2017-03-02, SHL-omgång 50, Färjestad - Luleå
+34
farre
KaptenBlodskelett
tibet
Anthrax
ski3r
Ferros
Knäcktomten
Sportchefen #2
Tigerman
pingu
LHF96
Norrlandstoken
Puckad
Limpan
Lajon
Lasse Proppmätt
JuniorX
Dustin
Hedanders
Mange
Lulefan
kokostrollet
GustenA
Urken
Myrman
Bamsefar
NallePhu
Redbear
Jonken
Pajala
hokkzorz
PM
Kapten Haddock
Admin
38 posters
Sida 6 av 6
Sida 6 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: 2017-03-02, SHL-omgång 50, Färjestad - Luleå
Mange skrev:JuniorX skrev:Vi kommer att gå till slutspel i vilket fall. Det skulle ju bli 0 poäng i den här matchen ändå.
Vad har vi i ett slutspel att göra?
Måste man ha en motivering för att ta sig dit? Jag trodde det räckte med nog med poäng.
JuniorX- Antal inlägg : 4191
JuniorX skrev:Domarna lyckades dock med bedriften att se till så att utvisningarna fördelades lika mellan lagen. Det är åtminstone skickligt. Argumentet att de har dömt dåligt försvinner därmed med ett slags automatik.
Ett inte heller oväntat beteende, man ser till att fbk får några mål så kan man sen börja fördela utvisningarna i domarbasens bk:s hemmaarena.
Bamsefar- Antal inlägg : 12234
Som sagt: Denna match släpper vi. Jag räknade med 0 poäng denna match.
Nu KROSSAR vi Leksand på lördag!
Nu KROSSAR vi Leksand på lördag!
Hedanders- Antal inlägg : 2093
JuniorX skrev:Domarna lyckades dock med bedriften att se till så att utvisningarna fördelades lika mellan lagen. Det är åtminstone skickligt. Argumentet att de har dömt dåligt försvinner därmed med ett slags automatik.
Fan vad dumt resonerat. Så om man gör fem misstag på raken åt ett håll, då är det ok om man sen kompenserar för dom lite på måfå bara lagen har exakt lika många utvisningar?
Skitdumt.
Anthrax- Antal inlägg : 984
Lustigt att Petter inte agerar mer under match. Kan detta bero på att han redan vet att han aldrig kommer att ske igen vilket också kan vara rätt oinsirerande. Spelar nog liksom ingen roll för Petters del vilka bedrifter han dyrkar upp just nu.
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Ferros skrev:Gillar ändå att Petter tar upp domarnas uselhet. De borde inte vara heliga kor.
Hörde inte vad han sa, men jag hoppas att han sågade dem vid fotknölarna. Ingen ska vara helig. Allt och alla ska gå att kritisera. Annars är det något fundamentalt fel. Det är det jag sagt hela tiden. Tycker det är så inåthelvete löjligt att freda domarna som de nu gjort.
Anthrax skrev:JuniorX skrev:Domarna lyckades dock med bedriften att se till så att utvisningarna fördelades lika mellan lagen. Det är åtminstone skickligt. Argumentet att de har dömt dåligt försvinner därmed med ett slags automatik.
Fan vad dumt resonerat. Så om man gör fem misstag på raken åt ett håll, då är det ok om man sen kompenserar för dom lite på måfå bara lagen har exakt lika många utvisningar?
Skitdumt.
Det som syns i statistiken när detta är glömt om 5 timmar är att Luleå hade 12 utvisningsminuter och Färjestad 12. Och Morgan får döma fler Luleåmatcher.
GustenA- Antal inlägg : 3114
Norrlandstoken skrev:Lustigt att Petter inte agerar mer under match. Kan detta bero på att han redan vet att han aldrig kommer att ske igen vilket också kan vara rätt oinsirerande. Spelar nog liksom ingen roll för Petters del vilka bedrifter han dyrkar upp just nu.
Vi kanske måste värva Rönken som "pådrivare" till Petter
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
GustenA skrev:Anthrax skrev:JuniorX skrev:Domarna lyckades dock med bedriften att se till så att utvisningarna fördelades lika mellan lagen. Det är åtminstone skickligt. Argumentet att de har dömt dåligt försvinner därmed med ett slags automatik.
Skitdumt.
Det som syns i statistiken när detta är glömt om 5 timmar är att Luleå hade 12 utvisningsminuter och Färjestad 12. Och Morgan får döma fler Luleåmatcher.
Bevisar väl bara att statistik är förbannad lögn, i detta fall.
Anthrax skrev:JuniorX skrev:Domarna lyckades dock med bedriften att se till så att utvisningarna fördelades lika mellan lagen. Det är åtminstone skickligt. Argumentet att de har dömt dåligt försvinner därmed med ett slags automatik.
Skitdumt.
Ja, jag håller med. Men duktig är det i vilket fall...
Vad tror ni? Skuggan lär ju i detta nu ligga hemma i soffan, avslocknad till "Lyxfällan" eller liknande.
Anthrax skrev:GustenA skrev:Anthrax skrev:JuniorX skrev:Domarna lyckades dock med bedriften att se till så att utvisningarna fördelades lika mellan lagen. Det är åtminstone skickligt. Argumentet att de har dömt dåligt försvinner därmed med ett slags automatik.
Skitdumt.
Bevisar väl bara att statistik är förbannad lögn, i detta fall.
Eh, nä. De har exakt lika många utvisningsminuter.
Kom in matchen nu. Trots att den är slut.
Kael åker alltså ut för detta. Tamigfan skamligt hur jävla usel du är domarjävel™ pic.twitter.com/5e9Pcko5tz
— Jakob Porser (@FruktHamster) 2 mars 2017
Och angående att jag tweetar en "GIF":
Stäm mig och använd pengarna till utbildning och glasögon åt domarkåren
Senast ändrad av Urken den tor 02 mar 2017, 21:27, ändrad totalt 1 gång
Hur fan kan man förlora denna match med 5-0, man äger 1.a perioden och dom andra är jämna.
Jag tror inte det finns någon spelare som gör fler mål i LHF än i den förening han lämnat, alla blir förlamade om man tar på sig Luletröjan. Helsicke vad sur jag känner mig
Jag tror inte det finns någon spelare som gör fler mål i LHF än i den förening han lämnat, alla blir förlamade om man tar på sig Luletröjan. Helsicke vad sur jag känner mig
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Och resten av LHF's ledning är väl på Nordkalotten med sina fruar och äter upp nästa års spelarbudget?
Sorry. Fruar's och mäns. Styrelsen är väl 50 / 50 eller?
Inget snack om att vi blir straffade hårt iaf.
Norrlandstoken skrev:Och resten av LHF's ledning är väl på Nordkalotten med sina fruar och äter upp nästa års spelarbudget?
Om de äter upp några av de kontrakterade spelarna också så får man ju ändå lite utrymme för nyförvärv...!
Urken skrev:Ferros skrev:Gillar ändå att Petter tar upp domarnas uselhet. De borde inte vara heliga kor.
Hörde inte vad han sa, men jag hoppas att han sågade dem vid fotknölarna. Ingen ska vara helig. Allt och alla ska gå att kritisera. Annars är det något fundamentalt fel. Det är det jag sagt hela tiden. Tycker det är så inåthelvete löjligt att freda domarna som de nu gjort.
Om hockey hade funnits i Nordkorea är det nog så man hade löst "problemet med kritik mot domare". Alternativt publik avrättning..
tibet- Antal inlägg : 1298
TOTALITÄR. GAHH
Man önskar verkligen det funnits något att hoppas på, jag ser fan inget just nu.
Vad var det Petter påstod, inga vill möta oss i ett slutspel?
Jag tror vi är alla lags dröm-motstånd, frånsett kanske Växjö.
Vad var det Petter påstod, inga vill möta oss i ett slutspel?
Jag tror vi är alla lags dröm-motstånd, frånsett kanske Växjö.
Norrlandstoken skrev:Och resten av LHF's ledning är väl på Nordkalotten med sina fruar och äter upp nästa års spelarbudget?
Sorry. Fruar's och mäns. Styrelsen är väl 50 / 50 eller?
Kan du utveckla ditt resonemang om detta i matchtråden?
Förlåt men jag fattar verkligen inte din kommentar så jag bara måste fä veta hur du tänker här, jag är så nyfiken.
Number 69- Antal inlägg : 265
Personligen kan jag tycka att drevet mot Harju är tråkigt och obefogat.
Är man lång och stor kommer man inte har ett rörelsemönster som en liten ettrig kille.
Därför vill jag ge alla Harju-Haters lite tips när ni ser honom på isen.
1. Harju är inte långsam , han är majestätisk.
2. Att Harju inte gnäller på domaren i tid och otid är bara för att han är coolare än ni är.
3. Harju gör faktiskt andra bättre men det är inte lätt när Juntila missar allt och lite till.
P.S. Harju borde inte spela boxplay, ser ni honom där är det ledarnas fel.
Är man lång och stor kommer man inte har ett rörelsemönster som en liten ettrig kille.
2. Att Harju inte gnäller på domaren i tid och otid är bara för att han är coolare än ni är.
3. Harju gör faktiskt andra bättre men det är inte lätt när Juntila missar allt och lite till.
Tur att jag jobbade övertid och nyss kom hem så att jag missade matchen. Verkar ha varit som vanligt i Karlstad. Vi är bättre än vanligt men förlorar stort efter att domarna varit sämst på banan och Färjestad haft alla domslutboch all medstuds.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Håller med i stort. Hajen är nyttig på många sätt och jag är glad att vi har honom signad för två år till.Number 69 skrev:Personligen kan jag tycka att drevet mot Harju är tråkigt och obefogat.
Däremot hade jag gärna sett en eldigare kapten. Om Hajen inte kan ta den rollen så tycker jag att vi borde ha en eldigare kapten.
Puckad- Antal inlägg : 11373
Ett solklart fall av utvisning för gul tröja.Urken skrev:Kael åker alltså ut för detta. Tamigfan skamligt hur jävla usel du är domarjävel™ pic.twitter.com/5e9Pcko5tz
— Jakob Porser (@FruktHamster) 2 mars 2017Och angående att jag tweetar en "GIF":
Stäm mig och använd pengarna till utbildning och glasögon åt domarkåren
Puckad- Antal inlägg : 11373
Puckad skrev:Håller med i stort. Hajen är nyttig på många sätt och jag är glad att vi har honom signad för två år till.Number 69 skrev:Personligen kan jag tycka att drevet mot Harju är tråkigt och obefogat.
Däremot hade jag gärna sett en eldigare kapten. Om Hajen inte kan ta den rollen så tycker jag att vi borde ha en eldigare kapten.
Där får jag helt hålla med dig, hellre Petter E.
Håller helt med. Och att utse Hajen till kapten kan man knappast lasta honom själv för då det är Fagervall, Skuggan och Petter som haft ödet i sin hand. Jag ger f-n i om han inte skäller som en bandhund och smyghugger i vaderna, det är inte hans grej och har aldrig varit. Täcka puck i offensiv zon för att hitta skottöppna medspelare samt ta sig mot mål och hugga på returer, det är hans adelsmärke och vad tränarna borde utnyttja honom bättre till. Att vi sedan råkar ha värvat betongsuggor till centrar så han får kliva in och göra det jobbet istället är Ostens fel. Och så får han kampera ihop med Junttila som är motsatsen till ett svart hål för tillfället, inget fäster vid honom, särskilt inte i defensiv zon. Men jag håller med om att det var en rätt beige passning till Todd i PP:t ikväll. Svårt för Todd att göra något där.Number 69 skrev:Puckad skrev:Håller med i stort. Hajen är nyttig på många sätt och jag är glad att vi har honom signad för två år till.Number 69 skrev:Personligen kan jag tycka att drevet mot Harju är tråkigt och obefogat.
Där får jag helt hålla med dig, hellre Petter E.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Jag tycker att professionella domare i SHL också skall ha krav på sig att också VARA professionella! Igår hade vi ju ett TYP EXEMPEL på när domarna i princip styr matchbilden i matchen. Och det är rent horribelt om ligan inte har förmåga att styra upp en rättvis domarnivå i matcherna som spelas?!pingu skrev:
Att inte låta någon neutral instans granska domarnas insatser skapar lätt oneutrala mönster hos domare tror jag. Jag tycker att tränarna ska kunna anmäla domare som inte är neutrala i sin bedömning till någon instans, det skulle i praktiken kunna belysa vissa domares oneutrala bedömningar. Dessutom tror jag att hela domarkåren skulle få mer respekt om de kan bli dömda om de bevisligen favoriserat något/några lag. Men en sådan fråga att låta domarna också bli dömda skulle säkert vissa lag inte vilja ha och domarkåren skulle sparka bakut men sporten/produkten ishockey skulle vinna på det!!
Jag tycker det är SÅ FEL att domare i tredje perioden skall klara sig undan -för att de kompenserar sina misstag i slutet; när matchen redan är tok-avgjord i poängprotokollet.
SAMTLIGA lag i SHL borde gå ihop och genomdriva ett TV/video -system i domarnas omklädningsrum; där klipp på varje situation de blåst för vevas om och om igen i repris. På detta sätt kan domarna själva i pauserna se det som verkligen händer i matcherna. Och är domarna då professionella; kan de "kompensera sina misstag"; i princip direkt till nästa period. -istället för att släta över skiten i mot slutet: När det ändå knappast gör någon nytta. Då kan domarna istället ta ett snack med båda tränarna när de kommer ut till nästa period; och säga som det är: -Vi ber om ursäkt: Vi missade grovt de här grejerna i första; och kommer att kompensera detta vid första bästa tillfälle nu. Alt: låta udda vara jämnt -om det rör sig om missar åt båda håll. DETTA skulle vara rättvist & professionellt agerat åt alla håll.
För det KAN JU INTE TILLÅTAS att FÅ se ut som det gjorde i Karlstad igår. För det var REN JÄVLA PARODI !!!!!
Jonken- Antal inlägg : 7067
Håller inte med, kompensationsutvisningar är det värsta som finns, oavsett när dom kommer. Två fel blir aldrig ett rätt.
Den enda som skulle hjälpa är att Svenska hockeyligan tillsammans med domarnas riksförbund eller vad det nu heter ser till att varje sommar plocka över dom riktiga proffsen från USA och köra träningsläger, det är det enda som hjälper.
Låta Dan O'Halloran piska upp Mollgan, Höjdhopparen mfl över ett par sommrar så blir det nog ordning på detta.
Sen kan man ju fråga sig varför domarna alltid skall skyddas. Spelarna granskas minutiöst både på isen och i kontrollrummet efter match. Domarna kanske granskas men får dom ens en slap on the wrist efter en katastrofal insats? nej just det. Om domarna skulle granskas och stängas av eller bötfällas vid undermåliga insatser så kanske det skulle börja ta skruv.
Den enda som skulle hjälpa är att Svenska hockeyligan tillsammans med domarnas riksförbund eller vad det nu heter ser till att varje sommar plocka över dom riktiga proffsen från USA och köra träningsläger, det är det enda som hjälper.
Låta Dan O'Halloran piska upp Mollgan, Höjdhopparen mfl över ett par sommrar så blir det nog ordning på detta.
Sen kan man ju fråga sig varför domarna alltid skall skyddas. Spelarna granskas minutiöst både på isen och i kontrollrummet efter match. Domarna kanske granskas men får dom ens en slap on the wrist efter en katastrofal insats? nej just det. Om domarna skulle granskas och stängas av eller bötfällas vid undermåliga insatser så kanske det skulle börja ta skruv.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
hokkzorz skrev:Håller inte med, kompensationsutvisningar är det värsta som finns, oavsett när dom kommer. Två fel blir aldrig ett rätt.
Kan det röra sig om samma fenomen som i LHF, dvs en slags utbredd, långt gången nepotism (vänskapskorruption) där några få gynnas och hålls om ryggen oberoende prestations baserade meriter?
Det har ju blivit värre och värre och i år har det varit det sämsta jag någonsin upplevt, ingen röd tråd som domarna följer, allt är på måfå, målvakterna skyddas in absurdum och det s k situationsrummet fattar även de obegripliga beslut (även om jag inser även de har gränsfall som är svårbedömda) som det Örebro:s bortdömda mot oss, helt obegripligt, och man har blivit än mer hemmadomare som viker sig för större klubbarna om och om igen.
Sida 6 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» 2017-11-14, SHL-match 17, Luleå - Färjestad
» 2017-01-19, SHL-omgång 36, Färjestad - Luleå
» 2017-01-21, SHL-omgång 37, Luleå - Färjestad
» 2017-10-19, SHL-match 11, Färjestad - Luleå
» 2016-10-15, SHL-omgång 8, Luleå - Färjestad
» 2017-01-19, SHL-omgång 36, Färjestad - Luleå
» 2017-01-21, SHL-omgång 37, Luleå - Färjestad
» 2017-10-19, SHL-match 11, Färjestad - Luleå
» 2016-10-15, SHL-omgång 8, Luleå - Färjestad