2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK
+13
Högljudd
Sven Savage
Black Prince
Myrman
Bamsefar
Dave Rock
JayDee
ezz
Zeb Macahan
tvåplustvå
elmo blues
Urken
17 posters
Sida 2 av 4
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: 2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK
Gott, vi leder tck vare J-G och ett, säger ett anfall med sting o finess. Allvarligt sista minuten, vi har pucken och har flera möjligheter att spela in pucken mot mål men de på isen verkade anstränga sig oerhört för att inte åka in mot Fasth, mycket märkligt.
Nå, spelet måste upp lite så kan vi nog få ett bra resultat idag.
Nå, spelet måste upp lite så kan vi nog få ett bra resultat idag.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
#96 skrev:Dave Rock skrev:TOOOOOPI JAAAAKOLAAA
Äntligen får han sätta puckjäveln. Det är han värd.
Synd att man missar Topis mål när han väl gör ett =)
Har du ingen bild alls?
Dave Rock- Antal inlägg : 2042
Håller med Sven.
I rätt omgivning så kan Koivisto egentligen vara hur bra som helst.
Mitt tips är att han inte flyttar på sig när Persson är tillbaka.
I rätt omgivning så kan Koivisto egentligen vara hur bra som helst.
Mitt tips är att han inte flyttar på sig när Persson är tillbaka.
Dave Rock skrev:#96 skrev:Dave Rock skrev:TOOOOOPI JAAAAKOLAAA
Har du ingen bild alls?
Ingen alls...nu fick jag se Topis mål i C+ SPort HD.
#96- Antal inlägg : 2192
Hade varit lite intressant att se Harju som center mellan två puckstarka wingers.
Tror Harju kanske skulle komma mer rätt i positionerna som center. Han hamnar mer naturligt centralt i slottet.
Komarek - Harju - Karlsson
Hade varit riktigt intressant
Tror Harju kanske skulle komma mer rätt i positionerna som center. Han hamnar mer naturligt centralt i slottet.
Komarek - Harju - Karlsson
Hade varit riktigt intressant
#96 skrev:Dave Rock skrev:#96 skrev:Dave Rock skrev:TOOOOOPI JAAAAKOLAAA
Har du ingen bild alls?
Ingen alls...nu fick jag se Topis mål i C+ SPort HD.
Äntligen har jag bild! =)
#96- Antal inlägg : 2192
Bara att fortsätta att fortsätta på den inslagna vägen nu i andra så ska vi nog ta första 3poängaren under 2012
Sven
Ja synd att det inte blev nåt Wien, hade varit kul. Lyckades du hitta nåt spelbolag som "bjöd" på Csports Large efter ditt gått ut? När mitt gick ut på betclic så tog jag det du hade, bwin, båda gångerna så satte jag 200 spänn och vann tillbaka ca 500 riksdaler så jag kan inte gnälla!
Ja synd att det inte blev nåt Wien, hade varit kul. Lyckades du hitta nåt spelbolag som "bjöd" på Csports Large efter ditt gått ut? När mitt gick ut på betclic så tog jag det du hade, bwin, båda gångerna så satte jag 200 spänn och vann tillbaka ca 500 riksdaler så jag kan inte gnälla!
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Enterfeldt är jäkligt bra. Det märks när han är borta.
Myrman- Antal inlägg : 4663
Zeb,
jag lyckades också fixa tre månader Large till - via Expekt. Kostade 250 spänn som jag satsade och förlorade - men Expekt gav tillbaka första insatsen. Så jag satsade dem igen - och förlorade igen:-)
Kul att ha fått fr WebTV för 1+1 kronor i sex månader. Men den andra sidan av myntet är förstås att man vänjer sig...och sedan blir 450 kronor i månaden...de är smarta, de kommersiella aktörerna....
jag lyckades också fixa tre månader Large till - via Expekt. Kostade 250 spänn som jag satsade och förlorade - men Expekt gav tillbaka första insatsen. Så jag satsade dem igen - och förlorade igen:-)
Kul att ha fått fr WebTV för 1+1 kronor i sex månader. Men den andra sidan av myntet är förstås att man vänjer sig...och sedan blir 450 kronor i månaden...de är smarta, de kommersiella aktörerna....
Sven Savage- Antal inlägg : 678
Hej alla!
Urken, stort tack för ditt initiativ till en egen kajplats i cyberspace.
Att SF dör sotdöden skiter vi i...
Låt oss nu också få en vinst idag som mos på grädden.
Urken, stort tack för ditt initiativ till en egen kajplats i cyberspace.
Att SF dör sotdöden skiter vi i...
Låt oss nu också få en vinst idag som mos på grädden.
Högljudd- Antal inlägg : 1011
Perkele box igen.
SNygg plock av JG
SNygg plock av JG
Och välkommen även Högljudd:-) Kul!
JG håller på att vinna matchen i matchen mot Viktor Fasth! När Gnaget väl får chanser har JG alltid stortån på pucken. Han är het som en kolmila!
Tycker att Gnagets försvar är mer ihåligt än tidigare. Luleå har kontrat rätt bra flera gånger och kommit 2 mot 2 och liknande. Fortsatt så och hoppas det lossnar för fler, som för Topi Jaakola hur trevligt som helst. Jag tycker att vi målar loss lite idag:-)
JG håller på att vinna matchen i matchen mot Viktor Fasth! När Gnaget väl får chanser har JG alltid stortån på pucken. Han är het som en kolmila!
Tycker att Gnagets försvar är mer ihåligt än tidigare. Luleå har kontrat rätt bra flera gånger och kommit 2 mot 2 och liknande. Fortsatt så och hoppas det lossnar för fler, som för Topi Jaakola hur trevligt som helst. Jag tycker att vi målar loss lite idag:-)
Riktigt bra pp av Gnaget där. Vi var illa ute men JG räddar oss den gången. Klart skojsigare match än den som var senast.
Jväla snyggt spel, synd bara att inte Meijer kunde förvalta
Sådär får vi inte släppa Gynge
He he - medias störste kelgris för närvarande: Rickard Gynge - som följd av att han A) gör en massa mål B) spelar i ett lag från Fjollträsk - får friläge mot JG som bara TAR PUCKEN! Hur enkelt som helst.
1-1 i matchen mellan fantastiskt super offensiva Skaik och Brynäs
Sven
Har du sett några matcher nere på Hovet under vintern?
Så här långt ser det ju hyfsat bra ut. Ganska öppen match där båda lagen skapar chanser.
Kul också att se att detta forum verkar bli populärt. Flera saknade gamla signaturer är här. Sven S. har återvänt till livet!
Kul också att se att detta forum verkar bli populärt. Flera saknade gamla signaturer är här. Sven S. har återvänt till livet!
Fan Koivisto hade pucken klockrent i ribban nyss...
PP, kom igen och sätt den nu!
PP nu kanske vi tillochmed kan ätta en, det vore roligt.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Ja äntligen såg domaren att det är två lag på plan...
Komigen nu ett PP mål nu
Komigen nu ett PP mål nu
Dave Rock skrev:Sven
Yep, jag ser i stort sett alla matcher Luleå spelar på Hovet. AIK-Luleå 10 december (3-2) missade jag dock eftersom jag var bortrest men såg matchen på datorn förstås. Är jag nödvändigt borta med jobbet brukar det vara middag vid matchtid och då kräver jag en tom stol bredvid mig där jag har datorn och ser match. Brukar sluta med att andra med samma intressen flockas kring min stol;-)
Men för faan, Frallan och Harju. Det var inget bra pp.
Frallan får köpa en tårta åt JG.
När han helt enkelt bara ger bort pucken åt Aik men JG räddar....
Nee det vill sig inte alls det här med PP iår
När han helt enkelt bara ger bort pucken åt Aik men JG räddar....
Nee det vill sig inte alls det här med PP iår
Att se LHF spela powerplay de senaste matcherna har tamejfaan varit lika spännande som att äta margarinost....
elmo blues- Antal inlägg : 35
När skall det släppa för laget Janne S säger sanningen dom spelar som "jävla" mesar & har allmänhetensåkning där ute....
Man MÅSTE bli jävligt rappare i uppspelsfasen enklare pass ur zon + snabbt 1:a pass från blå till blå, Man saknar en spelar typ som Niinimaa var + en som kan trycka dit skitmålen just nu är det mer snygga pass och taffliga avslut!
Man MÅSTE bli jävligt rappare i uppspelsfasen enklare pass ur zon + snabbt 1:a pass från blå till blå, Man saknar en spelar typ som Niinimaa var + en som kan trycka dit skitmålen just nu är det mer snygga pass och taffliga avslut!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Sven Savage skrev:Dave Rock skrev:Sven
Yep, jag ser i stort sett alla matcher Luleå spelar på Hovet. AIK-Luleå 10 december (3-2) missade jag dock eftersom jag var bortrest men såg matchen på datorn förstås. Är jag nödvändigt borta med jobbet brukar det vara middag vid matchtid och då kräver jag en tom stol bredvid mig där jag har datorn och ser match. Brukar sluta med att andra med samma intressen flockas kring min stol;-)
Haha... Kan tänka mig att du får många "bordsgrannar"
Janne S. var inte nådig i pausen. Lite rätt har han förstås men så illa är det väl inte. Vi leder trots allt och håller nollan. Tycker det är anfallet som fallerar. Klonk i plexit som oftast.
Härligt att se och höra intervjun med Kapten Sandström.
Älskar när man ser den där inställningen. Den brinnande kamplusten.
Hoppas bara Luleå visar det sista 20
Älskar när man ser den där inställningen. Den brinnande kamplusten.
Hoppas bara Luleå visar det sista 20
Vill egentligen inte skriva ett argt inlägg som mitt 2:a här men...
Denna Johan Fransson blir min död!
Tänk att Fransson och Harju är lagets sämsta spelare, är ju för f*n dom som ska leda laget. Jaja, vi leder med 1-0 men som Sandström säger så måste vi upp för att få med oss tre pinnar.
JG lugn och säker i målet, riktigt kul att se!
Men så här trubbigt har det sett ut tilldags dato med Luleå Hockey och deras spel segt och impotent i avslut, Ibland undrar jag om inte Osten gett sig den på att istäållet för att värva in offensivkraft så ha ett snygg budget och värva snålt och hoppas ta SM-Guldet med billigaste truppen....Myrman skrev:Janne S. var inte nådig i pausen. Lite rätt har han förstås men så illa är det väl inte. Vi leder trots allt och håller nollan. Tycker det är anfallet som fallerar. Klonk i plexit som oftast.
Nu kör dem ju Koivisto med Sandell och Olle den kedjan är ju rappare och att Harju är nere i finnfemman och kör klar förbättrning, Men avsluten MÅSTE vara vassare och komma snabbare utan att kladda!
Var inne på SF och såg att Urken hade dagens länktips där!
dock ingen som helst annan aktivitet på lhf -sidan där sedan 16,02
Ser bra ut det här, bättre än vårt hockeylags spel iaf
dock ingen som helst annan aktivitet på lhf -sidan där sedan 16,02
Ser bra ut det här, bättre än vårt hockeylags spel iaf
tänkte precis samma - den mannen testar verkligen min pacemaker..Högljudd skrev:Vill egentligen inte skriva ett argt inlägg som mitt 2:a här men...
Zeb Macahan skrev:Tänk att Fransson och Harju är lagets sämsta spelare, är ju för f*n dom som ska leda laget. Jaja, vi leder med 1-0 men som Sandström säger så måste vi upp för att få med oss tre pinnar.
Ja det är tragiskt.
Diskuterade på SF förra veckan om möjliga kaptener med både Chris och Wallin.
Det tragiska var att Harju och Frallan är inte ens nära att kunna få ens ett A på bröstet.
Hm, Zeb. Kan det vara så att Frallan och Harju är allt för gammalmodiga spelartyper? Passar dom helt enkelt in i den moderna svenska ishockeyn? Kan det vara så att spelet ute på isen har förändrats lika mycket som målvaktspelet gjort?
I så fall är det dags för de två herrarna att uppdatera sig och det illa kvickt! Det borde dom kunna. Dom är ju inte helt utan talang.
I så fall är det dags för de två herrarna att uppdatera sig och det illa kvickt! Det borde dom kunna. Dom är ju inte helt utan talang.
Frallan jar problem det ser man vet ej vad men något är det, Om det är spelsytemet eller vad men han måste komma tillsin rätt sedan om det innebär timeout eller lagbyte shit vart vilket men något måste hända där!elmo blues skrev:tänkte precis samma - den mannen testar verkligen min pacemaker..Högljudd skrev:Vill egentligen inte skriva ett argt inlägg som mitt 2:a här men...
Publik 5448 är i alla fall en hyfsad siffra så här i januarifattigheten.
Hoppas det inte är det enda vi får glädjas över...
Hoppas det inte är det enda vi får glädjas över...
Jo. Den glädje man kände när Harju och Frallan blev klara för Luleå innebar förväntningar som...inte riktigt har infriats.
När det gäller Harju är han väl lika bra som han var senast egentligen, men tillsammans med Linus blev det ju poäng i massor. Nu har han ingen Linus med sig och det är väl hela skillnaden. Men i Rönkenhockeyn framstår ju tyvärr Johan Harju som inte helt på. Jobbar inte lika hårt som de andra, halvmarkerar bara attacker men avstår nästan alltid från tacklingen, när han spelar ifrån sig puck har lägena blivit sämre än innan han fick puck o s v. Är väl Harjus vanliga hockey bara, men man skulle önska att han fick lite Per Ledin över sig och gick in för att vinna allt varje gång.
Frallan... med hans spel i Luleå framför sig, våren innan han drog till KHL, förstår man inte att han match efter match inte får det att fungera. Någon var inne på att det var ett generalfel att sätta honom med landslagsjanne och att t ex definsivt stabilare Robin vore bättre. Kan ligga mycket i det.
När det gäller Harju är han väl lika bra som han var senast egentligen, men tillsammans med Linus blev det ju poäng i massor. Nu har han ingen Linus med sig och det är väl hela skillnaden. Men i Rönkenhockeyn framstår ju tyvärr Johan Harju som inte helt på. Jobbar inte lika hårt som de andra, halvmarkerar bara attacker men avstår nästan alltid från tacklingen, när han spelar ifrån sig puck har lägena blivit sämre än innan han fick puck o s v. Är väl Harjus vanliga hockey bara, men man skulle önska att han fick lite Per Ledin över sig och gick in för att vinna allt varje gång.
Frallan... med hans spel i Luleå framför sig, våren innan han drog till KHL, förstår man inte att han match efter match inte får det att fungera. Någon var inne på att det var ett generalfel att sätta honom med landslagsjanne och att t ex definsivt stabilare Robin vore bättre. Kan ligga mycket i det.
Tror inte det spelar så stor roll vem som Frallan spelar med för det är annat som är vaj med han tyvärr, Mer och mer lutar att han måste få ett klubb byte dock ej i sverige typ Schweiz och NLA känns som ett bra allternativ gärna då i Rapperswill-Jona i utbyte mot Niinimaa!Sven Savage skrev:Jo. Den glädje man kände när Harju och Frallan blev klara för Luleå innebar förväntningar som...inte riktigt har infriats.
Nu tar vi hem matchjäveln, får se ut hur det vill i sista.
Off topic så här i pausen
Åh så skönt med ett forum där man har möjlighet att editera i sin text efter publicerande.
Ja, som ett "riktigt" forum, jippie!
Åh så skönt med ett forum där man har möjlighet att editera i sin text efter publicerande.
Ja, som ett "riktigt" forum, jippie!
Är det bara jag som tycker Hjalle blir en aning osynlig när han inte har Chris vid sin sida?
Hjalle är beroede av en spelare som Chris vid sin sida, En som kan levererar passen åt han så....Dave Rock skrev:Är det bara jag som tycker Hjalle blir en aning osynlig när han inte har Chris vid sin sida?
Intressanta funktioner på forumet här:)
Ställa in så ålder syns etc etc hur många visar er ålder verkliga sådan här då lite OT
Ställa in så ålder syns etc etc hur många visar er ålder verkliga sådan här då lite OT
Dave Rock skrev:Är det bara jag som tycker Hjalle blir en aning osynlig när han inte har Chris vid sin sida?
Chris frånvaro märks väldigt tydligt, snälla bli frisk snabbt!
Frallan kom ju fram som en stjärna som gick från klarhet till klarhet.
Till dess äcklet Warulfven Peter Nordström satte en "Ölvegård"-tackling på honom 30 sekunder in på en kvartsfinal.
Sedan funkade det inte i Luleå, inte heller i Fusklunda.
Så började det släppa hos Pungen - innan de tog inb Lehner som bänkade Frallan.
Därefter vandrade han runt här och där och det gick så där, men började bli mer stabilt.
Kommer tillbaka till Luleå, gör dundersuccé!
Och iväg till NHL där han förvånande för alla inte fick plats, bara för att dra till KHL i stället och lyckas.
Sedan åter till Luleå och man räknar med att han nu är Den Store Backen, den som ska bli Luleås Hjälte år efter år.
Och så...detta?
Till dess äcklet Warulfven Peter Nordström satte en "Ölvegård"-tackling på honom 30 sekunder in på en kvartsfinal.
Sedan funkade det inte i Luleå, inte heller i Fusklunda.
Så började det släppa hos Pungen - innan de tog inb Lehner som bänkade Frallan.
Därefter vandrade han runt här och där och det gick så där, men började bli mer stabilt.
Kommer tillbaka till Luleå, gör dundersuccé!
Och iväg till NHL där han förvånande för alla inte fick plats, bara för att dra till KHL i stället och lyckas.
Sedan åter till Luleå och man räknar med att han nu är Den Store Backen, den som ska bli Luleås Hjälte år efter år.
Och så...detta?
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» 2012-10-13, Elitserieomgång 13, AIK - Luleå
» 2012-09-22, Elitserieomgång 04, Luleå - AIK
» 2012-03-01, Elitserieomgång 53, AIK - Luleå
» 2012-11-17, Elitserieomgång 23, Luleå - AIK
» 2012-02-21, Elitserieomgång 49, HV71 - Luleå
» 2012-09-22, Elitserieomgång 04, Luleå - AIK
» 2012-03-01, Elitserieomgång 53, AIK - Luleå
» 2012-11-17, Elitserieomgång 23, Luleå - AIK