2012-09-15, Elitserieomgång 02, Luleå - Skellefteå
+41
kow
Krobbe
tibet
Luddelajnen
pingu
zacke08
Lajon
BodenSwe
Chris Hendrix
Högljudd
Kato
PM
Groggen
Mange
chiII
Myrman
Donten_
Homer96
NallePhu
Bamsefar
Tony Moore
Old Brooklyn
LubosC
Dave Rock
Larry David
JayDee
Jonken
Urken
Johan__
Beast.
MamboKing
CKa
FruktHamster
Tigerman
Lars158
Zeb Macahan
Snikne Ville
Salle
Redbear
MickkeJ
45 posters
Sida 8 av 9
Sida 8 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sv: 2012-09-15, Elitserieomgång 02, Luleå - Skellefteå
Lite dubbelmoral av Bulan också, får man väl erkänna. Hade en LHF-spelare blivit utsatt för Petterströms smäll hade Bulan påtalat bristen av respekt, lita på det.
Salle- Antal inlägg : 3370
Håller med.Salle skrev:Lite dubbelmoral av Bulan också, får man väl erkänna. Hade en LHF-spelare blivit utsatt för Petterströms smäll hade Bulan påtalat bristen av respekt, lita på det.
Petterström hade knappast kontroll på pucken -som "Bulan" säger. Så det stämmer ju inte.
Däremot är det ju inga tvivelaktigheter om att Petterström är puckförande spelare -och därmed även tacklingsbar när Hedman kommer.
Inte heller kommer Hedman "blind side" emot Pontus; utan Pontus ser ju att han kommer.
Hedman är tung & hård i kroppen -och är inte skapt att vika undan i dessa situationer. Det är hans spelstil -och Hedman gör allting rätt i sin tackling. -Inge fult what-so-ever -med den. Problemet är att tacklingen tar olykligt på på Petterström -för att han är ur balans vid tacklingsögonblicket eftersom han har mer fukus på pucken än Hedman som kommer emot honom.
Vi får ABSOLUT INTE glömma att situationen medför EN HEL OCEAN med mer "heads up" för SAIK-spelarna i resten av matchen. Och det är just detta som är Hedmans stora roll att uppnå i matcherna. Han gör i denna olyckliga situation ENDAST det som han är värvad för att göra i LHF.
Jonken- Antal inlägg : 7067
Håller med till fullo Jonken! Hedman gör inget fel alls. Det gör Petterström. Men det blir ju ändå "fult" från Hedmans sida.
Det är en situation som uppstår emellanåt. Ett jäkla dilemma om vad man ska tycka om det. Jag vet inte själv. Hade Lindström satt in en liknande smäll på Cam hade jag varit i uppror, nu är jag det inte.. och gillar till och med smällen.
Det blir ju så.
Frågan är vad man ska göra för att undvika dessa tragiska smällar? Om det ens är möjligt.
Det är ju ändå hockey vi spelar. Jag tror spelarna är för ovana med att få sig en propp. Det är ju knappt att spelarna skrapar ihop en varsin tackling per match nu för tiden. De är bortskämda och inte vana att få sig en propp. Spelade det två-tre Hedmans per lag i ES i några år. Tror jag fan att spelarna skulle se det som naturligt att inte utsätta sig för denna fara. Tacklingar i ryggen, mot sargen, är en heeeelt annan sak däremot.
Men sådana här tacklingar - på öppen is och rakt framifrån - är ju det publiken älskar att se. En stor del av sporten bygger ju på dessa fysiska inslag. Men tacklingarna har varit väldigt få de senaste åren - vilket generar i att spelarna inte är rädda för att få sig en smäll. Sen när dom väl ligger där, skyller alla på att hockeyn GÅR FORT numer. Dålig "bortförklaring"
Så, Bulan.. Nog fan tkr jag att du har rätt i det du säger. Men då ska du fan inte gnälla nästa gång när vi åker på en regelrätt tackling
Vill påpeka också att så fort det är fråga om blind side, höga armbågar inblandade osv. Så är jag också såklart helt emot dessa. Men vanliga tacklingar - vänj er spelare, snälla. Innan fler karriärer tar slut.
Det är en situation som uppstår emellanåt. Ett jäkla dilemma om vad man ska tycka om det. Jag vet inte själv. Hade Lindström satt in en liknande smäll på Cam hade jag varit i uppror, nu är jag det inte.. och gillar till och med smällen.
