2016-12-26, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå
+28
icemask
Donten_
Old Brooklyn
Dustin
HarryHaffa
Urken
Lulefan
Ferros
Tigerman
LulefanGBG
MickkeJ
Pajala
Rikky
Jokerman
NallePhu
pingu
Jonken
lhffan
Bamsefar
DenOerfarne
Qirren
kokostrollet
Anthrax
Norlin
Micke80
Redbear
Puckad
Admin
32 posters
Sida 4 av 4
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: 2016-12-26, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå
Det är så usla domare i shl , det är inte värdigt en liga att ha sådana spelförstörare i randigt.
Bamsefar- Antal inlägg : 12234
Du har förmodligen bara hunnit glömma hur låg nivån är under det långa uppehållet.Määk skrev:Sämsta domarinsatsen jag har sett på väldigt länge. Helt sanslöst dålig.
Nej skämt åsido. Jag är nog böjd att hålla med dig. Ikväll har de verkligen överträffat sig själva i inkompetens.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
fan ..., där kom det
Pajala- Antal inlägg : 18791
Tror domarskrällena lagt en månadslön på leksandsseger, det är enda förklaringen till deras insats idag.
Det kan ju inte vara mål
inget mål ? bra schira
Nej då!Pajala skrev:fan ..., där kom det
Men såklart så åker Schira ut för delaying the game...
Nej Leksands kommun betalar ut en extra månadslön till domarna vid Leksands-seger.Bamsefar skrev:Tror domarskrällena lagt en månadslön på leksandsseger, det är enda förklaringen till deras insats idag.
LulefanGBG skrev:Nej då!Pajala skrev:fan ..., där kom det
det var värt det ... kanske
LulefanGBG skrev:Nej då!Pajala skrev:fan ..., där kom det
Trots att han blev inknuffad... bra domare idag.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Kroknäsan & Höjdhopparen har väl visat sin kompetens dvs inkompetensen inget annat, Man blundar på saker som man ska ta för att sedan ta för det som inte finns.......
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Hel obegripligt....Lulefan skrev:LulefanGBG skrev:Nej då!Pajala skrev:fan ..., där kom det
Trots att han blev inknuffad... bra domare idag.
Ser ut som om det var en rätt klar offside innan "målet" också?
Ferros- Antal inlägg : 2354
Det intressanta är ju att domaren markerade mål först trots att han måste sett att buren inte var på plats långt innan pucken gled över linjen, hmmm -
Japp!Ferros skrev:Ser ut som om det var en rätt klar offside innan "målet" också?
Qirren- Antal inlägg : 1369
Tredje raka segern, samtliga på bortaplan, är imponerande med tanke på hur det såg ut innan den här streaken. En riktigt dålig match av Luleå idag faktiskt. Hade Engren och Lassinantti bytt lag hade vi inte vunnit den här matchen. Krävs en rejäl uppryckning till på onsdag om vi ska ha en chans att rå på Färjestad. Det blir en väldigt viktig match då vi ligger nära varandra i tabellen.
Dustin- Antal inlägg : 7178
Tur att Leksand har sämre PP än oss..
Tre poäng
Tre poäng
Redbear- Antal inlägg : 6780
Bamsefar skrev:Det intressanta är ju att domaren markerade mål först trots att han måste sett att buren inte var på plats långt innan pucken gled över linjen, hmmm -
På reprisen ser man att han tydligt pekar på Schira och sen upp mot mittcirkeln, för utvisning. Så han signalerade aldrig mål.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Skön seger, så där spel från Luleå, kanonräddning från Lassi, patetiska s k domare, lite som vanligt alltså.
Nej ingen vidare underhållning och ingen vidare bra match. Snarare rätt dålig. Samtidigt förstör ju domarna en hel del för oss idag genom att vara sämst på plan i alla kategorier.
Lassinantti är oerhört stabil idag och värd sin hållna nolla. Skönt ändå med en seger och att kunna bygga vidare på streaken. Viktigt att få en bra start efter jul. Spelmässigt är det dock långt ifrån senaste matcherna innan uppehållet. Måste bli bättre. En match på oss på Torsdag att hitta tillbaka till det fina spelet innan nästa lilla miniuppehåll.
Lassinantti är oerhört stabil idag och värd sin hållna nolla. Skönt ändå med en seger och att kunna bygga vidare på streaken. Viktigt att få en bra start efter jul. Spelmässigt är det dock långt ifrån senaste matcherna innan uppehållet. Måste bli bättre. En match på oss på Torsdag att hitta tillbaka till det fina spelet innan nästa lilla miniuppehåll.
OkLulefan skrev:Bamsefar skrev:Det intressanta är ju att domaren markerade mål först trots att han måste sett att buren inte var på plats långt innan pucken gled över linjen, hmmm -
På reprisen ser man att han tydligt pekar på Schira och sen upp mot mittcirkeln, för utvisning. Så han signalerade aldrig mål.
Man måste fokusera på en så här genomusel domarinsats ändå.
Tänk om vi mött ett SHL lag värt namnet med dessa nollor i randigt. Hade säkert blivit en annan utgång på den matchen när de ges ett handicap på typ 4-5 regelvidriga utvisningar på vårt konto medans de släpper klara förseelser för hemmalaget. Begreppet hemmadomare får en helt annan djup med sån förfördelad bedömning.
Tänk om vi mött ett SHL lag värt namnet med dessa nollor i randigt. Hade säkert blivit en annan utgång på den matchen när de ges ett handicap på typ 4-5 regelvidriga utvisningar på vårt konto medans de släpper klara förseelser för hemmalaget. Begreppet hemmadomare får en helt annan djup med sån förfördelad bedömning.
Anthrax- Antal inlägg : 984
Skönt med segern, men inte lika skönt med en så dålig domarinsats. Det var tyvärr inte ens bland det sämsta i år heller. Synd bara att de enbart dömde till ett lags fördel.
Mina plus idag:
Lassi
Fjärdelinan (ingen Obsut-effekt där inte)
Schira
Mina plus idag:
Lassi
Fjärdelinan (ingen Obsut-effekt där inte)
Schira
Ferros- Antal inlägg : 2354
Man blir gl.. 3 poäng, det sitter fint.
Kagen- Antal inlägg : 1776
Määk skrev:Tredje raka segern, samtliga på bortaplan, är imponerande med tanke på hur det såg ut innan den här streaken. En riktigt dålig match av Luleå idag faktiskt. Hade Engren och Lassinantti bytt lag hade vi inte vunnit den här matchen. Krävs en rejäl uppryckning till på onsdag om vi ska ha en chans att rå på Färjestad. Det blir en väldigt viktig match då vi ligger nära varandra i tabellen.
Det är Frölunda borta på onsdag.
Tror vi har en rimlig chans här trots allt. De verkar ha varit lite tröga hemma mot KHK idag, men vann ändå med rätt många i det unga gardet borta på JVM. Steppar vi bara upp ett par nivåer från idag spelmässigt (och om Lassi kan bevara formen), så har vi klar poängchans där.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
http://www.kuriren.nu/fb/efter-segern-nu-lyfter-lulea-mot-stormen-9075363.aspx
Bara hoppas att piloterna tar ned dem safe och inte kör med ngr risker i stormen!
Bara hoppas att piloterna tar ned dem safe och inte kör med ngr risker i stormen!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Lassi var världsklass idag, resten av gänget höll knappt shl klass, domarna var sämst på plan, jag brukar inte gnälla på dom men idag var det uselt.
Pajala skrev:Lassi var världsklass idag, resten av gänget höll knappt shl klass, domarna var sämst på plan, jag brukar inte gnälla på dom men idag var det uselt.
När till och med Pajala ger domarna negativ kritik, ja då jävlar har de varit dåliga
Underbart!
Tack Luleå Hockey!
Grattis alla LHF fans!
Tack Luleå Hockey!
Grattis alla LHF fans!
Jonken- Antal inlägg : 7067
Mittskiktet i tabellen börjar tighta till sig på riktigt, trots att vi ligger på en ynka tiondeplats har vi 8 pinnar upp till BIF. Plats 11 och Ingenmansland är i sin tur 9 poäng bort, så nog får man ändå säga att vi har alla möjligheter i världen att ta oss upp på slutspelsplats, och till och med fixa hemmaplansfördel i semifinalen. Men då gäller det naturligtvis att man fortsätter på den inslagna vägen och inte börjar falla tillbaka i gamla synder igen. Lassi och hans stolpar kan knappast fixa alla matcher åt oss.
Den här matchen visade annars hur viktigt det är för vår offensiv att vi har backbesättningen i stort sett intakt igen. Många chanser som startar från bakplan, och när det kuggar är vi riktigt bra på spelvändningar. Och så visar det sig återigen att para ihop Fabbe-Foppa med Mouillerat var ett genidrag, eller åtminstone lyckokast!
Den här matchen visade annars hur viktigt det är för vår offensiv att vi har backbesättningen i stort sett intakt igen. Många chanser som startar från bakplan, och när det kuggar är vi riktigt bra på spelvändningar. Och så visar det sig återigen att para ihop Fabbe-Foppa med Mouillerat var ett genidrag, eller åtminstone lyckokast!
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Tigerman skrev:Mittskiktet i tabellen börjar tighta till sig på riktigt, trots att vi ligger på en ynka tiondeplats har vi 8 pinnar upp till BIF. Plats 11 och Ingenmansland är i sin tur 9 poäng bort, så nog får man ändå säga att vi har alla möjligheter i världen att ta oss upp på slutspelsplats, och till och med fixa hemmaplansfördel i semifinalen. Men då gäller det naturligtvis att man fortsätter på den inslagna vägen och inte börjar falla tillbaka i gamla synder igen. Lassi och hans stolpar kan knappast fixa alla matcher åt oss.
Tycker faktiskt vi långa stunder spelar riktigt uselt, hade vi inte haft Lassi i målet så kunde det gått hur som helst, Leksand är ett bottenlag och allt annat än en vinst är ett måste.
Vet inte.. För tidigt att säga kanske men, jag är inte jätteimponerad av Hillding's prestationer på isen. Jobbar hem bra i defensiven men...
Tekar kasst - dubbla utvisningar - försvinner i målområdet och offensiv zon. Vet inte vilken roll han fått av Skuggan men det känns ganska anonymt så här långt.
Tekar kasst - dubbla utvisningar - försvinner i målområdet och offensiv zon. Vet inte vilken roll han fått av Skuggan men det känns ganska anonymt så här långt.
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Norrlandstoken skrev:Vet inte.. För tidigt att säga kanske men, jag är inte jätteimponerad av Hillding's prestationer på isen. Jobbar hem bra i defensiven men...
Men ändå ska det sägas så fort som möjligt. För man vill ju vara först att påpeka att kejsaren är utan kläder?
Ge människan lite utrymme för tusan. Han har inte gått bra på slutet och måste ju få en nytändning. Han ligger på knappt 50% i tekningar de senaste säsongerna. Nu har det varit ett uppehåll och han har spelat 1 match och då är det dags att sabla ner honom direkt. Vad hade du förväntat dig? Och var de förväntningarna realistiska anser du?
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Jag är medveten om att det är toktidigt och min avsikt är inte att sabla ner någon eller något. Frågan är kanske mer.. Vilken roll har man gett Hillding? Det kan ju vara så att man förväntar sig något helt annat än vad som är tänkt.
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Norrlandstoken skrev:Jag är medveten om att det är toktidigt och min avsikt är inte att sabla ner någon eller något. Frågan är kanske mer.. Vilken roll har man gett Hillding? Det kan ju vara så att man förväntar sig något helt annat än vad som är tänkt.
Och jag vet inte vad som är tänkt, så vad ska jag förvänta mig? Allt jag vet är att han inte glänste igår.
Juniskedjan med Einar, Lundeström och Masto fick inte överdrivet mycket istid i denna match eller?
GustenA- Antal inlägg : 3114
GustenA skrev:Juniskedjan med Einar, Lundeström och Masto fick inte överdrivet mycket istid i denna match eller?
Lundeström: 08:57
Emanuelsson: 11:22
Mastomäki: 13:58
Kuriosa: alla fick iväg varsitt skott på mål, enligt den officiella statistiken.
Center i en producerande kedja, typ, kanske...?Norrlandstoken skrev:Jag är medveten om att det är toktidigt och min avsikt är inte att sabla ner någon eller något. Frågan är kanske mer.. Vilken roll har man gett Hillding? Det kan ju vara så att man förväntar sig något helt annat än vad som är tänkt.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Jag förväntar mig inte särskillt mycket av Hilding, men jag förväntar mig ganska mycket av en förstacenter.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Old Brooklyn skrev:Jag förväntar mig inte särskillt mycket av Hilding, men jag förväntar mig ganska mycket av en förstacenter.
Håller med, Hilding är en tredje center alt. andra center med rätt omgivning men vi behöver en första center.
pingu- Antal inlägg : 2418
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» 2016-09-29, SHL-omgång 3, Luleå - Leksand
» 2016-11-12, SHL-omgång 16, Leksand - Luleå
» 2013-12-28, SHL-omgång 35, Leksand - Luleå
» 2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå
» 2013-11-23, SHL-omgång 24, Leksand - Luleå
» 2016-11-12, SHL-omgång 16, Leksand - Luleå
» 2013-12-28, SHL-omgång 35, Leksand - Luleå
» 2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå
» 2013-11-23, SHL-omgång 24, Leksand - Luleå