Träningsmatcher Hösten 2017
+16
Lillajag
lhffan
JuniorX
Tigerman
NallePhu
Bamsefar
Jonken
hokkzorz
HarryHaffa
Norrlandstoken
Rönken
Redbear
Urken
Ferros
Pajala
Puckad
20 posters
Sida 1 av 1
Träningsmatcher Hösten 2017
Matchtråd för första SHL matchen i all ära, men det är ju åt h-e för långt bort!
Innan dess spelar våra hjältar enligt följande:
Mycket ska på plats:
Linorna ska sorteras ut och spelas in, nyförvärven ska presentera sig, Foppa ska vara hel efter en träningsmatch mot skansen, Fabbe ska vara inskjuten och hitta bröstplattan innan serien startar, Jannes ljumskar ska mjukas upp, alla skador ska vara läkta, Hajen ska visa upp sina bästa sidor, juniorerna skall spelas in och sist men inte minst:
Flipper ska ge Lassi en rejäl match om spaden!
I år slipper vi se ett försök till en transatlantlina, Bulan bestämmer hur vi spelar, inte spelarens pass.
Det finns helt enkelt mycket gott att se fram emot innan SHL äventyret drar igång!
Vad finns det mer att förvänta sig under dessa första matcher?
Innan dess spelar våra hjältar enligt följande:
När | Vem | Vars |
2017-08-15 18:00 | Boden | Björknäshallen, Boden |
2017-08-17 19:00 | MODO | Coop Norrbotten Arena |
2017-08-24 19:00 | Björklöven | T3 Center, Umeå |
2017-08-29 19:00 | Oulun Kärpät | Uleåborg? |
2017-09-05 19:00 | Djurgården | Vilundaparkens Ishall, Värby |
2017-09-07 19:00 | Mora | Mora ? |
2017-09-12 19:00 | Skellefteå AIK | Coop Norrbotten Arena |
Mycket ska på plats:
Linorna ska sorteras ut och spelas in, nyförvärven ska presentera sig, Foppa ska vara hel efter en träningsmatch mot skansen, Fabbe ska vara inskjuten och hitta bröstplattan innan serien startar, Jannes ljumskar ska mjukas upp, alla skador ska vara läkta, Hajen ska visa upp sina bästa sidor, juniorerna skall spelas in och sist men inte minst:
Flipper ska ge Lassi en rejäl match om spaden!
I år slipper vi se ett försök till en transatlantlina, Bulan bestämmer hur vi spelar, inte spelarens pass.
Det finns helt enkelt mycket gott att se fram emot innan SHL äventyret drar igång!
Vad finns det mer att förvänta sig under dessa första matcher?
Puckad- Antal inlägg : 11373
Sv: Träningsmatcher Hösten 2017
Vinst mot Boden, oavgjort mot löven och resten blir förluster.
Pajala- Antal inlägg : 18790
Jag hoppas att vi slipper se laget bli lika utspelat av Modo som vi fick se under förra årets försäsong. Någonstans där blev jag stensäker på att vi gick mot en riktig ångestsäsong.
Resultaten behöver inte vara de bästa, men så dåligt som spelet och strukturen var under förra försäsongen får det inte vara. Men jag litar på att Bulan & Co, något som jag inte gjorde med förra årets ledarstab, så jag känner mig inte speciellt oroad över den biten av laget i dagsläget.
Resultaten behöver inte vara de bästa, men så dåligt som spelet och strukturen var under förra försäsongen får det inte vara. Men jag litar på att Bulan & Co, något som jag inte gjorde med förra årets ledarstab, så jag känner mig inte speciellt oroad över den biten av laget i dagsläget.
Ferros- Antal inlägg : 2354
Ifall matcherna sänds någonstans så är ni välkomna att posta länkar/mer information kring detta.
Cehlin på Luleå Hockeys hemsida:Ferros skrev:Jag hoppas att vi slipper se laget bli lika utspelat av Modo som vi fick se under förra årets försäsong. Någonstans där blev jag stensäker på att vi gick mot en riktig ångestsäsong.
"– Det gäller att vi hittar en spelidé som vi klarar av att genomföra ..."
Huvudet på spiken!
Urken skrev:Ifall matcherna sänds någonstans så är ni välkomna att posta länkar/mer information kring detta.
Varsågod
http://www.hockeysverige.se/2017/06/30/c-more-satsar-pa-forsasongen-visar-25-traningsmatcher/
Redbear- Antal inlägg : 6780
Det tackar vi för!Redbear skrev:Urken skrev:Ifall matcherna sänds någonstans så är ni välkomna att posta länkar/mer information kring detta.
Varsågod
http://www.hockeysverige.se/2017/06/30/c-more-satsar-pa-forsasongen-visar-25-traningsmatcher/
Redbear skrev:Urken skrev:Ifall matcherna sänds någonstans så är ni välkomna att posta länkar/mer information kring detta.
Varsågod
Om jag inte missat något är det följande av Luleås försäsongs-matcher som visas på C More:
17 aug Luleå – Modo
5 sep Djurgården – Luleå
12 sep Luleå – Skellefteå AIK
Rönken- Antal inlägg : 17811
Någon som vet om övriga matcher streamas via LHF's hemsida mot sedvanlig betalning?
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Det står att matchen mot Boden direktsända på webben och att mer info kommer på laget.se/bodenshf priset anges till 119 kr
HarryHaffa- Antal inlägg : 626
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Håller med. Det luktar lång väg att det är någon eller några som vill sko sig själva rejält här....hokkzorz skrev:119:- vilket ocker
Om inte de som sänder kan påvisa att en rejäl del av pengarna går till Luleå Hockey; kommer iaf inte jag att beställa en enda match.
- Usch SÅ lågt detta var...
Jonken- Antal inlägg : 7063
hokkzorz skrev:119:- vilket ocker
Det är väl Boden hockey som får pengarna, så, ja
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
119:- nåja nog kommer man köpa den matchen
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Självklar prissättning: I19 = 119:-NallePhu skrev:119:- nåja nog kommer man köpa den matchen
Man hade förvisso kunnat ta 53:- också men S3 är ju nedlagt...
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Tigerman skrev:Självklar prissättning: I19 = 119:-NallePhu skrev:119:- nåja nog kommer man köpa den matchen
Man hade förvisso kunnat ta 53:- också men S3 är ju nedlagt...
Hu, vad dåligt. Kan man till och med kalla det ett lumpet skämt...?
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Såg 3 träningsmatcher igår. Det var LHC - Växjö, Frölunda - FBK samt Öjjebjo - Gnaget. Mycket bra lir och fina linjer (REDAN) och framförallt från de två förstnämnda matcherna. Öjjebjo not so much. Växjö ser riktigt, riktigt starka ut i år. Mårtensson i LHC kommer göra livet surt för många målvakter i år. Frölunda och FBK hade försäsongs problem med backlinjen så matchen slutade 4-5. Kul att se och framförallt bra att veta var ribban bör ligga. Så fort man får se våra egna träningsmatcher så kommer man på ett ungefär att veta var Luleå placerar sig i tabellen.
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Du får nog ta det lilla piano med att se hur Luleå spelar iom nytt spelsystem som Bulan ska sätta i laget, Kan nog ta sin lilla tid att få slipat in i laget så det börjar kugga in i varandra!Norrlandstoken skrev:Såg 3 träningsmatcher igår. Det var LHC - Växjö, Frölunda - FBK samt Öjjebjo - Gnaget. Mycket bra lir och fina linjer (REDAN) och framförallt från de två förstnämnda matcherna. Öjjebjo not so much. Växjö ser riktigt, riktigt starka ut i år. Mårtensson i LHC kommer göra livet surt för många målvakter i år. Frölunda och FBK hade försäsongs problem med backlinjen så matchen slutade 4-5. Kul att se och framförallt bra att veta var ribban bör ligga. Så fort man får se våra egna träningsmatcher så kommer man på ett ungefär att veta var Luleå placerar sig i tabellen.
De övriga lagen ha redan ett DNA spel i ryggraden så att dem presterar från dag 1 det är jag mindre förvånad över, Så jag personligen kommer se på hur lag samarbetet fungerar samt finns det embryon till hur femmorna ska formeras än att se om spelet sitter direkt!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Är det någon som sett hur formationerna ser ut och hur våra nya sköter sig?
Tänkte främst på Joey Hishon
Tänkte främst på Joey Hishon
lhffan- Antal inlägg : 194
Mikkelson Johnston, Sandström Sondell, Grahn Engsund, Nässen Själin/Jaros. Hedman Olausson Cehlin, Harju Hishon Petter, Larsson Lundis Einar, Fabbe Falk Foppa.
Lillajag- Antal inlägg : 737
Hishon ser rörlig, smart och hyfsat skillad ut, klart bättre än Kael men inte i nivå med Olausson. Ingen stjärna eller första center men förmodligen en ok andracenter i ett mittenlag. Det är min uppfattning efter bara en träning och det är egentligen alldeles för lite för att ge nåt absolut betyg.
Lillajag skrev:Mikkelson Johnston, Sandström Sondell, Grahn Engsund, Nässen Själin/Jaros. Hedman Olausson Cehlin, Harju Hishon Petter, Larsson Lundis Einar, Fabbe Falk Foppa.
Är Jaros med och tränar med laget? Trodde han skulle vara i Nordamerika?
Norrlandstoken skrev:Såg 3 träningsmatcher igår. Det var LHC - Växjö, Frölunda - FBK samt Öjjebjo - Gnaget. Mycket bra lir och fina linjer (REDAN) och framförallt från de två förstnämnda matcherna. Öjjebjo not so much. Växjö ser riktigt, riktigt starka ut i år. Mårtensson i LHC kommer göra livet surt för många målvakter i år. Frölunda och FBK hade försäsongs problem med backlinjen så matchen slutade 4-5. Kul att se och framförallt bra att veta var ribban bör ligga. Så fort man får se våra egna träningsmatcher så kommer man på ett ungefär att veta var Luleå placerar sig i tabellen.
Visst är det kul att se träningsmatcher och jag kommer garanterat se åtminstone våra, men mest troligt fler än så. Däremot har jag lärt mig att aldrig dra några slutsatser utifrån träningsmatcherna. Är ju inte ovanligt att bästa lagen på försäsongen går sämst i serien och vice versa.
Lagen släpper fram olika spelare i olika matcher, fokucerar på olika delar av spelet i olika matcher, lagen har spelare som tar i för fullt för att förtjäna en plats medan adra glider runt mer då de är säkra på sin plats. Som sagt, det är så många parametrar så jag ger inte många ören för resultaten av tränignsmatcherna, däremot är det förbannat kul ändå.
Micke80- Antal inlägg : 3038
@Ferros ja Jaros tränar för fullt med Luleå. På andra sidan drar dom igång närmare månadsskiftet, eftersom man inte vet helt säkert vart han spelar i höst går han som extraback i Luleå.
Lillajag skrev:@Ferros ja Jaros tränar för fullt med Luleå. På andra sidan drar dom igång närmare månadsskiftet, eftersom man inte vet helt säkert vart han spelar i höst går han som extraback i Luleå.
Okej, tack! Trodde inte Jaros skulle vara med laget alls under försäsongen. Kul.
Nu börjar det krypa i kroppen.
De flesta lagen är igång och har spelat matcher. (Läs: Dom som ska spela CHL ...)
CMore har startat en fin tradition att sända träningsmatcher, och snart ska våra grabbar visa upp sig.
Jag har en bra känsla.
Vi kommer inte att ta SM guld, men våra nytillskott har gett ett gott intryck hittills och känslan är våra transatlanter kommer att bidra både på och utanför planen.
Boden ska vi vinna mot, så det är inte det jag vill se, utan jag vill se vilka linor vi laborerar med och att linjer börjar skönjas.
Angående värdet av träningsmatcher, jag har för mig att six-fingers förlorade alla för något år sedan, för att sedan vinna serien och ta guldet.
Men det är ingen belastning att vinna.
De flesta lagen är igång och har spelat matcher. (Läs: Dom som ska spela CHL ...)
CMore har startat en fin tradition att sända träningsmatcher, och snart ska våra grabbar visa upp sig.
Jag har en bra känsla.
Vi kommer inte att ta SM guld, men våra nytillskott har gett ett gott intryck hittills och känslan är våra transatlanter kommer att bidra både på och utanför planen.
Boden ska vi vinna mot, så det är inte det jag vill se, utan jag vill se vilka linor vi laborerar med och att linjer börjar skönjas.
Angående värdet av träningsmatcher, jag har för mig att six-fingers förlorade alla för något år sedan, för att sedan vinna serien och ta guldet.
Puckad skrev:Nu börjar det krypa i kroppen.
Jag har en bra känsla.
Och Leksand van sin första försäsongsturnering i år där både Frölunda och Färjestad deltog
Micke80- Antal inlägg : 3038
Micke80 skrev:Puckad skrev:Nu börjar det krypa i kroppen.
Jag har en bra känsla.
Och Leksand van sin första försäsongsturnering i år där både Frölunda och Färjestad deltog
Spontana känslan är att FBK inte alls är så bra i år, Leksand spelade utan en ordinarie femma och jag tror dom kommer att ligga i topp i HA, sen har ju Örebro, HV och Frölunda även förlorat matcher, visst ska man ta det med en nypa salt men en förlust är alltid en förlust, Modo fick stryk mot Timrå men det var ganska väntat.
Pajala- Antal inlägg : 18790
På Tisdag är det 70-talsnostalgi Luleå mot Boden det riktiga derbyt, för oss som var med då och kommer ihåg att vi nästan alltid förlorade.
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
https://www.laget.se/bodenshf/News/5186423/Derbyt-sands-pa-BDTV-Sport
Redbear- Antal inlägg : 6780
Harju-Hishon-Petter
Larsson-Lundeström-Einar
Hedman-Olausson-Rydahl
Fabbe-Falk-Forsberg
Så förväntas Luleå ställa upp anfallsmässig i morgondagens match mot Boden. Tanken är väl att Cehlin ska in på Rydahls plats framöver, han är inte spelklar än.
Larsson-Lundeström-Einar
Hedman-Olausson-Rydahl
Fabbe-Falk-Forsberg
Så förväntas Luleå ställa upp anfallsmässig i morgondagens match mot Boden. Tanken är väl att Cehlin ska in på Rydahls plats framöver, han är inte spelklar än.
Dustin- Antal inlägg : 7178
Ingen kunnig som har lust att starta en matchtråd?
Kommer ej att kunna följa matchen mer än på detta forumet så det vore tacksamt om ni skrev utav bara helvete under matchen
Finns inte något intressant att skriva så hitta på! Ljug!
Har hockeyabstinens!
Kommer ej att kunna följa matchen mer än på detta forumet så det vore tacksamt om ni skrev utav bara helvete under matchen
Finns inte något intressant att skriva så hitta på! Ljug!
Har hockeyabstinens!
PM- Antal inlägg : 1947
Liknande ämnen
» Övriga lags träningsmatcher 2020
» Träningsmatcher Luleå Hockey 2021
» Träningsmatcher Luleå Hockey 2022
» Luleå Hockeys träningsmatcher 2020
» JVM 2017/18
» Träningsmatcher Luleå Hockey 2021
» Träningsmatcher Luleå Hockey 2022
» Luleå Hockeys träningsmatcher 2020
» JVM 2017/18