2016-11-17, SHL-omgång 18, Rögle - Luleå

+29
Qirren
Lulefan
Davidoff
icemask
Donowitz
CKa
NallePhu
JohanO
Donten_
MickkeJ
rasbiologen
Ferros
Old Brooklyn
Mange
Bamsefar
Myrman
JuniorX
Pajala
amarule
Urken
Number 69
Redbear
Dustin
Kapten Haddock
LulefanGBG
Puckad
tibet
Rönken
Admin
33 posters

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Gå ner

2016-11-17, SHL-omgång 18, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-11-17, SHL-omgång 18, Rögle - Luleå

Inlägg av Dustin 17th november 2016, 21:54

Fiaskostart på säsongen men bara en poäng bakom Skellefteå.

Dustin

Antal inlägg : 7178

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-17, SHL-omgång 18, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-11-17, SHL-omgång 18, Rögle - Luleå

Inlägg av Norrlandstoken 17th november 2016, 21:55

När i helskotta ska vi möta fiskrenset?

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500

Inlägg av Redbear 17th november 2016, 21:57

Norrlandstoken skrev:När i helskotta ska vi möta fiskrenset?

Dubbelmöte i början på december, om jag kommer ihåg rätt.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6780

Inlägg av Old Brooklyn 17th november 2016, 21:57

Hoppas Örebro gjorde slut på turkontot mot DIF.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633

Inlägg av Kapten Haddock 17th november 2016, 21:58

Tycker att vi ska köra vidare på Gurra i målet. Var väl inte kanonbra idag, men han gör inte bort sig och han kommer växa bra mycket mer nu med all speltid!

Var väl ingen som stack ut jättemycket idag , men de fanns en del bra som gjordes mellan allt kladd.

Isen såg ruggigt stor ut när Juntti och Sweatt drar på med buggarna! Hujja vad de går fort!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527

Inlägg av tibet 17th november 2016, 22:01

Urken skrev:
LulefanGBG skrev:´Tycker att hon som kommenterat matchen på CMore är bra. Saklig. Korrekt och inte för mycket utsvävningar och onödigt strunt.

Jo. Ganska bra. Halvt monoton röst, men i övrigt bra. Gillar när de förmedlar vad som händer och inte bara sitter och pratar om en massa skit som födelsedagar, namnsdagar eller avlägsna släktingar.

Upplever att hon försöker att jobba bort skränigheten i sin röst, den var tydligare förut tycker jag. Därför kan hon verka monoton misstänker jag. Det borde väl annars vara enkelt att lösa med teknikens hjälp. Det blir säkert mindre utsvävningar och annat bös när man kommer från Arvidsjaur som hon gör, samt att när man kommenterar ensam så finns det ingen man kan köra dialoger med. Tycker oxå att hon gör ett hyfsat jobb, hoppas att hon har drivet att vilja bli bättre, hon har potential till att bli riktigt duktig.
tibet
tibet

Antal inlägg : 1298

Inlägg av Norrlandstoken 17th november 2016, 22:07

Junttila borde få köra i första
Harju kan köra med Masto och Laggen kan då glida runt i 4:e

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500

Inlägg av Diktatorn 17th november 2016, 22:18

tibet skrev:
Urken skrev:
LulefanGBG skrev:´Tycker att hon som kommenterat matchen på CMore är bra. Saklig. Korrekt och inte för mycket utsvävningar och onödigt strunt.

Jo. Ganska bra. Halvt monoton röst, men i övrigt bra. Gillar när de förmedlar vad som händer och inte bara sitter och pratar om en massa skit som födelsedagar, namnsdagar eller avlägsna släktingar.

Upplever att hon försöker att jobba bort skränigheten i sin röst, den var tydligare förut tycker jag. Därför kan hon verka monoton misstänker jag. Det borde väl annars vara enkelt att lösa med teknikens hjälp. Det blir säkert mindre utsvävningar och annat bös när man kommer från Arvidsjaur som hon gör, samt att när man kommenterar ensam så finns det ingen man kan köra dialoger med. Tycker oxå att hon gör ett hyfsat jobb, hoppas att hon har drivet att vilja bli bättre, hon har potential till att bli riktigt duktig.

