2016-12-30, SHL-omgång 31, Luleå - Brynäs
+37
CKa
Sportchefen #2
tibet
Donowitz
farre
kokostrollet
ski3r
Mange
JuniorX
Lars158
Qirren
stormvägen
Anthrax
Norrlandstoken
pingu
Davidoff
Lajon
Urken
Sportsman
Ferros
NallePhu
Hedanders
Dustin
hokkzorz
Lasse Proppmätt
Jonken
LulefanGBG
Lulefan
Blinders
Pajala
Myrman
Old Brooklyn
Donten_
Kapten Haddock
Micke80
Bamsefar
Admin
41 posters
Sida 5 av 6
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: 2016-12-30, SHL-omgång 31, Luleå - Brynäs
Jävla skitspel rent ut sagt. Kommer ju inte ens på mål sluta yra om Rautio Skellefte pucko.
Anthrax- Antal inlägg : 984
Det är faktiskt inte svårt att må illa just nu...
Jonken- Antal inlägg : 7067
Saknar tamjefan ord för skiten som man ser på
NallePhu- Antal inlägg : 18671
+1Bamsefar skrev:#AVGÅSKUGGAN
stormvägen- Antal inlägg : 3073
Fy fan vad dåligt...
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Så jävla dåligt. Pinsamt!
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Jag hållas att januari sillyn går i stil med... Skuggan får ej förlängt utan kommer sälja korv på läktaren till nästa säsong. Tvi vad han drar ner ett på pappret ganska bra lag. Han har ju ingen känsla den karln. Stackars alla spelare som får kantas av ett trist spel. Svårt att lyckas förlänga med spelare som Sweatt tex.
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Någonstans i detta Luleå finns ett bra lag, men den nuvarande tränarkonstellationen är helt enkelt oförmögna att få fram det.
Bamsefar- Antal inlägg : 12234
+1 Man kan inte annat än hålla med....Bamsefar skrev:Någonstans i detta Luleå finns ett bra lag, men den nuvarande tränarkonstellationen är helt enkelt oförmögna att få fram det.
Norrlandstoken skrev:Jag hållas att januari sillyn går i stil med... Skuggan får ej förlängt utan kommer sälja korv på läktaren till nästa säsong. Tvi vad han drar ner ett på pappret ganska bra lag. Han har ju ingen känsla den karln. Stackars alla spelare som får kantas av ett trist spel. Svårt att lyckas förlänga med spelare som Sweatt tex.
Inte köra Ferrari när man har kort för Moppe. Fagervall hade i allafall hundra år som tränare i allsvenskan. SKuggan tack och hej
Sade det rätt tidigt Skuggan har inte lyckats med ngt inom norrbottnisk ishockey iofs så förstörde han en hel kull juniorer & nu håller han på förstöra en hel bunt med seniorspelare också, Rätt starka papper att lyckas med dyl bedrifter men det kan ju vara en höjdare för han!Bamsefar skrev:Någonstans i detta Luleå finns ett bra lag, men den nuvarande tränarkonstellationen är helt enkelt oförmögna att få fram det.
Kanske en tränare med lite hår på skallen kan hjälpa..
Davidoff- Antal inlägg : 175
Jag önskar att det funkade att bara sluta bry sig och inte kolla mer den här säsongen. Så jäkla dåligt mår man när man ser hur misskött Luleå Hockey är den här säsongen, Skuggan är bland de sämsta tränarna vi sett i vår förening, det ska inte få vara så här dålig vid den här tiden på säsongen.
Tyvärr så går det inte att sluta bry sig, jag kommer sitta och hoppas på seger i nästa match ändå. Och må precis lika dålig när vi blir utspelade igen, det är tragiskt hur människor fungerar ibland, varför man kan utsätta sig för detta plågeri självmant är en gåta.
Tyvärr så går det inte att sluta bry sig, jag kommer sitta och hoppas på seger i nästa match ändå. Och må precis lika dålig när vi blir utspelade igen, det är tragiskt hur människor fungerar ibland, varför man kan utsätta sig för detta plågeri självmant är en gåta.
Ferros- Antal inlägg : 2354
märkligt domslut?
Skuggan och c:o ska inte pyssla med Hockey. De kan sälja tunnbröd på Jokkmokks marknaden istället. Jag är orolig att han är på väg att dra ner laget rejält i skiten. Hemska tanke.
När han lämnar Coop i afton plocka passerkortet på han!stormvägen skrev:Norrlandstoken skrev:Jag hållas att januari sillyn går i stil med... Skuggan får ej förlängt utan kommer sälja korv på läktaren till nästa säsong. Tvi vad han drar ner ett på pappret ganska bra lag. Han har ju ingen känsla den karln. Stackars alla spelare som får kantas av ett trist spel. Svårt att lyckas förlänga med spelare som Sweatt tex.
Inte köra Ferrari när man har kort för Moppe. Fagervall hade i allafall hundra år som tränare i allsvenskan. SKuggan tack och hej
Första gången man längtar att säsongen ska ta slut, och det innan nyår
Pajala- Antal inlägg : 18791
Årets lagbygge med trojka är ju för böveln ren SABOTAGE! Jag reklamerar årets upplaga. Gör om, gör rätt.
Bulan äger, ge honom ett bud!! Killarna i BIF spelar med glädje och gör det för seger!!
Räcker med Rönken som livlina just nu, Bulan efter säsongen TACK!stormvägen skrev:Bulan äger, ge honom ett bud!! Killarna i BIF spelar med glädje och gör det för seger!!
tack för uppvisningen bulan och brynäs .....
Ferros skrev:Jag önskar att det funkade att bara sluta bry sig och inte kolla mer den här säsongen. Så jäkla dåligt mår man när man ser hur misskött Luleå Hockey är den här säsongen, Skuggan är bland de sämsta tränarna vi sett i vår förening, det ska inte få vara så här dålig vid den här tiden på säsongen.
Det här skriver jag under på.
nollade och ollade på hemmaplan
Så där...
. Då var fadäsen klar.....
. Då var fadäsen klar.....
Osten borde avsluta med att göra sig av med Skuggan, nu har jag faktiskt tröttnat på att se det här experimentet. Det är uppenbart att det inte fungerar, och att det inte kommer att fungera.
Det är grymt jobbigt att se Luleå bli totalt utspelade så många gånger som man blivit i år. Det borde inte vara acceptabelt.
Det är grymt jobbigt att se Luleå bli totalt utspelade så många gånger som man blivit i år. Det borde inte vara acceptabelt.
Ferros- Antal inlägg : 2354
Låt skuggan ta över Asplöven...
Mange- Antal inlägg : 6617
Ferros skrev:Osten borde avsluta med att göra sig av med Skuggan, nu har jag faktiskt tröttnat på att se det här experimentet. Det är uppenbart att det inte fungerar, och att det inte kommer att fungera.
Till och med åkt på stortorsk mot Leksand, det säger en HEL del...
Mange- Antal inlägg : 6617
Bulan får all min respekt. Har alltid gillat karlsloken. Gillar spelet Brynäs lyckas med. Alla spelare bidrar hela tiden och skapar bra skott lägen tack vare lite aviga right forwards
Ferros skrev:Osten borde avsluta med att göra sig av med Skuggan, nu har jag faktiskt tröttnat på att se det här experimentet. Det är uppenbart att det inte fungerar, och att det inte kommer att fungera.
Problemet är att klubben inte verkar se det så, utan att vi förlorar på enstaka misstag, att vi blir "hårt straffade". De ser verkligen inte vilken skillnad det är i spelet. Ta Brynäs och Luleå som exempel. Brynässpelarna flyger fram, hårda, robusta pass. De spelar med glödande ögon. Vi åker runt och lallar, totalt kaos. Bra perioder emellanåt, men att använda dessa i sin argumentering för att vi spelar bra.. Nej.
Riktigt piss usel 3e. suck
Lars158- Antal inlägg : 9806
Och därför ligger vi på tionde plats i tabellen, och dif o lif leder sina matcher, kan bli svettigt mot slutet av säsongen.
Totalt otaggad sista period. Laget såg ut att vänta på att matchen skulle ta slut spela av den bara.
Våga agera före säsongen, snälla osten. Problemet är ju att han försvinner ändå till nästa säsongen och det vore väl fult vara först med att kicka då, dessutom en god personlig vän som han själv varit med och tillsatt.
Kommer helt enkelt inte hända om vi nu inte torskar minst tio raka matcher.
Våga agera före säsongen, snälla osten. Problemet är ju att han försvinner ändå till nästa säsongen och det vore väl fult vara först med att kicka då, dessutom en god personlig vän som han själv varit med och tillsatt.
Kommer helt enkelt inte hända om vi nu inte torskar minst tio raka matcher.
Kallas socialverksamhet!Urken skrev:Ferros skrev:Osten borde avsluta med att göra sig av med Skuggan, nu har jag faktiskt tröttnat på att se det här experimentet. Det är uppenbart att det inte fungerar, och att det inte kommer att fungera.
Problemet är att klubben inte verkar se det så, utan att vi förlorar på enstaka misstag, att vi blir "hårt straffade". De ser verkligen inte vilken skillnad det är i spelet. Ta Brynäs och Luleå som exempel. Brynässpelarna flyger fram, hårda, robusta pass. De spelar med glödande ögon. Vi åker runt och lallar, totalt kaos. Bra perioder emellanåt, men att använda dessa i sin argumentering för att vi spelar bra.. Nej.
Usel tredje. In i mörkret.
JuniorX- Antal inlägg : 4191
VAD I HELVETE ÄR DE SOM HÄNDER?
Vi har halva farten mot Brynäs och Frölunda och......ähh orkar inte komentera skiten................
Vi har halva farten mot Brynäs och Frölunda och......ähh orkar inte komentera skiten................
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Några minuter i andra kan kategoriseras hyfsade-bra. Men 45 minuter hamnar i dåligt-uselt kolumnen.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Kan detta bli Luleås tredje eller fjärde svacka i år? Eller har hela säsongen varit en enda lång kanske?
Norrlandstoken skrev:Kan detta bli Luleås tredje eller fjärde svacka i år? Eller har hela säsongen varit en enda lång kanske?
Rätt att Fruktis skänker pengar trots noll mål. Hedervärt.
stormvägen skrev:Norrlandstoken skrev:Kan detta bli Luleås tredje eller fjärde svacka i år? Eller har hela säsongen varit en enda lång kanske?
Rätt att Fruktis skänker pengar trots noll mål. Hedervärt.
ja han fattade galoppen angående risken att bli nollade ... bra gjort Fruktis.
Verkligen hedersvärt. Kan inget annat göra än att hålla med. Dock så tycker jag också att det kanske säger en hel del om förväntningarna från laget och från kvällens match med.
Seriöst någon form av jävla protest är på sin plats nu.
skuggan har misslyckats kapitalt och då har han ändå två år av assisterande tränare bakom och sig och borde ha lärt sig något av den tiden kan tyckas. Sämsta jävla tränare vi haft under 2000-talet utan tvekan.
skuggan har misslyckats kapitalt och då har han ändå två år av assisterande tränare bakom och sig och borde ha lärt sig något av den tiden kan tyckas. Sämsta jävla tränare vi haft under 2000-talet utan tvekan.
Vi vann i alla fall skotten
ski3r- Antal inlägg : 1992
Tycker det ser ut som att Skuggan vill bli bortplockad. Verkar inte som han tänker att "vi kommer igen, i nästa match".
Vi kan lika gärna skjuta puckarna in i det egna båset i fortsättningen med sikter inställt på skuggan. Den största chansen att bli ett vinnande lag igen är väl att oskadliggöra den mannen. Han lär nog inte avgå helt självmant som vem som helst annan.
stormvägen skrev:Tycker det ser ut som att Skuggan vill bli bortplockad. Verkar inte som han tänker att "vi kommer igen, i nästa match".
Det ser varken ut, eller låter som, att man har tron på vad man gör. Insikten har nog börjat komma även där....
Donten_- Antal inlägg : 2585
Norrlandstoken skrev:Vi kan lika gärna skjuta puckarna in i det egna båset i fortsättningen med sikter inställt på skuggan. Den största chansen att bli ett vinnande lag igen är väl att oskadliggöra den mannen. Han lär nog inte avgå helt självmant som vem som helst annan.
Tror vi kan tagga ner lite nu.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Nu går tåget och vi kommer väl att få fightas om tionde platsen, och det kan kanske lyckas men överhuvudtaget är säsongen fram tills nu, sett till förutsättningar och förväntningar ett totalt fiasko.
Vi kan väl konstatera att det här laget kommer knappast att lyfta som förra säsongen då den som orkestrerade räddningen inte är kvar, istället får haveriet sakta fortsätta tills kapten Bligh väljer att lämna.
Vi kan väl konstatera att det här laget kommer knappast att lyfta som förra säsongen då den som orkestrerade räddningen inte är kvar, istället får haveriet sakta fortsätta tills kapten Bligh väljer att lämna.
Puck i huvudet har redan testats, verkar inte ha gjort någon skillnadbearjew skrev:Norrlandstoken skrev:Vi kan lika gärna skjuta puckarna in i det egna båset i fortsättningen med sikter inställt på skuggan. Den största chansen att bli ett vinnande lag igen är väl att oskadliggöra den mannen. Han lär nog inte avgå helt självmant som vem som helst annan.
Tror vi kan tagga ner lite nu.
ski3r- Antal inlägg : 1992
Bara konstatera Jocke räddade Luleå förra säsongen efter Skuggans lekstuga i början, Nu har han fått leka fullt ut och haveriet är ett rent i misär och räddningen är långt borta om inte ngn ger Skuggan sparken eller han fattar dags att avgå!Bamsefar skrev:Nu går tåget och vi kommer väl att få fightas om tionde platsen, och det kan kanske lyckas men överhuvudtaget är säsongen fram tills nu, sett till förutsättningar och förväntningar ett totalt fiasko.
Herrejävlar vilken satans skitkväll, igen då.. Lyckligtvis slog jag på rätt kanal nu när jag kom hem. Det är nån Brittisk film/serie som har grymma skådisar vilka fick mig på någorlunda hyfsat humör. Annat var det för en kvart sen, jävla golgatavandring kändes det som. Varför ser det ut på det här sättet? Nu tar jag ut 5 orsaker som jag tror är roten till det onda...
1. Skador.
2. Skuggan är inte byxad för sitt uppdrag.
3. Fel Kapten, in med 25 He-man som ny C. Leading by example.
4. För hårt matchande av junnisar (i synnerhet Lunde). Dessutom hävdar Lhf att "han klarar av pressen för att han kommer från en stabil familj". Om en spelare kommer från en miljö som är mindre "stabil", är den spelaren då mindre lämplig att belasta hårt? Inte enligt mig. Diskutera gärna såna saker bakom stängda dörrar, gå för i helvete inte ut och säg såna saker officiellt. Lågvattenmärke!! (Fick jag ur mig det oxå :-)
5. Kommer inte på nåt mer just nu..
1. Skador.
2. Skuggan är inte byxad för sitt uppdrag.
3. Fel Kapten, in med 25 He-man som ny C. Leading by example.
4. För hårt matchande av junnisar (i synnerhet Lunde). Dessutom hävdar Lhf att "han klarar av pressen för att han kommer från en stabil familj". Om en spelare kommer från en miljö som är mindre "stabil", är den spelaren då mindre lämplig att belasta hårt? Inte enligt mig. Diskutera gärna såna saker bakom stängda dörrar, gå för i helvete inte ut och säg såna saker officiellt. Lågvattenmärke!! (Fick jag ur mig det oxå :-)
5. Kommer inte på nåt mer just nu..
tibet- Antal inlägg : 1298
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» 2016-01-30, SHL-omgång 39, Luleå - Brynäs
» 2016-10-06, SHL-omgång 5, Brynäs - Luleå
» 2016-01-29, SHL-omgång 38, Brynäs - Luleå
» 2014-01-30, SHL-omgång 45, Luleå - Brynäs
» 2013-11-21, SHL-omgång 23, Luleå - Brynäs
» 2016-10-06, SHL-omgång 5, Brynäs - Luleå
» 2016-01-29, SHL-omgång 38, Brynäs - Luleå
» 2014-01-30, SHL-omgång 45, Luleå - Brynäs