2012-09-15, Elitserieomgång 02, Luleå - Skellefteå

+41
kow
Krobbe
tibet
Luddelajnen
pingu
zacke08
Lajon
BodenSwe
Chris Hendrix
Högljudd
Kato
PM
Groggen
Mange
chiII
Myrman
Donten_
Homer96
NallePhu
Bamsefar
Tony Moore
Old Brooklyn
LubosC
Dave Rock
Larry David
JayDee
Jonken
Urken
Johan__
Beast.
MamboKing
CKa
FruktHamster
Tigerman
Lars158
Zeb Macahan
Snikne Ville
Salle
Redbear
MickkeJ
45 posters

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Gå ner

2012-09-15, Elitserieomgång 02, Luleå - Skellefteå - Sida 9 Empty Sv: 2012-09-15, Elitserieomgång 02, Luleå - Skellefteå

Inlägg av NallePhu sön 16 sep 2012, 19:45

Lars158 skrev:Nån mupp på kuriren som inte har nån koll alls som jag försöker lära regelboken åt. Nu såg jag att Nallephu också hjälper till försöka bilda muppen Smile
http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=4171576&entry=6548576#forum
Han har noll koll eller så är han väldigt trög, Hur som bara kolla regelboken vad den säger!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18671

Till överst på sidan Gå ner

2012-09-15, Elitserieomgång 02, Luleå - Skellefteå - Sida 9 Empty Sv: 2012-09-15, Elitserieomgång 02, Luleå - Skellefteå

Inlägg av BodenSwe sön 16 sep 2012, 19:57

Så jävla mixade signaler. Helt godkänd tackling, inte ens domaren gav han en tvåa.
Följ regelboken för fan. Är väl en anledning till att vi har den.

Tyvärr får väl Hedman två matchers avstängning bara för att DN ska statuera ett exempel inför säsongen....

Senast ändrad av BodenSwe den sön 16 sep 2012, 20:02, ändrad totalt 1 gång

BodenSwe

Antal inlägg : 1504

Inlägg av NallePhu sön 16 sep 2012, 20:00

Lars158 skrev:Nån mupp på kuriren som inte har nån koll alls som jag försöker lära regelboken åt. Nu såg jag att Nallephu också hjälper till försöka bilda muppen Smile
http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=4171576&entry=6548576#forum
har försökt IGEN förklara för Mr T på kuriren bloggen skillnaden mellan bertilssons tackling och dem Hedman drar på, Den stora skillnaden är SAIK liraren är puckförande och tacklingsbar medans Luleås inte var!
NallePhu
NallePhu

Inlägg av Lars158 sön 16 sep 2012, 20:04

Zeb Macahan skrev:Här har @LhfAntz på twitter klippt ihop lite från matchen, dock finns inte Klasens skada med här.
https://www.youtube.com/watch?v=3nOf115srK8&feature=youtu.be

vid ca 10,00 går dom igenom Hedmans tackling och vid 10,20 ser man den i slowmotion. Hedman sätter inte in nån kraft alls i tacklingen utan man ser tydligt istället hur han gör kroppen så mjuk som möjligt.

Lars158

Antal inlägg : 9806

Inlägg av Salle sön 16 sep 2012, 20:27

Petter Rönnqvist ‏@ronnqvist32

Anton Hedman anmäld av SIF. Orkar inte med denna sandlåda.Domarna väljer att inte ens ge en 2:a och dessutom inte anmäla i efterhand.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370

Inlägg av Bamsefar sön 16 sep 2012, 21:47

Och saikarna kallar oss enögda, ja jisses. Laughing http://northpower.nu/wordpress/?p=5053
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12234

Inlägg av Salle sön 16 sep 2012, 22:16

Bamsefar skrev:Och saikarna kallar oss enögda, ja jisses. Laughing http://northpower.nu/wordpress/?p=5053

Rapporterna säger att Klasens frisyr tog skada samt att han fick svett på sig. Han togs omedelbart omhand av psykolog och bör klara sig igenom det hela utan bestående men.

Mogen matchrapport
Salle
Salle

Inlägg av Johan__ mån 17 sep 2012, 01:19

Man blir bara irriterad på när man skriver sån smörja. Riktigt dåligt. Fast man kan väl inte förvänta sig så jättemycket av Marklundarna.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941

Inlägg av MamboKing mån 17 sep 2012, 05:40

Salle skrev:
Bamsefar skrev:Och saikarna kallar oss enögda, ja jisses. Laughing http://northpower.nu/wordpress/?p=5053

Rapporterna säger att Klasens frisyr tog skada samt att han fick svett på sig. Han togs omedelbart omhand av psykolog och bör klara sig igenom det hela utan bestående men.

Mogen matchrapport

Låt dom skriva vad fan dom vill, rör inte oss i ryggen, vi är LULEÅ fan!!!!
MamboKing
MamboKing

Antal inlägg : 40

Inlägg av Jonken mån 17 sep 2012, 09:06

Det ÄR JU SÅ PINSAMT UPPENBART -att Lindström ENDAST går 110% på att skada Linus Klasen.

- Notera att Lindström själv gårr på knä -för få in mer fysisk kraft närmare isen för "is-dunket" på Klasen.
- Detta är ju SÅ pinsamt & onödigt TOK-brutalt av Lindström: så att att jag saknar fasen ord...

Jag hoppas att IDIOTEN får en REJÄL avstängning för sitt fullkomligt vansinniga hjärnsläpp! Att ens jämföra Hedmans tackling emot "Lindströms piano" -är endast kränkande & dåligt!

Och domarna som dömde matchen i Coop -har tydligen kollat på detta i efterhand: och valt att inte gå vidare med det.... Man undrar ju: VAD FAN BASERAR DOMARNA SITT EGNA HJÄRNSLÄPP PÅ?!!!!!

- Det finns inge annat än utkörning ifrån rinken för sånt där!!!!
- OK: Domarna kan missa sånt under match: Men att proffesionella domare inte ändrar sig efter att fått se reprisen av händelsen efter matchen; -är iaf för mig en TOTAL JÄLA GÅTA....?

- FY FAN VA FÖRBANNAD MAN HAR VARIT PÅ DETTA!!!!
- SJUKT DÅLIGT AV DOMARNA!!!!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 7067

Inlägg av Salle mån 17 sep 2012, 09:11

Fan Jonken. Det här med att vara bereonde av att knap(p)ra versaler måste vara jobbigt Wink Det du skriver är intressant utan ditt ständigt pågående missbruk. I varje inlägg du skriver är allt som oftast ett gäng ord skrivna med stora bokstäver :p haha

Fast i det här fallet är det väl fan befogat. När det hela är riktat mot Jocke L
Salle
Salle

Inlägg av Old Brooklyn mån 17 sep 2012, 09:30

Jag tänker inte länka till skiten, men för de som vill provocera sitt blodtryck lite kan man alltid glida in på Fehlmans blogg. Han har, inte helt oväntat, en helt annan syn på de två huvudskadorna och deras eventuellt straffbara upprinnelser.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633

Inlägg av Jonken mån 17 sep 2012, 09:49

Salle skrev:Fan Jonken. Det här med att vara bereonde av att knap(p)ra versaler måste vara jobbigt Wink Det du skriver är intressant utan ditt ständigt pågående missbruk. I varje inlägg du skriver är allt som oftast ett gäng ord skrivna med stora bokstäver :p haha

Fast i det här fallet är det väl fan befogat. När det hela är riktat mot Jocke L
Jag vet. En "versal-missbrukare" har jag alltid varit; både när jag skriver och pratar. Jag brukar hellre peka med hela armen -än med lill-fingret. När jag blir glad blir jag jävligt glad -och tillika; när jag blir förbannad blir jag ordentligt förbannad. Jag är jäkligt bestämd & vågar säga & stå för grejjer även när alla andra runt mig har en annan åsikt. Jag är definitivt inte "rå-båg" & har blivit ganska hyffsad på att även vara tyst & knipa igen. Och mina versaler blir mer som en betonings-grej -när jag typ; pekar med hela armen i textväg. Jag tror faktiskt att jag även ibland uttalar versalerna -när jag skriver dem också. -Haha!

Det som jag bokstavligen hatar -och tillika går igång värst på är typ; "falskhet", "oärlighet" & "orättvisa".

- Ha överseende mina vänner: Det är bara så här jag tyvärr är stöpt....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 7067

Inlägg av Snikne Ville mån 17 sep 2012, 10:32

Old Brooklyn skrev:Jag tänker inte länka till skiten, men för de som vill provocera sitt blodtryck lite kan man alltid glida in på Fehlmans blogg. Han har, inte helt oväntat, en helt annan syn på de två huvudskadorna och deras eventuellt straffbara upprinnelser.
Vill framföra ett stort tack för den utlämnade länken!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6533

Inlägg av HalleLuleå mån 17 sep 2012, 14:37

Wikegård tycker Lindström ska stängas av:
http://wikegard.blogg.tv4.se/2012/09/17/hedman-vs-petterstrom/

Känns ändå som de flesta som är neutrala i sammanhanget tycker att Hedmans tackling är "sjyst". Det är väl bara de som håller på Skellefteå (oväntat) som tycker annorlunda.

HalleLuleå

Antal inlägg : 51

Inlägg av Midiland mån 17 sep 2012, 15:18

När kommer disiplindomen? Innan torsdag i allafall. Om de inte kan hitta något regelbrott och Hedman blir avstängd, då torde denna åsså bli avstängd pga skada

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/frolunda/article15447930.ab

Midiland

Antal inlägg : 20

Inlägg av Zeb Macahan mån 17 sep 2012, 15:27

Välkommen till forumet Midiland!
Imorrn kommer domarna vad jag förstått. Hehe, ja Berglund har ju spelat i Luleå så visst blir han avstängd, får ju inte skjuta hur fan som helst..
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287

Inlägg av Midiland mån 17 sep 2012, 16:12

Zeb Macahan skrev:Välkommen till forumet Midiland!
Imorrn kommer domarna vad jag förstått. Hehe, ja Berglund har ju spelat i Luleå så visst blir han avstängd, får ju inte skjuta hur fan som helst..

Tack!! he he;)

Midiland

Antal inlägg : 20

Inlägg av HalleLuleå mån 17 sep 2012, 16:19

Midiland skrev:När kommer disiplindomen? Innan torsdag i allafall. Om de inte kan hitta något regelbrott och Hedman blir avstängd, då torde denna åsså bli avstängd pga skada

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/frolunda/article15447930.ab

Precis Midiland, så länge han (Hedman) inte har brutit mot någon regel så kan man inte utdömma något straff. Sen kan man alltid tycka att det brist på respekt eller att Hedman hade kunnat undvika tacklingen, men sådana saker spelar noll roll när det gäller att utdömma ett straff. Då är det enbart regelverket som gäller, har han inte brutit mot någon regel så inget straff. Så enkelt är det. Nu har jag inte lusläst regelboken men som jag har förstått så är det "tillåtet" att tackla någon i huvudet om han böjer sig ned och ingen armbåge eller liknande är hög. Sen kan man tycka vad man vill om den regel men står det så så kan de helt enkelt inte utdela något straff.

HalleLuleå

Inlägg av Lars158 mån 17 sep 2012, 16:58

Smällen är väl inte alls nån direkt smäll mot huvudet. Hjärnskakning kan ju uppstå av accelerationen när kroppen/huvudet far iväg.

Lars158

Antal inlägg : 9806

Inlägg av LulefanGBG mån 17 sep 2012, 18:38

Straff skall endast utdömas när överträdelse av regler inträffat. I det här fallet sker inga sådana överträdelser som skall beivras.

*Hedman tacklar en puckförande spelare på öppen is.
*Tacklingen sker inte från blindside.
*Tacklingen sker inte efter att Hedman tagit extra skridskoskär.
*Tacklingen sker med båda Hedmans skridskor i isen.
*Inga armbågar, klubbor, knän, händer eller andra otillåtna kroppsdelar eller tillhyggen förekommer.
*Tacklingen sker mot kropp men den tacklade spelaren böjer sig när han mottar tacklingen och därmed tar den illa. Tyvärr. De som jämför med Bertilssons tackling har fel, eftersom Luleåspelaren i det tillfället Bertilsson tacklar inte är tacklingsbar över huvud taget och därmed inte skall behöva hålla huvudet högt.

Man har hört röster om att Luleåfansen vänt kappan efter vinden. Ja efter 14 hjärnskakningar förra året (eller hur många det nu blev?) för oss är det väl inte mer än rätt att vi också börjar försvara oss och därmed dela ut lite rättvisa, schyssta, men tuffa tacklingar så vi får lite respekt därute. Sker det enligt regelboken ser jag inget fel med det alls. Blir det skador beklagar jag det som jag alltid gjort när en motsåndare far illa i en match. Är det att vända kappan efter vinden så må så vara. Den dagen jag anser att en Luleåspelare delar ut en oschysst tackling likt någon av dem som orsakade skador hos oss i fjol så lovar jag heligt samtliga motståndarfans att jag kommer att acceptera en avstägning. T.ex. som den som Chris Abbott (var det väl, minnet är kort?) satte in på AIK's Pavlikovsky i Kvartsfinalen i våras. Tycker det är en onödig tackling som sker vid helt fel tillfälle, från blindside och när en spelare är en meter från sargen med ryggen vänd mot tacklande spelaren och därmed tycker jag också att det var rätt att Abbott blev avstängd.

MÅnga här delar säkert inte den åsikten men jag försöker vara objektiv.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12319

Inlägg av Dave Rock mån 17 sep 2012, 20:12

Zeb Macahan skrev:Okej, men styrde han med handen och isf får man göra det? Iofs inte det som videodomaren får kolla eller? Hursom skitbra att domaren pekade på mittpunkten efter bedömningen!
Vet inte om du fått svar på din fråga men, ja man får styra med handen så länge man inte medvetet försöker styra in den.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042

Inlägg av HalleLuleå mån 17 sep 2012, 20:58

LulefanGBG skrev:Straff skall endast utdömas när överträdelse av regler inträffat. I det här fallet sker inga sådana överträdelser som skall beivras.

