2016-10-23, SHL-omgång 11, Luleå - HV71
+34
Tigerman
Redbear
Pingis 11
ski3r
Mange
Rönken
Donten_
MickkeJ
PM
Lars158
Norlin
Kato
Lulefan
LulefanGBG
Old Brooklyn
Donowitz
Kapten Haddock
NallePhu
GustenA
Bamsefar
Ferros
Lasse Proppmätt
Kallepedal
Qirren
Pajala
icemask
JuniorX
Number 69
Dustin
kokostrollet
Puckad
Snikne Ville
Urken
Admin
38 posters
Sida 2 av 4
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: 2016-10-23, SHL-omgång 11, Luleå - HV71
Jahapp, en "förväntad" första perre, där Lassi , Jaros o tredjelinan är det positiva utbytet medan både själin o nässen ser lite vilsna ut , Einar är lite valpig vilket inte är oväntat och ett PP som ser ut som vanligt.
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Vi är iallafall i zon i PP och hade något skott, det har ju varit sämre.
Tycker det verkar som att man har tränat på offensiva tacklingar, Lundeström och Kennedy hade iallafall varsin.
Så Forsberg spelar med Harju och Lagace, vem spelar i första med Kennedy och Sweatt?
Tycker det verkar som att man har tränat på offensiva tacklingar, Lundeström och Kennedy hade iallafall varsin.
Så Forsberg spelar med Harju och Lagace, vem spelar i första med Kennedy och Sweatt?
GustenA- Antal inlägg : 3114
Kallas inställningsfråga inget annat man måste få han att fungera 60min men som det är nu glänser lite i början sedan säckar han i hop totalt.....Ferros skrev:Jag förstår mig inte riktigt på Kennedy, han börjar matchen med ett-två bra byten, sen när det inte resulterar i något så känns det om att han blir loj och hänger med huvudet och bestämmer sig för att han inte ska kämpa mer.
NallePhu- Antal inlägg : 18683
Jo viker ned sig direkt.Ferros skrev:Jag förstår mig inte riktigt på Kennedy, han börjar matchen med ett-två bra byten, sen när det inte resulterar i något så känns det om att han blir loj och hänger med huvudet och bestämmer sig för att han inte ska kämpa mer.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Jag tycker Kennedy gör som bästa period. Det säger väl iof inget, mer än att han åtminstone tagit ett steg i rätt riktning i första perioden. Kladdar lite med pucken i PP och tar lite för lång tid men nu har han ju åtminstone varit delaktig. Visade också prov på en fin offensiv tackling.
PP't såg ju långt ifrån bra ut men ändå bättre över lag än senaste matcherna.
Själin och Nässen gör inte bort sig jämfört med övriga backar, bortsett från en indianare i egen zon.
Själin och Nässen gör inte bort sig jämfört med övriga backar, bortsett från en indianare i egen zon.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12328
Känns väldigt likt fjolåret med den rädda och trötta nr 10.
Dustin- Antal inlägg : 7191
Konstigt för jag tycker faktiskt precis tvärtom. Att han är mer delaktig idag och inte viker ner sig. Ok, någon fysisk spelare kommer han aldrig att bli, och har aldrig varit, men idag tycker jag att han vinner pucken längs sargen genom att vara tätt inpå sin motståndare. Och när han tappar en puck jobbar han tillbaka den. Likadant sätter han in en offensiv tackling istället för att 'vika ner sig', (eller vika undan), när han märker att han inte kommer att hinna undan. Behåller pucken också.Lars158 skrev:Jo viker ned sig direkt.Ferros skrev:Jag förstår mig inte riktigt på Kennedy, han börjar matchen med ett-två bra byten, sen när det inte resulterar i något så känns det om att han blir loj och hänger med huvudet och bestämmer sig för att han inte ska kämpa mer.
Annars har jag ju klagat enormt på Kennedy också, men just idag tycker jag är det är lite oförtjänt med all kritik, även om han på intet vis briljerat.
LulefanGBG skrev:Jag tycker Kennedy gör som bästa period. Det säger väl iof inget, mer än att han åtminstone tagit ett steg i rätt riktning i första perioden. Kladdar lite med pucken i PP och tar lite för lång tid men nu har han ju åtminstone varit delaktig. Visade också prov på en fin offensiv tackling.
Tyvärr så är det ju åtminstone två anfall som avslutas med att Kennedy slutar spelar när han får en tackling, eller inte går fullt in i situationen när han ska bli tacklad och därför tappar puck. Det håller inte på den här nivån, speciellt inte i rollen som förstacenter.
Jag blir inte ens arg på karl längre, förväntar mig inte mer än vad vi får se idag. Tycker han har fått nog med chanser som det är. Hade gärna sätt att han fått sitta på läktaren tills hans familj är här. Som det är nu så funkar ingenting för honom.
Ferros- Antal inlägg : 2354
LulefanGBG skrev:Konstigt för jag tycker faktiskt precis tvärtom. Att han är mer delaktig idag och inte viker ner sig. Ok, någon fysisk spelare kommer han aldrig att bli, och har aldrig varit, men idag tycker jag att han vinner pucken längs sargen genom att vara tätt inpå sin motståndare. Och när han tappar en puck jobbar han tillbaka den. Likadant sätter han in en offensiv tackling istället för att 'vika ner sig', (eller vika undan), när han märker att han inte kommer att hinna undan. Behåller pucken också.Lars158 skrev:Jo viker ned sig direkt.Ferros skrev:Jag förstår mig inte riktigt på Kennedy, han börjar matchen med ett-två bra byten, sen när det inte resulterar i något så känns det om att han blir loj och hänger med huvudet och bestämmer sig för att han inte ska kämpa mer.
Annars har jag ju klagat enormt på Kennedy också, men just idag tycker jag är det är lite oförtjänt med all kritik, även om han på intet vis briljerat.
Håller med. Klagar man på Kennedy efter första perioden borde man ha fler att klaga på som gjorde ungefär samma insats.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Jo det är något tillfälle han är för vek, eller ett par, men i tidigare matcher har det ju över huvud taget inte funnits några situationer när han också visat det motsatta. Det har det ju idag. Jag tycker att han försökt bättre idag hittills än vad han gjort i tidigare matcher, med undantag för något enskilt byte.Ferros skrev:LulefanGBG skrev:Jag tycker Kennedy gör som bästa period. Det säger väl iof inget, mer än att han åtminstone tagit ett steg i rätt riktning i första perioden. Kladdar lite med pucken i PP och tar lite för lång tid men nu har han ju åtminstone varit delaktig. Visade också prov på en fin offensiv tackling.
Tyvärr så är det ju åtminstone två anfall som avslutas med att Kennedy slutar spelar när han får en tackling, eller inte går fullt in i situationen när han ska bli tacklad och därför tappar puck. Det håller inte på den här nivån, speciellt inte i rollen som förstacenter.
Jag blir inte ens arg på karl längre, förväntar mig inte mer än vad vi får se idag. Tycker han har fått nog med chanser som det är. Hade gärna sätt att han fått sitta på läktaren tills hans familj är här. Som det är nu så funkar ingenting för honom.
Idag har han försökt i fler byten.
Men nog om det.
Annars tycker jag att PP't också såg lite bättre ut som sagt, om än långt ifrån bra såklart. Men ambitionen att flytta pucken fanns och det gjorde vi om det än må ha tagit lite för lång tid och varit lite för statiskt. Tidigare har vi ju emellertid knappt gjort en passning rätt så vi knappt fått ställa upp och försöka ta oss ur det statiska.
Lulefan skrev:LulefanGBG skrev:Konstigt för jag tycker faktiskt precis tvärtom. Att han är mer delaktig idag och inte viker ner sig. Ok, någon fysisk spelare kommer han aldrig att bli, och har aldrig varit, men idag tycker jag att han vinner pucken längs sargen genom att vara tätt inpå sin motståndare. Och när han tappar en puck jobbar han tillbaka den. Likadant sätter han in en offensiv tackling istället för att 'vika ner sig', (eller vika undan), när han märker att han inte kommer att hinna undan. Behåller pucken också.Lars158 skrev:Jo viker ned sig direkt.Ferros skrev:Jag förstår mig inte riktigt på Kennedy, han börjar matchen med ett-två bra byten, sen när det inte resulterar i något så känns det om att han blir loj och hänger med huvudet och bestämmer sig för att han inte ska kämpa mer.
Håller med. Klagar man på Kennedy efter första perioden borde man ha fler att klaga på som gjorde ungefär samma insats.
Skillnaden gentemot andra spelare är ju att de gjort flera bra insatser, detta var nog Kennedys bästa period och då har han egetnligen max 2-3 bra byten. Möjligtvis att man kan hacka lite på Själlin och Nässén men de är två unga lovande spelare som kommer att göra misstag. Kennedy ska vara den ledande spelaren i laget och visar knappt någon vilja alls i flera byten, då förtjänar man kritik, även om vissa andra kanske gör dåliga insatser också.
För mig är det en stor skandal att vår förstacenter ska få beröm för en period, som anses vara hans bästa i klubben, för att han gjort 2-3 bra byten, inte vikt undan i någon närkamp och gjort en tackling. Det är ju helt absurt.
Sövande någonting från klacken.
Tanken är väl att dem ska GE energi.
Tanken är väl att dem ska GE energi.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Bra av Skuggan att ta timeout innan det går åt helvete på reultattavlan också....
Ganska blek match än så länge.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Inte Todds bästa match idag, han heller,
tja, 0-0 och straffar känns inte helt borta.
tja, 0-0 och straffar känns inte helt borta.
Ferros skrev:Lulefan skrev:LulefanGBG skrev:Konstigt för jag tycker faktiskt precis tvärtom. Att han är mer delaktig idag och inte viker ner sig. Ok, någon fysisk spelare kommer han aldrig att bli, och har aldrig varit, men idag tycker jag att han vinner pucken längs sargen genom att vara tätt inpå sin motståndare. Och när han tappar en puck jobbar han tillbaka den. Likadant sätter han in en offensiv tackling istället för att 'vika ner sig', (eller vika undan), när han märker att han inte kommer att hinna undan. Behåller pucken också.Lars158 skrev:Jo viker ned sig direkt.Ferros skrev:Jag förstår mig inte riktigt på Kennedy, han börjar matchen med ett-två bra byten, sen när det inte resulterar i något så känns det om att han blir loj och hänger med huvudet och bestämmer sig för att han inte ska kämpa mer.
Skillnaden gentemot andra spelare är ju att de gjort flera bra insatser, detta var nog Kennedys bästa period och då har han egetnligen max 2-3 bra byten. Möjligtvis att man kan hacka lite på Själlin och Nässén men de är två unga lovande spelare som kommer att göra misstag. Kennedy ska vara den ledande spelaren i laget och visar knappt någon vilja alls i flera byten, då förtjänar man kritik, även om vissa andra kanske gör dåliga insatser också.
För mig är det en stor skandal att vår förstacenter ska få beröm för en period, som anses vara hans bästa i klubben, för att han gjort 2-3 bra byten, inte vikt undan i någon närkamp och gjort en tackling. Det är ju helt absurt.
Du förväntar dig med andra ord att Kennedy ska gå från kass till kung direkt? Det är väl skitbra om han blivit bättre, om än bara lite. Fortsätter han bli bättre så blir han kanske kung till slut.
Nåja tur vi har väl NHL & F1 snart som mer upphetsande saker på tv.....
Detta ger impotensen ett ansikte som Luleå spelar......
Detta ger impotensen ett ansikte som Luleå spelar......
LUNDESTRÖM mina vänner!
1-0
1-0
Lundström!!!!!!
Luuuuuundeströöööööm!!!!!!
Norlin- Antal inlägg : 4518
Jaaaaaaaa! Lundeström! Så jävla värd Det!
JAAAAA! LUNDESTRÖM!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
LUNDESTRÖM...............
LUNDESTRÖM...............
Lundeström!!!!
Fantastisk pass från egen zon.....
Sådär. Vilken pass av mikkel.
Kato- Antal inlägg : 1413
Vilken pass av Sweatt, vallar pucken snyggt i stolpen.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Blir så jäkla glad att Lundeström fick sätta den!
Historia
Historia
PM- Antal inlägg : 1947
Inget jäkla tjaffs på den returen upp i taket bara
Kato skrev:Sådär. Vilken pass av mikkel.
Tycker mikkel sett het ut i afton och gjort det mesta bra.
Norlin- Antal inlägg : 4518
skönt att han fick göra mål, det blev som annan fart på Luleå direkt
Pajala- Antal inlägg : 18817
Stolpe/ribba för Sweatt va?
GRYMT kul att Lundeström fick sätta sitt första seniormål någonsin!
GRYMT kul att Lundeström fick sätta sitt första seniormål någonsin!
Norlin skrev:Kato skrev:Sådär. Vilken pass av mikkel.
Tycker mikkel sett het ut i afton och gjort det mesta bra.
Han har varit riktigt bra, både defensivt och defensivt!
Donten_- Antal inlägg : 2586
Jävla rättstavningselände. Lundeström!!!Old Brooklyn skrev:Lundström!!!!!!
Tror någon på allvar att Toolanen skulle göra det sämre än Kennedy. Möjligtvis på tekningar men övrigt?
Lulefan skrev:Ferros skrev:Lulefan skrev:LulefanGBG skrev:Konstigt för jag tycker faktiskt precis tvärtom. Att han är mer delaktig idag och inte viker ner sig. Ok, någon fysisk spelare kommer han aldrig att bli, och har aldrig varit, men idag tycker jag att han vinner pucken längs sargen genom att vara tätt inpå sin motståndare. Och när han tappar en puck jobbar han tillbaka den. Likadant sätter han in en offensiv tackling istället för att 'vika ner sig', (eller vika undan), när han märker att han inte kommer att hinna undan. Behåller pucken också.Lars158 skrev:Jo viker ned sig direkt.Ferros skrev:Jag förstår mig inte riktigt på Kennedy, han börjar matchen med ett-två bra byten, sen när det inte resulterar i något så känns det om att han blir loj och hänger med huvudet och bestämmer sig för att han inte ska kämpa mer.
Du förväntar dig med andra ord att Kennedy ska gå från kass till kung direkt? Det är väl skitbra om han blivit bättre, om än bara lite. Fortsätter han bli bättre så blir han kanske kung till slut.
Nej, jag förväntar mig att han ska försöka att hjälpa laget i 60minuter per match, istället för 0-5minuter(absolut max) per match. Jag kritiserar bara inställningen, hade han försökt och det gått dåligt så hade jag haft mer förståelse.
Klockren stolpträff av Sweatt och gott o se Lundeström följa upp , satte lite fart på Luleå direkt.
Mikkelson -the ghost of Niinimaa
PM- Antal inlägg : 1947
Vilka räddningar av Lassi, Hv71 är bra.
Ber ödmjukast om ursäkt för min skandalösa absurditet.Ferros skrev:Lulefan skrev:LulefanGBG skrev:Konstigt för jag tycker faktiskt precis tvärtom. Att han är mer delaktig idag och inte viker ner sig. Ok, någon fysisk spelare kommer han aldrig att bli, och har aldrig varit, men idag tycker jag att han vinner pucken längs sargen genom att vara tätt inpå sin motståndare. Och när han tappar en puck jobbar han tillbaka den. Likadant sätter han in en offensiv tackling istället för att 'vika ner sig', (eller vika undan), när han märker att han inte kommer att hinna undan. Behåller pucken också.Lars158 skrev:Jo viker ned sig direkt.Ferros skrev:Jag förstår mig inte riktigt på Kennedy, han börjar matchen med ett-två bra byten, sen när det inte resulterar i något så känns det om att han blir loj och hänger med huvudet och bestämmer sig för att han inte ska kämpa mer.
För mig är det helt absurt att man inte skall få tycka att en spelare som man ananrs tycker varit helt urkass gjort ett par bra saker utan att det skall betraktas som absurt.
Kan man köpa sig en timeout till på något sätt? Vi hade behövt det nu... svettigt värre nere hos Lassi.
Känns som att kontringsspel skulle kunna bli lyckosamt just nu.
LulefanGBG skrev:Ber ödmjukast om ursäkt för min skandalösa absurditet.Ferros skrev:Lulefan skrev:LulefanGBG skrev:Konstigt för jag tycker faktiskt precis tvärtom. Att han är mer delaktig idag och inte viker ner sig. Ok, någon fysisk spelare kommer han aldrig att bli, och har aldrig varit, men idag tycker jag att han vinner pucken längs sargen genom att vara tätt inpå sin motståndare. Och när han tappar en puck jobbar han tillbaka den. Likadant sätter han in en offensiv tackling istället för att 'vika ner sig', (eller vika undan), när han märker att han inte kommer att hinna undan. Behåller pucken också.Lars158 skrev:Jo viker ned sig direkt.Ferros skrev:Jag förstår mig inte riktigt på Kennedy, han börjar matchen med ett-två bra byten, sen när det inte resulterar i något så känns det om att han blir loj och hänger med huvudet och bestämmer sig för att han inte ska kämpa mer.
För mig är det helt absurt att man inte skall få tycka att en spelare som man ananrs tycker varit helt urkass gjort ett par bra saker utan att det skall betraktas som absurt.
Kan man köpa sig en timeout till på något sätt? Vi hade behövt det nu... svettigt värre nere hos Lassi.
Ursäkten är godtagen.
Hv äger allt i period två. Dock ser deras pp lika statiskt ut som vårt.....
Peppar peppar....
Peppar peppar....
"Tråkluleå" och "Luleåkommentatorn" Humor på HV71:s forum.
http://www.hv71fans.se/forum/viewtopic.php?f=4&t=762&start=30
http://www.hv71fans.se/forum/viewtopic.php?f=4&t=762&start=30
Domarn har ju varit expert på att ta löjliga utvisningar men kan inte ta den klara då gallergrabben cross-checkar Laggen.
Just nu ser det ut som så att dom passningsalternativ som finns är på markerade spelare så så fort en spelare får en passning är det stopp. Det måste åkas mer skridskor.
Just nu ser det ut som så att dom passningsalternativ som finns är på markerade spelare så så fort en spelare får en passning är det stopp. Det måste åkas mer skridskor.
GustenA- Antal inlägg : 3114
3:e linen är het! Hedman gör mycket för den kedjan.
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» 2016-01-09, SHL-omgång 32, HV71 - Luleå
» 2016-11-25, SHL-omgång 21, Luleå - HV71
» 2016-11-26, SHL-omgång 22, HV71 - Luleå
» 2016-03-03, SHL-omgång 50, HV71 - Luleå
» 2014-02-26, SHL-omgång 50, HV71 - Luleå
» 2016-11-25, SHL-omgång 21, Luleå - HV71
» 2016-11-26, SHL-omgång 22, HV71 - Luleå
» 2016-03-03, SHL-omgång 50, HV71 - Luleå
» 2014-02-26, SHL-omgång 50, HV71 - Luleå