Tar Lena Sundqvist alla dar i veckan framför Lars Lindberg som brukar kommentera våra hemmamatcher. Cmore har i regel ganska bra kommentatorer utspridda i landet tycker jag, men fan i mej om inte Lars har kardborre på skorna p.g.a. av allmän inkompetens. Vet inte hur många gånger han tjoar om att ett skott tagit i ribban när man ser på repriserna att den tydligt gått på axeln på målvakten eller liknande. Sedan hjälper det inte att rösten låter som ett par grillchips fastnat i halsen precis innan sändning. Kanske lite väl hård men för en som bor 80 mil bort från delfinen har man inte så mycket val än att lida år ut år in... Tur är att han försvinner på innebandy-vm i december!
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 723

Inlägg av Dustin 17th november 2016, 22:20

Vi börjar ju äntligen få lite utdelning på fler kedjor så just nu tycker jag inte vi ska peta alls i dem. Hoppas mouillerat kan varva upp ytterligare, börjar se mer bekväm ut på isen även om det finns oerhört mycket mer att hämta. Rätt inställning hos killen iaf vilket bådar gott och gör han användbar även fast han inte riktigt är "där".

Dustin

Antal inlägg : 7178

Inlägg av Kapten Haddock 17th november 2016, 22:27

Määk skrev:Vi börjar ju äntligen få lite utdelning på fler kedjor så just nu tycker jag inte vi ska peta alls i dem. Hoppas mouillerat kan varva upp ytterligare,  börjar se mer bekväm ut på isen även om det finns oerhört mycket mer att hämta.  Rätt inställning hos killen iaf vilket bådar gott och gör han användbar även fast han inte riktigt är "där".

Håller med. Nu är de bara rulla vidare när de funkar hyggligt . Samma sak i PP. Kör hela kedjor som redan fungerar.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Inlägg av Urken 17th november 2016, 22:39

Diktatorn skrev:
tibet skrev:
Urken skrev:

Tar Lena Sundqvist alla dar i veckan framför Lars Lindberg som brukar kommentera våra hemmamatcher. Cmore har i regel ganska bra kommentatorer utspridda i landet tycker jag, men fan i mej om inte Lars har kardborre på skorna p.g.a. av allmän inkompetens. Vet inte hur många gånger han tjoar om att ett skott tagit i ribban när man ser på repriserna att den tydligt gått på axeln på målvakten eller liknande. Sedan hjälper det inte att rösten låter som ett par grillchips fastnat i halsen precis innan sändning. Kanske lite väl hård men för en som bor 80 mil bort från delfinen har man inte så mycket val än att lida år ut år in... Tur är att han  försvinner på innebandy-vm i december!

Slipar hon till det lite mer så blir det nog riktigt bra ska ni se :-)
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Inlägg av Rönken 17th november 2016, 22:42

Diktatorn skrev:
tibet skrev:
Urken skrev:

Tar Lena Sundqvist alla dar i veckan framför Lars Lindberg som brukar kommentera våra hemmamatcher. Cmore har i regel ganska bra kommentatorer utspridda i landet tycker jag, men fan i mej om inte Lars har kardborre på skorna p.g.a. av allmän inkompetens. Vet inte hur många gånger han tjoar om att ett skott tagit i ribban när man ser på repriserna att den tydligt gått på axeln på målvakten eller liknande. Sedan hjälper det inte att rösten låter som ett par grillchips fastnat i halsen precis innan sändning. Kanske lite väl hård men för en som bor 80 mil bort från delfinen har man inte så mycket val än att lida år ut år in... Tur är att han  försvinner på innebandy-vm i december!

Min favorit är fortsatt att han (Norran), inte lika ofta numera, helt enkelt byter ut ändelsen ström i efternamn till sand. Till exempel Jan Sandstrand bounce
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811

Inlägg av Donowitz 17th november 2016, 22:49

+++ Harju: fungerar bra som center. Bra arbetsinsats och tre assist.
++ Schira: väldigt stabil och nära mål igen.
+ Gustavsson och Själlin: Framtidsnamn! Dessutom kul med mål för Själlin.

--- Falk: gjorde en dålig match offensivt som defensivt. Bedrövligt passningsspel stundtals.
-- Melart: Väldigt sömning och hade nog inte taggat till i denna match. Långsam och många misstag.
- Jaros: trots mål (som Dansk borde ta) och några fina uppåkningar - riktigt slarvig defensivt. Uppryckning!

Donowitz

Antal inlägg : 4312

Inlägg av tibet 17th november 2016, 23:17

bearjew skrev:+++ Harju: fungerar bra som center. Bra arbetsinsats och tre assist.
++ Schira: väldigt stabil och nära mål igen.
+ Gustavsson och Själlin: Framtidsnamn! Dessutom kul med mål för Själlin.

--- Falk: gjorde en dålig match offensivt som defensivt. Bedrövligt passningsspel stundtals.
-- Melart: Väldigt sömning och hade nog inte taggat till i denna match. Långsam och många misstag.
- Jaros: trots mål (som Dansk borde ta) och några fina uppåkningar - riktigt slarvig defensivt. Uppryckning!

Harju så bra som center att Osten funderar så här?

https://www.youtube.com/watch?v=frmV8_3RfMA
tibet
tibet

Antal inlägg : 1298

Inlägg av Qirren 18th november 2016, 00:23

Är jag ensam om att störa mig på att Melart inte fick en assist på Sweatts mål? Det var ju han som slog lös pucken till Harju.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369

Inlägg av Lasse Proppmätt 18th november 2016, 00:27

Kapten Haddock skrev:
Ferros skrev:
LulefanGBG skrev:
Ferros skrev:Ingen bra match, egentligen, i andra är vi totalt utspelade i långa stunder.

Men just nu så känns det bra, vi fick med oss tre poäng, och det är allt som räknas i den position vi satt oss i nu.
Håller med.

I längden håller det här såklart aldrig om inte spelet blir bättre, men det blir det ju inte om vi inte får börja vinna och känna att vi får betalt för slitet. Det får se ut hur som helst nu bara vi plockar poäng och har ett rejält avstånd till kvalplatserna vid juluppehållet. Därefter gäller det att börja hitta ett spel som sedan kan ta oss uppåt på allvar. Det återstår väl att se om vi klarar med befintlig trupp men first things first....

Två riktigt viktiga bottenmatcher mot Örebro och Djurgården på Lördag och Tisdag.

Jag är helt enig. bounce

Jo de är bara att spinna vidare i samma vinnartrend mot bottengängen. De är inte jättelångt till topp 4 om man ska vara lite positiv.

7 poäng till andra platsen 13 till första men dom har en match mer spelad vinner LHF hängmatchen så är det 11 poäng

Jag tittar då uppåt i tabellen

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2144

Inlägg av Lasse Proppmätt 18th november 2016, 00:28

Qirren skrev:Är jag ensam om att störa mig på att Melart inte fick en assist på Sweatts mål? Det var ju han som slog lös pucken till Harju.

Nja det var ju en "poke check" inte en passning

Lasse Proppmätt

Inlägg av Qirren 18th november 2016, 00:31

Lasse Proppmätt skrev:
Qirren skrev:Är jag ensam om att störa mig på att Melart inte fick en assist på Sweatts mål? Det var ju han som slog lös pucken till Harju.

Brukar det spela nån roll?
Qirren
Qirren

Inlägg av Lasse Proppmätt 18th november 2016, 00:32

Määk skrev:Fiaskostart på säsongen men bara en poäng bakom Skellefteå.
Å bara 7 pinnar till andra platsen är det fiasko?

Tänk om vi hade vunnit nån av dom där 5 torskarna jag tycker vi haft en del matcher som vi skulle vunnit men förlorat som Örebro borta t.e.x
En av Skaik matcherna kanske t.o.m båda å nån till.
Men nu blev det inte så fast säsongen är lång och vi kan bara bli bättre som lag ju längre serien pågår det trista är ju att det gäller alla lag Smile

Lasse Proppmätt

Inlägg av Qirren 18th november 2016, 00:33

Örebro verkar ju vara ett lag med äckligt flyt. Förlorade skotten med 14-37 idag på hemmais och lyckas vinna med 3-0. Minns ju vår match mot dem också.
Qirren
Qirren

Inlägg av Lasse Proppmätt 18th november 2016, 00:41

Qirren skrev:
Lasse Proppmätt skrev:

Ja det är ju inte en ren passning utan han slår ju bort pucken från klubban på Röglerbacken att den hamnar hos Harju är bara tur men kanske det har funnits nån som fått en ass poäng på en poke check förut har faktiskt inte koll på vad reglerna säger om det.

I min värld är det inte en passning.
Ska kolla upp det imorgon nu måste man ju inta ryggläge efter att ha sett reprisen på matchen.

Lasse Proppmätt

Inlägg av Ferros 18th november 2016, 03:06

Qirren skrev:
Lasse Proppmätt skrev:

Det som spelar roll, är i vilken ishall detta görs. Hade Melart gjort likadant i Linköping, så hade han garanterat fått en assist, hade han varit indian och gjort det i Göteborg så hade han också fått assist (de är bara generösa mot hemmalaget där), samma sak i Örebro, där de ofta är generösa åt bägge hållen, men oftare till hemmalaget, likadant är det i Gävle. Även i Luleå så brukar man räkna rätt generöst åt bägge håll.

Detta är också en av anledningarna till varför vi ofta får se Linköpingsspelare med mängder med poäng, där får man poäng om man på något sätt varit inblandad i spelet, innan målet. Ibland ger de även ut assist, trots att motspelare haft pucken lite snabbt, mellan att spelaren som fått assisten gjort målet, och att målet har gjorts.

Ferros

Antal inlägg : 2354

Inlägg av Kapten Haddock 18th november 2016, 06:28

Sitter och kolla av tidningarna med en morgonkaffe. Aftontrasan har inte ens lagt ut en rubrik om Rögle-LHF än!
Förr hade nästan sportbilagan tryckts när matchen slutade och man satt & njöt efter sgern, kolla statistik, andra resultat mm

Är de för att de är botten möte eller är de roligare med att domaren ramlade i Växjömatchen och de blev publimsucce!

De är större rubriker om Dif även om dom ramlar ner i div.1.

Sorry att de blev lite ot, men blev så irriterad.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Inlägg av Lasse Proppmätt 18th november 2016, 06:42

Ferros skrev:
Qirren skrev:
Lasse Proppmätt skrev:

Det som spelar roll, är i vilken ishall detta görs. Hade Melart gjort likadant i Linköping, så hade han garanterat fått en assist, hade han varit indian och gjort det i Göteborg så hade han också fått assist (de är bara generösa mot hemmalaget där), samma sak i Örebro, där de ofta är generösa åt bägge hållen, men oftare till hemmalaget, likadant är det i Gävle. Även i Luleå så brukar man räkna rätt generöst åt bägge håll.

Detta är också en av anledningarna till varför vi ofta får se Linköpingsspelare med mängder med poäng, där får man poäng om man på något sätt varit inblandad i spelet, innan målet. Ibland ger de även ut assist, trots att motspelare haft pucken lite snabbt, mellan att spelaren som fått assisten gjort målet, och att målet har gjorts.

Så ska det inte få gå till det finns regler för vad som gäller när man för statistik för att jobba i ett sekretariat (t.e.x så ska skott på mål bara räknas om pucken verkligen gått i mål om inte målvakten stått ivägen hade pucken gått utanför och målvakten räddar pucken ändå så ska det inte räknas som skott på mål samma gäller ju ribba & stolpe vilket är underligt då det om något år skott PÅ mål Smile )
Har märkt att det blivit lite generösare i delfinen på senare år framför allt i skotträkningen kanske dom har nytt folk där.
Kan tänka att lite känslor finns med i bilden kanske skulle dom som jobbar som P-vakt vara i sekretariatet eller kronofogdar (tänker på göta kanal filmen)

Lasse Proppmätt

Inlägg av Lasse Proppmätt 18th november 2016, 06:53

Kapten Haddock skrev:Sitter och kolla av tidningarna med en morgonkaffe. Aftontrasan har inte ens lagt ut en rubrik om Rögle-LHF än!
Förr hade nästan sportbilagan tryckts när matchen slutade och man satt & njöt efter sgern, kolla statistik, andra resultat mm

Är de för att de är botten möte eller är de roligare med att domaren ramlade i Växjömatchen och de blev publimsucce!

De är större rubriker om Dif även om dom ramlar ner i div.1.

Sorry att de blev lite ot, men blev så irriterad.
Fanns en liten artikel igår
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/article23935638.ab

Lasse Proppmätt

Inlägg av Bamsefar 18th november 2016, 10:42

Lasse Proppmätt skrev:
Ferros skrev:
Qirren skrev:
Lasse Proppmätt skrev:

Så ska det inte få gå till det finns regler för vad som gäller när man för statistik för att jobba i ett sekretariat (t.e.x så ska skott på mål bara räknas om pucken verkligen gått i mål om inte målvakten stått ivägen hade pucken gått utanför och målvakten räddar pucken ändå så ska det inte räknas som skott på mål samma gäller ju ribba & stolpe vilket är underligt då det om något år skott PÅ mål Smile )
Har märkt att det blivit lite generösare i delfinen på senare år framför allt i skotträkningen kanske dom har nytt folk där.
Kan tänka att lite känslor finns med i bilden kanske skulle dom som jobbar som P-vakt vara i sekretariatet eller kronofogdar (tänker på göta kanal filmen)

nåja, det är ju ingen hemlighet att hemmasekretariat , särskilts fuskelundas kan vara väldigt "generösa", ,ed både skott på mål som med andraassists.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12234

Inlägg av Ferros 18th november 2016, 23:05

Kolla Brynäs 2-0 idag, Carlsson, som petar på pucken, klart mindre än vad Melart gjort i förrgår, får en assist på målet. För mig är Melarts "assist" mycket mer klar än Carlssons, men eftersom Melart gör sin assist som bortaspelare i Ängelholm, så får han ingen poäng, samtidigt som Carlsson,som hemmaspelare i Gävle, får poäng för sin petning.

Har god lust att skriva till SHL och be dem ge Melart en assist.

Ferros

Antal inlägg : 2354

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet