2018-11-15, SHL-match 18, Växjö - Luleå
+22
Lajon
ski3r
NallePhu
Hankburger
Lulefan
Donowitz
Myrman
Old Brooklyn
Urken
Dustin
Kapten Haddock
GustenA
Puckad
Norrlandstoken
Blinders
Diktatorn
Pajala
Ferros
LHF96
Rikky
MickkeJ
Admin
26 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: 2018-11-15, SHL-match 18, Växjö - Luleå
Stolpe ut idag...antar att det låg i luften.
ski3r- Antal inlägg : 1992
Ribbträff i alla fall. Men inget mål..
Rikky- Antal inlägg : 1944
Hankburger skrev:Pajala skrev:Norrlandstoken skrev:Växjö kostar nog. Det börjar märkas
Detta lag kommer att spela final, troligtvis mot Djurgården
Nu tar vi det lugnt här. Inte ens 50% av serien har gått och du sitter redan och spår vem som ska spela SM-final.
Jag säger bara vad jag tror av alla lag jag har sett spela, Växjö och Djurgården har imponerat.´på mig.
Växjö startade uselt men verkar spela bättre och bättre.
Resten är lite upp och ned.
Pajala- Antal inlägg : 18791
Hankburger skrev:Pajala skrev:Norrlandstoken skrev:Växjö kostar nog. Det börjar märkas
Nu tar vi det lugnt här. Inte ens 50% av serien har gått och du sitter redan och spår vem som ska spela SM-final.
Jag tror också att Djurgården och Växjö har stora möjligheter att spela final i vår.
Kul att domarna slutade ta utvisningar där ett tag. LHF förtjänade nog någon. Andra icingen av Gustafsson i PP.
GustenA- Antal inlägg : 3114
Jag önskar att vi var så här uppkopplade från start. Då kanske det hade kunnat bli något
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Norrlandstoken skrev:Jag önskar att vi var så här uppkopplade från start. Då kanske det hade kunnat bli något
Jo, Växjö spelar ju inte längre.
Urken skrev:Hankburger skrev:Pajala skrev:Norrlandstoken skrev:Växjö kostar nog. Det börjar märkas
Jag tror också att Djurgården och Växjö har stora möjligheter att spela final i vår.
Beror helt på om de kan fortsätta hålla sin form. Växjö har redan i år visat att de är väldigt ojämna t.ex.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Norrlandstoken skrev:Jag önskar att vi var så här uppkopplade från start. Då kanske det hade kunnat bli något
Då gäller den klassiska frågan, är det vi som går framåt eller är det Växjö som spelar defensivt ?
Mååååållllllllllllllllllllllllll
JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Pajala skrev:Norrlandstoken skrev:Jag önskar att vi var så här uppkopplade från start. Då kanske det hade kunnat bli något
Då gäller den klassiska frågan, är det vi som går framåt eller är det Växjö som spelar defensivt ?
Mååååållllllllllllllllllllllllll
Yes. Petter. Kanske Luleå kan forcera!
Hankburger- Antal inlägg : 7433
2-1, fuck … 0 poäng, det hjälpte inte
Vi ger oss chansen att ta poäng i en match där vi inte borde ha någon möjlighet. Starkt ändå.
Oj. Malmö klev på bussen och lämnade målvakten själv kvar på isen.
Väntad torsk, men jag tycker vi gör en riktigt fin tredjeperiod. Hade vi spela likadant hela matchen så hade det nog blivit poäng.
Backparet Engsund-Lundkvist tycker jag att man bör se över, känns som att de inte synkar och ofta får problem i egen zon. Det var likadant mot Hv71. Styrman gjorde det riktigt bra idag, kanske testa honom och köra Lundkvist som extra?
Backparet Engsund-Lundkvist tycker jag att man bör se över, känns som att de inte synkar och ofta får problem i egen zon. Det var likadant mot Hv71. Styrman gjorde det riktigt bra idag, kanske testa honom och köra Lundkvist som extra?
Ferros- Antal inlägg : 2354
... Själlin är nyckeln ...Ferros skrev:Väntad torsk, men jag tycker vi gör en riktigt fin tredjeperiod. Hade vi spela likadant hela matchen så hade det nog blivit poäng.
Backparet Engsund-Lundkvist tycker jag att man bör se över, känns som att de inte synkar och ofta får problem i egen zon. Det var likadant mot Hv71.
Puckad- Antal inlägg : 11373
Haha. Exakt. Själin. Come on man. Luleå kanske får behålla 1:a platsen.
Norrlandstoken skrev:Haha. Exakt. Själin. Come on man. Luleå kanske får behålla 1:a platsen.
What? Själin har varit suverän hittills i år.
CKa- Antal inlägg : 1359
Jag menar det. "Come On" menat till Själin alltså. Inte dig. Inte helt lätt att tyda heller.
Ja Engsund saknar väl sin radarpartner Själin.
Lehto- Antal inlägg : 783
En vecka till nästa match. Tror och hoppas det finns möjlighet att han är tillbaka.
Angående vem som ska vara sjunde back. Tycker både att Sondell och Lundkvist har haft det kämpigt denna säsongen.
Sondell är något snäpp bättre men Lundkvist måste samtidigt få förtroende och speltid.
Lika bra att matcha Sondell/Lindkvist med Jalvanti, då jag tror Lundkvist - Jalvanti kommer vara backpar i utgångspunkt kommande säsong.
Angående vem som ska vara sjunde back. Tycker både att Sondell och Lundkvist har haft det kämpigt denna säsongen.
Sondell är något snäpp bättre men Lundkvist måste samtidigt få förtroende och speltid.
Lika bra att matcha Sondell/Lindkvist med Jalvanti, då jag tror Lundkvist - Jalvanti kommer vara backpar i utgångspunkt kommande säsong.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
5 poäng ner till sjundeplats med en match mer spelad. Kommande vecka möter vi Örebro och Brynäs på bortaplan, känns inte bra.
Blinders- Antal inlägg : 5254
Tycker ändå vårt spel mot BIF har sett lovande ut.
Örebro hemma och borta är också olika matcher. Tror dem kommer vilja äga mer puck och inte bara dumpa ned för att checka fast och etablera tryck, som dem alltid gör på bortais. Funkade förvisso bra mot oss i Coopen men dödstråkigt att titta på och jag upplever att man försöker hålla i pucken mer hemma.
Tror på 5-6 poäng
Örebro hemma och borta är också olika matcher. Tror dem kommer vilja äga mer puck och inte bara dumpa ned för att checka fast och etablera tryck, som dem alltid gör på bortais. Funkade förvisso bra mot oss i Coopen men dödstråkigt att titta på och jag upplever att man försöker hålla i pucken mer hemma.
Tror på 5-6 poäng
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Blinders88 skrev:5 poäng ner till sjundeplats med en match mer spelad. Kommande vecka möter vi Örebro och Brynäs på bortaplan, känns inte bra.
Gillar ändå försöken att se läget negativt då laget ligger i serieledning och är inne i sin poängmässigt bästa period på många år.
CKa- Antal inlägg : 1359
Det är just det.. efter alla år av besvikelse är det inte helt lätt att bara svänga om och bli positiv och se allt optimistiskt.CKa skrev:Blinders88 skrev:5 poäng ner till sjundeplats med en match mer spelad. Kommande vecka möter vi Örebro och Brynäs på bortaplan, känns inte bra.
Gillar ändå försöken att se läget negativt då laget ligger i serieledning och är inne i sin poängmässigt bästa period på många år.
Tror ändå att Brynäs och örebro är matcher som är möjliga att vinna även på bortaplan. Bägge är bottenlag och släpper in en hel del mål. Vi gör några mål och håller tätt bakåt. 5-6 poäng låter troligt.
Rikky- Antal inlägg : 1944
Luleå Hockey behöver inte alls skämmas för insatsen borta mot Växjö. Några noteringar från matchen:
-GRYMT jobb av Styrman framförmål -när han bokstavligen forcerade undan VL-spelare för att ge Lassi fri sikt.
-Nisse Lundkvist har tyvärr inte utvecklats defensivt i takt med tidigare framgångar. Han fortfarande brister i defensiven. Han måste antingen plantera fötterna och ta kropp -alternativt använda sin goda rörlighet + klubbladet bättre UTAN att hamna ur position mellanmotståndare och sin egna målgård.
-Hela Luleå Hockey måste helt klart steppa upp i att fixa iväg ett bättre första pass under hård press i den egna zonen. Det är som att man måste "ta hem" och nollställa -för att kunna gå framåt i "sync". Bromsspåren bland våra forwards vid offensiv blå måste trollas bort -när backarna för upp puck! LHF måste även kunna leverera puck till forwards i fart -utan att behöva båga ner varje gång först.
-Gillar verkligen att flera spelare som verkligen vill ta den o-ömma vägen till kassen. Även de som försöker göra detta utan vidare fart. Det visar stark karaktär åt övriga laget: Att vi är här för lira riktigt rejäl, vinnande ishockey!
Nästa match inte förrän torsdag. Nu finns det fina möjligheter både för att vässa detaljer + bygga upp lite extra i kropparna; och hinna få ut denna extra kräm till nästa match.
-GRYMT jobb av Styrman framförmål -när han bokstavligen forcerade undan VL-spelare för att ge Lassi fri sikt.
-Nisse Lundkvist har tyvärr inte utvecklats defensivt i takt med tidigare framgångar. Han fortfarande brister i defensiven. Han måste antingen plantera fötterna och ta kropp -alternativt använda sin goda rörlighet + klubbladet bättre UTAN att hamna ur position mellanmotståndare och sin egna målgård.
-Hela Luleå Hockey måste helt klart steppa upp i att fixa iväg ett bättre första pass under hård press i den egna zonen. Det är som att man måste "ta hem" och nollställa -för att kunna gå framåt i "sync". Bromsspåren bland våra forwards vid offensiv blå måste trollas bort -när backarna för upp puck! LHF måste även kunna leverera puck till forwards i fart -utan att behöva båga ner varje gång först.
-Gillar verkligen att flera spelare som verkligen vill ta den o-ömma vägen till kassen. Även de som försöker göra detta utan vidare fart. Det visar stark karaktär åt övriga laget: Att vi är här för lira riktigt rejäl, vinnande ishockey!
Nästa match inte förrän torsdag. Nu finns det fina möjligheter både för att vässa detaljer + bygga upp lite extra i kropparna; och hinna få ut denna extra kräm till nästa match.
Jonken- Antal inlägg : 7067
4 raka bortamatcher, hut planerar man spelschemat I shl egentligen?
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» 2018-01-18, SHL-match 37, Växjö - Luleå
» 2018-02-24, SHL-match 46, Luleå - Växjö
» 2018-10-25, SHL-match 12, Växjö - Luleå
» 2019-01-05, SHL-match 30, Luleå - Växjö
» 2017-10-21, SHL-match 12, Luleå - Växjö
» 2018-02-24, SHL-match 46, Luleå - Växjö
» 2018-10-25, SHL-match 12, Växjö - Luleå
» 2019-01-05, SHL-match 30, Luleå - Växjö
» 2017-10-21, SHL-match 12, Luleå - Växjö