2016-12-26, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå
+28
icemask
Donten_
Old Brooklyn
Dustin
HarryHaffa
Urken
Lulefan
Ferros
Tigerman
LulefanGBG
MickkeJ
Pajala
Rikky
Jokerman
NallePhu
pingu
Jonken
lhffan
Bamsefar
DenOerfarne
Qirren
kokostrollet
Anthrax
Norlin
Micke80
Redbear
Puckad
Admin
32 posters
Sida 1 av 4
Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Datum: | Måndag 26:e December |
Tid: | 16.00 |
Var: | Tegera Arena |
Inbördes möten:
20161112: 20160929: | Leksand - Luleå Luleå - Leksand | 4-0 5-1 | (SHL) (SHL) |
Fem Senaste Luleå:
20161210: 20161208: 20161203: 20161202: 20161129: | Karlskrona - Luleå Skellefteå - Luleå Luleå - Frölunda Frölunda - Luleå Djurgården - Luleå | 0-4 1-3 0-1 4-0 2-1 PS | (SHL) (SHL) (SHL) (SHL) (SHL) |
Fem Senaste Leksand:
20161210: 20161208: 20161206: 20161204: 20161201: | Djurgården - Leksand Leksand - Frölunda Rögle - Leksand Leksand - Rögle Örebro - Leksand | 3-1 4-0 2-3 3-2 4-3 | (SHL) (SHL) (SHL) (SHL) (SHL) |
Inför matchen:
- Spoiler:
- Tabellen inför matchen:
Nr: Lag: GP: GD: P: 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14Frölunda
Brynäs
Växjö
Skellefteå
Malmö
Karlskrona
HV71
Färjestad
Linköping
Luleå
Örebro
Djurgården
Leksand
Rögle28
27
28
27
28
27
27
28
27
27
27
26
27
2625
22
13
8
5
4
18
0
-6
1
-18
-22
-33
-1759
48
48
45
45
45
44
44
43
39
31
30
25
24
Läs mer:
http://www.shl.se/gamecenter/qRh-1FvYyFOfn/articles/pre
http://www.luleahockey.se/artikel/csbtaix62-30c4d/laget-mot-leksand
http://www.leksandsif.se/artikel/w9nwaix4o-30ead/patrik-noren-infor-leksand-lulea
Under matchen:
- Spoiler:
- http://www.shl.se/gamecenter/qRh-1FvYyFOfn/events
http://stats.swehockey.se/Game/Events/301971
Efter matchen:
- Spoiler:
- Resultat:
Leksand - Luleå 0-3 (0-0, 0-3, 0-0)
Första perioden:
Inga mål.
Andra perioden:
0-1 Johan Harju,
0-2 Karl Fabricius (Jan Sandström),
0-3 Craig Schira (Oscar Engsund).
Tredje perioden:
Inga mål.
Skott: 35-31 (9-10, 14-13, 12-.
Utvisningar: Leksand 4 minuter. Luleå 14 minuter.
Domare: Patrik Sjöberg och Mikael Sjöqvist.
Publik: 7.650.
Tabellen efter dagens matcher:Nr: Lag: GP: GD: P: 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14Frölunda
Brynäs
Växjö
Skellefteå
Linköping
HV71
Malmö
Karlskrona
Färjestad
Luleå
Örebro
Djurgården
Rögle
Leksand29
28
29
28
28
28
29
28
29
28
28
27
27
2826
23
14
7
-4
17
3
3
-1
4
-17
-23
-16
-3662
50
50
46
46
45
45
45
45
42
33
31
26
25
Läs mer:
http://www.shl.se/play/video/Leksands_IF_Lulea_Hockey-15212425?autoplay=1
www.shl.se/play/video/Presskonferens_LIF_LHF_2612-15212322?autoplay=1
http://www.luleahockey.se/artikel/odlgaix6d-30c4d/lassinantti-stoppade-leksand
http://www.leksandsif.se/artikel/qmntaix4z-30ead/forlust-mot-lulea
http://www.leksandsif.se/artikel/h7t1aiwxm-30ead/gronberg-efter-annandagsmatchen
Det tog inte många dagar för matchabstinensen och den sedvanliga depressionen mellan matcher att slå till!
Men vi har ju en för sen julklapp att se fram emot!
- Vårt kära lag ska ta sig an en nykomling!
Det är tätt i tabellen och vi kan klättra snabbt om vi får resultaten med oss.
Och gör vårt jobb förståss!
Forza!!
Puckad- Antal inlägg : 11373
Sv: 2016-12-26, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå
Ja, vilken abstinens man har.. men den som väntar på något gott..
Redbear- Antal inlägg : 6780
I brist på annat såg jag Oskarshamn mot Björklöven igår. och jag hoppas verkligen vi tar med oss poängen i dessa matcher då allsvensk hockey är grymt trist att se på.
Som sagt, kan vi bygga vidare på det som var bra och låta de spelarna som spelat halvskadade få chansen att bli hela så tror jag vi kan skapa ett litet mellanrum neråt.
Hoppas på seger men som den infödda norrbottning man är så är jag lagom negativ och vågar aldrig tro på det.
Råkar jag sedan tro på det brukar jag få slå undan dessa tankar så som tillfällig sinnesförvirring och intala mig själv att det går åt skogen. En försvarsmekanism för att mildra fallet så att säga.
Nä men jag längtar till matchen och hoppas på seger och framför allt att man ser det goda arbetet som vi avslutade hösten med.
Som sagt, kan vi bygga vidare på det som var bra och låta de spelarna som spelat halvskadade få chansen att bli hela så tror jag vi kan skapa ett litet mellanrum neråt.
Hoppas på seger men som den infödda norrbottning man är så är jag lagom negativ och vågar aldrig tro på det.
Råkar jag sedan tro på det brukar jag få slå undan dessa tankar så som tillfällig sinnesförvirring och intala mig själv att det går åt skogen. En försvarsmekanism för att mildra fallet så att säga.
Nä men jag längtar till matchen och hoppas på seger och framför allt att man ser det goda arbetet som vi avslutade hösten med.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Någon som har koll på om det blir någon resa till Leksand? Jag är sugen på att åka dit när jag ändå är hemöver i Gävle över jul men är inte medlem i lulefans ( ) så kan inte förköpa biljetter antar jag.
Hur brukar trycket på bortastå se ut där i knäckehallen?
Norlin- Antal inlägg : 4518
Norlin skrev:Någon som har koll på om det blir någon resa till Leksand? Jag är sugen på att åka dit när jag ändå är hemöver i Gävle över jul men är inte medlem i lulefans ( ) så kan inte förköpa biljetter antar jag.
Jag var inte där (tack gudskelov) under förra matchen i år som vi förlorade med 0-4 men generellt är det en hel del Lulefans i Dalarna och även i Sthlms-trakten som ju ligger väldigt nära och det brukar bli åtminstone en liten klack som gör tappra försök hävda sig mot deras stora och högljudda klack.
Har själv tänkt åka dit men står inget på luleafans.se om någon organiserad resa dit och det borde väl ha utannonserats vid detta laget men det kan ju tåga upp ett litet gäng ändå iofs.
Anthrax- Antal inlägg : 984
Anthrax skrev:Norlin skrev:Någon som har koll på om det blir någon resa till Leksand? Jag är sugen på att åka dit när jag ändå är hemöver i Gävle över jul men är inte medlem i lulefans ( ) så kan inte förköpa biljetter antar jag.
Jag var inte där (tack gudskelov) under förra matchen i år som vi förlorade med 0-4 men generellt är det en hel del Lulefans i Dalarna och även i Sthlms-trakten som ju ligger väldigt nära och det brukar bli åtminstone en liten klack som gör tappra försök hävda sig mot deras stora och högljudda klack.
Har själv tänkt åka dit men står inget på luleafans.se om någon organiserad resa dit och det borde väl ha utannonserats vid detta laget men det kan ju tåga upp ett litet gäng ändå iofs.
Var det inte i den katastrofmatchen som den lilla tappra LHF-klacken mitt i den värsta förnedringen vände ryggen mot isen eller har jag bara fått för mig det?
Hoppas förra borta mot LIF verkligen var lågvattenmärket den här säsongen. Förra hösten så såg jag bortamatchen mot MIF på plats och valde ju verkligen sämsta tänkbara match att se. Herregud vilken soppa det var, men efter det så kom ju vändningen och laget började rada upp segrar.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
kokostrollet skrev:Anthrax skrev:Norlin skrev:Någon som har koll på om det blir någon resa till Leksand? Jag är sugen på att åka dit när jag ändå är hemöver i Gävle över jul men är inte medlem i lulefans ( ) så kan inte förköpa biljetter antar jag.
Var det inte i den katastrofmatchen som den lilla tappra LHF-klacken mitt i den värsta förnedringen vände ryggen mot isen eller har jag bara fått för mig det?
Hoppas förra borta mot LIF verkligen var lågvattenmärket den här säsongen. Förra hösten så såg jag bortamatchen mot MIF på plats och valde ju verkligen sämsta tänkbara match att se. Herregud vilken soppa det var, men efter det så kom ju vändningen och laget började rada upp segrar.
Jag har ingen aning, men det borde ju blivit en snackis på sociala medier isåfall kanske scrolla lite på Luleåfans FB-sida eller något för att se efter om man gjorde så.
Jag var i Leksand när vi blev förnedrade. Aldrig mått så illa tidigare.
Det stämmer att klacken hade ryggen mot isen. Men osäker om det ingick i någon ramsa eller om det rentav var en protest.
Det stämmer att klacken hade ryggen mot isen. Men osäker om det ingick i någon ramsa eller om det rentav var en protest.
Qirren- Antal inlägg : 1369
*ot-start*Qirren skrev:Jag var i Leksand när vi blev förnedrade. Aldrig mått så illa tidigare.
Vilka orkestrerade protesten? Lulefans norr eller sydare? Om du vet Är ju väldigt sällsynt med protester mot både lag som spelare i LHF så man blir lite nyfiken.
*ot-stopp*
Att klacken vände ryggen mot isen var ingen protest mot laget. Det är en del av en ramsa där man hoppar med ryggen mot isen. Det betyder att man fortsätter sjunga och heja oavsett hur spelet ser ut.
DenOerfarne- Antal inlägg : 14
Fakta hämmar den fria debatten!DenOerfarne skrev:Att klacken vände ryggen mot isen var ingen protest mot laget. Det är en del av en ramsa där man hoppar med ryggen mot isen. Det betyder att man fortsätter sjunga och heja oavsett hur spelet ser ut.
DenOerfarne skrev:Att klacken vände ryggen mot isen var ingen protest mot laget. Det är en del av en ramsa där man hoppar med ryggen mot isen. Det betyder att man fortsätter sjunga och heja oavsett hur spelet ser ut.
Ja det var ju en jäkla skillnad det!
Ja, det är rätt stor skillnad på att stötta och att protesteraAnthrax skrev:DenOerfarne skrev:Att klacken vände ryggen mot isen var ingen protest mot laget. Det är en del av en ramsa där man hoppar med ryggen mot isen. Det betyder att man fortsätter sjunga och heja oavsett hur spelet ser ut.
Ja det var ju en jäkla skillnad det!
Stötta:
https://youtu.be/DXuIgeX-me4
Protestera: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/karlskrona/article22178193.ab
DenOerfarne- Antal inlägg : 14
Ja då var ju det utrett. Det kändes inte som en protest heller.
Qirren- Antal inlägg : 1369
Både Schira och Masto väntas vara tillbaka på annandagen. Härligt.
God jul!
God jul!
frågan är väl var Masto ska spela ? tycker att det blev en markant skillnad till det bättre när Kael sattes mellan the "Fanastic Twos" , medan Masto stagnerat lite i år.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Hillding borde gå in mellan Hedman och Harju. Mastomäki är i ser jag som en extraspelare den 26e. Alternativet att Legace och Masto delar på spaden i kedajan mellan sweatt, rydahl. Känns dumt att rucka på Falk och junisarna resp fabbe, foppa, molle.
lhffan- Antal inlägg : 194
Kan bara hålla med. Tillslut kändes det ändå som att vi hittade formationer som fungerade. Det känns inte nödvändigt att bryta upp dom bara för att göra det svårt för oss.lhffan skrev:Hillding borde gå in mellan Hedman och Harju. Mastomäki är i ser jag som en extraspelare den 26e. Alternativet att Legace och Masto delar på spaden i kedajan mellan sweatt, rydahl. Känns dumt att rucka på Falk och junisarna resp fabbe, foppa, molle.
lhffan skrev:Hillding borde gå in mellan Hedman och Harju. Mastomäki är i ser jag som en extraspelare den 26e. Alternativet att Legace och Masto delar på spaden i kedajan mellan sweatt, rydahl. Känns dumt att rucka på Falk och junisarna resp fabbe, foppa, molle.
Hilding kommer ta Kennedys plats. Håller med om att Masto borde börja som extra, men verkar som att Rydahl är skadad, så vi får väl se hur de formerar laget.
Härligt med matchdag igen!
Dags att FORTSÄTTA rocka RIKTIGT FETT igen Luleå Hockey!
Nyfiken på "hur vilse" (förhoppningsvis inte) i början -kommer Joakim Hillding att vara i sin mittenroll? Det är hans första riktiga SHL-match med laget. Förväntar mig dock att han inte "könar iväg" i sin iver att visa vad han kan framåt hela tiden; utan att han i första hand ser till att ge trygghet -och hålla ihop sin femma 5 mot 5.
- Få hela femman att jobba lika hårt som deras center gör.
- Läsa spelet som en center gör: Baserat på spelidén och direktiven! -Ge sig själv och sin femma det bästa möjliga underlaget till att kunna ta de rätta besluten i situationerna som uppstår.
- Defensiven först!!!!!! Den friare offensiven ifrån detta.
- Inte acceptabelt att sätta laget på "skitan" -med onödiga utvisningar.
- I Luleå Hockey täcker man aldrig skott halvhjärtat. (Och: Backarna i LIF tenderar ju att älska att mata från blålinjen.)
Annan intressant grej blir och se hur "Skuggan" och Co har förberett laget till denna match. Har ju varit lite si-och-så med den biten hittills sässen 16/17. Dock tror jag att ALLA lever på hoppet över att Luleå Hockey "tar vid" -där de avslutade innan uppehållet.
Sedan skall det som alltid bli intressant och se hur julskinkan lagt sig individuellt på LHF-spelarna. Är det lite slött i knoppen, kroppen + benen; är det "Skuggans" jobb att sparka in ett REJÄLT Vagabond -märke i spelarnas högra + vänstra skinka.
Vill också se att förlängningsbladen som F/F nu fått av LHF -INTE INNEBÄR att den extra desperationen -i kombination med den extra beslutsamheten; har försvunnit i deras spel. Man måste fortfarande vara lite riktigt småförbannad (inte mjukt små irriterad) -för bästa prestationen. Detta ger även mest effekt för deras ledarröster i LHF båset. (Misstänker att F/F:s agerande före matchen; är en av nycklarna till att LHF kommer ut till match i första -istället för andra perren....)
- Idag visar det sig ifall tomten fick min önskelista.....
Dags att FORTSÄTTA rocka RIKTIGT FETT igen Luleå Hockey!
Nyfiken på "hur vilse" (förhoppningsvis inte) i början -kommer Joakim Hillding att vara i sin mittenroll? Det är hans första riktiga SHL-match med laget. Förväntar mig dock att han inte "könar iväg" i sin iver att visa vad han kan framåt hela tiden; utan att han i första hand ser till att ge trygghet -och hålla ihop sin femma 5 mot 5.
- Få hela femman att jobba lika hårt som deras center gör.
- Läsa spelet som en center gör: Baserat på spelidén och direktiven! -Ge sig själv och sin femma det bästa möjliga underlaget till att kunna ta de rätta besluten i situationerna som uppstår.
- Defensiven först!!!!!! Den friare offensiven ifrån detta.
- Inte acceptabelt att sätta laget på "skitan" -med onödiga utvisningar.
- I Luleå Hockey täcker man aldrig skott halvhjärtat. (Och: Backarna i LIF tenderar ju att älska att mata från blålinjen.)
Annan intressant grej blir och se hur "Skuggan" och Co har förberett laget till denna match. Har ju varit lite si-och-så med den biten hittills sässen 16/17. Dock tror jag att ALLA lever på hoppet över att Luleå Hockey "tar vid" -där de avslutade innan uppehållet.
Sedan skall det som alltid bli intressant och se hur julskinkan lagt sig individuellt på LHF-spelarna. Är det lite slött i knoppen, kroppen + benen; är det "Skuggans" jobb att sparka in ett REJÄLT Vagabond -märke i spelarnas högra + vänstra skinka.
Vill också se att förlängningsbladen som F/F nu fått av LHF -INTE INNEBÄR att den extra desperationen -i kombination med den extra beslutsamheten; har försvunnit i deras spel. Man måste fortfarande vara lite riktigt småförbannad (inte mjukt små irriterad) -för bästa prestationen. Detta ger även mest effekt för deras ledarröster i LHF båset. (Misstänker att F/F:s agerande före matchen; är en av nycklarna till att LHF kommer ut till match i första -istället för andra perren....)
- Idag visar det sig ifall tomten fick min önskelista.....
Jonken- Antal inlägg : 7067
Liten fortsatt relatering på Fabbe och Foppas jobb. Detta är ganska intressant psykologiskt egentligen:
Fråga Er själva: Hur skulle du göra för att få dina kompisar förbannade på beställning -i princip varannan dag? Detta utan att blir genomskinligt och patetiskt. Är du villig att pröjsa priset för att dina vänner tycker att du för länge sedan har tappat ena pedalen på cykeln? -Fan inte lätt om man verkligen tänker på det!
Varje individ har ju sitt eget sätt att tända till. Och det är här ledaregenskaperna kommer in i bilden. Om man är duktig på att ta skitjobbet -och besitta förmågan att få lagkamrater att tända till: Lär man inte vara tok-poppis de övriga stunderna heller. Att gå på med huvet före som Ex "Ledda"? -Fördelar -eller nackdelar...?
Alla är vi nog överens om att det fan ska ingå i samtliga spelarnas kontrakt med klubben att vara professionell nog att besitta förmågan att tända till -till matchdagarna. Om inte: Är det klubbens och övriga ledarnas ansvar att rätta till detta. Men frågan kvarstår fortfarande: -Hur göra detta effektivast individ för individ?
Idag uppnår man inte en basnivå -för att utföra en godtagbar prestation i en hockeymatch; utan att verkligen vara bredd på att gå "genom-sargen" för att laget ska vinna. Det är bara de exeptionellt professionella spelarna som verkligen fixar detta -genom att själva flippa switchen.
Och det är en sak att ha tänt sin egna stubin. Det är också en helt annan sak att kunna ta ett klubbrapp på vristen, -eller låta bli att haka när man tappar pucken då man är i "zonen".
Varför skall detta behöva vara ett mindre problem endast när vi möter Skellefteå? Ska vi verkligen vara nöjda bara vi kör över Mordor varje SHL-säsong...?! -Inte om Luleå Hockey har ambitioner att utföra tillräckligt för att nå högre.
- Några forumtankar kring detta?
Fråga Er själva: Hur skulle du göra för att få dina kompisar förbannade på beställning -i princip varannan dag? Detta utan att blir genomskinligt och patetiskt. Är du villig att pröjsa priset för att dina vänner tycker att du för länge sedan har tappat ena pedalen på cykeln? -Fan inte lätt om man verkligen tänker på det!
Varje individ har ju sitt eget sätt att tända till. Och det är här ledaregenskaperna kommer in i bilden. Om man är duktig på att ta skitjobbet -och besitta förmågan att få lagkamrater att tända till: Lär man inte vara tok-poppis de övriga stunderna heller. Att gå på med huvet före som Ex "Ledda"? -Fördelar -eller nackdelar...?
Alla är vi nog överens om att det fan ska ingå i samtliga spelarnas kontrakt med klubben att vara professionell nog att besitta förmågan att tända till -till matchdagarna. Om inte: Är det klubbens och övriga ledarnas ansvar att rätta till detta. Men frågan kvarstår fortfarande: -Hur göra detta effektivast individ för individ?
Idag uppnår man inte en basnivå -för att utföra en godtagbar prestation i en hockeymatch; utan att verkligen vara bredd på att gå "genom-sargen" för att laget ska vinna. Det är bara de exeptionellt professionella spelarna som verkligen fixar detta -genom att själva flippa switchen.
Och det är en sak att ha tänt sin egna stubin. Det är också en helt annan sak att kunna ta ett klubbrapp på vristen, -eller låta bli att haka när man tappar pucken då man är i "zonen".
Varför skall detta behöva vara ett mindre problem endast när vi möter Skellefteå? Ska vi verkligen vara nöjda bara vi kör över Mordor varje SHL-säsong...?! -Inte om Luleå Hockey har ambitioner att utföra tillräckligt för att nå högre.
Jonken skrev:Liten fortsatt relatering på Fabbe och Foppas jobb. Detta är ganska intressant psykologiskt egentligen:
Om man vill höja gruppens prestation tror jag att det är viktigt att som pedagog/ledare bör vara tydlig med att ansvaret för gruppen är individuellt ansvar. Om varje person tar sitt eget ansvar blir gruppens prestation bra. Kanske kommer då frågan "Vad har en professionell hockey spelare för ansvar i LHF?". Enligt mig så bör spelarna i LHF ge 100 % under matcherna och anpassa sig till tränarens filosofi/krav/spelsätt, socialt kompetens mm. Viktigast punkten för spelarna är att de känner eget ansvar för gruppen och förstår att sin egen insats ÄR gruppen.
Det kanske låter enkelt och banalt att som ledare/tränare/pedagog implementera detta i en grupp. Men storlek på gruppen samt den specifika gruppsammansättningen av individer i gruppen och inte minst pedagogens/ledaren/tränarens förmåga att skapa förutsättningar för individen att ta eget ansvar i gruppen och må bra i processen är av största vikt.
pingu- Antal inlägg : 2418
Gäller bara att man maximerar sin prestation och inte faller tebax i gamla spår, Man måste hitta åkvägarna samt VÄGA hålla i pucken då det bär emot annars så lär Leksand hugga som kobror tyvärr!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Kedjor:
Johan Harju - Joakim Hillding - Anton Hedman
Bill Sweatt - Andreas Falk - Jacob Lagacé
Isac Lundeström - Christopher Mastomäki - Einar Emanuelsson
Karl Fabricius - Kael Mouillierat - Johan Forsberg
Anton Toolanen
Backar
Brendan Mikkelson - Daine Todd
Ilari Melart - Christian Jaros
Jan Sandström - Oscar Engsund
Craig Schira
Målvakter
Joel Lassinantti (Oscar Masiello)
Anton Toolanen
Backar
Craig Schira
Målvakter
Jokerman- Antal inlägg : 1984
Särar på bästa femman jisses Falken skulle fått vara kvar med Einar & Lunde dem behöver den rutinen och inte Masto.........Jokerman skrev:Kedjor:
Anton Toolanen
Backar
Craig Schira
Målvakter
Jag tror prio nu är att ge Jacob Legacé en sista chans att prestera någonting mer än att vinna några tekningar. Vår nummer nitton tillhör tyvärr till de kallaste spelarna i hela SHL. Han MÅSTE UPP! -Annars lär det bli bänken OAVSETT hur bra inställning han visar.NallePhu skrev:
Särar på bästa femman jisses Falken skulle fått vara kvar med Einar & Lunde dem behöver den rutinen och inte Masto.........
Masto kommer att ge perfekt uppbackning till Einar och Lunde. -Garanterat!
Laggen har mycket att bevisa men jag tror lite han måste nog gå ned en division och få nystart, Man ser han är off i position på isen att sätta upp Falken med han & tro det hjälper tvivlar jag på skarpt!Jonken skrev:Jag tror prio nu är att ge Jacob Legacé en sista chans att prestera någonting mer än att vinna några tekningar. Vår nummer nitton tillhör tyvärr till de kallaste spelarna i hela SHL. Han MÅSTE UPP! -Annars lär det bli bänken OAVSETT hur bra inställning han visar.NallePhu skrev:
Särar på bästa femman jisses Falken skulle fått vara kvar med Einar & Lunde dem behöver den rutinen och inte Masto.........
Grymt laddad för att se om Luleå kan ta LIF på bortaplan, en match som brukar vara svår för LHF (vad jag kan komma ihåg iaf.).
Tror det finns vissa segerchanser, laget borde vara laddade efter den ojämna säsongsstarten men det krävs att hålla ordning på defensiven. Tror att Sweatt kommer avgöra matchen med.
Tror det finns vissa segerchanser, laget borde vara laddade efter den ojämna säsongsstarten men det krävs att hålla ordning på defensiven. Tror att Sweatt kommer avgöra matchen med.
Rikky- Antal inlägg : 1944
Jonken skrev:Jag tror prio nu är att ge Jacob Legacé en sista chans att prestera någonting mer än att vinna några tekningar. Vår nummer nitton tillhör tyvärr till de kallaste spelarna i hela SHL. Han MÅSTE UPP! -Annars lär det bli bänken OAVSETT hur bra inställning han visar.NallePhu skrev:
Masto och Legacé har verkligen inte rosat marknaden, hoppas dom två inte förstör den lilla kemi som fanns tidigare, fan en torsk mot Leksand skulle kännas som att vi är på ruta 1 igen.
Pajala- Antal inlägg : 18791
Se det så här istället: Hjälper inte detta nu? = Goodbye.....NallePhu skrev:
Laggen har mycket att bevisa men jag tror lite han måste nog gå ned en division och få nystart, Man ser han är off i position på isen att sätta upp Falken med han & tro det hjälper tvivlar jag på skarpt!
tycker inte att Masto har varit ens i närheten av lika kass som Lagge.Pajala skrev:
Masto och Legacé har verkligen inte rosat marknaden, hoppas dom två inte förstör den lilla kemi som fanns tidigare, fan en torsk mot Leksand skulle kännas som att vi är på ruta 1 igen.
Däremot är jag 110% "på" -på att en torsk ikväll mot LIF; innebär att LHF ÄR tillbaka på ruta 1. Och då blir "Skuggan" & Co återigen ifrågasatta.
Jonken skrev:tycker inte att Masto har varit ens i närheten av lika kass som Lagge.Pajala skrev:
Däremot är jag 110% "på" -på att en torsk ikväll mot LIF; innebär att LHF ÄR tillbaka på ruta 1. Och då blir "Skuggan" & Co återigen ifrågasatta.
ja men det är ju bara att vinna matcher så då tystnar alla kritiker, det är så enkelt
Pajala- Antal inlägg : 18791
Äntligen är julen över och det är match igen...
Helt rätt inställning för ett Luleå-fan!Redbear skrev:Äntligen är julen över och det är match igen...
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
+1 på den analysen!Jonken skrev:tycker inte att Masto har varit ens i närheten av lika kass som Lagge.Pajala skrev:
Spännande med match igen. Och spännande med en renodlad ungdomskedja, även om jag hellre sett Falk få fortsätta som center där. Samtidigt gillar jag att Sweatt äntligen får spela med en stabil center. Kanske hade jag satt Einar Emanuelsson med Falk och Sweatt.
Sedan haft Lundeström och Mastomäki med Hedman.
Men men, tränarna har nog satt ihop bästa laget för kvällen. Låt oss hoppas att vi kan ta vid där vi slutade innan juleuppehållet. Då spelade vi riktigt bra. Fungerar det inte efter första perioden ikväll vill jag se att man flyttar tillbaka Falk till young guns så att vi åtminstone har två fungerande kedjor igen.
Men men, tränarna har nog satt ihop bästa laget för kvällen. Låt oss hoppas att vi kan ta vid där vi slutade innan juleuppehållet. Då spelade vi riktigt bra. Fungerar det inte efter första perioden ikväll vill jag se att man flyttar tillbaka Falk till young guns så att vi åtminstone har två fungerande kedjor igen.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Sören Cratz (Bajen Knäskadeförening) visade att inte ens det är tillräckligt. Man ska minsann spela roligt också, annars duger det inte.Pajala skrev:Jonken skrev:tycker inte att Masto har varit ens i närheten av lika kass som Lagge.Pajala skrev:
ja men det är ju bara att vinna matcher så då tystnar alla kritiker, det är så enkelt
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Än viktigare än hur man komponerar ihop kedjorna är nog att vi har både Todd och Schira tillbakaLulefanGBG skrev:Spännande med match igen. Och spännande med en renodlad ungdomskedja, även om jag hellre sett Falk få fortsätta som center där. Samtidigt gillar jag att Sweatt äntligen får spela med en stabil center. Kanske hade jag satt Einar Emanuelsson med Falk och Sweatt.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Ja det är såklart sant.Tigerman skrev:Än viktigare än hur man komponerar ihop kedjorna är nog att vi har både Todd och Schira tillbakaLulefanGBG skrev:Spännande med match igen. Och spännande med en renodlad ungdomskedja, även om jag hellre sett Falk få fortsätta som center där. Samtidigt gillar jag att Sweatt äntligen får spela med en stabil center. Kanske hade jag satt Einar Emanuelsson med Falk och Sweatt.
Men där utgår jag mer ifrån att backspelet fungerar minst lika bra som senaste matcherna, och att om någon förändring sker där så är det till det bättre med Schira och Todd med igen. Kanske framförallt då i uppspelsfasen och i PP.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Det gäller verkligen att fortsätta som man gjorde i de två senaste matcherna innan uppehållet. Vi måste börja spela bra hockey, och vi måste börja att plocka poäng. För nu går tåget, och Luleå står där på perrongen och funderar på om man ska kuta efter eller inte. Börjar vi dåligt efter juluppehållet så kan vi glömma top6 ganska så fort, och istället försöka att fokusera på att hålla Örebro och Djurgården bakom oss, vilket då inte blir en lätt uppgift.
Ferros- Antal inlägg : 2354
Leksands lekland har öppet då
Så VIKTIG match för Luleå iafton vinst är ett måste för hänga på LHC som är 4p ovanför Luleå, Kommer bli intressant se är Hillding nyckeln till att få dyrka upp vårt impotenta PP eller forts skiten!
Så VIKTIG match för Luleå iafton vinst är ett måste för hänga på LHC som är 4p ovanför Luleå, Kommer bli intressant se är Hillding nyckeln till att få dyrka upp vårt impotenta PP eller forts skiten!
Hillding debuten i tröjan är en fröjd för ögat!
Kan de ta bort den där jävla texten om Malmö - Linköping, inte särskilt relevant för denna match, jävla Cmore.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Luleå PP
Hillding driver upp tempot som inte de övriga är vana vid att händer i den spelformen
Hillding driver upp tempot som inte de övriga är vana vid att händer i den spelformen
Ganska bra matchinledning av Luleå. Man åker skridsko bra och ligger på offensivt. Inga heta chanser dock trots ett PP.
Rikky- Antal inlägg : 1944
Där ska han bara vända upp och lägga den på mål. Inte passa bakåt.
Snyggt av Emanuelsson
HarryHaffa- Antal inlägg : 626
Bra med mkt skott mot mål
HarryHaffa- Antal inlägg : 626
Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» 2016-09-29, SHL-omgång 3, Luleå - Leksand
» 2016-11-12, SHL-omgång 16, Leksand - Luleå
» 2013-12-28, SHL-omgång 35, Leksand - Luleå
» 2014-12-11, SHL-omgång 29, Leksand - Luleå