Linus Omark, Del 2
Sida 4 av 16 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 16
Sv: Linus Omark, Del 2
Tony Moore skrev:Hmm.. jag tar gärna Linus om han känner "edgen", men nu är vi där igen, "gammal stjärna kommer hem".. Jag vill ha han med en ok månadslön och en jätteprovision med lämplig motprestation, kontrakt på typ 1+1+1. Detta lär väl aldrig hända, men inte en gång till ett "jättekontrakt" på 4 år som bara blir en pina för alla.
Linus senaste besök "hemma" var ingen höjdare, vet inte vilket humör han hade då men jag är lite tveksam. Bulan kan kanske hantera honom åt rätt håll..
Jesus.
Du vet väl att du snackar om en av Europas kanske bästa forwards offensivt och garanterat den bästa svensken i Europa. Hans totala poängsnitt i KHL(Europas bästa liga) är 0,88 ppm. Hittills i år snittar han en pinne per match efter 24 omgångar. Vill Omark hem på ett treårskontrakt kan vi gott unna honom det, han är 32 år och lär knappast vara sopslut som 35-åring om inget totalt oförutsett sker. Som jämförelse är Joakim Lindström FYRA år äldre än Linus and still going strong. Med det sagt så tror jag inte att Omark kommer hem och vågar definitivt inte hoppas på det, tyvärr alltså.
Dustin- Antal inlägg : 7191
Määk skrev:Tony Moore skrev:Hmm.. jag tar gärna Linus om han känner "edgen", men nu är vi där igen, "gammal stjärna kommer hem".. Jag vill ha han med en ok månadslön och en jätteprovision med lämplig motprestation, kontrakt på typ 1+1+1. Detta lär väl aldrig hända, men inte en gång till ett "jättekontrakt" på 4 år som bara blir en pina för alla.
Linus senaste besök "hemma" var ingen höjdare, vet inte vilket humör han hade då men jag är lite tveksam. Bulan kan kanske hantera honom åt rätt håll..
Jesus.
Du vet väl att du snackar om en av Europas kanske bästa forwards offensivt och garanterat den bästa svensken i Europa. Hans totala poängsnitt i KHL(Europas bästa liga) är 0,88 ppm. Hittills i år snittar han en pinne per match efter 24 omgångar. Vill Omark hem på ett treårskontrakt kan vi gott unna honom det, han är 32 år och lär knappast vara sopslut som 35-åring om inget totalt oförutsett sker. Som jämförelse är Joakim Lindström FYRA år äldre än Linus and still going strong. Med det sagt så tror jag inte att Omark kommer hem och vågar definitivt inte hoppas på det, tyvärr alltså.
Sjukt imponerad över vilken nivå han håller faktiskt. 4 i KHLs poängliga och tangerat rekordet med Radulov för mest poäng någonsin i Salavat.
Diktatorn- Antal inlägg : 724
Linus Omark passes Alexander Radulov and becomes Salavat Yulaev's all-time points leader (KHL era). pic.twitter.com/HU520cccNz
— KHL (@khl_eng) November 22, 2019
Ishockey Linus Omark är historisk i sitt KHL-lag Salavat Yulaev Ufa. Under fredagen passerade han drömgränsen 300 poäng och blev samtidigt klubbens bästa poängplockare genom alla tider.Inför fredagen stod Linus Omark och den ryske storstjärnan Alexander Radulov, numera i NHL-laget Dallas Stars, på 299 poäng vardera i Salavat Yulaev Ufas KHL-historia.
Nu är han första Salavat-spelare att passera 300-gränsen och störst i klubbens historia efter två assist när Amur Khabarovsk besegrades med 5–3.
Totalt är han uppe i 301 poäng (79 mål och 222 assist) på 310 matcher i KHL:s grundserie och slutspel i Salavat Yulaev Ufas klubbdress.
Med sejourerna i Dynamo Moskva och Jokerit inräknade, är han uppe i 392 poäng (118 mål och 274 assist) på 440 matcher.
32-åringen är inne på sin sjunde säsong i KHL och femte i Salavat Yulaev Ufa. Denna säsong ligger han trea i poängligan med 22 assist och sju mål på 30 matcher.
Nedan kan du se fredagens två assist samt även Omarks första assist någonsin i klubbens hyllningsvideo till pucktrollaren från Övertorneå.
https://www.instagram.com/p/B5LGWceASJ1/
Salavat Yulaev Ufa ligger trea i KHL:s östra konferens med 39 poäng på 31 matcher.
1550 дней разделило первое и трехсотое очко Линуса Умарка за #HCSalavat в @khl @khlmediateam
— ХК Салават Юлаев (@hcsalavat) November 22, 2019
Давайте вспомним первое результативное действие @Limpanomark за нашу команду pic.twitter.com/4WfLAt8yGt
BÄST – NÅGONSIN!
— Hockeysverige.se (@hockeysverige) November 22, 2019
Den svenske KHL-stjärnan stod för två nya poäng i kväll och skrev även ny klubbhistoria. #twittpuck #KHL https://t.co/UZYPK2YSPg
ski3r- Antal inlägg : 1992
Diktatorn- Antal inlägg : 724
Jo jag har följt den där Minnenas måndag och hajade också till igår. Tänkte vafan, lägger dom ut den? Fick en känsla av att han är på G. På riktigt.Diktatorn skrev:Nu greppar jag absolut efter halmstrån så ta inte mina ord på allvar, men man la ju upp Omarks line up-presentation från senaste återkomsten i samband med "minnesmåndag" idag. Onödigt mycket teasing?? Han är klar!!!
Wolfhunter- Antal inlägg : 1288
Diktatorn skrev:Nu greppar jag absolut efter halmstrån så ta inte mina ord på allvar, men man la ju upp Omarks line up-presentation från senaste återkomsten i samband med "minnesmåndag" idag. Onödigt mycket teasing?? Han är klar!!!
Det skulle vara en jävla vinstlott, ingen skulle höja på ögonbrynen sen när Kovacs lämnar för Öret.
Pajala- Antal inlägg : 18817
NallePhu- Antal inlägg : 18683
NallePhu skrev:Sluta nu fantisera läs artikeln som var och se vad agenten säger då fattar man vart han ska Omark, Luleå har inte sportligchans att få han iom de stora klubbarna i Schweiz med pengar som Bern - Davos - Lugano + ngn till kommer erbjuda han lön som är i klass med KHL så nej han kommer inte!
Tror du inte han har fått dom pengarna som han behöver? nä huset lockar och en trygg miljö för familjen, jag hoppas han vänder hemåt.
Visa det här inlägget på Instagram28 februari 2014 #67 back in I remember I had so much goosebumps !!
Blinders- Antal inlägg : 5258
Blinders88 skrev:Om Omark kommer hem vilken center bör han paras ihop med? Själv tycker jag att Tyrväinen hade passat bra, då får man tyngd som kan bana väg för Omark.
Jag är inte riktigt säker men har funderat på: Linus - Jack - Petter.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Snikne Ville skrev:Omark är av den kalibern att frågan vem han skall spela med är snudd på akademisk. Tror dock att Emil skulle passa väldigt bra att gå andra kant då han inte själv är så puckkär, är vass avslutare och inte rädd att smutsa ner sig.
Emil är ju enormt puckkär och dribblar hur mycket som helst. Däremot fungerade han bra med Einar och Lundeström trtos att alla tre älskar att hålla i puck. Det i sig är ju possitivt då han gillar och är duktig på att hålla puck men ändå kan leta ytor och bana väg när andra i kedjan håller i den.
Däremot tror jag inte vi ser någon Emil i truppen nästa år så jag släpper den.
Micke80- Antal inlägg : 3038
ski3r skrev:Joråsåatt, oddsen att han flyttar hem är väl knappast på vår sida.
True men samtidigt.. hur stora var oddsen för att Luleå skulle landa Gustafsson? Förhoppningsvis kan Skuggan och Engman dra ännu en kanin hur hatten.
Pajala skrev:Diktatorn skrev:Nu greppar jag absolut efter halmstrån så ta inte mina ord på allvar, men man la ju upp Omarks line up-presentation från senaste återkomsten i samband med "minnesmåndag" idag. Onödigt mycket teasing?? Han är klar!!!
Det skulle vara en jävla vinstlott, ingen skulle höja på ögonbrynen sen när Kovacs lämnar för Öret.
Ska man ersätta Kovacs så är det med en spelare av Omarks kvalité. Sure Kovacs är inte direkt gammal men på kort sikt vore det en uppgradering.
NallePhu skrev:Sluta nu fantisera läs artikeln som var och se vad agenten säger då fattar man vart han ska Omark, Luleå har inte sportligchans att få han iom de stora klubbarna i Schweiz med pengar som Bern - Davos - Lugano + ngn till kommer erbjuda han lön som är i klass med KHL så nej han kommer inte!
Vill minnas att Omark var på väg bort redan innan han förlängde senast men KHL klubben gav honom ett sådant erbjudande som han inte kunde tacka nej till. Så läs artikeln? Var exakt i artikeln står det att han kommer att säga nej till Luleå? Om detta inte stor ordagrant så är det en tolkning från din sida.. vilket är en väldigt dålig grund att klanka ned på andra förhoppningar. Sedan börjar han komma in i åldern där pengar betyder allt mindre och där man prioriterar familj och lokalisering. Finns tom. en universitetsstudie som menar att ju äldre man blir ju mindre blir pengarna värda och det sociala blir mer och mer värt. Så tagga ned lite.
Blinders88 skrev:Om Omark kommer hem vilken center bör han paras ihop med? Själv tycker jag att Tyrväinen hade passat bra, då får man tyngd som kan bana väg för Omark.
En målfarlig sådan. Omark är lite av en playmaker även om han kan avsluta själva. Som det ser ut idag? Ilomäki eller Tyrväinen.
bearjew skrev:Blinders88 skrev:Om Omark kommer hem vilken center bör han paras ihop med? Själv tycker jag att Tyrväinen hade passat bra, då får man tyngd som kan bana väg för Omark.
Jag är inte riktigt säker men har funderat på: Linus - Jack - Petter.
Det hade varit intressant faktiskt. Tänk er Petters målsinne med Omark som lägger mackor?
Hankburger- Antal inlägg : 7433
GrodanBoll- Antal inlägg : 172
GrodanBoll- Antal inlägg : 172
Wolfhunter- Antal inlägg : 1288
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Hankburger skrev:Den enda nackdelen jag ser med Omark och Klasen är allt hår som kommer att försvinna för att dessa två herrar gillar att hålla i pucken.
Heh. Även om det var skrivet med glimten i ögat så är det trots allt spelare som gärna får hålla i pucken då allt kan hända,
Inget egentligen nytt eller så men min gissning är att Omark hamnar i Schweiz trots allt.
NATIONAL LEAGUE: A return to Switzerland for Ufa's Linus Omark? #KHL #NationalLeague https://t.co/qIwb9ORN2p
— swisshockeynews.ch (@SwissHockeyNews) December 29, 2019
Familjebeslut låter mer som det är frun i huset som är den som bestämmer låter det lite som mellan raderna.....Määk skrev:https://swisshockeynews.ch/index.php/shn/11-swiss-ice-hockey/nla/17873-a-return-to-switzerland-for-ufa-s-linus-omark
Inget egentligen nytt eller så men min gissning är att Omark hamnar i Schweiz trots allt.
#96- Antal inlägg : 2192
Puckad- Antal inlägg : 11374
Hankburger skrev:Roos säger i Aftonbladets podd att han hört själv från Linus Klasen att han är klar Luleå på två år. Nu vet vi ju att Roos sällan har rätt så vi hoppas att detta är en "once in a full moon".
Ros har ju ofta rätt, nu handlar ju det här om Omark och inte Klasen dessutom.
haha. Glömde citera kommentaren min kommentar var ett svar till.Määk skrev:Hankburger skrev:Roos säger i Aftonbladets podd att han hört själv från Linus Klasen att han är klar Luleå på två år. Nu vet vi ju att Roos sällan har rätt så vi hoppas att detta är en "once in a full moon".
Ros har ju ofta rätt, nu handlar ju det här om Omark och inte Klasen dessutom.
Tur att Klasen är klar iaf
Enligt mina källor så är Linus Omark klar för
— Petter Stålnacke (@PetterStalnacke) January 7, 2020
Genève verkar bli hans nya arbetsgivare.
Rikky- Antal inlägg : 1944
Petter Stålnacke på twitter var först ut sen några minuter senare la Aftonbladet ut artikeln.Rikky skrev:Skarpa journalister på Aftonbladet som lyckas avslöja det här.
Har nog vetat detta en längre tid inget nytaget beslut av Omark och hans fru liksom!
Jaja, då väntar man väl bara på att Klasen skriver på för ett annat lag och Lassi verkar ju vara på väg också.
NallePhu skrev:Så som sagt vad var det jag sade nu!
Har nog vetat detta en längre tid inget nytaget beslut av Omark och hans fru liksom!
Imponerande att du har lyckats spekulera dig till att Omark kan hamna i Schweiz, verkligen. Att påstå att du VETAT det är bull. Snart knackar Aschberg på.
#96- Antal inlägg : 2192
"Hur kommer det sig att det blev det så?
– Det är inte bara mitt beslut utan det är hela familjens. Min fru vill inte hem och hon har offrat så många år för mig och hennes dröm är större än min så det är där det slutar. "
https://www.nsd.se/sport/100-hockey/omark-berattar-darfor-valjer-han-bort-lulea-nm5277972.aspx
NallePhu skrev:Så som sagt vad var det jag sade nu!
Det är lätt att vara efterklok.
Redbear- Antal inlägg : 6781
Tänk att både Kovacs och Larsson är Adios Amigo tills nästa säsong. Lunkvist och Sellgren likaså. Sist men inte minst förmodligen Lassi me. Svårt att ersätta dessa utan att hosta upp rejält med stash.
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Sida 4 av 16 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 16
» Linus Nässén
» Musiken presenteras av Linus Omark, vilken låt?
» Linus Fröberg
» Linus Persson