Träningsmatcher Hösten 2017

+16
Lillajag
lhffan
JuniorX
Tigerman
NallePhu
Bamsefar
Jonken
hokkzorz
HarryHaffa
Norrlandstoken
Rönken
Redbear
Urken
Ferros
Pajala
Puckad
20 posters

Gå ner

Träningsmatcher Hösten 2017 Empty Träningsmatcher Hösten 2017

Inlägg av Puckad mån 17 jul 2017, 20:30

Matchtråd för första SHL matchen i all ära, men det är ju åt h-e för långt bort! bounce
Innan dess spelar våra hjältar enligt följande:

När Vem Vars
2017-08-15 18:00 Boden Björknäshallen, Boden
2017-08-17 19:00  MODO Coop Norrbotten Arena
2017-08-24 19:00  Björklöven T3 Center, Umeå
2017-08-29 19:00  Oulun Kärpät Uleåborg?
2017-09-05 19:00  Djurgården Vilundaparkens Ishall, Värby
2017-09-07 19:00  Mora Mora ?
2017-09-12 19:00  Skellefteå AIK Coop Norrbotten Arena

Mycket ska på plats: Coffee
Linorna ska sorteras ut och spelas in, nyförvärven ska presentera sig, Foppa ska vara hel efter en träningsmatch mot skansen, Fabbe ska vara inskjuten och hitta bröstplattan innan serien startar, Jannes ljumskar ska mjukas upp, alla skador ska vara läkta, Hajen ska visa upp sina bästa sidor, juniorerna skall spelas in och sist men inte minst:
Flipper ska ge Lassi en rejäl match om spaden!
I år slipper vi se ett försök till en transatlantlina, Bulan bestämmer hur vi spelar, inte spelarens pass.

Det finns helt enkelt mycket gott att se fram emot innan SHL äventyret drar igång! Skål!

Vad finns det mer att förvänta sig under dessa första matcher? scratch
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11373

Till överst på sidan Gå ner

Träningsmatcher Hösten 2017 Empty Sv: Träningsmatcher Hösten 2017

Inlägg av Pajala tis 18 jul 2017, 08:42

Vinst mot Boden, oavgjort mot löven och resten blir förluster.

lol!
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18790

Inlägg av Ferros tis 18 jul 2017, 13:20

Jag hoppas att vi slipper se laget bli lika utspelat av Modo som vi fick se under förra årets försäsong. Någonstans där blev jag stensäker på att vi gick mot en riktig ångestsäsong.

Resultaten behöver inte vara de bästa, men så dåligt som spelet och strukturen var under förra försäsongen får det inte vara. Men jag litar på att Bulan & Co, något som jag inte gjorde med förra årets ledarstab, så jag känner mig inte speciellt oroad över den biten av laget i dagsläget.

Ferros

Antal inlägg : 2354

Inlägg av Urken tis 18 jul 2017, 14:01

Ifall matcherna sänds någonstans så är ni välkomna att posta länkar/mer information kring detta.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Inlägg av Puckad tis 18 jul 2017, 18:56

Ferros skrev:Jag hoppas att vi slipper se laget bli lika utspelat av Modo som vi fick se under förra årets försäsong. Någonstans där blev jag stensäker på att vi gick mot en riktig ångestsäsong.

Resultaten behöver inte vara de bästa, men så dåligt som spelet och strukturen var under förra försäsongen får det inte vara. Men jag litar på att Bulan & Co, något som jag inte gjorde med förra årets ledarstab, så jag känner mig inte speciellt oroad över den biten av laget i dagsläget.
Cehlin på Luleå Hockeys hemsida:
"– Det gäller att vi hittar en spelidé som vi klarar av att genomföra ..."
Huvudet på spiken!
Puckad
Puckad

Inlägg av Redbear tis 18 jul 2017, 20:40

Urken skrev:Ifall matcherna sänds någonstans så är ni välkomna att posta länkar/mer information kring detta.

Varsågod Smile

http://www.hockeysverige.se/2017/06/30/c-more-satsar-pa-forsasongen-visar-25-traningsmatcher/
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6780

Inlägg av Urken tis 18 jul 2017, 20:55

Redbear skrev:
Urken skrev:Ifall matcherna sänds någonstans så är ni välkomna att posta länkar/mer information kring detta.

Varsågod Smile

http://www.hockeysverige.se/2017/06/30/c-more-satsar-pa-forsasongen-visar-25-traningsmatcher/
Det tackar vi för!  Smile
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Inlägg av Rönken mån 31 jul 2017, 21:09

Redbear skrev:

Varsågod Smile

Om jag inte missat något är det följande av Luleås försäsongs-matcher som visas på C More:

17 aug Luleå – Modo
5 sep Djurgården – Luleå
12 sep Luleå – Skellefteå AIK
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811

Inlägg av Norrlandstoken tis 01 aug 2017, 06:43

Någon som vet om övriga matcher streamas via LHF's hemsida mot sedvanlig betalning?

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500

Inlägg av HarryHaffa tor 10 aug 2017, 09:41

Det står att matchen mot Boden direktsända på webben och att mer info kommer på laget.se/bodenshf priset anges till 119 kr
HarryHaffa
HarryHaffa

Antal inlägg : 626

Inlägg av hokkzorz tor 10 aug 2017, 10:48

119:- vilket ocker Sad Sad

hokkzorz

Antal inlägg : 1697

Inlägg av Jonken tor 10 aug 2017, 12:33

hokkzorz skrev:119:- vilket ocker Sad Sad
Håller med. Det luktar lång väg att det är någon eller några som vill sko sig själva rejält här....
Om inte de som sänder kan påvisa att en rejäl del av pengarna går till Luleå Hockey; kommer iaf inte jag att beställa en enda match.

- Usch SÅ lågt detta var... Crying or Very sad scratch
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 7063

Inlägg av Bamsefar tor 10 aug 2017, 15:17

hokkzorz skrev:119:- vilket ocker Sad Sad

Det är väl Boden hockey som får pengarna, så, ja
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12233

Inlägg av NallePhu tor 10 aug 2017, 16:21

119:- nåja nog kommer man köpa den matchen Smile
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18671

Inlägg av Tigerman tor 10 aug 2017, 18:38

NallePhu skrev:119:- nåja nog kommer man köpa den matchen Smile
Självklar prissättning: I19 = 119:-
Man hade förvisso kunnat ta 53:- också men S3 är ju nedlagt... Very Happy

Tigerman

Antal inlägg : 3431

Inlägg av JuniorX tor 10 aug 2017, 22:00

Tigerman skrev:
NallePhu skrev:119:- nåja nog kommer man köpa den matchen Smile
Självklar prissättning: I19 = 119:-
Man hade förvisso kunnat ta 53:- också men S3 är ju nedlagt... Very Happy

Hu, vad dåligt. Kan man till och med kalla det ett lumpet skämt...?

JuniorX

Antal inlägg : 4191

Inlägg av Norrlandstoken fre 11 aug 2017, 05:48

Såg 3 träningsmatcher igår. Det var LHC - Växjö, Frölunda - FBK samt Öjjebjo - Gnaget. Mycket bra lir och fina linjer (REDAN) och framförallt från de två förstnämnda matcherna. Öjjebjo not so much. Växjö ser riktigt, riktigt starka ut i år. Mårtensson i LHC kommer göra livet surt för många målvakter i år. Frölunda och FBK hade försäsongs problem med backlinjen så matchen slutade 4-5. Kul att se och framförallt bra att veta var ribban bör ligga. Så fort man får se våra egna träningsmatcher så kommer man på ett ungefär att veta var Luleå placerar sig i tabellen.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500

Inlägg av NallePhu fre 11 aug 2017, 06:33

Norrlandstoken skrev:Såg 3 träningsmatcher igår. Det var LHC - Växjö, Frölunda - FBK samt Öjjebjo - Gnaget. Mycket bra lir och fina linjer (REDAN) och framförallt från de två förstnämnda matcherna. Öjjebjo not so much. Växjö ser riktigt, riktigt starka ut i år. Mårtensson i LHC kommer göra livet surt för många målvakter i år.  Frölunda och FBK hade försäsongs problem med backlinjen så matchen slutade 4-5. Kul att se och framförallt bra att veta var ribban bör ligga. Så fort man får se våra egna träningsmatcher så kommer man på ett ungefär att veta var Luleå placerar sig i tabellen.
Du får nog ta det lilla piano med att se hur Luleå spelar iom nytt spelsystem som Bulan ska sätta i laget, Kan nog ta sin lilla tid att få slipat in i laget så det börjar kugga in i varandra!

