Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2
+88
Qirren
Blinders
Lehto
wilmus2007
lhffan
RSD555
oggskar
Lillajag
Jygge80
Jokerman
Forslund
NeedforX
rasbiologen
GustenA
Nr10
LubosC
Admin
GLHF
Groggen79
farre
Hankburger
Grimster
CKa
pelle
NallePhu
Kraftkung
tibet
Rönken
Puckad
Ferros
Anthrax
Norrlandstoken
Jonken
JayDee
Monco
Dustin
Pajala
Mr Bister
NilsOskar
Kallepedal
Norlin
Dalle
Hedanders
MrA
nummer 17
ski3r
Murveln
Donowitz
Björnkäften
hokkzorz
pingu
Ivanhoe
ezz
KaptenBlodskelett
Zeth
Lulefan
Tigerman
Sundance Kid
Kocur
Micke80
Wolfhunter
icemask
FruktHamster
Slapshot
HarryHaffa
Bamsefar
BodenSwe
Lasse Proppmätt
Tony Moore
Lajon
Urken
kokostrollet
LulefanGBG
Davidoff
Vexet
amarule
Redbear
Rakapuckar
Kapten Haddock
Sir Prozac
stormvägen
Snikne Ville
Lars158
Old Brooklyn
LuleåWinston
Kagen
JuniorX
92 posters
Sida 11 av 20
Sida 11 av 20 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 15 ... 20
Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2
Men pengarna fanns i år.Hankburger skrev:Och du missade alltså helt poängen. För att få en spelare som Klasen så måste ekonomin tillåta det och då MÅSTE FÖRST FOLK gå på matcherna. Inte tvärtom. Detta att spelare måste finnas först är bara slumpskäl för folk att gnälla och samtidigt inte behöva gå på matcherna.
Låt mig passa på att säga grattis till Tim Kennedy som fick en riktigt bra månadslön under en kortare tid och fyllde på sin pensionsfond rejält.
Tim har ännu inget kontrakt för nästa år ...
Även Molle hade nog bra betalt för sitt bidrag på isen.
Puckad- Antal inlägg : 11374
Hankburger skrev:bearjew skrev:Hankburger skrev:bearjew skrev:Ja jävlar.
Undrar hur mycket Kennedy kostade att signa, när han väl spelade och att bli utköpt. Kael och Melart var nog också rätt tunga kostnader både vis sign och lönemässigt om jag förstått det rätt.
Efter att ha läst följande, kan man ju konstatera att det är dags att börja göra vinst.
Länk
Nu pekar iof. den länken på krav av eget kapital.. och inte krav på vinst i sig. Luleås egna kapital förra året låg på 16 miljoner kronor t.ex.
Snabb på att skriva du som vanligt. Vi har drygt 7 idag och de två senaste säsongerna visar inte direkt en tendens på att vi går rätt väg.
Går man minus så betyder det inte att man tar direkt från det egna kapitalet. Utan det egna kapitalet tar man ifrån om man inte har något annat att skära ned på. Att man är snabb beror på att andra andra är lika snabba och skriver kommentarer lika fort som man svarar på den förra. Enligt kommentaren på hemsidan så har man 7,8 miljoner i eget kapital inom koncernen.. Det ska dock inte förväxlas med föreningen i stort.
Även om självfallet Osten och Skuggan är några orsaker till den ekonomiska situationen (Osten pga. värvningar och Skuggan pga. det sportsliga) så är de bara ett par av en rad orsaker.
Sedan så tycker man ju att vi som supportrar måste ta ett ansvar också. 1/3 av den totala förlusten beror helt enkelt på att supportrar inte gjort sitt och gått till hallen. Och innan folk börjar gasta om att laget måste prestera.. så borde de ta och tänka på att laget inte kan bli lika stjärnspäckat om folk inte drar till hallen. Faktum är att även trots att man en säsong värvade in spelare som MicFlickier, Rajala, Mikkelson etc. så sjönk ändå publiksnittet. Och sjunker publiksnittet så sjunker försäljning i souvenirbutiker och kiosker. Och då kan man inte heller förvänta sig stjärnförvärv.. för rent ekonomiskt så måste man ha utrymme i budgeten innan man värvar stort och för att ha utrymme så måste supportrarna gått på matcherna året innan. Så Osten och ledningen ska inte bara ha en spark i arslet för detta misslyckande. Det borde även vi supportrar också få. Vi supportrar som i våran skenhelighet sitter här och beter oss som vi inte var en av orsakerna till den ekonomiska situationen. Gå på matcherna gott folk och köp i kioskerna. Köp souvenirer.. #mytwocents.
Jag var nära på att banna mig själv från forumet igår, som tur var lade jag undan mobilen och väntade till idag istället. Avdelning, dålig dag.
Nå: så jag startar ett företag, med en produkt som är skit. Jag säljer bokstavligen avföring. När företaget går med förlust, väljer jag att göra en utredning.
Vad jag kommer fram till är att det är kundernas fel, eftersom att dom inte köpt tillräckligt med avföring. Jag väljer således att påstå: ifall kunderna bara kunde göra sitt och köpa min förbannade produkt, så skulle den eventuellt bli fastare i konsistensen till nästa år - eller året därefter.
Ingenstans i utredningen nämns mitt egna ansvar, kraven på produkten. Jag menar, varför ska jag ha något krav på mig att faktiskt leverera? Det är trots allt kundernas fel som inte köper den, inte mitt som levererar skit.
Vi är många som är besvikna.Urken skrev:Hankburger skrev:bearjew skrev:Hankburger skrev:bearjew skrev:Ja jävlar.
Undrar hur mycket Kennedy kostade att signa, när han väl spelade och att bli utköpt. Kael och Melart var nog också rätt tunga kostnader både vis sign och lönemässigt om jag förstått det rätt.
Efter att ha läst följande, kan man ju konstatera att det är dags att börja göra vinst.
Länk
Nu pekar iof. den länken på krav av eget kapital.. och inte krav på vinst i sig. Luleås egna kapital förra året låg på 16 miljoner kronor t.ex.
Snabb på att skriva du som vanligt. Vi har drygt 7 idag och de två senaste säsongerna visar inte direkt en tendens på att vi går rätt väg.
Går man minus så betyder det inte att man tar direkt från det egna kapitalet. Utan det egna kapitalet tar man ifrån om man inte har något annat att skära ned på. Att man är snabb beror på att andra andra är lika snabba och skriver kommentarer lika fort som man svarar på den förra. Enligt kommentaren på hemsidan så har man 7,8 miljoner i eget kapital inom koncernen.. Det ska dock inte förväxlas med föreningen i stort.
Även om självfallet Osten och Skuggan är några orsaker till den ekonomiska situationen (Osten pga. värvningar och Skuggan pga. det sportsliga) så är de bara ett par av en rad orsaker.
Sedan så tycker man ju att vi som supportrar måste ta ett ansvar också. 1/3 av den totala förlusten beror helt enkelt på att supportrar inte gjort sitt och gått till hallen. Och innan folk börjar gasta om att laget måste prestera.. så borde de ta och tänka på att laget inte kan bli lika stjärnspäckat om folk inte drar till hallen. Faktum är att även trots att man en säsong värvade in spelare som MicFlickier, Rajala, Mikkelson etc. så sjönk ändå publiksnittet. Och sjunker publiksnittet så sjunker försäljning i souvenirbutiker och kiosker. Och då kan man inte heller förvänta sig stjärnförvärv.. för rent ekonomiskt så måste man ha utrymme i budgeten innan man värvar stort och för att ha utrymme så måste supportrarna gått på matcherna året innan. Så Osten och ledningen ska inte bara ha en spark i arslet för detta misslyckande. Det borde även vi supportrar också få. Vi supportrar som i våran skenhelighet sitter här och beter oss som vi inte var en av orsakerna till den ekonomiska situationen. Gå på matcherna gott folk och köp i kioskerna. Köp souvenirer.. #mytwocents.
Jag var nära på att banna mig själv från forumet igår, som tur var lade jag undan mobilen och väntade till idag istället. Avdelning, dålig dag.
Nå: så jag startar ett företag, med en produkt som är skit. Jag säljer bokstavligen avföring. När företaget går med förlust, väljer jag att göra en utredning.
Vad jag kommer fram till är att det är kundernas fel, eftersom att dom inte köpt tillräckligt med avföring. Jag väljer således att påstå: ifall kunderna bara kunde göra sitt och köpa min förbannade produkt, så skulle den eventuellt bli fastare i konsistensen till nästa år - eller året därefter.
Ingenstans i utredningen nämns mitt egna ansvar, kraven på produkten. Jag menar, varför ska jag ha något krav på mig att faktiskt leverera? Det är trots allt kundernas fel som inte köper den, inte mitt som levererar skit.
Jag måste dock säga att jag har väldigt svårt att ta in när du skriver att du vill ha Brynässpel, skriver långa haranger med konspirationsteorier och till slut drar jämförelser med den käraste av föreningar och avföring.
Osten har säkerligen gkjort sina misstag, liksom Skuggan, Rönken och även jag har gjort.
Att så till den milda grad nedvärdera förening och lag på det sätt som du gör får mig att meddela att jag skall sluta att läsa här ett tag.
Tvi!
Wolfhunter- Antal inlägg : 1288
Hur illa detta företag än må lukta: Så jäkla klockrent exempel!Urken skrev:
Du kan lägga till: Den förra chefskocken var en hejare på rännskit. Fast den fasta avföringen säljer bättre. Så du passade på att omgruppera denne till en chefsposition inom företaget istället....
- Ett jävligt stinkande resultat & års redovisning på detta. En riktigt rejäl dubbelspolare!
Jonken- Antal inlägg : 7091
Wolfhunter skrev:Vi är många som är besvikna.Urken skrev:Hankburger skrev:bearjew skrev:Hankburger skrev:bearjew skrev:Ja jävlar.
Länk
Jag måste dock säga att jag har väldigt svårt att ta in när du skriver att du vill ha Brynässpel, skriver långa haranger med konspirationsteorier och till slut drar jämförelser med den käraste av föreningar och avföring.
Osten har säkerligen gkjort sina misstag, liksom Skuggan, Rönken och även jag har gjort.
Att så till den milda grad nedvärdera förening och lag på det sätt som du gör får mig att meddela att jag skall sluta att läsa här ett tag.
Tvi!
Och jag fick min vilja igenom. Ett effektfullare, om än "omoget", inlägg. Andemeningen och principen är fortfarande exakt densamma., vare sig du vill det eller inte.
Jonken skrev:Hur illa detta företag än må lukta: Så jäkla klockrent exempel!Urken skrev:
Du kan lägga till: Den förra chefskocken var en hejare på rännskit. Fast den fasta avföringen säljer bättre. Så du passade på att omgruppera denne till en chefsposition inom företaget istället....
- Ett jävligt stinkande resultat & års redovisning på detta. En riktigt rejäl dubbelspolare!
Ändå en affärsidé som kan fungera: https://www.theguardian.com/business/2014/dec/17/30000-people-bought-crap-on-black-friday-literally-cards-against-humanity
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Ferros skrev:Hankburger skrev:Jonken skrev:Jag tror du har det därom bakfoten: Det är i första hand Luleå Hockey som säger att de är Norrbottens lag. Det är där det börjar. Sedan hakar givetvis folk på där.Hankburger skrev:
Det är komiskt hur folk skriver "Vi är Norrbottens lag" samtidigt som man inte ens halvfyller hallen. Skyll på laget hur mycket du vill men i slutändan är det folk som inte går på matchen som är en stor orsak till att det blir som det blir och inte bara Osten.
Om det verkligen skulle vara så; skulle det också vara de uteblivna kundernas fel att SAAB gick i konkurs. Hur många miljarder pumpade staten in där åren före: Och ändå blev det samma jävla magplask för bil verksamheten.
Att Luleå Hockey halvfyller Coop handlar inte om båga kunder; utan på föreningen och deras arbete för att skapa de rätta möjligheterna för att folk kommer till Coop Arena.
Det är mest från privatpersoner jag hört det uttrycket myntats. Och dig då.. Och nej inte helt riktigt. Men att jämföra företag med idrottsföreningar gör saker och ting haltande ibland. Just när det kommer till idrottsföreningar så kan man inte ena sekunden kräva stora nyförvärv för att sekunden senare skita i att gå på matcherna. Självfallet kommer Luleå att tappa pengar om så händer och då uteblir nyförvärven. Folk sitter och pekar på VF och SAIK men glömmer det faktum att deras ekonomi bygger på att de lockar till sig kunder. Hur ofta fyller t.ex. Luleå arenan? Knappt ens under derbyna längre. Spelar det någon roll om Luleå ligger i topp eller botten? Inte statistiskt eftersom Luleå tappar mängder med åskådare oberoende. Spelar det någon roll om man har ett bra lag eller inte? Även där är svaret (rent statistiskt nej) eftersom Luleå tappade publik även under storsatsningen. Så varför kommer inte supportrarna på matcherna? Beror det enbart på truppen som vissa påstår så skulle det varit fullsatt under storsatsningen för två år sedan.. Berodde det på att man låg i botten så skulle ju supportrarna välfärda till Coop Arena när man låg i toppen för tre de första femton omgångarna. Men det gjorde man inte heller.. Så vad beror tappet av publik på? Sedan är det självfallet inte bara publikens fel. Osten har värvat fel och värvat dyrt. Och det har kostat. Skuggans fiasko förra året kostade även det. Däremot så verkar många här inne sakna självkritiken att peka på att den ekonomiska situationen KANSKE beror även på att folk inte går på matcherna. Och hur ska man då kunna satsa om Kioskverksamheten går 3,6 miljoner back pga. detta?
Jag vet inte vilken statistik du kollar på när du hänvisar allt du säger till statistik. Men den officiella statistiken håller inte med dina påståenden.
Den säsong Luleå har haft bäst publiksnitt, sedan Coopen byggdes om 2010, var förra säsongen, samma säsong som man hade det bästa laget på pappret. Det var faktiskt den säsong man har haft överlägset mest publik. Så hela ditt argument om att det inte spelar någon roll om laget är bra eller inte faller platt direkt.
Vi kan även se att den här säsongen som gick även var den säsong som Luleå hade sämst publiksnitt sedan ombyggnationen av Coop Arena, vilket hänger bra ihop med att man gjorde sin sämsta säsong i SHL någonsin. Så där faller ännu ett av dina argument, det finns en tydlig koppling mellan prestation och publiksnitt (vem hade kunnat tro det?).
Det vore dock intressant att se vilken statistik du använder dig av för att backa upp dina påståenden.
Här är den statistik jag har hittat på swehockey:
10/11 5226 Rönkens första säsong, lagetgick inte tillslutspelet året innan – semifinal med Niinimaa i spetsen. Första säsongen med nya arenan (vilket brukar hjälpa publiksnittet en del)
11/12 5120 Rönkens andra säsong, seriesegrare – ut i kvarten mot AIK.
12/13 5184 Rönkens tredje säsong, antagligen den spelmässigt bästa säsongen, Klasens första säsong – finalförlust.
13/14 5090 Rönkens sista säsong, laget gör sin sämsta säsong under Rönnqvist – ut i kvarten igen.
14/15 5021 Fagervalls första säsong, laget spelar klart sämre hockey än under Rönken.
15/16 5354 Fagervalls andra säsong, ”guldsäsongen” med storsatsningen.
16/17 4896 Skuggans katastrofsäsong.
Vad vi kan utläsa av statistiken är att de säsonger laget varit som sämst, 14/15 och 16/17, så har laget även sämst publiksiffror.
De tre säsonger laget haft bäst publiksnitt är de två säsonger då laget varit som bäst(antingen spelmässigt eller på pappret), 12/13 och 15/16, samt säsongen när arenan var nybyggd. Så all statistik säger i princip tvärtemot vad du påstår. Är laget bra och har namnkunniga spelare, eller spelar bra hockey, så kommer även publiken. Är laget dåligt, eller spelar dåligt, så stannar publiken hemma.
Bra inlägg.
Hoppas inte Hankburger är någon som jobbar inom föreningen med tanke på attityden att det är publikens fel att LHF inte kan ställa en attraktiv produkt på isen. Med tanke på fjolårssäsongen som helt saknade profiler och sportslig framgång är det nästan ett under att 4896 personer i snitt öht tog sig till arenan. I verkligheten var nog snittet betydligt lägre om man hade räknat publik på plats och inte sålda biljetter.
De två absolut viktigaste punkterna till att locka publik är sportsliga resultat och profiler på isen. Sedan är jippon givetvis bra för att fylla ut extra stolar för de som är mindre intresserade av själva sporten. Däremot kan man aldrig kräva av sina kunder att gå på matcherna nu för att vi om ex. tre år ska ha råd med en sevärd spelare. I dåliga tider är det endast de närmast sörjande som går till arenan.
Dustin- Antal inlägg : 7191
Urken skrev:Hankburger skrev:bearjew skrev:Hankburger skrev:bearjew skrev:Ja jävlar.
Länk
Det är någon som borde googla på ordet investering
Det är någon som borde googla på ordet Investering
farre- Antal inlägg : 2143
Vore ju optimalt ifall man kunde starta ett företag och faktiskt köra på den principen. Slippa göra investeringar för framtiden.
Är med på vad du menar. Men jag skulle hävda att det rör sig om: Sportsliga resultaten och den totala kvalitén av det föreningen säljer till sina kunder. Besökarna i Coop Arena bör lämna hallen ;nöjda med den totala upplevelsen man betalat för. Är man inte det; kommer man inte tillbaka i samma grad. I en sportslig värld går det inte att styra om laget vinner samtliga sina hemma matcher eller inte. Poängen är däremot att; publiken får en spänning och en hög underhållningsgrad ända till mållinjen. För att detta skall funka måste laget och prestationen givetvis vara konkurrenskraftig -gentemot motståndarlagen i SHL. Att vara konkurrens kraftig sportligt -ger automatiskt profilerna åt publiken.Määk skrev:De två absolut viktigaste punkterna till att locka publik är sportsliga resultat och profiler på isen. Sedan är jippon givetvis bra för att fylla ut extra stolar för de som är mindre intresserade av själva sporten. Däremot kan man aldrig kräva av sina kunder att gå på matcherna nu för att vi om ex. tre år ska ha råd med en sevärd spelare. I dåliga tider är det endast de närmast sörjande som går till arenan.
Men all snack ovan handlar om fysiska personer som befinner sig i hallen under matcher. Det är blir en helt annan sak för en förening att lyckas locka publiken till arenan. Beslutet för potencionella återkommande besökare; sker betydligt tidigare än så: Det är när folk överväger om de ska köpa sina säsongskort eller inte. För att folket ska välja alternativet att investera i Luleå Hockey: Måste de först känna både förtroende och trygghet till sin investering. Precis på samma sätt som till andra större köpbeslut de tar varje år.
Och här ligger Luleå Hockeys stora problem sedan flera år tillbaka: Många känner sig inte trygga att investera pengarna och tiden att köpa en plats i Coop Arena. Fler väljer att prioritera andra saker istället. Att föreningen inte lyckas erhålla en bättre beläggning i hallen; beror till stor grad på detta.
Denna "misstro" till Luleå Hockey är en kombination av flera saker:
- Sportsligt vikande prestationer.
- Ej förtroendeingivande bild av föreningens arbete.
Dessa saker går egentligen hand i hand. Men även om Luleå Hockey skulle börja prestera bättre sportsligt; tar det tid innan konsumenter börjar tro på föreningen igen. Och detta medför inte per automatik; att folk då kontaktar kansliet och köper säsongskort. Detta pga av att man ofta redan antingen investerat -eller öronmärkt sina pengar till annat. Dvs: Det riktiga chansen för att locka tillbaka den större skaran besökare blir inte förrän till efterföljande säsong. Detta givetvis förutsatt att föreningens totala arbete motsvarar kundernas förväntningar.
För en förening att kunna leverera en kvalitativ produkt åt sina besökare -kräver en stabil, jämn och solid nivå sportsligt och ekonomiskt. Detta skapar den så viktiga kvalitén och tryggheten -för att folk väljer Luleå Hockey över andra alternativ. För att nå dit i en striktresultatinriktad bransch; innebär för en förening som Luleå Hockey: En betydligt större procent av rätta beslut -istället för vad föreningen bevisligen mäktar med i dagsläget.
Det är viktigt att förstå: Luleå Hockey är endast så starkt som dess svagaste länk! Detta innebär att det är kvalitet som krävs -från första till sista man/kvinna inom föreningen: För att uppnå godtagbara resultat. Dvs de sportsliga prestationerna kan bara fungera så bra -som den övriga föreningen gör. En stark och välmående förening andas kvalitet hela vägen! Och det ligger en otrolig mängd hårt jobb och mestadels rätta beslut bakom kulisserna i en förening för att nå dit. Någonting som Norrbotten tyvärr fått leva utan en lång tid nu.
Sådana där saker hör inte hemma här, verkar det som att vissa anser. Utan alla ska gå till hallen och alltid vara nöjda, oavsett. Sedan får man vad man får. Likt en sekt.
Att ställa ordentliga krav, nej nej. Det är hemskt.
Usel argumentation där du lägger ord i andras mun.Urken skrev:Sådana där saker hör inte hemma här, verkar det som att vissa anser. Utan alla ska gå till hallen och alltid vara nöjda, oavsett. Sedan får man vad man får. Likt en sekt.
Du letar spöken mitt på blanka dagen, spyr galla över mitt favoritlag jag följt sedan innan de gick upp i eliten.
Du beter dig och argumenterar väldigt likt en sektledare men kallar människor med lite vett och sans för allehanda nedlåtande saker.
Ja, du borde banna dig själv.
Spyless på din faktaresistenta nedlåtande attityd emot folk som brinner för Luleå Hockey och bergsäkert gjort väldigt mycket mer nytta för vår förening än du någonsin kommer att göra.
Wolfhunter skrev:Usel argumentation där du lägger ord i andras mun.Urken skrev:Sådana där saker hör inte hemma här, verkar det som att vissa anser. Utan alla ska gå till hallen och alltid vara nöjda, oavsett. Sedan får man vad man får. Likt en sekt.
Du letar spöken mitt på blanka dagen, spyr galla över mitt favoritlag jag följt sedan innan de gick upp i eliten.
Du beter dig och argumenterar väldigt likt en sektledare men kallar människor med lite vett och sans för allehanda nedlåtande saker.
Spyless på din faktaresistenta nedlåtande attityd emot folk som brinner för Luleå Hockey och bergsäkert gjort väldigt mycket mer nytta för vår förening än du någonsin kommer att göra.
För det är precis vad jag skrev. Tolkar du det så, så var så god. På samma sätt tolkar jag vad vissa skriver angående dittan och dattan.
Problemet är att vissa är så otroligt känsliga. Att jag "spyr galla", när jag påpekar saker som har bäring.. ja OK. Jag går helt med på att jag uttrycker mig på ett sätt som vissa anser är provokativt. Men är det så förbannat konstigt? Sitter man i föreningen får man uppenbarligen pissa på oss fans utan att man får ta konsekvenserna. Men åt andra hållet? Nej nej, då är det bara smutskastning.
Och ifall du läser vad folk skriver så vet du precis vad jag syftade till.
Att du ens tar upp "mer Brynässpel", som ett argument (med negativ ton), säger det mesta.
Hankburger skrev:Jonken skrev:Jag tror du har det därom bakfoten: Det är i första hand Luleå Hockey som säger att de är Norrbottens lag. Det är där det börjar. Sedan hakar givetvis folk på där.Hankburger skrev:
Det är komiskt hur folk skriver "Vi är Norrbottens lag" samtidigt som man inte ens halvfyller hallen. Skyll på laget hur mycket du vill men i slutändan är det folk som inte går på matchen som är en stor orsak till att det blir som det blir och inte bara Osten.
Om det verkligen skulle vara så; skulle det också vara de uteblivna kundernas fel att SAAB gick i konkurs. Hur många miljarder pumpade staten in där åren före: Och ändå blev det samma jävla magplask för bil verksamheten.
Att Luleå Hockey halvfyller Coop handlar inte om båga kunder; utan på föreningen och deras arbete för att skapa de rätta möjligheterna för att folk kommer till Coop Arena.
Det är mest från privatpersoner jag hört det uttrycket myntats. Och dig då.. Och nej inte helt riktigt. Men att jämföra företag med idrottsföreningar gör saker och ting haltande ibland. Just när det kommer till idrottsföreningar så kan man inte ena sekunden kräva stora nyförvärv för att sekunden senare skita i att gå på matcherna. Självfallet kommer Luleå att tappa pengar om så händer och då uteblir nyförvärven. Folk sitter och pekar på VF och SAIK men glömmer det faktum att deras ekonomi bygger på att de lockar till sig kunder. Hur ofta fyller t.ex. Luleå arenan? Knappt ens under derbyna längre. Spelar det någon roll om Luleå ligger i topp eller botten? Inte statistiskt eftersom Luleå tappar mängder med åskådare oberoende. Spelar det någon roll om man har ett bra lag eller inte? Även där är svaret (rent statistiskt nej) eftersom Luleå tappade publik även under storsatsningen. Så varför kommer inte supportrarna på matcherna? Beror det enbart på truppen som vissa påstår så skulle det varit fullsatt under storsatsningen för två år sedan.. Berodde det på att man låg i botten så skulle ju supportrarna välfärda till Coop Arena när man låg i toppen för tre de första femton omgångarna. Men det gjorde man inte heller.. Så vad beror tappet av publik på? Sedan är det självfallet inte bara publikens fel. Osten har värvat fel och värvat dyrt. Och det har kostat. Skuggans fiasko förra året kostade även det. Däremot så verkar många här inne sakna självkritiken att peka på att den ekonomiska situationen KANSKE beror även på att folk inte går på matcherna. Och hur ska man då kunna satsa om Kioskverksamheten går 3,6 miljoner back pga. detta?Bamsefar skrev:Inte för att vara helt konspiratorisk men när Osten gick första gången var ekonomin i Luleå ett svart hål mer eller mindre, mycket pga helt märkliga (dyra) värvningar. Med jidström/Stöckel började man ordna upp ekonomin, med Rönnken skapade man ett väldigt kostnadseffektivt lag.
Sen kunde inte Osten hålla fingrarna i styr utan skulle "köpa" det där sm-guldet som hela Norrbotten i allmänhet och Osten i synnerhet längtar efter och man började riskera ekonomin igen, därför fick man maktkampen med Ost/skugga på ena sidan o Jidström/stöckel å andra sidan och ngn måste vika.
Osten såg väl vart det barkade hän efter att ha jagat kattguld och gick men bädda in sin protegè först.
Misstänker också att Bulan inte hade vänt tillbaka om Osten vart kvar.
Detta är vad jag tror har i stora drag hänt i föreningen och naturligtvis finns det helt andra uppfattningar men det är mina två ören.
Njae. Osten lämnade Luleå efter säsongen 1997-98. Den säsongen vill jag minnas att Luleå ändå lyckats hyfsat ekonomiskt om även inte sportsligt. Det ekonomiska fallet kom just efter att Osten lämnat Luleå och han ersatts av Uffe Taavola. Minns att Martin Hostak kostade t.ex. enorma summor. Sedan är det även roligt hur tankegångarna gick i detta forum när Jakob Porsnér satt och förde in pengar i klubben. Hade inte Osten värvat som han gjort så hade man utropad allmän lynchning.
Det är ändå ganska roligt ändå att folk så här på efterhand gillar att kritisera honom för att han gjorde det många här inne ville. Alltså värvade namn före spelidé.
Nä, det var sista åren han var tränare här som vi gjorde storförlusterna. Sen är frågan om man kan klandra tränaren för att sportchefen värvar dåliga och dyra spelare, lika lite som man kan klandara dagens tränare för att dagens general manager eventuellt värvar dåligt.
Efter guldet tappade vi många bra spelare och ersatte dessa med "bevisat bra" nyförvärv.
Namn som kommer upp för mig är t ex Vinogrador, Lehto, Alatalo, Heinonen, Bautin, Fredrik Nilsson mfl.
Sen hade man ju börjat strula upp ekonomin långt innan det eftersom man, enligt vissa spelare, inte ens hade råd att betala ut guldbonusen till dem.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Jag har följt ditt hyllande av Brynäs ett tag.Urken skrev:Wolfhunter skrev:Usel argumentation där du lägger ord i andras mun.Urken skrev:Sådana där saker hör inte hemma här, verkar det som att vissa anser. Utan alla ska gå till hallen och alltid vara nöjda, oavsett. Sedan får man vad man får. Likt en sekt.
För det är precis vad jag skrev. Tolkar du det så, så var så god. På samma sätt tolkar jag vad vissa skriver angående dittan och dattan.
Problemet är att vissa är så otroligt känsliga. Att jag "spyr galla", när jag påpekar saker som har bäring.. ja OK. Jag går helt med på att jag uttrycker mig på ett sätt som vissa anser är provokativt. Men är det så förbannat konstigt? Sitter man i föreningen får man uppenbarligen pissa på oss fans utan att man får ta konsekvenserna. Men åt andra hållet? Nej nej, då är det bara smutskastning.
Att du ens tar upp "mer Brynässpel", som ett argument (med negativ ton), säger det mesta.
Du skriver "alla ska gå till hallen och alltid vara nöjda, oavsett. Sedan får man vad man får. Likt en sekt.
Att ställa ordentliga krav, nej nej. Det är hemskt."
Det är en sorts omvänd argumentation, för att berättiga ditt ältande nedlåtande dissande av LHF.
Lägg inte ord i min mun.
Jag är besviken på förra säsongen. Säkert har misstag gjorts - av människor som offrat mer för föreningen än du och jag.
Jag har lång föreningserfarenhet och väldigt svårt för att förlika mig med folk som gissar sig till scenarier och utmålar våra företrädare som skurkar.
Påvisa gärna någon form av fakta som du kan belägga bakom dina irrande försök till konspirationsteorier.Urken skrev:Vidare: påvisa gärna var jag varit s.k. "faktaresistent".
Upprepas ett mantra om Skuggan, Osten och bakomliggande faktorer i Stöckels avgång tex, tillräckligt ofta här, blir det till slut en sanning.
Finns gott om exempel på folk som ylar likt dig i en massa samhällsfrågor utan en susning om verkligheten
Wolfhunter skrev:Jag har följt ditt hyllande av Brynäs ett tag.Urken skrev:Wolfhunter skrev:Usel argumentation där du lägger ord i andras mun.Urken skrev:Sådana där saker hör inte hemma här, verkar det som att vissa anser. Utan alla ska gå till hallen och alltid vara nöjda, oavsett. Sedan får man vad man får. Likt en sekt.
Du skriver "alla ska gå till hallen och alltid vara nöjda, oavsett. Sedan får man vad man får. Likt en sekt.
Det är en sorts omvänd argumentation, för att berättiga ditt ältande nedlåtande dissande av LHF.
Lägg inte ord i min mun.
Jag är besviken på förra säsongen. Säkert har misstag gjorts - av människor som offrat mer för föreningen än du och jag.
Jag har lång föreningserfarenhet och väldigt svårt för att förlika mig med folk som gissar sig till scenarier och utmålar våra företrädare som skurkar.
Handen på hjärtat, så var det inte ens dig jag syftade till med det inlägget. Tar du åt dig, så kanske det finns något i det?
Det där var ingen som helst argumentation. Det där var ett påstående, ett konstaterande, om hur jag uppfattar situationen.
Jag är less på att det alltid ska daltas med allt och alla. Ärligt talat så vill jag se huvuden rulla. Det är för inlindat i bomull och puttinutti. Till exempel hur Skuggan på ett otroligt smidigt sätt gled undan rampljuset, gömde sig en stund medan PLN fick stå där med hundhuvudet efter säsongen, för att sedan komma tillbaka och bli befordrad. Det är så inåthelvete dåligt så hälften vore nog.
"Jag har följt ditt hyllande av Brynäs ett tag." - Hm. OK. Då vet du också att det är mitt hatlag nummer ett? Ett lag jag inte längre kan gå och se live, trots att jag bor alldeles i närheten, då jag mår fysiskt såsom psykiskt dåligt efter en match i Gävle. Att det tog mig otroligt jävla länge att erkänna att de faktiskt spelade en grymt jävla bra hockey under Bulan.
Hade inte Bulan stått i deras bås hade jag gärna sett dem åka ur.
Men visst. Är det den bild du fått, så vad ska jag göra åt det? Det är din tolkning av situationen, av det som skrivits. Precis som jag tolkar somliga skribenters inlägg som: "äh, men ge Skuggan chansen.. kan ju inte bli sämre" - något som stör mig något oerhört, för sämre - det kan det verkligen bli. Se på MODO. Nepotismen är synlig för gemen man, något den inte ska behöva vara. Kompetens ska alltid gå först. (Nej, jag har inget namn såhär på stående fot med bättre meriter än Skuggan, i den frågan, så besvära dig inte ens att ställa frågan).
Jag är också otroligt jävla less på vilken pajasförening vi framstår som, när vi gör de saker vi gjort de senaste åren, precis som Ferros också påpekar i ett av hans inlägg.
Det är mycket som byggts upp under en tid, och självklart har det - uppenbarligen - nått en gräns hos mig. Det är patetiskt dåligt det vi presterar nu. Då måste de till åtgärder.
Och i det inlägg där jag "jämför föreningen med avföring".. Har du läst Hankburgers inlägg, som jag svarade på? Det är tamejfan inte så ett företag fungerar. Jag skrev det för att få ett effektfullare inlägg, som även ett barn skulle kunna förstå.
Wolfhunter skrev:Påvisa gärna någon form av fakta som du kan belägga bakom dina irrande försök till konspirationsteorier.Urken skrev:Vidare: påvisa gärna var jag varit s.k. "faktaresistent".
Upprepas ett mantra om Skuggan, Osten och bakomliggande faktorer i Stöckels avgång tex, tillräckligt ofta här, blir det till slut en sanning.
Finns gott om exempel på folk som ylar likt dig i en massa samhällsfrågor utan en susning om verkligheten
Jag har varje gång skrivit att det är vad JAG ANSER och TROR hänt.
Dessutom kvarstår faktum: hur har det gått efter att dessa två herrar har fått gå? Bra, tycker du? Hade det inte funnits en bakomliggande orsak, hade jag inte heller yttrat mig.
Självfallet kan jag inte bevisa vad som hänt, precis som du inte kan bevisa att "mina konspirationsteorier" är felaktiga. Vi båda spekulerar. Det enda som kvarstår, är det faktum att vi inte går bra som förening.
Nej. Jag tar inte åt mig mer än andra - som har en avvikande åsikt gentemot Urken-sekten.Urken skrev:Wolfhunter skrev:Jag har följt ditt hyllande av Brynäs ett tag.Urken skrev:Wolfhunter skrev:Usel argumentation där du lägger ord i andras mun.Urken skrev:Sådana där saker hör inte hemma här, verkar det som att vissa anser. Utan alla ska gå till hallen och alltid vara nöjda, oavsett. Sedan får man vad man får. Likt en sekt.
Lägg inte ord i min mun.
Handen på hjärtat, så var det inte ens dig jag syftade till med det inlägget. Tar du åt dig, så kanske det finns något i det?
Det där var ingen som helst argumentation. Det där var ett påstående, ett konstaterande, om hur jag uppfattar situationen.
Jag är less på att det alltid ska daltas med allt och alla. Ärligt talat så vill jag se huvuden rulla. Det är för inlindat i bomull och puttinutti. Till exempel hur Skuggan på ett otroligt smidigt sätt gled undan rampljuset, gömde sig en stund medan PLN fick stå där med hundhuvudet efter säsongen, för att sedan komma tillbaka och bli befordrad. Det är så inåthelvete dåligt så hälften vore nog.
"Jag har följt ditt hyllande av Brynäs ett tag." - Hm. OK. Då vet du också att det är mitt hatlag nummer ett? Ett lag jag inte längre kan gå och se live, trots att jag bor alldeles i närheten, då jag mår fysiskt såsom psykiskt dåligt efter en match i Gävle. Att det tog mig otroligt jävla länge att erkänna att de faktiskt spelade en grymt jävla bra hockey under Bulan.
Hade inte Bulan stått i deras bås hade jag gärna sett dem åka ur.
Men visst. Är det den bild du fått, så vad ska jag göra åt det? Det är din tolkning av situationen, av det som skrivits. Precis som jag tolkar somliga skribenters inlägg som: "äh, men ge Skuggan chansen.. kan ju inte bli sämre" - något som stör mig något oerhört, för sämre - det kan det verkligen bli. Se på MODO. Nepotismen är synlig för gemen man, något den inte ska behöva vara. Kompetens ska alltid gå först. (Nej, jag har inget namn såhär på stående fot med bättre meriter än Skuggan, i den frågan, så besvära dig inte ens att ställa frågan).
Jag är också otroligt jävla less på vilken pajasförening vi framstår som, när vi gör de saker vi gjort de senaste åren, precis som Ferros också påpekar i ett av hans inlägg.
Det är mycket som byggts upp under en tid, och självklart har det - uppenbarligen - nått en gräns hos mig. Det är patetiskt dåligt det vi presterar nu. Då måste de till åtgärder.
Och i det inlägg där jag "jämför föreningen med avföring".. Har du läst Hankburgers inlägg, som jag svarade på? Det är tamejfan inte så ett företag fungerar. Jag skrev det för att få ett effektfullare inlägg, som även ett barn skulle kunna förstå.
Du har varit oerhört mycket positivare till Brynäs denna vår. Det är ingen tolkning. Det är fakta. Jag läser och tänker mer än jag säger.
Du tar för givet att Skuggan är en dålig GM för att han inte lyckades coacha det lag vi hade till framgång. Samtidigt har jag aldrig sett dig hylla just det laget. Ledningen har säkerligen kännedom om Skuggans förmågor och värderar dem oavsett resultat som coach.
Helt rätt enl mig om han nu har bra förmågor som GM.
Du skriver att kompetens alltid ska gå först, men har inte en susning om Skuggans kompetens.
Jag inser att framgång ger publik, men det skulle inte falla mig in att för den skull skriva ett inlägg och likna mitt kära Luleå Hockey vid skit. Jag älskade dem även gågna säsongen, led och våndades, men kalla dem skit? Nä.
Du kan också göra misstag.
Ta dig samman och nyktra till.
Vi har mycket att vara stolta över.
Inse att det knappast bara är jag som mår illa när du drar vår förening i smutsen.
Osten misslyckades med några värvningar det senaste året. Vi gick minus i kassan eftersom laget gick dåligt. Nu kan vi ta omtag och gör det i mitt tycke på det enda tänkbara sättet.
Förresten.
Luleå har sedan flera år tillbaka, försökt att hålla samma spelidé från A-lag till a-pojk. Ifall du och andra missat det
Du är tamejfan omöjlig. Läs om mina inlägg eller kommentera inte alls. Självklart har jag varit mer positiv till Brynäs. Är det så konstigt? Men är det ärligt talat något att störa sig på? Du klagade på min argumentation, men vad fan har det här med saken att göra? Att man hyllar ett lag som faktiskt spelar bra?
"Buhu! Du liknar oss andra vid en sekt" - kallar mig för en sektledare.
"Buhu! Du baserar inget på fakta!" - har inga nya fakta att delge.
"Buhu! Du jämförde föreningen med skit!" - Nej, det gjorde jag inte. Jag skrev ett förklarande inlägg, vilket på ett otroligt tydligt sätt visade att Hankburgers tankesätt inte stämmer överens med hur företag fungerar.
Det här kommer inte ge något mer, eftersom du anklagar mig för att raljera om saker jag inte har koll på, utan att själv för den delen komma med något nytt.
Följ du ditt lag på ditt sätt så följer jag det på mitt. God natt.
"Buhu! Du jämförde föreningen med skit!" - Nej, det gjorde jag inte. Jag skrev ett förklarande inlägg, vilket på ett otroligt tydligt sätt visade att Hankburgers tankesätt inte stämmer överens med hur företag fungerar.
Det här kommer inte ge något mer, eftersom du anklagar mig för att raljera om saker jag inte har koll på, utan att själv för den delen komma med något nytt.
Mata inte trollet ignorera han!Urken skrev:Du är tamejfan omöjlig. Läs om mina inlägg eller kommentera inte alls. Självklart har jag varit mer positiv till Brynäs. Är det så konstigt? Men är det ärligt talat något att störa sig på? Du klagade på min argumentation, men vad fan har det här med saken att göra? Att man hyllar ett lag som faktiskt spelar bra?
NallePhu- Antal inlägg : 18683
2,8 mille in för Jaros, blir 2,1 back då om jag räknar rätt. Kan ju iofs bokas på olika räkenskapsår men det är vår förenings kassa i båda fallen.
Och.. För min del är jag helt övertygad att det enda sättet att få "medgångssupportrarna" att komma till Delfinen och betala för att se Vårat Gäng live är: sportslig framgång, gärna kryddad med vårt gamla signum: hetta. Annars sitter man kvar betydligt billigare och bekvämare framför en skärm i soffan.
Och.. För min del är jag helt övertygad att det enda sättet att få "medgångssupportrarna" att komma till Delfinen och betala för att se Vårat Gäng live är: sportslig framgång, gärna kryddad med vårt gamla signum: hetta. Annars sitter man kvar betydligt billigare och bekvämare framför en skärm i soffan.
Håller med dig där problemet är bara laget inte attraherar dem där extra plåtarna man löser vid kassan som genererar de där extra cashen!Tony Moore skrev:2,8 mille in för Jaros, blir 2,1 back då om jag räknar rätt. Kan ju iofs bokas på olika räkenskapsår men det är vår förenings kassa i båda fallen.
NallePhu skrev:Håller med dig där problemet är bara laget inte attraherar dem där extra plåtarna man löser vid kassan som genererar de där extra cashen!Tony Moore skrev:2,8 mille in för Jaros, blir 2,1 back då om jag räknar rätt. Kan ju iofs bokas på olika räkenskapsår men det är vår förenings kassa i båda fallen.
Därför man får hitta på något som kan attrahera publik, även om man inte får ett särskilt namnkunnigt lag.
Gäller bara att få direkt laget att spela attraktiv hockey och ligga ovanför alla sträcken då kommer publiken komma, Vem sjutton vill se ett lag som knappt tar sig till ett slutspel eg inte många!Urken skrev:NallePhu skrev:Håller med dig där problemet är bara laget inte attraherar dem där extra plåtarna man löser vid kassan som genererar de där extra cashen!Tony Moore skrev:2,8 mille in för Jaros, blir 2,1 back då om jag räknar rätt. Kan ju iofs bokas på olika räkenskapsår men det är vår förenings kassa i båda fallen.
Därför man får hitta på något som kan attrahera publik, även om man inte får ett särskilt namnkunnigt lag.
NallePhu skrev:Gäller bara att få direkt laget att spela attraktiv hockey och ligga ovanför alla sträcken då kommer publiken komma, Vem sjutton vill se ett lag som knappt tar sig till ett slutspel eg inte många!Urken skrev:NallePhu skrev:Håller med dig där problemet är bara laget inte attraherar dem där extra plåtarna man löser vid kassan som genererar de där extra cashen!Tony Moore skrev:2,8 mille in för Jaros, blir 2,1 back då om jag räknar rätt. Kan ju iofs bokas på olika räkenskapsår men det är vår förenings kassa i båda fallen.
Kan bara tala för mig själv, men även om vi inte blir ett topplag, så vill man ju gärna se spelare som försöker. När de bara lallar omkring så blir man mest bara förbannad.
Därför är det också otroligt synd att Jaros, en av få sevärda spelare, lämnar.
Tony Moore skrev:2,8 mille in för Jaros, blir 2,1 back då om jag räknar rätt. Kan ju iofs bokas på olika räkenskapsår men det är vår förenings kassa i båda fallen.
Jo bokslutet görs i maj vill jag minnas (i vart fall på våren) så "Jaros pengarna" kommer in på nästa års resultat.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Själv har jag iaf checkat in det 38e säsongskortet på raken och nöjet är helt och hållet på min sida.
Det kommer iNTE Bulan ens tillåta att dem lallar runt och inte försöker det kan jag lova dig!Urken skrev:NallePhu skrev:Gäller bara att få direkt laget att spela attraktiv hockey och ligga ovanför alla sträcken då kommer publiken komma, Vem sjutton vill se ett lag som knappt tar sig till ett slutspel eg inte många!Urken skrev:NallePhu skrev:Håller med dig där problemet är bara laget inte attraherar dem där extra plåtarna man löser vid kassan som genererar de där extra cashen!Tony Moore skrev:2,8 mille in för Jaros, blir 2,1 back då om jag räknar rätt. Kan ju iofs bokas på olika räkenskapsår men det är vår förenings kassa i båda fallen.
Kan bara tala för mig själv, men även om vi inte blir ett topplag, så vill man ju gärna se spelare som försöker. När de bara lallar omkring så blir man mest bara förbannad.
Därför är det också otroligt synd att Jaros, en av få sevärda spelare, lämnar.
Förhoppningen är def. att bulan kan återskapa en del av vår tradition med speed och hetta i spelet..
Det finns ju en mediabild av hur Luleå skall uppföra sig på isen , det är jobba hårt, spela tungt o hårt och om det är nödvändigt, småfult, ett lag om fungerar som ett lag där man ställer upp för varandra. Det är en bild som många som är "sällanbesökare" förmodligen också omfattar, det har vi inte sett speciellt mycket av de sista säsongerna förutom kanske i förra slutspelet då "grisarna" kröp fram och som skapade den stämning man vill uppleva på en Luleå Hockeymatch.
En Granström drar betydligt mer folk än en Rajala helt enkelt, i rätt kontext.
Luleå har i mina ögon gått vilse rätt mycket i jakten på en identitet som supportrar i allmänhet och i synnerhet i Norrbotten vill förknippas med. Hockey skapar gärna stereotyper, så ta dom, renodla och utveckla och skapa det som Luleå HF är kända för.
Sen om man vinner sm-guld med det spelet?, då får man väl utveckla det därhän.
Luleå har i mina ögon gått vilse rätt mycket i jakten på en identitet som supportrar i allmänhet och i synnerhet i Norrbotten vill förknippas med. Hockey skapar gärna stereotyper, så ta dom, renodla och utveckla och skapa det som Luleå HF är kända för.
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Håller med dig där i VARENDA FÖRBANNADE ORD du skrivit Bamsefar!Bamsefar skrev:Det finns ju en mediabild av hur Luleå skall uppföra sig på isen , det är jobba hårt, spela tungt o hårt och om det är nödvändigt, småfult, ett lag om fungerar som ett lag där man ställer upp för varandra. Det är en bild som många som är "sällanbesökare" förmodligen också omfattar, det har vi inte sett speciellt mycket av de sista säsongerna förutom kanske i förra slutspelet då "grisarna" kröp fram och som skapade den stämning man vill uppleva på en Luleå Hockeymatch.
Bamsefar skrev:Det finns ju en mediabild av hur Luleå skall uppföra sig på isen , det är jobba hårt, spela tungt o hårt och om det är nödvändigt, småfult, ett lag om fungerar som ett lag där man ställer upp för varandra. Det är en bild som många som är "sällanbesökare" förmodligen också omfattar, det har vi inte sett speciellt mycket av de sista säsongerna förutom kanske i förra slutspelet då "grisarna" kröp fram och som skapade den stämning man vill uppleva på en Luleå Hockeymatch.
Instämmer med Nallen. Grymt skrivet!
+10 på den!Bamsefar skrev:Det finns ju en mediabild av hur Luleå skall uppföra sig på isen , det är jobba hårt, spela tungt o hårt och om det är nödvändigt, småfult, ett lag om fungerar som ett lag där man ställer upp för varandra. Det är en bild som många som är "sällanbesökare" förmodligen också omfattar, det har vi inte sett speciellt mycket av de sista säsongerna förutom kanske i förra slutspelet då "grisarna" kröp fram och som skapade den stämning man vill uppleva på en Luleå Hockeymatch.
Absolut kul att se ett lag högre upp i tabellen, men utan karaktärer blir det ändå blekt.
Kan man skapa känslor på isen så skapas de på läktaren också.
Puckad- Antal inlägg : 11374
Bra skrivet! Bara att instämma!Bamsefar skrev:Det finns ju en mediabild av hur Luleå skall uppföra sig på isen , det är jobba hårt, spela tungt o hårt och om det är nödvändigt, småfult, ett lag om fungerar som ett lag där man ställer upp för varandra. Det är en bild som många som är "sällanbesökare" förmodligen också omfattar, det har vi inte sett speciellt mycket av de sista säsongerna förutom kanske i förra slutspelet då "grisarna" kröp fram och som skapade den stämning man vill uppleva på en Luleå Hockeymatch.
Håller med till fullo, Bamsefar!
pingu- Antal inlägg : 2418
Jag tycker vi har ett av de mer spännande lagen på bra länge, många juniorer från egna organisationen istället för dyra köpta hockeyknektar. Visst, resultatet är det som räknas, men satsningen på juniorerna och att få följa dem i vinter är det jag ser fram emot mest. Kanske är fler som resonerar som jag, vi har ju trots allt sålt fler säsongskort än på bra länge redan vid den här tiden och det är utan att ha massa stjärnvärvningar i laget.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Är själv bara inne på mitt 15:e eftersom jag gick på företagets biljetter innan.Tony Moore skrev:Själv har jag iaf checkat in det 38e säsongskortet på raken och nöjet är helt och hållet på min sida.
Men hur som helst, så går jag inte på matcherna för att se Luleå vinna. Om de gör det är det förstås en bonus, grädden på moset. Men det är inte det som är grejen. Jag går dit för att få uppleva känslor: Glädje, sorg, besvikelse, eufori, ångest, rädsla, nervositet. Och att man får dela dessa med tusentals andra samtidigt. Ja, allt som man kan få uppleva under en hockeymatch live, men inte fullt lika mycket på TV. Förhoppningsvis väger de positiva känslorna över men oavsett resultat så kommer jag ändå tillbaka till nästa match igen, och igen.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Vad har hänt Urken? Känns som du tagit över min stafettpinne Håller med dig i varenda inlägg!
Det är tydligen något fult att ställa krav uppe i norbotten
Det är tydligen något fult att ställa krav uppe i norbotten
farre- Antal inlägg : 2143
Stavas mer eller mindre BULAN som gett detta luft under vingarna, Juniorerna säljer inte många klippkort tyvärr!hokkzorz skrev:Jag tycker vi har ett av de mer spännande lagen på bra länge, många juniorer från egna organisationen istället för dyra köpta hockeyknektar. Visst, resultatet är det som räknas, men satsningen på juniorerna och att få följa dem i vinter är det jag ser fram emot mest. Kanske är fler som resonerar som jag, vi har ju trots allt sålt fler säsongskort än på bra länge redan vid den här tiden och det är utan att ha massa stjärnvärvningar i laget.
NallePhu skrev:Stavas mer eller mindre BULAN som gett detta luft under vingarna, Juniorerna säljer inte många klippkort tyvärr!hokkzorz skrev:Jag tycker vi har ett av de mer spännande lagen på bra länge, många juniorer från egna organisationen istället för dyra köpta hockeyknektar. Visst, resultatet är det som räknas, men satsningen på juniorerna och att få följa dem i vinter är det jag ser fram emot mest. Kanske är fler som resonerar som jag, vi har ju trots allt sålt fler säsongskort än på bra länge redan vid den här tiden och det är utan att ha massa stjärnvärvningar i laget.
Absolut, Bulan är en del i ekvationen, men att tillskriva alla extra sålda säsongskort till hans inträde i klubben är nog lite överskattat. Många vill nog se vad han kan göra med våra "hopplöst dåliga spelare" (enligt vissa) men sen så tror jag nog att Olle's comeback plus juniorerna är en del av orsaken oxo. Sen är ju inte laget helt färdigbyggt än, kommer nog komma in 2-3 spelare till innan det är klart fast det är nog inte det som säljer, hoppet om nån storstjärna.
Som jag sa i min första post. För egen del så är det juniorerna som lockar mig mest och naturligtvis vad Bulan och tränarstaben kan göra med laget.
hokkzorz skrev:NallePhu skrev:Stavas mer eller mindre BULAN som gett detta luft under vingarna, Juniorerna säljer inte många klippkort tyvärr!hokkzorz skrev:Jag tycker vi har ett av de mer spännande lagen på bra länge, många juniorer från egna organisationen istället för dyra köpta hockeyknektar. Visst, resultatet är det som räknas, men satsningen på juniorerna och att få följa dem i vinter är det jag ser fram emot mest. Kanske är fler som resonerar som jag, vi har ju trots allt sålt fler säsongskort än på bra länge redan vid den här tiden och det är utan att ha massa stjärnvärvningar i laget.
Absolut, Bulan är en del i ekvationen, men att tillskriva alla extra sålda säsongskort till hans inträde i klubben är nog lite överskattat. Många vill nog se vad han kan göra med våra "hopplöst dåliga spelare" (enligt vissa) men sen så tror jag nog att Olle's comeback plus juniorerna är en del av orsaken oxo. Sen är ju inte laget helt färdigbyggt än, kommer nog komma in 2-3 spelare till innan det är klart fast det är nog inte det som säljer, hoppet om nån storstjärna.
Som jag sa i min första post. För egen del så är det juniorerna som lockar mig mest och naturligtvis vad Bulan och tränarstaben kan göra med laget.
E. Emanuelsson och Lundeström är de spelare jag är mest intresserade av inför kommande säsong.
Levander, Grahn och Johansson oxo.
Skall bli intressant och se om Bulan och Stridh kan utveckla dom vidare och få dem att ta ett steg till.
Skall bli intressant och se om Bulan och Stridh kan utveckla dom vidare och få dem att ta ett steg till.
Urken skrev:hokkzorz skrev:NallePhu skrev:Stavas mer eller mindre BULAN som gett detta luft under vingarna, Juniorerna säljer inte många klippkort tyvärr!hokkzorz skrev:Jag tycker vi har ett av de mer spännande lagen på bra länge, många juniorer från egna organisationen istället för dyra köpta hockeyknektar. Visst, resultatet är det som räknas, men satsningen på juniorerna och att få följa dem i vinter är det jag ser fram emot mest. Kanske är fler som resonerar som jag, vi har ju trots allt sålt fler säsongskort än på bra länge redan vid den här tiden och det är utan att ha massa stjärnvärvningar i laget.
E. Emanuelsson och Lundeström är de spelare jag är mest intresserade av inför kommande säsong.
Håller med. Dessa två kan mycket väl bli dominerande SHL spelare iår, såpass mycket spetskunskap besitter de.
Däremot är jag orolig över de unga backarna. Under fg säsong blev vi "uppätna" de matcher vi spelade med 2-3 unga backar (Jaros ej medräknad).. tror de yngre backarna hade behövs få lira Allsvenskan. Glöm inte att det var den vägen Jaros också tog...
Groggen79- Antal inlägg : 181
Var det inte Grahn som spelade sjukt bra matcherna han spelade, hade bra +/- på lite istid förvisso men ändå plus, eller var det själin? Jag vet att Grahn fick mycket beröm från flera håll i "slutspelet".
hokkzorz skrev:Var det inte Grahn som spelade sjukt bra matcherna han spelade, hade bra +/- på lite istid förvisso men ändå plus, eller var det själin? Jag vet att Grahn fick mycket beröm från flera håll i "slutspelet".
Själins insats gångna säsongen var nästintill fläckfri. Man hade inte kunnat ta honom för en junior när man såg honom på isen. Grahn spelade med stort självförtroende men tycker han agerade lite valpigt i försvarszon emellanåt. Kim Johansson var tyvärr bedrövlig i det defensiva spelet, han hade nog mått bra av att kombinera juniorhockey med allsvensk matchning. Nässen är kanske den största råtalangen av våra unga backar så jag hoppas han lånas ut till en klubb där han kan få en större roll.
Som svar på din fråga var det Själin som inte var inne på ett baklängesmål på väldigt länge, Grahn var den som matchade i slutspelet och fick mycket beröm.
Dustin- Antal inlägg : 7191
Määk skrev:hokkzorz skrev:Var det inte Grahn som spelade sjukt bra matcherna han spelade, hade bra +/- på lite istid förvisso men ändå plus, eller var det själin? Jag vet att Grahn fick mycket beröm från flera håll i "slutspelet".
Själins insats gångna säsongen var nästintill fläckfri. Man hade inte kunnat ta honom för en junior när man såg honom på isen. Grahn spelade med stort självförtroende men tycker han agerade lite valpigt i försvarszon emellanåt. Kim Johansson var tyvärr bedrövlig i det defensiva spelet, han hade nog mått bra av att kombinera juniorhockey med allsvensk matchning. Nässen är kanske den största råtalangen av våra unga backar så jag hoppas han lånas ut till en klubb där han kan få en större roll.
Som svar på din fråga var det Själin som inte var inne på ett baklängesmål på väldigt länge, Grahn var den som matchade i slutspelet och fick mycket beröm.
Så var det
Håller med om Nässén, om han inte tar en ordinarie plats i laget så får vi hoppas att man kan lösa det med utlåning, han behöver matchning.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/4p6Gg/vaxjo-ar-dyrast-i-hela-shl-ar-frammande-for-oss
Vi har de billigaste säsongskorten i ligan. Försäljningen av säsongskort har stigit med 50 % gentemot ifjol.
Vi har de billigaste säsongskorten i ligan. Försäljningen av säsongskort har stigit med 50 % gentemot ifjol.
Sir Prozac skrev:Stöckel får sparken, Osten gömmer sig i alperna och twitter-hedlund har tystats. Härlig cliffhanger, vad händer i nästa episode av såpan LHF?
Att det värvas en spelare som alla på detta forum hejar fram? Eller vänta.. det vore ju en utopi och det kommer alltid att finnas någon som gnäller.
Urken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/4p6Gg/vaxjo-ar-dyrast-i-hela-shl-ar-frammande-for-oss
Vill minnas att Luleå faktiskt haft ganska överkomliga priser på sina säsongskort överlag ett bra tag nu. Kort för ståplats går ju lös för just under 1300:- senast jag kollade och det är helt okej priser faktiskt.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Sida 11 av 20 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 15 ... 20
Liknande ämnen
» Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2
» Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1
» Luleå Hockeys Powerplay!
» Luleå Hockeys hemsida
» Luleå Hockeys identitet?
» Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1
» Luleå Hockeys Powerplay!
» Luleå Hockeys hemsida
» Luleå Hockeys identitet?