Det blir ju så.
Frågan är vad man ska göra för att undvika dessa tragiska smällar? Om det ens är möjligt.
Det är ju ändå hockey vi spelar. Jag tror spelarna är för ovana med att få sig en propp. Det är ju knappt att spelarna skrapar ihop en varsin tackling per match nu för tiden. De är bortskämda och inte vana att få sig en propp. Spelade det två-tre Hedmans per lag i ES i några år. Tror jag fan att spelarna skulle se det som naturligt att inte utsätta sig för denna fara. Tacklingar i ryggen, mot sargen, är en heeeelt annan sak däremot.
Men sådana här tacklingar - på öppen is och rakt framifrån - är ju det publiken älskar att se. En stor del av sporten bygger ju på dessa fysiska inslag. Men tacklingarna har varit väldigt få de senaste åren - vilket generar i att spelarna inte är rädda för att få sig en smäll. Sen när dom väl ligger där, skyller alla på att hockeyn GÅR FORT numer. Dålig "bortförklaring"
Så, Bulan.. Nog fan tkr jag att du har rätt i det du säger. Men då ska du fan inte gnälla nästa gång när vi åker på en regelrätt tackling
Vill påpeka också att så fort det är fråga om blind side, höga armbågar inblandade osv. Så är jag också såklart helt emot dessa. Men vanliga tacklingar - vänj er spelare, snälla. Innan fler karriärer tar slut.
Den här tacklingen kallar jag för "blindeside", inte alls som Hedmans tackling, som ni såväl påpekar, Petterström måste sett att tacklingen ska komma.
https://www.youtube.com/watch?v=2_KOzxIxE2k
https://www.youtube.com/watch?v=2_KOzxIxE2k
MamboKing- Antal inlägg : 40
Exakt. Ska vi prata "avsky" tränare, så nog svänger Bulans indignation över diverse förbrytelser, beroende på vem som gjort vad.Salle skrev:Lite dubbelmoral av Bulan också, får man väl erkänna. Hade en LHF-spelare blivit utsatt för Petterströms smäll hade Bulan påtalat bristen av respekt, lita på det.
Krobbe- Antal inlägg : 73
Pontus ser naturligtvis Hedman, men är lite i obalans just vid tillfället. Hedmans tackling är ju inte felaktig i sig, men han hade kunnat undvika att proppa eftersom även han borde sett Petterströms dilemma. Där fungerar endast den tacklandes egna omdöme.Jonken skrev:Håller med.Salle skrev:Lite dubbelmoral av Bulan också, får man väl erkänna. Hade en LHF-spelare blivit utsatt för Petterströms smäll hade Bulan påtalat bristen av respekt, lita på det.
Petterström hade knappast kontroll på pucken -som "Bulan" säger. Så det stämmer ju inte.
Däremot är det ju inga tvivelaktigheter om att Petterström är puckförande spelare -och därmed även tacklingsbar när Hedman kommer.
Inte heller kommer Hedman "blind side" emot Pontus; utan Pontus ser ju att han kommer.
Hedman är tung & hård i kroppen -och är inte skapt att vika undan i dessa situationer. Det är hans spelstil -och Hedman gör allting rätt i sin tackling. -Inge fult what-so-ever -med den. Problemet är att tacklingen tar olykligt på på Petterström -för att han är ur balans vid tacklingsögonblicket eftersom han har mer fukus på pucken än Hedman som kommer emot honom.
Hursomhelst var det olyckligt att han skadades.
När det gäller Lindströms tilltag (försvarar det inte) så vet jag lika lite som alla andra här (som påstår motsatsen) om det var hans avsikt att skada. Lika lite som jag vet om Hedmans avsikt var att skada. Brottning förekommer i alla ishockeymatcher och alla med olika utgång.
Krobbe- Antal inlägg : 73
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6548451
Lars158- Antal inlägg : 9806
Finns situationen med Klasen/Lindström att kolla nånstans på nätet?
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Min "analys" av matchen var att SAIK var bättre än oss i 1:a perren, speciellt första 10-12 minuterna, rättvis ledning. Luleå bra start i 2:a och fick även in 1-1 men efter att SAIK fick det där skitmålet (varför ska målisarna bakom målet hela jävla tiden?) och vi drog på oss utvisningar var vi jävligt illa ute.
Vi fixade bp i början på 3:e och gjorde en riktigt bra period där vi med lite flyt kunde få in två baljor, höll andan när videobedömningen av Chris mål gjordes.. Tog pucken på handsken eller vad styrde, säkerligen var klubban i närheten av ribbhöjd också?
Totalt så var vi bättre i spelet med fullt manskap och SAIK ljusår före oss i pp trots att vi väl spelade 1-1 i den spelformen. Jämn match som kunde slutat hur fan som helst, dock behöver vi inte be om ursäkt för trepoängaren, vi var väl så bra som SAIK.
Vi fixade bp i början på 3:e och gjorde en riktigt bra period där vi med lite flyt kunde få in två baljor, höll andan när videobedömningen av Chris mål gjordes.. Tog pucken på handsken eller vad styrde, säkerligen var klubban i närheten av ribbhöjd också?
Totalt så var vi bättre i spelet med fullt manskap och SAIK ljusår före oss i pp trots att vi väl spelade 1-1 i den spelformen. Jämn match som kunde slutat hur fan som helst, dock behöver vi inte be om ursäkt för trepoängaren, vi var väl så bra som SAIK.
Zeb Macahan skrev:Min "analys" av matchen var att SAIK var bättre än oss i 1:a perren, speciellt första 10-12 minuterna, rättvis ledning. Luleå bra start i 2:a och fick även in 1-1 men efter att SAIK fick det där skitmålet (varför ska målisarna bakom målet hela jävla tiden?) och vi drog på oss utvisningar var vi jävligt illa ute.
På höjden fanns det marginal.
Okej, men styrde han med handen och isf får man göra det? Iofs inte det som videodomaren får kolla eller? Hursom skitbra att domaren pekade på mittpunkten efter bedömningen!
Vet jag faktiskt inte. Men det var nog klubben som styrde tyckte jag. Kanske tog både klubba och hand.
Zeb Macahan skrev:Okej, men styrde han med handen och isf får man göra det? Iofs inte det som videodomaren får kolla eller? Hursom skitbra att domaren pekade på mittpunkten efter bedömningen!
Chris klubba gick ju av i den situationen så troligtvis styrdes pucken via klubban
Mange- Antal inlägg : 6617
Var så jävla svårt att se på jumbotronen, som sagt, höll andan och hoppades.
Ja, som sagt, att Lindström är ett svin är inget jag kommer att argumentera mot. Jag hävdar fortfarande bara att bedömningen av förseelsen var ok av domarna. Ser helt enkelt inte hur man skulle motivera en avstängning. Men, igen - Jag ser gärna att någon av spelarna läxar upp Lindröm en gång för alla.Jonken skrev:Old Brooklyn:
Nu var det var inte bara ett krokben som Lindström körde... Det hade vi alla nog alla accepterat. Det det var det BRUTALA nack-svinget ikombination med krokbenet -som gör Lindströms agerande avskyvärd!
Det fanns INGEN ANLEDNING att lägga ner det extra kraft i detta extra moment -som Lindström SJÄLV VALDE att lägga till i situationen.... -mrn hade gjorde det -och gjorde det SYNNERLIGEN RESOLUT!
Och efteråt: Vad gjorde han då? -Tog han någe ansvar? -Nope....
Han valde istället att LJUGA sig BLÅ om situationen...
Läge för respekt? -Knappast.....
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
dra nacksving på en spelare så den landar helt på huvudet skulle jag kunna tycka vara nog för avstängning.
Och där kom det väntade, disciplinnämnden startar upp säsongen,
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7150153
Zeb Macahan skrev:Och där kom det väntade, disciplinnämnden startar upp säsongen,
Jaha, få se vad Lotterinämden kommer fram till denna gång då. Lindströms tilltag ska i så fall få ett hårdare straff.
Redbear- Antal inlägg : 6780
Hedman blir avstängd 5 matcher och Lindström böter, hade inte förvånat mig.
Anmälan för VAD???
fattar inte hur dem resonerar för Pettersson i SAIK håller sig lågt och är puckförare typ, DVS han ÄR tacklingsbar det sade ju Lasse Grankvist i Cmore:s sändning då han dessuton läste ur regelverket och där är tacklingen helt godkänd!!!
Dags för disciplinnämnden läsa på regelboken lite och sluta leta fel hela tiden det blir ju pannkaka av all skit, Ska vi få tacklas eller inte???
Blir Hedman avstängd för en solklar openice tackling som INTE ens dommarna valde ta ut för så är Lundström själv PÅ jävligt tunn is!
fattar inte hur dem resonerar för Pettersson i SAIK håller sig lågt och är puckförare typ, DVS han ÄR tacklingsbar det sade ju Lasse Grankvist i Cmore:s sändning då han dessuton läste ur regelverket och där är tacklingen helt godkänd!!!
Dags för disciplinnämnden läsa på regelboken lite och sluta leta fel hela tiden det blir ju pannkaka av all skit, Ska vi få tacklas eller inte???
Blir Hedman avstängd för en solklar openice tackling som INTE ens dommarna valde ta ut för så är Lundström själv PÅ jävligt tunn is!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Blir väldans intressant se utslaget i dom olika situationerna.
Känns som nämnden kommer fega ur och ge båda exakt samma straff, typ 3 matcher och lite böter på samma sätt de fegade ur i kvart 7 mot DIF där de kvittade avstängningarna fastän både Djurgårdens Ölvestad och M.Nilsson borde blivit avstängda tillsammans med Abbott.
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
De verkar ha anmält Hedman endast för att tacklingen orsakade en hjärnskakning. Blir mkt intressant att se vad domen blir....
Redbear- Antal inlägg : 6780
Man blir ju så brutalt irriterad på detta skit förbund. Hedman blir enbart anmäld för att han är stämplad som en "buse/idiot" oavsett om han delar ut en korrekt eller icke korrekt tackling. Tyvärr bara leva med det.
Wikegård pratar en hel del Luleå och Hedmans tackling.
http://wikegard.blogg.tv4.se/
http://wikegard.blogg.tv4.se/
Ja alltså man har ju läst artikel efter artikel om Hedmans tackling men ALLA pekar ju på att tacklingen är korrekt utförd inom regelverket. Utan brott mot regelverk tycker jag det måste bli svårt att sätta en avstängning.
Lars158 skrev:Ja alltså man har ju läst artikel efter artikel om Hedmans tackling men ALLA pekar ju på att tacklingen är korrekt utförd inom regelverket. Utan brott mot regelverk tycker jag det måste bli svårt att sätta en avstängning.
Han blir ju anmäld enbart på grund av att Pontus får en hjärnskakning. xD
Mange skrev:Lars158 skrev:Ja alltså man har ju läst artikel efter artikel om Hedmans tackling men ALLA pekar ju på att tacklingen är korrekt utförd inom regelverket. Utan brott mot regelverk tycker jag det måste bli svårt att sätta en avstängning.
Han blir ju anmäld enbart på grund av att Pontus får en hjärnskakning. xD
Jo så är det ju. Men för att nämnden ska kunna sätta en avstängning måste dom väl hitta ett regelbrott som begåtts. Och jag kan inte göra det i den situationen. Inte charging, boarding, checking to the head, tripping, elbowing, interferance, slashing ja ingenting hittar jag som ska kunna användas för att sätta en avstängning.
Och utan regelbrott kan väl inte en avstängning utdelas?
Tråkigt med anmälningen på Hedman. Jag tror tyvärr det finns en ganska stor risk för avstängning. Jag tror inte att dessa anmälningar kommer att bli behandlade separat (som de borde bli), utan att antingen kommer bägge spelare att straffas eller ingen. Det blir nog alltför kontroversiellt för vår "kära" Disciplinnämnd att bara straffa ett lag, särskilt med tanke på rivaliteten mellan lagen och att dessa händelser skedde i samma match.
kow- Antal inlägg : 19
kow skrev:Tråkigt med anmälningen på Hedman. Jag tror tyvärr det finns en ganska stor risk för avstängning. Jag tror inte att dessa anmälningar kommer att bli behandlade separat (som de borde bli), utan att antingen kommer bägge spelare att straffas eller ingen. Det blir nog alltför kontroversiellt för vår "kära" Disciplinnämnd att bara straffa ett lag, särskilt med tanke på rivaliteten mellan lagen och att dessa händelser skedde i samma match.
Så kan fallet vara och då kommer ingen bli avstängd vad jag tror.
Är väl inte så märkligt i sig att det anmäls med tanke på vilken debatt det var förra säsongen. Nu när det händer direkt i inledningen av ES tar de ju chansen att adressera problemet (hjärnskakningar) omgående, visa sig "handlingskraftiga" o stämma i bäcken.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Här har @LhfAntz på twitter klippt ihop lite från matchen, dock finns inte Klasens skada med här.
https://www.youtube.com/watch?v=3nOf115srK8&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=3nOf115srK8&feature=youtu.be
En kort Klasen/Lindström-snutt från samma Antz på twitter,
https://www.youtube.com/watch?v=6aYWtoJ4irQ&feature=youtu.be
Zeb Macahan skrev:En kort Klasen/Lindström-snutt från samma Antz på twitter,
Sinnes...
Jag hade ju inte direkt blivit förvånad om Hedman blir avstängd som "återfallsförbrytare".
raalfie- Antal inlägg : 31
Nacksving är fel ord, han dunkar ju helt enkelt Klasens skalle i isen!Zeb Macahan skrev:En kort Klasen/Lindström-snutt från samma Antz på twitter,
Lindström fullföljer med armen runt Klasens hals med fullkraft ändå tills huvudet slår i isen.
Snikne Ville skrev:Nacksving är fel ord, han dunkar ju helt enkelt Klasens skalle i isen!Zeb Macahan skrev:En kort Klasen/Lindström-snutt från samma Antz på twitter,
Japp precis. Fullföljer ju armrörelsen med full kraft ändå tills huvudet dunkar i isen!
Tack jag har inte sett situationen innan, jag blir ju rent förbannad alltså det ser ut som han lägger armen runt halsen på Klasen och dräper Klasens bakhuvud rätt ner i isen?Zeb Macahan skrev:En kort Klasen/Lindström-snutt från samma Antz på twitter,
Nån mupp på kuriren som inte har nån koll alls som jag försöker lära regelboken åt. Nu såg jag att Nallephu också hjälper till försöka bilda muppen
http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=4171576&entry=6548576#forum
http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=4171576&entry=6548576#forum
Trist, men båda ger hjärnskakningar. Båda kommer säkert få straff eller så får ingen spelare straff. Lotterinämnden har ju gjort sitt skäl för namnet förut.
Johan__- Antal inlägg : 941
MamboKing skrev:Tack jag har inte sett situationen innan, jag blir ju rent förbannad alltså det ser ut som han lägger armen runt halsen på Klasen och dräper Klasens bakhuvud rätt ner i isen?Zeb Macahan skrev:En kort Klasen/Lindström-snutt från samma Antz på twitter,
Japp nacksving som fullföljs ändå tills huvudet smäller i isen för max kill effekt. Karln borde lobotomeras!
Lars158 skrev:MamboKing skrev:Tack jag har inte sett situationen innan, jag blir ju rent förbannad alltså det ser ut som han lägger armen runt halsen på Klasen och dräper Klasens bakhuvud rätt ner i isen?Zeb Macahan skrev:En kort Klasen/Lindström-snutt från samma Antz på twitter,
Japp nacksving som fullföljs ändå tills huvudet smäller i isen för max kill effekt. Karln borde lobotomeras!
Hahaha
Får väl se då vad Forsberg säger till Bulan "efter att ha fått se situationen", som han lovade på PK:n. Han hade ju däremot full koll på Hedmans tackling...
Fyfan. Så där jävla fult uppfattade inte jag det som i stridens hetta. Ändå var jag less på Lindström. Nu är jag tokig på Lindström. Märkligt att ingen står upp för Klasen i det läget tycker jag, fan gå lös!
Lite skrämmande vad som kunde hänt om Klasens hjälm varit ett "måndagsexemplar"..
Jag uppfatta ungefär att Lindström fullföljde ändå ner till isen. Däremot såg jag inte live hur klockrent det var huvudet han dunka ner utan trodde mer han hade armen runt mage/bröstkorg då på slutet av rörelsen.
Grejen är ju också den att han gör det i andra läget. Först tacklar han, och tacklingen är det inget fel på, men sen är det en medveten "eftersläng".
I år har vi ju lösningen i laget! Fredde
pingu- Antal inlägg : 2418
Sida 8 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Liknande ämnen
» 2012-12-06, Elitserieomgång 31, Luleå - Skellefteå
» 2012-11-13, Elitserieomgång 21, Skellefteå - Luleå
» 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå
» 2013-02-23, Elitserieomgång 51, Luleå - Skellefteå
» 2013-01-25, Elitserieomgång 43, Skellefteå - Luleå
» 2012-11-13, Elitserieomgång 21, Skellefteå - Luleå