De övriga lagen ha redan ett DNA spel i ryggraden så att dem presterar från dag 1 det är jag mindre förvånad över, Så jag personligen kommer se på hur lag samarbetet fungerar samt finns det embryon till hur femmorna ska formeras än att se om spelet sitter direkt!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18671

Inlägg av lhffan fre 11 aug 2017, 15:15

Är det någon som sett hur formationerna ser ut och hur våra nya sköter sig?
Tänkte främst på Joey Hishon

lhffan

Antal inlägg : 194

Inlägg av Lillajag fre 11 aug 2017, 15:53

Mikkelson Johnston, Sandström Sondell, Grahn Engsund, Nässen Själin/Jaros. Hedman Olausson Cehlin, Harju Hishon Petter, Larsson Lundis Einar, Fabbe Falk Foppa.

Lillajag

Antal inlägg : 737

Inlägg av Lillajag fre 11 aug 2017, 15:57

Hishon ser rörlig, smart och hyfsat skillad ut, klart bättre än Kael men inte i nivå med Olausson. Ingen stjärna eller första center men förmodligen en ok andracenter i ett mittenlag. Det är min uppfattning efter bara en träning och det är egentligen alldeles för lite för att ge nåt absolut betyg.

Lillajag

Inlägg av Ferros fre 11 aug 2017, 16:00

Lillajag skrev:Mikkelson Johnston, Sandström Sondell, Grahn Engsund, Nässen Själin/Jaros. Hedman Olausson Cehlin, Harju Hishon Petter, Larsson Lundis Einar, Fabbe Falk Foppa.

Är Jaros med och tränar med laget? Trodde han skulle vara i Nordamerika?

Ferros

Inlägg av Micke80 fre 11 aug 2017, 16:01

Norrlandstoken skrev:Såg 3 träningsmatcher igår. Det var LHC - Växjö, Frölunda - FBK samt Öjjebjo - Gnaget. Mycket bra lir och fina linjer (REDAN) och framförallt från de två förstnämnda matcherna. Öjjebjo not so much. Växjö ser riktigt, riktigt starka ut i år. Mårtensson i LHC kommer göra livet surt för många målvakter i år.  Frölunda och FBK hade försäsongs problem med backlinjen så matchen slutade 4-5. Kul att se och framförallt bra att veta var ribban bör ligga. Så fort man får se våra egna träningsmatcher så kommer man på ett ungefär att veta var Luleå placerar sig i tabellen.

Visst är det kul att se träningsmatcher och jag kommer garanterat se åtminstone våra, men mest troligt fler än så. Däremot har jag lärt mig att aldrig dra några slutsatser utifrån träningsmatcherna. Är ju inte ovanligt att bästa lagen på försäsongen går sämst i serien och vice versa.
Lagen släpper fram olika spelare i olika matcher, fokucerar på olika delar av spelet i olika matcher, lagen har spelare som tar i för fullt för att förtjäna en plats medan adra glider runt mer då de är säkra på sin plats. Som sagt, det är så många parametrar så jag ger inte många ören för resultaten av tränignsmatcherna, däremot är det förbannat kul ändå.

Micke80

Antal inlägg : 3038

Inlägg av Lillajag fre 11 aug 2017, 20:59

@Ferros ja Jaros tränar för fullt med Luleå. På andra sidan drar dom igång närmare månadsskiftet, eftersom man inte vet helt säkert vart han spelar i höst går han som extraback i Luleå.

Lillajag

Inlägg av Ferros fre 11 aug 2017, 23:27

Lillajag skrev:@Ferros ja Jaros tränar för fullt med Luleå. På andra sidan drar dom igång närmare månadsskiftet, eftersom man inte vet helt säkert vart han spelar i höst går han som extraback i Luleå.

Okej, tack! Trodde inte Jaros skulle vara med laget alls under försäsongen. Kul. bounce

Ferros

Inlägg av Puckad sön 13 aug 2017, 10:27

Nu börjar det krypa i kroppen.
De flesta lagen är igång och har spelat matcher. (Läs: Dom som ska spela CHL ...)
CMore har startat en fin tradition att sända träningsmatcher, och snart ska våra grabbar visa upp sig.

Jag har en bra känsla.
Vi kommer inte att ta SM guld, men våra nytillskott har gett ett gott intryck hittills och känslan är våra transatlanter kommer att bidra både på och utanför planen.

Boden ska vi vinna mot, så det är inte det jag vill se, utan jag vill se vilka linor vi laborerar med och att linjer börjar skönjas.

Angående värdet av träningsmatcher, jag har för mig att six-fingers förlorade alla för något år sedan, för att sedan vinna serien och ta guldet.

Men det är ingen belastning att vinna.
Puckad
Puckad

Inlägg av Micke80 sön 13 aug 2017, 12:46

Puckad skrev:Nu börjar det krypa i kroppen.
De flesta lagen är igång och har spelat matcher. (Läs: Dom som ska spela CHL ...)
CMore har startat en fin tradition att sända träningsmatcher, och snart ska våra grabbar visa upp sig.

Jag har en bra känsla.
Vi kommer inte att ta SM guld, men våra nytillskott har gett ett gott intryck hittills och känslan är våra transatlanter kommer att bidra både på och utanför planen.

Boden ska vi vinna mot, så det är inte det jag vill se, utan jag vill se vilka linor vi laborerar med och att linjer börjar skönjas.

Angående värdet av träningsmatcher, jag har för mig att six-fingers förlorade alla för något år sedan, för att sedan vinna serien och ta guldet.

Och Leksand van sin första försäsongsturnering i år där både Frölunda och Färjestad deltog Smile

Micke80

Antal inlägg : 3038

Inlägg av Pajala sön 13 aug 2017, 13:21

Micke80 skrev:
Puckad skrev:Nu börjar det krypa i kroppen.

Jag har en bra känsla.

Och Leksand van sin första försäsongsturnering i år där både Frölunda och Färjestad deltog Smile

Spontana känslan är att FBK inte alls är så bra i år, Leksand spelade utan en ordinarie femma och jag tror dom kommer att ligga i topp i HA, sen har ju Örebro, HV och Frölunda även förlorat matcher, visst ska man ta det med en nypa salt men en förlust är alltid en förlust, Modo fick stryk mot Timrå men det var ganska väntat.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18790

Inlägg av Mr Bister sön 13 aug 2017, 22:15

På Tisdag är det 70-talsnostalgi Luleå mot Boden det riktiga derbyt, för oss som var med då och kommer ihåg att vi nästan alltid förlorade.

Mr Bister

Antal inlägg : 1505

Inlägg av Redbear mån 14 aug 2017, 14:01

https://www.laget.se/bodenshf/News/5186423/Derbyt-sands-pa-BDTV-Sport
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6780

Inlägg av Dustin mån 14 aug 2017, 20:14

Harju-Hishon-Petter
Larsson-Lundeström-Einar
Hedman-Olausson-Rydahl
Fabbe-Falk-Forsberg

Så förväntas Luleå ställa upp anfallsmässig i morgondagens match mot Boden. Tanken är väl att Cehlin ska in på Rydahls plats framöver, han är inte spelklar än.

Dustin

Antal inlägg : 7178

Inlägg av PM tis 15 aug 2017, 15:48

Ingen kunnig som har lust att starta en matchtråd?
Kommer ej att kunna följa matchen mer än på detta forumet så det vore tacksamt om ni skrev utav bara helvete under matchen Very Happy
Finns inte något intressant att skriva så hitta på! Ljug!
Har hockeyabstinens!

PM

Antal inlägg : 1947

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet