2012-09-15, Elitserieomgång 02, Luleå - Skellefteå
+41
kow
Krobbe
tibet
Luddelajnen
pingu
zacke08
Lajon
BodenSwe
Chris Hendrix
Högljudd
Kato
PM
Groggen
Mange
chiII
Myrman
Donten_
Homer96
NallePhu
Bamsefar
Tony Moore
Old Brooklyn
LubosC
Dave Rock
Larry David
JayDee
Jonken
Urken
Johan__
Beast.
MamboKing
CKa
FruktHamster
Tigerman
Lars158
Zeb Macahan
Snikne Ville
Salle
Redbear
MickkeJ
45 posters
Sida 6 av 9
Sida 6 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sv: 2012-09-15, Elitserieomgång 02, Luleå - Skellefteå
Frallan fixade en Icing. . 7 sek kvar..
Vem gjorde mest fel?
Lira Fralla i sista minuten..
Eller icingpucken ?
Vem gjorde mest fel?
Lira Fralla i sista minuten..
Eller icingpucken ?
Groggen- Antal inlägg : 40
Ja fy fan vad skönt!!
SKÅL!!!
SKÅL!!!
Dave Rock- Antal inlägg : 2042
Härlig jävla vinst..
Hyväää
Hyväää
Kände mig tveksam inför tredje men förväxlades till ett grädjevrål utan dess like. Tack Luleå.
Johan__- Antal inlägg : 941
<- räcker detta för att förklara mitt tillstånd?
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Oavsett vad man kan tänkas jämföras med, så blir det aldrig bättre än så här!
Hejja Luuleeååå!
Hejja Luuleeååå!
Myrman- Antal inlägg : 4663
Härlig seger! Riktigt grym tredje period av Luleå. Skellefteå hängde inte alls med.
Men...Fransson? Killen har ju NOLL självförtroende. Dock så klandrar jag han inte så mycket för självmålet. Rent jävla oflyt. Tyvärr drabbar det just Fransson som är den som sist behöver det.
Killen behöver en boost.
Dock så kan man inte annat än gilla Hedman. Fan så han kör på!
Men...Fransson? Killen har ju NOLL självförtroende. Dock så klandrar jag han inte så mycket för självmålet. Rent jävla oflyt. Tyvärr drabbar det just Fransson som är den som sist behöver det.
Killen behöver en boost.
Dock så kan man inte annat än gilla Hedman. Fan så han kör på!
Senast ändrad av BodenSwe den lör 15 sep 2012 - 21:09, ändrad totalt 1 gång
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
Matchens Tre Stjärnor
*** Anton Hedman
Han spelar precis som han ska, hårt resolut inge duttande. Gör dessutom mål
** Chris Abbott
Lagkaptenen som aldrig gör en dålig match. Sprider energi och ger 110% kväll efter kväll
* Cam Abbott
Vilken helt underbar, fantastisk känsla att se nummer 24 på isen igen. Sprider oro i skaik försvaret och sprider en enorm energi.
*** Anton Hedman
Han spelar precis som han ska, hårt resolut inge duttande. Gör dessutom mål
** Chris Abbott
Lagkaptenen som aldrig gör en dålig match. Sprider energi och ger 110% kväll efter kväll
* Cam Abbott
Vilken helt underbar, fantastisk känsla att se nummer 24 på isen igen. Sprider oro i skaik försvaret och sprider en enorm energi.
Fan vad skön seger:)
Finns inget bättre än att dänga Saik.
Finns inget bättre än att dänga Saik.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Grymt jobb av chain of pain.
Inte bara fysiskt jobb där.. Utan mest målchanser..
Skönt med vinst! Jonsson är ju vår bästa vack offensivt.
Vi gjorde fyra mål och Saik bara ett.
Vi gjorde fyra mål och Saik bara ett.
Donten_- Antal inlägg : 2585
Coolt namn där...Chain of Pain....Pain Chain....Groggen skrev:Grymt jobb av chain of pain.
Underbart , fantastisk kämpainsats, skaikarna försökte kämpa emot men vi tuggade ner dom .
Enda smolket i bägaren, Frallan, vad är hans problem egentligen? självmålet var bara otur,(skaikarna orkade alltså bara med ett mål), men passningspelet är varken mer eller mindre än katastrof, och sådan felbeslut när han ska gå och när det är dags att stanna och icingflippen, nä , där måste det till en uppryckning modell större.
Glädjeämnen: Hedman, siken en , önskar bara han hade haft något bättre klubbkontroll, då hade han gjort 2 strutar till idag. Jakobsson resolut och konsekvent och Skerbk, strålande match, förmodligen långsammast på isen men alltid där, härligt.
Överlag en kämpainsats med mersmak
FORZA LULEÅ
Enda smolket i bägaren, Frallan, vad är hans problem egentligen? självmålet var bara otur,(skaikarna orkade alltså bara med ett mål), men passningspelet är varken mer eller mindre än katastrof, och sådan felbeslut när han ska gå och när det är dags att stanna och icingflippen, nä , där måste det till en uppryckning modell större.
Glädjeämnen: Hedman, siken en , önskar bara han hade haft något bättre klubbkontroll, då hade han gjort 2 strutar till idag. Jakobsson resolut och konsekvent och Skerbk, strålande match, förmodligen långsammast på isen men alltid där, härligt.
Överlag en kämpainsats med mersmak
FORZA LULEÅ
Bamsefar- Antal inlägg : 12240
Hur långt kontrakt har Hedman? Skriv fast´n .
Vi hhar inte haft nåt liknande sen Bam Bam..
Han har kontrakt även över nästa säsongGroggen skrev:Hur långt kontrakt har Hedman? Skriv fast´n .
Senast ändrad av Dave Rock den lör 15 sep 2012 - 21:21, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Stavfel)
Groggen skrev:Hur långt kontrakt har Hedman? Skriv fast´n .
Inte riktigt som Bam-Bam va ?
Homer96- Antal inlägg : 349
Jäkligt kul för Hedman att äntligen få ut sitt spel, efter att ha varit misshandlad i Modo senaste tiden.
Johan__- Antal inlägg : 941
Homer96 skrev:Groggen skrev:Hur långt kontrakt har Hedman? Skriv fast´n .
Inte riktigt som Bam-Bam va ?
BamBam var tuff ...
Hedman är mest stor.
men det räcker långt.
***: Anton "Herminator" Hedman
**: Jens Jakobs
*: Linus Persson
Dagens 5öres kola!
Frallan i say no more!
**: Jens Jakobs
*: Linus Persson
Dagens 5öres kola!
Frallan i say no more!
NallePhu- Antal inlägg : 18679
Jag signade upp mig för expekts erbjudande och satte in 300 kronor och satte sedan allt på Luleå-vinst.
Nu är man 400 kronor rikare och har 700 på kontot
MickkeJ skrev:Jag signade upp mig för expekts erbjudande och satte in 300 kronor och satte sedan allt på Luleå-vinst.
Grattis..
Bättre odds där än svenskaspel ?
Glad över segern, men Klasen..? Hoppas att det bara var något temporärt. Vill inte ens tänka tanken på att få honom långtidsskadad.
Klasen har tydligen rykt på en hjärnskakning efter Lindströms idiot nacksving!
Allt slutade lyckligt till slut. Men varför såg vi ut som offer i början?
Jag tror och hoppas vi kan komma till rätta med det. I så fall så spelar vi hockey ända in i April!
Jag tror och hoppas vi kan komma till rätta med det. I så fall så spelar vi hockey ända in i April!
Senast ändrad av Myrman den lör 15 sep 2012 - 21:44, ändrad totalt 1 gång
Myrman- Antal inlägg : 4663
Fan vad skönt med vinst!!!
Lite random synpunkter såhär efter matchen:
* Jens Jakobs imponerar med sin fart och överraskande styrka och balans i närkampsspelet.
* Pavel Skrbek ska INTE spela PP.
* Linus Persson imponerar inte.
* Lukas Kilström som inte imponerade på mig ifjol gjorde det ikväll. Han var alltid först på sina puckar tyckte jag.
* Hedman är boss!
* Jens Jakobs imponerar med sin fart och överraskande styrka och balans i närkampsspelet.
* Lukas Kilström som inte imponerade på mig ifjol gjorde det ikväll. Han var alltid först på sina puckar tyckte jag.
* Hedman är boss!
zacke08- Antal inlägg : 15
Vilken underbar dag! Först följa asplövens match via swehockey och webradio. Så fort den var slut cykla järnet till Coop och seger där med!
Jag har varit käslomässigt för uppfylld för att kunna göra en djupare analys men:
Domarna var kass
Hur kunde videobedömningen av Chris mål ta sån tid då det var god marginal till att pucken tog för högt upp på klubban.
Jag har läst igenom allt ni skrivit under matchen och en ni inte skrivit så mycket om som jag fastna för var bra idag är Linus Persson.
Jag har varit käslomässigt för uppfylld för att kunna göra en djupare analys men:
Domarna var kass
Hur kunde videobedömningen av Chris mål ta sån tid då det var god marginal till att pucken tog för högt upp på klubban.
Jag har läst igenom allt ni skrivit under matchen och en ni inte skrivit så mycket om som jag fastna för var bra idag är Linus Persson.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Några noteringar:
Första perioden kändes SAIK betydligt starkare än oss men i 2:a och 3:e är vi klart bästa laget i spel 5 mot 5. Något jag faktiskt inte hade väntat mig!
Olausson förtjänar en stor stark ikväll, hans kedja ÄR ju bara Olausson ensam, helt j-vla grym i afton.
Hedman, vilken kille. Värd hela entrépengen
PP: Suger fett, i synnerhet om man jämför med SAIK:s dito.
Skrbek känns bra att ha tillbaka i laget, man förstår Rönkens intresse i honom
Frallan, nej vi låter honom vara i kväll, han har förhoppningsvis bättre dagar framför sig. Däremot borde ju coacherna få en rejäl skopa ovet för att de tar in honom på isen sista minuten. Kunde låtit Jacobsson, Janne, Robin och Pavel tagit alla skift där.
Slutligen, men inte minstingen: Domarinsatsen var rena skämtet. Gick ju f-n inte ens att gissa sig till utvisningarna ibland, samtidigt släppte man de allra mest övertydliga grejorna. Kändes som att de blåste lite när de själva ville.
Första perioden kändes SAIK betydligt starkare än oss men i 2:a och 3:e är vi klart bästa laget i spel 5 mot 5. Något jag faktiskt inte hade väntat mig!
Olausson förtjänar en stor stark ikväll, hans kedja ÄR ju bara Olausson ensam, helt j-vla grym i afton.
Hedman, vilken kille. Värd hela entrépengen
PP: Suger fett, i synnerhet om man jämför med SAIK:s dito.
Skrbek känns bra att ha tillbaka i laget, man förstår Rönkens intresse i honom
Frallan, nej vi låter honom vara i kväll, han har förhoppningsvis bättre dagar framför sig. Däremot borde ju coacherna få en rejäl skopa ovet för att de tar in honom på isen sista minuten. Kunde låtit Jacobsson, Janne, Robin och Pavel tagit alla skift där.
Slutligen, men inte minstingen: Domarinsatsen var rena skämtet. Gick ju f-n inte ens att gissa sig till utvisningarna ibland, samtidigt släppte man de allra mest övertydliga grejorna. Kändes som att de blåste lite när de själva ville.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
zacke08 skrev:Fan vad skönt med vinst!!!
* Hedman är boss!
Håller med dig om Skrbek inte ska lira PP. Annars var han riktigt bra idag. Men inte PP.
Linus Persson tycker jag däremot var bra idag. Deltog mer i spelet än han gjort i tidigare matcher.
MickkeJ skrev:Jag signade upp mig för expekts erbjudande och satte in 300 kronor och satte sedan allt på Luleå-vinst.
Gratulerar....snyggt jobbat
Verkar varit lite tjafs på presskonferansen efteråt mellan Bulan och Forsberg.
Bulan över hur ful Lindströms nacksving är och Forsberg hur respektlös Hedman´s tackling var.
Både Klasen och Pettersson fick nog en hjärnskakning.
Bulan över hur ful Lindströms nacksving är och Forsberg hur respektlös Hedman´s tackling var.
zacke08 skrev:Fan vad skönt med vinst!!!
* Hedman är boss!
Känns verkligen som att Sandell måste in bland Olausson och Koivisto så fort som möjligt. Sedan plocka ner Persson till 4e linan med Fogström och Jakobs.
Mange- Antal inlägg : 6618
Var kan man se den?BodenSwe skrev:Verkar varit lite tjafs på presskonferansen efteråt mellan Bulan och Forsberg.
Mange skrev:zacke08 skrev:Fan vad skönt med vinst!!!
* Hedman är boss!
Känns verkligen som att Sandell måste in bland Olausson och Koivisto så fort som möjligt. Sedan plocka ner Persson till 4e linan med Fogström och Jakobs.
Vart ska Vihko spela då om Persson går in med Fogström och Jakobs?
Hedmans tackling var ju perfekt. Inga viftande armbågar. Open ice.
Skaik åkte ju omkring som en korkskruv i kroppshållning däremot innan tacklingen men det är hans problem.
Skaik åkte ju omkring som en korkskruv i kroppshållning däremot innan tacklingen men det är hans problem.
Tycker ni verkligen Persson var så dålig idag?
Tycker han gjorde sin klart bästa match i LHF så här långt.
Hedman!! Förläng kontraktet bums!
pingu- Antal inlägg : 2418
Tycker oxå Persson gör en bra insats. Han är väll inte den som har pucken mest i sin kedja men han kommer nog få sätta några puckar under säsongen om han fortsätter placera sig bra. Jag gillar att han gå på direktskott när han får sina lägen. För eller senare borde puckarna börja gå in för han.
En sak som vi måste bli bättre på är tekningarna. 37% på Hirre å 28% på Fogström är ju betydligt sämre än vad vi presterade förra säsongen.
Fick för övrigt lite vibbar från säsongen 10/11 då vi kunde börja en match lite dåligt för att sen bara jobba sönder motståndarna och vinna på att vi var bättre tränade.
Och hej allihopa!
En sak som vi måste bli bättre på är tekningarna. 37% på Hirre å 28% på Fogström är ju betydligt sämre än vad vi presterade förra säsongen.
Fick för övrigt lite vibbar från säsongen 10/11 då vi kunde börja en match lite dåligt för att sen bara jobba sönder motståndarna och vinna på att vi var bättre tränade.
Och hej allihopa!
Luddelajnen- Antal inlägg : 27
Nej jag tycker inte han var så dålig idag, inte lysande men inte dålig. Hade något läge och ett gediget jobb. Hur han varit tidigare vet jag dock inte eftersom jag inte sett.Lars158 skrev:Tycker ni verkligen Persson var så dålig idag?
Dock tycker kedjan i sig var en aning blek.
Japp helt rätt med Hedman som matchens lirare.
Robin Jonsson tyckte jag var jäkligt bra idag också. Dessutom klev han ju upp offensivt idag skicka på några skott mot mål.
Robin Jonsson tyckte jag var jäkligt bra idag också. Dessutom klev han ju upp offensivt idag skicka på några skott mot mål.
Luddelajnen skrev:Tycker oxå Persson gör en bra insats. Han är väll inte den som har pucken mest i sin kedja men han kommer nog få sätta några puckar under säsongen om han fortsätter placera sig bra. Jag gillar att han gå på direktskott när han får sina lägen. För eller senare borde puckarna börja gå in för han.
Och hej allihopa!
Håller med om tekningarna, de såg inte bra ut alls, men för övrigt så har nog de flesta insett att Luleå HF blir tunga att möta i vinter.
Bamsefar- Antal inlägg : 12240
MickkeJ skrev:Var kan man se den?BodenSwe skrev:Verkar varit lite tjafs på presskonferansen efteråt mellan Bulan och Forsberg.
Hoppas den dyker upp senare. Fick infon från Kurirens artikel som jag citerar:
– Ruskigt fult gjort, dundrar Luleåtränaren Thomas "Bulan" Berglund.
– Jag vill inte kommentera den. Domarna får göra den bedömningen, säger Anders Forsberg.
Lindström fick två minuters utvisning för tacklingen.
I början av andra perioden kom nästa omdiskuterade tackling.
Skellefteåforwarden kom farandes i mittzonen med nedböjt huvud när Luleås tuffing Anton Hedman rammade honom med en hård tackling. Petterström fick hjälpas av isen.
– Alla var med på mötet inför säsongen. Spelare och ledare, att vi ska visa respekt för varandra. Det Hedman gjorde var inte respekt, säger Anders Forsberg.
Det uttalandet fick Thomas Berglund att gå i taket.
– Och vad tyckte du om Lindströms grej då? frågade Luleåtränaren under presskonferensen efter matchen.
– Det är upp till domarna att bedöma, svarar Forsberg.
Luleätränaren menade att Pontus Petterström var tacklingsbar i det läget, men att följden blev olycklig.
– Det är aldrig kul när någon skadar sig. Men det är fri is, Petterström har kontroll och har just tappat pucken framför sig och är tacklingsbar. Men han åker med huvudet en meter ovanför isen och där har han en skyldighet, ,menar "Bulan".
– Nu är det ute på hal is. Du vet inte vad du pratar om. Nu får domarna besluta om det här ärendet ska gå vidare (disciplinnämnden). Pontus är inte i bra skick just nu, fräser Anders Forsberg.
Dave Rock skrev:Nej jag tycker inte han var så dålig idag, inte lysande men inte dålig. Hade något läge och ett gediget jobb. Hur han varit tidigare vet jag dock inte eftersom jag inte sett.Lars158 skrev:Tycker ni verkligen Persson var så dålig idag?
Dock tycker kedjan i sig var en aning blek.
Nä lysande var han inte. Inte kedjan heller. Men han deltog mer i spelet än vad han gjort tidigare.
Fabbe kändes mer som jag har trott idag. Åker och åker utan att komma till pucken.
Jösses nu är alpfoppa ute och far. Hedman bröstar till en tacklingsbar spelare som åker open ice.
Videoklipp finns på sportbladet dock har dom snabbspolat klippetBodenSwe skrev:MickkeJ skrev:Var kan man se den?BodenSwe skrev:Verkar varit lite tjafs på presskonferansen efteråt mellan Bulan och Forsberg.
Hoppas den dyker upp senare. Fick infon från Kurirens artikel som jag citerar:
– Ruskigt fult gjort, dundrar Luleåtränaren Thomas "Bulan" Berglund.
– Jag vill inte kommentera den. Domarna får göra den bedömningen, säger Anders Forsberg.
Lindström fick två minuters utvisning för tacklingen.
I början av andra perioden kom nästa omdiskuterade tackling.
Skellefteåforwarden kom farandes i mittzonen med nedböjt huvud när Luleås tuffing Anton Hedman rammade honom med en hård tackling. Petterström fick hjälpas av isen.
– Alla var med på mötet inför säsongen. Spelare och ledare, att vi ska visa respekt för varandra. Det Hedman gjorde var inte respekt, säger Anders Forsberg.
Det uttalandet fick Thomas Berglund att gå i taket.
– Och vad tyckte du om Lindströms grej då? frågade Luleåtränaren under presskonferensen efter matchen.
– Det är upp till domarna att bedöma, svarar Forsberg.
Luleätränaren menade att Pontus Petterström var tacklingsbar i det läget, men att följden blev olycklig.
– Det är aldrig kul när någon skadar sig. Men det är fri is, Petterström har kontroll och har just tappat pucken framför sig och är tacklingsbar. Men han åker med huvudet en meter ovanför isen och där har han en skyldighet, ,menar "Bulan".
– Nu är det ute på hal is. Du vet inte vad du pratar om. Nu får domarna besluta om det här ärendet ska gå vidare (disciplinnämnden). Pontus är inte i bra skick just nu, fräser Anders Forsberg.
Hur är det med Klasen ??
Är det inte alltid gnäll och småbitchiga kommentarer från Skellefteå-forsberg? Han ska vara och ha en åsikt i det mesta (senast om hur ET-lagen skulle vara tvungna att släppa spelare till EuroHockeyTour, fast dom inte ens är ett av ET-lagen) och det är ett jäkla hycklande vad det gäller hans egna spelare. Ingen SkAIK-spelare har någonsin gjort något fel men han är snabb att peka fingret på andra.
Förmodad hjärnskakningHomer96 skrev:Hur är det med Klasen ??
Homer96 skrev:Hur är det med Klasen ??
"Henrik Sjöberg @sjobergh
Linus Klasen fick en hjärnskakning, lättare sådan. Lär vila runt en vecka. #twittpuck #luleåhockey" taget från Twitter!
NallePhu skrev:Förmodad hjärnskakningHomer96 skrev:Hur är det med Klasen ??
Ajaj inte bra...hoppas det inte blir långvarigt
Sida 6 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Liknande ämnen
» 2012-12-06, Elitserieomgång 31, Luleå - Skellefteå
» 2012-11-13, Elitserieomgång 21, Skellefteå - Luleå
» 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå
» 2013-02-23, Elitserieomgång 51, Luleå - Skellefteå
» 2013-01-25, Elitserieomgång 43, Skellefteå - Luleå
» 2012-11-13, Elitserieomgång 21, Skellefteå - Luleå
» 2012-03-03, Elitserieomgång 54, Skellefteå - Luleå
» 2013-02-23, Elitserieomgång 51, Luleå - Skellefteå