*Hedman tacklar en puckförande spelare på öppen is.
*Tacklingen sker inte från blindside.
*Tacklingen sker inte efter att Hedman tagit extra skridskoskär.
*Tacklingen sker med båda Hedmans skridskor i isen.
*Inga armbågar, klubbor, knän, händer eller andra otillåtna kroppsdelar eller tillhyggen förekommer.
*Tacklingen sker mot kropp men den tacklade spelaren böjer sig när han mottar tacklingen och därmed tar den illa. Tyvärr. De som jämför med Bertilssons tackling har fel, eftersom Luleåspelaren i det tillfället Bertilsson tacklar inte är tacklingsbar över huvud taget och därmed inte skall behöva hålla huvudet högt.

Man har hört röster om att Luleåfansen vänt kappan efter vinden. Ja efter 14 hjärnskakningar förra året (eller hur många det nu blev?) för oss är det väl inte mer än rätt att vi också börjar försvara oss och därmed dela ut lite rättvisa, schyssta, men tuffa tacklingar så vi får lite respekt därute. Sker det enligt regelboken ser jag inget fel med det alls. Blir det skador beklagar jag det som jag alltid gjort när en motsåndare far illa i en match. Är det att vända kappan efter vinden så må så vara. Den dagen jag anser att en Luleåspelare delar ut en oschysst tackling likt någon av dem som orsakade skador hos oss i fjol så lovar jag heligt samtliga motståndarfans att jag kommer att acceptera en avstägning. T.ex. som den som Chris Abbott (var det väl, minnet är kort?) satte in på AIK's Pavlikovsky i Kvartsfinalen i våras. Tycker det är en onödig tackling som sker vid helt fel tillfälle, från blindside och när en spelare är en meter från sargen med ryggen vänd mot tacklande spelaren och därmed tycker jag också att det var rätt att Abbott blev avstängd.

MÅnga här delar säkert inte den åsikten men jag försöker vara objektiv.

Egentligen vill jag bara släppa tacklingen mot AIK då den känns utagerat vid det här laget men kan inte riktigt hålla mig. Smile
Håller inte med att Chris Abbott's tackling skulle vara från blindside då Pavlikosky och Chris har ögonkontakt med varandra 5 meter innan själva tacklingen. Pavlikovsky vet mycket väl att Chris kommer där och det är också anledningen till att han vrider ryggen mot Chris just för att täcka pucken (vilket är väldigt vanligt i Sverige) och förväntar sig inte någon tackling. Pavlikosky är helt enkelt inte i någon bra position att kunna ta emot en tackling där. Det är en stor anledning till att tacklingen blir så våldsam. Där har faktiskt Pavlikosky ett visst ansvar att sätta sig i en bättre position när han ser en spelare komma jaga honom.

En blindside tackling är om man hela tiden ligger utanför mottagarens synfält så att han inte har någon möjlighet alls att skydda sig. I detta läge så ligger Chris i Pavlikoskys synfält ända tills någon meter innan tacklingen, så han har alla möjligheter att skydda sig mot tacklingen där.

Jag är dock ändå lite kluven på den tacklingen då det känns som om Pavlikosky vänder ryggen till ganska tidigt, så kanske att det fanns tid för Chris att avbryta tacklingen, eller åtminstone bromsa in lite. Men väldigt svårt att säga då det går så fort. Jag skulle nog ändå säga att båda har ett visst ansvar i den situationen.

HalleLuleå

Inlägg av NallePhu tis 18 sep 2012, 04:47

Dommarna från DN kommer tydligen eftermiddag ska bli jävligt intressant och se vad dessa inkompetenta höns har att delge!
NallePhu
NallePhu

Inlägg av FruktHamster tis 18 sep 2012, 07:46

Först och främst: Vilken match! Var både hes och sprudande lycklig efteråt!
Och vilken arena sedan! Mitt första besök sedan ombyggnationen. Hade äran att få en guidad tour av Hans Huczkowski och det var riktigt intressant.

Tycker det är skönt att se att Luleå bättrat på sitt fysiska spel. Som åskådare får ju matcherna helt klart ett uppsving av det och jag har saknat det de senaste åren.
Vad jag dock aldrig saknat och aldrig kommer att sakna är DNs slumpmässigt betonade bedömningar. Jag förväntar mig fullt att besluten inte kommer gå våran väg, trots att jag - förvisso med aningens begränsad kunskap - anser att Hedmans tackling är regelrätt.
Hoppas innerligt att DN ser till regelboken här och inte får för sig att statuera exempel inför säsongen. Hoppas det också för DERAS skull, då jag annars är fullt benägen att anmäla dem inför lotteriinspektionen. Ett givet fall isf, men självklar utgång!
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet