att fullfölja spelidén som de använder sig utav. Sen att alldeles för många passningar är åt helsicke för dåliga gör ju inte saken bättre. Istället för att få pucken på bladet och fortsätta i rörelse så blir det till att sträcka sig/kladda med pucken innan de får kontroll på densamma. Under tiden hinner motståndarna avväpna våra tappra spelare tämlingen enkelt.
Ett annat problem har, speciellt mot Brynäs (Fabbe exempelvis), varit att det ofta blir ett eller två pass för mycket. De passar så mycket så att de till slut tappar pucken utan att motståndarna behöver göra mer än att vara på planen.
Att Frallan dräller med pucken och är rent allmänt för dålig i alla moment, gör ju inte saken bättre. Den back som jag trodde skulle vara allra mest produktiv har hittills gjort 0(?) poäng. Alldeles för dåligt! Dags att bänka honom så han får lite jord under fötterna igen och inser att han inte är en superstjärna som kan göra vad han vill på isen. Ibland går finterna hem, men inte hela tiden. Och ser det ut som det gör nu, så är det inte läge att försöka styla. Spela enkelt, så du klarar din primära uppgift i varje fall!
Allt prat om Niniimaa gör mig så .. tom inombords. Tänk en frisk Janne på blå, som skottar puckar mot mål. Vilken dröm, men nu är verkligheten en annan.
Gunnarsson åkte ut för en "handling the puck with hands", i mittzon? Ooooookeeeej? Vad i he...? För dåligt. Eller är jag för dåligt påläst angående den regeln?
Mycket måste bli bättre om vi ska vara ett topplag i elitserien. Fast detta kanske bara är en formsvacka, vem vet?
Vidare så tycker jag att Cam inte kommer till rätta i den kedjan. Skulle vilja se en annan länk där, för de får inte särskilt mycket uträttat, och det som händer är nästan enbart Hedmans förtjänst. Chris kan bättre oavsett omgivning, men Cam känns.. kall? Inte riktigt frisk ännu ändå?
Jaja. Nya tag till nästa match!
Ett annat problem har, speciellt mot Brynäs (Fabbe exempelvis), varit att det ofta blir ett eller två pass för mycket. De passar så mycket så att de till slut tappar pucken utan att motståndarna behöver göra mer än att vara på planen.
Att Frallan dräller med pucken och är rent allmänt för dålig i alla moment, gör ju inte saken bättre. Den back som jag trodde skulle vara allra mest produktiv har hittills gjort 0(?) poäng. Alldeles för dåligt! Dags att bänka honom så han får lite jord under fötterna igen och inser att han inte är en superstjärna som kan göra vad han vill på isen. Ibland går finterna hem, men inte hela tiden. Och ser det ut som det gör nu, så är det inte läge att försöka styla. Spela enkelt, så du klarar din primära uppgift i varje fall!
Allt prat om Niniimaa gör mig så .. tom inombords. Tänk en frisk Janne på blå, som skottar puckar mot mål. Vilken dröm, men nu är verkligheten en annan.
Gunnarsson åkte ut för en "handling the puck with hands", i mittzon? Ooooookeeeej? Vad i he...? För dåligt. Eller är jag för dåligt påläst angående den regeln?
Mycket måste bli bättre om vi ska vara ett topplag i elitserien. Fast detta kanske bara är en formsvacka, vem vet?
Vidare så tycker jag att Cam inte kommer till rätta i den kedjan. Skulle vilja se en annan länk där, för de får inte särskilt mycket uträttat, och det som händer är nästan enbart Hedmans förtjänst. Chris kan bättre oavsett omgivning, men Cam känns.. kall? Inte riktigt frisk ännu ändå?
Jaja. Nya tag till nästa match!
Greppar du pucken och tar ner den till dig själv så är det felaktig handstopp och det är ingen utvisning. Bara avblåsning.
Slår du pucken till en medspelare är det handpass.
Greppa pucken och kasta den till en medspelare är "handling the puck with hands" och är utvisning 2 minuter.
Jag tror det är så dom olika situationerna med hand på puck och domaren gjorde nog rätt då.
Men jag är inte 100 säker på det jag skrivit.
Slår du pucken till en medspelare är det handpass.
Greppa pucken och kasta den till en medspelare är "handling the puck with hands" och är utvisning 2 minuter.
Jag tror det är så dom olika situationerna med hand på puck och domaren gjorde nog rätt då.
Men jag är inte 100 säker på det jag skrivit.
Kan komplettera min syn på Frallan kontra Sigge med följande statistik:
Frallan har 6-3 = +3 i plus/minus så här långt, på 184 minuters speltid.
Sigge har 1-3 = -2 men det på endast 47 minuters speltid.
Eller med andra ord, med Sigge på isen släpper vi in ett mål var 16:e minut, och med Frallan ett var 61:a minut.
Håller dock med om krönikören på SF att Frallan inte borde spela BP. Han är inget vidare på att rensa framför mål och det tar bara kraft från hans offensiv.
Apropå +/- ståtar Gunnarsson och Sandström fortfarande med en nolla i minuskolumnen, och det efter ca 2 1/2 timmes speltid på båda. Inte illa... På forwardssidan är det Vihko, Cam och Linus Persson som kan skryta med samma sak, där har Persson och Cam spelat ca 2 timmar var och Vihko 1h 45 minuter. Vihko spelar dock en hel del box, Persson har haft mycket PP medan Cam mestadels gjort 5 mot 5.
Frallan har 6-3 = +3 i plus/minus så här långt, på 184 minuters speltid.
Sigge har 1-3 = -2 men det på endast 47 minuters speltid.
Eller med andra ord, med Sigge på isen släpper vi in ett mål var 16:e minut, och med Frallan ett var 61:a minut.
Håller dock med om krönikören på SF att Frallan inte borde spela BP. Han är inget vidare på att rensa framför mål och det tar bara kraft från hans offensiv.
Apropå +/- ståtar Gunnarsson och Sandström fortfarande med en nolla i minuskolumnen, och det efter ca 2 1/2 timmes speltid på båda. Inte illa... På forwardssidan är det Vihko, Cam och Linus Persson som kan skryta med samma sak, där har Persson och Cam spelat ca 2 timmar var och Vihko 1h 45 minuter. Vihko spelar dock en hel del box, Persson har haft mycket PP medan Cam mestadels gjort 5 mot 5.
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» 2012-02-16, Elitserieomgång 47, Luleå - MoDo
» 2012-12-08, Elitserieomgång 32, MoDo - Luleå
» 2012-10-17, Elitserieomgång 14, Luleå - MoDo
» 2012-12-28, Elitserieomgång 34, Luleå - MoDo
» 2013-01-31, Elitserieomgång 45, MoDo - Luleå
» 2012-12-08, Elitserieomgång 32, MoDo - Luleå
» 2012-10-17, Elitserieomgång 14, Luleå - MoDo
» 2012-12-28, Elitserieomgång 34, Luleå - MoDo
» 2013-01-31, Elitserieomgång 45, MoDo - Luleå