TV & Dataspelstråden
+25
Daddeh4724
Qirren
makkanmakkan
KaptenBlodskelett
LHF96
Bamsefar
Klabbe
Tony Moore
Lulefan
Kagen
JayDee
LubosC
rasbiologen
Slapshot
Dentos
Luleafans89
Dominator
Zeb Macahan
Beast.
JahNT
Johan__
Pickadoll
Urken
Salle
Wirbelwind
29 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
TV & Dataspelstråden
Det kanske finns personer på detta forum som är fantaster av NHL spel på Xbox som även spelar live.
Isåfall vore det kul att få chans att utmana er över en match eller två
Det nya NHL släpps den 13 September. Samma dag som Luleå premiärspelar mot Rögle
Luleafans89 har jag som användarnamn så de är bara att adda mig om ni blir intresserade av att spela.
Isåfall vore det kul att få chans att utmana er över en match eller två
Det nya NHL släpps den 13 September. Samma dag som Luleå premiärspelar mot Rögle
Luleafans89 har jag som användarnamn så de är bara att adda mig om ni blir intresserade av att spela.
Wirbelwind- Antal inlägg : 74
Sv: TV & Dataspelstråden
Har köpt varenda NHL-spel i alla år. Blir väl så även i år antar jag, även om det riktiga suget inte infunnit sig än.. Har tyvärr inte live, annars hade jag gärna utmanat dig. Är bland dom bästa, påstår jag ödmjukt Haha.
Bra dag den 13 september alltså.. NHL-släpp och framförallt elitseriepremiär
Bra dag den 13 september alltså.. NHL-släpp och framförallt elitseriepremiär
Salle- Antal inlägg : 3370
Det ska jag också köpa, så kanske vi kan ha en liten turnering oss forumister emellan!
Idag släpptes demot till NHL 13 tydligen.
http://loading.se/news.php?pub_id=20891
Demo på NHL 13 ute nu
EA Sports har släppt en demo på NHL 13.
Det är inte så långt kvar till hockeysäsongen drar igång, så om ni gått och längtat efter den hela sommaren kanske det här kan fylla tomrummet ni har i hjärtat.
Demon på NHL 13 är tillgänglig till Xbox 360
(guldmedlemskap på Xbox Live krävs).
http://loading.se/news.php?pub_id=20891
Pickadoll- Antal inlägg : 194
Nu när man äntligen skaffat Xbox, så är ju spelet ett måste.
Kanske kan vara något för mig också
Kanske kan vara något för mig också
Johan__- Antal inlägg : 941
Fixar jag live är jag helt klart på att utmana nån här!
JahNT- Antal inlägg : 162
Jag har Xbox men eftersom det kostar pengar att lira online så har jag aldrig skaffat Guldabonneman
Beast.- Antal inlägg : 2040
En sak jag undrar;
Vad skiljer dessa egentligen? Mer än prisskillnaden på 100 kronor.
http://www.spelbutiken.se/catalog/product/73730-nhl-13-nordic--for-x360
http://www.spelbutiken.se/catalog/product/73729-nhl-13--for-x360
För några år sen var det ju alltid en Svensk på fodralet på den svenska versionen osv, men inte längre. Vad skiljer då? Man betalar ju knappast en hundring extra för en svensk manual? Eller går man även miste om svenska menyer etc inne i spelet? Har för mig att jag tvekat förr om åren också och slutligen valt den icke-nordiska och har ju ändå kunnat haft svenska menyer i spelet.
För några år sen var det ju alltid en Svensk på fodralet på den svenska versionen osv, men inte längre. Vad skiljer då? Man betalar ju knappast en hundring extra för en svensk manual? Eller går man även miste om svenska menyer etc inne i spelet? Har för mig att jag tvekat förr om åren också och slutligen valt den icke-nordiska och har ju ändå kunnat haft svenska menyer i spelet.
Okej tack! Men det är ju det som är grejen, att till och med omslaget är detsamma. Eller alltså i alla fall spelaren. Men det är väl omslagets baksida som är på svenska då. Vem fan köper nordisk version för att få det? Haha.
Provade demot igår och de känndes verkligen mer realistiskt med skridskoåkningen än föregående spel man kan även få spelaren att accelerera och åka ifrån sina motspelare som inte har kommit upp i samma hastighet ännu. Blir nog riktigt bra när spelet släpps Så kanske de kan bli en liten miniturnering.
Wirbelwind skrev:Provade demot igår och de känndes verkligen mer realistiskt med skridskoåkningen än föregående spel man kan även få spelaren att accelerera och åka ifrån sina motspelare som inte har kommit upp i samma hastighet ännu. Blir nog riktigt bra när spelet släpps Så kanske de kan bli en liten miniturnering.
Kul att höra att förändringarna är märkbara och inte bara småfix.
Men det där som det stått så väldigt om "live broadcast camera" (det har ju funnits förr utan att någon använt det, men nu har man satsat på att förbättra den som fan tydligen) låter ju jobbigt, man vill ju inte se från sidan som i fifa etc, men sett att det varit så på några gameplay trailers. Hur var det på demot? gamla vanliga "lodrätta" vinkeln hoppas jag? ;p
https://www.youtube.com/watch?v=kCUQ967u00A
Alltså, det är ju jävligt snyggt. Men spelarbarheten lär ju bli åt helvete.
Hoppas att "default" är samma vinkel så som förr om åren. Är det det inte, så är det väl bara att lära om sig. Allt är ju en vanesak. Men skulle föredra att det är "som förr" då man ju redan har den känslan i fingrarna ;p o nött in den på skillstick sen 07. Hehe.
Nu har jag beställt:
NHL 13 /X360
Hitman: Absolution (Nordic Edition) - Get Sniper Challenge Code /X360
Call of Duty: Black Ops II (2) Nuketown Edition /X360
Blir en rolig xboxvinter i år! ;-)
NHL 13 /X360
Hitman: Absolution (Nordic Edition) - Get Sniper Challenge Code /X360
Call of Duty: Black Ops II (2) Nuketown Edition /X360
Blir en rolig xboxvinter i år! ;-)
Jag byter nog ut Hitman mot Halo 4 på inköpslistan för hösten, för att förgylla det hela ytterligare Men annars såg det bra ut.
Går ju att beställa det i efterhand också :-) noterade precis att jag hade 3 st halo 3 i hyllan.. Halonörd, javisst!
Det går ju alltid att ändra kameravinkel i spelet så man kommer inte behöva spela med Broadcast om man inte vill
Jo, det är klart. Men när man ska träffas o lira med polarna kan det ju bli ett jävla inställningstjafs då. Bäst är ju om "det gamla" är default. Så kan ingen komma och påstå att man ska lira med nån jävla broadcast-cam :p haha
haha åhh de är klassiskt, inställningarna. Aldrig någon som blir nöjd, när vi ändå pratar om spel så för alla er som har spelat 8-bitar,SEGA och andra gammla konsoler så kan ja rekommendera er att kolla på dettahttps://www.youtube.com/watch?v=ofM11nPzFo0 Han gör recesioner av en massa gammla spel, och ja kan inte mer än att bara hålla med han.
Salle skrev:En sak jag undrar;
Jag har funderat på exakt samma sak, med samma teorier som dig om de var så att menyn inte fast som svenskt tillval etc etc.
Så det är inget annat än omslaget som skiljer alltså? Haha, känns ju lätt värt hundra kronor isf...NOOT!!
Nordic edition brukar ibland innehålla lite nedladdnigsbart bonusmaterial som annars kostar pengar att ladda ned. Vet inte hur det är med just NHL men det finns andra spel som släpps som "Nordic edition"
Hoppas att det inte gjorde något att jag ändrade trådnamnet, eftersom jag inte ville skapa en ny tråd för att diskutera likartade saker!
Någon som är skarp på datorer, hårdvara? Ska beställa en ny dator och har i princip redan bestämt mig, men vore kul med olika personers tips/råd om vilka datordelar jag bör använda mig utav! Cirkapris 5,000-10,000 kr.
Vidare så undrar jag om det är någon här som spelar något PC-spel som de rekommenderar? Har tidigare spelat Dota/Heroes of Newerth-liknande spel.
Någon som är skarp på datorer, hårdvara? Ska beställa en ny dator och har i princip redan bestämt mig, men vore kul med olika personers tips/råd om vilka datordelar jag bör använda mig utav! Cirkapris 5,000-10,000 kr.
Vidare så undrar jag om det är någon här som spelar något PC-spel som de rekommenderar? Har tidigare spelat Dota/Heroes of Newerth-liknande spel.
Urken,
Min dotter har ett Pettsson och Findus PC-spel, skickar det mot fraktkostnad.
Min dotter har ett Pettsson och Findus PC-spel, skickar det mot fraktkostnad.
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Vi är ett gäng som lirar EASHL lag spel Online i NHL på xbox. Vårat lag heter Asploven HC Finns de mer folk här som lirar Be-A-Pro online?
Dominator- Antal inlägg : 20
Nytt releasedatum för NHL13!
"Distributören har meddelat oss att nytt releasedatum är 2012-09-14 00:00:00." - spelbutiken.se
"Distributören har meddelat oss att nytt releasedatum är 2012-09-14 00:00:00." - spelbutiken.se
men va fan? man har ju abstinens o komma igång med laget igen i EASHL
Edit: via webhallen.se har jag då ännu release datum 13e
Edit: via webhallen.se har jag då ännu release datum 13e
Jädrans.. Beställde från fel ställe verkar det som Nu kommer du ju hinna lira det ett dygn före mig!
hehe och jag börjar min gubbe redan på amatör 3 kort level slipper spela upp min online be a pro från scratch
Asploven HC på xbox360 for elite win! (namnet utan ö pga man inte kan använda de i lagnamn)
Asploven HC på xbox360 for elite win! (namnet utan ö pga man inte kan använda de i lagnamn)
Nya nhl är nu provspelat! Faktiskt stora förbättringar. Känns verkligen att det är ett nytt spel i år. Skridskoåkningen med svängarna osv är mkt mer realistisk! Snyggt jobb EA.
Tur att inte en ev lockout hindrar NHL-spelet. Hehe.
Här har vi hela vårat lag fått det redan vissa dygn före release
Tjaa, så vad heter ni på xbox live då? Så kanske vi kan ta någon match senare..
Edd1e360 men jag lirar inge VS spelar endast BeAPro online med mitt EASHL lag, lirar inte ens offline. tror inte jag ens testat nå andra spel lägen än online teamplay
Måste skaffa mig mig ett nytt xbox annars hade jag lirat online mer än gärna. Roligare det än att möta datorn iaf. Men har mitt xbox från när de först kom, så jag har den versionen utan hdmi och wifi tråkigt nog =/
Men när jag sitter hos min polare måste jag nästan gå in här och kolla om nån vill lira =)
Men när jag sitter hos min polare måste jag nästan gå in här och kolla om nån vill lira =)
Nån här inne som brukar lira NHL 13 online, isf adda mig så kan vi ta en match eller 5 =P (JahNT84) är mitt konto iaf.
Är det xbox får du gärna lägga till mig, Luleafans89
Luleafans89- Antal inlägg : 8
Heter FanaticMusician, om någon vill spela sen =) Lägg till mig så får vi se vem som är nördigast här på forumet ;-)
Luleafans89 skrev:Xbox eller ps3 ?
Det är xbox 360 jag sitter på, kör du samma eller sunkiga ps3? haha!
Urken skrev:Heter FanaticMusician, om någon vill spela sen =) Lägg till mig så får vi se vem som är nördigast här på forumet ;-)
Kör du också Xbox då eller, isf kanske vi kan ta en match nu innan Timrå matchen? =) Är väl inte bäst, då jag just börjat med skillstick och första gången jag ägt (skaffat) ett Nhl för egen del, så håll till godo isf! =D
Spelar på xbox, men har jobbat hela dagen och är nu på date med tjejen (ja, jag håller koll på forumet även en sån här dag!)
Så vi får ta det nån annan gång:)
Så vi får ta det nån annan gång:)
Då får jag önska er båda en trevlig kväll då =)
Jag har skickat en vänner förfrågan till er båda, så jag ser väl när nån av er är inne och vill spela! =)
Jag har skickat en vänner förfrågan till er båda, så jag ser väl när nån av er är inne och vill spela! =)
Gå gärna med i vårat hockeylag i NHL på xbox, Luleafans89 anv namn och Soviet Allstars heter vi
Luleafans89- Antal inlägg : 8
En sak jag stör mig på med NHL från EA. Varför går det inte att skapa "turneringar" som på Fifa när man sitter och lirar med polarna? Istället får man föra protkoll med papper och penna. Det fungerar ju okej det med.. Men vore ju skoj med poängliga och slippa välja lag hela tiden osv. Någon som vet om det kommer finnas med på nästa års laga som släpps i september?
Har startat en liga på PS3 GM connected , SvenskaBoysen heter den, joina gärna om ni vill. NHL 14 alltså!
Dentos- Antal inlägg : 894
http://www.luleahockey.se/artikel/45362/
Rösta på den som ska pryda omslaget till SHL 14. Själv gav jag min röst till Klasen
Rösta på den som ska pryda omslaget till SHL 14. Själv gav jag min röst till Klasen
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Om någon lirar Dota 2 så är det bara att höra av sig.
http://steamcommunity.com/id/vaelhaengd
rasbiologen- Antal inlägg : 1368
Du spelar inte HoN något då?rasbiologen skrev:Om någon lirar Dota 2 så är det bara att höra av sig.
Sida 1 av 2 • 1, 2
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet