2017-11-14, SHL-match 17, Luleå - Färjestad
+24
Donowitz
Lasse Proppmätt
amarule
Kapten Haddock
Norrlandstoken
Jonken
GustenA
Davidoff
Polyfemos
Dustin
Mange
MickkeJ
NallePhu
PM
Puckad
Lillajag
Lulefan
Ferros
Bamsefar
rasbiologen
Hankburger
Rikky
Redbear
Admin
28 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: 2017-11-14, SHL-match 17, Luleå - Färjestad
Men för tusan. Håll koll på klubban. Tredje trippingutvisningen denna kväll....
Hankburger- Antal inlägg : 7433
THIS!!!!Puckad skrev:Inge mer BP!!!!
Fasen stanna på isen!
Puckad- Antal inlägg : 11373
Nej nej det där är för helvete inte ens en utv det är FBK spelaren som i princip tappar balansen och zebran sväljer skiten!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Solklar slashing... Vad tusan håller domarna på med?
4-1. Härligt! 3P till Luleå och man klättrar i tabellen! Dessutom femte trepoängaren på sex matcher. Nu är det en trend!
4-1. Härligt! 3P till Luleå och man klättrar i tabellen! Dessutom femte trepoängaren på sex matcher. Nu är det en trend!
Senast ändrad av Hankburger den tis 14 nov 2017, 21:07, ändrad totalt 1 gång
Yeeees! Karma av Falk!!!
PM- Antal inlägg : 1947
Domarfiaskona gör sitt bästa , som vanligt, men tji fick dom.
JAAAAAAAAA
Falken.
JAAAAAAAAA
Falken.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
FAN!Puckad skrev:2017-11-14, Luleå - Färjestad, 3-1, Harju
Puckad- Antal inlägg : 11373
SÅDÄRJAAAAAAAAAAAA!!!!
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Helvete vad fint med seger. Speciellt med tanke på det tuffa motståndet.
Dustin- Antal inlägg : 7178
4-1 mot fbk känns som en styrkeuppvisning och ett kvitto på att Bulan o Luleå är på rätt väg
HALLELULEÅ
ps: Engsund tröttnade på fbktjabbarna
HALLELULEÅ
ps: Engsund tröttnade på fbktjabbarna
Undrar om Zetterlund visste att det var Engsund han tänkte fula sig mot?
KUNG ENGSUND! GE HONOM LIVSTIDSKONTRAKT
Mange- Antal inlägg : 6617
Det är så man blir tårögd, gedigen insats.. tung skalp!
Davidoff- Antal inlägg : 175
Määk skrev:Helvete vad fint med seger. Speciellt med tanke på det tuffa motståndet.
Nu är Luleå sex poäng bakom FBK med en match mindre spelad. Framförallt så är det lika mellan Frölunda och Djurgården samt SAIK ligger under och Malmö förlorade. Alltså kan Luleå klättra upp ett par platser om resultaten går ens väg.
Örebro verkar totalt köra över SAIK dessutom.
Hankburger skrev:Määk skrev:Helvete vad fint med seger. Speciellt med tanke på det tuffa motståndet.
Nu är Luleå sex poäng bakom FBK med en match mindre spelad. Framförallt så är det lika mellan Frölunda och Djurgården samt SAIK ligger under och Malmö förlorade. Alltså kan Luleå klättra upp ett par platser om resultaten går ens väg.
Örebro verkar totalt köra över SAIK dessutom.
9 poäng bakom Färjestad va eller har tabellen på SHL.se inte uppdaterats än?
GustenA- Antal inlägg : 3114
Bra match av Luleå. Kul att se Hedman spela, tycker han gjorde en bra match liksom många andra. Sämst på plan (som vanligt) var domarna.
Rikky- Antal inlägg : 1944
SOLID insats av Luleå Hockey igen!
Betryggande; att man kan fortsätta som man avslutade innan uppehållet.
THIS är ren och ljuvlig ABC; hur man spelar vinnande ishockey idag.
-Bara och TOK-NJUTA -och ösa RESPEKT över hur föreningen arbetar nu!
