Daniel Sondell
+48
Mr Bister
Dundernisse
Diktatorn
Pajala
Snikne Ville
Lajon
Taabe
tibet
icemask
GustenA
PM
Sundance Kid
oggskar
LHF96
Urken
ski3r
Sportchefen #2
Jokerman
Tigerman
NallePhu
Bamsefar
Mange
Blinders
Lillajag
LulefanGBG
hokkzorz
Micke80
Donowitz
RSD555
ezz
pingu
Ferros
Norlin
Norrlandstoken
Lulefan
Hedanders
Number 69
Jonken
Rikky
Wolfhunter
Puckad
Dustin
Kagen
KaptenBlodskelett
Hankburger
Tony Moore
Redbear
52 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Daniel Sondell
Vem leder?Pajala skrev:Snikne Ville skrev:Ser att Sondell gjorde poäng i femte raka matchen igår. Dessitom hade han lagets bästa +/- senast jag kollade.
Sondell Ligger två totalt i ligan med +19
Tyrväinen trea med +17
Nisse fyra med +16
GustenA- Antal inlägg : 3114
Jag lyfter på hatten! Vilken säsong!
Puckad- Antal inlägg : 11373
Ja denna "hockeybohem" har gett mig gråa hår många gånger, men han har överlag gjort det jäkligt bra!
Ska ha cred.
Ska ha cred.
PM- Antal inlägg : 1947
Spelar sin bästa hockey denna säsong, 35 år gammal. Stridh har gjort ett fantastiskt jobb med backsidan, med att både utveckla de yngre och de äldre spelarna.
Blinders- Antal inlägg : 5254
Asså; man måste bara imponeras av Sondells sässe hittills. SNACKA om förvandling! Och att göra detta som 35-åring: Imponerande!
Jonken- Antal inlägg : 7067
Högsta betyg på nästan allt dock inte att pricka målburen från point
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Det är dock nästan komiskt vad jämna våra backar är på just den punkten, vi har 4 spelare på 43%: Gustafsson, Sondell, Jalvanti och Sellgren. Bara Nisse prickar målet mer än hälften av gångerna (knappt 53%). Engsund ligger mittemellan med 47% medan Själin är överlägset sämst med 35%.bearjew skrev:Högsta betyg på nästan allt dock inte att pricka målburen från point
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Seriesegrare.
Det har varit stabilt med Sellgren som backkollega.
Forza Sondell!!
Det har varit stabilt med Sellgren som backkollega.
Stabilt som fan.
Forza Sondell!!
Jokerman- Antal inlägg : 1984
Måste slå ett slag för "offensiva" backen Sandell. Idag var han en klippa i försvaret. Den där förlängningen på två år, som bland annat jag kritiserade, visade sig vara väldigt bra.
Dustin- Antal inlägg : 7178
Blivit en stabil back på äldre dar. Han vill nog gärna avsluta karriären med ett SM-guld.Määk skrev:Måste slå ett slag för "offensiva" backen Sandell. Idag var han en klippa i försvaret. Den där förlängningen på två år, som bland annat jag kritiserade, visade sig vara väldigt bra.
En till sässe med Daniel Sondell känns inte heller fel.
Jonken skrev:En till sässe med Daniel Sondell känns inte heller fel.
Nä. Han har varit stabil, så det känns bra.
Finns bättre spelare lägga pengarna på än Sondell men är man tränarnas favorit av någon jäkla anledning så får man nytt kontrakt!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Så tror jag inte att det är. Snarare att Daniel ställer upp för mindre pengar för Luleå Hockey. Och DET är = RESPEKT!!! För övrigt anser jag att Sondell har varit bra i LHF...NallePhu skrev:Finns bättre spelare lägga pengarna på än Sondell men är man tränarnas favorit av någon jäkla anledning så får man nytt kontrakt!
Håller helt med. Nu ser jag ingen plats för Själin i laget då man behöver en tvåvägsback när Nisse drar.NallePhu skrev:Finns bättre spelare lägga pengarna på än Sondell men är man tränarnas favorit av någon jäkla anledning så får man nytt kontrakt!
Dundernisse- Antal inlägg : 2897
Sondell är säkert inte så dyr.
Dessutom är han bra på att driva spelet och har alla år i Luleå haft bäst Corsi bland backarna samt relativ Corsi.
Dessutom är han bra på att driva spelet och har alla år i Luleå haft bäst Corsi bland backarna samt relativ Corsi.
Tveksam förlängning, vi behöver föryngra medan vi är ett topplag och inte panikvärva sen
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Förra året var han o Sellgren magiskt bra tillsammans.Jonken skrev:Så tror jag inte att det är. Snarare att Daniel ställer upp för mindre pengar för Luleå Hockey. Och DET är = RESPEKT!!! För övrigt anser jag att Sondell har varit bra i LHF...NallePhu skrev:Finns bättre spelare lägga pengarna på än Sondell men är man tränarnas favorit av någon jäkla anledning så får man nytt kontrakt!
Vem BAR Sondell i det backparet??Puckad skrev:Förra året var han o Sellgren magiskt bra tillsammans.Jonken skrev:Så tror jag inte att det är. Snarare att Daniel ställer upp för mindre pengar för Luleå Hockey. Och DET är = RESPEKT!!! För övrigt anser jag att Sondell har varit bra i LHF...NallePhu skrev:Finns bättre spelare lägga pengarna på än Sondell men är man tränarnas favorit av någon jäkla anledning så får man nytt kontrakt!
Vem städade upp alla de misstag han gjorde Sondell?
Sellgren fick täcka upp hela tiden misstagen han gjorde Sondräll nej jag menar Sondell!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Man vet vad man får och man vet hur mycket det kostar. Tränare och sportchef får den ekvationen att sluta på plus. Det räcker för mig. Sondell sänkte ju lönen rejält förra kontraktsskrivningen och han har familj och hus i Luleå, så jag kan tänka mig att han gått ner ytterligare i lön och vill avsluta karriären hos oss.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Jag tyckte inte att han gjorde skäl för öknamnet sondräll förra året. Snarare att hans agerande skapade utrymme för Sellgren att agera i en friare roll och få utvecklas där.NallePhu skrev:Vem BAR Sondell i det backparet??Puckad skrev:Förra året var han o Sellgren magiskt bra tillsammans.Jonken skrev:Så tror jag inte att det är. Snarare att Daniel ställer upp för mindre pengar för Luleå Hockey. Och DET är = RESPEKT!!! För övrigt anser jag att Sondell har varit bra i LHF...NallePhu skrev:Finns bättre spelare lägga pengarna på än Sondell men är man tränarnas favorit av någon jäkla anledning så får man nytt kontrakt!
Sellgren fick täcka upp hela tiden misstagen han gjorde Sondräll nej jag menar Sondell!
Lehto likes this post
NallePhu skrev:Vem BAR Sondell i det backparet??Puckad skrev:Förra året var han o Sellgren magiskt bra tillsammans.Jonken skrev:Så tror jag inte att det är. Snarare att Daniel ställer upp för mindre pengar för Luleå Hockey. Och DET är = RESPEKT!!! För övrigt anser jag att Sondell har varit bra i LHF...NallePhu skrev:Finns bättre spelare lägga pengarna på än Sondell men är man tränarnas favorit av någon jäkla anledning så får man nytt kontrakt!
Och vem städade upp efter Sellgren? Jo Sondell. I ett backpar så måste båda backarna hjälpa varandra eftersom det är en lagsport. Och att kalla som Sondräll är lite väl infantilt.
Old Brooklyn skrev:Man vet vad man får och man vet hur mycket det kostar. Tränare och sportchef får den ekvationen att sluta på plus. Det räcker för mig. Sondell sänkte ju lönen rejält förra kontraktsskrivningen och han har familj och hus i Luleå, så jag kan tänka mig att han gått ner ytterligare i lön och vill avsluta karriären hos oss.
Känns också som det faktiskt. Ålder och strävan efter kontinuitet tenderar att dra ned på löneanspråket.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Nu får du ge dig han drällde knappt med pucken förra året har aldrig sett han bättre än då.NallePhu skrev:Vem BAR Sondell i det backparet??Puckad skrev:Förra året var han o Sellgren magiskt bra tillsammans.Jonken skrev:Så tror jag inte att det är. Snarare att Daniel ställer upp för mindre pengar för Luleå Hockey. Och DET är = RESPEKT!!! För övrigt anser jag att Sondell har varit bra i LHF...NallePhu skrev:Finns bättre spelare lägga pengarna på än Sondell men är man tränarnas favorit av någon jäkla anledning så får man nytt kontrakt!
Och hade han drällt och Sellgren hade städat upp så hade ju Sellgren haft lika fina siffror som Sondell i +/- statistiken men det hade han inte
För det var Sellgren som drällde i det backparet och Sondell som fick städa upp efter han men dit HAT mot han gör att du inte ser med klara ögon PUNKT!!
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Dustin- Antal inlägg : 7178
Är det bara jag som tycker att Sondell gör rätt många misstag nu mer? Har sett flera situationer denna säsong när han gör felbedömningar eller gör misstag med mål bakåt som följd.
Gäst- Gäst
Han har ju alltid varit en säkerhetsrisk. Kolla bara hans plus/minus statistik. Han är inne på dem flesta målen i baken. När han har pucken bakom mål är också livsfarligt, han vill alltid dribbla runt målvakten när han ska starta uppspelet.
Rayko- Antal inlägg : 740
Rayko skrev:Han har ju alltid varit en säkerhetsrisk. Kolla bara hans plus/minus statistik. Han är inne på dem flesta målen i baken. När han har pucken bakom mål är också livsfarligt, han vill alltid dribbla runt målvakten när han ska starta uppspelet.
Jo du jag har sett en hel del.
Gäst- Gäst
Backsidan har fått slita. Sondell likaså. Vi har 37 nätrassel efter 14 matcher. 2,6 mål/match och vi släpper in ungefär lika mycket. Ska vi på allvar vända på steken, vår stora utmaning, den här säsongen, är att produktion måste upp men visst, ja, vi ska även tajta ihop defense - men det sistnämnda är jag inte orolig över. Men en sak är klar. BP måste vässas!
Leksand, Rögle och Ske har gjort över 50 baljor (i och för sig med fler antal matcher men tendensen är ändå tydlig), de ligger alla på över 3 mål/match, Leksand och Rögle nästan på 4.
Leksand, Rögle och Ske har gjort över 50 baljor (i och för sig med fler antal matcher men tendensen är ändå tydlig), de ligger alla på över 3 mål/match, Leksand och Rögle nästan på 4.
Senast ändrad av Jokerman ll den tor 04 nov 2021, 10:12, ändrad totalt 1 gång
Jokerman ll- Antal inlägg : 1467
Jokerman ll skrev:Backsidan har fått slita. Sondell likaså. Vi har 37 nätrassel efter 14 matcher. 2,6 mål/match och vi släpper in ungefär lika mycket. Ska vi på allvar vända på steken, vår stora utmaning, den här säsongen, är att produktion måste upp men visst, ja, vi ska även tajta ihop defense - men det sistnämnda är jag inte orolig över.
Är inte orolig över backsidan men över Sondells slarv/misstag.
Hoppas vi har full backbesättning snart, då blir det roligare igen :-)
Gäst- Gäst
NSD/Kuriren bekräftar i en artikel att säsongen är över för Sondell. Väntat, men tråkigt.
Gissar att även karriären är över..
Gissar att även karriären är över..
Redbear- Antal inlägg : 6780
Säsongen är officiellt över för Daniel Sondell.
https://www.luleahockey.se/article/jl0wal1nb-30c4d/sasongen-over-for-daniel-sondell
https://www.luleahockey.se/article/jl0wal1nb-30c4d/sasongen-over-for-daniel-sondell
Nog har man slitit sig i håret genom åren av diverse misstag i egen zon, men totalt sett har Daniel varit en väldigt bra back för Luleå. När han kom hit var han en offensiv back men omskolades så småningom till en stabil tvåvägsback där han speciellt hade en magisk säsong 19/20. Där han bland annat hade bäst +/- i hela ligan (tillsammans med E.G.) och fjärde bäst Game Score av alla backar i ligan (E.G. Hade bäst). Sondell har också varit bra på att driva spelet, det kan man se på hans relativa Corsi, som har varit i topp i Luleå alla säsonger han har varit här.
Hoppas Daniel blir kvitt från sviterna av hjärnskakningen.
Hoppas Daniel blir kvitt från sviterna av hjärnskakningen.
PM, Kagen, Puckad, Wolfhunter, Hankburger, Dundernisse and Blitzwagen like this post
Lycka till med resten av livet Daniel.
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/beskedet-tidigare-luleabacken-slutar-jag-ar-tacksam-for-att-jag-fick-en-sa-lang-karriar/jv39zq7l
Det var i en match mot Linköping, vid den här tiden förra året, som Daniel Sondell armbågades i huvudet av en motståndare.
Nu har 38-åringen förlikat sig med att det inte blir någon mer hockey för honom.
– Det är okej med mig. Jag har inga problem i vardagen, förutom att jag kan få ont i huvudet ibland. Men jag har bestämt mig nu, säger Daniel Sondell.
– Skären jag tog innan det där hände blev mina sista, fortsätter han.
"..Han håller tränaren Thomas Berglund högt.
– Det var fantastiska år. Jag önskar att jag hade haft honom som tränare när jag var yngre, för jag lärde mig mycket av honom. Som vad som krävs av mig som individ för att vi ska vara framgångsrika som lag, säger Daniel Sondell.
– Det ska han ha kredd för, fortsätter han..."
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/beskedet-tidigare-luleabacken-slutar-jag-ar-tacksam-for-att-jag-fick-en-sa-lang-karriar/jv39zq7l
Det var i en match mot Linköping, vid den här tiden förra året, som Daniel Sondell armbågades i huvudet av en motståndare.
Nu har 38-åringen förlikat sig med att det inte blir någon mer hockey för honom.
– Det är okej med mig. Jag har inga problem i vardagen, förutom att jag kan få ont i huvudet ibland. Men jag har bestämt mig nu, säger Daniel Sondell.
– Det var fantastiska år. Jag önskar att jag hade haft honom som tränare när jag var yngre, för jag lärde mig mycket av honom. Som vad som krävs av mig som individ för att vi ska vara framgångsrika som lag, säger Daniel Sondell.
Bamsefar and Puckad like this post
Kanske den mest underskattade backen i Luleå de senaste 20 åren.Tony Moore skrev:Lycka till med resten av livet Daniel.
Lehto and SatanicPanic like this post
Riktigt kul att se honom på läktaren med Janne Sandström, och som jag fattar det så bor han kvar i Luleå.
Lehto likes this post
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sida 3 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet