2012-03-14, SM-Kvartsfinal 3, Luleå - AIK
+41
Donten_
MickkeJ
stormvägen
Hurlun
LubosC
chiII
Larry David
Lajon
PM
makkanmakkan
Black Prince
NallePhu
storraggarn
Papa Bouba Diop
JayDee
delpiero
Allan West
Myrman
Chris Hendrix
HalleLuleå
Bamsefar
Dave Rock
Zeb Macahan
Urken
tvåplustvå
Högljudd
Beast.
Sundance Kid
FruktHamster
BodenSwe
hokkzorz
amarule
Tigerman
Tony Moore
Snikne Ville
Johan__
Mange
farre
Rayko
Salle
45 posters
Sida 3 av 11
Sida 3 av 11 • 1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11
Sv: 2012-03-14, SM-Kvartsfinal 3, Luleå - AIK
JayDee skrev:Enligt Robert Hedlund på twitter blev det 3+2 matcher för Chris.
https://twitter.com/#!/Robert_Hedlund/status/179905834732621825
Ursäkta mig, jag måste gå och skrika ut lite frustration i en kudde eller något...
Jaha, beställningsjobbet från fjollträskgnölarna fullgjort då, de är då själve vad de skall göra allt för att stoppa oss. Bara för att de inte törs göra upp på isen.
Bamsefar- Antal inlägg : 12240
HUR FAN ÄR DET MÖJLIGT?!
Så sjuuukt jävla väntat, egentligen. Men samtidigt hoppades man ju på någon form utav vettig bedömning.
Skandaaaaaaaaal! Fan, strunta i kvällens match. Hoppa av skiten.
Nu sitter gunnar o myser.
Så sjuuukt jävla väntat, egentligen. Men samtidigt hoppades man ju på någon form utav vettig bedömning.
Skandaaaaaaaaal! Fan, strunta i kvällens match. Hoppa av skiten.
Nu sitter gunnar o myser.
Salle- Antal inlägg : 3370
Sjuk avstängning av Abbott... men men, bara att köra! Det betyder ju att han är tillbaka till semin i alla fall eftersom vi vinner 3 raka nu och avgör på hemmaplan på söndag.
Chris Hendrix- Antal inlägg : 1248
Lille Gunnar myser med en kaffe nu.
Kan man inte överklaga så att han kan spela ikväll?
Kan man inte överklaga så att han kan spela ikväll?
Rayko- Antal inlägg : 740
Kan inte smälta att Ölvestad fick en match avstängning i förra årets slutspel för sitt försök till avrättning av en Luleåspelare, det var dessutom inte första gången utan ett s.k. "återfall"
Chris har stått för återfall i knuffar. Det har renderat i 6 (10 inkl böter) matchers avstäning. Logiskt? Inte någonstans. Helt jävla obegripligt. Sthlmsbaserad jävla nämnd som påverkas av allt runt omkring. Tragiskt att en matchserie ska påverkas på ett jävla kontor.. Med ett jävla tombolahjul som centralt verktyg dessutom.. Usch.. Bara jag som är extremt frustrerad?
Chris har stått för återfall i knuffar. Det har renderat i 6 (10 inkl böter) matchers avstäning. Logiskt? Inte någonstans. Helt jävla obegripligt. Sthlmsbaserad jävla nämnd som påverkas av allt runt omkring. Tragiskt att en matchserie ska påverkas på ett jävla kontor.. Med ett jävla tombolahjul som centralt verktyg dessutom.. Usch.. Bara jag som är extremt frustrerad?
Luleås sportchef Lars "Osten" Bergström:
– Vi tycker den är felaktig så klart och vi kommer att överklaga. Jag är ifrågasättande över disciplinnämnden, där jag tror ingen medlem har haft kontakt med elitishockeyn de senaste 20 åren, säger han till Sportbladet.
Ni kommer att överklaga?
– Ja.
– Vi tycker den är felaktig så klart och vi kommer att överklaga. Jag är ifrågasättande över disciplinnämnden, där jag tror ingen medlem har haft kontakt med elitishockeyn de senaste 20 åren, säger han till Sportbladet.
Ni kommer att överklaga?
– Ja.
Kan han spela ikväll då?
nej, han fick en match avstängning automatiskt i o m gamepenalty.Rayko skrev:Kan han spela ikväll då?
Bamsefar- Antal inlägg : 12240
Nu ser vi till att spela skiten ur fjollträskarna i kväll, vi ska visa var skåpet ska stå från sekund ett. Hoppas också att publiken bär fram laget precis som senast och också sätter tryck på domarna så fort tillfälle ges - vi har hemmaplan.
Och glöm för all del inte att tippa under "Övrig Hockey", där finns ju två olika varianter igång.
Och glöm för all del inte att tippa under "Övrig Hockey", där finns ju två olika varianter igång.
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Chris ska medverka i tv4sports sändning i den första periodpausen och diskutera avstängningen.
Trist men tyvärr ganska väntad mittemellanavstängning på Chris. Ställer mig tveksam till att han ska ställa upp i TV där de kommer vrida och vända på allt tills han framstår som en hycklare.
Medias hat mot Luleå framstår som allt mer motbjudande. Nu senast Hans Abrahamsson i sportbladet som försöker få det till att Abbotts reaktion direkt efter situationen bevisar att han mer eller mindre försökte dräpa Pavlikovski. Helt otroligt hur sportbladet kan ha så kassa hockeykrönikörer mtp Bank, Niva mfl som faktiskt är riktigt bra motsvarigheter på fotbollssidan.
Medias hat mot Luleå framstår som allt mer motbjudande. Nu senast Hans Abrahamsson i sportbladet som försöker få det till att Abbotts reaktion direkt efter situationen bevisar att han mer eller mindre försökte dräpa Pavlikovski. Helt otroligt hur sportbladet kan ha så kassa hockeykrönikörer mtp Bank, Niva mfl som faktiskt är riktigt bra motsvarigheter på fotbollssidan.
Papa Bouba Diop- Antal inlägg : 3
Nu ska hemska, evil Chris prata i periodpausen. Sen ska nötter i media vrida o vända på det han säger.
Tror precis som Papa att Chris gör sig själv en otjänst i att prata om det hela i direktsänding, men men.. Återstår väl att se.
Vinner vi ikväll så betyder det med 100% säkerhet att Chris kommer hinna spela mer denna säsong. Ytterligare en anledning att vinna mao!
Vi SKA tamigfaan ta det här!
Vinner vi ikväll så betyder det med 100% säkerhet att Chris kommer hinna spela mer denna säsong. Ytterligare en anledning att vinna mao!
Vi SKA tamigfaan ta det här!
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
det gör väl inget att abbott gånger två är borta nu när ni har super-koivisto?
storraggarn- Antal inlägg : 730
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Papa Bouba Diop skrev:Trist men tyvärr ganska väntad mittemellanavstängning på Chris. Ställer mig tveksam till att han ska ställa upp i TV där de kommer vrida och vända på allt tills han framstår som en hycklare.
Hans "Jante" Abrahamsson är dessutom fd hardcore Lulefan som efter en offentlig hårtork av Rönken inför hela laget many moons ago nu tycker mindre bra om LHF och Rönken i synnerhet (payback time...)
Senast ändrad av Högljudd den ons 14 mar 2012, 16:14, ändrad totalt 1 gång
Högljudd- Antal inlägg : 1011
storraggarn skrev:det gör väl inget att abbott gånger två är borta nu när ni har super-koivisto?
Det är som att Fusklunda skulle vara utan vihadevunnitserienlättmedkahnberg och Joel Lundqvist.
#96- Antal inlägg : 2192
Jag tror detta är något som AIK kommer att ångra. Nu börjar vi bygga upp den så viktiga "vi mot resten av Sverige"-känslan. Alla kommer vara superladdad i kväll, Bulan är så där lagom irriterad, spelarna är extra fokuserade, alla måste steppa upp lite extra nu när Chris är borta, publiken kommer vara heltaggad.
Vi kan inte förlora i kväll!
Avd "Väck inte björnen".
Vi kan inte förlora i kväll!
Avd "Väck inte björnen".
HalleLuleå- Antal inlägg : 51
HalleLuleå skrev:
Avd "Väck inte björnen".
Den har precis vaknat nu, tack vare råttorna.
Vilka är domarna i kväll?
Chris Hendrix skrev:Vilka är domarna i kväll?
Namnen släpps inte förrän 2 timmar innan match...men det är ju snart
Sören Persson & Mikael Sjökvist är aftonens zebror....
NallePhu- Antal inlägg : 18678
NallePhu skrev:Sören Persson & Mikael Sjökvist är aftonens zebror....
Jisses...då vet man ju vad som väntar
Jaha... ja, jag väljer att varken berömma eller fördoma det paret. Huvudsaken är att inte nybörjarna som Gnaget handplockade till kvart 2 fick följa med upp till Luleå.
Fast helst skulle jag vilja se Kuben och Rönnmark. Men de är väl för kompetenta för att ens få döma en match tillsammans. De anses behövas på olika håll tippar jag.
Fast helst skulle jag vilja se Kuben och Rönnmark. Men de är väl för kompetenta för att ens få döma en match tillsammans. De anses behövas på olika håll tippar jag.
Vete fan om jag ens orkar se all lust för hockey har försvunnit med allt vad Melin och knallkorken Persson hållt på med mot massmeida, Sedan toppar man med Diciplinnämndens svammel i dommen mot Abbott....
3 matcher, 3 olika domarpar?
Mange- Antal inlägg : 6618
Kallas inkonsekvens samt dommarbossen är rädd för att få mer skit i massmedia!Mange skrev:3 matcher, 3 olika domarpar?
Match igen och idag får man skrika efter en vinst, tycker jag.
Viktig match och ännu fler därute som inte tror på oss. "Inga matchvinnare och den bästa i laget borta = Good bye..."
Typ. Och då snackar man om laget som kom 1:a. Bredden då?
Nåja, Mycket kan hända, skulle vara alldeles grymt med en vinst ikväll.
Smånervös, precis som jag ska vara, annars är det nåt fel.
En vinst ikväll skulle betyda sååååååååå mycket. Forza nu Luleå och vissa AIK vart skåpet ska stå.
FORZA.
Viktig match och ännu fler därute som inte tror på oss. "Inga matchvinnare och den bästa i laget borta = Good bye..."
Typ. Och då snackar man om laget som kom 1:a. Bredden då?
Nåja, Mycket kan hända, skulle vara alldeles grymt med en vinst ikväll.
Smånervös, precis som jag ska vara, annars är det nåt fel.
En vinst ikväll skulle betyda sååååååååå mycket. Forza nu Luleå och vissa AIK vart skåpet ska stå.
FORZA.
Johan__- Antal inlägg : 941
Får väl ändå hoppas på luleå vinst i denna serie, inte för att jag vill att luleå ska vinna utan att jag ogillar hela aiks förening och fans
storraggarn- Antal inlägg : 730
NallePhu skrev:Vete fan om jag ens orkar se all lust för hockey har försvunnit med allt vad Melin och knallkorken Persson hållt på med mot massmeida, Sedan toppar man med Diciplinnämndens svammel i dommen mot Abbott....
Lite så kände jag i semin mot SAIK när Fahlman var igång. Allt fokus var på Osten och Fahlman.
Pulsen stiger...
Det är som vanligt. Luleå har många borta medan motståndarna är ordinarie.
Hur fan ska vi vinna utan Chris, Cam, Sandell och kanske även Jaakola? Hur hade AIK klarat sig utan Rosen, Gynge, Steen och Tärnström mot ett ordinarie Luleå? Lol
Det ser så jävla mediokert ut:
Hjalmarsson - Enterfeldt - Harju
Koivisto - Olausson - Persson
Karlsson - Viitaluoma - Vihko
Meijer - Berglund - Mannberg
Jag tror tyvärr på förlust. Hur ska det här gänget göra mål? Vårt enda hopp står till Kovisto - Olausson - Persson. Om Persson spelar som han kan så blir de livsfarliga.
Hur fan ska vi vinna utan Chris, Cam, Sandell och kanske även Jaakola? Hur hade AIK klarat sig utan Rosen, Gynge, Steen och Tärnström mot ett ordinarie Luleå? Lol
Det ser så jävla mediokert ut:
Hjalmarsson - Enterfeldt - Harju
Koivisto - Olausson - Persson
Karlsson - Viitaluoma - Vihko
Meijer - Berglund - Mannberg
Jag tror tyvärr på förlust. Hur ska det här gänget göra mål? Vårt enda hopp står till Kovisto - Olausson - Persson. Om Persson spelar som han kan så blir de livsfarliga.
Black Prince- Antal inlägg : 121
Neeeeeeeej. Har de flyttat bort Enterfeldt från Koivisto och Olausson? Antagligen pga tekningar och att Chris är borta men... den linan har ju vart den bästa.
Tycker det ser okej ut ändå, vi har haft mycket skador tidigare på säsongen och bara kört på och vunnit också. Behöver inte betyda det värsta.
De tre första 3 kedjorna har alla potential, Vihko var ju grym i början av serien, han har stor potencial. Olausson och Koivisto kan skapa magi, den kedjan kommer verkligen AIK-backarna få problem med. Fjärde borde få mindre istid. De har fått en hel del problem i slutspelet.
Jag tror mycket på det här ändå. Det är bara att gilla läget vad det gäller spelarna som är borta. Bara gå in och köra det otroligt framgångsrika spelet man kört hela säsongen och inte krångla till allt i onödan, speciellt i egen zon. Ut med pucken den enklaste vägen. Bara kör på.
De tre första 3 kedjorna har alla potential, Vihko var ju grym i början av serien, han har stor potencial. Olausson och Koivisto kan skapa magi, den kedjan kommer verkligen AIK-backarna få problem med. Fjärde borde få mindre istid. De har fått en hel del problem i slutspelet.
Jag tror mycket på det här ändå. Det är bara att gilla läget vad det gäller spelarna som är borta. Bara gå in och köra det otroligt framgångsrika spelet man kört hela säsongen och inte krångla till allt i onödan, speciellt i egen zon. Ut med pucken den enklaste vägen. Bara kör på.
Senast ändrad av Johan__ den ons 14 mar 2012, 17:11, ändrad totalt 1 gång
Johan__- Antal inlägg : 941
http://stats.swehockey.se/gameonline/109734/LineUp
Luleå HF
Goalies
1. Rautio, David
37. Gustafsson, Johan
1st Line
33. Fälth, Elias
3. Jaakola, Topi
90. Harju, Johan
9. Enterfeldt, Sebastian
11. Hjalmarsson, Simon
2nd Line
10. Fransson, Johan
7. Sandström, Jan
21. Koivisto, Toni
16. Olausson, Niklas
15. Persson, Mattias
3rd Line
39. Jonsson, Robin
5. Kilström, Lukas
20. Vihko, Joonas
38. Viitaluoma, Ville
19. Karlsson, Kim
4th Line
6. Gunnarsson, Daniel
26. Wallin, Niclas
25. Mannberg, Daniel
23. Berglund, Jonas
13. Meijer, Sebastian
Luleå HF
Goalies
1. Rautio, David
37. Gustafsson, Johan
1st Line
33. Fälth, Elias
3. Jaakola, Topi
90. Harju, Johan
9. Enterfeldt, Sebastian
11. Hjalmarsson, Simon
2nd Line
10. Fransson, Johan
7. Sandström, Jan
21. Koivisto, Toni
16. Olausson, Niklas
15. Persson, Mattias
3rd Line
39. Jonsson, Robin
5. Kilström, Lukas
20. Vihko, Joonas
38. Viitaluoma, Ville
19. Karlsson, Kim
4th Line
6. Gunnarsson, Daniel
26. Wallin, Niclas
25. Mannberg, Daniel
23. Berglund, Jonas
13. Meijer, Sebastian
Senast ändrad av Tony Moore den ons 14 mar 2012, 17:12, ändrad totalt 1 gång
Helt ny domarkonstellation i kvällens match
Sören Persson, Mikael Sjöqvist
Skönt att slippa wolmer/nord
Sören Persson, Mikael Sjöqvist
Skönt att slippa wolmer/nord
Topi spelar alltså. Skönt!
Beast.- Antal inlägg : 2040
Står Rautio?
Om ni frågar mig så känns det inte alls smart av Luleå och Chris att han ska medverka i första pausen i sändningen, ser faktiskt inget vi skulle ha att tjäna på det. Han kommer att bli ansatt samt att allt han säger kommer att synas under lupp och sedan förstoras upp och förvrängas i media på ett för honom och Luleå negativt sätt, är helt övertygad om detta.
rätt många platser kvar om man kollar på ticnet
DET SKA FANEMIG VARA FULLSATT!!! Märkte ju på Hovet hur mycket det hjälpte AIK till seger.
Ja visst fan ska det vara utsålt oavsett motstånd. Det är SLUTSPEL!
Beast.- Antal inlägg : 2040
Tror inte det är något problem att Chris ställer upp på intervju i periodpausen. Svenska sportjournalister är oftast så usla på engelska så även om dom vill pressa han så kommer dom inte klara av det.
Enda risken är väl om vi skulle ligga under med 0-2 efter första och fått några domslut emot oss då finns ju möjligheten att han är övertänd.
Enda risken är väl om vi skulle ligga under med 0-2 efter första och fått några domslut emot oss då finns ju möjligheten att han är övertänd.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Tänkte nog mer på "experterna" i studion vem det nu är samt medias förmåga att sedan vrida på allt till det sämre. Jaja, vi får se, blir ju lite intressant om inte annat.Sundance Kid skrev:Tror inte det är något problem att Chris ställer upp på intervju i periodpausen. Svenska sportjournalister är oftast så usla på engelska så även om dom vill pressa han så kommer dom inte klara av det.
Inget man behöver oroa sig för, oavsett om Chris är med eller inte så blir det vinst.
5-2
När sen avstängningen för Chris är över så har jag en liten känsla på att det blir Abbott Comeback X 2. Även om känslan kan vara helt åt helvete!
5-2
När sen avstängningen för Chris är över så har jag en liten känsla på att det blir Abbott Comeback X 2. Även om känslan kan vara helt åt helvete!
makkanmakkan- Antal inlägg : 746
Åhh.. Kan det inte bara dra igång.. Gått runt och inte kunnat koncentrera sig på något annat på hela dagen.
Från officiell regelbok Swehockey och gäller till 2014:
* En tackling bakifrån är en tackling som utförs på en spelare, som inte är
beredd på tacklingen, och därför är oförmögen att skydda sig själv och
tacklingen sker mot bakre delen av kroppen.
*Hursomhelst, om en spelare avsiktligt vänder sin kropp för att skapa sådan
kontakt, klassas det inte som tackling bakifrån.
Dvs att diciplinnämnden ÅNYO skjutit sig själva i foten och det REJÄLLT, Dags att dem börjar läsa på regelboken en smula dessa tomtar!
* En tackling bakifrån är en tackling som utförs på en spelare, som inte är
beredd på tacklingen, och därför är oförmögen att skydda sig själv och
tacklingen sker mot bakre delen av kroppen.
*Hursomhelst, om en spelare avsiktligt vänder sin kropp för att skapa sådan
kontakt, klassas det inte som tackling bakifrån.
Dvs att diciplinnämnden ÅNYO skjutit sig själva i foten och det REJÄLLT, Dags att dem börjar läsa på regelboken en smula dessa tomtar!
Nä. Tror allt det här tjatet om Chris Abbott och AIK-gnället har varit rejäl tändvätska för Luleå-lirarna som spelar ut Gnaget efter noter i kväll!
Tror och hoppas!
NU KOMMER VÅRAT GÄNG!
https://www.youtube.com/watch?v=NES2187g3cg
Tror och hoppas!
NU KOMMER VÅRAT GÄNG!
https://www.youtube.com/watch?v=NES2187g3cg
Har en äcklig känsla av uppgivenhet inför ikväll som gör mig förbannad. Känns verkligen som att AIK lyckats påverka alla till 100% av sitt skitsnack. Man fick ju till och med domarna bytta efter första matchen och resultatet av det sköljde över oss i andra matchen där deras 2 första mål är efter direkt felaktiga utvisningar.
Tur att det inte är jag som spelar för då hade jag inte fått vara kvar på isen många sekunder ikväll.
Gäller verkligen att fokusera på spelet och lämna adrenalinet på bänken.
Tur att det inte är jag som spelar för då hade jag inte fått vara kvar på isen många sekunder ikväll.
Gäller verkligen att fokusera på spelet och lämna adrenalinet på bänken.
farre- Antal inlägg : 2143
Sida 3 av 11 • 1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11
Liknande ämnen
» 2012-03-10, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - AIK
» 2012-03-12, SM-Kvartsfinal 2, AIK - Luleå
» 2012-03-16, SM-Kvartsfinal 4, AIK - Luleå
» 2012-03-18, SM-Kvartsfinal 5, Luleå - AIK
» 2012-12-13, ET-Kvartsfinal, Luleå - Brynäs
» 2012-03-12, SM-Kvartsfinal 2, AIK - Luleå
» 2012-03-16, SM-Kvartsfinal 4, AIK - Luleå
» 2012-03-18, SM-Kvartsfinal 5, Luleå - AIK
» 2012-12-13, ET-Kvartsfinal, Luleå - Brynäs