-ROCK ON hockeyvänner!
Betryggande; att man kan fortsätta som man avslutade innan uppehållet.
THIS är ren och ljuvlig ABC; hur man spelar vinnande ishockey idag.
-Bara och TOK-NJUTA -och ösa RESPEKT över hur föreningen arbetar nu!
-ROCK ON hockeyvänner!
Jonken- Antal inlägg : 7063
Känns bara bättre och bättre
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Ferros skrev:Määk skrev:Helvete vilket fynd Emil Larsson är. Ska bli spännande att se vad en SHL kan göra med han till nästa säsong.
Hittar han bara lite jämnhet i sitt spel så har vi en riktigt bra top6-forward med SHL-mått. Svårt att inte gilla hans spelartyp.
Jo ett riktigt fynd!
Jag får lite vibbar om en klassisk Luleåvärvning från förr, då vi värvade allsvenskt och dom utvecklades till nått riktigt bra likt Mertzig, Hedström, Olausson m.fl m.fl.
Han kan skapa farligheter på egen hand, han ger medspelare mer tid och yta, har en riktigt bra inställning och inte rädd om näsan.
Dessutom verkar han kunna spela bra i olika omgivningar och levererar oavsett vilka medspelare han spelar med.
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Rikky skrev:Bra match av Luleå. Kul att se Hedman spela, tycker han gjorde en bra match liksom många andra. Sämst på plan (som vanligt) var domarna.
Jo de var kul att se att Hedman tog ett steg i rätt riktning. Har saktnat den Hedman man vill se där ute.
Var de inte lite uppstuds på Falk idag också? Tyckte han tog bra beslut och var lite rappare.
När jag tittar i spåkulan, så får för mig att Hishon kommer att bli varm i kläderna längre in på säsongen och visar lite av den Hishon jag är säker på att han värvades för. Nu jobbar han som fn och har blivit mer den där grovjobbaren.
Igår gjorde han ett par moves som visade att han har nått bra i sig, men annars var han mest grinig igår.
Skönt med Einar tillbaka! En solid insats trots att han varit borta en månad och är totalt matchotränad!
Kan bli bra de här när alla är tillbaka och sen har vi definitivt sparkapital i spelare som inte kommit upp i nivå än, likt Petter m.fl.
För övrigt. VART VAR ALL PUBLIK IGÅR? Kändes som de var jag och 3000 till i ladan. De ska väl inte behöva vara match mot SAIK för att fylla Delfinen?!!
De känns som att de kan vara värt varenda krona att värva hem Omark med en FETlön. Han skulle inte bara göra oss bättre, utan även ge oss en bra merförsäljning och publikintäckter.
Bra genomförd match och bra med tre hela poäng. Men vad har hänt här på Forumet, så lite kommentarer under en match har man väl sällan sett. Eller är det så att det bara skrivs när vi förlorar?
Och VAR är all publik i Coop? Finns verkligen sånt hockeyengagemang i Luleå som det ofta framförts? Man kan ju undra
Och VAR är all publik i Coop? Finns verkligen sånt hockeyengagemang i Luleå som det ofta framförts? Man kan ju undra
amarule- Antal inlägg : 1184
amarule skrev:Bra genomförd match och bra med tre hela poäng. Men vad har hänt här på Forumet, så lite kommentarer under en match har man väl sällan sett. Eller är det så att det bara skrivs när vi förlorar?
Är väl så att ett par av dom med starka åsikter blivit avstängda och slutat skriva efter det, samt att precis som du säger verkar många helst vilja skriva då det finns nåt att gnälla på. Nu presterar vi över förväntan och istället för att glädjas för det så blir man tyst, verkar det som. Tråkigt i vilket fall som helst att aktiviteten här gått ner.
Lillajag- Antal inlägg : 737
Kapten Haddock skrev:Ferros skrev:Määk skrev:Helvete vilket fynd Emil Larsson är. Ska bli spännande att se vad en SHL kan göra med han till nästa säsong.
Hittar han bara lite jämnhet i sitt spel så har vi en riktigt bra top6-forward med SHL-mått. Svårt att inte gilla hans spelartyp.
