Resten av pinan i grundserien 16/17

+29
BodenSwe
Wolfhunter
Micke80
Tigerman
GustenA
Donowitz
amarule
Hedanders
tibet
JuniorX
Trötto
ski3r
LulefanGBG
Bamsefar
Urken
Kallepedal
pingu
Pajala
Lulefan
hokkzorz
Number 69
Myrman
Kagen
Qirren
Lajon
Dustin
Kapten Haddock
Anthrax
Tony Moore
33 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Resten av pinan i grundserien 16/17 - Sida 2 Empty Sv: Resten av pinan i grundserien 16/17

Inlägg av hokkzorz sön 05 mar 2017, 12:09

GustenA skrev:Vårt största hopp står till Brynäs i nästa omgång. Om Karlskrona tar mer än 1p är vi körda tror jag. Skulle vi mot all förmodan ta 1p i bortamötet med HV71 har vi vårt på det torra.

Då skall vi "bara" spela hem det mot Röglarna i sista omgången menar du.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697

Till överst på sidan Gå ner

Resten av pinan i grundserien 16/17 - Sida 2 Empty Sv: Resten av pinan i grundserien 16/17

Inlägg av GustenA sön 05 mar 2017, 12:59

hokkzorz skrev:
GustenA skrev:Vårt största hopp står till Brynäs i nästa omgång. Om Karlskrona tar mer än 1p är vi körda tror jag. Skulle vi mot all förmodan ta 1p i bortamötet med HV71 har vi vårt på det torra.

Då skall vi "bara" spela hem det mot Röglarna i sista omgången menar du.

Precis Smile

GustenA

Antal inlägg : 3114

Inlägg av Kapten Haddock sön 05 mar 2017, 15:34

Vi har en vinst och en förlust hemma mot HV och en förlust efter straffar borta med 1-2.

Vi har 6 gjorda och 6 insläppta mål efter 3 matcher.

De som har målat (ett var) är Foppa, Melart, Molle, Todd, Lundeström och Hedman.

Vi har tagit ledningen i 2 av matcherna.

Låt tro att dom ställer Lassi i mål och hoppas han går in och gör en idiotmatch & att han får bra med hjälp av backarna.

Hur som helst så är de till att offra allt för vilken poäng som helst. Jag vill inte hamna i Ingemansland med Dumstruten, trots att vi förmodligen inte går vidare från en 8-del om vi hamnar innanför ramarna!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527

Inlägg av hokkzorz sön 05 mar 2017, 16:54

Det har vänt nu, laggen börjar score'a och vi klarar play-in och sen tar vi oss vidare i slutspelet med våran stekhete sniper. Kom ihåg vart ni läste det först Very Happy

hokkzorz

Inlägg av Lajon sön 05 mar 2017, 18:51

Problemet är att HV har till motats från oss vuxit denna säsong till att nu vara en av favoriterna till att ta hem pokalen.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4397

Inlägg av tibet sön 05 mar 2017, 19:17

hokkzorz skrev:Det har vänt nu, laggen börjar score'a och vi klarar play-in och sen tar vi oss vidare i slutspelet med våran stekhete sniper. Kom ihåg vart ni läste det först Very Happy

Laddar med tjära och fjädrar, ett löfte är ett löfte!
tibet
tibet

Antal inlägg : 1298

Inlägg av Kapten Haddock mån 06 mar 2017, 08:32

De som såg någotsådäreventuellt ut som en bra avslutning av serien, har bytts till mindre bra när man ser till vad både KHK och DIF har kvar samt hur dom har spelat sista matcherna!

DIF möter 2 lag med dålig form trots att dom har att spela för och de kan lätt bli 6p för dom utan att de ska vara någon större överraskning. Då vet vi vad som krävs!!!

KHK möter ett Brynäs som har att spela för, men ser inte skräckinjagande ut samt ett Örebro hemma som inte har något att spela för. Ajaj, inte bra!

Tror att vi nu måste rycka en pinne av HV och givetvis vinna mot Rögle för att gå vidare på målskillnaden och de är en hyfsad vass egg mot strupen!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Inlägg av hokkzorz mån 06 mar 2017, 10:33

Intressant resonemang. Dom andra lagen har bara fördel av att möta lag som inte har ngt att spela för medans resonemanget för vår del går i tonen att det är dåligt för då kan dom slappna av etc etc. spela ut.

hokkzorz

Inlägg av GustenA mån 06 mar 2017, 18:18

hokkzorz skrev:Intressant resonemang. Dom andra lagen har bara fördel av att möta lag som inte har ngt att spela för medans resonemanget för vår del går i tonen att det är dåligt för då kan dom slappna av etc etc. spela ut.

Jag håller med! Kappan vänds väldigt snabbt beroende på vad som passar.

Det ser fortfarande ganska bra ut, bortsett från formen som är ett stort ?. Hade inte velat vara i KHK/DIFs situation. Vi har fortfarande en stor fördel och det är många resultat som måste gå in om vi gör vårat jobb mot Rögle. Djurgården måste då ta 6 av 6 och KHK minst 5 av 6 av dom återstående poängen.

GustenA

Antal inlägg : 3114

Inlägg av Tigerman mån 06 mar 2017, 18:53

GustenA skrev:
hokkzorz skrev:Intressant resonemang. Dom andra lagen har bara fördel av att möta lag som inte har ngt att spela för medans resonemanget för vår del går i tonen att det är dåligt för då kan dom slappna av etc etc. spela ut.

Det ser fortfarande ganska bra ut, bortsett från formen som är ett stort ?. Hade inte velat vara i KHK/DIFs situation. Vi har fortfarande en stor fördel och det är många resultat som måste gå in om vi gör vårat jobb mot Rögle. Djurgården måste då ta 6 av 6 och KHK minst 5 av 6 av dom återstående poängen.
DIF har tagit 5 st 3-poängare på 24 försök, inget som borde skrämma Leksand: Tror det blir en jämn match med OT eller straffavgörande. KHK bara måste förlora mot Brynäs, även om KHK på förhand ser ut att ha en god chans. Skulle vi vinna efter full tid mot HV så tror jag vi är klara. Men även vid en nolla borde vi ha ödet i egen hand inför sista omgången. Men bäst är förstås att ta minst en poäng, helst två även om DIF knappast kan ta vinna med 8 mål borta mot SAIK (vid uddamålsavgöranden i kommande omgång).

Tigerman

Antal inlägg : 3431

Inlägg av Gäst mån 06 mar 2017, 19:04

Vinner KHK båda sina matcher så måste vi ta minst 2p mot HV och 3 mot Rögle då vi just nu har sämre +- än KHK. För att slå DIF räcker det med 1pinne mot HV även om DIF tar 6p.Räknar jag rätt?

Gäst
Gäst

Inlägg av Tigerman mån 06 mar 2017, 19:21

Morran skrev:Vinner KHK båda sina matcher så måste vi ta minst 2p mot HV och 3 mot Rögle då vi just nu har sämre +- än KHK. För att slå DIF räcker det med 1pinne mot HV även om DIF tar 6p.Räknar jag rätt?
DIF är två poäng bakom så tar de 6p måste vi ta minst 4p, då hänger det på målskillnad där vi just nu har 9+ på dem.

Tigerman

Inlägg av Gäst mån 06 mar 2017, 19:39

Som jag skrev då. Känns tufft att behöva 2p mot HV och full pott mot Rögle för säkert avancemang. Fruktansvärt spännande morgondag.

Gäst
Gäst

Inlägg av Kapten Haddock mån 06 mar 2017, 20:01

GustenA skrev:

Jo ja skriver ju bara vad jag känner och de ser farligt ut med tanke på att vår form är ju just? tyvärr!

Varför min oro kom var ju just för att jag tycker att Kappan (formen på lagen) har vänt, som den gör ofta ett par gånger/säsong. Vår form och spel är ju lite oroande och när jag sett både Dif och KHK spela sista matcherna så anser jag dom har bra mycket bättre form än oss och vann bl.a lätt sista matcherna mot "bättre" lag.

Jag hoppas givetvis som alla här att vi vinner allt, men tyvärr gör vi ju inte det! Hoppas på de halmstrå vi har att ta tag i !
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Inlägg av Tigerman mån 06 mar 2017, 20:09

Rent statistiskt är det bara ca 15% sannolikhet att KHK tar 6 p, och ynka 8% att DIF gör det. Detta baserat på de 50 matcher de spelat så långt. Sannolikheten att de kammar hem noll poäng är desto större: 25% för KHK och 15% för DIF.

Sett till ovanstående borde alltså de vara betydligt mer oroliga än vi. Nu vet förstås alla att statistik och historik inte bestämmer resultatet i hockeymatcher, och så finns ju Lagen om alltings j-vlighet. Men om Gud är god och månen står i rätt läge med Saturnus (vilket jag inte har kollat) så...

Tigerman

Inlägg av Kapten Haddock mån 06 mar 2017, 20:23

Tigerman skrev:Rent statistiskt är det bara ca 15% sannolikhet att KHK tar 6 p, och ynka 8% att DIF gör det. Detta baserat på de 50 matcher de spelat så långt. Sannolikheten att de kammar hem noll poäng är desto större: 25% för KHK och 15% för DIF.

Sett till ovanstående borde alltså de vara betydligt mer oroliga än vi. Nu vet förstås alla att statistik och historik inte bestämmer resultatet i hockeymatcher, och så finns ju Lagen om alltings j-vlighet. Men om Gud är god och månen står i rätt läge med Saturnus (vilket jag inte har kollat) så...

....vinner vi SM-GULD denna säsong Shocked
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Inlägg av Number 69 mån 06 mar 2017, 20:36

Kapten Haddock skrev:
Tigerman skrev:Rent statistiskt är det bara ca 15% sannolikhet att KHK tar 6 p, och ynka 8% att DIF gör det. Detta baserat på de 50 matcher de spelat så långt. Sannolikheten att de kammar hem noll poäng är desto större: 25% för KHK och 15% för DIF.

....vinner vi SM-GULD denna säsong Shocked

Inte alls omöjligt, Dam-laget ser starkt ut!
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265

Inlägg av Micke80 tis 07 mar 2017, 06:05

Morran skrev:Vinner KHK båda sina matcher så måste vi ta minst 2p mot HV och 3 mot Rögle då vi just nu har sämre +- än KHK. För att slå DIF räcker det med 1pinne mot HV även om DIF tar 6p.Räknar jag rätt?

Tabellen just nu

7: LHF 67p -15
8: KHK 65p -13
9: DIF 65p -24

Om vi misslyckas kapitalt mot HV och åker på stortorsk så blir målskilnaden jävulskt intressant.
Jag skulle absolut inte räkna med den än, inte förrän dom spelat och vunnit mot Leksand samt vi spelat och torskat mot HV. Säg att vi torskar med 4 mål och DIF vinner med 3 mål så är målskillnaden plötsligt bara 2 måls marginal plus att dom går om på poäng.
Det jag hoppas bli vår livlina är att det är två lag som måste gå om oss för att vi inte ska få en extra hemmamatch.

Men som svar på din fråga, jo du räknar rätt om man nu vågar tro på en pinne mot HV.

Micke80

Antal inlägg : 3038

Inlägg av Wolfhunter tis 07 mar 2017, 06:32

Det känns ju lite smågrått och emellanåt lika ångestfyllt denna säsong, som man som Luleåsupporter har vant sig sedan många år - med något avbrott av tillfällig lycka.
Ursäkta om nån annan skrivit om denna sak redan. Jag kom precis på att slutspelet, OM vi klarar tiondeplatsen, skulle kunna bli ett av de roligare på länge. Detta om FBK kör om Skaik på upploppet bounce

Wolfhunter

Antal inlägg : 1286

Inlägg av Pajala tis 07 mar 2017, 07:08

Vi har inte en chans mot hv. Det blir 0 poäng, det som är mest skrämmande är att vi är riktigt usla och khk och Dif verkar ha hittat formtoppen just nu, så jävla usla som Luleå har varit denna säsong så blir jag inte alls förvånad om vi sumpar play-in platsen.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18791

Inlägg av Hedanders tis 07 mar 2017, 07:56

Har en otroligt dålig känsla i kroppen inför dessa matcher. Tror vi missar Play-in...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2093

Inlägg av BodenSwe tis 07 mar 2017, 11:16

Samtidigt så trodde man att Luleå inte skulle ha en chans mot Växjö eller Frölunda heller.
Luleå har visat att de kan sno poäng när man tror på dem som minst.

Helt klart en intressant dag. Precis som att man kan bli klar för "slutspel" så kan man lika gärna ligga utanför med en match kvar att spela.

BodenSwe

Antal inlägg : 1504

Inlägg av Ivanhoe tis 07 mar 2017, 12:49

Hoppas hoppas Färjestad går om Skellefteå.. Skellefteå är ju rejält uselt i år. Ett av få glädjeämnen man har haft den här säsongen faktiskt!

Hade hursomhelst varit kul med matcher mot Skellefteå i play in. Då hade vi fått en fullsatt hemmamatch åtminstone.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518

Inlägg av Sportchefen #2 tis 07 mar 2017, 14:10

Tycker det är dags att lägga ned den sociala verksamheten med två PP-uppställningar och inse att det inte finns tio spelare i Luleå som är kvalificerade för detta.
Det är bara för PLN att förklara läget. Ni har haft hela j-a säsongen på er att bevisa era kvaliteter utan att lyckas. Nu står hela säsongen på sin spets och då gör vi så här för att blåsa liv i allt och få någonting att TRO PÅ:
Fem gubbar lirar 100 procent PP.
Point: Todd. Alternativt Schira som har bättre skott men sämre passningsspel. Alltså Todd.
Vänster: Petter E. Kan bryta mönster, skjuta, göra mål och har självförtroende.
Höger: Bill Sweatt. Lagets bäste spelare egentligen. Se ovan för kvaliteter.
Framför mål: Anton Hedman. Stor, stark, tuff, screenar bra och kan Holmarollen i sömnen.
Styr PP: Andreas Falk. Egentligen en tredjecenter men det bästa Luleå kan skrapa fram för rollen. Dessutom har han kemi med Petter och Hedman.

Bubblare: Einar, Isac L, Lagace.
Går bort: Melart (för långsam, för dålig passningsspelare), Harju (för långsam, för dåligt självförtroende), Janne Sandström (har aldrig varit en PP-spelare NÅGONSIN), Molle (se Harju), Junttila (har kvaliteter men inget självförtroende och misslyckas med det mesta).

Sportchefen #2

Antal inlägg : 940

Inlägg av Lasse Proppmätt tis 07 mar 2017, 17:31

Pajala skrev:sähär tippar jag att sista 5 omgångarna slutar, då tippar jag med hjärtat
eftersom jag fruktar att rögle och leksand kan skrälla rejält mot Luleå
som just nu är helt mentalt körda i botten.

2017-02-28 Luleå HF - Rögle BK  = 1 Poäng
2017-02-28 Leksands IF - Karlskrona HK = 3 Poäng
2017-03-01 Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC = 1 Poäng

2017-03-02 Färjestad BK - Luleå HF = 0 Poäng
2017-03-02 Karlskrona HK - HV 71 = 0 Poäng
2017-03-03 IF Malmö Redhawks - Djurgårdens IF = 0 Poäng

2017-03-04 Luleå HF - Leksands IF = 3 Poäng
2017-03-04 Karlskrona HK - Skellefteå AIK = 0 Poäng
2017-03-04 Djurgårdens IF - IF Malmö Redhawks = 1 Poäng

2017-03-07 Leksands IF - Djurgårdens IF = 3 Poäng
2017-03-07 Brynäs IF - Karlskrona HK = 0 Poäng
2017-03-07 HV 71 - Luleå HF = 0 Poäng

2017-03-09 Luleå HF - Rögle BK = 2 Poäng
2017-03-09 Skellefteå AIK - Djurgårdens IF = 0 Poäng
2017-03-09 Karlskrona HK - Örebro HK = 3 Poäng

------
Luleå 6 poäng
KHK 6 poäng
DIF 5 Poäng

tabellen slutar då på

9 Luleå Hockey  67
10 Karlskrona   65

Nån vidare tippare är du ju inte alla fattar väl att lag som slåss på nedre halvan och har nåt att spela för brukar vinna på slutet?

Så har det ju vart i alla tider sen detta seriesystem infördes och sen lagen blev "relativt" jämnbördiga så även lite sämre lag på papperet kan slå ett bra lag om dom har en bra dag på jobbet
Dessutom brukar dom avsågade lagen börja vinna på slutet p.g.a att dom kan slappna av och spela helt utan press axlarna åker ner och då brukar det mesta av det man nött på träningar fungera.

Dom redan slutspelsklara lagen brukar vara inne i en tung träningsperiod och dessutom mentalt några veckor framåt i tiden då tummar man gärna på grunder och hårt jobb och vill inte heller skada sig då allt det roliga väntar runt hörnet.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2144

Inlägg av Pajala tis 07 mar 2017, 17:40

Konstigt att alla lag på nedre halvan som har något att vinna börjar spela bra utom just Luleå, Luleå blir ju fan bara sämre hela tiden, jag tippade så för att jag hoppades Luleå skulle gå vidare men nu inser jag hur naivt det var, Luleå har inget i ett slutspel att göra, sommarlov direkt är nog det bästa eller hur? lol!
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18791

Inlägg av Kapten Haddock tor 09 mar 2017, 08:14

Nu hoppas jag att vi gör vårt och vinner mot Röglarna så vi slipper att titta på de andra resultaten. Hur som helst så är jag säker på att vi behöver minst 2 pinnar ikväll för att ta oss vidare.

Tror tyvärr DIF slår SAIK ikväll och KHK slår ett dåligt Örebro och de innebär att vi får FBK i 8-del om vi vinner. Hade önskat MIF i dagsläget, men då måste SAIK vinna.

Nu är de bara tugga taggtråd ikväll och se till att ta oss vidare till slutspel!!!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Inlägg av CKa tor 09 mar 2017, 09:07

Kapten Haddock skrev:Nu hoppas jag att vi gör vårt och vinner mot Röglarna så vi slipper att titta på de andra resultaten. Hur som helst så är jag säker på att vi behöver minst 2 pinnar ikväll för att ta oss vidare.

Tror tyvärr DIF slår SAIK ikväll och KHK slår ett dåligt Örebro och de innebär att vi får FBK i 8-del om vi vinner. Hade önskat MIF i dagsläget, men då måste SAIK vinna.

Nu är de bara tugga taggtråd ikväll och se till att ta oss vidare till slutspel!!!

Fast FBK vinner garanterat ikväll och då får vi SAIK I 8-del enligt din beräkning.

CKa

Antal inlägg : 1359

Inlägg av Gäst tor 09 mar 2017, 09:15

Helt enig. Dock utan Schira, han tappar ut puckar från blå och todd gör det riktigt bra i trängda lägen med pressande forwards emot sig.

Sportchefen #2 skrev:Tycker det är dags att lägga ned den sociala verksamheten med två PP-uppställningar och inse att det inte finns tio spelare i Luleå som är kvalificerade för detta.
Det är bara för PLN att förklara läget. Ni har haft hela j-a säsongen på er att bevisa era kvaliteter utan att lyckas. Nu står hela säsongen på sin spets och då gör vi så här för att blåsa liv i allt och få någonting att TRO PÅ:
Point: Todd. Alternativt Schira som har bättre skott men sämre passningsspel. Alltså Todd.
Framför mål: Anton Hedman. Stor, stark, tuff, screenar bra och kan Holmarollen i sömnen.
Styr PP: Andreas Falk. Egentligen en tredjecenter men det bästa Luleå kan skrapa fram för rollen. Dessutom har han kemi med Petter och Hedman.

Går bort: Melart (för långsam, för dålig passningsspelare), Harju (för långsam, för dåligt självförtroende), Janne Sandström (har aldrig varit en PP-spelare NÅGONSIN), Molle (se Harju), Junttila (har kvaliteter men inget självförtroende och misslyckas med det mesta).

Gäst
Gäst

Inlägg av hokkzorz tor 09 mar 2017, 12:13

Nu är pinan snart över, bara en match till Smile

hokkzorz

Inlägg av Kapten Haddock tor 09 mar 2017, 13:05

CKa skrev:
Kapten Haddock skrev:Nu hoppas jag att vi gör vårt och vinner mot Röglarna så vi slipper att titta på de andra resultaten. Hur som helst så är jag säker på att vi behöver minst 2 pinnar ikväll för att ta oss vidare.

Fast FBK vinner garanterat ikväll och då får vi SAIK I 8-del enligt din beräkning.

Helt rätt Cka! Hade inte adderat den matchen, men jag tror HV vinner ikväll, så FBK får hålla sig under strecket som förra året, men så stark dom varit på slutet, så är risken rätt stor att dom hamnar i kvarten ändå!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Inlägg av Kapten Haddock tor 09 mar 2017, 13:10

Morran skrev:Helt enig. Dock utan Schira, han tappar ut puckar från blå och todd gör det riktigt bra i trängda lägen med pressande forwards emot sig.

Sportchefen #2 skrev:Tycker det är dags att lägga ned den sociala verksamheten med två PP-uppställningar och inse att det inte finns tio spelare i Luleå som är kvalificerade för detta.

Dags att rotera i 5orna och låta dom som levererar något i alla fall får spela. Tar han inte bort de som sänker oss, så kan han lika gärna lotta 5orna inför sista perioden!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Inlägg av Lajon fre 10 mar 2017, 12:30

Viktig kvittering av Saik där mot DIF i 6-5 spel, utan den så hade det blivit FBK i åttondelen och det ha de blivit för övermäktigt.
Malmö däremot så skulle jag säga chansen ligger i att vi kan störa dom i första matchen då det kommer vara en del nerver från deras sida.

En annan nyckel som kommer att avgöra är om vi kan komma till rätta med deras PP
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4397

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet