2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK
+13
Högljudd
Sven Savage
Black Prince
Myrman
Bamsefar
Dave Rock
JayDee
ezz
Zeb Macahan
tvåplustvå
elmo blues
Urken
17 posters
Sida 4 av 4
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: 2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK
Beror på när ditt flyg tar dig norrut tex..Dave Rock skrev:Någon vänlig själ som kan svara på en liten fråga?
Jag har sedan en bra tid tillbaka bokat en resa med några vänner. Resan innebär att vi åker till Sthlm torsdag den 29mars. Där hoppar vi direkt på ett fartyg för en "Rock Kryssning". Vi är tillbaka i sthlm dagen efter på fredag. Allt bra så. Är taggad inför denna rock kryssning.
Men har nu insett mitt misstag när jag bokade detta.
Fredagen den 30 mars spelas semifinal nummer 3. Då befinner jag mig alltså i Stockholm. Tror ni det är någon möjlighet att hitta någon pub/krog som kan tänkas sända matchen?
Skulle vi möta Aik eller Djurgårn hittar man ju naturligvis. Men om vi skulle möta, säg HV. Tror ni eller vet ni om det är möjligt att hitta någon då?
Arlanda har ju O´learys
NallePhu- Antal inlägg : 18671
NallePhu skrev:Beror på när ditt flyg tar dig norrut tex..Dave Rock skrev:Någon vänlig själ som kan svara på en liten fråga?
Jag har sedan en bra tid tillbaka bokat en resa med några vänner. Resan innebär att vi åker till Sthlm torsdag den 29mars. Där hoppar vi direkt på ett fartyg för en "Rock Kryssning". Vi är tillbaka i sthlm dagen efter på fredag. Allt bra så. Är taggad inför denna rock kryssning.
Men har nu insett mitt misstag när jag bokade detta.
Fredagen den 30 mars spelas semifinal nummer 3. Då befinner jag mig alltså i Stockholm. Tror ni det är någon möjlighet att hitta någon pub/krog som kan tänkas sända matchen?
Skulle vi möta Aik eller Djurgårn hittar man ju naturligvis. Men om vi skulle möta, säg HV. Tror ni eller vet ni om det är möjligt att hitta någon då?
Arlanda har ju O´learys
Flyget tar mig hemåt först på söndagen...
Finns ju säkert många ställen man kan se hockey och ta några pilsner, men frågan är ju hur många som sänder en match som inte något av 08 lagen spelar....
Dave Rock- Antal inlägg : 2042
Finns nog ett hak som du kan sätta dig och s hockey på såvida inte dem kör DIF eller Gnaget till leda!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Skönt med en trepoängare, men ack så krampaktigt för våra anfallare, bara hoppas att det är lite ovana med kedjepolarna. Tyckte Harju visade mer j-anamma i tredje, undrar om Bulan gett han en hårtork . Nåja, bara att mala vidare. Vi får nog vänja oss vid att tre mål framåt är en målorgie för oss men å andra sidan släpper vi sällan in mer än två så det kan bära långt. Vi ska tröska oss fram till en sm-final helt enkelt och tycker de andra att det är "tråkigt" så är det bara att skita i det.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Hehe, ju fler som trycker vi är tråkiga desto bättre!Bamsefar skrev:Skönt med en trepoängare, men ack så krampaktigt för våra anfallare, bara hoppas att det är lite ovana med kedjepolarna. Tyckte Harju visade mer j-anamma i tredje, undrar om Bulan gett han en hårtork . Nåja, bara att mala vidare. Vi får nog vänja oss vid att tre mål framåt är en målorgie för oss men å andra sidan släpper vi sällan in mer än två så det kan bära långt. Vi ska tröska oss fram till en sm-final helt enkelt och tycker de andra att det är "tråkigt" så är det bara att skita i det.
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Bamsefar skrev:Skönt med en trepoängare, men ack så krampaktigt för våra anfallare, bara hoppas att det är lite ovana med kedjepolarna. Tyckte Harju visade mer j-anamma i tredje, undrar om Bulan gett han en hårtork . Nåja, bara att mala vidare. Vi får nog vänja oss vid att tre mål framåt är en målorgie för oss men å andra sidan släpper vi sällan in mer än två så det kan bära långt. Vi ska tröska oss fram till en sm-final helt enkelt och tycker de andra att det är "tråkigt" så är det bara att skita i det.
Kanske rent av var Kapten Sandström som gav Harju och övriga en rejäl hårtork. Han var inte nådig i paus intervjun mellan 2a och 3e perioden...
Jäkligt skön trepoängare, speciellt efter debaclet i Timrå. (jäkligt roliga smileys för övrigt)
Dagens stjärnor:
*** Urken för att tagit tag i forumsituationen
** JG för den femte nollan och för att han rädda oss flera gånger i matchen
* Koivisto som var inblandad i båda spelmålen och som varit en av de bättre de senaste matcherna, bra mitt-i-säsongen-nyförvärv.
Här har någon startat en tråd om forumet: http://luleahockey.swedishforum.net/t4-forslagslada-forbattringar-av-forumet
kanske bäst att vi tar forumdisskusionen i den tråden och inte denna som handlar om matchen.
Bra kväll och skål till alla som tagit sig en segerdrink!
Dagens stjärnor:
*** Urken för att tagit tag i forumsituationen
** JG för den femte nollan och för att han rädda oss flera gånger i matchen
* Koivisto som var inblandad i båda spelmålen och som varit en av de bättre de senaste matcherna, bra mitt-i-säsongen-nyförvärv.
Här har någon startat en tråd om forumet: http://luleahockey.swedishforum.net/t4-forslagslada-forbattringar-av-forumet
kanske bäst att vi tar forumdisskusionen i den tråden och inte denna som handlar om matchen.
Bra kväll och skål till alla som tagit sig en segerdrink!
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Myrman skrev:He He, du tänkte kanske att det var en omskrivning för nåt hemmagjort! Nej, det är faktiskt just det. Yamazaki heter den.Zeb Macahan skrev:Japanska singelmalten, va fan är de för nåt...?Myrman skrev:Detta måste naturligtvis firas! Var har jag den där japanska singlemalten nu då. Javisst ja, i vedboden
Gudars skymning, Vuomala - för det är väl du Myrman (?) - vad ÄR det för avatar du valt? Är det den där snubben som hade något obskyrt TV-program för sjuhundrafyrtioelva år sedan?
Sven Savage- Antal inlägg : 678
Javisst är det jag! Kanske är man inte fullt lika ålderstigen som Brynolf men nog börjar man bli gammal i gården. Fast det finns en del som varit med längre än jag. Man blev inte aktiv på det gamla officiella forumet förrän år 2000 ungefär. Då var det redan på väg ner som jag förstått.Sven Savage skrev:Myrman skrev:He He, du tänkte kanske att det var en omskrivning för nåt hemmagjort! Nej, det är faktiskt just det. Yamazaki heter den.Zeb Macahan skrev:Japanska singelmalten, va fan är de för nåt...?Myrman skrev:Detta måste naturligtvis firas! Var har jag den där japanska singlemalten nu då. Javisst ja, i vedboden
Gudars skymning, Vuomala - för det är väl du Myrman (?) - vad ÄR det för avatar du valt? Är det den där snubben som hade något obskyrt TV-program för sjuhundrafyrtioelva år sedan?
Myrman- Antal inlägg : 4663
Härligt med tre poäng! Glädjer mitt hjärta nå otroligt. Samtidigt som jag läser alla värmande kommentarer. Tack gott folk, hoppas forumet uppskattas.
Kasta gärna in förslag i tråden som "tvåplustvå" skapade på off-topic. Jag ska försöka att tillgodose alla de krav och önskningar alla har, så gott det går!
Skål på er kamrater!
Kasta gärna in förslag i tråden som "tvåplustvå" skapade på off-topic. Jag ska försöka att tillgodose alla de krav och önskningar alla har, så gott det går!
Skål på er kamrater!
Urken skrev:Härligt med tre poäng! Glädjer mitt hjärta nå otroligt. Samtidigt som jag läser alla värmande kommentarer. Tack gott folk, hoppas forumet uppskattas.
Skål på er kamrater!
Detta forum är riktigt riktigt bra redan.
Du har gjort ett utomordentligt jobb...
Detta kommer definitivt bli den nya "virtuella H läktarn" som Mr Savage så fint ibland uttryckt det
Förhoppningsvis blir det mer drag på andra trådar också, och inte bara matchtråden som det varit på SF....
Men vi saknade "Mr Urk him self" under matchen idag
Admin skrev:Dave Rock skrev:Men vi saknade "Mr Urk him self" under matchen idag
"Mr Urk himself", satt i bastun och drack öl med goda vänner och hade det bra! Såg bara första perioden av matchen, vilket var lite synd. Men det kommer nya matcher, som vi säkerligen kommer att vinna. Jag menar, nu när vårt lag har ytterligare en H-läktare ;-)
Bastu öl och goda vänner är ju inte helt fel det heller
Kanske Sven Savage kan ordna med en julöls-tråd i höst. Valde att jobba under julen. man visste ändå inte vilket julöl man skulle skaffaDave Rock skrev:Urken skrev:Härligt med tre poäng! Glädjer mitt hjärta nå otroligt. Samtidigt som jag läser alla värmande kommentarer. Tack gott folk, hoppas forumet uppskattas.
Skål på er kamrater!
Detta forum är riktigt riktigt bra redan.
Du har gjort ett utomordentligt jobb...
Detta kommer definitivt bli den nya "virtuella H läktarn" som Mr Savage så fint ibland uttryckt det
Förhoppningsvis blir det mer drag på andra trådar också, och inte bara matchtråden som det varit på SF....
Under Timrå-matchen nu senast var allt skit! Efter denna seger och Urkens eminenta nya forum så kan man skåda ljuset i tunneln
Myrman- Antal inlägg : 4663
Äntligen
Tre poäng.... I en och samma match
Ett riktigt forum
Och ett livstecken från Sven
Tre poäng.... I en och samma match
Ett riktigt forum
Och ett livstecken från Sven
Senast ändrad av Lajon den lör 21 jan 2012, 23:01, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Mer att säga)
Lajon- Antal inlägg : 4397
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» 2012-10-13, Elitserieomgång 13, AIK - Luleå
» 2012-09-22, Elitserieomgång 04, Luleå - AIK
» 2012-03-01, Elitserieomgång 53, AIK - Luleå
» 2012-11-17, Elitserieomgång 23, Luleå - AIK
» 2012-02-21, Elitserieomgång 49, HV71 - Luleå
» 2012-09-22, Elitserieomgång 04, Luleå - AIK
» 2012-03-01, Elitserieomgång 53, AIK - Luleå
» 2012-11-17, Elitserieomgång 23, Luleå - AIK
» 2012-02-21, Elitserieomgång 49, HV71 - Luleå