Jo ett riktigt fynd!
Jag får lite vibbar om en klassisk Luleåvärvning från förr, då vi värvade allsvenskt och dom utvecklades till nått riktigt bra likt Mertzig, Hedström, Olausson m.fl m.fl.
Han kan skapa farligheter på egen hand, han ger medspelare mer tid och yta, har en riktigt bra inställning och inte rädd om näsan.
Dessutom verkar han kunna spela bra i olika omgivningar och levererar oavsett vilka medspelare han spelar med.
Jo Emil är verkligen ett riktigt fynd! Måste varit många lag som drog i honom. Vad skall till för att få honom att stanna i Luleå över tid, risken är ju att han åker hem till Brynäs efter nästa säsong. Kanske nån vacker och trevlig Luleflicka kan sätta in en stöt så vi får behålla honom.
Rikky skrev:Bra match av Luleå. Kul att se Hedman spela, tycker han gjorde en bra match liksom många andra. Sämst på plan (som vanligt) var domarna.
Jo Hedman försöker verkligen och ser lite rappare ut men är fortfarande lite för trög och kommer få svårt att platsa när Petter och Lundis är tillbaka.
Lillajag skrev:amarule skrev:Bra genomförd match och bra med tre hela poäng. Men vad har hänt här på Forumet, så lite kommentarer under en match har man väl sällan sett. Eller är det så att det bara skrivs när vi förlorar?
Är väl så att ett par av dom med starka åsikter blivit avstängda och slutat skriva efter det, samt att precis som du säger verkar många helst vilja skriva då det finns nåt att gnälla på. Nu presterar vi över förväntan och istället för att glädjas för det så blir man tyst, verkar det som. Tråkigt i vilket fall som helst att aktiviteten här gått ner.
De som du kallar "starka" röster är de som med personangrepp o galla gentemot meningsmotståndare skapat en oerhört trist atmosfär i ett forum som tidigare sjöd av olika åsikter men man kunde ge o ta på ett snyggt sätt. Är väl en anledning till att åtminstone jag, mer eller mindre slutat med inlägg i debattform,
Sorry OT.
Undra vart publiken är?
Man rear ut biljetter men ändå vill dom inte komma varför?
Få se i morgon mot Frölunda om det kommer fler nu när vi börjat vinna matcher eller ska vi ligga topp 4:a för att publiken ska komma?
Sen är ju eländet med ombyggnationen inte helt klart ännu det kan ju göra att många väljer att stanna hemma istället för att sitta i bilkö hur länge som helst efter och före matcherna.Nu har dom ju öppnat mot Svartöstads leden förra veckan så det är mycket bättre än före uppehållet.
Men alla som inte är in till stan så ofta vet nog inte om det.
Få se i morgon mot Frölunda om det kommer fler nu när vi börjat vinna matcher eller ska vi ligga topp 4:a för att publiken ska komma?
Sen är ju eländet med ombyggnationen inte helt klart ännu det kan ju göra att många väljer att stanna hemma istället för att sitta i bilkö hur länge som helst efter och före matcherna.Nu har dom ju öppnat mot Svartöstads leden förra veckan så det är mycket bättre än före uppehållet.
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Mange skrev:NallePhu skrev:Haha Hishon är klasser bättre än vad Kennedy någonsin är.....Mange skrev:Dags o dumpa Hishon, går mer och mer mot en ny Kennedy
Haha klasser bättre, jo tjena faktum är att Hishon ej presterar, det går liksom inte att blunda för det.
Hishon har absolut presterad sämre än väntat, värvad som etta eller tvåa och presterar som trea eller fyra. Dock tycker jag han gjorde sin bästa match igår, hårt jobb, åkte mycket skridskor, vann närkamper och lösa puckar och låg rätt i defensiven. Hans lina gick faktiskt som förstalina i andra och tredje perioden och fick mycket förtroende i avgörande lägen, lägen som Olas lina brukar få fick Hishon istället. Sen tog han en riktigt dålig utvisning i offensiv zon, men helt klart en match med en prestation som pekar åt rätt håll. Nu måste han följa upp detta med fler bra matcher, bli jämnare i spelet framförallt.
Det går bra nu. Vart är Pajala?
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Bamsefar skrev:Lillajag skrev:amarule skrev:Bra genomförd match och bra med tre hela poäng. Men vad har hänt här på Forumet, så lite kommentarer under en match har man väl sällan sett. Eller är det så att det bara skrivs när vi förlorar?
De som du kallar "starka" röster är de som med personangrepp o galla gentemot meningsmotståndare skapat en oerhört trist atmosfär i ett forum som tidigare sjöd av olika åsikter men man kunde ge o ta på ett snyggt sätt. Är väl en anledning till att åtminstone jag, mer eller mindre slutat med inlägg i debattform,
Sorry OT.
Ja där har vi ytterligare en parameter och jag får respektera det du känner om personangrepp men jag kan inte se att det varit särskilt många personangrepp denna säsong, en handfull om ens det!
En reflektion av Sverige det blir polariserat överallt idag. När man utsätts för vulgär PK-hets av självpåtagna godhetsapostlar är det inte värt sitta och ta deras vilda projektioner utan bättre hålla sig till dem med en grundförståelse för världen och med mindre uppblåst självbild, det underlättar helt enkelt så.
Anthrax- Antal inlägg : 984
Många som blivit avstängda efter att upprepade gånger brutit mot reglerna, trots tillsägelser. Oftast anser de att motparten gjort fel, men inte de själva - de har således på något vänster rättfärdigat sitt fortsätta ältande i sakfrågan.
Det är den allra vanligaste orsaken till avstängningar här på forumet. Notera att det här är helt off-topic och endast något jag skrev för att räta ut eventuella frågetecken ni har.
Personangrepp är inte accepterat, men brukar oftast glida förbi med en tillsägelse. Det är trots allt en känslofylld sport som är hockey vi diskuterar.
Det är den allra vanligaste orsaken till avstängningar här på forumet. Notera att det här är helt off-topic och endast något jag skrev för att räta ut eventuella frågetecken ni har.
Personangrepp är inte accepterat, men brukar oftast glida förbi med en tillsägelse. Det är trots allt en känslofylld sport som är hockey vi diskuterar.
Skönt att vi lyckades piska Ulfven. Härligt! Några vinster till nu så ligger vi helt ok till i tabellen.
Lasse Proppmätt skrev:Undra vart publiken är?
Vi får kanske lägga ut uppdaterad karta inför varje match, så folk vågar sig ut på vägarna?
Ähh, inte vet jag, men nånting måste ju göras. Eller? Folk kanske bara är för lata för att ta sig ur soffan och då känns de som om dom inte har de där rätta intresset längre? Då hjälper de nog inte ens om dom ger bort biljetterna?
Luleå Hockey jobbar ju aktivt och jag tycker de ramlar ner bra erbjudanden i mailboxen med jämna mellanrum om att komma och se SHL-hockey och vårat gäng spela, men de verkar inte hjälpa.
Snart är de för kallt också och då kommer inte folk för de!
OT:
Själv har jag ett resande jobb; och ligger ute halva veckorna. (Såg exempelvis FBK-matchen igår -i Uppsala.) Svårt då givetvis att komma till ladan -samt hinna med att skriva här. Försöker dock hänga med här så gott jag kan. Blir ju att man läser mer än man skriver numera.
Intresset och kärleken för Luleå Hockey är precis lika stark som den alltid varit. Tiden när Luleå Hockey lirar är fortfarande helig -oavsett var jag befinner mig.
Själv har jag ett resande jobb; och ligger ute halva veckorna. (Såg exempelvis FBK-matchen igår -i Uppsala.) Svårt då givetvis att komma till ladan -samt hinna med att skriva här. Försöker dock hänga med här så gott jag kan. Blir ju att man läser mer än man skriver numera.
Intresset och kärleken för Luleå Hockey är precis lika stark som den alltid varit. Tiden när Luleå Hockey lirar är fortfarande helig -oavsett var jag befinner mig.
Jonken- Antal inlägg : 7063
Dags för SHL att sätta press och kräva att det finns ett hockeypaket där man betalar en mindre summa för att endast kunna se sitt lags bortamatcher.Kapten Haddock skrev:Lasse Proppmätt skrev:Undra vart publiken är?
Vi får kanske lägga ut uppdaterad karta inför varje match, så folk vågar sig ut på vägarna?
Ähh, inte vet jag, men nånting måste ju göras. Eller? Folk kanske bara är för lata för att ta sig ur soffan och då känns de som om dom inte har de där rätta intresset längre? Då hjälper de nog inte ens om dom ger bort biljetterna?
Luleå Hockey jobbar ju aktivt och jag tycker de ramlar ner bra erbjudanden i mailboxen med jämna mellanrum om att komma och se SHL-hockey och vårat gäng spela, men de verkar inte hjälpa.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Jonken skrev:OT:
Jag klankar inte ner på er goda fans som har svårigheter att ta er till Delfinen p.g.a. arbete mm. Man kan ju inte trolla med livet, familjen & arbetet.
Jag vet folk som soffar in hemma på Kallkällaren, Östermalm m.fl. närområden, framför Cmore istället för att gå ner och heja & se riktig hockey. De är lite annorlunda!
Då blir ja extra glad när man ser tjejer, grabbar, kärringar & gubbar bussa ner från Pajala för att Luleå Hockey spela! De är kärlek!!!
Kommer ihåg en själv som en liten Kid, när man köade i ett par timmar, ute i kylan för att få en bra plats på E-läktaren för att se Luleås stolthet spela mot Teg och CRIF i div.1 i början av 80-talet.
Nä hoppas på ett uppsving igen, så våra grabbar få känna sig riktigt stolta att spela hemma för fullsatta läktare.
Att det kommer lite folk till ladan är ju inget unikt Luleåproblem utan något man brottas med i stort sett i hela SHL. Så jag tror endast en mindre del av det hela kan förklaras med avstängda vägar och liknande. Mest troligt är det väl bara så att TV-produktionen blir bättre och bättre samtidigt som livspusslet ska sättas ihop och då känner folk att det är enklare och bekvämare att sitta framför soffan istället. Något som jag själv bara gör i yttersta nödfall, för hur man än vrider och vänder på det så är hockey bäst live.Kapten Haddock skrev:Jonken skrev:OT:
Jag klankar inte ner på er goda fans som har svårigheter att ta er till Delfinen p.g.a. arbete mm. Man kan ju inte trolla med livet, familjen & arbetet.
Jag vet folk som soffar in hemma på Kallkällaren, Östermalm m.fl. närområden, framför Cmore istället för att gå ner och heja & se riktig hockey. De är lite annorlunda!
Då blir ja extra glad när man ser tjejer, grabbar, kärringar & gubbar bussa ner från Pajala för att Luleå Hockey spela! De är kärlek!!!
Kommer ihåg en själv som en liten Kid, när man köade i ett par timmar, ute i kylan för att få en bra plats på E-läktaren för att se Luleås stolthet spela mot Teg och CRIF i div.1 i början av 80-talet.
Nä hoppas på ett uppsving igen, så våra grabbar få känna sig riktigt stolta att spela hemma för fullsatta läktare.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Anthrax skrev:En reflektion av Sverige det blir polariserat överallt idag. När man utsätts för vulgär PK-hets av självpåtagna godhetsapostlar är det inte värt sitta och ta deras vilda projektioner utan bättre hålla sig till dem med en grundförståelse för världen och med mindre uppblåst självbild, det underlättar helt enkelt så.
Men för tusan människa. Du blev påkommen med rasistiska kommentarer och väljer i vanlig ordning skrika PK istället för att acceptera att du bröt mot reglerna och gå vidare.
Kapten Haddock skrev:Lasse Proppmätt skrev:Undra vart publiken är?
Hade det bara gällt Luleå så hade ju självfallet man undrat vad Luleå hockey håller på med men nu verkar det gälla i stort sett alla lag (hos vissa är det inte riktigt märkbart ÄNNU men det kommer) och därför måste man undra om det beror på SHL, Ishockeyn eller på att folk helt enkelt väljer soffan före isladan.
Kapten Haddock skrev:Jonken skrev:OT:
Precis det är det som gör mig förundrad så svårt är det inte att ta sig till Delfinen för dom i närområdet och speciellt inte när det reas ut biljetter.
Hockey på plats är överlägsen tv:n även om man har hyfsat dåliga platser man ser ju saker man aldrig ser på tv:n såvida dom nu inte just råkar bevaka just den grejjen.
Vet inte om Lassis räddning med hjälmen syntes då jag somnade på soffan när jag kom hem och skulle se reprisen,eller klubbhållningen som FBK spelaren gjorde i tredje såna saker ser man sällan på TV:n eller Axelssons grimasch vid sin miss den var bara för skön och då anade man att detta är inte hans dag så nu har vi en chans.
Åsså nåt som gladde mig i förgår
Även om det fanns tendenser i början av tredje så spelade vi inte av matchen som vi brukar göra
Tack vare Fabbe/Foppa/Hedman linan och i viss mån Falk linan så började vi tugga på framåt också när vi vann puck och dom andra två följde med vi får hoppas dom fortsätt så när dom har ledning inför tredje i resten av matcherna den här säsongen.
Även om det fanns tendenser i början av tredje så spelade vi inte av matchen som vi brukar göra
Tack vare Fabbe/Foppa/Hedman linan och i viss mån Falk linan så började vi tugga på framåt också när vi vann puck och dom andra två följde med vi får hoppas dom fortsätt så när dom har ledning inför tredje i resten av matcherna den här säsongen.
Lasse Proppmätt skrev:Åsså nåt som gladde mig i förgår
Det där reflekterade jag också över. Blev lite skraj där i början på tredje att vi gått tillbaks till gamla synder från början av årets serie och få mental block och bara försöka spela av matchen. Kul att se Hedman tillbaks och att han och resten av den linan trampa på när det började bli lite motvind och tvinga skutan framåt ända tills matchen var vunnen.
Viktigt i först matchen efter uppehållet och det mot Ulven. Tror detta var en viktig seger och ett kvitto för spelarna att de "tränat" rätt under uppehållet.
Kanske inte blir en så mörk och dyster november i år?
PM skrev:Lasse Proppmätt skrev:Åsså nåt som gladde mig i förgår
Det där reflekterade jag också över. Blev lite skraj där i början på tredje att vi gått tillbaks till gamla synder från början av årets serie och få mental block och bara försöka spela av matchen. Kul att se Hedman tillbaks och att han och resten av den linan trampa på när det började bli lite motvind och tvinga skutan framåt ända tills matchen var vunnen.
Viktigt i först matchen efter uppehållet och det mot Ulven. Tror detta var en viktig seger och ett kvitto för spelarna att de "tränat" rätt under uppehållet.
Kanske inte blir en så mörk och dyster november i år?
Pratade om precis samma sak med min bänkgranne!! I början av säsongen tappade vi både offensiven och defensiven vi ledning i tredje, senaste tiden har vi hållt ihop defensiven bra vid ledning men inte haft nån offensiv men mot FBK visades ett "nytt" Luleå! Vi höll ihop både defensiven och offensiven vid ledning i tredje, glädjer mig enormt och väldigt viktigt att vi visar fler gånger närmaste tiden att vi kan hålla ihop spelet på liknande sätt!
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» 2017-10-19, SHL-match 11, Färjestad - Luleå
» 2017-01-19, SHL-omgång 36, Färjestad - Luleå
» 2017-01-21, SHL-omgång 37, Luleå - Färjestad
» 2017-03-02, SHL-omgång 50, Färjestad - Luleå
» 2021-02-18, SHL-match 42, Färjestad - Luleå
» 2017-01-19, SHL-omgång 36, Färjestad - Luleå
» 2017-01-21, SHL-omgång 37, Luleå - Färjestad
» 2017-03-02, SHL-omgång 50, Färjestad - Luleå
» 2021-02-18, SHL-match 42, Färjestad - Luleå