2016-11-25, SHL-omgång 21, Luleå - HV71
+32
tibet
ski3r
Old Brooklyn
Dustin
JohanO
GustenA
Donowitz
Gunnar Sträng
Qirren
CKa
Mange
pingu
MickkeJ
stormvägen
Rönken
Norrlandstoken
Sportsman
Redbear
LulefanGBG
NallePhu
Urken
Lasse Proppmätt
nummer 17
Puckad
Pajala
kokostrollet
Micke80
JuniorX
Ferros
Bamsefar
hokkzorz
Admin
36 posters
Sida 5 av 5
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: 2016-11-25, SHL-omgång 21, Luleå - HV71
Såg reprisen av matchen då jag inte hade möjlighet att se den live (Cmore sport visade allsvenskan) Med tanke på skador mm så får jag nog ändå ge laget godkännt i insatsen de gjorde. HV hade en dunderperiod i första och matchen blev avgjord där, inget att gnälla om. Kul att se juniorerna, men nog måste det snart värvas även på backsidan om Amner stannar hos kackerlackorna i Karlskrona?
Blir tuffare i morgon!
Blir tuffare i morgon!
PM- Antal inlägg : 1947
Matchen var faktiskt ganska underhållande om man bortser från det faktum att vi förlorade. När kedjorna inte riktigt fungerar som dom ska blir avsaknaden av stabila backar uppenbar. Tycker att vi kämpade på riktigt bra faktiskt trots förlusten. Hur länge har vi hyrt ut Amner? Matchen imorgon lär bli tuff då vi slet hårt på stombackarna idag. Ska bli intressant att se hur laget tacklar den utmaningen. Kanske är det just det här som behövs för att laget ska hitta hem, vem vet?
tibet- Antal inlägg : 1298
De var tyst och stilla här inne idag. Jag tror förlusten och alla skadorna tog musten ur många igår?
De blir ingen lätt uppgift idag. De blir att ta med hela J20 som back up för att ha fullt lag känns de som.
De är bara att hoppas att de inte blir fler på skadelistan, för då blir de extremt kämpigt!
De blir ingen lätt uppgift idag. De blir att ta med hela J20 som back up för att ha fullt lag känns de som.
De är bara att hoppas att de inte blir fler på skadelistan, för då blir de extremt kämpigt!
Senast ändrad av Kapten Haddock den lör 26 nov 2016, 10:03, ändrad totalt 1 gång
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
tycker matchen visade med all tydlighet att det inte är att bara slänga in ett antal juniorer och fortsätta som förut som vissa hävdar för att ersätta spetsspelare som inte fungerar, då ser det ut så här.
Att vi förlorade med knappa siffror kan vi tacka Lassi och hv.s ineffektivitet för.
Att vi förlorade med knappa siffror kan vi tacka Lassi och hv.s ineffektivitet för.
Bamsefar- Antal inlägg : 12234
Jo backspelet blev väldigt passivt och de blev inte mycket till snabba vändningar.
Vad hade hänt Jaros. Blev så förvånad när jag sett honom i laget och sen såg jag honom när vi skulle upp på läktaren.
Vad hade hänt Jaros. Blev så förvånad när jag sett honom i laget och sen såg jag honom när vi skulle upp på läktaren.
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Kände väl av ngt på värmningen kanske, vart ju sent återbud. Hoppas det inte är ngt seriöst i alla fall.Kapten Haddock skrev:Jo backspelet blev väldigt passivt och de blev inte mycket till snabba vändningar.
Var ju på plats som vanligt och att vi inte kom in i slottet på nästan 20 min när vi jagade kvittering var inte godkänt.
För under sista 5 min av andra och första 15 min av tredje tror jag inte vi sköt ett skott på mål.
Det vittnar om att HV spelade urtråkig boxa ut hockey och bara satsade på kontringar.
Host host med hänvisning till att deras fans kallar oss tråklule
Det vittnar också på att våra forwards var alldeles för bekväma.
Tycker också vi inte var riktigt tända det saknades intensitet.
Och ska vi prata tränarspråk var matchen under all kritik från våran sida.
Inte många rätt i går hoppas på rejäl revanchlusta idag.
För idag kan vi spela bara på kontringar och boxa ut.
Kul att se att våra juniorer gjorde en bra match Stadler t.e.x hoppade in direkt efter att ha spelat J20 match som om ingenting hänt och spelade som om han spelat i A laget hela tiden Johansson spelade väldigt moget några misstag gjorde han men det gör ju t.e.x Janne S & Mikkelsson också i varje match.
För under sista 5 min av andra och första 15 min av tredje tror jag inte vi sköt ett skott på mål.
Det vittnar om att HV spelade urtråkig boxa ut hockey och bara satsade på kontringar.
Host host med hänvisning till att deras fans kallar oss tråklule
Det vittnar också på att våra forwards var alldeles för bekväma.
Tycker också vi inte var riktigt tända det saknades intensitet.
Och ska vi prata tränarspråk var matchen under all kritik från våran sida.
Inte många rätt i går hoppas på rejäl revanchlusta idag.
För idag kan vi spela bara på kontringar och boxa ut.
Kul att se att våra juniorer gjorde en bra match Stadler t.e.x hoppade in direkt efter att ha spelat J20 match som om ingenting hänt och spelade som om han spelat i A laget hela tiden Johansson spelade väldigt moget några misstag gjorde han men det gör ju t.e.x Janne S & Mikkelsson också i varje match.
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Och den är?Mange skrev:Man ser verkligen den röda tråden i vårat spelsystem
Och tråkhockeyn öppnade vi för genom att släppa in tre puckar i första.
Puckad- Antal inlägg : 11373
Tyvärr gjorde ju ingen ryssvängen förutom IsacMääk skrev:Mange skrev:Mycket spel längs med sargen i offensiv zon...
Eller ryssvängen så fort man kommer in i zon.
Puckad skrev:Och tråkhockeyn öppnade vi för genom att släppa in tre puckar i första.
japp dom stängde butiken redan då
Lasse Proppmätt skrev:Tyvärr gjorde ju ingen ryssvängen förutom IsacMääk skrev:Mange skrev:Mycket spel längs med sargen i offensiv zon...
å andra sidan så gör han den alltid, får gärna variera sig lite.
Urken skrev:CKa skrev:Urken skrev:CKa skrev:Mange skrev:3 mål på 8 skott är riktigt illa
Du får inte klaga på Lassi!
Visst. Lassi ska hålla nolla varje match och helst göra ett par mål också. Hans ansvarar för att försvaret fungerar också. Han kan säkert läka de skadade spelarna också, så vi slipper juniorerna som sprider puckar kring sig.
Det tredje målet kunde han kanske ha tagit, men det är ett jävla skott. De två första är otagbara.
Varje mål är ju otagbart om man står felplacerad. Det är vad som händer i situationen innan målet som är intressant.
Hur skulle han ha tagit tredje målet?
Det första målet är en styrning från nära håll (jag uppskattar till 1.5 meter framför Lassi). Det är dessutom trafik framför honom.
Det andra målet uppstår efter att Själin slarvat i egen zon. Sedan står Lassi möjligen lite för långt till sin vänstra stolpe. Men vad ska han göra när krosspassningen kommer? Han måste kunna stoppa det första skottet. Försvarets uppgift är att inte tillåta passningar/avslut som HV lyckas med där. Lassi kan inte teleportera sig från att hålla vänstra stolpen till den högra.
Det tredje målet är ett kanonskott där både Lundeström och Melart missar att ta pucken innan den når Christensen som smackar dit den på ett perfekt placerat direktskott. Lassi har precis hunnit med sin förflyttning när pucken passerar honom. Jag har kollat igenom repriserna tio gånger nu.
På andra målet fanns det ett fel jag sett oerhört många ggr denna vinter där alla på Lassis vänstra sida stod stilla och tittade puck istället för att röra på sig och titta på spelarna i andra laget
Och Själin stod för också nära målet på högra sidan det öppnade för den delikata passningen och målet var väldigt vackert ..
Men vi var också rejält trötta vid ögonblicket också om nu det ursäktar beteendet.
Sant fast vi ska nog inte ha för stora förhoppningar på en kille som nyss fyllt 17 han kommer våga mer när han blir äldreBamsefar skrev:Lasse Proppmätt skrev:Tyvärr gjorde ju ingen ryssvängen förutom IsacMääk skrev:Mange skrev:Mycket spel längs med sargen i offensiv zon...
Är det nåt jag saknar i dagens hockey så är det dropp passet Skaik körde ju det ett tag snacka om effektiv ingång mot lag som står upp på blå som HV gjorde bitvis igår.
PIssmatch. Offensivt var det ett litet fall framåt igen, men vi är på tok för trubbiga ändå. Som jag tippade skulle HV's spets avgöra till deras fördel och så blev också fallet.
Däremot var vårt försvarsspel ytterligare ett steg i helt fel riktning. Spelar vi sådär ikväll kan det blir storstryk.
Däremot var vårt försvarsspel ytterligare ett steg i helt fel riktning. Spelar vi sådär ikväll kan det blir storstryk.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Lasse Proppmätt skrev:Sant fast vi ska nog inte ha för stora förhoppningar på en kille som nyss fyllt 17 han kommer våga mer när han blir äldreBamsefar skrev:Lasse Proppmätt skrev:Tyvärr gjorde ju ingen ryssvängen förutom IsacMääk skrev:Mange skrev:Mycket spel längs med sargen i offensiv zon...
Är det nåt jag saknar i dagens hockey så är det dropp passet Skaik körde ju det ett tag snacka om effektiv ingång mot lag som står upp på blå som HV gjorde bitvis igår.
håller med, Isac har instrumenten och med det så handlar det bara om att våga.
Sen ja, dubbelw som skaikarna använder är ett effektivt sätt o ta sig in om det kombineras med fart och tillit d v s alla vet vart man ska och hur, tyvärr inget man ser i Luleå i dagens läge.
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» 2016-01-09, SHL-omgång 32, HV71 - Luleå
» 2016-10-23, SHL-omgång 11, Luleå - HV71
» 2016-11-26, SHL-omgång 22, HV71 - Luleå
» 2016-03-03, SHL-omgång 50, HV71 - Luleå
» 2015-01-03, SHL-omgång 34, HV71 - Luleå
» 2016-10-23, SHL-omgång 11, Luleå - HV71
» 2016-11-26, SHL-omgång 22, HV71 - Luleå
» 2016-03-03, SHL-omgång 50, HV71 - Luleå
» 2015-01-03, SHL-omgång 34, HV71 - Luleå