Jan Sandström
+94
Panikvärvning
Jokerman ll
Popup
Lillajag
wilmus2007
Jokerman
kralle
Jonken
pelle
Hankburger
Sportchefen #2
Number 69
stormvägen
CKa
ski3r
Freno
Pingis 11
Diktatorn
Sir Prozac
Ivanhoe
kokostrollet
JuniorX
Mickeee
Monco
tibet
deggan
amarule
Kallepedal
Donten_
Lulefan
Micke80
Qirren
Daddeh4724
Bamsefar
LuleåWinston
Mr Bister
Wolfhunter
Dustin
Nr10
Polyfemos
Neurofunk20
KaptenBlodskelett
GLHF
delphi
Hedanders
Gpa
Dilox
Kraftkung
Dentos
makkanmakkan
Pajala
farre
Ferros
NallePhu
icemask
nummer 17
GustenA
Kapten Haddock
Murveln
Groggen79
ezz
Puckad
Scouten
kniba
Tigerman
FruktHamster
Donowitz
Kagen
Ingemar
Old Brooklyn
Tony Moore
BodenSwe
Redbear
Urken
Slapshot
Norlin
Hellcop
Purre
Lars158
pingu
Rönken
Chris Hendrix
Myrman
Rikky
Lajon
Snikne Ville
LulefanGBG
Rayko
hokkzorz
Dalle
Dave Rock
PM
MickkeJ
Salle
98 posters
Sida 1 av 11
Sida 1 av 11 • 1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Jan Sandström
Janne Sandström - http://eliteprospects.com/player.php?player=175
När aaaaaaalla andra kontrakterade spelare i truppen har en egen tråd här på forumet, ska ju såklart gamle Janne med mest Luleåmatcher i bagaget i nuvarande trupp såklart också ha en!
När aaaaaaalla andra kontrakterade spelare i truppen har en egen tråd här på forumet, ska ju såklart gamle Janne med mest Luleåmatcher i bagaget i nuvarande trupp såklart också ha en!
Salle- Antal inlägg : 3370
Sv: Jan Sandström
Sandström verkar då ha gjort ett väldigt gott intryck på förre Luleå spelaren Robin Olsson:
http://www.nsd.se/blogg/bloggentry.aspx?blogg=3960609&entry=6980630
http://www.nsd.se/blogg/bloggentry.aspx?blogg=3960609&entry=6980630
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Intervju med Janne:
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=33&grupp=12676&artikel=5186786
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=33&grupp=12676&artikel=5186786
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Janne gör sin 600:e match i Luleåtröjan ikväll! Stooort!
Han har totalt spelat över 700 matcher i ES och har bara runt 100 matcher kvar för att ha spelat allra flest.. Allra flest har Micke Håkansson 808, tätt följd av vår "Ågi" på 804. De som ligger före Janne som fortfarande är aktiva i Elitserien är Petrasek och Davidsson i HV. Men även om de slår rekordet före vår Janne, så lär han kunna smita förbi där så småningom.. Han är ju faktiskt "bara" 34. Så han lär förhoppningsvis ha fler år kvar i ES än Pettan och Davidsson.
Hoppas du får fira jubileumet med en vinst ikväll Janne
Han har totalt spelat över 700 matcher i ES och har bara runt 100 matcher kvar för att ha spelat allra flest.. Allra flest har Micke Håkansson 808, tätt följd av vår "Ågi" på 804. De som ligger före Janne som fortfarande är aktiva i Elitserien är Petrasek och Davidsson i HV. Men även om de slår rekordet före vår Janne, så lär han kunna smita förbi där så småningom.. Han är ju faktiskt "bara" 34. Så han lär förhoppningsvis ha fler år kvar i ES än Pettan och Davidsson.
Hoppas du får fira jubileumet med en vinst ikväll Janne
Janne märks inte nämnvärt när han är med.
Men det märks när han inte är med.
Det har visat sig de senaste matcherna. Hoppas knät snart är helt återställt och att problemen inte återkommer.
Men det märks när han inte är med.
Det har visat sig de senaste matcherna. Hoppas knät snart är helt återställt och att problemen inte återkommer.
Ingen kan göra en så timad "rövtackling" som Sandström i elitserien.
PM- Antal inlägg : 1947
Ja Sandström kan nog smita under radarn ibland, men han är alltid stabil och gör sällan misstag. Man vet vad man får när han är med.
Hoppas han kan spela så snart som möjligt, speciellt nu när Skrbek är borta
Hoppas han kan spela så snart som möjligt, speciellt nu när Skrbek är borta
Dave Rock- Antal inlägg : 2042
Jag vill hylla denna norrbottniske kulturbärare!
Dalle- Antal inlägg : 449
Vad säger man, "Gammal är äldst" :-)
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
MÅnga års nötande av Janne Dragskott har resulterat i ett av seriens vassaste handledare!
Att han är en härförare i egen zon har man ju vetat länge men jävlar vad vass han blivit framåt!
Att han är en härförare i egen zon har man ju vetat länge men jävlar vad vass han blivit framåt!
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Janne måste ju vara den som gör minst mest uppenbara misstag i hela truppen.
Snacka om viktig och stabil pjäs. Höjt sig ytterligare i slutspelet! Kung!
Snacka om viktig och stabil pjäs. Höjt sig ytterligare i slutspelet! Kung!
Janne har gjort ett grymt slutspel hittills!
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Otroligt skönt att veta han han finns på plan när det blir sådana här täta matcher som idag.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Återigen. Bumpar för ännu en hyllning till Janne. Trodde helt ärligt han var slut där då han gjorde en ruskigt blek säsong för kanske runt två-tre år sedan? Men det var väl någon skada som spökade där ett tag och nu är han precis lika bra som innan. Han kliver till och med in och lirar PP på en hög nivå trots att han fått sparsamt med speltid i den spelformen under säsongen.
Hur gick det med Janne egentligen? Såg ut som en rejäl smäll men tror att smällen tog ganska högt upp, kanske ingen knäskada då? *Hoppas*
Rikky- Antal inlägg : 1944
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=7031463
Janne själv verkar positiv i alla fall.
Janne själv verkar positiv i alla fall.
Myrman- Antal inlägg : 4663
"Max en vecka.", säger Janne själv.
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/sandstrom-berattar-det-gor-javligt-ont/
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/sandstrom-berattar-det-gor-javligt-ont/
Chris Hendrix- Antal inlägg : 1248
Fan hoppas det stämmer! Kom igen nu Janne! VÅR GIGANT!
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Klar för ett år till då - http://www.luleahockey.se/artikel/44327/ - känns som en rimlig kontraktstid. Hoppas att man kan få fast Abbotts och Robin Jonsson snart också.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Var väl det enda glädjeämnet den här kvällen.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Lär väl knappast slippa undan en ganska lång avstängning gissar jag. Tyvärr..
Purre- Antal inlägg : 276
Anmäld, säkert 3-4-5 matcher, lätt värt det.
Nu är det bara plocka upp någon junior så får ta ett knä eller två i nästa möte.
Nu är det bara plocka upp någon junior så får ta ett knä eller två i nästa möte.
Hellcop- Antal inlägg : 590
Oerhört ful crosschecking men samtidigt känns det bra att räven #7 visar att man ska passa sig kring vår målvakt. Även om han nu hade kunnat sköta et på ett snyggare sätt.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Ful och klantig skulle jag säga, hade domaren inte missat den så hade vi antagligen inte fått några poäng med oss med tanke på att vi haft först en 5 mot 3 och sen 5 mot 4 i 4 min samt haft våran stabilaste pjäs borta ett par matcher.
Nu vann vi matchen och det känns underbart men hade exempelvis Hjelm gjort samma tilltag hade alla rasat!
Nu vann vi matchen och det känns underbart men hade exempelvis Hjelm gjort samma tilltag hade alla rasat!
Frågan är väl om man missade den egentligen, var rätt hård dömd 5 mot 3 innan som nog fällde avgörandet. Pucken är vid mål, Sandströms crosscheck är vid mål, känns lite magstarkt att alla fyra domare skulle missa? Hade pucken varit på annat håll visst.Purre skrev:Ful och klantig skulle jag säga, hade domaren inte missat den så hade vi antagligen inte fått några poäng med oss med tanke på att vi haft först en 5 mot 3 och sen 5 mot 4 i 4 min samt haft våran stabilaste pjäs borta ett par matcher.
Med tanke på att det lär bli några matcher avstängning och det inte ens blev en 2a under matchens gång kan vi nog utgå ifrån att de missade den va? Sluta vara så enögd
Möjligen att man bara såg den lite hastigt och kände att "fan vi tog ju två spelare samtidigt precis kan inte ta en till". Hade det varit spel 5 mot 5 hade Janne åkt på en tvåa för roughing åtminstone
Det hade han nog inte gjort om dom inte såg det va? Crosschecking/ våld mot huvudet är ingenting man släpper för att man tagit billiga utvisningar tidigare..
Skulle nog inte underskatta svenska domare och hur man dömer, bara se under matcher hur det kan svänga i nivån. Händer ju princip aldrig att man tar två spelare på raken och ger 5 mot 3, att sedan då i samma 5 mot 3 ta ytterligare en spelare, nja.
Var det SÅ fult som det framställs i media?
Har sett situationen tio gånger nu och försöker att inte vara färgad.
Det där hade inte ens nämnts om det skett någon annanstans på banan. En knuff.
Janne skulle ju aldrig nånsin köra in en käft i ribban medvetet. Men försvarar såklart desperat sin kasse.
Man kan inte åka omkring och tro att det är Julafton i kring kassen. Som Wikegård skulle sagt.
Har sett situationen tio gånger nu och försöker att inte vara färgad.
Det där hade inte ens nämnts om det skett någon annanstans på banan. En knuff.
Janne skulle ju aldrig nånsin köra in en käft i ribban medvetet. Men försvarar såklart desperat sin kasse.
Man kan inte åka omkring och tro att det är Julafton i kring kassen. Som Wikegård skulle sagt.
Nja det är fult, men inte SÅ fult ändå väl? Det är definitivt inte heller i klass med de allra värsta överfallen i NHL som jag såg någon Skellefteå-fan dra paralleller till på Hockeysverige
Bland annat ena överfallet där en spelare mitt i banan när han inte är puckförare vispar till med klubban/klubb-bladet mot örat på en annan inte ont anande spelare var väl en jämförelse ..
Bland annat ena överfallet där en spelare mitt i banan när han inte är puckförare vispar till med klubban/klubb-bladet mot örat på en annan inte ont anande spelare var väl en jämförelse ..
Jag ogillar ju annars mesiga hockeysverige där spelare knappt får tacklas men det där var fult, riktigt fult, det får man erkänna. Crosschecking i nacken som gör att Bellemare slår tänderna i målramen. Inte ens den vildaste frozaren kan väl tycka att det är OK.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Nej. Försvarar inte händelsen på något sätt, men vill bara säga att jag inte tror att Sandström gjorde det där med flit. Han brukar aldrig göra sådana grejer.
Fult var ordet. Hoppas Bellemare repar sig snabbt.
Fult var ordet. Hoppas Bellemare repar sig snabbt.
Bellemare är med i Stockholm i dag och ser ut att spela. Inga tänder som gick åt som jag förstår utan mest att det gjorde ont igår.
7 matcher, 3 omvandlas till böter (45000:-)..
Nog var det lite väl hårt. Han är ju ingen återfallsförbrytare.Purre skrev:7 matcher, 3 omvandlas till böter (45000:-)..
Redbear- Antal inlägg : 6780
Oj, 4+3 alltså? Det var hårt för att inte vara 'återfallsförbrytare', ja man vet aldrig hur tombolan agerar
Sandströms lön är 130-150 000, om någon är nyfiken.. Jag var ganska säker på att straffet skulle bli ganska hårt tyvärr då denna händelsen enligt mig är allvarligare och vårdslösare än Rahimis.
Var väl ganska väntat ändå.
Fast jag känner mig varken upprörd på vare sig DN eller Sandström. Båda tog rätt beslut
Fast jag känner mig varken upprörd på vare sig DN eller Sandström. Båda tog rätt beslut
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
Absolut.BodenSwe skrev:Var väl ganska väntat ändå.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Kan bli kostsamt, han behövs verkligen i ett annars darrigt fösrsvar, tur att Fransson e tebax
Lajon- Antal inlägg : 4397
I förhållande till andra straff tycker jag det är för hårt, en kille som inte varit på tapeten tidigare. Köper 2+1 i detta läge, hoppas nu DN håller samma linje för samtliga SHL och HA lag..
Bara att konstatera att Rahmi drog en vinstlott i DIFiplinnämndslotteriet när han fick 3 matcher för sin crosschecking i ansiktet på Enterfeldt.
Varför har han övergett sitt patenterade dragskott? Åtminstone i powerplay står han och ska måtta slagskott, som inte är särskilt bra. Visserligen behövs det, men att forcera fram något brukar väl inte sluta bra.
Nej, utan dragskottet blir han bara Janne Kortsarg tyvärr.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Sida 1 av 11 • 1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Sida 1 av 11
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet